Reklama
Reklama

Samoloty znów wystartują z Nowego Miasta nad Pilicą. MON: Odtwarzamy jednostkę wojskową

14 października 2016, 19:20
Antoni Macierewicz
Fot. ppor. Robert Suchy/CO MON
Defence24
Defence24

Minister Obrony Narodowej Antoni Macierewicz poinformował, że w Nowym Mieście nad Pilicą zostanie odtworzona jednostka wojskowa. Lotnisko wraz z infrastrukturą ma być przekazane z zasobów AMW do MON.

Antoni Macierewicz potwierdził, że będące dotychczas w zasobach Agencji Mienia Wojskowego lotnisko wraz z infrastrukturą zostaje przeniesione do zasobów resortu, gdzie rozpocznie się proces modernizacji i reaktywacji jednostki wojskowej. - Tutaj będą teraz posadowione wojska obrony terytorialnej, siły specjalne, a także przywrócone zostanie współdziałanie z Wyższą Szkołą Oficerską w Dęblinie, która będzie miała tutaj także możliwości szkolenia. - podkreślił szef MON.

To jest jedna z wielu strategicznych decyzji jakie ostatnio podejmujemy. To jest zupełnie oczywiste. Napięcie na Wschodzie sprawia, że musimy odbudować zniszczone jednostki wojskowe. Zwłaszcza dotyczy to lotniska takiego jak tutaj. Jednego z najważniejszych lotnisk na ścianie wschodniej, współdziałającego z całym systemem lotnisk. Tutaj stworzono dziurę strategiczną na skutek likwidacji tego lotniska

szef MON Antoni Macierewicz

W ubiegłym roku w Nowym Mieście nad Pilicą odbyły się ćwiczenia z wykorzystaniem samolotów A-10 Thunderbolt II. Szkolenie objęło prowadzenie działań z nieprzygotowanego lotniska (nie jest ono normalnie używane do operacji lotniczych), ze wsparciem wysuniętych kontrolerów lotu z eskadry taktyki specjalnej sił zbrojnych USA.

Czytaj więcej: A-10 ćwiczą lądowanie na „wrogich” lotniskach. W Polsce [FOTO]

Uruchomimy także pas lotniskowy. To wszystko zostanie wykonane do 30 października 2017 r. Decyzje zostały już wydane. Te decyzje z punktu widzenia strategicznego i bezpieczeństwa kraju są konieczne

szef MON Antoni Macierewicz

Jak informuje MON, resort dostrzega bardzo znaczny potencjał tego miejsca i zgodnie z decyzją szefa MON koniec 2016 roku będzie początkiem stopniowego powrotu Sił Zbrojnych RP do Nowego Miasta nad Pilicą. Obecnie w resorcie obrony narodowej trwają bardzo zaawansowane prace planistyczne nad wykorzystaniem tego terenu.

Kierunkiem działania wskazanym przez Ministerstwo Obrony Narodowej jest odtworzenie m.in. funkcji lotniskowej i szkoleniowej terenu. Decyzja podyktowana jest m.in. potrzebami rozwijanych intensywnie i priorytetowo rodzajów wojsk, w tym obrony terytorialnej, sił powietrznych oraz wojsk specjalnych.

W najbliższym czasie resort obrony narodowej podejmie działania polegające na: 
- przeniesieniu nieruchomości z zasobu Agencji Mienia Wojskowego do resortu obrony narodowej;
- uruchomieniu niezbędnych działań inwestycyjno- remontowych, tak aby teren nie ulegał dalszej dewastacji i dekapitalizacji;
- odtworzeniu podstawowej gotowości eksploatacyjnej obiektów infrastruktury lotniskowej i zaplecza socjalno-technicznego;
- zagospodarowaniu i przygotowaniu terenu na potrzeby szkolenia lotniczego, pododdziałów wojsk obrony terytorialnej oraz wojsk specjalnych.

Według przyjętego harmonogramu w 2017 roku nastąpi odtworzenie podstawowej gotowości eksploatacyjnej lotniska, co pozwoli na rozpoczęcie działalności na tym terenie Szkole Orląt z Dęblina. Pod koniec 2019 roku zaplanowano rozpoczęcie szkolenia poddziałów Sił Zbrojnych RP w oparciu o zintegrowany ośrodek szkolenia specjalistycznego - podkreśla MON.

 

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 57
robertpk
piątek, 14 października 2016, 21:55

a co z pobliskim lotniskiem w Radomiu, które jest wykorzystywane w ograniczonym zakresie ? szkoła lotnicza w Dęblinie będzie utrzymywała 3 lotniska ??? rozumiem, ze Pan minister chce wydać pieniądze na beton i etaty dla administracji, bo na nic innego to się nie przełoży.

Gonzo
sobota, 15 października 2016, 21:23

Szkoła Orląt nie utrzymuje żadnego lotniska. Lotnisko w Dęblinie i Radomiu podlega pod 4.SLSZ a nie pod WSOSP. To obecnie samoloty cywilne Szkoły korzystają gościnne z lotniska w Dęblinie.

WWW
wtorek, 18 października 2016, 18:52

Żadnej wiadomości o pilnym przetargu na heli i zaproszeniu do nich tego złego Airbusa. To przecież jeden z największych przetargów w kraju.

byrrbyć
niedziela, 16 października 2016, 22:25

Macierewicz świrus, ale takim też trafiają się dobre decyzje. I to jest właśnie ta dobra. Kochani, Polska NIE MA MOŻLIWOŚCI OBRONIĆ SIĘ SAMA (chyba, że w konflikcie z Litwą). Musimy liczyć na SOJUSZNIKÓW, albo po prostu się PODDAĆ (jak Czechosłowacja 1938/39). Tak się akurat składa, że nasi potencjalni sojusznicy, czyli NATO mają samolotów więcej niż sporo i cała ich strategia opiera się na przewadze w powietrzu. Dlatego konieczne są lotniska, magazyny, i całe to zaplecze logistyczne.

KrzysiekS
poniedziałek, 17 października 2016, 18:05

byrrbyć Myślę że nie jest świrusem raczej większym cwaniakiem niż się wszystkim wydaje pytanie czy jego interesy z USA nie są na szkodę Polski czy umie to pogodzić?

gieras
niedziela, 16 października 2016, 00:34

Brawo słuszne działanie

ppllk
niedziela, 16 października 2016, 00:33

Bardzo dobrze! potrzebne są dodatkowe lotniska wojskowe ale także przydała by się jedna lub dwie zapasowe bazy z zakamuflowanymi hangarami dla myśliwców na wypadek wrogiego zajścia oczywiście choćby z nową eskadrą myśliwców

Pat
piątek, 14 października 2016, 21:25

Brawo! W końcu świetna decyzja. Taka infrastruktura od 16 lat zaprzepaszczona... Aż żal było patrzeć. Trzeba było prawdziwie patriotycznie nastawionego rządu żeby dostrzec potencjał i możliwości tego obiektu, który został tak nieodpowiedzialnie doprowadzony do ruiny. Miejmy nadzieję, że lotnisko odzyska dawny blask i świetność.

Ret
sobota, 15 października 2016, 00:35

Pat - brawo mon - wydamy setki milionów na betonowanie lotnisk.

Aga
niedziela, 16 października 2016, 21:49

To bardzo dobra decyzja.Teren ten jest w opłakanym stanie a szkoda.Mam nadzieję , że dojdzie do realizacji założonego celu.

