Rosja wznawia naloty w Syrii

3 czerwca 2020, 15:54
Russian_military_aircraft_at_Latakia,_Syria_(7)
Fot. syria.mil.ru

Siły powietrzne Rosji przeprowadziły naloty w północno-zachodniej Syrii - podało w środę Syryjskie Obserwatorium Praw Człowieka. To pierwsze od trzech miesięcy ataki sojusznika Damaszku na tym obszarze, będącym ostatnim bastionem rebeliantów i dżihadystów.

"Rosyjskie naloty miały miejsce we wtorek przed północą i w środę o świcie" w strefie na obrzeżach prowincji Hama, Idlib i Latakia i były wymierzone w dżihadystów — poinformował AFP Rami Abdel Rahman, szef Obserwatorium, organizacji z siedzibą w Londynie. Dodał, że są to "pierwsze rosyjskie naloty od wejścia w życie rozejmu" 6 marca w tym regionie.

Agencja AP podaje, także powołując się na Obserwatorium, że doszło do czterech rosyjskich nalotów; nie ma na razie doniesień o ofiarach. Według działaczy opozycji, cytowanych przez AP, w środę o świcie rosyjskie lotnictwo przeprowadziło ataki na ostatni bastion syryjskich rebeliantów w prowincji Idlib i w jej okolicach. Aktywiści przekazali, że były to pierwsze naloty od wejścia w życie rozejmu, który przyniósł względny spokój na tym ogarniętym przemocą obszarze.

Działacz z Idlibu Taher al-Omar sprecyzował, że rosyjskie samoloty odpaliły pociski, które spowodowały ogromne zniszczenia. Nie powiedział jednak niczego o ewentualnych ofiarach. Inny działacz z Idlibu, Hadi Abdullah, przekazał, że środowe ataki były wymierzone w region górski w prowincji Latakia na granicy z Idlibem oraz w elektrownię na północnym krańcu prowincji Hama.

Rozejm, wynegocjowany przez Rosję i sojuszniczkę rebeliantów Turcję, powstrzymał trzymiesięczną ofensywę z powietrza i lądu, w której zginęły setki osób, a około miliona ludzi uciekło w kierunku granicy z Turcją. Według działaczy syryjskiej opozycji w ostatnich dniach, zarówno rząd Turcji, jak i reżim syryjskiego prezydenta Baszara el-Asada kierowały posiłki do północno-zachodniej Syrii. W ostatnich tygodniach kilkakrotnie dochodziło do złamania rozejmu na lądzie.

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 63
Reklama
Jacek
piątek, 5 czerwca 2020, 05:55

W dniu 16.06.2016 roku rosyjskie lotnictwo zbombardowało amerykańsko-brytyjską bazę wojskową w rejonie miejscowości At Tanf (al-Tanf ) przy granicy syryjsko-jordańskiej. W dwóch atakach lotniczych przeprowadzonych przez rosyjskie samoloty szturmowe Su-25 zostały zrzucone bomby kasetowe RBK-500U. W wyniku tego ataku na miejscu miało zginąć 4 islamskich rebeliantów, szkolonych tam przez zachodnich instruktorów wojskowych. W przeddzień z tej bazy zostało ewakuowanych 20 operatorów Special Air Service (SAS), elitarnej brytyjskiej formacji specjalnej. Prawdopodobnie tak samo wcześniej postąpiono z żołnierzami amerykańskich sił specjalnych z 5th Special Forces Group...

FR technologiczne imperium
czwartek, 4 czerwca 2020, 15:11

Turcja przestała ciągnąć gaz rurą z Rosji zwiększając jednocześnie dostawy w postaci LNG, a jak wiemy nie kupywanie rosyjskiego gazu to przejaw faszyzmu a Putin z faszyzmem będzie walczył do ostatniego Syryjczyka.

DPS719
czwartek, 4 czerwca 2020, 21:59

Co ty, gościu, za bajki opowiadasz . Turkish Stream to jeden z większych źródeł przychodów Ankary . Gdzie niby miałaby Turcja odbierać ten LNG i skąd ?

Davien
poniedziałek, 8 czerwca 2020, 12:10

No popatrz a Turcja zmniejszyła ilość odbieranego gazu pieciokrotnie wiec płacz dalej:)

HeHe
czwartek, 4 czerwca 2020, 18:49

Jeżeli to nie kupOwanie. Poza tym rurami TS i TS 2 ruski gaz ma płynąć do Grecji, Bułgarii, Węgier i Włoch

Wppr
czwartek, 4 czerwca 2020, 22:56

Tak jak płynie NSII hahaha

HeHe
piątek, 5 czerwca 2020, 12:06

Tak jak płynie przez NS a będzie przez NS 2 :)

cynik
piątek, 5 czerwca 2020, 17:23

Po nałożeniu nowych sankcji USA na firmy certyfikujące i przyjęciu przez RFN unijnej dyrektywy gazowej nie byłbym tego taki pewien. Zresztą patrząc na coraz większą dywersyfikację dostaw i plany UE przechodzenia na wodór to nawet jak się uda przepchnąć NSII to może być pyrrusowy sukces.

Wojciech
czwartek, 4 czerwca 2020, 11:47

Dla Rosjan Syria jest niczym innym jak poligonem ćwiczebnym i doświadczalnym. Podobnie jak Afganistan był dla Amerykanów.

czwartek, 4 czerwca 2020, 16:08

Dla nas też Irak był poligonem doświadczalnym, tylko, że jak to u nas, wszystko poszło jak krew w piach. Zamiast wysyłać całe jednostki, to brali ochotników z różnych części kraju, niektórzy po kilka tur zaliczyli. Teraz w cywilu.

bender
czwartek, 4 czerwca 2020, 19:04

A jednak misje w Iraku i Afganistanie przełożyły się na trening strzelecki, wyposażenie osobiste i nowe rodzaje uzbrojenia, vide Rosiek. Porównaj straty rosyjskie do naszych.

a mury runą..
piątek, 5 czerwca 2020, 09:42

@bender Zakup Rosomaka nie miał nic wspólnego z misją w Iraku czy Afganistanie, odbył się wcześniej. Wojsk Polskie prowadziło misje stabilizacyjna, FR prowadzi działania wojenne, a straty mają porównywalne lub niższe, to też jest nieporównywalne.

bender
piątek, 5 czerwca 2020, 21:30

Miło, że podzieliłeś się swoją opinią, ale się mylisz. Rosiek miał się mieścić do C-130 i był potrzebny na misjach. "(...) zakup KTO motywowany był między innymi chęcią wprowadzenia bardziej „elastycznych” jednostek średnich, gotowych do szybkiego przerzutu - zarówno w kraju, jak i w obszarach misji" za https://www.defence24.pl/15-lat-rosomaka-polowiczny-sukces-opinia . Zamówienie na Rośki to kwiecień 2003, PKW Irak od marca 2003, PKW Afganistan od marca 2002 przy czym dużo wojska pojawia się od 2007. Co do Rosji, to prowadzi działania wojenne głównie bombardując z bezpiecznej wysokości cywili i szpitale, dzięki czemu bije rekordy w liczbie zbrodni wojennych popełnionych przez siły zbrojne cywilizowanego państwa w XXI wieku. Nadal udaje im się ponosić zaskakująco wysokie straty, czy to materiałowe, jak utopione samoloty z Kuzniecowa, czy osobowe jak piloci strąconego przez mewę Su-30, czy przez sojuszniczą rakietę Iła-20. Negatywny wpływ na środowisko (patrz Kuzniecow i Pancyry) też jest zdecydowanie nieporównywalny.

Ech
czwartek, 4 czerwca 2020, 02:38

Znow bedzie bitwa Rosyjsko- Turecka? Co to znaczy?

bobo
piątek, 5 czerwca 2020, 12:37

To znaczy, że tureckie drony i artyleria ponownie będą masakrować sojuszników Rosji w Syrii. Putin chyba zapomniał o laniu sprzed trzech miesięcy.

wert
czwartek, 4 czerwca 2020, 13:46

To znaczy że Turcja za bardzo urosła w Libii więc dostanie po łapach w Syrii

dawo
środa, 3 czerwca 2020, 20:42

Nalot przeprowadziły 3 Su-34 oraz dwa Su-24. Zrzucono ponad 14 ton bomb grawitacyjnych (namiastka nalotu dywanowego) oraz odpalono jeden pocisk Ch-29 który trafił w prawdopodobny magazyn broni strzeleckiej "rebeliantów" lub elektrownię. Na ziemi, miały zginąć dwie osoby. Nalot był obserowany przez Izraelskie systemy rozpoznania oraz myśliwce F-15. Żródło: Kanał1 (Izrael TV).

spoko
środa, 3 czerwca 2020, 23:09

Pieknie napisane i podane zrodlo tak powinno byc

Fanklub Daviena
czwartek, 4 czerwca 2020, 00:34

Tylko, że to izraelska propaganda. Guano mogły izraelskie F-15 obserwować w północnej Syrii... :)

spoko
czwartek, 4 czerwca 2020, 19:20

Fanklub Podane zostalo zrodlo i to jest wazne wnioski na temat zrodla kazdy sobie wyciagnie

y
czwartek, 4 czerwca 2020, 17:51

Wielkie "guano" to może w Syrii rosyjskie lotnictwo. W starciu z izraelskim. A niedawna historia pokazała, że także z tureckim. Rosjanie są dobrzy tylko w starciu z przeciwnikiem nie posiadającym OPL. A naloty w stylu II wojny światowej tylko to potwierdzają.

Davien
czwartek, 4 czerwca 2020, 12:52

No i padłem ze smeichu:) Izrael robi w Syrii co chce a Rosja siedzi cicho by odłamkami nei dostać:) A starcie z tymi F-15 oznaczałoby ze zaden z rosyjskich samolotów by do bazy nei wrócił:)

śmiech ale przez łzy
czwartek, 4 czerwca 2020, 16:21

A to nie wiesz fanbojku, że to Netanjahu od lat lata systematycznie do Moskwy "meldować" się Putinowi a nie na odwrót?

Davien
poniedziałek, 8 czerwca 2020, 12:13

Nie meldować biedaku ale zwyczajnie ostrzegac Putinka by ten nei wychylał nosa bo moze po nim oberwać:) Jak raz Rosjanei wlecieli nad Golan, dostali ostzrerzenie i od tamtej pory nie uswiadczysz tam maszyn z czerwona gwiazdą.

bender
czwartek, 4 czerwca 2020, 19:01

A zdaniem tej waszej propagandy, to co premier Izraela może powiedzieć prezydentowi Rosji? Bo moim skromnym zdaniem mówi mu, że jak nie chcą lania, to niech siedzą cicho, a pod stołem może mu jakąś analitykę obrazu, rozpoznawanie twarzy czy coś podobnego opchnąć, byleby nie była to technologia stricte militarna, bo na to jest zakaz. I pewnie sonduje, co Rosjanie knują.

HeHe
czwartek, 4 czerwca 2020, 20:45

Latał do Moskwy CZTERY RAZY w ciągu jednego roku 2019 i "twoim skromnym zdaniem" mówił Putinowi, "że jak nie chcą lania to niech siedzą cicho". Rzeczywiście zdanie masz nad wyraz skromne a jeszcze skromniejszą umiejętność interpretacji faktów :) Nie wstyd ci próbować wciskać taki kit?

Davien
poniedziałek, 8 czerwca 2020, 12:15

A ile razy izrael demolował cele w Syrii bez żadnego przeciwdziałania ze strony Rosji, tej samej Rosji co ustami Putina uroczyscie obiecała że zestzreli wszystko co atakuje syryjczyków ( poza swoimi bombowcami mordujacymi syryjskich cywili).

ubawiony
piątek, 5 czerwca 2020, 12:47

Ile razy w 2019r. Ławrow był na pielgrzymce w Izraelu tłumacząc się, czemu Rosja nie może wywiązać się ze swoich zobowiązań co do wycofania swoich islamskich przyjaciół z południowej Syrii?

bobo
piątek, 5 czerwca 2020, 12:40

O ile dobrze pamiętam to dzień po jednej z tych wizyt Izrael dokonał ataku na sojuszników Rosji w Syrii.

Fantasy by dejvidek.
piątek, 5 czerwca 2020, 02:47

bender to szpec i ekspert pravie jak dejvidek. kiedys mozna bylo czytac wywody bendera o tym, jak to silnik Izdielije-30 nie jest nowoczesny, poniewaz sklada sie z mniejszej ilosci elementow i jest mniej czasochlonnuy w obsludze od silnikow starszych generacji. Jak to dobrze ze mamy takich znafcow.

wstyd, wstyd, chańba, wstyd.
piątek, 5 czerwca 2020, 02:25

Dziwne, że spadają w syrii i okolicach tylko samoloty Rosyjskie a nie Izraelskie...

Paragraph23
piątek, 5 czerwca 2020, 14:09

Izraelskie też, i co najmniej 1 F-16 i 1 F-15, a podobno f-35 zderzył się z bocianem..

Davien
poniedziałek, 8 czerwca 2020, 12:17

Spadł tylko jeden F-16I w którego poleciało 20 rakiet a i to dlatego że załodze nie chciało się właczyć WRE. Ale jak widze jestes z tych co wierzą w płaska ziemie i teleportujace sie rakiety S-200:))

abc
wtorek, 9 czerwca 2020, 04:09

devi, udowodnij, ze w strone tego F-16I polecialo 20 rakiet i zalodze nie chcialo sie wlaczyc WRE.

Davien
środa, 10 czerwca 2020, 16:11

Słowa dowódcy IAF-u wystarczą?

piątek, 12 czerwca 2020, 05:11

Zacytuj te "słowa dowódcy IAF-u". Czas start.

abc
czwartek, 11 czerwca 2020, 14:13

A gdzie tak twierdzili? Masz jakies dowody czy zmyslasz jak zwykle?

czwartek, 11 czerwca 2020, 03:25

Nie.

wtorek, 9 czerwca 2020, 23:48

Tak twierdzi IAF. To jest do zweryfikowania, tylko po co?

bender
piątek, 5 czerwca 2020, 21:32

F-35 zderzył się z bocianem i lata, Su-30 z mewą i zatonął.

HeHe
piątek, 5 czerwca 2020, 11:34

Po pierwsze to "hańba" po polsku pisana jest przez samo H , po drugie przymiotniki pisane są małą literą, po trzecie samoloty rosyjskie spadły 2 - jeden w 2016 i jeden w 2018 natomiast żydowski jeden - chyba w 2017. Co w tym dziwnego?

R
czwartek, 4 czerwca 2020, 16:07

"Izrael robi w Syrii co chce a Rosja siedzi cicho" bajkopisaz z Montany.

piątek, 5 czerwca 2020, 02:26

czyje samoloty spadają w Syrii? Izraelskie?

HeHe
czwartek, 4 czerwca 2020, 15:46

Zabiłbyś się Davienku gdybyś padał ze śmiechu tak często jak piszesz. Rosja to jest panią sytuacji w Syrii a gdyby tak nie było to w samym roku 2019 Netanjahu nie jeździłby z prośbami do Moskwy CZTEROKROTNIE. Co by oznaczało starcie rosyjskich samolotów z F-15 przyszłoby dopiero zobaczyć gdyby do takiego doszło a więc nie pociskaj nam tu swoich ubogich, ukraińskich kitów :)

ubawiony
piątek, 5 czerwca 2020, 12:57

Rosja mogła mówić, że była panią w Syrii do kwietnia 2018r. Potem mimo jej gróźb syryjskie cele przeorały amerykańskie, angielskie i francuskie rakiety. Amerykańskie zresztą dw razy. Potem izraelskie samoloty bombardowały cele w północno-wschodniej Syrii a Rosjanie w odwecie zestrzelili swojego Ił-a a skończyło się świniobiciem jakie urządzili Turcy w Idlibie, gdzie Rosjanie przez chwilę próbowali wspierać Assada i Teheran zestrzeliwując tureckie drony ale po ostrzegawczym zestrzeleniu syryjskich samolotów spuścili uszy po sobie z zgodzi się na tureckie warunki. Dzisiaj pozycja Rosji w regionie szybko słabnie po tym jak Turcy zaczęli ją śmielej testować.

bender
czwartek, 4 czerwca 2020, 18:51

Był już taki konflikt, gdzie radzieccy otrzymali solidne baty od Izraelczyków, więc nie spodziewam się tutaj żadnej nowości.

HeHe
czwartek, 4 czerwca 2020, 20:49

NOWOŚCI :) Czy zdajesz sobie sprawę ile lat temu to było? Poza tym nie "radzieccy" a Egipcjanie i Syryjczycy (jeżeli masz na myśli Jom Kipur). Podstawą takich "mądrości" jest wyciąganie dotyczących współczesności wniosków z konfliktów lat '70, '80, czy '90 :)

Davien
poniedziałek, 8 czerwca 2020, 12:22

Ale wiesz że od tamtej pory dystans tylko rósł a obecnie do F-15AE i jego odmian to żadna rosyjska maszyna nawet się zblizyc nie morze.

Fantasy by dejvidek.
wtorek, 9 czerwca 2020, 04:07

Tak dejvidku, do F-15AE to nawet F-22 zblizyc sie nie moze. A to z jednej prostej przyczyny. Zaden F-15AE nie istnieje. Tlumacze ci to chyba od roku, ale widze ze to malo, wiec tlumaczyl bede dalej. dejvidku, eksportowe wersje F-15, takie jak F-15QA, F-15SA producent, koncer Boeing, okresla jako Advanced F-15. Jezeli twierdzisz ze jest inaczej, to udowodnij, ktore sily powietrzne eksploatuja maszyny oznaczone jako F-15AE. Czas start!

bender
czwartek, 4 czerwca 2020, 21:21

Radzieccy, radzieccy. Za akcje w Egipcie tradycyjnie poprzyznawali sobie tysiące medali, zresztą specjalnie się nie ukrywali. A czasy faktycznie się zmieniły i teraz Izrael jest większy i może więcej.

x
czwartek, 4 czerwca 2020, 15:29

Davien przestań już pisać głupoty Izrael w Syrii może tyle na ile wyproszą na Kremlu nie od parady raz w miesiącu delegacja armii Izraela lata do Moskwy bo niby poco tak często by to robili

Davien
poniedziałek, 8 czerwca 2020, 12:26

Rozbawiania przez x ciąg dalszy:) Izrael robi co chce w Syrii a Rosja siedzi cicho by odłamkami nei dostać:) Ale jak uwazasz ze smieszne rosyjskei siły w Hmiejmin moga cos więcej....

Paragraph23
czwartek, 4 czerwca 2020, 15:24

@Davidek Pewnie, ze robi, ale podobno ostatnio stracili drona, który padł łupem Rosyjskiego systemy laserowego, Jak tam strajki, nie zagrażają Tobie ?

Davien
poniedziałek, 8 czerwca 2020, 12:23

Wow jak widac bajki z kremla i alternatywna fizyka Putina w pełnej krasie:)) Wiec udowodnij trollu swoje słowa. Aha , jakie strajki w Polsce?? Ty sie lepiej martw o koronawirusa, bo macie juz 3-cie miejsce na świecie i pedzicie na pozycję lidera.

:)
wtorek, 9 czerwca 2020, 04:03

@Davidku fantasto, jezeli chodzi o koronawirusa, to twojego USA nikt nie dogoni. America first. A jemu pewnie chodzilo nie o strajki tylko o zamieszki u ciebie w Montanie.

czwartek, 4 czerwca 2020, 15:11

Davien jak zawsze osmieszasz sie Rosja nigdy nie zaatakuje Izraelskich samolotow ,P po prostu dogadali sie ,a ty zawsze swoje .

Davien
poniedziałek, 8 czerwca 2020, 12:25

Nie zaatakuje bo dobrze wie co by się stało jakby to zrobili i dogadywanie sie nei ma tu nic do rzeczy bo Izrael sie nei dogaduje, zwyczajnie robi swoje.

Fantasy by dejvidek.
piątek, 5 czerwca 2020, 02:45

A ty biezrzesz na powaznie brednie dejvidka? Przeciez on pisal ze F-4 Luftwaffe w 1973 przenosily pociski AIM-120.

Davien
poniedziałek, 8 czerwca 2020, 12:23

Uwaga , ruski troll nie karmić:)

piątek, 12 czerwca 2020, 15:47

Nie zaden troll dejvidzie tylko osoba ktora udowodnila twoja niewiedze za pomoca konkretnych przykladow i cyatow, jak chociazby ten ponizej z portalu Defence 24, pod artykulem "A jednak Super Hornet dla Luftwaffe?" gdzie to dejvidku wypisywales, ze F-4 Luftwaffe przenosily pociski AIM-120 w 1973 roku. Artykuł na Defence 24 pt; „Jednak Super Hornet dla Luftwaffe?”. poniedziałek, 14 października 2019, 18:12, anonimowy komentator: "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. „ wtorek, 15 października 2019, 01:42. Davien: „No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:)” wtorek, 15 października 2019, 16:53, bryxx: „Ciekawe jaka ma wiedzę gość uzbrajajacy w 1973 roku niemieckie Phantomy w AIM-120 lub oraz twierdzący że radiolokator tychże maszyn to pełnoprawny AN/APQ-120”. Szach mat!!!

piątek, 12 czerwca 2020, 15:46

Tak, tak dejvidku. Ale douczyles sie w koncu, ze to nie mozliwe, zeby F-4 Luftwaffe przenosily AIM-120 w 1973 roku, poniewaz pociski AIM-120 weszly do produkcji w 1991 roku? Tylko dodac trzeba dejvidzie, ze twierdziles tez, ze te same F-4 Luftwaffe byly uzbrojone w 1973 roku w pociski AIM-9L, a jak wiadomo, AIM-9L weszly do produkcji w 1977 roku. Podwujna twoja wtopa w jednym komentarzu dejvidzie :).

piątek, 12 czerwca 2020, 15:45

Poopowiadaj jeszcze o swoich AIM-120 z 1973roku.

piątek, 12 czerwca 2020, 05:10

Tak, tak dejvidku. Ale douczyles sie w koncu, ze to nie mozliwe, zeby F-4 Luftwaffe przenosily AIM-120 w 1973 roku, poniewaz pociski AIM-120 weszly do produkcji w 1991 roku? Tylko dodac trzeba dejvidzie, ze twierdziles tez, ze te same F-4 Luftwaffe byly uzbrojone w 1973 roku w pociski AIM-9L, a jak wiadomo, AIM-9L weszly do produkcji w 1977 roku. Podwujna twoja wtopa w jednym komentarzu dejvidzie :).

piątek, 12 czerwca 2020, 05:09

Nie zaden troll dejvidzie tylko osoba ktora udowodnila twoja niewiedze za pomoca konkretnych przykladow i cyatow, jak chociazby ten ponizej z portalu Defence 24, pod artykulem "A jednak Super Hornet dla Luftwaffe?" gdzie to dejvidku wypisywales, ze F-4 Luftwaffe przenosily pociski AIM-120 w 1973 roku. Artykuł na Defence 24 pt; „Jednak Super Hornet dla Luftwaffe?”. poniedziałek, 14 października 2019, 18:12, anonimowy komentator: "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. „ wtorek, 15 października 2019, 01:42. Davien: „No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:)” wtorek, 15 października 2019, 16:53, bryxx: „Ciekawe jaka ma wiedzę gość uzbrajajacy w 1973 roku niemieckie Phantomy w AIM-120 lub oraz twierdzący że radiolokator tychże maszyn to pełnoprawny AN/APQ-120”. Szach mat!!!

piątek, 12 czerwca 2020, 05:09

Co dejvidku, obnazylem twoja niewiedze to juz teraz atak i wyswiska od ruskich trolli? Juz nie wykrecasz sie i nie twierdzisz, ze ty tego nie pisales, bo wiesz ze wykrecis sie nie da. Jezeli ktokolwiek jest tu trolem, to tylko ty dejvidzie. Ja tylko udowadniam ci twoja niewiedze. Bo jaka ty musisz miec wiedze dejvidku, skoro pisales, ze F-4 Luftwaffe przenosiliy pociski AIM-120 w 1973, ze jak to pisales, w Polsce bylo referendum o przystapieniu Polski do NATO, ze lopatki turbiny widziane sa od strony wlotu powietrza w samolocie odrzutowym, ze tankowce napedzane sa kotlami opalanymi oparami benzyny. I to wszystko jest tutaj, na portalu Defence 24, ja niczego nie zmyslam. Twoje brednie o F-4 w 1973 roku mozna znalezc w twoich komentarzach pod artykulem "A jednak Super Hornet dla Luftwaffe?", twoje brednie o lopatkach turbiny widzianych od strony wlotu powietrza mozna znalezc pod artykulem o dronie "Ochotnik", brednie o kotlach opalanych oparami benzyny pisales na Defence 24 pod artykulem o katastrofie norweskiej fregaty. To wszystko tutaj na portalu jest. To sa niezbite dowody twojej "wiedzy". Dowody "wiedzy" goscia, co udaje eksperta a o niczym pojecia nie ma :). Kotly opalane oparami benzyny..., AIM-120 w 1973 roku...

piątek, 5 czerwca 2020, 02:27

Czyje samoloty spadają w SYrii?

rektor
środa, 3 czerwca 2020, 19:39

Z kolei poinformował ale nie sprawdził gdyż był w tym czasie - Hadi ALL HIBII Abdullah w Londynie na taim skłer z Obserwatorium astronomicznego w Toruniu pod Poznaniem iż Rosyjskie samoloty przyśpieszyły w czasie ataku rakietami nowego typu na organizację przeciw reżimowi w Syrii . Już Telawiw zajoł się tą sprawą przez biuro ONZ .

Zenek
środa, 3 czerwca 2020, 21:43

Rektor dobrze napisałeś

Ging
czwartek, 4 czerwca 2020, 00:38

Dobrze? Po polsku na pewno niepoprawnie .

Tweets Defence24