Reklama

Siły zbrojne

„Rutynowe” loty niemieckich śmigłowców NH-90 wstrzymane

Fot. Dmitrij Rodionov, DR/Wikimedia Commons.
Fot. Dmitrij Rodionov, DR/Wikimedia Commons.

Dowództwo sił zbrojnych Republiki Federalnej Niemiec zdecydowało o zawieszeniu „rutynowych” operacji lotniczych z udziałem śmigłowców  NH-90. Powodem są błędy konstrukcyjne, związane z funkcjonowaniem układu przeciwpożarowego.

Przedstawiciele władz federalnych otrzymali informację o konieczności wprowadzenia poprawek do awioniki śmigłowców NH-90 od koncernu Airbus, który prowadził badania związane z wypadkiem, który miał miejsce w Uzbekistanie 19 czerwca 2014 roku. Według komunikatu resortu obrony Republiki Federalnej błąd konstrukcyjny wyposażenia NH-90 związany jest z funkcjonowaniem układu przeciwpożarowego i może doprowadzić do zwarcia instalacji elektrycznej.

W związku z otrzymanymi informacjami Niemcy zdecydowali 6 lutego o zawieszeniu „rutynowych” lotów śmigłowców NH-90 ze  względów bezpieczeństwa. Podkreślono, że resort obrony oczekuje od producenta wiropłatów pilnego podjęcia działań w celu rozwiązania problemu.

Śmigłowiec NH-90, który uległ awarii w Uzbekistanie w czerwcu 2014 roku prowadził działania w ramach misji NATO ISAF. Załoga zdołała jednak wylądować awaryjnie w rejonie miejscowości Termes.

Reklama

Komentarze (1)

  1. Tyberios

    Nie ma szczęścia ta konstrukcja... co rusz uziemiana z powodów błędów konstrukcyjnych lub montażowych.

    1. tak właśnie

      Spokojnie to wszystko choroby wieku dziecięcego :) myślę że każda nowa konstrukcja musi przez to przejść. Projektując nowe maszyny nie zawsze da się wszystko przewidzieć. Oczywiście przeprowadza się symulacje, testy ale zawsze coś może wyjść dopiero w codziennej eksploatacji. A jak wiadomo im bardziej skomplikowana maszyna tym więcej rzeczy może się zepsuć.

    2. jaca

      to są choroby dziecięce - za 10 lat będzie to mega machina

    3. Radogost

      Nie ma szczęścia do konstruktorów raczej ;p Bo ja do tej pory nie mogę np zrozumieć jakim cudem ktoś wpadł na pomysł żeby otwarcie drzwi bocznych uniemożliwiało użycie bocznego strzelca ewidentnie ktoś tam nie pomyślał i teraz jest zonk :) Bo jak używać go w misjach CSAR bez bocznych strzelców? Pewnie znasz te informacje, jeśli nie to nadmienię tylko. Co do samych uziemień to średnia zdatność do lotu NH-90 to ok 17% a w grudniu to było chyba coś koło 6-7 %. W czasie zimnej wojny sprawność poniżej 60% była uznawana za "niezdolność do działań operacyjnych" ale widać czasy się zmieniają i teraz to wszystko można ;p

Reklama