krajan
niedziela, 16 października 2016, 14:03

Brawo Poprzednie ekipy świadomie lub z głupoty rozbrajaly WP Zakładając obronę kraju w trakcie zmasowanego ataku na linii Wisły to lotnicze bazy śmigłowców w NM/P, Inowrocławiu i sąsiedniego NG winne stanowić zasadniczą siłę bojową W tym celu w tych bazach należy reaktywowac zaplecze techniczne wraz z pasami startowymi Koszt budowy drogi start 2500x60 to ca 50 mil zl a nie 100 mil € Jeśli wejdziemy w posiadanie samolotów niszczyciel zagonów pancernych to potrzeba właściwego bazowania Takim miejscem mogą być lotniska Leczyca lub Modlin

mikrobi
piątek, 14 października 2016, 20:37

wiekszosc tych ostatnio podjetych decyzji strategicznych jest zwiazana z odwolywaniem i zrywaniem przetargow, a nawet kontraktow. Dobrze, ze chociaz granaty dymne i flary kupiono.

wojt.
piątek, 14 października 2016, 20:27

Lotnisko jest rozkradzione i zdewastowane....Pas startowy w Modlinie kosztował 100 mln euro.Czy stać MON na wydanie takiej sumy+odtworzenie całej struktury lotniska?Czy to kolejna obietnica-wydmuszka?

Viktor
sobota, 15 października 2016, 05:14

Uwalono tyle przetargów że na pewno pieniądze są.

ktoś
niedziela, 16 października 2016, 21:03

najpierw trzeba mieć jakies samoloty bo te 48 f-16 to trochę marna ilość

ETM
piątek, 14 października 2016, 20:13

Niedługo będziemy mieli więcej lotnisk niż statków powietrznych. Żołnierze 25 BKPOW w trakcie ćwiczeń w skokach są wożeni na lotnisko w Łasku lub Leźnicy tam pakowani na Kaśkę i zrzucani nad lotniskiem w Nowy Glinniku. Może by tak doinwestować już posiadane lotniska a dopiero w ostateczności wskrzeszać wcześniej zamknięte obiekty.

lo
sobota, 15 października 2016, 01:08

A ilu i gdzie ma z Kaśki skakać? Do obrony to coraz rzadziej wykorzystywana jest formacja! Na dziś nas na ekspedycje nie stać a musimy finansować obronę. Do tego to b.drogie formacje przez sprzęt jaki do operacji potrzebują. Nowe wojsko z tak małym budżetem musi wydać PLNy na najefektywniejsze zasoby obrony i niewielkiego odstraszania. Zrzuty z Kaśki (jak doleci za wroga) są drogie i mało efektywne. Nam trzeba rakiet, BWP, ppanc, OPL a nie Kaśkie na niebie bo Nas prozaicznie nie stać na wszystko. Heli dla sił spec. są jeszcze ok, by podrzucić ich na misję lub namierzenie celów dla rakiet, ale to wszystko na co nas teraz stać. To lotnisko ma potencjał na wsparcie nas od USA, wielki potencjał i położenie lepsze do tego akcji niż taki Powidz. Antoni wyproś od USA za heli i Patrioty eskadrę F16 do remontu. Plis! Nasze Migi opchniemy do Jamajki a ona odsprzeda je Ukrainie. Choć bym i je wolał mieć pod ręką.

ok
sobota, 15 października 2016, 00:27

w nowym glinniku to polana londowisko a nie lotnisko teraz chlopaki z 25bkw beda mieil 35 km na lotnisku w nowym miescie

Darek
sobota, 15 października 2016, 00:04

Jak wiadomo samoloty się przemieszczają. Np. NATOwskie mogą się przemieścić z Niemiec do Polski. Ale przydaje się działające lotnisko.

Około ETM
sobota, 15 października 2016, 10:49

Dokładnie! Pas miał być przedłużony. I co... dalej skaczą z Sokołów. A kiedy ja ostatnio Kasię widziałam?!

m
sobota, 15 października 2016, 21:41

Tam powinny stacjonować śmigłowce szturmowe wchodzące w skład 25 BKP. Brygada złożona z 3 batalionów bojowych na śmigłowcach i 2 eskadr szturmowców stanowiłaby wartościowy odwód naczelnego dowództwa na terenie kraju, mogłaby szybko wesprzeć obronę Warszawy. 1 BLWL mogłaby przezbroić się w śmigłowce ucav tj. Firescout (można produkować takie w oparciu o polskie technologie), stanowiąc wsparcie dla brygad lub dywizji.

jedno_pytanie
niedziela, 16 października 2016, 02:10

Jakich śmigłowców szturmowych? Nie posiadamy takowych...

jarek
poniedziałek, 17 października 2016, 11:53

A co z tym całym gadaniem o przemieszczaniu wojska na wschód? Wygląda na to, że to tylko gadanie, bo jak jest okazja coś zrobić w tym temacie, to kolejne inwestycje odbywają się albo na zachodzie, albo w centrum kraju. Na wschodzie praktycznie nie ma armii, oprócz może 15BZ i paru jednostek rozpoznawczych. Można oczywiście ględzić, że to bardzo dobrze, bo pierwszorzutowe jednostki są poza zasięgiem artylerii, ale wiemy, że to bzdura, bo opl mamy marną, a próba przemieszczenia dużej jednostki pancernej ze Szczecina na wschód, może się okazać kompletnym fiaskiem. Wystarczy kilka Iskanderów wycelowanych w mosty i kluczową infrastrukturę kolejową, nie mówiąc o możliwych atakach bezpośrednich lotnictwa.

tak
niedziela, 16 października 2016, 11:38

może warto też odtworzyć lotnisko i bazę w Białej Podlaskiej? nie zgadzam się z twierdzeniami że jak nie ma nowych samolotów to "po co nowe bazy"... Ilość baz przekłada się na dużo większą możiiwość rozśrodkowania sił i środków a dla przeciwnika dodatkowy "ból głowy" żeby nie powiedzieć dosadniej...

don
niedziela, 16 października 2016, 16:55

@tak Biała Podlaska znajduje się zbyt blisko granicy i w przypadku ataku na polskie terytorium jest do zajęcia w jeden dzień

Andrzej
niedziela, 30 października 2016, 14:14

Jeżeli to prawda to tylko nalży się cieszyć. Miałem okazję służyć w 45 Dywizjonie dowodzenia lotami w czasie gdy w nowym Mieście stacjonował 61 lpszb. Jego przebazowanie do Białej Podlaskiej na zupełnie nieprzygotowane lotnisko było wielką traumą zarówno dla kadry (rozdzielonej z rodzinami) jak i dla żołnierzy. A teraz mała ciekawostka - mało kto oprócz nas łacznościowców wiedział, że sieć telefoniczna na tym lotnisku (Nowe Miasto) została położona z wykorzystaniem kabli odzyskanych z Wilczego Szańca. A w pomieszczeniu w sztabie gdzie mieściła się centrala telefoniczna była łącznica kablowa kabli międzymiastowych miedzycentralowych pomiedzy Łodzią a Warszawą. Ciekawe czy nadal.......

Polak
czwartek, 9 lutego 2017, 16:02

Bardzo dobra decyzja,w końcu lotnisko przestanie straszyć niszczeć dalej no i dobrze że wybrano lotnisko a nie kolejne supermarkety

amator
sobota, 15 października 2016, 19:19

A może by na te lotniska to trochę samolotów dostarczyć? Bo te marne 48 sztuk wszędzie nie da rady oblecieć zważywszy że jeszcze 4 wysyłamy gdzieś do dalekiej Syrii. F16 to bardzo dobra maszyna wg mnie ale 48 sztuk dla kraju takiego jak Polska to jest pusty śmiech a nie zdolności powietrzne. Nawet jakieś używki cokolwiek ale nie 48!!!

Marek
czwartek, 20 października 2016, 00:56

Bezsprzecznie przydałoby się więcej. Jeśli jednak liczysz samoloty, policz też Migusie.

really?
niedziela, 16 października 2016, 07:12

Po co wydawać pieniądze na reaktywację i utrzymanie nowej bazy, jeśli nie kupuje się samolotów albo dużych dronów, a wręcz przeciwnie - niedługo trzeba będzie wycofać Su-22 i Mig-29, po których pozostaną bazy? [Nota bene: dla śmigłowców lub średnich dronów te bazy po 22 i 29 byłyby lepsze, bo bliższe obszarowi działań.]

Bodzio
niedziela, 2 kwietnia 2017, 17:30

Wszystko pięknie. Może w przyspieszonym tempie dokończa modernizację 728 z mogielnicy do miasta bo jest tragedia.

BUBA
sobota, 15 października 2016, 00:37

Ale AN-2 już się pozbyliśmy. A stan lotniska jest opłakany.

Laterett
poniedziałek, 17 października 2016, 05:01

Szczerze? Mając 14 miliardów złotych wybudowałbym podziemną i naziemną baze, wielozadaniową. Bunkier będący jak podziemne miasto, kilka milionów nowej broni. Tej najprostszej.. Typu maszynowa, pistolecik, naramienna rakietnica... Obrona terytorialna, nowoczesny sprzęt.. Wszystko fajne, ale dzisiaj nie jesteśmy wstanie być nieopłacalnym celem dla potencjalnego przeciwnika. Nieopłacalnym.. Dajmy na to dochodzi do ataku, dajmy na to że od strony Ukrainy. Wystawiamy swoje wojskowe pionki.. I przy okazji większość cywili kierujemy w stronę Krakowa, gdzie mamy kilka milionów broni palnej. Nasze pionki padają, wróg zaczyna zajmować terytorium. Gospodarka cierpi. Kraj idzie ku schyłkowi.. Wydajemy naszym obywatelom broń.. Kilka milionów sztuk broni, nowoczesnych karabinów. Granaty. Naramienne wyrzutnie rakiet przeciw pancernych. Powstają klany, mafie, ugrupowania. Nikt nie ruszy Krakowa, czy okolicy. Będą mogli jedynie zabić nas atomicami bądź kilkoma milionami żołnierzy, będą musieli to robić mimo wszystko bardzo długo. To że dzisiaj nie jesteśmy wstanie się tak bronić, to że dzisiaj stolicą jest Warszawa a nie Kraków... To że dzisiaj jesteśmy silni i słabi jednocześnie, bogaci i bezbronni.. To absurd i zażenowanie. Jak kraj zdolny wydać kilkanaście miliardów na 300-400 ton ton złomu, jest niezdolny do wydania takiej samej sumy na kilkanaście tysięcy ton - ale użytecznej broni. No ręce opadają.. Ale dobra, może coś się poprawi.

startreg :)
sobota, 15 października 2016, 15:53

a może Suwałki? :))))))))))))) jak matros z Kaliningradu mocno się zamachnie to i zwykłym granatem dorzuci :)))))))), na Iskanderze zaoszczędzi :)))))))))))))))))))

Sądzę
sobota, 15 października 2016, 00:32

A ja myślę że to wszytsko jest suflowane z USA. Wybór BlackHawków, remont wskazanego przez Amerykanów lotniska, oraz następne dcyzji o ktorych sie za jakiś czas dowiemy

Gostek
sobota, 15 października 2016, 13:49

To chyba jasne jak Słońce że robią co każą USA. Znasz pan kogoś w MON co by to ogarnął samodzielnie i rozumiał co i po co?

Sapcio
niedziela, 16 października 2016, 16:58

Ma tam stacjonować lotniczy komponent Obrony Terytorialnej, tworzony na bazie aeroklubów. Świetnie. Może jakiś psychiatra się wypowie?

st. strzelec
niedziela, 16 października 2016, 20:28

Sapciu, Organizacja "Strzelec" (wejdzie do OT) od wielu lat "produkuje" m.in. początkujących komandosów. Czy aż psychiatry trzeba byś skumał że gdzieś takich ludzi, jak owi strzelcy, trzeba zagospodarować i profilować?

Witiaa
niedziela, 16 października 2016, 20:28

a co TY wiesz o lotnictwie? pewnie tyle co NTV 42 CI głupot do łba nawciskał. Czy wiesz że nawet w byłej Jugosławii do bombardowania wykorzystywano Dromadery? Lotnictwo cywilne może być z powodzeniem wykorzystywane na różne sposoby.

kurtka
sobota, 15 października 2016, 15:31

Brawo !!

db
piątek, 14 października 2016, 23:50

Jest to tak ważne lotnisko, że nigdy nie stacjonowała na nim jednostka bojowa. Na ścianie wschodniej (Nowe miasto nad Pilicą raczej trudno zaliczyc do ściany wschodniej) z pewnością znalażłyby sie lepsze kandydatrury do reaktywacji - ot choćby Biała Podlaska I z jakim to całym sytemem lotnisk niby ono współdziała. Lotnisko zlikwidowano w 2000 roku, jakaż to dziura strategiczna w zwiazku z tym sie wytworzyła? Czy w ramach OT w każdym powiecie będzie jedna kompania piechoty i jedno lotnisko? . Brednie, które opowiada minister są wręcz nieopisywalne.

jarek
poniedziałek, 17 października 2016, 11:59

No bez przesady. Lotnisko w Białej jest w zasięgu nawet lekkiej artylerii, a każdy obiekt, który stamtąd wystartuje może się natychmiast stać obiektem ruskiej opl zanim zdąży schować podwozie. To praktycznie uniemożliwia operacyjne wykorzystanie tego lotniska jako miejsca stacjonowania jednostek lotniczych, natomiast warto je utrzymywać w stanie dobrym, bo może być lotniskiem zapasowym, i bazą logistyczną. W razie wojny wskazane byłoby jednak przesuniecie granicy o jakieś 30-40km. przynajmniej poza zasięg artylerii lufowej.

Mła
sobota, 15 października 2016, 14:51

"Zwłaszcza dotyczy to lotniska takiego jak tutaj. Jednego z najważniejszych lotnisk na ścianie wschodniej" Tak dla informacji pana ministra to Nowe Miasto Nad Pilicą leży około 70 km w linii prostej na południe od Warszawy z lekkim odchyleniem na zachód. Czy Warszawa to ściana wschodnia?

m
sobota, 15 października 2016, 21:46

Gdyby ew. rosyjskie natarcie wyszło z rejonu Brześcia nad Bugiem w kierunku Warszawy, to ich dywizje będą tak szybko pod nasz stolicą, że lotnisko w Nowym Mieście nad Pilicą będzie jak znalazł :) To tutaj, a nie w Pruszczu Gdańskim powinny stacjonować przyszłe śmigłowce szturmowo-przeciwpancerne wybrane w ramach programu "Kruk", chociażby dlatego, że mogłyby wesprzeć obronę stolicy pozostając pod osłoną OPL z Sochaczewa i Warszawy, oraz myśliwców z Łasku. Jednocześnie mogłyby współdziałać z batalionami desantowymi na śmigłowcach z 25 BKP, których powinno być 3, a nie 2. Taka 25 BKP byłaby potężną siłą, zdolną do wspierania WL wszędzie tam, gdzie zaistniałaby nagła potrzeba.

BFG
sobota, 15 października 2016, 18:32

Nie zachodnia ......

takie_pytanie
niedziela, 16 października 2016, 02:10

Jakie samoloty?

Bartek
poniedziałek, 31 października 2016, 11:31

Byłem na płycie rok temu i o ile DS jest w niezłym stanie to wszystkie zabudowania do wyburzenia albo jak kto woli do wysadzenia. Nakłady na odtworzenie jednostki pójdą ogromne.

MIR
sobota, 15 października 2016, 14:17

Jedno lotnisko więcej nie zaszkodzi. Można się oczywiście zżymać że to marnowanie pieniędzy i pozostawić dawne obiekty wojskowe na pastwę losu i szabrowników ale chyba nie o to chodzi

maaaradona
sobota, 15 października 2016, 13:40

A ja tylko dodam,ze pan Karczewski pochodzi z Nowego Miasta nad Pilica.Chodzi o elektorat,o nic wiecej!!

Fox
niedziela, 16 października 2016, 15:04

Bravo znowu śmigła na niebie Nowego Miasta np

kaligula
poniedziałek, 17 października 2016, 21:29

Do odparcia konwencjonalnego ataku Rosji siłami 12-15 dobrze wyekwipowanych dywizji potrzebujemy armii w sile 400 tys. żołnierzy, kilkadziesiąt wyrzutni o zasięgu 3O0 km, ok. 400 czołgów na poziomie minimum LA5, 150 samolotów klasy F16, 70-100 śmigłowców szturmowych, drugie tyle transportowych, 10 baterii OPL Wisła, 20 baterii Narew i 40 zestawów Pilica oraz pomocniczych 20-30 batalionów OT z bronią maszynową i ręcznymi wyrzutniami płot i ppanc.

Maniek
czwartek, 20 października 2016, 08:22

Myślę, że na każdą naszą nową dywizję, Rosjanie wystawią dwie nowe. Na sprzęt w podanych liczbach nas nie stać, o marginesie czasowym takich zakupów, przy naszym tempie, nawet nie ma marzyć. Wojny z Rosją nie wygramy, choćbyśmy stawali na rękach. Trzeba jej unikać za wszelką cenę, bo skończy się jak z Niemcami i Powstaniem Warszawskim.

Wojtas
niedziela, 16 października 2016, 23:21

Bo to lotnisko dla armii Antoniego do utrzymania władzy ma być a nie przeciwko wrogowi zewnętrznemu.. dlatego, że blisko Wawy to zaleta...

Okkk
piątek, 14 października 2016, 22:25

OT,WOJSKA SPECJALNE czyżby miała być przeniesiona 7ESD do NMiasta będą miały zapasowa bazę amerykańskie A-10 może tak może nie zobaczymy wcześniej stacjonowały tam śmigłami nic nie będę mówił bo niechce zapeszać ale chyba kumam co chcą zrobić świetny ruch

kapralek
niedziela, 16 października 2016, 02:14

Nie , będą podsyłać do matecznika p. Karczewskiego kasę na pensje jego miejscowych kumpli zatrudnionych w zarządzie tegoż "lotniska", samoloty to sprawa wtórna i nieważna...

lo
sobota, 15 października 2016, 01:19

myślisz, że Thunderbolda tam będą podsyłać. Operacyjnie to się kupy trzyma: cel, lokalizacja, przeznaczenie a10. Jednak nie sądzę (politycznie) by USA chciały tam bazować rotacyjnie. Co nie zmienia faktu, że wolą przysłać a10 na rotacje niż abramsa: szybciej wleci jak trzeba lub ucieknie do DE jak wiatr zawieje w drugą stronę.

o_co_chodzi
poniedziałek, 17 października 2016, 21:16

Wojna z Rosją. W jaki sposób ją wygrać? Raczej w jaki sposób ją odsunąć w czasie albo jak do niej nie dopuścić... 1. Ile i jakie kierunki natarcia? Kaliningrad i Brześć? Sam Kaliningrad? Sam Brześć? Może Brześć, Kaliningrad i atak z Bałtyku? 2. Jak duże miałyby być siły przeciwnika? 100 tys. żołnierzy w pierwszym rzucie? Może 250 tys.? Ile samolotów bojowych miałoby nas atakować? 60? 120? 150? Ile helikopterów? 60 czy 120? Ile wyrzutni S-300 oraz Iskander? 6?15?24? Ile okrętów podwodnych i nawoodnych? 6?10?15? Jakie cele ataku? Sama stolica Polski? Wszystkie lotniska i bazy wojskowe? Okręty MW? Zakłady chemiczne? A może wszystkie miasta wojewódzkie? Jakie cele ostateczne? Oddanie przesmyku suwalskiego? Przekazanie władzy partii Zmiana? Zabicie Antoniego? Pa-ra-no-ja.

Reklama
Reklama
Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama