Reklama
Reklama

Rosja zapowiada kolejny myśliwiec piątej generacji. MiG-41 gotowy jeszcze w tym roku?

17 sierpnia 2019, 15:41
MiG-41_project_to_be_completed_in_2019
Rysunek koncepcyjny samolotu MiG-41. Ilustracja: MiG
Defence24
Defence24

DOTYCZY:


Prezes rosyjskiego przedsiębiorstwa lotniczego Mikojan-Gurewicz zapowiedział zakończenie prac nad nowym samolotem myśliwskim. MiG-41 ma zostać ukończony jeszcze w tym roku.

Prezes firmy Mikojan-Gurewicz Ilia Tarasenko w czasie konferencji prasowej stwierdził, że kierowane przez niego przedsiębiorstwo niemal zakończyło prace nad samolotem myśliwskim PAK DP, znanym też jako MiG-41. Jej zdaniem nowa konstrukcja będzie gotowa jeszcze w tym roku.

Prezes rosyjskiego producenta powiedział, że nowy samolot będzie zdolny do wykonywania "lotów w kosmosie", będzie również "wykorzystywał nowe rodzaje broni, stworzono go w technologii stealth, jest zdolny do przenoszenia bardzo licznych rodzajów uzbrojenia, a jego promień działania jest niezwykle duży".

Tarasenko wyjaśnił potem, że maszyna ma być zdolna do lotów pomiędzy stratopauzą i tropopauzą, czyli na wysokościach do 50 km, osiągając przy tym prędkość maksymalną przekraczającą 3600 km/h.

O szykowanym nowym rosyjskim samolocie myśliwskim wcześniej wypowiadał się również były dowódca rosyjskich wojsk powietrzno-kosmicznych Wiktor Bondarew. Jego zdaniem MiG-41 będzie zdolny do zestrzeliwania pocisków hipersonicznych i będzie najszybszym samolotem w swojej klasie. Maszyna, według niego, ma być zdolna do działania samodzielnego w trybie autonomiczym, będzie można również pilotować ją zdalnie.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 183
Reklama
Mikojan
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 14:24

Najszybszy myśliwiec świata mig25 3000kmh tyle z tego że po takim locie silnik takiego samolotu idzie na złom

Davien
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 21:30

Akurat MiG-25 moze się rozpedzic do 3Ma i silniki na złom nie idą, poszły po rozpędzeniu sie do 3,4 Ma jak zwiewał przed AIM-7 ale przy 3000km/h zasieg MiG-25 to "zabójcze" 277km

MAZU
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 12:52

Rosja w porównaniu z Polską ma miażdżącą przewagę w broni lotniczej, rakietowej, pancernej i lufowej oraz oraz ma atom. Piszę to z przykrością. Rosja nie potrzebuje Mi41 do walki z nami. Mi41 to propaganda pozwalająca wzbudzić w Rosjanach poczucie dumy oraz (zapewne) możliwość zarobienia dla kilku równiejszych. Osobiście kupił bym się na polskiej broni rakietowej wszelkiego rodzaju, w ilościach tysięcy sztuk, o czym piszę od lat. M

Paweł
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 12:33

Totalne zacofanie po ponad 20 latach propagandy, badań, testów itd. Jednak ptzyznają że technologia stelch ma 100x większe znaczenie na dzisiejszym polu walki niż szybkość czy zwrotność.

Sailor
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 12:15

Będzie to oczywiście samolot, który nie będzie miał analogów na świecie i tak dobry, że nie trzeba będzie go produkować:)))

Etam
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 11:24

50km pułapu i 3600km/h ? To zapewni tylko paliwo rakietowe! I to przy małym zasięgu. A to oznacza zatem ekstra wielkie, odrzucane zbiorniki, kolosalne echo radarowe zamiast stealth, obniżona zdolność do przenoszenia rakiet. Zatem mają do rozwiązania skromną "kwadraturę kola"! A biuro MiGa nie potrafiące rozwiązać od lat problemów ze starym MiG31, ma niby "z kapelusza" wytrzasnąc szereg supernowoczesnych rozwiązań i stworzyć najbardziej innowacyjny myśliwiec na świecie?? W życiu!!! Uwierzę jak zobaczę. Na dziś, to obiecanki-macanki, nie ma się czym podniecać! A tu tymczasem USA testuje "lojalne skrzydłowego" a Wielka Brytania planuje Tempesta. Zobaczymy co kto i kiedy skończy!!

K72
niedziela, 25 sierpnia 2019, 22:34

Morzesz sie zdziwic

Grzeju
wtorek, 20 sierpnia 2019, 04:59

A scramjet?

Davien
wtorek, 20 sierpnia 2019, 13:44

Wymaga prędkosci pow 3Ma by mógł zaczac działać wiec jak widac tez nic z tego. Do tego Rosja miusiałaby miec Scramjet a tu juz rózowo nie jest:)

asad
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 10:57

Oczywiście będzie napędzany czystym coaxium

Szach mat w jednym ruchu.
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 09:19

To kolejne po robocie borys epokowe nie majace analogów wydarzenie na wschodzie.

Davien
wtorek, 20 sierpnia 2019, 13:46

Panie szach mat: nie mające analogów na pewno, Zachód dawno zrezygnował z tak wyspecjalizowanych maszyn bo nei sa do niczego potrzebne:) Więc będzie kolejny relikt paniki przd XB-70 Valkyrie:)

stalowy
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 07:25

Wunderwaffe by Russia.niewykonalne!

agat
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 04:08

Po ponad 40stu latach pracy nad samolotem "stealth"udalo im sie stworzyc wizje artystyczna. No no nie powiem postep niesamowity

Kris
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 01:31

Byle tylko reaktor mu nie pierdyknal

biały
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 00:25

ten mig to po parametrach przy tej prędkości i wysokości lotu będzie bardziej maszyną bombową , będzie to nosiciel uzbrojenia nie posiadający zdolności do walki z myśliwcami , no ale przy tej wysokości to i nie będzie miał kto go atakować , rakiety przeciwlotnicze raczej nie wchodzą na taki pułap , tylko że to zapewne tylko marzenie Rosjan , chociaz jak zamontowali tam silniki o napędzie atomowym z tych swoich rakietek to może i lata i tak szybko i wysoko

Jawor
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 00:15

Mała powierzchnia skrzydeł warunkuje małą ilość zabieranego paliwa, a w konsekwencji albo osiągi są wirtualne, albo uzbrojenia mało weźmie na pokład. Poza tym wloty powietrza są - tak na oko, zbyt małe by dostarczyć silnikowi powietrza by mógł osiągać życzeniową prędkość. Nawet gdyby miał butle z ciekłym tlenem na pokładzie , to i tak za mało na opowiadane bajki. Pointa: ściema, blef, coś na wzór czołgu "Czarny orzeł" - dykta, farba i walonki.

magazynier
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 00:00

Mig 31 zbudowano ze stali, ale po 20 minutach lotu nad Izraelem z szybkością 3000 km/h kabina wypełniała sie dymem z silikonu uszczelek. Cały samolot rozgrzany do 200-300 stopni świecił w IR. Ten kolejny wynalazek, nie mający analogów na świecie, to ostatnia deska ratunku dla firmy MIG, która nie produkuje już samolotów, które chcieli by kupić rosyjscy wojskowi. Tego też nie kupią.

Fanklub Daviena
niedziela, 18 sierpnia 2019, 23:54

Przypomniało mi się jak kiedyś na D24 prezentowana była makieta nowoczesnego rosyjskiego lotniskowca. Miał wszystko - napęd w postaci reaktora atomowego, katapulty parowe oraz elektromagnetyczne, Su57 w wersji pokładowej a nawet kopię amerykańskiego samolociku wczesnego ostrzegania. Nie wiecie co się z nią stało, tą makietą? ... :D

Wojtekus
niedziela, 18 sierpnia 2019, 23:44

Tak bedzie ten MiG I'm latal jak rakiety o napedzie jadrowym. Dodam ze pokazali rysunki miesiac po decyzji Polski o zakupie F-35 a na tydzien przed przyjazdem Trumpa. Tak po prostu .....

dno poniżej poziomu mułu
niedziela, 18 sierpnia 2019, 23:44

Akurat ten "rysunek koncepcyjny samolotu Mig-41" nie ma nic wspólnego z korporacją MIG, a tym bardziej z samolotem Mig-41. Stworzony został przez grafików amatorów i puszczone w obieg, a widać już, że niezawodni jak zwykle w takich sytuacjach fanboje, dopatrują się już podobieństwa do Mig-21 :). A wystarczy trochę poczytać...

assassin
niedziela, 18 sierpnia 2019, 23:27

Widać,jaka Rosja jest silna,skoro Czeczenię podbijali 15 lat,Gruzję zostawili prowadząc walki zaczepne,a Ukrainę od 2014 roku zajęli tylko Krym i część Ługańska oraz Doniecka.

Palmel
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 12:51

część Ługańska oraz Doniecka - bo to były tereny które w 1941 roku też chciał zająć Hitler ze względu na przemysł, Rosja zrobiła to co 1941 roku wywiozła zakłady i pokrzyżowała jego plany a zakładał że 60% produkcji wojennej będzie pochodzić z tych zakładów a komu były teraz potrzebne

BieS
wtorek, 27 sierpnia 2019, 02:09

Co mają produkować zakłady, których nie ma?

Jelito
niedziela, 18 sierpnia 2019, 21:25

Takie obwierzszanie co my to nie robimy i co my to nie potrafimy świadczy tylko owaszym zacofaniu.Psy szczekają a karawana jedzie dalej

takojako
niedziela, 18 sierpnia 2019, 18:48

Zdeformowali Amerykański F-117 i wyszedł Mig-41..

Andrzej
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 12:07

Warto pamiętać o tym że kształt postaw na podstawie modelowania matematycznego opracowanego w Rosji. A ukradzionego przez amerykanów.

dr inż. Michał Waszczeniuk
niedziela, 18 sierpnia 2019, 17:22

Musimy być przygotowani na sytuacje, w których Stany Zjednoczone nadal będą chciały łamać prawo międzynarodowe, czy prowadzić agresywną politykę. Rosja zastanowi się dwa razy nad użyciem środków militarnych, jeśli zobaczy obecność międzynarodowych wojsk w Polsce, zwłaszcza amerykańskich.

waceksub
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 08:47

Oj, widać jak się rosjanie przestraszyli. Zwłaszcza kiedy zobaczyli, że amerykanie w Polsce ćwiczą ewakuację do Niemiec.

Wojtekus
niedziela, 18 sierpnia 2019, 23:48

USA lamia prawo miedzynarodowe? Bedac swiatowym policjantem i mocarstwem dbajacym o swoje interesy oraz o lad miedzynarodowy, USA nie prowadza agresywnej polityki lamiac prawo miedzynarodowe a po prostu je egzekfuja.

j1
niedziela, 18 sierpnia 2019, 17:14

Gdzie i kiedy odbyła się ta konferencja? W całym internecie nie ma o niej ani jednego słowa, co wydaje się bardzo dziwne, gdy zważymy znaczenie tak daleko idącej wypowiedzi. Najnowsze dostępne materiały na temat projektu MiG-41 są z lipca i czerwca br. Jest wśród nich m.in. wypowiedź wspomnianego dyrektora Tarasienko, który wtedy powiedział, że do końca roku będą zakończone prace nad "oblikiem" nowej konstrukcji, cokolwiek to znaczy, wygląd, kształt, design, w każdym razie coś, od czego do gotowego samolotu jest jeszcze bardzo daleka droga. Nie ma sensu żadna poważna dyskusja na temat tej konstrukcji, bo nic więcej z oficjalnych źródeł na ten temat nie ma, a głupio bazować na blogerach i innych kanapowych ekspertach.

innyanonim
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 09:43

nie licz na to, że cokolwiek przez najbliższe 3 lata dowiesz się o tych konstrukcjach MiG-41 i PAK-DA to projekty ściśle tajne.

j2
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 09:42

odbyła sie ok 3 miesięcy temu, nie dośc, że było o MiG-41 to było tez o PAK-DA i Rosjanie wprost powiedzieli, że odnośnie tego myśliwca celowo zostały zmanipulowane dane by ukryć stan zaawansowania prac przed wywiadami, zresztą jeden z dziennikarzy def24 też dał się na to nabrać ...

suawek
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 00:36

Co tu jest dziwnego? To normalna dla Rosji ściema, do której przyzwyczajają nas od lat.

1234booboo
niedziela, 18 sierpnia 2019, 15:41

Mają możliwości technologiczne aby zrobić taki samolot. Tylko USA i Rosja mogą podjać się budowy takiego samolotu. Reszta świata na dziś nie ma takiej możliwosci. Inna kwestia to pieniądze - jak zawsze.... Zbudowali Miga 21 w latach 50/60 - zbudowali. Był MiG 29 - był, Su 37 - jest, jest Tu 160 - jest. O prawdziwych możliwościach tych samolotów w wersji tylko dla armii rosyjskiej nie wiemy nic albo bardzo mało. Wiemy tylko o tym co jest przeznaczone na eksport czyli o wersjach zubożonych dla frajerów. Jestem przekonany,że fiasko programu Su57 we współpracy z Indiami wynikło stąd, że Indie nie miały dostać wersji rosyjskiej i dlatego się zdenerwowały. Powtórzę - wbrew gadaniu różnych cymbałów Rosjanie na pewno mają możliwości techniczne, o których nie musimy wiedzieć.

Davien
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 13:28

Panie 1234, po pierwsze Rosja nie ma mozliwosci budowy maszyny o takich parametrach jak chcą, nie ma silników, pokryc RAM wytrzymujacych takie warunki, itp. Natomiast co do Indii to wręcz przeciwnie: własnie do rosyjskiej wersji Su-57 zażyczyli sobie 50 poprawek bo bez nich Su-57 nie nadawał sie do zastapienia Su-30MKI, co dla Rosjan było katastrofa wizerunkową.

Skąd tu tylu naiwnych
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 11:15

Może i mają technologie, ale kompletnie nie potrafią takiego samolotu zrobić. A ogłaszać można wszystko! Tysiąc dronow jak w Polsce, albo tysiąc Armat T14 do końca 2018 roku, albo MIG41 do końca roku. Ogłaszanie do niczego ich nie zobowiązuje, a parę szkicy komputerowych to żaden dowód na posiadanie technologii. I tylko cymbał stwierdzi, że Rosja coś "na pewno ma" na podstawie "opowieści dziwnej treści"!!

GB
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 11:00

Właśnie, następcę Su-27 budują od lat 80 XX wieku i wyszło im badziewie w postaci Su-57...

Davien
wtorek, 20 sierpnia 2019, 04:28

No nie do końca, w programie I-90 powstały dwie maszyny, czyli MiG-1.44 który skończył jako chiński J-20 i własnei opracowywany równolegle u Suchoja T-50. Ale istotnie zaczeli w 1979r.

Wania
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 10:01

Na pewno to miał. I to nie Rosja tylko ZSRR. Jak skończył na wyścigu zbrojeń wszyscy widzieli. A ZSRR miał pod butem ponad 200 mln ludzi więcej. Naukowcy przeszli albo na emeryturę, albo wyjechali do Chin lub Izraela. Teraz Rosja bazuje na planach i opowiadaniu, jakie to będzie najlepsze na świecie, a na pewno lepsze niż z USA. Chiny stają się powoli drugim krajem o możliwościach konkurowania technologicznego z USA. Rosja to już 3 liga co widać po su-57. Niby jest, ale w praktyce to wygładzony su-27. Nie ma silników, awionika słaba, radaru brak. Taka rosyjska wydmuszka ładnie pomalowana.

:))
niedziela, 18 sierpnia 2019, 14:21

USA, Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Japonia, Chiny, .... pracują nad nowymi samolotami to dlaczego Rosja ma być gorsza? Podłączmy się do jakiegoś programu bo dlaczego bo jak Oni chcą mieć zabawki to My też musimy... Chcesz mieć pokój szykuj się do wojny.

sputnik
niedziela, 18 sierpnia 2019, 13:52

Z takimi malutkimi skrzydłami osiągnie 50 tysięcy, ale stóp.

Fanklub Daviena
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 12:22

A jakiej wielkości skrzydła mają latające nawet wyżej rakiety? Po co ci skrzydła na 50000m gdzie jest mniej niż 000 tej atmosfery co na poziomie morza? :)

Davien
wtorek, 20 sierpnia 2019, 13:47

A akiej wielkości sa silniki tych rakiet??

Piotr
niedziela, 18 sierpnia 2019, 13:06

Rosja wiele zapowiada i poza tym nic, więcej zaś robi tego czego nie zapowiada.

Belfer71
niedziela, 18 sierpnia 2019, 12:12

To jest "modernizacja" MiGa 21 do poziomu F -35 tylko przy pomocy grafika komputerowego z Chin.

Alosza
niedziela, 18 sierpnia 2019, 11:58

Czyli chcą robić konkurencje dla SR 72 który według planu za dwa lata ma odbyć próbny lot. Tylko ze na starcie już będzie przegrany ,bo SR 72 ma rozwiać prędkość mach 6 (6,126 k/h) Kilka dni temu była informacja ze amerykanie przetestowali nowa wersje silnika hybrydowego J58 . Swoja droga ciekawostka jest ze rosja nigdy nie była wstanie stworzyć takiego silnika.

Fanklub Daviena
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 12:24

USA tak zrobi SR-72 jak zrobiły CUDA do F-35, IRST i HMCS do F-22, "laserowe działko" do F-35 i F-22, railguna do Zumwalta i podobne opowieści z mchu i paproci. :)

Daniel
niedziela, 18 sierpnia 2019, 11:18

Ten rysunek nie zbyt wiarygodny, wydaje mi się... To ma być raczej następca MiGa 31 tylko 5 generacji. A ten rysunek bardziej przypomina nową wersię jedno silnikowego MiGa 21 a nie ciężkiego myśliwca z dwoma potężnymi silnikami który ma pokonać osiągi 31-ynki.

mick8791
wtorek, 20 sierpnia 2019, 05:36

A niby na jakiej podstawie snujesz sobie założenia odnośnie tego, który samolot ma być potencjalnie zastąpiony przez wydmuszkę pt. tytułem Mig-41?

Davien
wtorek, 20 sierpnia 2019, 13:48

Akurat MiG-41 miał byc nastepca MiG-31 choc założenia jakie wtedy były były bardziej nierealne niz obecnie.

Tuchom
niedziela, 18 sierpnia 2019, 11:11

moim zdaniem uss enterprise NCC 1701 ma większe możliwości!

Lis
niedziela, 18 sierpnia 2019, 11:06

Osiągnie 1,5 prędkości światła i będzie wstanie pokonać trasę na Kessel w mniej niż 12 parseków. Uzbrojenie oczywiście działka laserowe a jak.

Kuba
niedziela, 18 sierpnia 2019, 10:55

Ruska technologia jak zrobią korek do wanny to na pewno nie będzie korkiem i na pewno do wanny pasował nie będzie..

rED
niedziela, 18 sierpnia 2019, 10:50

Hitler też miał takie cudowne bronie wyprzedzające swój czas ...

Kuba
niedziela, 18 sierpnia 2019, 10:31

Wyjdzie im tak jak wszystko, albo spadnie albo się rozleci tacy z nich geniusze technologii

w.
niedziela, 18 sierpnia 2019, 10:30

od mniej więcej 5 lat z rosyjskiej telewizji zniknęły programy dokumentalne o rozwoju nowych broni. O broni laserowej, mikrofalowej, lotach hiperdźwiękowych, plazmie. To namacalny wskaźnik że programy te weszły w fazę realizacji.

poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 12:33

To wskaźnik, że nie można ciągle mówić, że zrobimy za już 10 lat, jak przez ostatnie 5 lat mówiliśmy, że za miesiąc...

jerzyk
niedziela, 18 sierpnia 2019, 10:05

Na jutubie są filmiki o nim ,generacja 6+ ,atakuje hipersonicznie laserami ,po czym ucieka w przestrzeń kosmiczną.

suawek
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 00:45

a nie nurkuje w oceanie i uruchmia silnik jądrowy?

Davien
wtorek, 20 sierpnia 2019, 04:28

To tez ale tego numeru juz nigdy nie może powtórzyć:)

Obserwator
niedziela, 18 sierpnia 2019, 09:15

A większość ludzi w Rosji żyje w nędzy i w złych warunkach.

Olo
wtorek, 27 sierpnia 2019, 23:14

podobnie jak w Stanach, kartonowe miasta

Jurek
niedziela, 18 sierpnia 2019, 08:00

Tekturowe i na Hel latają wysoko

3wszy
niedziela, 18 sierpnia 2019, 07:24

... i znowu okaże się tak dobry ze nie trzeba go priodukowac... dobrze ze ta ruska mysl techniczna sprawdza się tylko na rysunkach... a propos, to szkoda, ze nie dorysowali generatora zakrzywienia czasoprzestrzeni... i podróży w czasie... moze by jeszcze raz przemyśleli, czy warto bylo rewolucję październikowa wzniecać...

Tomek
niedziela, 18 sierpnia 2019, 02:44

Zapiszę sobie ten artykuł. Zobaczymy za rok. Będziemy. Śmiać się, czy płakać?

Fanklub Daviena
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 12:10

Rok temu to tu był artykuł jak to w broni hipersonicznej przoduje USA, potem Chiny a Rosja daleko, daleko w ogonie za tymi krajami... Bez komentarza... Już nie wspomnę, jak to od Gruzji prezydent USA miał "rozkazać" Arabii Saudyjskiej "obniżyć ropę do 14" i "na wiosnę" w bankrutującej Rosji Putin miał być obalony. Jakieś 2 lata temu dopiero dano sobie sianka z tą ropą i wiosennym obalaniem Putina... :)

Davien
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 17:56

Funku i ciagle przoduja, jedyne latające obiekty hipersoniczne sa z USA a w Rosji przemalowuja ilustracje X-51 by udawały mitycznego Cyrkona:) No ale jak nie potraficie nawet zrobić generatora RTG( najmniej zawodna chyba technologia jadrowa) by wam nie wybuchał to czemu się dziwic:)

Sylwester
niedziela, 18 sierpnia 2019, 02:37

Czy ktoś to jeszcze zauważa czy tylko ja? Mianowicie Rosja Znowu blefuje odnośnie rozbudowy sił powietrznych dajac powód do wyścigu zbrojeń w tym kierunku. Całkowicie za to milczy na temat sił lądowych, tutaj zero "oficjalnych" i spektakularnych projektów a to będzie trzon inwazji w przyszlosci. Moja opinia jest taka że Rosja będzie gotowa w kierunku inwazji lądowej na zachód, bo lotnictwo będzie skutecznie blokowane przez wszystkie strony.

Wasyl
niedziela, 18 sierpnia 2019, 01:38

To PAKFA ma już docelowy silnik?

Davien
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 13:30

W kilku egzemlarzach testowych i do prób naziemnych. Za rok ruszaja próby państwowe AL-41FU.

Tomek
niedziela, 18 sierpnia 2019, 01:13

Aż dziwne że niektórzy w to wierzą

As
niedziela, 18 sierpnia 2019, 00:59

Nasze PGZ jak otrzyma polityczne zlecenie zrobi statyczną makietę myśliwca 8 generacji. Jek będzie propagandowowe zapotrzebowanie to i 9 generacji, później plany przekaże się do Autosanu.

lord vader
niedziela, 18 sierpnia 2019, 00:49

A nie łatwiej naszkicować myśliwiec z GW X-WING ??? ma takie parametry że mucha (kosmiczna) nie siada :) a teraz poważnie to juz chyba 8 lub 9 model kacapskiego myśliwca 5 generacji i podejrzewam ze na tym sie nie skończy dla nich to jest zbyt wysoki poziom technologiczny może za 10-15 lat wejdzie coś takiego u nich w fazę produkcji seryjnej jak USA będzie miało do dyspozycji 6 generation

Aston
niedziela, 18 sierpnia 2019, 00:49

Ale bzdety. Może model 1:72 to zbudują. Na więcej ich nie stać. Rosja to jednak niezbyt bogaty kraj. Nawet jak wszyscy będą umierać z glodu, to im kasy braknie na takie wydumki.

Lazania
niedziela, 18 sierpnia 2019, 00:27

A amerykanie mają x-wingi.

Davien
niedziela, 18 sierpnia 2019, 00:08

No to takie małe podsumowanie: do lotów na tym pułapie musiałby polegac wyłacznie na silniku a Rosja nei ma silników zdolnych do czegos takiego, co do technologii stealth, to nei moga jej zaimplementowac skutecznie w Su-57 a tu sa wielokrotnie wyzsze wymagania co do wytrzymałosci i jakosci materiałów. I to juz powinno wystaczyc za finał tych fantazji. I najlepsze: jak w maszynie no niech będzie wielkosci MiG-31 chca pomiescic przynajmniej 2 rózne typy silników, paliwo do nich na ten B.duzy zasięg, bo o tankowaniu w locie moga zapomniec, do tego komory na uzbrojenie, skad wezma materiały RAM jakich nie mają itp.?

Olo
wtorek, 27 sierpnia 2019, 23:17

Chińczycy opracowali jeden silnik, więc już 2ch nie potrzeba.

Fak sejk
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 12:44

Odpowiedź na twoje pytanie o silniki - dwa słowa: reaktor atomowy! Medale dla pilota przyznawane jeszcze przed startem;)))))))

Davien
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 17:57

Tyle ze reaktor jądrowy nie dość że nie wejdzie to eszcze nie da rady napedzać niczego, chyba ze go wysadzą jak ostatnio generator RTG na poligonie:)

biały
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 00:08

a co z tum silnikiem tej rakiety która ostatnio wybuchła , przecież może mieć ten silnik no i silnik istnieje , jest to silnik z dużym zasięgiem co nie , sam chyba przyznasz

GB
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 14:11

Zasięg istotnie jest duży... Wybucha na wyrzutni.

Davien
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 13:33

Biały, wybuchł generator radioizotopowy tzw RTG co przyznał sam Roskosmos. To zwykłe zródło energii elektrycznej uzywane do zasilania w prad satelitów. Tu natomiast sa wymagane silniki odrzutowe i strumieniowe jak ma latac do tych 50km, a Rosja takich nie ma. Aha co do zasiegu Buriewiestnika to o fantastyce z reguły nie rozmawiam.

retro
niedziela, 18 sierpnia 2019, 00:05

pewnie stealth jak w su57. czyli niepelny.

Olo
wtorek, 27 sierpnia 2019, 23:19

nie muszą się gimnastykować, mają funkcjonalny stealth od lat 90tych.

tp1
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:58

Rysunek w tytule przedstawia maszynę jednosilnikową a ewentualny Mig-41 na pewno będzie dwusilnikowy, nie ma innej możliwości.

Pirat
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:56

A co się stało z Mig-1.44? Też w kosmos poleciał?

Davien
niedziela, 18 sierpnia 2019, 21:35

Sprzedali Chinom, które go poprawiły i zrobiły na jego bazie J-20:)

Orel
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:53

O czy wy tu ludzie piszecie jakie f22/f35 przestarzałe. Rosjanie nie potrafią silników do su57 wykończyć a co dopiero wyciągnąć z kapelusza nowego miga 50km pułap i 3600km/h że stealth.....

Palmel
niedziela, 18 sierpnia 2019, 21:37

mieli już taki samolot E-166

Davien
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 13:39

Palmel E-166 to maszyna z serii E-152, pomyliło ci sie z wersją E-266 czyli reordowym MiG-25 okrojonym ze wszystkiego co tylko mogli. I tak osiagneli jedynie w podskoku 37km a potem było długie spadanie z niedziałajacymi silnikami.

GB
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 11:03

Taki przerobiony MiG-21? No nie mów...

Pirat
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:53

W następnym roku makieta z plastiku?

Fanklub Daviena
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:33

Będzie latał w kosmosie :D A po zatankowaniu w powietrzu doleci na Księżyc :D Zrobił mi wieczór Mikojan, nie powiem :D

Wania
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:13

Mig 21 we wspolczesnym wydaniu. Mogli jeszcze napisac, że będzie niszczyl satelity. Z dzialek. Z laserowych ma się rozumiec.

beee
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:05

To już jest zwykła komedia z tymi rosyjskimi nowościami, cokolwiek jest ukończone, w masowej produkcji, na wyposażeniu armii?

Polo
sobota, 17 sierpnia 2019, 22:50

Broń, broń i broń. A kiedy zamelduja ze zrobili jakiś super telewizor dla ludzi, albo pralkę albo samochód? Coś dla ludzi a nie przeciw ludziom.

fan
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 12:33

Nie mają technologii, na broń również :P

KaJot
sobota, 17 sierpnia 2019, 22:48

Wyglada jak MIG-21 w wersji stealth

Tiger
sobota, 17 sierpnia 2019, 22:37

Wiecie co Rosyjski sprzęt podniecenie się co oni to nie mają A z skąd technologie mają przecież transporter opancerzony bumerang to jest oderzniety od Francuskiego VBCI i Patri A czołg oderzneli od Polskiego Andersa

Palmel
sobota, 17 sierpnia 2019, 22:33

przy prędkości z przodu powinna być chyba 4

Geoffrey
sobota, 17 sierpnia 2019, 22:24

Tylko że nie w tym roku, a w tym wieku.

Alfret
sobota, 17 sierpnia 2019, 22:20

Rosjanie mieli juz swoj samolot, ktory latal z predkoscia 3000km/h. Przy wykorzystaniu starej technologii monstrum to bylo strasznie paliwozerne. SR71 rowniez szybko latal i juz chyba nie lata... Oczywiscie mozna zalozyc, ze Rosjanie dysponuja jakas nowa technologia nie oparta na paliwach kopalnych. Dotychczasowe samoloty osiagaly wysokosc ok. 30km w locie chwilowym, nie bardzo wiadomo czy ten MiG-41 bedzie osiagal zakladana wysokosc jako trwaly lot, bez zmiany technologii wiaze sie to bowiem z dodatkowym zbiornikiem tlenu na potrzeby spalania. No i oczywiscie bedzie rownie paliwozerny jak jego poprzednicy. W zasadzie bez dodatkowej oslony plazmowej dochodzi jeszcze rozszerzalnosc kadluba. Przydalyby sie jakies trwale termicznie materialy o ujemnym wspolczynniku rozszerzalnosci cieplnej w celach kompensacji puchniecia obudowy samolotu.

mick8791
wtorek, 20 sierpnia 2019, 14:11

Jest zasadnicza różnica między SR-71, a Mig-31 - dla tego ostatniego 3000 km/h (ok. 2,83Ma) to była w zasadzie prędkość chwilowa (przy tej prędkości paliwa starcza mu na jakieś 300 km). Dla SR-71 prędkość maksymalna to 3,56 Ma, natomiast przelotowa to 3,2 Ma z zasięgiem ponad 5000 km na pułapie 24 000 – 36 000 m. Czujesz różnicę? Poza tym co to jest za wykwit - "materialy o ujemnym wspolczynniku rozszerzalnosci cieplnej"?

Zawisza_Zielony
sobota, 17 sierpnia 2019, 22:14

Z ich myśliwcami 5 gen. to jak z nową generacją naszych czołgów z PGZ

Mar
sobota, 17 sierpnia 2019, 22:09

Promieniowanie po wypadkach zgranie straż pożarna jak w Czarnobylu?

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
sobota, 17 sierpnia 2019, 22:02

Może będzie może nie, raczej braknie pieniędzy, ale koncepcja ciekawa taki przyszłościowy następca Miga 21 tyle że nawet jak opracują to cudo to koszty materiałów wykończa program i nie wejdzie do produkcji.

mick8791
wtorek, 20 sierpnia 2019, 14:18

Po pierwsze zabraknie, nie "braknie"... Po drugie co Wy macie z tym Mig-21? To już jest historia. On został zastąpiony przez Mig-29... Kształt wlotu powietrza taki bałagan w głowach robi? Koszty materiałów niczego nie wykończą, bo Rosjanie i tak nie mają niezbędnej do skonstruowania tego konceptu technologii...

Astur
sobota, 17 sierpnia 2019, 21:58

Przecież to tylko kukuruźnik z tekturowymi skrzydłami

Blob
sobota, 17 sierpnia 2019, 21:54

Powstaje też projekt rosyjskiego strategicznego sterowca stealth z napedem rakietowym. Pojazd ma mieć następujące cechy: niskie zużycie paliwa, niską sygnature termiczną, utrudniające wykrycie opływowy kształt czaszy i gondoli wykonanych z materiałów pochłaniajacych fale radarowe, pasywny celownik organoleptyczno-optyczny oparty o komponenty biologiczne, możliwość zaskoczenia przeciwnika niespodziewanym atakiem jądrowym, możliwość zaskoczenia przeciwnika nagłą zmianą prędkości niedostepną dla innych statków lotniczych (wg wartości procentowych), możliwością wszrchstronnego wykorzystania komponentów bojowych - użycie głowicy jądrowej w charakterze balastu. Ten nowoczesny pojazd bojowy zostanie wprowadzony do służby w czasie nieosiągalnym dla państw NATO - już w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia finansowania projektu.

rem
sobota, 17 sierpnia 2019, 21:17

Będzie jak rakieta atomowa która ostatnio narobiła trochę bałaganu.

Emil
sobota, 17 sierpnia 2019, 21:12

Jedno trzeba im przyznać: dobrych mają grafików komputerowych.

Sssssssssss
sobota, 17 sierpnia 2019, 21:02

Jak na pułap 50km to mała prędkość, tylko trochę ponad 3600km/h. To by znaczyło, że on właściwie nie lata na niej a wykonuje górkę z takim maksimum. Takie podskakiwanie nad stratosferę trochę po balistycznej lub coś w tym rodzaju, a nie ciągły lot nad stratosferą. Oczywiście jeśli choć prototyp jest gotowy ;)

Aaaaaaaaaa
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 09:47

pomyśl o silnikach na metan, tak zapowiadali Rosjanie silniki będą zasilane z dwóch rożnych źródeł, tam gdzie jest mało tlenu będą pracowały na metanie ...

mick8791
wtorek, 20 sierpnia 2019, 14:32

Mistrzu, a w czym się ten metan będzie spalał co? Widzę, że na lekcjach z przedmiotów ścisłych się przysypiało więc dla rozjaśnienia tematu - metan do spalania potrzebuje TLENU!

Davien
wtorek, 20 sierpnia 2019, 04:30

Wow czyzby Rosjanei chcieli kupic Raptora od SPACEX?? Ale on im do tego MiG-a nie wejdzie:))

Adam S.
niedziela, 18 sierpnia 2019, 13:37

Właśnie też mam takie wątpliwości. Na 50 kilometrach nie ma już tyle powietrza, żeby mógł się utrzymać dzięki sile nośnej skrzydeł, a na lot balistyczny trochę za mała prędkość (o rząd wielkości) Więc co to ma być? Lot na 20 kilometrach z jednokrotnym "podskoczeniem" na rakietowych dopalaczach? Musiałby dostać jakiś wielki, zewnętrzny zbiornik paliwa, jak prom kosmiczny :)

biały
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 00:14

naziści mieli plan takiego pojazdu , po wejściu w stratosfere przy odpowiedniej prędkości slizgał by się po górnych warstwach atmosfery

Chris
sobota, 17 sierpnia 2019, 20:57

Ponoć ma być wykonany z kryptonitu...

Bartosz16
sobota, 17 sierpnia 2019, 20:52

Nie wiem jak się wypowiedzieć, ale czuję że to będzie coś dużego i ciekaw jestem jak wyjdzie to w teorii i praktyce ten nowiutki MiG-41 czy będzie na tyle zdatny jak go opisują czy nie. Według mnie to MiG-41 będzie przeciw wagą F-35 i dopiero zacznie się wyścig zbrojeń o najlepsze myśliwce. Na pewno sojusznicy Rosji będą tym nowym myśliwcem zainteresowani.

mick8791
wtorek, 20 sierpnia 2019, 14:34

Chyba zainteresowani wizualizacjami tego myśliwca, bo na tym się temat skończy...

niedziela, 18 sierpnia 2019, 19:01

Wyjdzie pewnie tyle samo co Armaty.

Obywatel Rzeczypospolitej
sobota, 17 sierpnia 2019, 20:40

Czyżby u Rosjan sentymenty wzięły górę? Trochę MiG-a - 21 przypomina.:)Co by jednak nie powiedzieć, zawsze możemy być jednego pewni, każdy ich produkt jest na początku najlepszy na świecie...przynajmniej do czasu realnego porównania go z zachodnią konkurencją.

Fanklub Daviena
niedziela, 18 sierpnia 2019, 13:13

NA PEWNO nie będzie podobny do tego z rysunku. Od lat 90. Rosjanie mają doktrynę, by nie używać myśliwców jednosilnikowych: nawet wycofali MiG-23MLD gdy w sparingach zdecydowane górowały nad ówczesnymi wersjami MiG-29 i Su-27. I MiG-41 nie jest projektowany od "wczoraj" - Rosjanie podali, że zaczęto nad nim pracować w 1990. Bardziej obstawiam, że będzie to jakiś "rozpłaszczony" MiG-31. To na tej grafice to na pewno nie jest ciężki myśliwiec dalekiego zasięgu a taki ma być MiG-41. Ewentualnie (co też jest bardzo możliwe wobec amerykańskiego programu X-37) będzie to jakiś skrzydlaty orbiter w stylu Spirala, ale na pewno nic podobnego do tego rysunku. :)

poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 18:01

No cóz patrzac co wyszło z programu Spiral i MiG-a 105 to jakos dziwnie jestem pewien że miG-41 nigdy nie powstanie:)

Strix
sobota, 17 sierpnia 2019, 20:29

Ta jasne. I sam wypija 3L czystego spirytu ale uwaga po wykonaniu zadania bojowego. Figlarze ...

Dd
sobota, 17 sierpnia 2019, 20:29

A jutro MiG 200 10-tej generacji. Mają ruscy amerykański kompleks oj mają.

JÓZEK uzupełnił
sobota, 17 sierpnia 2019, 19:46

Nieźle coś wykluwa się u Rosjan ,apropo a co z naszym odrzutowym prototypem Skorpion-Bies był już oblatany na przełomie2018/19 miał po modernizacji założone dwa silniki od A10 co ważne 10metrowy samolot o rozpiętości 8metrów wadze 7ton zabiera 3 tony uzbrojenia co prawda niema jak A-10 ,30 mm działka ale ma 12,7mmWlkm z Tarnowa i ma podwieszone na pylonach różne opcje uzbrojenia od 4-2rakiet plot i 8 -10bomb krążących o wadze 60kg i zasięgu rażenia 70km z pułapu 3 km czy kierowanych pocisków rakietowych57mm umieszczonych w czterech wyrzutniach po 12sztuk i zasięgu rażenia z pułapu 1km naodległość 25 km czy opcja z 4-6bombami termobarycznymi o wadze 100kg (apropo Polska je robi) czy wersja ppanc zabierajac na pylonach 8-10 rakiet ppanc o zasięgu niszczenia 30km zpułapu 1 km opcja samolotu powstała jako 2,7razy tańszy od. śmigłowców Apacz. potrafiący startować z utwardzonego pasa o długości 400 metrów ilądować na pasie odługości 300metrów prędkośc nie powala bo max ma 800 km a min 120 km a zasięg jest niezły bo 1800 km mieszankę i ilość uzbrojenia jaką może zabrać daje niezłą moc nawet Amerykanie są zainteresowani tym latadełkiem by zastąpić nim A-10 który jest 4razy droższy w eksploatacji od naszego Biesa i prawie2,5 raza większy tym bardziej że silniki są z A-10 i samolot jest technologicznie i eksploatacyjnie prosty i nie potrzebuje przygotowanych lądowisk wvsam raz będzie do misji lub wsparcia wojsk a w przypadku Polski i nie tylko świetnie zastąpi śmiglaki pokroju np Apacz

Rzyt
sobota, 17 sierpnia 2019, 19:37

Oby go dostarczyli na czas i był sprawny...moze wtedy te salami co siedzą w Warszawie zorientuja się, że trza rakiet i myśliwców a nie 300 T 72 i 1000 bwp1 w linii

ja
sobota, 17 sierpnia 2019, 19:21

Fajnych mają rysowników, z polotem. Myślę że śmiało mogą zacząć rysować myśliwce szóstej generacji. DADZĄ RADĘ.

prawieanonim
niedziela, 18 sierpnia 2019, 11:01

No to jest szósta generacja wg tego co opowiada prezes firmy. Co prawda nie potrafią zrobić piątej ale myślę że wyjdzie im szósta.

pytajnik
sobota, 17 sierpnia 2019, 19:15

Prezentacja MiG-41 w tym roku a w przyszłym pokaz statyczny PAK DA bo to również zapowiedziano i jak to się ma do tendencyjnego wyśmiewania przez def24 możliwości technicznych inżynierów w Rosji ?

Władimir
niedziela, 18 sierpnia 2019, 11:39

Rysować to oni se mogą Ci chcą. Tak się me że ten śmieszny PAK nie jest niczym przełomowym.

rED
niedziela, 18 sierpnia 2019, 10:50

I ile ich Rosja kupi? 5?

czyt.
niedziela, 18 sierpnia 2019, 08:33

Wiesz, komiks to ja nawet potrafię ci narysować. Ale od komiksu czy szopki, przykładowo jak wszystkie dęte francusko niemieckie projekty, od tego rodzaju pobożnych życzeń do realu droga jeszcze daleka. A zwrócę ci jeszcze uwagę, że ten real to dalej nie loty prototypu czy partia testowa. To wszystko to dalej piar, real zaczyna sie duuuuuużo dalej ...

dim
niedziela, 18 sierpnia 2019, 06:31

Jeśli chodzi o zapowiedzi, nie tylko Rosja ma się czym pochwalić. Tysiące czołgów T-14, to tak jak naszych 500 Krabów itd. Tymczasem nie ma nawet Kurgańców. S-400 miały zablokować niebo w Syrii, pamiętam te oświadczenia... To zupełnie tak jak zapowiadane wcześniej parametry naszej "Wisły", czy "Polskich Kłów". Nie chce mi się pisać dalej, wymieniając... gdy każdy sam wie. Poczekamy, a zobaczymy zapewne nieduży ułamek takich zapowiedzi, zrealizowanych w praktyce. A inżynierów to będziesz mógł oceniać jeszcze dopiero w 10-20 lat potem, po przebiegu eksploatacji.

chateaux
niedziela, 18 sierpnia 2019, 04:17

Natomiadt pierwszy lot w 2045 roku.

Infernoav
niedziela, 18 sierpnia 2019, 00:24

1. Nie ma MIG 41 to bujdy na resorach. 2. Myśliwiec w takiej technologii kosztowałby conaj mniej 500mln USD sztuka, już widzę jak Rosjanie go kupują. 3. Nawet jeśli jakimś cudem go opracują kiedyś, to będzie jak z T-14 nie stać ich.

Vvv
niedziela, 18 sierpnia 2019, 00:11

Bo ich programy maja 100x mniejsze finansowanie, brak dostępu do najnowszych technologii, mniejsze doświadczenie w porównaniu do programów USA, oraz min 15-20lat do tylu z programem badań i rozwoju ale....juz są lepsze niż amerykańskie odpowiedniki pomimo ze ich su-57 to w środku su-35 od awioniki, radaru i silnika :) oraz rosyjskie nie miejut analogów / nie maja światowych odpowiedników :)

Davien
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:56

Panie pytajnik, ten samolociz z wizualizacji sądząc po rozmiarach jest mniej realny niż irańska mmakieta stealth wiec jak wiodfa w makietach i rysunkach sa dobrzy:)

Nikt
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:38

Pożyjemy zobaczymy co to jest, jakie ma możliwości i ile tego wyprodukują.

rRr
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:22

a co im zostalo? te leśne dziadki rodem z poprzedniej epoki nie mają pojęcia na co stać Rosjan ilu mają prawdziwych naukowców o inżynierów. Do tej pory nie potrafią wyjść z szoku gdy dowiedzili się że Rosja testuje r e a l n e pociski o napędzie atomowym... ich problem polega na tym że nie mają pojęcia co to naprawdę oznacza i jak wielkiego skoku technologii wymaga tego typu napęd...

Davien
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 18:05

Niby jakiego skoku technologi wymaga doskonale znany i uzywany od dekad generator radioizotopowy bo to własnie wyleciało rosjanom w powietrze:)) Silnik jadrowy panie rrr w USa powstał w latach 60-tych( projekt Pluto) tyle ze okazał sie zwyczajnie nieopłacalny. Aha sądząc po pokazanych zdjeciach srednica Buriewistnika to ok pół metra wiec powodzenia w wcisnieciu tam nawet namniejszego reaktora:))

Wojtekus
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 02:31

Pociski o napedzie atomowym nie sa jakas nowa technologia ale zato zakazana. Nie wolno uzywac napedu nuklearnego czy atomowego w rakietach lub w kosmosie. Neped ten dziala przez podgrzewanie zasysanego powietrza przez reaktor i jego pozbywanie sie przez wylot odrzutowy. To jest brudna bomba na rowni tego co by chcial wyproduklwac Iran.

revvv
sobota, 17 sierpnia 2019, 22:45

a chociaż już mig-35 skończyli? Nie... nadal seria przed seryjna.... W końcu radar AESA skończyli?

Lach
sobota, 17 sierpnia 2019, 22:44

Jak będziesz wierzył we wszystko co Rosjanie opowiadają o swojej super technologii wojskowej,będziesz zimą w sandałkach chodził ...

moje zdanie na ten temat...
sobota, 17 sierpnia 2019, 19:08

Czyli konkurencja pada w przedbiegach. Amerykańce zotają ze swoimi archaicznymi f22 i kompletnie nieudanymi F35 na szarym końcu, a Rosjanie będą budować kilka typów samolotów stealth jednocześnie.

mosze
niedziela, 18 sierpnia 2019, 12:27

Tak. To jedyny myśliwiec zdolny konkurować z imperialnymi Tie fighters.

Davien
wtorek, 20 sierpnia 2019, 04:32

W atmosferze to nic trudnego, TIE sa poddżwiekowe i maja problemy ze sterowaniem, brak rakiet, zasieg uzbrojenia to kilka kilometrów. Nic trudnego:))

rED
niedziela, 18 sierpnia 2019, 10:51

Dokładnie. Każdego typu po JEDNYM.

Wania
niedziela, 18 sierpnia 2019, 10:17

Czyli na podstawie jednego zdjęcia już wiesz, że będzie lepszy. I na podstawie wypowiedzi jednego pana z biura. Z zapowiedzi wynika, że pracują nad następca miga 31. Patrząc na ich sukcesy przy su-57 to będzie kolejna wtopa.

dim
niedziela, 18 sierpnia 2019, 06:33

@twoje zdanie - A wyjaśnij jeszcze, proszę, jak sprawdzałeś ich własności stealth ? Że masz własne zdanie o nich ? Dwa podobno były w Syrii, ale szybko uciekły, bez efektu ?

AM
niedziela, 18 sierpnia 2019, 04:36

Będą na węgiel

chateaux
niedziela, 18 sierpnia 2019, 04:18

Beda budowac. 4 prototypy przez nsstepne 10 lat jsk PAK FA

Pim
niedziela, 18 sierpnia 2019, 00:52

Jak rozumiem do tej pory nie ogarnęli Su a teraz będzie mig "szybujący" na 50 km. Jeżeli opanowali technologię silnika, to Noble pewne. Już nie mogę się doczekać. A skończy się jak zwykle....

Infernoav
niedziela, 18 sierpnia 2019, 00:27

Co za bzdury, wierzysz w każdy narysowany obrazek i bajkę jakiegoś urzędowska z Rosji? Ich nawet na nowe SU nie stać, a myslisz, że będą mogli zakupić tak zaawansowane i drogie maszyny bojowe. F35 kosztuje100mln USD i to tylko dzięki zaangażowaniu przemysłu z kilku krajów i zamówień z kilkunastu. Myśliwiec o ich parametrach to koszt 400mln USD za sztukę w górę. Poza tym połączenie pokryć maskujących stealth i wyjście z atmosfery to w zasadzie dzisiaj rzecz mało prawdopodobna.

Ect
niedziela, 18 sierpnia 2019, 00:21

Rosja kończy pracę nad 5 generacja gdy inne kraje pracują nad 6 i kto tu jest archaiczny.

Specjalista
niedziela, 18 sierpnia 2019, 00:03

Oni już budują i to dużo. Tylko są tak mocno stealth że nikt ich nie widzi.

Davien
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:57

Tia, oczywiscie, tyle ze za ile stuleci?? Bo w tym to nie maja szans:)

Paweł
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:37

Archaiczny F-22 powiadasz?To jak nazwiesz dekady zapóźnionego i wiecznie niedopracowanego Su-57, który z V generacją nie ma nic wspólnego i porównywanie go nie tylko do F-22,ale i do znacznie mniej zaawansowanego F-35 nie ma większego sensu?Może antyczny cudak generacji 4++++++++++++, etc.+++++++.

Wania
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:05

Jaaasne. Na razie potrafią rysowac. Su-57 mają produkowac w oszalamiającej liczbie 1 na rok. A projekt jest od kilkunastu lat. Jeżeli wejdzie do produkcji USA będzie mieć następcę f-35. Obnizona wykrywalnosc wreszcie w Rosji jest dostrzezona jak widac wbrew teoriom fanklubów i innychpiewcow rosyjskiego mira.

asad
sobota, 17 sierpnia 2019, 22:35

I żadnego nie skończą

Infernoav
sobota, 17 sierpnia 2019, 18:59

Uwierzę, kiedy zobaczę. Poza tym Rosjan nie będzie na niego stać jak z T-14

trust
niedziela, 18 sierpnia 2019, 02:50

Rosji obecnie T-14 nie jest potrzebny, najnowsze wersje T-72B3 i T-90M doskonale sobie poradzą z Abramsami. Za jednego T-14 modernizują dziesięć T-72, byli by głupcami gdyby inwestowali w T-14. Obecnie jest ok 200 szt na których szkolą się załogi i wypracowywana jest dla nich koncepcja użycia w walce. Czego jeszcze chcesz ?

Davien
niedziela, 18 sierpnia 2019, 21:39

Panie Trust, obecnie czołgi M1 Abrams w wersjach M1A2SEP2 sa praktycznie niewrazliwe na rosyjskie APFSDS-T z T-72B3M i T-90M T-14 jest całe 20 i zastanawiaja sie ( TASS) czy w ogóle zamówione 80 serii informacyjnej w ogóle powstanie:)

Fanklub Daviena
sobota, 17 sierpnia 2019, 18:54

Jak już pisałem, od 25m nad lotniskiem do podejścia do lądowania zdalnie sterować, łącznie z wykonaniem ostrzału przeciwnika, to można było i w sowieckich wersjach MiG-23 z ich wersją Lazura, więc to akurat nowość nie jest.

JR
sobota, 17 sierpnia 2019, 18:35

Do tego phasery, pole maskujące i napęd WARP...

Roshedo
sobota, 17 sierpnia 2019, 18:33

no jezeli tak bedzie na pewno a nie tylko propagandowo to pełen szacun. F-35 A w t6ym momencie stał sie przestarzały zanim go nawet kupilismy. Moze i dobrze...

Pirat
niedziela, 18 sierpnia 2019, 01:51

A co dopiero SU-57 którego jeszcze nie zaczęli seryjnie budować!

Antex
niedziela, 18 sierpnia 2019, 01:27

Rosjanie stworzyli już wiele sprzętu "nie imiejuszczego anałogow wo wsiem mirie" Na szczęście tylko na papierze..

Davien
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:58

Roshedo, przyjrzyj sie tej wizualizacji i dopowiedz sobie na proste pytanie: jak ten samolocik może latac na 50km z Mach-3 na dalekie dystanse?

Wania
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:07

W jakim momencie? W momencie narysowania rysunku przez Rosjan? Zejdz na ziemię towarzyszu. Tego samolotu nie ma. Rozumiesz? Nie ma. I dlugo nie bedzie, w przeciwieństwie do f-35 produkowanego w setkach egzemplarzy rocznie.

ryba
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:04

dobre hehe ale niestety nie tak to działa :)

No to jak?
sobota, 17 sierpnia 2019, 18:23

Ale technologia trudnowykrywalność jest przecież ślepą uliczką w lotnictwie bojowym !Tak przynajmniej twierdzili rosyjscy ZnaFcy od niespełna 20 lat . Śmiech na sali sami sobie zaprzeczają.

Ireneusz
niedziela, 18 sierpnia 2019, 08:19

Ale ich samolot będzie niewidzialny . Widać będzie tylko kwoty na niego wydawane . A samolotu niet , nie będzie widać . :-)

Paweł
sobota, 17 sierpnia 2019, 18:05

Jak to im łatwo przychodzi , wczoraj nieborak Su-57 z udawaną V generacją był "najlepszy", dziś super MiG na rysunkach przejął pierwszeństwo...Pozazdrościć, u nich co nie wyjdzie lub ma wyjść jest "naj".

Gnom
niedziela, 18 sierpnia 2019, 00:30

"Pożywiom uwidim" tak mówią, zostaje nam poczekać, na ów niezwykły zasięg i inne osiągi. Moze też ma reaktor na pokładzie. A co do rysunków, jak jankesi robili "ruską gorączkę" pod koniec lat 80. to pojawił sie MiG-37, super niewidimka, tak niewidzialna, że ruscy nie wiedzieli o jego istnieniu. Zobaczymy, czy teraz ruscy sami siebie nie wyprzedzili.

Davien
niedziela, 18 sierpnia 2019, 21:44

Gnom maszyna jak ta na wizualizacji jest nierealna. Jak chcesz w to cos wcisnać przynajmniej 2 typy silników róznej konstrukcji, zapas paliwa na powiedzmy 3000km jak ma miec b. duzy zasięg, komory na uzbrojenie, radar, awionikę i jeszcze pilota z systemami podtrzymania zycia?? Toz i MiG-31 byłby za mały:)

Gnom
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 09:59

Jednak masz kłopot z selkcją danych - o tym piszę - to równie prawdziwy i sensowny rysunek co MiG-37 "Ferret" (sorry to lata 80., ale pewnie da się wygooglować) lub irańska makieta. Poza tym ten rysunek chodzi po necie juz od kilkunastu tygodni i pierwszy raz nie pojawil sie u ruskich. A co do sensownosci i rozniarów zobaczymy. Zapewne będzie bliższy Tu-128 czy Su-34. Nie mniej, nie tylko brytole czy janskesi testowali różne silniki hybrydowe. Sowieci, a potem ruscy poświecili temu sporo czasu, kasy i ludzi. Ich dizisiejsze silniki rakietowe (kiedys takze ukraińskie) w wielu wypadkach wyprzedzaja świat. Zgadazam sie z tobą w jednym - ten rysunek to dziwadło i zapewne mało realne.

Davien
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 18:17

Panie Gnom, po pierwsze sa znane dwie przypuszczalne koncepcje MiG-41: ta pokazana tutaj i druga bazujaca na wczesniejszych planach. Obie sa nierealne do wykonania z wielu powodów, A teraz dalej: miG-41 ma byc napedzany podobno przez AL-41FU wiec juz samo to pokazuje że podawane dane sa całkowicie nierealne. A teraz dalej: Rosja nie dysponuje silnikami hybrydowymi, nie ma nic podobnego do SABRE lub chocby silników z SR-71 . Rosjanie juz raz chcieli pogodzić daleki zasięg, duza prędkość i wysoka prędkośc patrolowania i okazało sie to nierealne( MiG-31), musieli obciac i prędkośc i nieco zasieg. Tu dochodzi jeszcze pułap 2x taki jak w poprzedniku, wymogi stealth, wiec odpowiednia konstrukcja i materiały itp. tego sie po prostu nei da ze soba połaczyc w żaden sensowny sposób. A co do MiG-37 to pochodzi on z okresu kiedy w USA wierzono ze Rosja potrafi zrobic maszyny stealth i jak takie cos może wyglądać . wtedy tez powstał F-19, równei realny:)) Jak sie okazało, Rosja do tej pory nie może zbudowac maszyny stealth a bierze sie za cos mające 5x takie wymagania.

Wik
czwartek, 22 sierpnia 2019, 08:33

A gdzie ty znalazłeś informację jakimi silnikami ma być napędzany Mig-41 manipulancie? Bo tego to zapewne nie wie. Ale zapomniałe, że dla ciebie wiki to wyrocznia...

biały
poniedziałek, 19 sierpnia 2019, 00:24

mają silniki atomowe co nie , mogli je wsadzić do samolotu mogli , no oczywiste że będzie to duża maszyna na pewno bardzo mało manewrowa taki typowy kloc o powiedział bym tankowiec przenoszący uzbrojenie

Vvv
niedziela, 18 sierpnia 2019, 00:11

Najlepsze to są rakiety które same wybuchają :)

biały
sobota, 17 sierpnia 2019, 23:40

ten mig to po parametrach przy tej prędkości i wysokości lotu będzie bardziej maszyną bombową , będzie to nosiciel uzbrojenia nie posiadający zdolności do walki z myśliwcami , no ale przy tej wysokości to i nie będzie miał kto go atakować , rakiety przeciwlotnicze raczej nie wchodzą na taki pułap , tylko że to zapewne tylko marzenie Rosjan , chociaz jak zamontowali tam silniki o napędzie atomowym z tych swoich rakietek to może i lata i tak szybko i wysoko

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama