Reklama

Silni w sojuszach. Wielka defilada wojska i służb [WIDEO]

11 kwietnia 2019, 09:56
Leopard 2A5 defilada
Fot. Rafał Lesiecki/Defence24.pl

3 maja br. na Wisłostradzie w Warszawie odbędzie się wielka defilada Wojska Polskiego oraz służb mundurowych pod hasłem „Silni w sojuszach”, zorganizowana z okazji 20. rocznicy przystąpienia Polski do NATO i 15. rocznicy członkostwa Polski w Unii Europejskiej - informuje Ministerstwo Obrony Narodowej. Nad głowami gości przeleci prawie 80 statków powietrznych – samolotów i śmigłowców. Wśród nich najnowsze śmigłowce Policji S-70i Black Hawk oraz śmigłowce Wojska Polskiego.

Jak informuje resort, w defiladzie „Silni w sojuszach” weźmie udział blisko dwa tysiące osób, w tym żołnierze z pododdziałów Wojska Polskiego i wojsk sojuszniczych. Będą pododdziały formacji proobronnych, klasy mundurowe oraz poczty sztandarowe krajowe i zagraniczne. W tym roku, po raz pierwszy wraz z żołnierzami przedefilują funkcjonariusze innych służb, czyli Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Ochrony Państwa, Straży Ochrony Kolei, Lasów Państwowych, a także Służby Więziennej i Krajowej Administracji Skarbowej. Defilować będą także pododdziały uczelni wojskowych: Wojskowej Akademii Technicznej, Akademii Marynarki Wojennej, Akademii Wojsk Lądowych i Lotniczej Akademii Wojskowej.

W defiladzie lądowej przejedzie ponad 200 pojazdów. Najnowszy sprzęt zaprezentuje Wojsko Polskie, Policja, Państwowa Straż Pożarna. Wśród pojazdów, które zobaczymy na Wisłostradzie pojawią się m. in.: samochody ciężarowo-osobowe HMMWV, kołowe transportery opancerzone Rosomak, wyrzutnie rakietowe WR-40 Langusta, samobieżne haubice Krab i Dana, moździerze samobieżne Rak, zautomatyzowane wozy dowodzenia Łowcza, pojazdy saperskie Topola oraz samobieżny przeciwlotniczy zestaw rakietowy Poprad.

Pojawią się też brytyjskie pojazdy wielozadaniowe Panther (odmiana Iveco LMV), a także amerykańskie wozy Bradley. Wśród pojazdów gąsienicowych zaprezentują się czołgi: Leopard 2A5, amerykański M1 Abrams oraz wozy zabezpieczenia technicznego. Będą najnowsze pojazdy Państwowej Straży Pożarnej oraz Policji i Straży Granicznej.

Nad głowami gości przeleci prawie 80 statków powietrznych – samolotów i śmigłowców. Wśród nich najnowsze śmigłowce Policji S-70i Black Hawk oraz śmigłowce Wojska Polskiego: Mi–2, W–3 Sokół, Mi-17 i Mi – 8. Zobaczyć będzie można także samoloty F–16, TS–11 Iskra, M–28 Bryza, C–295M, C–130, M–346.

Podniebną część defilady rozpocznie przelot Zespołu Akrobacyjnego „Biało-Czerwone Iskry” w składzie sześciu maszyn, a zakończy przelot samolotów przeznaczonych do transportu najważniejszych osób w państwie: G550 oraz B737 w eskorcie myśliwców.

Defilada odbędzie się na warszawskiej Wisłostradzie, wzdłuż bulwarów na zachodnim brzegu Wisły. Parada wojskowa i służb mundurowych oraz przejazd pojazdów rozpocznie się o godzinie 14:00 na skrzyżowaniu z ulicą Sanguszki, a zakończy na skrzyżowaniu z ulicą Karową.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 61
Reklama
Łukasz 36
sobota, 13 kwietnia 2019, 20:50

No tak su22 oraz MiG 29 nie będzie tak dla bezpieczeństwa uczestników parady, szkoda tylko że brak Mi24 piękne maszyny, niestety wszystko to muzeum...

śmieszek
sobota, 13 kwietnia 2019, 12:28

A spieszenie husarze będą?

