Rozpoczęły się obloty Caracali dla Kuwejtu

22 października 2019, 07:09
H225M KOWEIT AIR FORCE
H225M Caracal. Fot. Airbus Helicopters

Rozpoczęły się próby śmigłowców H225M zakupionych przez Kuwejt w 2016 r. Koncern Airbus Helicopters ma dostarczyć temu państwu 30 maszyn na mocy umowy o wartości około miliarda euro.

Kontrakt obejmuję nie tylko dostawę śmigłowców, ale też usług oraz wsparcia eksploatacji. Kuwejckie Caracale mają być używane między innymi do wykonywania zadań z zakresu bojowego poszukiwania i ratownictwa (CSAR), ewakuacji medycznej, transportu wojskowego, a także do prowadzenia operacji morskich. Będą wykorzystywane zarówno przez siły powietrzne Kuwejtu, jak i przez Gwardię Narodową tego państwa.

Siły zbrojne Kuwejtu używają śmigłowców produkowanych przez firmy, które weszły w skład konsorcjum Airbus Helicopters od ponad 40 lat. Wcześniej otrzymywały maszyny Puma, Super Puma i Gazelle. Konstrukcje te już się jednak starzeją, a ich resursy są na ukończeniu.

Obecnie, na świecie użytkuje się 95 maszyn typu Caracal - wchodzą one w skład sił powietrznych Francji, Brazylii, Meksyku, Indonezji i Tajlandii. Oprócz Kuwejtu, zamówiły je też Węgry i Singapur. W październiku ub. r. flota Caracali przekroczyła nieoficjalną barierę 100 tys. godzin w powietrzu.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 23
Reklama
Szwejk
wtorek, 22 października 2019, 20:32

My powinniśmy skupić się na modernizacji wszystkich posiadanych Sokołów i Mi-24 do standardu pokazanego na tatgach mspo 2019 dając im pełen wachlarz możliwośći i uzbrojenia -------- dzieki kompleksowej modernizacji wszystkich wymienionych smigłowców mieli byśmy i jakość i ilość

Gts
wtorek, 22 października 2019, 19:19

I pomyśleć, że u nas już by latały, a tak czekamy...

fcuk
wtorek, 22 października 2019, 18:58

Dziwne, że nie chcieli s-71 z Mielca.

Gnom
środa, 23 października 2019, 07:00

S-71 to zupełnie inny śmigłowiec (i to dość stary) niż S-70i o którym chyba myslałeś.

Davien
środa, 23 października 2019, 14:02

Tak, w ogóle to S-71 nigdy nie powstał, chodziło ci zapewne o S-76.

Gnom
środa, 23 października 2019, 23:25

Nie o wszech widzący, o S-71. Wygoogluj sobie i zobacz co w sumie nie powstało choć było (zapewne długo przed twoim narodzeniem).

Davien
czwartek, 24 października 2019, 12:44

Panie Gnom, S-71 był jedna z propozycji na śmigłowiec szturmowy po upadku programu Cheyenne i skończył na etapie makiety wiec jak nie wiesz o czym piszesz...

Anty 50 C-cali przed 500+
wtorek, 22 października 2019, 18:32

Zakupione TRZY lata temu, obloty, testy TERAZ?? hm, a te ploty o dochodzeniu w sprawie korupcyjki to pewnie ploty...Bo co tam bogaczom takie +/- miliard euro. Jak Autor pozwoli? to nieoficjalnie chyba wiem ile kupili H225M w Singapurze, "zielonej wyspie" wystarcza podobno 12. ale najpierw Odebrali sihawki, te starsze "B" do misji ZOP. nieoficjalnie oferowane NAM do tego kontraktu na &0 heli (+ s70i)

fxx
wtorek, 22 października 2019, 15:33

To te strasznie awaryjne śmigłowce których nikt nie chce, te co mieliśmy je produkować?

Davien
środa, 23 października 2019, 08:27

Nie, to te wysoko niezawodne smigłowce które schodza jak swierze bułeczki:)

Andzrej polskiego brzegu
wtorek, 22 października 2019, 11:32

obloty Caraczali kupionych w...2016?? gdzie maniacy od oczekwania dostaw 50 dla NAS do b.roku 2109???? my to KUWEJT?

Boczek
środa, 23 października 2019, 17:56

A nie sądzisz, że może tak przewidywała ich umowa?

Davien
środa, 23 października 2019, 22:19

Nasze, które juz Francuzi zaczęli produkowac to chyba własnei Siły Powietrzne Francji zakupiły i to min rok temu.

Boczek
czwartek, 7 listopada 2019, 18:08

Tak pisano, ale mi chodzi o to, że przecież nie znamy umowy i warunków dostaw. Ponadto H225M schodzą jak ciepłe bułki i może tak jest z powodu braku mocy produkcyjnych.

prawda
środa, 23 października 2019, 09:12

kwestia skali byśmy kupili też byłoby większe zamówienie, producent może inwestować z nowe linie produkcyjne itd co finalnie obniża koszty itd

sża
wtorek, 22 października 2019, 11:29

A mogli kupić w Polsce i dać nam zarobić...

Davien
środa, 23 października 2019, 22:19

Mogli, w Polsce miało powstac min 25 H225M na eksport.

kik
wtorek, 22 października 2019, 11:26

Dlaczego nie u nas.... i transfer technologii i inwestycje i wojsko miałoby czym latać już od dwóch lat ech...

CAN
wtorek, 22 października 2019, 10:17

A u nas 4 Bieda Hawki

Anty 50 C-cali przed 500+
wtorek, 22 października 2019, 18:25

w cenie 2 C-cali dla szejka co drzemie na ropie? Obloty zrobione i heli DOSTARCZONE. pomanipulujmy dalej?? Kupione przez nas AV-101 ma i Norwegia (tam gdzie nie chcieli za nic H225M), to z Norwegami manewrujemy interoperacje, nie z Arabami z Kuwejtu. a Brytyjczycy ( wiesz, w Estonii zaklinowali na przedpolu Petersburga) i nawet Dania ma kupione AV-101, co prezentowali na manewrach 25-lecia NATO dla swoich specjals. A co do "Bieda" Hawka to dawaj czy gdzie rozbity z jeden z tych zmontowanych, znitowanych do "kupy" kabin z ogonami w PZL???? w misjach anty-pirackich Brunei, wojowania z partyzantami w Kolumbii.......jak rozkraczony w stanie nie do naprawy H225 z wielkim M. Francji. Patrz obrazek "Francja dokupi"...

prawda
środa, 23 października 2019, 09:17

ale i tak carakale były by lepsze niż taka ilość aw xd no sory 4 aw-101 to sobie wersji SAR to za mało a kupiliśmy jakąś upośledzoną hybrydę ZOP/SAR która do niczego się nie nadaje xd. A potrzebujemy na wczoraj 30 + helikopterów no i z 10 - 15 specjalistycznych. Zamawianie po 4 to paranoja i wyjdzie ze 2 razy drożej jak zrobimy to tak by miały jakieś możliwości, jak nie więcej.

Davien
środa, 23 października 2019, 22:20

Panei Prawda, internauty @anty nie przekonasz:)

Gnom
wtorek, 22 października 2019, 16:49

Gdzie?, zapłacone i nielatające. Zapomniałeś też o 4 AW-101 - też podobnie.

Tweets Defence24