ILA 2018: Niemieckie Herculesy razem z Francuzami. Transportowce i tankowce

26 kwietnia 2018, 14:32
C-130J ILA 2018 Francja
Francuski C-130J Hercules. Fot. Andrzej Hładij/Defence24.pl

Latem spodziewany jest kontrakt na zakup przez Niemcy od 6 do 8 samolotów transportowych C-130J-30 Hercules. Maszyny mają zostać dostarczone w 2021 roku. 

Zgodnie z informacjami pozyskanymi przez Defence24.pl Niemcy zamówią samoloty podobnie jak Francja w dwóch wersjach: powietrznego tankowca KC-130J i transportowca C-130J. O ile jednak Paryż już wcześniej miał doświadczenie ze starszymi wersjami Herculesa, których w sumie Armée de l'Air pozyskała 14 egzemplarzy, dla Berlina będzie to pierwsze doświadczenie z maszynami z rodziny C-130. Nowe niemieckie samoloty najprawdopodobniej zostaną rozmieszczone we Francji.

Wartość zamówienia jak spekuluje Reuters może wynieść nawet 900 mln euro w przypadku 6 maszyn. Super Herculesy wraz z samolotami Airbus A-400M Atlas pozwolą zastąpić starsze dwusilnikowe transportowe Transall C-160. W sumie Niemcy zamówiły aż 53 transportowce Airbusa wraz z opcją na 7 kolejnych maszyn, co uczyni je największym użytkownikiem tego typu na świecie. Biorąc jednak pod uwagę opóźnienie tego europejskiego programu oraz chęć bliższego współdziałania z Francją Berlin najprawdopodobniej zdecyduje się także na zakup drugiego typu nowoczesnych maszyn transportowych o napędzie turbośmigłowym. 

image
Fot. Andrzej Hładij/Defence24.pl

Zgodnie z ustaleniami wspólna francusko-niemiecka jednostka transportowa operująca na K/C-130J ma powstać do 2021 roku. To kolejny obok programu myśliwca przyszłości FCAS i nowego morskiego samolotu transportowego przykład zacieśnienia lotniczej współpracy pomiędzy Luftwaffe i Armée de l'Air.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 7
Reklama
Hektor
piątek, 27 kwietnia 2018, 21:45

Chyba nie ma bardziej oczywistego dowodu na to, że na chwilę obecną program A400M jest porażką jak te dokonane przez Niemców i Francuzów zamówienia samolotów C-130J.

Piotr
czwartek, 26 kwietnia 2018, 19:48

Miło naprawdę się czyta jak Niemcy i Francuzi potrafię się mądrze dogadać. Szkoda, że nikt u nas ie myśli o tym, że już naprawde nie jestesmy wydolni, jesli chodzi o średnie transportowce! Czy Naszego Kraju, nie stać na 10 - 12 sztuk nowych Herculesów??? Jestem pewien, że tak, jednak nie wiem na co my czekamy?

KOSA
niedziela, 29 kwietnia 2018, 13:56

I tu się zgadzam Polska powinna uczyć się od innych i kupić 6 nowych C-130J. SAM NIE WIEM na co czekają? Przecież nasza 5 ta herkulesów się starzeje i trzeba liczyć koszty. A z tego co można wyczytać nowe C 130 J maja bardziej ekonomiczne silniki i koszt =y eksploatacji są 10 - 15 % niższe. więc kiedy pójdziemy po rozum do głowy? Jak najszybciej przydało by się podjąć negocjacje i zakupić 6 tkę nowych transportowych maszyn .

Nieździwiony
piątek, 27 kwietnia 2018, 11:11

Mamy pilniejsze potrzeby. Opl, arta rakietowa, program Borsuk i Mustang na wczoraj. A po za tym mamy Casy i stare Herkulesy to po co nam więcej

Intel
czwartek, 26 kwietnia 2018, 18:18

Może nasze Siły Powietrzne zdecydują się zakup nowego C-130J albo A400m . W ilości 12 sztuk

Kowalskiadam154
czwartek, 26 kwietnia 2018, 22:07

Wszystko tylko nie A400 ! Niemcy z 53 zamówionych mają ich tyle że można policzyć na palcach jednej ręki i wszystkie już przestały latać Prawdziwą przyczyną opóźnień są notoryczne awarie i dltego bundes kupują Herkulesy

Xd kek
piątek, 27 kwietnia 2018, 17:38

Poczekaj do 3/5 lat i te problemy znikna są to problemy wieku dziecięcego

Tweets Defence24