Dyzio
sobota, 13 kwietnia 2019, 08:19

Kasztanka marszałka też się dobrze prezentowała na defiladaach i obrazach, ...

myk
piątek, 12 kwietnia 2019, 19:15

Nie oddamy ani guzika. To już było. No ale cóż robić jak trzy lata minęły. Z obiecanek nic nie zostało, a wybory za pasem...

dim
piątek, 12 kwietnia 2019, 12:34

Marnie kojarzy mi się to hasło, jako motto dla defilady. Defilady - kiepskiego przedstawienia dla ukrycia smutnej karykatury współczesnych dobrych wojsk, w państwie z budżetem rozrywanym właśnie prywatą i interesami partyjnymi, z partiami bez wspólnej sprawy obrony narodowej, ale zwłaszcza w konotacji do znanego plakatu sprzed września '39. Tego, który następnie przedrzeźniano "silni w pysku, zwarci przy korycie, gotowi do ucieczki".

Dyktatorek
piątek, 12 kwietnia 2019, 12:33

Tak się zastanawiam czym obecna władza chce się chwalić na tej defiladzie ??? Jaki to nowy sprzęt będzie defliował zakupiony przez rząd Pis ??? 4 Śmigłowce BH dla Policji ??? Czy samoloty dla Vip-ów ???...bo nic innego nie widzę !!!....no chyba że będą wieźli na platformach ławeczki patriotyczne

fsfs
piątek, 12 kwietnia 2019, 16:22

hahhaha racja . Chłopaki z Autosanu przyjadą - oni potrafia wszystko.

provincjal
piątek, 12 kwietnia 2019, 09:54

no no, "zakończy przelot samolotów przeznaczonych do transportu najważniejszych osób w państwie: G550 oraz B737 w eskorcie myśliwców" dno dna !

mar
piątek, 12 kwietnia 2019, 09:51

w 39r tez bylismy silni w sojuszach

Podbipięta
piątek, 12 kwietnia 2019, 09:12

..tak krytykujecie Panowie te defiladę.. to ja zapytam? Kto z was nie zechce jej oglądać? Ja tam czekam na nią z utęsknieniem...

Kościuszko
piątek, 12 kwietnia 2019, 11:53

Ja, jak co roku od 5 lat pojadę na NATO Days pod ostravę. Tam mozna przynajmniej zobaczyć jak normalne państwo popularyzuje tematykę wojskowości.

Takitoja
piątek, 12 kwietnia 2019, 02:46

Ciężko czytać.... Nie artykuł... komentarze. Wiadomo, każdy Polak Patriota chce silnej armii, oraz bezpiecznej Polski. Nie ma bezpiecznej Polski (i umówmy się... Nie będzie), bez silnych sojuszy. Nie będzie silnych sojuszy bez modernizacji... Nie będzie jednego i drugiego bez kupowania sprzętu od sojuszników. Wiadomo, można olać pragmatyzm i kupić 100 karakali za sto miliardów (w cudzysłów to weźmy)... Wyprzedajmy polskie spółki i kupujmy nie to co trzeba (ogólnie, nie militarnie), a to co dyktuja sąsiedzi z lewa i prawa (wschodu/zachodu)..., brzydzą mnie te antypolskie komentarze... Wstyd.

piątek, 12 kwietnia 2019, 12:36

brawo

piątek, 12 kwietnia 2019, 12:19

Sam sobie zaprzeczyłeś w swoim komentarzu... Wracając do meritum - bezpieczna Polska i silna armia to pochodna dwóch funkcji: odpowiednio wysokiego finansowania i umiejętnego zarządzania tymi finansami. W naszym położeniu geopolitycznym 2% PKB to za mało aby zmodernizować i utrzymać adekwatnie silną armię a cywilny, wyłoniony politycznie (czytaj kiepski) menadżer w postaci aktualnego (i byłych) ministrów MON nie posiada odpowiednich kwalifikacji aby przeprowadzić proces

Ok bajdur
czwartek, 11 kwietnia 2019, 20:07

Kampania wyborcza trwa. Lepiej kupić za te pieniądze dodatkowe 10 szt. Terenowek lub kilkadziesiąt / kilkaset niwoczesnych quadów. Armia i służby skorzystałyby. Wystarczy jedna defilada rocznie. Chcę armii z najlepszym możliwym sprzętem i wyszkoleniem. Od defilad jest Pułk Reprezentacyjny i nuech on występuje.

Box123
piątek, 12 kwietnia 2019, 09:09

Nie, nie lepiej. Promocja wojska i patriotyzmu jest więcej warta niż 10 terenowek

GPAS
piątek, 12 kwietnia 2019, 14:33

Chyba żartujesz ?

Kosciuszko
czwartek, 11 kwietnia 2019, 19:53

To ja się pytam z kim my to jesteśmy w silnym sojuszu??? Z amerykanami póki kupujemy wyroby gotowe, czy może z jakimś bliższym sąsiadem. Pomóżcie bo nie widzę chętnych.

ooo
czwartek, 11 kwietnia 2019, 19:17

Co za żenada... Prężenie cudzych muskułów jeszcze nikomu nie wyszło na zdrowie. Na dodatek Polacy powoli zaczynają dostrzegać, że ten cały sojusz z USA jest nic nie warty i jesteśmy traktowani jak jacyś buszmeni, vide ustawa 447 czy ustanowienie nad nami kurateli w postaci jakiejś podstarzałej łowczyni bogatych mężów zamiast prawdziwego dyplomaty - co jest jak wymierzenie siarczystego policzka narodowi polskiemu; nie wiem czy bardziej można by było okazać pogardę.

woit
czwartek, 11 kwietnia 2019, 16:57

Będą też potencjalni operatorzy systemów WISŁA z aplikacjami Flightradar na nowiuśkich Iphoneach, przyszłość naszej radiolokacji...

Burack
czwartek, 11 kwietnia 2019, 15:54

Czekam na tysiące dronów, śmigłowce wojskowe, okręty i inne obiecane cuda niewidy.

Karol
czwartek, 11 kwietnia 2019, 15:47

Para w gwizdek.

Over here
czwartek, 11 kwietnia 2019, 15:22

Kilka uwag odnośnie defilad na podstawie poprzedniej. 1) dopuście ludzi bliżej defilady. Od strony Wisły żeby mogli stać już na drugiej nitce jezdni, a nie dopiero za nią ( na defiladach w alejach była podobna bliskość widowni do defilujacych) 2) niech żołnierze i sprzęt trzyma szyk jeszcze z 500m przed i po trybunie dla vipow bo większość ludzi stoi dopiero dalej ze względu na wyłączanie dużego odcinka właśnie dla vipow i to średnio wygląda jak zaraz za trybuna cały sprzęt zjeżdża na jeden pas, a piechota się rozlazi. W końcu defilada jest dla publicznosci, a takie rozwiązanie nie powinno być chyba problemem 3) czy naprawdę konie nie mogą mieć podwieszanych worków na odchody? Nawet w formacja historycznych będzie wyglądało to lepiej niż cała zabrudzona ulica ( ewentualnie kilka osób które zaraz za konnica wbiegaly by na ulicę i ją sprzataly żeby to jakoś wyglądało, ale chyba w worki lepsze )

dim
piątek, 12 kwietnia 2019, 13:46

defilady są, aby VIPy mogły fotografować się na ich tle. Mają zastępować faktycznie sukcesy.

Gal
piątek, 12 kwietnia 2019, 22:03

100/100

GPAS
czwartek, 11 kwietnia 2019, 15:08

Defilady, defilady, a w jednostkach wojskowych Stary, BWPy i honkery się rozpadają. Nie ma czym jeździć. Busolki AK są tak stare że nie chcą wskazywać PN, a nowoczesnych przyrządów jak na lekarstwo ale defilada musi być.

m p
piątek, 12 kwietnia 2019, 12:51

Pan/Pani jesteś żołnierzem i nie masz swojej prywatnej busoli? Dla mnie to dziwne.

Gustlik
czwartek, 11 kwietnia 2019, 16:35

To nie wisz, ze defilady są najlepszym lekarstwem na stare BWP-y i Honkery? To mało wiesz. 1. Do czego jest armia? Armia jest do tego żeby obywatel CZUŁ SIĘ bezpiecznie. 2. Od czego wzrasta poczucie bezpieczeństwa? Od ilości kamer termowizyjnych w czołgach i nowych pocisków do Leopardów i Krabów w garnizonach czy od widoku pięknie maszerującego wojska w błyszczących butach? Amen.

KAR
czwartek, 11 kwietnia 2019, 14:39

Hasło "Silni w sojuszach", to praktycznie oddanie walkowerem polskiej polityki obronnej i zbrojeniowej.

spodlasa
czwartek, 11 kwietnia 2019, 14:19

dlaczego my nie możemy być po prostu Silni

Zmechol
czwartek, 11 kwietnia 2019, 17:59

Bo jesteśmy beznadziejnie słabi. Niech mi ktoś wytłumaczy po co na defiladzie funkcjonariusze lasów państwowych, skarbówki czy sokisci? Ćwiczą musztre na co dzień? Są w tym tak dobrzy, że warto zobaczyć? A może mają super sprzęt, który warto pokazac?

Szalom
czwartek, 11 kwietnia 2019, 16:36

Sam sobie odpowiedziałeś. Bo NIE MOŻEMY. Silni mają być ci co są silni. Nowych silnych nikomu nie potrzeba.

Boczek
piątek, 12 kwietnia 2019, 20:19

Bo nie potrafimy? Bo jesteśmy leniwi i w efekcie tego jesteśmy drogim państwem? Spójrz i porównaj aktywność zawodową Polaków i innych. Obniżenie wieku emerytalnego i 500+ ktoś nam narzucił?

m p
piątek, 12 kwietnia 2019, 12:52

Prawda :(

skrakowa ;
czwartek, 11 kwietnia 2019, 16:17

O to chodzi... :/

Ajatollah
czwartek, 11 kwietnia 2019, 14:04

Nic się nie zmieniło. Polko swojego czasu określił WP mianem wojska festyniarsko-pokazowego. Jakże trafnie.

hym108
czwartek, 11 kwietnia 2019, 13:55

Sojusze sie zmieniaja. USa nas oddalo np dla Stalina, WIelka brytania tez. Papier przyjmie wsztsko ale liczy sie REALNA sytacja wojskowa a zwlaszcza POLIOTYCZNA. kto bedzie chcial umierac za Gdansk lub za Suwalki. Zreszta amerykanie nas szpieguja i w gogle, i fb, i ich bron f35. A firmy lobbuja a maja wieksze budrzety niz Polska. Pytanie czy my wogle jestemy niepodelgli czy mamy jakis OSRODek decyzyjny ktory sam chocby potrafi analizwac dane i sam swiadomie decydowac?

As
czwartek, 11 kwietnia 2019, 13:27

Na poprzedniej defiladzie komentatorzy i specjaliści z TV omówili wszystko co szło, jechało, czołgało się i leciało ale nie wykryli lęcących nad Warszawą F22. Szczęściem kamerzyści mają lepszy system wykrywania to chociaż zdążyli przybliżyć. Może specjaliści z tv nie mieli dopisanych na kartce tych maszyn z nazwy, bo zapadła długa cisza. Dobrze też, że ostatnio przodem nie puścili kawalerii, żeby koniki mogły postawić pole minowe piechocie.

SAS
czwartek, 11 kwietnia 2019, 20:02

I tu się kolega myli. Przeoczyli Obronę Terytorialną. Sabotaż?

bender
czwartek, 11 kwietnia 2019, 17:52

Od wielu, wielu lat poziom komentatorów TVP przybliżających defilady społeczeństwu jest bliski absolutnemu zeru. Prowadzący nie posiadają żadnych informacji o strukturze Sił Zbrojnych, nie mają pojęcia o technice wojskowej, przeoczają naprawdę interesujące kwiatki (jak wspomniany przez Ciebie przelot F-22) ale za to pierniczą bez składu takie farmazony, że nie da się tego słuchać. Stawiam dolary przeciw orzechom, że w tym roku będzie dokładnie tak samo i 3 maja, i 15 sierpnia.

orel
czwartek, 11 kwietnia 2019, 14:30

Nie zapowiadali wcześniej w żaden sposób że F-22 będą (jakby zapowiedzieli niebo i ziemie bym poruszył żeby dotrzeć do warszawy, do dzisiaj sobie pluje w brodę :( ) więc mogli tego nie mieć

Bernard
czwartek, 11 kwietnia 2019, 13:45

F 22 Raptor wg. mojego kolegi instruktora z Dęblina był niespodzianką i dlatego tak wyszło jak wyszło.

On
piątek, 12 kwietnia 2019, 21:59

Były w Powidzu wcześniej i kto chciał to wiedział

men
czwartek, 11 kwietnia 2019, 13:20

Skomentować to można tak: póki co bezbronni w plot, ppanc, wre, rozpoznaniu dalekodystansowym, MW, lecz w defiladach, pułkach i orkiestrach reprezentacyjnych to potęga, na marginesie kiedy to była defilada w maju? przedwyborcze pląsy i tyle.

zeus89
czwartek, 11 kwietnia 2019, 14:48

20 lecie w NATO?

Covax
czwartek, 11 kwietnia 2019, 13:16

Te "zalane" A5 bedą brały udział w defiladzie ? Szkoda ze nie bedzie "oldskulowych" T72 ktore kazesz doprowadzic do standardu "jezdzi" szkoda też ze Honkerów i BWP1 nie będzie. Silni zwarci gotowi :-/ najciekawszy element to przelot Vipolotów w osłonie myśliwców....to takie ćwiczenia na wypadek "W" ?

Han
czwartek, 11 kwietnia 2019, 13:59

Ciekawe czy Bedą leopardy 2 PL

Covax
czwartek, 11 kwietnia 2019, 19:31

Bedą na lawecie w bumarze, choc raczej podejrzewam ze na Lini bo na lawete nie wjada.

ooo
czwartek, 11 kwietnia 2019, 13:08

Hah, Migi nie przelecą, bo się PiS boi, że widzom te samoloty - tak pieczołowicie i fachowo remontowane w polskich i ukraińskich zakładach ((zamiast u producenta) - na głowy pospadają. I słusznie, też bym się bał.

Fort
czwartek, 11 kwietnia 2019, 15:06

To po piszesz ten komentarz? Może byś chciał żeby były remontowane w Rosji?

ooo
czwartek, 11 kwietnia 2019, 19:21

Tak, chciałbym aby były remontowane w Rosji - albo natychmiast wymienione na jakiekolwiek inne samoloty, które moglibyśmy remontować u producenta, a nie chałupniczo. Mam nadzieję, że wyraziłem się dostatecznie jasno?

Zaleszczyki
czwartek, 11 kwietnia 2019, 18:46

Oczywiście, skoro korzystamy z akurat tego typu samolotów, to powinny być one serwisowane u producenta. No chyba, że nasz gdzieś życie pilotów.

zenek rock
czwartek, 11 kwietnia 2019, 13:55

Sam się wyremontuj u producenta. MiGi 29 to już stare maszyny i szału nie zrobią , więc nie płacz. Jedze byś ruskim dawał kasę za remonty? Ty na pewno z tego kraju , raju ?

ooo
czwartek, 11 kwietnia 2019, 19:23

Nie dawał "ruskim" na remonty, tylko serwisował samoloty U PRODUCENTA. Samolot bojowy to nie fiat 126p, który można klepać w losowym garażu z kanałem. Jeśli jesteśmy na nie skazani, bo nie mamy forsy na nowe - to, do diabła, TRZEBA JE SERWISOWAĆ U PRODUCENTA!

ewp
piątek, 12 kwietnia 2019, 10:03

A jak ten producent dokona celowego sabotażu i samoloty będą jeszcze bardziej awaryjne niż teraz....to co pozwiesz do sądu....? :) Większość osób myśli, że Rosja jest w kręgu cywilizacji zachodniej....Tak jednak nie jest.

Marek
piątek, 12 kwietnia 2019, 09:23

Samolot bojowy to narzędzie wojny. Dlatego nie daje się go do serwisowania potencjalnym wrogom.

Zaq
czwartek, 11 kwietnia 2019, 13:00

Już przerabialismy kiedyś hasło silni zwarci gotowi i nie oddamy nawet guzika jak to się skończyło pokazal wrzesień 39. Zamiast urządzać defilady lepiej niech MON kupi nowy sprzęt dla armii.

say69mat
czwartek, 11 kwietnia 2019, 12:42

Silni Sojuszem ... Państwowej Straży Pożarnej, Policji i Wojska??? Hmm ciekawe, co też na tego typu alians mają do powiedzenia Lekarze i Ratownicy Medyczni??? Tak na marginesie, nie wydaje mi się aby akt normatywny, znany jako Konstytucja 3 Maja, był - jakąkolwiek miarą - owocem współpracy rzeczonych Służb. Z kolei sam pomysł może być uznany za efekt niedostatecznej edukacji rzeczników rzeczonych Służb i autorów rzeczonego pomysłu.

Clash
czwartek, 11 kwietnia 2019, 12:23

A te MI 2 to na lawetach czy naprawde beda latały nad głowami tłumów? Kto zapewni bezpieczeństwo tym złomom?

dropik
czwartek, 11 kwietnia 2019, 12:19

nie ma nowego uzbrojenia , ale defilady jak przed wojną. ciekawe ile to leoparów zalało w wesołej i ile bedzie kosztować ich naprawa

Marek
czwartek, 11 kwietnia 2019, 14:40

Przed wojną akurat było uzbrojenie. Najlepsze, na jakie było nas stać.

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama