Rusza pełna produkcja australijskich pojazdów Hawkei

5 września 2020, 11:35
q8ivn4_9017617228009305032768063763484356048322560o
Fot. 1st Batallion RAR
Reklama

W Australii ogłoszony został koniec państwowych testów pojazdu Hawkei i tym samym ma ruszyć pełna produkcja na potrzeby tamtejszych sił zbrojnych. Hawkei to wielozadaniowy pojazd opancerzony nowej generacji, którego DMC wynosi do 10 400 kg, masa własna to 7000 kg, a ładowność – do 3000 kg. 

Po zakończeniu w Australii serii testów państwowych, rusza pełna produkcja pojazdów kołowych Hawkei Protected Mobility Vehicle – Light. Jak podkreślił producent, czyli Thales Australia, jest to strategiczna decyzja względem 210 miejsc pracy w zakładzie w Bendigo, a także około 180 dodatkowych miejsc pracy które są połączone z produkcją pojazdów w zakresie zróżnicowanego łańcucha dostaw. Obecny sukces w Australii, producent Hawkei chciałby wykorzystać do zwiększenia możliwości eksportowych, porównywalnych z sukcesami jakie osiągał pojazd Bushmaster.

Władze polityczne i wojskowi w Australii podkreślają przy tym, że wprowadzanie Hawkei do tamtejszych sił zbrojnych (ADF) jest ważnym elementem całego, szeroko zakrojonego programu modernizacji technicznej. Zaś przekazanie pojazdów Hawkei australijskim żołnierzom przede wszystkim zwiększy realnie ich zdolności do prowadzenia działań w regionie, gdzie liczy się połączenie opancerzenia i odporności z możliwością szybkiego przemieszczania się oraz transportu.

W trakcie ogłoszenia zakończenia testów, wojskowi mieli wskazywać na wysoką żywotność pojazdów, łatwość w ich prowadzeniu oraz obsłudze. Co więcej, dla Australijczyków istotne było zauważenie podobieństw do wcześniej użytkowanych pojazdów Bushmaster, pozwalających na dynamiczniejszy proces szkolenia załóg i obsługi technicznej.

JR

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 12
Reklama
Mar
niedziela, 6 września 2020, 09:17

Przecież idealny dla naszych i można było dać hucie stalowa wola możliwość powalczenia w przetargu na haubice dla Australijczyków a tak woda leci w rzece okazje popłynęły wraz z nią

men
niedziela, 6 września 2020, 07:31

ąKoledzy piszący o Mustangu w kontekście Hawkeia lekko mijaja się z rzeczywistością bowiem ten wóz to nasz Pegaz. Zresztą też jestem za współpracą z Tatrą, wątpliwość moja dotyczy jedynie "wydolności" HSW, czy nie zadużo biorą na siebie, ale taki pomysł aby prowadzili/zarządzali to chłopaki z HSW a produkowali Cegielski lub Nysa (zamiast mitycznych elektrycznych autobusów) jest ok. Głosy że nie ta firma, zarząd, rada nadzorcza? do cho.....y albo są to spółki skarbu państwa albo byty samodzielne, PGZ tez pobiera "haracz" 5% + % z zysków praktycznie za nic. Wracając do Pegaza tego potrzeba znacznie więcej, praktycznie wszystkie zabudowy specjalne powinny na tym być (te które z "musu" były montowane na Honkerze), pomysł aby to "nosiły" Fordy wydaje się " z czapy", Wtedy Mustanga raczej obstawiał bym na czymś w rodzaju Żmijii (ano,ano miały w 2020r rozpocząć się dostawy- coś ktos wie w tym temacie) ale w wersji SOFT, lub przerobionym aeromobilnym pojeżdzie który teraz testuje 6BPD, porównać podwozia L200/Toyota przeprojektować "budę", przetestować-wybrać z tych dwóch (już będących w użyciu) i Mustang gotowy.............................. ale chyba przerasta to zbiorowy intelekt IU/MON.

Lord Godar
sobota, 5 września 2020, 19:22

My możemy tylko pozazdrościć ...

rydwan
niedziela, 6 września 2020, 10:31

nie ma czego ,pękajaca konstrukcja to raz a dwa to najdroższa opcja .

KrzysiekS
sobota, 5 września 2020, 18:20

HSW weszła z Patriot II do PEGAZA jako jedna z 4 (pominę milczeniem ilość) wobec tego stawiam na tą koncepcję HSW i dalsze wersje.

Optymista
sobota, 5 września 2020, 22:02

Jedyną słuszną koncepcja HSW i TATRA . Najwyższa pora wejść w kooperacje z zagraniczna firmą na partnerskich warunkach.

rydwan
poniedziałek, 7 września 2020, 00:39

jest jeszcze słowacki ATV ZETOR GERLACH z gotowym produktem ,może warto by było sie zainteresować.

KrzysiekS
sobota, 5 września 2020, 15:51

Licencyjna produkcja w Polsce była by marzeniem plus wersje specjalistyczne.

ryba
sobota, 5 września 2020, 19:03

no tak nam akurat njdroższy sprzet jest niezbedny bo nie may innych wydatków .W okolicy jest cała masa takiego sprzetu a i nawet my mamy podonego Tura 6 i 5

devlin0
sobota, 5 września 2020, 14:47

mozna?a gdzie nasz"Mustang"?

odpowiadam
sobota, 5 września 2020, 17:41

W powijakach, albo w fazach analityczno-koncepcyjnych.

Monkey
sobota, 5 września 2020, 17:01

Gdzieś na amerykańskiej prerii:-)))

Tweets Defence24