Rosjanie najbardziej boją się tarczy antyrakietowej

26 grudnia 2019, 08:53
840_472_matched__pw4ivf_thumbnail5659390
Budynek centrum dowodzenia i kontroli bazy w Redzikowie, tzw. "deckhouse". Fot. U.S. Navy Lt. Amy Forsythe, Public Affairs Officer, Naval Support Facility Redzikowo
Reklama

Kolejne oficjalne wypowiedzi przedstawicieli rosyjskiej armii i Kremla potwierdzają, że z punktu widzenia Moskwy największym problemem może być tarcza antyrakietowa USA rozmieszczona w Europie. 

Choć Rosjanie oskarżają NATO, że szykuje się do wojny, to właśnie mająca defensywny charakter tarcza wciąż pojawia się w wystąpieniach wojskowych i polityków. Moskwa obawia się, że jej powstanie – z kluczowymi elementami w Rumunii i Polsce – poważnie ograniczy rosyjskie możliwości ofensywne w Europie.

Rosja utrzymuje linię agresywnej retoryki wojennej, choć tradycyjnie to drugiej stronie wciąż zarzuca dążenie do konfliktu. 17 grudnia doszło do spotkania szefa sztabu generalnego sił zbrojnych Rosji z attaché wojskowymi akredytowanymi w Moskwie. Generał Walerij Gierasimow oznajmił, że scenariusze manewrów NATO wskazują, że Sojusz przygotowuje się do użycia swych sił w dużym konflikcie wojennym. Dowodem na to ma być kontynuacja prac nad rozmieszczaniem w Europie elementów tarczy antyrakietowej USA, zwiększanie wydatków na obronność przez członków NATO, rosnąca aktywność wojskowa Sojuszu w krajach bałtyckich i Polsce, na Morzu Czarnym i na Bałtyku, wreszcie rosnąca intensywność ćwiczeń wojskowych NATO.

Oczywiście Gierasimow nie wspomniał, że większość tych zjawisk ma charakter reakcji na wcześniejsze agresywne działania i deklaracje Rosji. Tradycyjnie Moskwa odwraca kota ogonem i twierdzi, że to jej zbrojenia są obronną reakcją na działania NATO. Uwagę bardziej zwraca wymienienie na pierwszym miejscu tarczy antyrakietowej USA, co potwierdza, że ten właśnie projekt najbardziej spędza sen z powiek rosyjskim generałom i urzędnikom Kremla. Tradycyjnie też w rosyjskiej narracji pojawia się rzekome otwarcie Moskwy na dialog z NATO i ostrzeżenia przed możliwym wymknięciem się sytuacji spod kontroli w warunkach narastającego napięcia i militaryzacji obu stron.

image
Generał Walerij Gierasimow, szef sztabu generalnego sił zbrojnych Rosji / Fot. mil.ru

Słowa szefa sztabu generalnego rosyjskiego wojska mają być ostrzeżeniem dla Zachodu, są skierowane do części elit rządzących mówiących o konieczności resetu relacji z Rosji i do opinii publicznej. Celem takich zabiegów jest straszenie Zachodu wybuchem wojny i podsycanie różnic wewnątrz wspólnoty euroatlantyckiej na tle stosunku do Rosji i generalnie roli NATO. Aby słowa Gierasimowa mocniej wybrzmiały, skomentował je rzecznik Kremla. – Nie jest tajemnicą, że trwająca ekspansja infrastruktury wojskowej NATO w kierunku naszych granic wywołuje niepokój – oświadczył Dmitrij Pieskow. Podkreślił też jedność poglądów w tej kwestii polityków i Kremla z „profesjonalistami” z rosyjskiej armii.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 181
Reklama
Darek S.
niedziela, 29 grudnia 2019, 03:12

USA droczą sie z Rosją, ale jej potrzebują dużo bardziej niż Polski do konfrontacji z Chinami. A to dla USA jest najważniejszy temat. USA rzucą nas na pożarcie Rosji bez wahania, tak jak uchwalili ustawę 447 w swoim Kongresie godzącą w żywotne polskie intersesy, aby dać nam sygnał, abyśmy nie wiązali z nimi nadziei. Niemcy kraj który kieruje poczynaniami Unii Europejskieji oraz Rosję łaczą więzy przyjaźni. Więzy te są dużo silniejsze i trwalsze niż więzy umowy stowarzyszeniowej Polski z Unią Europejską. Wystarczy odrzucić wystąpienia propagandowe obu tych stron i spojrzeć na fakty. Skoro wszyscy gracze łacznie z Chinami będa zabiegać o względy Rosji, to jak myślicie co USA lub Niemcy złożą jako dar na przeprosiny z Rosji ? Dlatego kolegowanie się z kolegą siłacza, który może nam nabić guza to złe rozwiazanie. Lepiej kolegowac się z siłaczem. Wie to przeciętnie inteligentne dziecko w kazdej piaskownicy. A czy wiedzą o tym nasi generałowie i nasi politycy ? Może oni nigdy nie byli w Piaskownicy.

Kapustin
sobota, 28 grudnia 2019, 18:57

Hiper awangardy mizerne manewruja o nie pokonują 4g także szybko i prosto to ruska taktyka

Łowca trolli
niedziela, 29 grudnia 2019, 08:58

Czy nie potrafisz zrozumieć oczywistego zdawałoby się faktu, że nie należy wypowiadać się w tematach, o których nie ma się nawet przysłowiowo bladego pojęcia? Pytanie z oczywistych względów ma charakter retoryczny, jakbyś tego pomimo wszystko nie potrafił zrozumieć... ;-)

Veritas
sobota, 28 grudnia 2019, 13:44

W dniu 27.12.2019 roku rozpoczął dyżur bojowy pierwszy pułk Jasieńskiej Dywizji Rakietowych Wojsk Specjalnego Przeznaczenia FR, uzbrojony w rakiety balistyczne z hiperdźwiękowymi głowicami manewrującymi Awangard. Wyrzutnie rozmieszczono w rejonie dombarowskim Obwodu Orenburskiego. Rosja jest obecnie jedynym państwem uzbrojonym w taką broń. Wiele wskazuje na to, że przez wiele lat sytuacja w tym zakresie się nie zmieni...

Jacek
sobota, 4 stycznia 2020, 22:30

W dniach 24-26 listopada 2019 roku amerykańscy inspektorzy wojskowi zapoznali się z najnowszą bronią w arsenale strategicznym Rosji, czyli hipersonicznym pociskiem Awangard. Rosjanie zgodzili się na inspekcję ze względu na ustalenia układu New Strategic Arms Reduction Treaty. W sprawie redukcji i ograniczenia zbrojeń strategicznych USA i FR nie wynegocjowały jeszcze przedłużenia przedmiotowego układu o kolejne 5 lat. Ważność traktatu New START/СНВ-III wygasa 5 lutego 2021 roku.

Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
niedziela, 29 grudnia 2019, 03:02

Pewnie tak bo Rosja nie ma i długo mieć nie bedzie środków obrony przed zwykłymi głowicami a takie ma nawet Korea pn.

GB
sobota, 28 grudnia 2019, 22:54

I co w związku z tym???

FR
niedziela, 29 grudnia 2019, 15:11

I to w związku z tym, że mit o wyższości amerykańskiej techniki prysł, jak bańka mydlana... ;-)

Davien
niedziela, 29 grudnia 2019, 19:03

Wow 8 kilkudziesiecioletnich rakiet z dawno wyczerpanymi resursami( wynosił całe 22 lata) z głowicami do których sami Rosjanie się nie moga zdecydować ile ważą i dalej nie wiedą jak maja zejść z orbity:)

FR
wtorek, 31 grudnia 2019, 00:19

Na temat amerykańskich rakiet balistycznych Minuteman III rozpisywał się nie będę ze względu na to, że onegdaj na Space24 ukazał się interesujący artykuł - "Modernizacja amerykańskich rakiet balistycznych w impasie. Nie budowano ich od dekad". Jeżeli zaś chodzi o rosyjski arsenał atomowy, to w jego skład wchodzą także platformy mobilnych pocisków balistycznych RS-12M1 Topol-M i RS-24 Jars, które nie mają swoich amerykańskich odpowiedników... :)

Davien
środa, 1 stycznia 2020, 13:06

Panie FR ostatnia modernizacja Minutemanów była w XXI wieku wiec prosze darować sobie zmyslanie. Ani Topole-M ani Jarsy( Topoli mobilnyh jest całe 18 stuk) nie moga przenosić mitycznego Awangarda. A pociski UR-100NUTTCh nie były modernizowane i nie mozna im przedłuyć resursów bo te dawno się pokończyły, wiec jak nie wie pan co pisze...

robo
sobota, 28 grudnia 2019, 20:53

widać że traktujesz informacje z Rossiya 1 jak najpoważniej ...... no to powodzenia tylko nie zapomnij ciepłych walonek i waciaka w drodze do wychodka na podwórzu ....

Davien
sobota, 28 grudnia 2019, 20:11

Taak, to podsumujmy: Rosja ma 7-8 rakiet UR-100nUTTCh z dawno wyczerpanymi resursami i bez mozliwości ich odnowienia. Na nich zamontowali Awangardy do których dalej nie wiedza ile ważą ani jak maja zejść z orbity. No istotnie żadne państwo aż tak... nie jest:)

Tam
sobota, 28 grudnia 2019, 13:16

Jest dokladnie zero szansy na to aby Stany przeprowadzily odwet na Rosje za atak na baze w Polsce. Porostu Polska nie jest warta takich czynow. Jak nie morzesz zrozumiec pomysl o tym rze Ameryka mogla zagrozic atomem Stalinowi w 1945 aby sie wycofal z Polski. Nie stalo sie bo Ameryka uwarzala przyszlosc stosunkow z Rosja jako rzecz najwarzniejsza. To samo dzis i jutro. Stosunki z Rosja sa zawsze wiekszej wagi.

Hunter
niedziela, 29 grudnia 2019, 09:23

Ludzie mieli dość wojny a ty piszesz o wybuchu trzeciej światowej...wszyscy chcieli pokoju po pięciu latach walk oto cała tajemnica

Tam
niedziela, 29 grudnia 2019, 21:50

Wlasnie cale sedno sprawy. Po pierwszym uderzeniu atomowym na baze Amerykanska w Polsce wszyscy jurz beda mieli dosyc. Tylk dziecinny Polacy mysla rze Ameryka pojsdzie na calego i zrzyci atom na Rosje. To bullshit. Wszyscy zaraz beda szukac rozwiazania pokojowego i nikt nie bedzie eskalowal z Rosja rzucajaca atomem. W rzeczywistoci, to nie Rosja a Polska nagle stalaby sie problemem bo Europa i Ameryka zaczelaby goraczkowo szukac pokojowego rozwiazania. Oczywiscie kosztem Polski. Slowa Putina o roli Polski w Drugiej Wojnie Swiatowej to niebezpieczny syglal rze Rosja morze przygotowywc sie do ataku i szuka pretekstu.

Davien
poniedziałek, 30 grudnia 2019, 02:00

Panie Tam nikt nie bedzie rozmawiał z Rosja która własnie przekroczyła próg wojny jadrowej, atakując USA . Do tego nikt by nie czekał bo baze ABM atakuje sie jedynie w jednym przypadku, jak rzpoczynasz wojne jadrowa. Więc jakby cos trafiło w Redzikowo t pocisku z USA byłyby w drodze by uprzedzic dalszy atak Rosja i nikt by nie słuchał co mowia.

Fan fana
poniedziałek, 30 grudnia 2019, 16:59

A co ty dziedzko wiesz o wojnie jadrowej? Myslisz rze odrazu bedzie automatyczna eskalacja? To w filmach. A w realu nikt ni chce umierac.

Tam
poniedziałek, 30 grudnia 2019, 16:57

I dla tego nikt Rosji nie bedzie atakowal za atak na jedna baze. Bo wlasnie wszyscy chcieli by zapobiec tej eskalacji. Morzesz byc na 100 procent pewny rze wszyscy zaczeliby z Rosja negocjowac. Bo nikt na zachodzie nie bedzie unieral za jedna baze. Nikt i nigdy. Nawet za kilkanascie uderzen atomiwych nikt nie zdecyduje znisczyc Ameryki za Polske. Mowia tak teraz ale Rosjanie wiedza rze to tylko mowa.

fan fana
niedziela, 29 grudnia 2019, 00:46

Inny przyklad to Nordstream 2. Sankcje w sensum stricte tylko dla pozoru. W Amerycje taki proceder nazywa sie poison pill czyli sankcje ktore morzna latwo ominac. Wtedy Polska placi i robi laski za wielka usluge ktora sa niby sankcje a Ameryka morze powiedziec Rosji rze to tylko gra aby zadowolic tych Polaczkow no bo jest dosyc latwo ominac te sankcje. It tak bedzie rurociag bo interesy zachodu z Rosja sa warzniejsze od interesow Polskich. Ciekawe ile Polska zaplacila za ten pozor zankcji.

Nemo
sobota, 28 grudnia 2019, 21:51

Amerykanie zapowiedzieli już w ubiegłym roku że w przypadku ataku na kraje bałtyckie lub Polskę Rosja strati region kaliningradzki. Można więc z tego wywnioskować co się stanie.

Davien
sobota, 28 grudnia 2019, 20:12

Tam, bazę ABM atakuje sie jedynie w jednym wypadku i uwierz ze USA nie będą czekac co dalej Rosja zrobi.

fan fana
niedziela, 29 grudnia 2019, 21:56

Nic nie wiesz o strategji. Co myslisz staloby sie po takim odwecie? Rosyjski kontratak na Polske kilkunastoma uderzeniami atomowymi. I to bybly koniec Polski. Wiec Polska musialaby sie poddac bez wzgledu na to co Ameryka by zrobila aby zapobiez katastrofie narodowej. I tyle.

Davien
poniedziałek, 30 grudnia 2019, 02:02

Funku ten odwet to nie byłaby jedna rakietka ale pełne uderzenie w rosyjska broń strategiczna by uprzedzic atak Rosjan. Polska nie miałaby sie komu podać po takiej odpowiedzi.

matrioszka
sobota, 28 grudnia 2019, 12:42

Redzikowo nie zostanie zaatakowane rakietami z ładunkami atomowymi a nawet zwykłymi przez Rosjan w przypadku ataku na Polskę . Będzie im zależało na izolacji konfliktu - odsunięciu wsparcia USA i NATO dla Polski w czasie . Przy ataku na amerykańską bazę antyrakietową odpowiedz USA będzie raczej natychmiastowa .

