Rosyjski „Elephant Walk”. Sześć gigantów An-124 Rusłan [FOTO]

19 stycznia 2021, 14:12
An-124 x6
Fot. mil.ru
Reklama

Jak informuje rosyjskie ministerstwo obrony, po raz pierwszy w historii przeprowadzono wspólny lot ćwiczebny formacji sześciu najcięższych samolotów transportowych An-124-100 Rusłan. Maszyny odbyły lot w formacji pomimo trudnych warunków pogodowych.

Ćwiczenie, podczas którego sześć strategicznych maszyn transportowych An-124-100 Rusłan wystartowało wspólnie z lotniska w obwodzie Briańskim miało miejsce 15 stycznia 2021 roku. Był to element szkolenia załóg należących do 12. Wojskowo-Lotniczej Dywizji Transportowej. Macierzystymi bazami dla załóg były bazy lotnicze w Twerze i Seszczyńsku.

image
Fot. mil.ru

Lot odbył się na relatywnie krótkim dystansie ponad 600 km. Nie jest to dużo, dla samolotów, które zdolne są do transportu nawet 120 ton ładunku i mogą latać na odległość ponad 7 tys. km. Jednak przede wszystkim celem ćwiczenia było przetestowanie zdolności młodych załóg do skoordynowanego startu, przelotu na zadanej trasie i lądowania. Loty odbywały się w trudnych warunkach atmosferycznych, przy intensywnych opadów atmosferycznych, niskiej podstawie chmur i silnych podmuchach wiatru.

image
Fot. mil.ru

Była to symulacja przerzutu na dużą odległość jednostek wojskowych wyposażonych w standardowe uzbrojenie i sprzęt. W przypadku samolotu An-124 sprzęt ten może stanowić para czołgów lub do ośmiu lżejszych pojazdów opancerzonych, albo też do 500 żołnierzy z pełnym wyposażeniem.

Reklama
Reklama

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 22
Reklama
Gosia.
niedziela, 24 stycznia 2021, 12:54

Nie znam się za bardzo na lotnictwie ale wydaje mi się że zasięg i odległość to dwie rożne sprawy. Logika podpowiada że zasięg od lotniska startu to lot "Tam i z powrotem" a długość lotu to tylko w jedną stronę. W artykule mowa o długości lotu 7 tyś kilometrów co powinno dać zasięg około 3,5 tyś km. Realnie pewnie troszkę mniej aby pilot nie lądował na oparach i w razie czego miał możliwość odejścia na drugi krąg. Jeśli nie mam racji to proszę mnie oświecić

Palmel
środa, 20 stycznia 2021, 10:35

Ładne zdjęcia ale nam nie są potrzebne bo nie mamy takiego wielkiego terytorium a przede wszystkim surowców o które teraz toczy się wojny

ktos
środa, 20 stycznia 2021, 08:08

O matko to az trzeba testowac czy da sie leciec 6 na raz w formacji? Przeciez kazdy pilot potrafi leciec w formacji z innym samolotem, zwlaszcza tak duzym i nie manewrujacym.

R
czwartek, 21 stycznia 2021, 10:26

Ekspert.

Wszechpotężny Etyzer
środa, 20 stycznia 2021, 07:18

Wystarczyło napisać "marsz słoni". Te zwierzęta są znane w Polsce, nie potrzeba anglicyzmów. Inteligentny i pokorny człowiek nie popisuje się znajomością języków obcych bo... Zawsze trafisz na kogoś kto opanował je lepiej.

kalasyk by powiedział wyszło jak zawsze, ja powiem wyszła uległość i ślepa wiara
wtorek, 19 stycznia 2021, 23:55

Powinniśmy kupić 1. Choć nie POwinniśmy kupować za drogo od ruskiego towarzysza liberałów, ale na defilady to cudeńko by zrobiło lepsze wrażenie niż wiele więcej PISdrykłów F-35 kupionych od ultra sojusznika z zamiarem nie koniecznie udanym.

Ech
wtorek, 19 stycznia 2021, 21:41

4 silniki ...raczej bezpieczna Maszyna...na 2 by poleciał też?

bender
wtorek, 19 stycznia 2021, 18:33

An-124 to imponująca maszyna, ale 7 tys km zasięgu z maksymalnym ładunkiem to bajki. W powietrze wzbiło się 6 samolotów, czyli prawdopodobnie wszystkie zdolne do lotu, co przy 9 używanych przez wojsko daje 66% sprawność, czyli porządny wskaźnik. No chyba, że mają ich jednak więcej (źródła podają liczby od 9 do 16).

Ekspert
piątek, 22 stycznia 2021, 06:50

Zasieg z maksymalnym ladunkiem to 3700 km, zasie z ladunkiem 80 ton to 8400 km, zasieg z ladunkiem o masie 40 wynosi 11500 km. Maszyna lepsza od C-5 Galaxy.

Davien
czwartek, 28 stycznia 2021, 09:46

Dla galaxy zasięg z maksymalnym ładunkiem to 4200km wiec znowu cos ci nie wyszło. Obie maszyny sa porównywalne.

GB
piątek, 22 stycznia 2021, 06:45

To lepszy wskaznik niz dla bubla F-35.

Davien
czwartek, 28 stycznia 2021, 09:48

I znowu kłamiesz:0 Dla F-35 gotowośc bojowa to ok 75%, dla An-124 w Rosji nie przekracza 50%:) Istotnie wasze buble jak Su-57 nawet sie nie zblizają do F-35:)

Davien
wtorek, 19 stycznia 2021, 19:53

Rosja ma zdaje się 20 An-124 w wojsku i kilka w spółkach cywilnych. W jednym ostatnio rozleciał się silnik.

Tani
wtorek, 19 stycznia 2021, 19:04

Chyba 16 wszystkich ile na chodzie? Trudno wyczuc,oni je remontuja bo maja dokumentacje. Ich maszyny byly budowane w Uljanowsku nie Kijowie

GB
wtorek, 19 stycznia 2021, 19:52

Warto wiedzieć że ostatnio jeden z nich zaliczył poważny wypadek i niewiadomo czy wróci do sluzby. Owszem to nie był wojskowy, gdyż pracował w cywilnych rosyjskich liniach lotniczych. Niemniej linie te uziemily wszystkie swoje Rusłany, co wskazuje na ich duże zużycie. Poza tym Rosji brakuje takich samolotów, a szanse na zwiększenie ich liczby są praktycznie zerowe. W następnych latach ich flota będzie się wykruszac.

czytelnik D24
piątek, 22 stycznia 2021, 06:44

A te rozbijajace sie 737 MAX to wykazywaly sie duzym zuzyciem?

Davien
czwartek, 28 stycznia 2021, 09:49

Jakoś wasze Ił-86 mają znacznie większą wypadkowość od B-737 wiec może skończ.

R
środa, 20 stycznia 2021, 10:00

"co wskazuje na ich duże zużycie" jak kolega Davien, zapomniales dodac, ze to wg. Ciebie.

Davien
piątek, 22 stycznia 2021, 09:38

No i juz R-ciu przyleciał bronic Rosji jak własnej niepodległości:))

Tani
środa, 20 stycznia 2021, 09:53

Nie jestem pewny,oni je remontuja bo maja ich pelna dokumentacje techniczna. Przypomne tylko ze za ZSRR te samoloty byly produkowane na Ukrainie i w Rosji w Uljanowsku. Rosjanie maja pelne prawa do tej maszyny bo sa spadkobierca ZSRR. Ma byc podobno nowy ale mniejszy od Ruslana a wiekszy od 76. Jest koncepcja na razie nie ma....forsy. Jeszcze kilka lat temu owilo sie o wznowieniu produkcji tego samolotu ale podobno nie ma kupcow na tego typu maszyne.

Monkey
wtorek, 19 stycznia 2021, 22:23

@GB: Dużo stawiają na lżejsze Ił76, które im znacznie łatwiej wyprodukować. Oczywiście, An124 może wykonać zadania nieosiągalne dla Ił76, ale jak się nie ma co się lubi...

Davien
czwartek, 21 stycznia 2021, 19:28

Rosjanie od 2014r nie sa zwyczajnie w stanie produkować AN-124. wiec utkneli na Ił 76.

Tani
niedziela, 24 stycznia 2021, 04:47

Sa,jak chcesz kupic kilkanascie sztuk to ci zrobia. Mniej nie bo sie nie kalkuluje. Ruscy Ci nie sprzedadza mniej jak 6 szt bo podobno im sie nie oplaca. Ostatnio Kambodza/Kampucza kupila 6 szt samolotow szkolno bojowych w Chinach. Czyli chinczycy tez chca 6? Z kim przystajesz takim sie stajesz

Tweets Defence24