Setka armat z Tarnowa na eksport

29 marca 2021, 12:36
ZU-23-2CP
Fot. ZM Tarnów

Zakłady Mechaniczne Tarnów poinformowały o zawarciu umowy eksportowej na dostawę 100 armat przeciwlotniczych ZU-23-2CP. Wartość umowy nie została ujawniona. Wiadomo natomiast, że broń trafi na rynek afrykański. - Umowa zawiera również opcję na dostawę kolejnych 40 do 60 armat w przyszłym roku. To bardzo dobra informacja dla Zakładów Mechanicznych - komentuje w rozmowie z Defence24.pl Robert Pacana, wiceprezes ZM Tarnów S.A. ds. produkcji.

W komunikacie spółka podała, że eksportowy kontrakt zawarty został 19 marca. 

Jest to kontrakt na dostawę stu zestawów 23 mm podwójnych armat przeciwlotniczych ZU-23-2CP dla klienta zagranicznego, z przeznaczeniem na rynek afrykański. Umowa zawiera również opcję na dostawę kolejnych 40 do 60 armat w przyszłym roku. To bardzo dobra informacja dla Zakładów Mechanicznych. Ta umowa pozwoli nam na realizację Planu Rzeczowo-Finansowego i wykorzystanie naszych zdolności produkcyjnych przynajmniej do końca tego roku. Załoga nie będzie się więc musiała martwić o pracę, bo jest jej aż nadto – mówi w rozmowie z Defence24.pl Robert Pacana, wiceprezes ZM Tarnów S.A. ds. produkcji. Dodaje, że szczegóły umowy, w tym jej wartość, objęte są tajemnicą handlową. Znany jest jedynie termin realizacji kontraktu, który upływa z końcem bieżącego roku.

To już kolejny kontrakt eksportowy na armaty 23 mm, zawarty przez tą spółkę w ostatnim czasie. – W ubiegłym roku zawarliśmy i następnie w pełni zrealizowaliśmy podobny kontrakt, dotyczący również stu armat, kierowanych na ten sam rynek. Kontrakty eksportowe stanowią impuls rozwojowy dla Spółki, pozwalający nam realizować inwestycje i poszerzać kompetencje – zaznacza wiceprezes Robert Pacana. 

Armata przeciwlotnicza ZU-23-2CP to środek walki z celami powietrznymi na odległości do 2500 m i pułapie nie przekraczającym 1500 m. Jest to zespół dwóch sprzężonych armat 2A14 kalibru 23 mm umieszczonych na przyczepie, którą może ciągnąć standardowy pojazd terenowy. Zestaw ZU-23-2 może też być zainstalowany na szerokiej gamie pojazdów kołowych i gąsienicowych.

ZU-23-2CP przeznaczona jest do bezpośredniej osłony wojsk i ważnych obiektów przed atakiem z powietrza, ale może być również stosowana do zwalczania lekko opancerzonych celów naziemnych i punktów ogniowych na odległości do 2000 m. ZU-23-2CP może zwalczać przeciwnika przy wykorzystaniu 23 mm amunicji przeciwpancerno-zapalająco-smugowej API (BZT), odłamkowo-burząco-zapalająco-smugowej HEI-T (OFZT) oraz przeciwpancernej podkalibrowej smugowej APDS-T i FAPDS-T.

ZM Tarnów są producentem szerokiej gamy armat 23 mm oraz zestawów artyleryjsko-rakietowych tego samego kalibru. Obecnie dostarczają Siłom Zbrojnym RP system Pilica, którego uzbrojeniem są armaty ZUR-23-2SP, zintegrowane ze zautomatyzowanym systemem kierowania ogniem oraz z głowicami optoelektronicznymi, dostosowane też do odpalania pocisków Grom/Piorun. Spółka wykonywała też modernizację zestawów Szyłka do standardu ZSU-23-4MP Biała.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 150
Reklama
patriota
środa, 31 marca 2021, 15:46

Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Razem z armatami można było sprzedać cały system uzbrojenia. Kolimatorowy celownik programowalny CP-1 z torem dzienno-nocnym, dalmierz laserowy, przenośne radiostacje, wskazany przez odbiorcę pojazd (a może jednak Jelcz z opancerzoną skrzynią?, brak sensownych podwozi to największa bolączka polskiego przemysłu). Tak kompleksowo sprzedawały polskie zakłady jeszcze 15-20 lat temu.

cell
środa, 31 marca 2021, 08:37

Z takich ZU-23-2 strzelałem w latach 70 na poligonie w Wicku. Radziecki sprzet, pomalowany na zólto /były malowane na zielono/.

Lld
wtorek, 30 marca 2021, 21:59

Po co komu takie ilosci tych armat? Jedyne co sobie wyobrazam to ISIS na pake pickupa. Chyba ze jakas wojenka sie szykuje w Afryce. Jakos nie wierze ze ktos kupil te armaty w celach przeciwlotniczych.

Georges Cransac
wtorek, 30 marca 2021, 16:27

Polska producentem broni, owszem dla obrony ale na sprzedaz czyli handel ?????

ZZZZ
wtorek, 30 marca 2021, 13:46

I bardzo dobrze. Broń to towar jak każdy inny. Produkuje się ją po to aby sprzedać. Widać, że ZM Tarnów ma kadrę menadżerską, która wie, że polskie produkty, nawet jeśli to broń, powinny być eksportowane. Bo z tego są pieniądze. I teraz porównajmy ich do "menadżerów" z FB Radom, którzy wycofali fabrykę z amerykańskiego rynku strzeleckiego. I żyją z kroplówek od polskiego podatnika.

viper
wtorek, 30 marca 2021, 15:03

Masz stare wiadomości, FB od tego roku ponownie sprzedaje na rynek amerykański. Na razie są to Beryle w trzech konfiguracjach.

andrzejto
wtorek, 30 marca 2021, 22:09

A jesteś w stanie podać o jakie ilości chodzi? Bo propagandowe opowieści, to tym, że sprzedały się błyskawicznie to jedno. A jaka jest tego ilość, to już inna bajka...

ssebo
środa, 31 marca 2021, 13:08

setki.. czyli pewnie z 200

RUN
wtorek, 30 marca 2021, 13:33

23mm to ma działko pllot a nie armata,kto to pisze,kabareciarz?

NCO
czwartek, 1 kwietnia 2021, 19:01

Kaliber 23 mm to już kaliber artyleryjski. Zestaw ZU składa się z dwóch sprzężonych armat 2A14 kaliber 23 mm. Zgodnie z prawem wojennym z broni o takim kalibrze nie można prowadzić bezpośredniego ognia do ludzi.

Spad
piątek, 2 kwietnia 2021, 20:19

Ale do stojących za ściana z cegły lub pustaków (konstrukcje z gliny i słomy nie dają takiego efektu), polecam amunicję BZT 23x151, Generalnie użycie "kaczki" radykalnie zmniejsza inicjatywę przeciwnika.

Krzys
wtorek, 30 marca 2021, 22:00

To jest naprawdę armata a raczej dwie. Działko to dość nieprecyzyjna ogólna nazwa małokalibrowego sprzętu art.

RafR
wtorek, 30 marca 2021, 13:12

Ech, media społecznościowa i fora takie jak to pokazują jak niska jest świadomość ekonomii i przedsiębiorczości w społeczeństwie... Problem, że sprzedajemy armaty? Problem, że stare? Problem, że sprzedane do Afryki? Jezusmaria, z taką mentalnością jestem przekonany że nikt z tak piszących nigdy nie prowadził biznesu i tylko psioczy na tych, którym udało się cokolwiek sprzedać w ramach działalności. Mam znajomych, którzy pootwierali biznesy - jedna koleżanka uprawia borówki amerykańskie. Jest rolnikiem i skończyła Szkołę Główną Handlową. Początkowo były śmiechy że ale jak to, borówki?! Powinna iść do jakiegoś korpo i robić super piękne arkusze w excelu! Jak podjechała raz samochodem za 300 tysięcy to się wyjaśniło, dlaczego borówki.

Władek Józefczyk
sobota, 3 kwietnia 2021, 12:46

Zgadzam się z tobą w 100 procentach.

Baba Jaga
środa, 31 marca 2021, 23:18

Nie ma ani jednego kraju, który miałby wysoki pekab per capita z produkcji rolnej (a to że latyfundystę stać na Bentleya niewiele akurat zmienia. Szlachta też nieźle żyła że swych zacofanych folwarków obrabianych chłopami z czworaków). Potencjał na wysokie dochody ogółu zatrudnionych dają tylko firmy tworzące produkty i usługi o dużej wartości dodanej, a to się wiąże z wysokimi technologiami. Kropka. Nie ma w świecie kontrprzykładów na powyższe. No chyba że siedzisz jak szejk na złożu ropy, co nas nie dotyczy.

MI6
wtorek, 30 marca 2021, 16:28

generalnie masz rację z wyjątkiem ostatniego...myślę, że na managerach z korpo auto za 300 tys nie robi wrażenia... pytanie czy dla twojej koleżanki/dla ciebie liczy się tylko kasa? to jest jedyny wyznacznik wartości biznesu? bo myślę, że krytykujących ZM Tarnów bardziej denerwuje, że pomimo propagandy sukcesu jedyne co potrafimy sprzedać to przestarzałe armaty a nie to, że firma zarabia i robi biznes

migdał
środa, 31 marca 2021, 11:35

Nooo, samochód za 300 tys. Oczywiście w leasingu, bo przecież nie za gotówkę. Całe rodziny takich "biznesmenów" jeżdżą leasingowymi samochodami.

Orginał
wtorek, 30 marca 2021, 22:23

Na jakim procencie osób pracujących w korpo samochód za 300tyś. Nie robi wrażenia? Nawet jak w korpo ktoś zarabia 8tyś. Netto to odłożenie na taki samochód zajęło by kilkanaście lat. Więc MI6 ucz się pilniej w tym swoim liceum matematyki. Bo niestety większość wypłaty idzie na życie i niewiele zostaje.

Baba Jaga
środa, 31 marca 2021, 23:26

A jak się ma mediana zarobków osób zatrudnionych przez tę plantatorkę borówek, do mediany zarobków w dużym korpo? Ano właśnie. Nie ulega wątpliwości (patrz: GUS) że to duże korporacje generują największą wartość dodaną per pracownik, oraz że, co za niespodzianka, płacą najlepiej. Ideałem byłoby oczywiście, aby te korporacje były polskie. Najbogatsze kraje to te, w których dominują duże, własne firmy.

Andrzej
wtorek, 30 marca 2021, 11:05

Kolosalny sukces Polskiego przemysłów zbrojeniowego, iskierka nadziei na przyszłość.

qwe
środa, 31 marca 2021, 11:04

Ciekawe czy rosjanom płacimy jakieś tantiemy????

Mieciu
wtorek, 30 marca 2021, 13:35

Burkina Faso też zadowolona

Chyżwar dawniej Marek
środa, 31 marca 2021, 08:43

Jeśli sobie kupiła, to nie wątpię.

comet
wtorek, 30 marca 2021, 10:27

Już kilka razy polskie ZU-23 odnalazły się w Syrii czy Jemenie. W necie można znaleźć zdjęcia. Myślę, że z tymi będzie podobnie.

viper
wtorek, 30 marca 2021, 12:51

Polska nie sprzedaje broni do krajów objętych embargo ONZ. Jeżeli masz dowody że to robi, przedstaw je Radzie Bezpieczeństwa tej organizacji.

Heniek
środa, 31 marca 2021, 11:07

a co takiego ONZ zrobiło w Syrii, Libii, Ukrainie - to banda biurokratów i tyle - kiedyś mieli siły zbrojne ale teraz to tylko banda nierobów

123 abc
wtorek, 30 marca 2021, 19:29

Jedno z drugim się nie wyklucza. Polskie zestawy można przez państwa odsprzedające znaleźć wszędzie. Dlatego każda broń ma wybite numery( lub tabliczki) , żeby było wiadomo jaki kraj sprzedał dalej. Są też przypadki przejęcia broni podczas konfliktu zbrojnego. Ale to już inna historia.

Davien
wtorek, 30 marca 2021, 10:53

Doprawdy?? BO jak na razie to były rosyjskie ZU-23-2

vvv
wtorek, 30 marca 2021, 13:34

tarnowskie bo nawet mialy oznaczenia :)

Ajjjjjjj
wtorek, 30 marca 2021, 13:10

Nie rosyjskie tylko niemieckie ....poczytaj o historii to się dowiesz

Olek1
wtorek, 30 marca 2021, 10:09

Nie wiem z czego sie smiejecie. To stara ale dobra nasza konstrukcja. Porownywalna z armatami w Rosomaku. Od wielu lat dobrze sprawdza sie na okretach a jej celnosc doroenuje tej 76 z Oto Mrlary. To dobra i dpraedzona bron. POLSKA BRON.

vvv
wtorek, 30 marca 2021, 13:34

23mm nie jest i nigdy nie była nawet zblizona osiagami do natwoskiej 30x173 amunicji.

ppp
wtorek, 30 marca 2021, 20:22

Coś ci się pomyliło porównując nabój lotniczy z 1941 do zwalczania samolotów z nabojem ppanc. stworzonym 30 lat później . Całkiem inne naboje i służące do całkiem innych rzeczy . Jak co to porównywać należy do amunicji 30x165 .

Asd
wtorek, 30 marca 2021, 10:44

Nie nasza a sowiecka

Ciekawy
środa, 31 marca 2021, 08:44

A jakie to ma znaczenie?

Karol
wtorek, 30 marca 2021, 09:48

Armat....

Pewny
wtorek, 30 marca 2021, 09:00

Po zamontowaniu na Forda Rangera będzie z tego niezły WWO niskim kosztem.

Koba
wtorek, 30 marca 2021, 16:45

Niegłupi pomysł. Wyjdzie całkiem niezły zestaw plot. Jeszcze tylko kilku w turbanach na czujkach i żaden dron nie przejdzie.

Krzys
wtorek, 30 marca 2021, 07:33

No nie jest to produkt high-tech. Że udaje się sprzedać "wiekową" konstrukcję to chyba dobrze. Zawsze to parę groszy. Ale nie cieszyłbym się specjalnie z opinii dostawcy cepów i wideł.

viper
wtorek, 30 marca 2021, 13:29

Te "parę groszy" to już w marcu pewność wypełnienia portfela rocznej produkcji tego zakładu, zysk dla firmy i jej kooperantów oraz źródło utrzymania pracowników i ich rodzin.

Krzys
wtorek, 30 marca 2021, 22:02

mówię o wizerunku dostawcy sprzętu "na wagę" a nie o wiązaniu końca z końcem.

viper
środa, 31 marca 2021, 10:52

Jak dla mnie mogą tak "wiązać koniec z końcem" każdego roku. Dopóki firma ma z tego zysk a pracownicy godziwe wypłaty.

Extern
wtorek, 30 marca 2021, 12:45

Towar jest towar, Bułgarzy na sprzedaży starych wzorów broni robią świetne interesy. My w imię dobrych stosunków z USA z dnia na dzień wystawiliśmy do wiatru wszystkich naszych klientów, a teraz wielkie zdziwienie że prawie nic nie eksportujemy.

klewar
wtorek, 30 marca 2021, 06:50

Jest to tak słabe (armata rodem z 1959 roku), że nikt inny nie chce kupować poza krajami afrykańskimi.

lufa
wtorek, 30 marca 2021, 10:08

Nie masz zielonego pojęcia o tym sprzęcie bojowym.

Alex
wtorek, 30 marca 2021, 01:51

Może Etiopia? Ciekawe też czy z wersji z Gromami.

Andrettoni
wtorek, 30 marca 2021, 00:30

Brawo i oby więcej. Jak widać jak się chce to można.

pomz
poniedziałek, 29 marca 2021, 23:39

Juz sie znalazly. U islamistów są na pickupach. Syria, Liban, oraz Jemen...

Davien
wtorek, 30 marca 2021, 10:54

Tyle ze te o których mówisz wyprodukowano w Rosji i sprzedano terrorystom jak widać.

Tomson
poniedziałek, 29 marca 2021, 23:04

Pewnie do Nigerii, będą walić ogniem bezpośrednim do Boko Haram. Postawią na jakimś Technikalu. Jakiś czas temu wzięli od nas Beryle 7.62. Nie ma czego rozkminiać. Kupili jedno, kupią drugie zwłaszcza jeśli jakość odpowiedni i łapówki w normie. Tak teraz handluje się.

erka
poniedziałek, 29 marca 2021, 22:30

Wejdzie to na landcrusera

Rocco
wtorek, 30 marca 2021, 10:06

Nie, niestety nie wejdzie na suva

Woooow
wtorek, 30 marca 2021, 09:56

U nas potrzebny był aż Star. I dodam, że ostatnio to nasz MON wpadł na równie "genialny" pomysł. Bowiem naszą Pilicę przetestował na strzelaniach w Ustce, z "nadzwyczajną skutecznością" w szalenie "nowatorski" sposób pozwalający sądzić, że SONA wkrótce doczeka się "redefinicji założeń " oraz na 100% wydłużenia terminu dostawy jak zawsze zagwarantowanego w każdym postępowaniu, wstawiając tę Pilicę na... Jelcza. Cóż za sukces MON!! Aż dusza się raduje, gdy nasz MON, w tak "zaawansowany" sposób wzmacnia (???) naszą obronę plot. Jakie to szczęście że mamy takich postępowych specjalistów w MON! I jak świadczy to o poziomie troski w MON o nasze zdolności odstrasza is. Bo jak już taki Jelcz wyjedzie w teren to już żaden wrogo samolot nie odważy się.. obniżyc pułapu ataku poniżej 5000m.

wtorek, 30 marca 2021, 09:11

Spoko. Jak mu wzmocnisz zawieszenie nawet nie trzęsie przy strzelaniu.

56
poniedziałek, 29 marca 2021, 22:21

Ojej a jeszcze troszkę czasu wstecz krzyczeliście że to byle co! Już się wam zmienił punkt widzenia

luka
wtorek, 30 marca 2021, 08:33

Nie zmienił, tylko chodzi o to że w końcu coś zaczynają sprzedawać za granice a to jest byle co, ale akurat na Afrykę wystarczy - u nas z naszym potencjalnym przeciwnikiem już nie za bardzo przydatne, bo przy zasięgu 2-2,5 km już dawno będzie płonąć.

Extern
wtorek, 30 marca 2021, 12:51

A Phalanx się Amerykanom nie przydaje na okrętach? Zasięg to nie jedyne kryterium przydatności broni. Gdyby tak było, to każdemu piechurowi trzeba by dawać karabin snajperski.

KAR
poniedziałek, 29 marca 2021, 21:32

Dobre i to. :) Myślę, że kraje afrykańskie szukają przede wszystkim niedrogiego systemu strzeleckiego do zwalczania dronów. A drony zaczynają królować pod względem bojowym w tamtych zakątkach świata...

asdf
poniedziałek, 29 marca 2021, 22:53

to chyba jeszcze beda musieli sobie poszukac dalej bo to do zwalczania dronow sie nie nadaje a wykorzystywac beda to do ostrzeliwania wrogiej piechoty z poza zasiegu broni recznej.

Chyżwar dawniej Marek
wtorek, 30 marca 2021, 08:29

23 mm, choć nie posiada ABM też się do tego nadaje.

mc.
poniedziałek, 29 marca 2021, 22:49

Kraje afrykańskie szukają przede wszystkim broni która na dużą odległość (1500-2000 metrów) może niszczyć stanowiska obrony (lekkie), oraz pojazdy lekko opancerzone.

AZIA
poniedziałek, 29 marca 2021, 20:27

W czasach małych dronow armaty 23mm będą przeżywać ogrom zainteresowania.

Paweł P.
wtorek, 30 marca 2021, 10:15

Pewnie tylko pełny automat pomoże, ze śledzeniem celów, ręcznie to raczej cieżko w coś tak małego przytrafić.

trzcinq
poniedziałek, 29 marca 2021, 21:21

bo te armatki mogą być jednak skuteczne przeciw dronom ale racja że warto wchodzić w 35mm

ppp
wtorek, 30 marca 2021, 20:26

Teraz powoli moda robi się już na 57 mm lub coś podobnego .

rezerwa 77r.
poniedziałek, 29 marca 2021, 19:39

takie podwójne działka na BWP , jedna lufa p. pancerne , druga p.lotnicze + PIORUNY 4-6 szt.

michu
poniedziałek, 29 marca 2021, 18:16

szkoda ze nie Pilica ale i tak gratulacje :)

kj1981
wtorek, 30 marca 2021, 01:44

A po co im Pilica? Przecież w Afryce mało kto ma poważne lotnictwo - Pioruny im niepotrzebne, a termowizja winduje koszty. Oni to wsadzą na Hiluxy i jak dobrze pójdzie będą walić tym w terrorystów. Dobre i to.

Paweł P.
poniedziałek, 29 marca 2021, 17:55

Za trochę, zrobi się modernizacje do Pilicy z Gromami / Piorunami ... Brawo Tarnów, myślę że to dopiero początek, powolutku – tam gdzie są zasoby, znajdzie się Klient.

K
poniedziałek, 29 marca 2021, 19:13

Tam gdzie są zasoby znajdzie się klient! Brawo!

Pewny
poniedziałek, 29 marca 2021, 17:54

Wspaniała sprawa! Kolejne eksportowe kontakty naszej zbrojeniowki! Za nimi pójdą kolejne! Jak widać można

Victor
poniedziałek, 29 marca 2021, 22:48

Kolejne po czym?

viper
poniedziałek, 29 marca 2021, 17:49

Jeżeli 100 sztuk sprzedano w zeszłym roku, kolejne 100 w tym, z dodatkową opcją zakupu 40-60 w przyszłym, to razem będzie w okolicach ćwierć tysiąca armat, które trafią tylko do jednego kraju afrykańskiego. Nieźle.

kibic
poniedziałek, 29 marca 2021, 18:46

Jeżeli sprzedają to, co widać na zdjęciu, to będzie potem okazja do "dosprzedania" optoelektroniki i innych dodatków.

Krzysiek z Wrocławia
wtorek, 30 marca 2021, 10:09

takie dodatki nie są potrzebne do ostrzeliwania afrykańskich wsi.

viper
poniedziałek, 29 marca 2021, 19:26

Może tak być. Łatwiej kupić od kogoś, z kim się już ma historię interesów a kolejne zamówienie wskazuje na zainteresowanie dalszą współpracą.

jpr
poniedziałek, 29 marca 2021, 19:24

A po co optronika i inne dodatki? Przecież te nkm-y (najcięższe karabiny maszynowe) służą w wojnach III świata do strzelania na wprost, do siły żywej przeciwnika. I tylko do tego są przydatne.

Szabla
poniedziałek, 29 marca 2021, 21:55

To nie NKMy Władimirowa 14,5 mm KPW. Coś się Szanownemu Panu pomyliło.

hermanaryk
wtorek, 30 marca 2021, 21:51

Nkm wz. 38FK miał kaliber 20 mm.

cichy
poniedziałek, 29 marca 2021, 17:46

Spadła produkcja katabasów to przynajmniej Tarnów armatki eksportuje!

Qaz
poniedziałek, 29 marca 2021, 17:33

Jaki produkt taki nabywca.

Ciekawy
wtorek, 30 marca 2021, 08:33

Czyżby zaszczycił na ten Pan który chciał wydobywać gaz łupkowy metodą odkrywkową?

Cda
poniedziałek, 29 marca 2021, 20:20

No tak, lepiej żeby np. Bułgaria złapała to zamówienie.

BUBA
poniedziałek, 29 marca 2021, 17:27

Nareszcie cos sie exportuje

Hmmm.
poniedziałek, 29 marca 2021, 16:55

Pewnie pojadą do Libii a kasę dały ZEA, co?

Davien
wtorek, 30 marca 2021, 10:59

Przecież Haftara to wy z Rosji zaopatrujecie:)

Aaa
poniedziałek, 29 marca 2021, 16:53

Nigeria czy Etiopia ?

xyz
poniedziałek, 29 marca 2021, 16:28

Pewnie zamówienie cieszy, ale rozumnych ludzi niestety jednocześnie smuci ;), bo pokazuje na jakim poziomie jest nasza armia i nasza zbrojeniówka.

laik, zupełny laik
wtorek, 30 marca 2021, 10:09

Przecież mamy nowoczesniejszą, zautoamtyzowaną wersję z Gromami ( zdolny strącić opancerzonego śmigłowca). Widocznie popyt jest jednak na prostszy sprzęt - za to masowy, bo nie do obrony punktowej.

RK53
poniedziałek, 29 marca 2021, 16:24

brawo Panowie ja myślę ,że nabywca przemyślał parę ofert i wybrał najkorzystniejszą , gratuluje Tarnów górą

gres
poniedziałek, 29 marca 2021, 19:19

pytanie czy ktoś takie "rękodzieło" jeszcze produkuje.

Gnom
poniedziałek, 29 marca 2021, 21:55

Kupuje, podobnie jak stare poniemieckie (bo wdrażane prze Niemców we francuskim przemyśle w czasie wojny) 20 i 30 mm nadal klepane we Francji jako własne.

Fak sejk
poniedziałek, 29 marca 2021, 16:11

Miło widzieć tyle pozytywnych komentarzy;))) gratulacje dla Tarnowa.

jurgen
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:45

że stara technologia ? No i ? Czesi sprzedają masę podpicowanych staroci (często z demobilu) i jest cool - a u nas ciągle marudzenie

Monkey
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:30

I oby tak dalej. Jeszcze jedna dobra informacja:-)))) Na przekór wszystkim, którzy się naśmiewają.

CdM
wtorek, 30 marca 2021, 09:11

Jest jak jest. Oczywiście, lepiej sprzedawać coś, niż nic. Ponoć polscy wytwórcy łuków też je eksportują.

złośliwy
poniedziałek, 29 marca 2021, 18:54

Tu się nie ma niestety z czego śmiać.

Szyszka
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:28

I super. Kasa wpłynie do zakładu. Ludzie mają pracę. Pilica w produkcji. Kasa wydana na jej opracowanie powoli się zwraca i o to chodzi. Przemysł mamy jaki mamy więc nawet taki mały kontrakt cieszy. Powodzenia.

Baba Jaga
wtorek, 30 marca 2021, 09:12

Ale po co mieszasz w to Pilicę?

konsul
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:24

proste i niezawodne konstrukcje, łatwe do obsługi i remontu ... lepsze wykonanie niż Rosja czy Chiny czy Ukraina to powinna być nasza przewaga ... bardzo dobry ruch

Xzi-bit
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:20

Te zabytkowe działka 23mm to kupują tylko afrykańskie kraje 3-ciego świata i Polska :)

Etam
poniedziałek, 29 marca 2021, 23:03

Polska nie kupuje "gołych" ZU23. My kupujemy wyłącznie Pilicę. A Pilica to w pełni sieciocentryczny, zautomatyzowany, zdalnie kierowany system rakietowo-artyleryjski. Czego jak widać nie rozumiesz.

Jabadabadu
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:49

Ale te "zabytki" są skuteczne.

Tomasz34
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:43

Widać jakość rosyjskich czy chińskich odpowiedników jest tak słaba, że nawet kraje Afrykańskie już ich nie chcą:)

Xzi-bit
poniedziałek, 29 marca 2021, 17:06

I to jest jakieś pocieszenie dla Wojska Polskiego że my robimy "lepsze" postsowieckie działka ? Już wszyscy poszli w kaliber 30 mm a tylko u nas skansen

Merytorycznie
wtorek, 30 marca 2021, 10:11

Gdybyś był po pierwsze doinformowany (i NIE, nie współczuję Ci braku podstawowej wiedzy nt Pilicy), po drugie przeszkolony, to dzięki tej wyśmiewanej przez Ciebie "lepszości" naszej Pilicy tylko w pojedynkę byłbyś w stanie siedząc w krzakach 800m od rozstawionej Pilicy obsługiwać zdalnie z "tableta" cały ten 6-o działowy artyleryjsko-rakietowy system plot zwalczajac cele których dane - dzięki łączu wymiany danych Link-16 - otrzymał byś np. z przelatującego 50km dalej NATO - wskiego AWACSA. Skansen, to jest poziom twojej wiedzy merytorycznej nt Pilicy, której jedynym mankamentem, jest brak amunicji klasy ABM. PS. A czy ty wiesz w ogóle co to jest ABM?? Bo to jest jedyny feler 23mm vs. 30mm.

endrju
czwartek, 1 kwietnia 2021, 18:02

Tylko brak ABM to jest baaaardzo duży feler, zwłaszcza gdy wchodzą do użycia drony.

Davien
wtorek, 30 marca 2021, 11:05

Dodaj jeszcze że jakby działka wykryły coś same swoimi głowicami optronicznym, lub radarem baterii to moga to przekazać np do dowództwa, moga ustalac które ma najwieksza szanse na ostrzelanie i zniszczenie celu itp. A brak amunicji programowalnej cześciowo nadrabia szybkostrzelnoscia.

Merytorycznie
wtorek, 30 marca 2021, 13:24

Pełna zgoda co do głowic, radaru i amunicji. Choć szkoda że szans na ABM nie ma i raczej nie będzie.

brokuł rozsada
wtorek, 30 marca 2021, 16:28

Można zrobić dywizjony łączone z AG-35 i zapewne tak to będzie docelowo działać.

Brawo
wtorek, 30 marca 2021, 19:59

A ten pomysł jest całkiem nie głupi!!!

Kordian
poniedziałek, 29 marca 2021, 19:05

Do zestrzeliwania dronów większy kaliber jest zbyteczny.

Tomasz34
poniedziałek, 29 marca 2021, 17:58

........i jakie to ma znaczenie że jest to kaliber 23 mm a nie 30 mm, skoro znalazł się nabywca? Przecież to nie Polska armia je zakupiła, a nawet jeśli weźmiemy pod uwagę przykład "Pilicy", to tam są też pociski GROM lub Piorun, a nie tylko sama armata. I jest to tylko jeden z systemów dolnego piętra.

gnago
poniedziałek, 29 marca 2021, 17:50

to szukaj kontaktów na zakup X wingów parę makiet Lucas pewnie gdzieś trzyma

ABC
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:36

Pieniądz nie śmierdzi..obojętnie kto i za co..

WojtekMat
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:16

Niestety, jaka technologia taki rynek zbytu. Dobrze, że ktoś kupił

Gnom
poniedziałek, 29 marca 2021, 21:53

Patrz, słabsze armaty postawione na koreańskim podwoziu sprzedawane w indiach chwalicie.

Davien
wtorek, 30 marca 2021, 11:07

Gnomie jakie słabsze, K30 Hybrid Biho ma 2x30mm i 4 MANPADS.

asd
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:36

O ile pamiętam to większość dochodów Tarnowa to eksport.

viper
środa, 31 marca 2021, 10:55

Wg deklaracji dyrektora firmy 60-70% produkcji rocznej.

LeAN
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:11

Tylko się cieszyć

mordimer
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:10

potęga sowieckiej myśli technicznej wiecznie żywa...

asf
poniedziałek, 29 marca 2021, 14:56

Gratulacje! I trzymam kciuki za następne kontrakty.

2 kulki i armatka
poniedziałek, 29 marca 2021, 14:55

Afryka ... Czemu mnie to nie dziwi?

nikt
poniedziałek, 29 marca 2021, 23:10

A co za różnica Afryka, Ameryka czy UFO? Dolar jest dolar... nie ważne kto płaci... i za co... ważne, żeby kasa się zgadzała. Tak trzymać...

Krzysiek z Wrocławia
wtorek, 30 marca 2021, 10:07

Można zostać oskarżonym o wspieranie terroryzmu w Afryce więc takie biznesy to ostrożnie.

Davien
wtorek, 30 marca 2021, 11:08

Ale to przeciez rosyjskie działka 23mm kupuja terrorysci:))

czarno to widzę
wtorek, 30 marca 2021, 18:47

USA nie kupuje rosyjskich działek.

Krzys
wtorek, 30 marca 2021, 07:36

Nie wiemy za ile te cuda sprzedali.

wtorek, 30 marca 2021, 10:12

Tajemnica handlowa

Fanklub Daviena i GB
poniedziałek, 29 marca 2021, 14:50

USA zakupiły by przekazać islamistom w Afryce?

H2O
wtorek, 30 marca 2021, 13:27

USA Islamistom? Czy ty choć czasem czytasz, co ci każe oficer prowadzący z Kremla pisać? Twój antyamerykanizm nie jest nawet w 1% wiarygodny.

Towarzysz Polak
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:33

Tobie jak się przebije opona w rowerze to pewnie szukasz w tym roboty USA ;)

GB
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:24

Jeśli tylko będą zwalczać nimi Wagnerowców to wszystko w porządku.

Grom
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:10

Albo podstawiona przez ruskich firma ze Szwajcarii

Tomi
poniedziałek, 29 marca 2021, 14:46

Alle sukces! I jaka nowoczesna technologia.

tad
wtorek, 30 marca 2021, 21:59

Technika, nie technologia. Technologia to metoda produkcji.

viper
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:57

Pecunia non olet. Jeżeli rynek potrzebuje takiego sprzętu, to wstyd byłoby go nie dostarczyć.

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 29 marca 2021, 16:22

Dokładnie.

Rodło
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:29

Nie każdy używa pocisków balistycznych. Daruj sobie Olginoman.

Stefan
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:19

Lepszy taki sukces niż dokładanie kasy do fabryki z kieszeni podatnika. A poza tym, w przyszłości za takimi kontraktami idą następne. Choćby na część zamienne, naprawy itp.

biały
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:11

no jak dla mnie to jest sukces , a co do technologii to jest to najtańsza rozwiązanie do zwalczania dronów najtańsze i bardzo skuteczne

StZg
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:28

Jakich dronów? Postawią to na toyocie i będzie "technical" do terroryzowania ludności cywilnej.

asd
poniedziałek, 29 marca 2021, 15:37

Co Cię interesuje do czego zamierzają tego używać?! Nieco pragmatyzmu proszę. Jeśli kwity są ok to sprzedawać i dostarczać amunicję choćby walili w szkoły z tego.

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 29 marca 2021, 16:24

Też tak to widzę.

Davien
wtorek, 30 marca 2021, 11:10

No to ciekawe Mareczku jak by tam były w tej szkole twoje dzieci, tez bys tak chetnie w nia strzelał ?

Krzysiek z Wrocławia
wtorek, 30 marca 2021, 10:05

Później w światowych mediach mówią, że Polska dozbraja wataszków z afryki, którzy robią czystki etniczne. To droga na skróty do znalezienia się na liście państw wspierających terroryzm. Czy o to nam chodzi?

Davien
wtorek, 30 marca 2021, 11:09

Przecież to Rosja dozbraja watazków i terrorystów i juz ich za to ONZ gania wieć cos ci się państwa pomyliły.

Gnom
wtorek, 30 marca 2021, 22:43

Tak jak USA, Chiny, Wlk. Brytania, Francja i stado pomniejszych. To się nazywa polityka.

Tweets Defence24