Kapustin
sobota, 28 grudnia 2019, 08:24

Super centralka telefoniczna każdy telefon na jeden okręg wojskowy brakuje tylko flaszki a kto zna walerija ten wie że on lubi celebrować

anda
piątek, 27 grudnia 2019, 22:03

Na tym przykładzie widać mentalność polaków jak coś nam pasuje to Gierasimow mówi prawdę, a jak nie to same kłamstwa. A nie przyszło wam do głowy, że to zwykła podpucha? Od OK do Redzikowa jest 170 km w linii, czyli praktycznie w zasięgu paru systemów rakietowych - dolot to kilka minut, i dlatego baza jest długo budowana i mało prawdopodobne aby była oddana do użytku. Zresztą Rosjanie dawno ostrzegli, że jakikolwiek podejrzany ruch w bazie to zostanie natychmiast zniszczona bez względu na konsekwencje. A inna sprawa, zwykle na wysokości środkowego wybrzeża kręci się jakiś okręt rosyjski, a w ile minut dolecą do bazy rakiety wystrzelone z okrętu znajdującego się na granicy wód terytorialnych - i czy my mamy coś do przeciwdziałania takim okrętom?

Davien
sobota, 28 grudnia 2019, 20:14

Anda, ty naprawde chcesz jak widać unicestwienia Rosji, ciekawe czemu. Zapamietaj ze bazę ABM atakuje sie jedynie jak rozpoczynasz wojne jadrową i nikt w USA nie będzie czekał aż cos odpalicie więcej ale sami uderzą. A co do okretów to pomyśl gdzie są amerykańskei SSGN-y i co maja na pokładie:)

Andrej
sobota, 28 grudnia 2019, 15:37

Dla przypomnienia, baza Redzikowie ma służyć obronie a okręg kaliningradzki że swymi Iskanderami i gwardyjskimi armijnymi oddziałami ma czysto agresywny charakter.

anda
sobota, 28 grudnia 2019, 17:21

W takie bajeczki to nawet w przedszkolu nie wierzą a tak na poważnie to myślisz, że Rosjanie nie umieją liczyć? Jaka rakieta irańska przelatuje nad Polską? a idąc twoim rozumowaniem to każda nasza jednostka rozmieszczona w pobliżu OK ma charakter wybitnie ofensywny. Zresztą jak każda jednostka wojskowa no oprócz obsługujących stałe umocnienia. Każda jednostka może być w obronie lub w ataku - zależy tylko jak jest szkolona i jakie ma plany operacyjne. A jeżeli polska armia nie ma takich planów no to nie będę kończył.

Davien
niedziela, 29 grudnia 2019, 02:08

Anda ak widze zaliczasz sie do tych co wierza w latajace wyrzutnie VLS z głowicami jadrowymi, płaską ziemie i cała reszte rosyjskiej propagandy

Wojciech
piątek, 27 grudnia 2019, 19:41

Rosjanie boją się tarczy? Kto takie brednie wypisuje? Rosjanie właśnie zaprezentowali amerykańskim specjalistom wojskowym rakietę Avangard, o której w polskich mediach nawet się nie wspomina. Rakieta manewrująca o prędkości przekraczającej 12 tyś km/h. Mając taki sprzęt Rosjanie mają w nosie amerykańską tarczę antyrakietową.

Davien
sobota, 28 grudnia 2019, 20:17

Wojciech, Awangard czyli dawny Ju-71 to szybujaca głowica hipersoniczna a nie pocisk manewrujacy. Do tego do tej pory Rosjanie nie wiedza nawet chyba ile waży i jak ma zejść z orbity bo wg nih osiaga 27Ma( I kosmiczna to ok 25Ma:) A 12tys km na godzine dla systemów ABM to powolny cel jak sa w stanie zwalczać cele lecące z 22-24Ma.

Stirlitz
sobota, 28 grudnia 2019, 12:29

Oj Iwan, Iwan... czego to nie macie w tej rosji ;) gdybyście zrobili toalety w swoich chałupach to byłoby większe wrażenie niż ciągle straszenie rakietami ;)

anda
sobota, 28 grudnia 2019, 17:24

Oj Stirlitz zajmnij się naszym krajem, właśnie przed świętami wychodzi jaki jest poziom dobrobytu. Widzisz słomkę w cudzym oku a belki nie widzisz w swoim.

redeks
niedziela, 29 grudnia 2019, 12:44

Dobrobyt w Rosji? Chyba poza Petersburg się nie ruszasz.

odezwa
piątek, 27 grudnia 2019, 19:20

Spokojnie bracia Rosjanie! Wiemy, że koordynaty celu/celów są już ustawione w waszych Iskanderach, Topolach i podobnych zabawkach dla dużych chłopców. Stąd też... nie bójcie się. To nie są rakiety ziemia-ziemia do niszczenia Moskwy. Śpijcie spokojnie!

Odezwa
sobota, 28 grudnia 2019, 13:24

Spokojnie "sojusznicy" Amerykanów! Federacja Rosyjska posiada potencjał militarny wystarczający do odparcia każdej agresji zbrojnej. Jednak nie bójcie się, że Rosjanie pierwsi zaatakują. Celami rosyjskich uderzeń odwetowych nie będą miasta, ale obiekty wojskowe agresywnego paktu. Możecie jednak spać spokojnie, jeśli oczywiście nie ulegniecie pokusie uderzenia znienacka!

Wppr
sobota, 28 grudnia 2019, 23:21

To chyba bardziej do Chinczykow to powinieneś napisać...

Fanklub Daviena
piątek, 27 grudnia 2019, 19:18

Te "analizy" Warsaw Institute są tak głupie, że ich autor słusznie ze wstydu się pod tym nie podpisuje. :)

anda
piątek, 27 grudnia 2019, 18:32

W 5 sekund Migi41 i Su57 rozwalą te baze w Radzikowie w pył !

Xbc
wtorek, 31 grudnia 2019, 13:51

Mieszkam koło Redzikowa a mój znajomy wykonywał instalacje elektryczne w jednej części hangaru. To co widział to ogromne, podziemne silosy. Zniszczyć bazę się da, ale powierzchownie. Tzw taktyka martwej ręki.

Strzelec
niedziela, 29 grudnia 2019, 09:19

A skąd wiemy że Redzikowo to właśnie ta baza? Może to atrapa dla takich leszczy jak my, żeby było o czym mówić a prawdziwa jest gdzieś w górach lub w podziemnych bunkrach o których nikt nie wie

GB
sobota, 28 grudnia 2019, 01:37

Wow... Su-57 to musi uważać żeby sam nie spadł, jak ostatnio, a MiG-41 to tylko występuje w jakiejś grze.

Davien
sobota, 28 grudnia 2019, 00:47

Anda, no padłem ze smiechu:)) Na razie to Su-57 rozbijają ale siebie o ziemię, a MiG-41 to nic nie zrobi bo nei istnieje i długo nie powstanie:) Aha wiesz co oznacza atak na baze ABM mam nadzieje?

Piotr
piątek, 27 grudnia 2019, 22:16

To te złomu są w stanie wystartować ? Mało wam katastrof he he...

Doradca
piątek, 27 grudnia 2019, 22:14

Doczytaj, przeanalizuj, przemysł. Wykaż się odrobiną inteligencji.

anda
piątek, 27 grudnia 2019, 21:55

A co to za drugi "anda"

Piotr
sobota, 28 grudnia 2019, 13:37

To ich stała metoda podszywać się pod inne nicki , tylko są ograniczeniu umysłowo, bo inny punkt widzenia od razu demaskuje onuce pod nickiem :)

A co tam
piątek, 27 grudnia 2019, 21:51

Rosja to upadły kraj.

Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
niedziela, 29 grudnia 2019, 03:09

Rosja to stan umysłu.

raKO
piątek, 27 grudnia 2019, 15:35

NATO nie jest i nigdy nie było zagrożeniem dla ZSRR czy Rosji, za to było i jest zaporą dla rosyjskiej ekspansji na drodze militarnej. Gdyby nie NATO, to juź dawno temu językiem urzędowym w całej Europie byłby rosyjski, a stolicą "zjednoczonej" Europy byłaby Moskwa, a nie Bruksela.

ano
sobota, 28 grudnia 2019, 18:21

I zapomniales jeszcze dodac, ze w takim ukladzie, w dalszym ciagu moda opierala by sie jedynie na waciakach i gumofilcach ....

Freaky Frank
piątek, 27 grudnia 2019, 14:38

Onucą wali

espeg
piątek, 27 grudnia 2019, 14:21

Polska się niczego nie boi, bo ma WOT.

raKO
piątek, 27 grudnia 2019, 15:26

Dobrze zorganizowana, uzbrojona i wyposażona partyzantka to nasza jedyna szansa na skuteczną walkę z Rosjanami w razie ewentualnej pełnoskalowej agresji zbrojnej Rosji na Polskę. Nie stać nas i nigdy nie będzie nas stać na regularną armię będącą w stanie skutecznie bronić nas przed Rosją w otwartej walce. Wg statystyków do zabicia 1 partyzanta potrzeba 100 żołnierzy. Ilu żołnierzy potrzeba do zabicia 500 000 partyzantów?

Przesław syn Siemowita
sobota, 28 grudnia 2019, 06:21

Proponuję powrót do koncepcji obrony opartej na lekkiej piechocie uzbrojone w miecze,wspierane przez doborowe oddziały łucznikow oraz konnice uzbrojoną w piki nowej generacji.

Robert Ex
sobota, 28 grudnia 2019, 04:58

Obecne zdolności pacyfikacji odwetowej NPLA są o wiele większe niż w czasie wojen Czeczeńskich gdzie też dawali rade wymordować z pół wioski w zamian za jednego swego zabitego przez partyzanta . Aczkolwiek AK gdy wysadzało pociąg miało gdzieś to że SS rozwali 5 wiosek na około -- bohater dba o swoją chwałę i ma gdzieś cywili . Ja na wszelki wypadek wyjadę przed ćwiczeniami Zapad 2021 na wakacje ---żeby w razie gdyby Dialogo-Analityczna Armia Polska nie dała jednak rady i w 12 h oddała wschodnią część RP --być samemu z rodziną z dala od bohaterskich czynów by nie być ofiarą zastrzeloną w ramach represji okupanta wciąż pijanego.

Mickey93
piątek, 27 grudnia 2019, 18:47

Statystki są na podstawie poprzednich konfliktów w których nie były używane drony na taką skalę jak będą w przypadku tego konfliktu

Jaś Wędrowniczek
piątek, 27 grudnia 2019, 18:39

Tak,tak, tylko, że po takiej walce partyzanckiej cały kraj wygląda jak jakiś Afganistan albo inna Syria...

Robert Ex
sobota, 28 grudnia 2019, 05:06

RP i tak będzie wyglądać jak Syria --bo sojusznicy będą nas odbijać ---a odbijanie terenu przez pół roku umacnianego w miastach przez NPLA {w dodatku gieroje będą pijane i po takiej ilości zbrodni wojennych że ich motywacja napędzana strachem przed natychmiastowym rozstrzelaniem przez wyzwolicieli w odwecie da im siły do o niebo lepszej obrony niż wojownicy Allaha w Syrii} musi dać efekty produkcji gruzu na masową skalę oraz ofiary wśród żywych tarcz cywilnych .

Znawca
niedziela, 29 grudnia 2019, 03:18

Żadnej walki partyzanckie nie bedzie w przypadku wojny pójdzie precyzyjne uderzenie jądrowe juz na samym początku i rosyjskie dywizje zostaną porarzone u siebie co już by było kiedyś gdyby nie Pieńkowski i świadoma część władz cccp

Danisz
piątek, 27 grudnia 2019, 17:16

i właśnie dlatego licząca 100 tys. żołnierzy Armia Krajowa wygrała wojnę, podobnie jak czeczeńscy partyzanci....

???
sobota, 28 grudnia 2019, 20:55

Co ta 100-tysięczna AK wygrała?

Pirat
sobota, 28 grudnia 2019, 17:09

A Afganistan?

sża
piątek, 27 grudnia 2019, 13:09

Jestem ciekawy reakcji USA, gdyby tak Rosja wybudowała podobną bazę na Kubie, a jeszcze lepiej w Meksyku i ogłosiła, że te rakiety nie są skierowane przeciwko Ameryce, ale mają bronić Rosji przed atakiem np. Korei Północnej...

Davien
sobota, 28 grudnia 2019, 00:49

Ale raz juz próbowali i musieli się w wielkim wstydzie zwijac z Kuby:) A obecnie na Kubie i w Meksyku nie chca nawet słyszeć o Rosji bo doskonale was juz znaja.

anda
sobota, 28 grudnia 2019, 17:26

Masz nieaktualne dane, rząd Kuby zaproponował Rosji budowę bazy lotniczej i morskiej, a stacja nasłuchu prawdopodobnie z powrotem działa.

Davien
niedziela, 29 grudnia 2019, 19:07

Anda a niby kiedy, jak dla Kuby dale Rosja to synonim zdrady w latach 90-tych i doskonale pamietaja czasy jak Fidel pozwolił wam budowac tam bazę. A co do Meksyku to uwierz ze kartele narkotykowe konkurencji ze strony rosyjskiej armii i FSB nie chca:)

niedziela, 29 grudnia 2019, 05:49

GB
niedziela, 29 grudnia 2019, 05:49

Oj tam. To będzie drugi kryzys kubańskimi Rosjanie znowu uciekną z podkulonymi ogonem. Jak zwykłe.

Danisz
piątek, 27 grudnia 2019, 17:20

weź se globus i narysuj prostą linię z Korei Pn. do LA albo z Iranu do NY a może zrozumiesz dlaczego te bazy powstają w Polsce i na Alasce i dlaczego twoje porównanie jest bezmyślne

Kiks
piątek, 27 grudnia 2019, 16:14

Co ma Meksyk czy Kuba wspólnego z Rosją? Bo USA jest w NATO.

Kapustin
piątek, 27 grudnia 2019, 12:13

Kto przyblokowal awans walerija? No i teraz taki medialny

Fencer
piątek, 27 grudnia 2019, 12:10

Gierasimow poniekąd ma rację...W czasie odprężenia atomowego w latach 70-tych ub. wieku, pierwszym układem o ograniczeniu zbrojeń strategicznych, był SALT-1, który dotyczył właśnie obrony antyrakietowej...Państwo, które będzie miało bardziej rozbudowaną i skuteczniejszą obronę antyrakietową, może uderzyć pierwsze, nie obawiając się odwetu!....Kilkadziesiąt lat pokoju na świecie istnieje dzięki zasadzie "gwarantowanego, obustronnego unicestwienia"....Z drugiej strony jednak, Rosjanie rozwijają bronie ofensywne, skupiając się na możliwości pokonywania przez nie zaawansowanych systemów antyrakietowych....Agresywną politykę Rosjan, można ukrócić wyłącznie przez intensywny wyścig zbrojeń, który doprowadzi do plajty FR...

Danisz
piątek, 27 grudnia 2019, 17:22

gdyby te instalacja były przeciwko FR to by je budowano w Kanadzie a nie w Polsce

Davien
poniedziałek, 30 grudnia 2019, 02:04

Przeciw Rosji to sa GBI na Alasce i baterie THAAD w Stanach. do tego cakiem sporo pałętajacych się niszczycieli AEGIS BMD.

Gras
piątek, 27 grudnia 2019, 11:14

Jakoś Rosjanie wcale nie narzekają na elementy europejskiej części tarczy antyrakietowej umieszczonych na Niemieckich fregatach. Odnoszę wrażenie ze nie o sama tarcze chodzi tylko o to ze to jest amerykańskie i to ich boli najbardziej. W końcu zniszczyć stałą bazę jest o wiele latwiej niż pływający okręt...

codex
piątek, 27 grudnia 2019, 11:06

Kłamali, kłamią i będą kłamać nadal. Taka jest wschodnia metoda. Złapią go za rękę a Rosjanin mówi, że to nie jego ręka. Agresor rosyjski nie chce żeby obronne NATO powstrzymało go przed ekspansją terytorialną.

Olo
piątek, 27 grudnia 2019, 10:08

ludzie, jak nie potraficie skorzystać z inteligencji wrodzonej lub nabytej to chociaż udawajcie. Czegokolwiek by nie pisać o Rosjanach to w tym temacie mają rację. Tarcza jako tarcza jest skierowana przeciwko Iranowi i przed niczym z terenu Rosji nie obroni. Natomiast jej elementy mogą zostać użyte ofensywnie właśnie przeciwko Rosji. Najgorsze są konsekwencje takiego użycia - zapłacimy my.

Strzelec
niedziela, 29 grudnia 2019, 09:12

A jak Rosja stawia Iskandery pod nasza granicą to jest ok? Chrzanić co ruskie gadają i robić swoje, Rosja tylko bata się boi

Davien
piątek, 27 grudnia 2019, 11:35

Olo, daruj sobie załosna rosyjska propagande, no chyba ze wierzysz w latajace wyrzutnie VLS Mk-41 z głowicami jadrowymi:))

sobota, 28 grudnia 2019, 18:44

wierzę w amerykańskie testy BG 109 z wyrzutni Aegis Ashore MK41 z 19

Davien
niedziela, 29 grudnia 2019, 02:11

Wow a niby kiedy te testy miały miejsce i jak udało sie wsadzić do kontenera mk-29 nieistniejące ladowe wersjie Tomahawków?? Ech dawno tak się nei usmiałem:)

Olo
piątek, 27 grudnia 2019, 09:46

nie, Rosjanie obawiają się że elementy tarczy rakietowej teoretycznie defensywne mogą zostać użyte ofensywnie. Ta opinia jest powszechnie znana więc po co te kłamstwa?

prawieanonim
piątek, 27 grudnia 2019, 10:17

Powszechnie znana Sputnikowi.

Misiu
piątek, 27 grudnia 2019, 08:52

Gdzie my ich będziemy chować ???

nikt ważny...
piątek, 27 grudnia 2019, 07:42

Problem z Rosją jest taki, że u nich ludzie się nie liczą. Jak Putinowi wpadnie do głowy pomysł na kolejną wojnę, to będzie miał gdzieś, czy w wyniku akcji odwetowej nie wyparuje np. obwód kaliningradzki. Może Moskwa ma dla niego jakieś znaczenie, ale cała reszta jest traktowana jak mięso armatnie.

Gościu
piątek, 27 grudnia 2019, 01:14

Największy koszmar mochów to brak gożały

Beczółeczka
piątek, 27 grudnia 2019, 19:10

No to... wystawimy na rogatkach miast beczki z gorzałą i wojnę mamy wygraną.

ferry
piątek, 27 grudnia 2019, 00:40

Nie piszcie bzdur. Oni się niczego nie boją. Po uruchomieniu obiektu w Redzikowie wycelują tam pewnie 50-100 głowic jądrowych z różnych nosicieli. W razie jakiegokolwiek zwarcia z Redzikowa, Polski i ościennych do nas Niemiec i Czech zostanie radioaktywny pył. Wiatry w tej części Europy wieją na zachód. Tyle w temacie.

Golum ma kompleksy
piątek, 27 grudnia 2019, 14:27

A to ci nowość, bo wiatry w Polsce w zdecydowanej większości wieją na wschód, przepędzając wszystko co złe do Orków Tolkiena.

QDark
piątek, 27 grudnia 2019, 12:31

Tylko 50-100 rakiet wyceluja ? Sasza nie rozdrabniaj się, jak już piszesz to pisz 500-1000 rakiet wyceluja. Zobacz jak ładnie te liczby wyglądają.

ferry
piątek, 27 grudnia 2019, 20:40

QDark weż leki przeciwpsychotyczne, po tym co piszesz widać że chory jesteś. W czasach zimnej wojny ZSRS w siedzibę NORAD miało skierowane 150 głowic. Sami to oświadczali w jakimś z wywiadów w latach 90-tych. Jeżeli teraz na Redzikowo skierują zaledwie 50 głowic to nawet jeżeli dotrze 20% czyli 10 to wystarczy żeby Polskę zmielić w pył. Ich głowice w przeciwieństwie do amerykańskich maja duzą moc - 500 kt, 750 kt, a nawet 20 Mt na R36M2

Davien
sobota, 28 grudnia 2019, 20:21

Ferry a w odpowiedzi tak 1400głowic z Tridentów zaorze Rosję, jak ci sie to podoba. Zrozum ze odpowiedz bęzie taka ze się nei pozbieracie i Putin doskonale to wie.

Oleegino
sobota, 28 grudnia 2019, 15:39

Raczej nie istnieje lek na idiotów, dlatego akurat w waszym rosyjskim przypadku tak to wygląda, że nie rozumiesz co każą wam bełkotać na zagranicznych forach, a jak już ktoś wam odpisze, to i tak nie rozumiecie tego. Jak widać rozumiecie tylko to by mieć bimber i słoninę, a z racji waszej "inteligencji" i zaszytego od wieków poddaństwa, wykonywać rozkazy na chwałę wodza bandyty. Nie ważne kim jest/był lenin, stalin, putinsrutin...

Piotr
sobota, 28 grudnia 2019, 13:45

No pękłem ze śmiechu... po wystrzeleniu 50 głowic to 10 nie wystartuje z powodu awarii , 10 po starcie eksploduje zabijając nosicieli lub niszcząc miejsce startu , 20 popsuje się w locie, lub poleci w innym kierunku, a resztę bez problemu strącimy :P

ferry
sobota, 28 grudnia 2019, 22:39

Znając realia pewnie z 50 wystrzelonych dotarłoby na przykład 47. Wyobraź sobie nad Redzikowem 47 eksplozji o mocy od 100 kt do 20 Mt. A rozważania o dotarciu na przykład 20 % spośród 50 głowic . . . W końcu wszystko trzeba przewidywać a cel musi być zniszczony. Chciałbyś żeby nasz kraj coś takiego spotkało ?

Davien
niedziela, 29 grudnia 2019, 19:10

Ferry, a teraz wyobraz sobie nad Rosja tak 1000-1400 eksplozji głowic z Tridentów. Jak widać naprawdę kiepsko zyczysz Rosji. Natomiast z tych głowic 24 zestzreliłyby SM-3, jeszcze więcej Patrioty ochrony lub polskie wyrzutnie Patriot. A rosja czym głowic zestzreliwac nie ma.

Davien
piątek, 27 grudnia 2019, 11:36

Ferry, ale wiesz ze z Rosji tez nie zostanie śladu po takim zagraniu.? Bo baze ABM atakuje sie tylko w jednym przypadku.

To ja
piątek, 27 grudnia 2019, 11:22

Rosjanie nigdy otwarcie nie zaatakują bazy amerykańskiej nigdzie, bo wiedzą, że to będzie dla nich koniec rumakowania. Dlatego mają taki problem z tymi bazami w Polsce i Rumunii.

małe sprostowanie
piątek, 27 grudnia 2019, 10:54

Wiatry w tej części Europy wieją najczęściej na wschód, w kierunku Kaliningrad, państw bałtyckich i Petersburga. No, chyba że Sputnik ma nawet inną pogodę, niż w zachodniej Europie.

Stirlitz
piątek, 27 grudnia 2019, 09:31

To dlaczego ciągle płaczą i skamlają jakim to zagrożeniem jest tarcza antyrakietowa? Pewnie dlatego, że to wycelowanie nic nie da, bo tarcza jest po to by te rakiety zniszczyć, wiec groźby bandyty z kremla nic będą warte.

44
czwartek, 26 grudnia 2019, 23:45

Najchętniej Rosyjscy trole pisały by ze USA na najblizszych manewrach na wschodniej flance hakjuz przyjada ze sorzetem ro z rad nie wyjadą i stracimy niepodległość, ale nam by to grało wiec na ten temat cisza.

Marek
czwartek, 26 grudnia 2019, 23:13

Drzwi antywłamaniowe zawsze martwiły złodzieja.

Piotr
piątek, 27 grudnia 2019, 22:21

100/100 :)

Llucjan
piątek, 27 grudnia 2019, 12:08

Nic dodać nic ująć.

To ja
piątek, 27 grudnia 2019, 11:22

Dokładnie.

Pawel
czwartek, 26 grudnia 2019, 23:04

Mam pytanie: czy ktoś mi może wytłumaczyć w co gra Rosja? Z takim podejściem to za 10 lat jej nie będzie.

Fanklub Daviena
piątek, 27 grudnia 2019, 19:21

Od 2014 od ciebie (pod różnymi pseudonimami) czytam tutaj, że prezydent USA rozkaże Arabii Saudyjskiej obniżyć ropę do 14 i "na wiosnę" Rosja zbankrutuje a Putina czeka los Caucescu i tak co roku... :)

hgfhglkflkgldfklh
piątek, 27 grudnia 2019, 18:12

Rosja znajduje się w epoce tak zwanej gorączki post imperialnej, jest to sytuacja podobna jaka występowała np.: we Francji podczas wojny Algierskiej. Francuzi poradzili sobie jednak z tą chorobą dość szybko. Celem zachodu jest, powstrzymywanie, aż Rosja z tej gorączki się wyleczy, wtedy stanie się normalnym partnerem na scenie międzynarodowej.

andrzejto
sobota, 28 grudnia 2019, 18:59

Rosja nigdy nie stanie się normalnym partnerem. To jest inna mentalność i traktowanie ich tak samo jak kraje europejskie jest błędem. Rozumie tylko siłę, albo my albo oni. Tertium non datur.

Olo
piątek, 27 grudnia 2019, 09:47

Rosja gra w obronę swojego terytorium aby nikt go nie rozkradł.

QDark
piątek, 27 grudnia 2019, 12:33

Wow czyli złodziei i bandyta dba o to by to ci ukradł nigdy nie zwrócił.

Davien
piątek, 27 grudnia 2019, 11:37

Olo, w Rosji nie ma doktryn obronnych od czasu Stalina wiec daruj sobie brednie.

Paweł
piątek, 27 grudnia 2019, 11:32

No to słabo im to wychodzi...

To ja
piątek, 27 grudnia 2019, 11:24

Jedynym zagrożeniem dla Rosji jeżeli chodzi o terytorium są Chiny, trochę Japonia i małe republiki chcące niepodległości. Nikt inny nie chce ich ziem, biedy, ruskiego człowieka, wschodniej „kultury” - po co komu ten problem?

Obserwator
piątek, 27 grudnia 2019, 16:32

Właśnie Chiny... Ruscy szczekają w stronę Polski i USA A Chiny spokojnie tłuką lotniskowce, mamią ruskich kasą A jak przyjdzie co do czego to ich zlikwidują - Oni i tak wtedy ogłoszą że zaciesnili stosunki z Chiński i to wielki sukces :)))))

MI6
czwartek, 26 grudnia 2019, 23:03

Reakcja Rosji to tak jakby złodziej oburzał się, że ludzie lepsze zamki w drzwiach montują...

Wojmił
czwartek, 26 grudnia 2019, 23:03

Tak... wkrótce liczba nosicieli głowic jądrowych w siłach rosyjskich spadnie do liczby takiej, że faktycznie tarcza będzie mogła ich atak zatrzymać... do tego sprawność testów nowych rakiet na poziomie 60% jaką notują ostatnimi czasy powoduje, że może z 5 rakiet może się przedrzeć do celu...

Azcza
czwartek, 26 grudnia 2019, 22:01

Mam nadzieję, że społeczeństwo nie będzie naiwne i przestanie się nabierać na wschodnią propagandę. O sukcesie i racji wprowadzania danego projektu, zawsze świadczy aktywność rosyjskiej propagandy. Polsce i Europie jest potrzebna tarcza oraz 5G, bo stanowią przewagę nad Rosją.

sam
czwartek, 26 grudnia 2019, 21:14

Można było się bać do czasu kiedy okazało się jak amerykańskie rakiety Partiot obroniły Arabię Saudyjską i jak starożytne rakiety z kraju III świata przeleciały na amerykańskimi bazami w Kuwejcie a made in USA ze swoimi rakietami nic nie mogli zrobić. Wojna w Jemenie na co dzień pokazuje jak uzbrojeni w najnowocześniejszą broń amerykańską i francuską Saudyjczycy są przez partyzantów Huti chowani do wora z korkiem.

Clan of Xymox
czwartek, 26 grudnia 2019, 20:20

Nihil novi.

Patryk
czwartek, 26 grudnia 2019, 19:28

Rosjanie nie boją się tarczy antyrakietowej. Tarcza antyrakietowa jest bardzo niewygodna w strategii Kremla. Ponieważ tak wysoko podnosi poprzeczkę dla ataku rakietowo-atomowego, że sama strategia tzw. "ograniczonego uderzenia deeskalacyjnego" bierze w łeb. A to uniemożliwia izolację konfliktu i podział ryzyka i interesu atakowanego i reszty wg "dziel i rządź". Czyli uniemożliwia upaństwowiony terroryzm atomowy Kremla.

Młam
piątek, 27 grudnia 2019, 11:53

Dokładnie.

obsir
czwartek, 26 grudnia 2019, 18:48

Moskwa NIE odwraca kota ogonem ale twierdzi, a to jest prawda, że jej zbrojenia są obronną reakcją na działania NATO. Zrobili amerykanie bałagan na ukrainie, nabudoali baz, zrobili jakąś wschodnia flanke, nasciagali amerykanskiego złomu do Europy i cała wine za to obarczaja Rosje. Kabaret.

Piotr
piątek, 27 grudnia 2019, 22:27

he he zahipnotyzowali ruskie zielone ludziki i napadli na Ukrainę :P

To ja
piątek, 27 grudnia 2019, 11:26

Hahahaha. Ameryka jest taka silna, że potrafi zaatakować Krym i Donbas przy użyciu rosyjskiego wojska! A i Gruzję też ;)

asad
piątek, 27 grudnia 2019, 11:09

To w Donbasie są amerykanie?

Davien
sobota, 28 grudnia 2019, 00:51

Asad, Rosjanie widzieli tam już polskie F-16 wiec czemu sie dziwisz ze znowu maja zwidy:)

Domin
czwartek, 26 grudnia 2019, 18:04

To mam pytanie. Ile wydaje Rosja na zbrojenia? A ile USA? Już nie mówię o całym NATO. Więc kto się w końcu zbroji?

To ja
piątek, 27 grudnia 2019, 11:27

Każdy się zbroi. A czyja to wina, że Rosja jest biedna?

2 plm ''Krakow'' z Goleniowa
piątek, 27 grudnia 2019, 11:08

A kogo to obchodzi ile Rosja wydaje na zbrojenia w stosunku do USA. Moze jeszcze kolega nas obarczy wina za to, ze Rosja ze swoim gospodarczym potencjalem jaki w niej drzemie jest faktycznym karlem gospodarczym z PKB na poziomie Hiszpani. Natomiast patrzac ile wydaja Chiny+Rosja to te prporcje sa nie wiele mniejsze w prownaniu do USA+NATO !?

Chinczyk
piątek, 27 grudnia 2019, 16:34

Rozmawialem i znam Chinczykow, rosjanie powinni sie naprawde obawiac...

sża
czwartek, 26 grudnia 2019, 17:15

W razie poważnego konfliktu [oby do niego nigdy nie doszło], to Redzikowo pierwsze wyparuje...

QDark
piątek, 27 grudnia 2019, 12:40

Taa jak twój kolega z pod moskwy napisał, zostanie 500 rakiet wycelowanych. Sasza aż strach się bać

Davien
piątek, 27 grudnia 2019, 11:38

A nastepnie Rosja, az tak to opłacalne uważasz dla Putina bedzie?

sobota, 28 grudnia 2019, 01:30

Bredzisz, bredzisz i jeszcze raz bredzisz!!!

Davien
sobota, 28 grudnia 2019, 20:23

Dziecko, bazę ABM atakuje sie w jednym tylko przypadku: jak planujesz atak jadrowy wiec jak chcesz świecic po nocach droga wolna:)

Extern
piątek, 27 grudnia 2019, 09:38

Tym bardziej histeria jaką Rosjanie otaczają tych kilkanaście kinetycznych rakiet które tam będą, a które będą mogli zdjąć jedną salwą, jest dziwna. I raczej najwyraźniej nie wynika ze względów militarnych tylko bardziej politycznych.

Ali
piątek, 27 grudnia 2019, 22:29

zdjąć to oni będą sobie mogli, ale Kuzniecowa ze stanu :P i sru 57 ze stanu :P

korniszon
czwartek, 26 grudnia 2019, 16:51

Bzdura! Rosjanie najbardziej się obawiają naszych elitarnych żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej!!!!

Apetyt na korniszona
sobota, 28 grudnia 2019, 16:16

Kiepski ten twój sarkazm. Nie masz pojęcia do czego ma służyć WOT, albo doskonale o tym wiesz i dlatego takie bzdety piszesz. A skoro tak ciągle próbujecie nasze nowe wojska ośmieszyć to znaczy , że WOT to już jest kolec w waszym ruskim tyłku.

Robert Ex.
piątek, 27 grudnia 2019, 07:37

Dzięki 3 wyrzutniom PPK na województwo WOT pokona 1000 czołgów i 1300 BWP oraz tysiace opancerzonych pojazdow jakimi nam kraj zaleja! Bravo MON i Generalicja jaka dba bysmy nie mieli czym....

Extern
piątek, 27 grudnia 2019, 09:47

WOT nie ma walczyć z armią regularną bo od tego jest armia regularna. Ma wiązać walką grupy dywersyjne do czasu przybycia posiłków z najbliższej jednostki. Po co ciągle powtarzacie te banialuki?

Robert Ex.
sobota, 28 grudnia 2019, 05:52

Przebazowanie pancerniaków w całości spod Niemieckiej granicy w warunkach pokoju w okolice Siedlec zajełoby 4 dni -- w warunkach wojny raczej tygodnie {ale jednostki nie maja 100% stanu osobowego więc całe i tak nie wyruszą}. Po 12h 1/4 kraju od Wisły do wschodniej granicy będzie okupowana -- to kto będzie walczył ? Jakie jednostki ? Jakie Wojska Operacyjne ? To co jest w bazach na Mazurach oberwie rakietami -- po kilku minutach bombardowanie dobije co się da -- potem helikoptery szturmowe a na końcu podjada tam wojska NPLA i rozjadą resztki . Jaka Armia Regularna zostanie po 12h od ataku ? Nie mamy tam sił jakie dadzą odpór albo chociaż spowolnią --tylko ochotnicy będą mogli walczyć --ale niech maja czym palić wozy wroga . Niech maja szansę .

Anka
czwartek, 26 grudnia 2019, 16:15

NATO powinno nie zwarzac na Rosję i jej groźby i otoczyć jej granice tarczą antyrakietową w Europie Finlandia Polska i Rumunia A w Azji Japonia i Korea do tego umieścić rakiety stracajace na orbicie. Tak by schwycic reżim putinowski za pysk . Z drugiej strony odciąć reżim od finansowania z zachodu Nord strem 2 węgiel i ropa ograniczyć kupowanie do minimum. To jest najlepsza strategia na zapędy imperialnego reżimu

Piotr
piątek, 27 grudnia 2019, 22:31

100/100 :)

sża
piątek, 27 grudnia 2019, 09:02

Europa zachodnia nie ma interesu w wojnie z Rosją, bo ma interes w handlu z nimi i zakupie od Rosji tanich surowców energetycznych. Rosja również nie ma interesu w wojnie z NATO, bo również ma interes w handlowaniu z UE. Natomiast w interesie USA jest do tego nie dopuścić, bo to by osłabiło ich globalną pozycję. I tyle w temacie.

Ali
piątek, 27 grudnia 2019, 22:33

Już powoli się to kończy, a ropa czy gaz można kupować z innych kierunków. Z roku na rok drastycznie spada. Rosja nie jest Europie do niczego potrzebna :P To dziki i chory kraj !

Davien
czwartek, 26 grudnia 2019, 23:17

Anka po pierwse bazy ABM , a takie sa w Redzikowie i Deveselu maja konkretne przeznaczenie i wbrew temu co wypisuje Rosjanie zadna z nich nie zatrzyma rakiet lecacych z Rosji do USA bo nie maja takiego zasięgu

GB
piątek, 27 grudnia 2019, 22:42

SM-3 Block IIA (a takie mają być w Redzikowie) może zestrzelić ICBM nawet w środkowej fazie lotu. Tyle tylko że one wystrzeliwane z Rosji raczej nie będą przelatywać w donośności SM-3 z Redzikowa, czyli tak jak napisałeś.

Davien
sobota, 28 grudnia 2019, 20:26

Nie bardzo, musiałyby byc dokładnie na trasie lotu bo np taki Minuteman leci na prawie 1000km wysokosci. Z Redzikowa czy Deveselu SM-3Bl IIA nie sa w stanie zagrozić ICBM-om lecacym na USA z Rosji. Do zestzreliwania w srodkowej fazie sluza pociski GBI z Alaski.

Papi
czwartek, 26 grudnia 2019, 22:59

Rosja uważa się za cwaniaka a sama obudziła NATO ze snu i Amerykę

Lechosław
czwartek, 26 grudnia 2019, 16:12

Bzdurny artykuł. To nie antyrakiet obawiają się Rosjanie. Zdają sobie sprawę, że wyrzutnie mogą być używane do wystrzeliwania rakiet ofensywnych a więc nie jest to instalacja defensywa.

fog
piątek, 27 grudnia 2019, 11:31

"Zachód" już się rozpędza atakować "Wschód"...

NB
piątek, 27 grudnia 2019, 04:28

Tyle, ze strzelanie ofensywne z takiej instalacji kompletnie nie ma sensu. Ale dla rosyjskiej propagandy nie ma to znaczenia.

Extern
piątek, 27 grudnia 2019, 09:50

Rosjanie wykorzystują tą bazę czysto propagandowo. Dobrze wiedzą że Redzikowo jakby co, to mogą zdjąć w dwie minuty. Ale mają wygodny pretekst aby się zbroić i straszyć własnych obywateli.

Ali
piątek, 27 grudnia 2019, 22:35

Gdyby tą bazę " zdjęli " to by ich zdjęli :P

Davien
czwartek, 26 grudnia 2019, 23:18

A niby jakim cudem jak do wyrzutni wchodza jedzynie kontenery mk 29 z pociskami SM-3?? Daruj sobie bajeczki z Kremla:)

siejesz ruski zamęt?
czwartek, 26 grudnia 2019, 22:47

czy masz jakies dowody na to, że z tych wyrzutni można wystrzeliwać rakiety ofensywne? Rozumiem, że dysponujesz planami tych wyrzutni?

Tin
czwartek, 26 grudnia 2019, 16:10

Kłamstwo jest w prawdą w Rosji nic nowego .

Po trzecie sankcje
czwartek, 26 grudnia 2019, 15:56

To nie NATO się zbliża, tylko wszyscy sąsiedzi Moskwy śnią po nocach żeby do tego NATO wstąpić. Ukraina i Gruzja nie wstąpiły i mają rosyjskie tanki na swoim terytorium. Mołdawia też ma "kontyngent" w Naddniestrzu. Nawet tradycyjnie prorosyjska Serbia chciałaby przynajmniej do UE, bo są dużo biedniejsi od krajów sąsiednich do tej UE należących. Po prostu wszyscy jak mogą to chcą mieć pewność, że im z "gospodarską wizytą" nie zawitają oddziały zielonych ludzików zaopatrujące się w pobliskim sklepie myśliwsko - survivalowym.

Wania
czwartek, 26 grudnia 2019, 15:35

Przecież wszyscy rosyjscy komentatorzy na tym kanale uważają, że Rosja ma seciocentryczną obronę plot, więc czemu tak panikują. Moskwa ma podwójną obronę plot. Rosyjskie systemy miałyby nie być lepsze od tych z USA?

defv
czwartek, 26 grudnia 2019, 13:51

Czy jacyś analitycy potrafią już oszacowac kiedy obwód kaliningradzki uzyska autonomię, ile czasu zajmie im dołączenia do Unii i NATO, i jak prawdopodobnie będzie przebiegać przejmowanie lub wycofywanie tamtejszego porosyjskiego uzbrojenia?

MI6
czwartek, 26 grudnia 2019, 23:02

kilka lat po odejściu Putina i jego ekipy?

wizja-x
czwartek, 26 grudnia 2019, 22:39

Strategicznie masz całkowitą rację. Ale durna polityka obecnych władz polskich tego nie widzi - zablokowali przecież bardzo ważną "europeizację" obwodu kalingradzkiego poprzez zlikwidowanie ruchu bezwizowego.

Piotr
piątek, 27 grudnia 2019, 22:37

Bardzo dobrze, jeszcze nam tu ruskiego bydła brakuje...

fifi
czwartek, 26 grudnia 2019, 13:31

Propaganda.W kiepskim wydaniu.Liczyłem na jakaś analizę..... licz na siebie :)...

konkretny
czwartek, 26 grudnia 2019, 12:39

Bezbronna Polska gwarantem bezpieczeństwa kontynentu Europejskiego ...

GB
piątek, 27 grudnia 2019, 22:44

Póki co bezbronna Ukraina powstrzymała bandycką Rosję.

Wawiak
piątek, 27 grudnia 2019, 01:54

Ten wariant już przerabialiśmy. Skończyło się rozbiorami.

Tomasz33
czwartek, 26 grudnia 2019, 22:14

Polska na szczęście nie jest bezbronna. Są inne kraje z dużo gorszą sytuacją wojskową. Czyżby myślenie życzeniowe wschodnich towarzyszy? Polska ma bardzo dobrą sytuację gospodarczą, więc i na Plan Modernizacji Technicznej są pieniądze. Jedynie trzeba się sprężyć i podpisywać umowy.

polikop
czwartek, 26 grudnia 2019, 12:38

stale bazy w polsce w tym baza z tarcza antyrakietowa. a potem nucear sharing jak najszybciej. i modernizacja naszej armii jak sie tylko da. musimy miec sprzet w tym rakiety wszelkiej masci. rakiety rakiety i jeszcze raz rakiety.

VW
czwartek, 26 grudnia 2019, 11:48

Bandyci z Kremla są niereformowalni. W imię swoich interesów niszczą swój kraj i inne kraje do okoła siebie. Taki wirus w skali makro.

gosc
czwartek, 26 grudnia 2019, 11:12

ta tarcza ,zmienia uklad,a poza tym mozna z niej odpalac rakiety z glowicami jadrowymi.

GB
piątek, 27 grudnia 2019, 22:47

Ale po co? Po złamaniu przez Rosję INF Amerykanie mogą załadować Tomahawki na samochody czy do kontenerów, te na pociągi i sobie jeśli trzeba to jeździć po Estonii, czy Ukrainie...

Extern
piątek, 27 grudnia 2019, 10:02

I na prawdę wierzysz w to że USA się zdecyduje zaatakować Rosję kilkunastoma rakietami z głowicami kinetycznymi które tam będą?

Davien
piątek, 27 grudnia 2019, 11:40

Extern, przeciez nawet jjakby Rosja odpaliła na USa swoje ICBM-y to leca one poza zasięgiem SM-3 z Redzikowa i Deveselu.

Davien
czwartek, 26 grudnia 2019, 23:20

No padłęm ze śmiechu:)) Nie dość ze SM-3 z Redzikowa i Deveselu nie moga przeszkodzić rosyjskim ICBM-om lecącym do USA to jak chcesz biedaku wcisnąć do kontenera mk29 cos innego niz SM-3:)) A innych kontenerów te VLS nie obsługuja:)

ubawiony
czwartek, 26 grudnia 2019, 10:28

Rosjanie boją się, że nie będą mogli spokojnie wystrzeliwać rakiet z głowicami atomowymi na europejskie miasta, przez tą wstrętną tarczę.

Oni
czwartek, 26 grudnia 2019, 23:03

Bo oni oprócz tego nic nie mają... bez atomu to jest gorzej niż Mongolia więc trzęsą portkami. Popatrz na ich próby porównania zachodowi np. Su57

Marek1
czwartek, 26 grudnia 2019, 10:02

"Diabeł się w ornat ubrał i ogonem na mszę dzwoni" - doskonale pasują słowa Onufrego Zagłoby z Potopu ;). Zaraz się włączy trollnia moskiewska promująca "rosyjski pkt. widzenia" i próbująca udawadnić, ze np. niebywale intensywna rozbudowa jedn. pow-des. w armii FR to objaw ... defensywnych planów kremla ;)))).

Tweets Defence24