Rosja tworzy nową dywizję przy granicy z Ukrainą

30 marca 2020, 10:06
DSC_5381
Fot. mil.ru
Reklama

Jak poinformowało Ministerstwo Obrony Federacji Rosyjskiej, rozpoczęto proces formowania nowej dywizji strzelców zmotoryzowanych i dwóch samodzielnych brygad artyleryjsko-rakietowych w Południowym Okręgu Wojskowym. Stanowi to kolejny etap reorganizacji struktur i wzmocnienia potencjału Sił Zbrojnych FR w tym regionie, który m.in. bezpośrednio graniczy z Ukrainą.

Na początku br. zakończono proces formowania 150. Idrycko-Berlińskiej Gwardyjskiej Dywizji Strzelców Zmotoryzowanych Orderu Kutuzowa, która została ponownie powołana do życia w sierpniu 2016 roku. Nowa formacja stacjonuje w Nowoczerkasku w obwodzie rostowskim i wchodzi obecnie w skład 8. Gwardyjskiej Armii Ogólnowojskowej. Kolejna wspomniana wyżej dywizja strzelców zmotoryzowanych na południu Rosji ma natomiast powstać na podstawie struktur 19 Samodzielnej Brygady Strzelców Zmotoryzowanych z Władykaukazu. Dodatkowo w Południowym Okręgu Wojskowym mają zostać utworzone dwie nowe brygady: rakietowa uzbrojona w systemy Iskander i artylerii konwencjonalnej.

Począwszy od aneksji Krymu przez Rosję i wybuchu wojny hybrydowej na wschodzie Ukrainy w południowo-zachodniej Rosji sformowano lub zreorganizowano co najmniej - cztery dywizje strzelców zmotoryzowanych - 3. Wileńska oraz 144. Jeleńska Gwardyjska, wchodzące w skład 20 Armii  Ogólnowojskowej z Zachodniego Okręgu Wojskowego, a także 42. Jewratorska Gwardyjska ze składu 58 Armii Ogólnowojskowej z Południowego Okręgu Wojskowego oraz 150. Idrycko-Berlińska Gwardyjska ze składu 8. Gwardyjskiej Armii Ogólnowojskowej.

Zdaniem rosyjskich wojskowych rozwój struktur jednostek wojskowych w tym regionie jest niezbędny do zachowania i utrzymania odpowiedniego potencjału militarnego. Rosjanie deklarują również, że pomimo spokojnej sytuacji na granicy z Ukrainą oraz względnej stabilizacji i wygaszenia konfliktu w Donbasie program restrukturyzacji i wzmocnienia Południowego Okręgu Wojskowego będzie kontynuowany.

We wrześniu br. według założonego harmonogramu mają odbyć się strategiczne ćwiczenia dowódczo-sztabowe okręgu o kryptonimie "Kaukaz 2020" pod przewodnictwem szefa Sztabu Generalnego SZ FR gen. Walerija Gierasimowa we współpracy z Flotą Czarnomorską. Co warte podkreślenia według oficjalnych informacji w Południowym Okręgu Wojskowym w przeciągu ostatnich pięciu lat miał odbyć się ponad 300 ćwiczeń dowódczo-sztabowych i poligonowych.

Oprócz zmian o charakterze strukturalno-organizacyjnym w związkach taktycznych Południowego Okręgu Wojskowego ma trwać cały czas generacyjny program modernizacji technicznej polegającej na wycofywaniu i zastępowaniu starego uzbrojenia i wyposażenia na nowe. Począwszy od grudnia 2018 roku, w każdym batalionie piechoty zmotoryzowanej na południu Rosji miały zostać utworzone grupy aeromobilne wyposażone w lekkie samochody terenowe i uzbrojone w granatniki przeciwpancerne i automatyczne. Planowana ma być także modernizacja znajdujących się na uzbrojeniu pułków czołgów dywizji strzelców zmotoryzowanych czołgów podstawowych T-72B do najnowszego standardu T-72B3M.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 82
Reklama
Kaczor
wtorek, 31 marca 2020, 18:13

Chochoł tworzy fikcję W tym juz nikt go nie pokona ale też NIKT się tym nie przejmuje Zachód żyje po swojemu i ma inne troski

Wysłannik
wtorek, 31 marca 2020, 11:17

Artykuł o reorganizacji sił FR na zachodniej granicy próbuje uzmysłowić decydentom oraz wszelkiego rodzaju rusofobom z tej strony / tyu, tagore, rhotax. strażnik teksasu i inni/ , że życzeniowa chęć osłabienia militarnego i ekonomicznego Rosji poprzez sankcje skazana jest na porażkę. Najbardziej bawi mnie to, że reorganizacja i modernizacja armii rosyjskiej oraz zagranie Putina z OPEK + przedstawiana jest przez wszystkich mało kumatych , rusofobskich komentatorów, jako słabość ekonomiczną i militarną Rosji. Ona była słaba, gdy w latach dziewięćdziesiątych za Gorbaczowa i Jelcyna bratała się z Zachodem. Teraz realizuje politykę samodzielnie i skutecznie, broniąc swoich interesów a nawet udziela pomocy Syrii, Włochom i Stanom Zjednoczonym /co mocno zdziwiło ich prezydenta/. Rusofobi - przejrzyjcie na oczy - wasze marzenia o osłabieniu Rosji należy między bajki włożyć. Alleluja i do przodu..

Strażnik Teksasu
wtorek, 31 marca 2020, 17:55

Tydzień temu Putin wizytował w świetle fleszy szpital zakaźny Kommunarka. Towarzyszyła mu ekipa dziennikarzy z Russia Today oraz dyrektor tego szpitala Denis Protsenko. Dzisiaj okazało się, że Denis ma pozytywny wynik testu na coronavirusa. Ekipa z Russia Today została objęta kwarantanną a Putin ... zapadł się pod ziemię. A do tego jeszcze cena ropy, która wywraca rosyjski budżet do góry nogami.

Davien
środa, 1 kwietnia 2020, 10:36

Czyzby Putin dołaczył do Borisa johnsona??

Jak zawsze w Rosji
wtorek, 31 marca 2020, 09:15

Wobec epidemii korona wirusa Kreml najwyraźniej doszedł do wniosku, na bazie swych "stalinowskich doswiadczen", że najlepsza metodą na "wyleczenie" będzie jakieś kolejne militarne "wyzwolenie" jakichś sąsiednich uciskanych braci. Pewnie wkrótce jakiś roponośny kraj "za miedzą" zacznie mieć problemy "wewnętrzne" i Rosja pospieszy z "bratnią pomocą"!!

Czytelnik
poniedziałek, 30 marca 2020, 21:47

Rosja wydaje na Siły Zbrojne ok 60-70mld 6 razy wiecej niz my przy 10 ktornie większej armii, pomyślcie jak ta armia wygląda i w jakim jest stanie. Patrzymy tylko na to co oni pokazują. A z drugiej strony popatrzcie na możliwości finansowe mobilizacyjne i produkcyjne Europy. Można spać spokojnie. Dużo zdrowia drodzy Redaktorzy i Komentujący

Bormann
wtorek, 31 marca 2020, 12:57

A drugie to że dla Armii rosyjskiej głównym przeciwnikiem jest Wojsko Polskie. I może się okazać że padniemy ofiarą szybkiego i zaskakującego ataku i nikt nie udzieli nam szybkiej i wystarczającej pomocy. Potem będą rozmowy pokojowe na których wyjdziemy jak zwykle w ostatnich kilkuset latach....

Bormann
wtorek, 31 marca 2020, 12:54

Ale pod warunkiem że będzie czas na wyprodukowanie odpowiedniej ilości uzbrojenia a atak może nastąpić z zaskoczenia.....

BUBA
wtorek, 31 marca 2020, 16:15

Wyprodukowac odpowiednie ilosc uzbrojenia ! Ha ! Unas robi sie odpowiednie ilosci analiz ect.

Maciek
wtorek, 31 marca 2020, 11:36

Rosja wydaje na zbrojenia co najmniej dwa razy więcej niż oficjalnie. Idzie na to ok. 30-40% całego budżetu. Do tych twoich 60-70 nie wliczasz tajnej części budżetu - ot tak, rząd Rosji mówi "tak wydajemy kasę, ale nie powiemy na co" oraz jawnych lub ukrytych dotacji do firm zbrojeniowych. Ponadto pamiętaj, że Rosja to kraj, który jest hybrydą systemu komunistycznego i wolnorynkowego. Z obu systemów bierze te elementy, które wzmacniają armię. A jest to np. fakt, że znaczna część gospodarki w Rosji jest w rękach państwa. A Państwo samo na sobie nie zarabia. To dlatego sowietów stać na kupowanie sprzętu i zaopatrzenia po rekordowo niskich cenach. Nie mamy się co z nimi równać, bo u nas na wszystko przerargi. A jak pokazuje ostatni przetarg na samochody pick-up, gdzie kupiono samochody w cenie wyższej o ok 40% niż cennikowa u dealerów, pole do nadużyć jest gigantyczne.

Paweł
wtorek, 31 marca 2020, 09:22

Niby tak, ale...spójrz na relacje kosztowe. Mają własne technologie, materiały, surowce i to tańsze niż dostępne dla nas. Koszta osobowe (zarobki, ichnie zusy itp.) to również o niebo niższe kwoty niż u nas, że o Zachodzie nie wspomnę. Pamiętaj też o tym, że u nich człowiek nigdy się nie liczył, uuurraaaa, wpieriod riebiata, to ich motto.

Strażnik Teksasu
poniedziałek, 30 marca 2020, 18:11

Cena ropy gatunku Urals w dostawach do portu Rotterdam wyniosła w piątek 16,2 za baryłkę. To najniższa wartość od czerwca 1999 roku. Rosyjski budżet w 2020 roku jest zbilansowany przy średniej cenie gatunku Urals wynoszącej 42,4 . Jak sądzicie, kiedy Rosja zbankrutuje?

Maciek
wtorek, 31 marca 2020, 11:39

Niestety dopiero za 3-5 lat. Na tyle nazbierali kasy w funduszu rezerwowym. A raczej trudno oczekiwać, że tak niskie ceny ropy utrzymają się tak długo. Niemniej jednak, mocno ich ten kryzys nadszarpnie i pewnie niejeden program zbrojeniowy będą musieli zawiesić.

RUDY
wtorek, 31 marca 2020, 00:30

Dla Rosji jest to chwilowa uciążliwość, nic więcej. W 21 roku przyjmą budżet na podstawie ceny za baryłkę w wysokości 15 USD. Nie sądzisz, że taka cena ropy zostanie na zawsze? )) Przestań marzyć o tym, że Rosja przestanie istnieć z powodu takiej drobnostki.

tyu
wtorek, 31 marca 2020, 09:57

No tak bo ich budżet jest z gumy i można go obniżać w nieskończoność. Przecież coś będą musieli odpuścić żeby te ciecia wykonać nieprawdaż? Ileś tam dziesiąt szpitali zamknąć. Szkoły, drogi, mosty. Emerytury już Putin musiał obniżyć żeby pieniędzy starczyło. Takie ciągłe cięcia będą zarówno cofały Rosję w rozwoju (zamknięte szpitale to nie jest postęp cywilizacyjny przecież nawet jeżeli eufemistycznie nazwiesz to "optymalizacją") jak i zwiększały niezadowolenie społeczne. Wszyscy wiemy że notowania Putina tylko spadają. Obecne czasy i wynikające z nich decyzje raczej optymizmem Rosjan nie powinny napawać.

tagore
wtorek, 31 marca 2020, 09:20

Wojna handlowa z OPEC to poważniejsza sprawa niż zachodni politycy.Saudowie w razie potrzeby mogą rzucić kolejne miliony ton do sprzedaży. A Moskwa będzie istnieć tylko słabsza ekonomicznie.

obserwator
poniedziałek, 30 marca 2020, 22:16

Jaki jest sposób podbicia ceny ropy. To proste. Wzrost napięcia na Bliskim Wschodzie. Cena wystrzeli do 100. Tylko kwestia czasu...

Davien
środa, 1 kwietnia 2020, 10:38

Wow więc co zrobią?? Zaatakuja AS ?

Rhotax
poniedziałek, 30 marca 2020, 21:35

Rosjanie są bankrutami te 80% . Ale władzę ma garstka super bogatych a Ci rozkradną kasę na walkę z virem o coś napadną żeby mieć wytlumaczenie na wszystko . Czyli Rosja dopóki podbija nie upadnie.

Lord Godar
poniedziałek, 30 marca 2020, 21:07

Być może pytanie końcowe powinno brzmieć : Kogo Rosja zaatakuje , lub gdzie zrobi poruchawkę , aby wprowadzić destabilizację i zamęt i wpłynąć tym samym za ceny ropy ?

Niuniu
poniedziałek, 30 marca 2020, 16:18

Ten okręg wojskowy FR graniczy nie tylko z Ukrainą o los której tak bardzo martwi się def24. Rosyjska granica okręgu południowego to granica z kilkunastoma krajami. W większości zagrożonymi działalnością tzw. Państw Islamskiego. Do tego dochodzi pobliski Afganistan i powstająca tam niewiadoma po wycofaniu się amerykanów z tego kraju.

BUBA
poniedziałek, 30 marca 2020, 17:17

A przecierz Rosja niesie wolnosc i pokoj krajom ucisnionym - tylko nikt ich niechce

Lord Godar
poniedziałek, 30 marca 2020, 21:09

Bo ta "wolność i pokój " w rosyjskim wydaniu gdzieś za bardzo uciska narody ...

BUBA
poniedziałek, 30 marca 2020, 17:16

Czytales ten artykol " NA GRANICY Z UKRAINA " A Rosja i PI dwa bratanki ...

k
poniedziałek, 30 marca 2020, 17:01

Ten pobliski Afganistan to jednak zmartwienie innego - Centralnego Okręgu Wojskowego. A Południowy OW to jednak głównie Ukraina i Kaukaz.

Realista
poniedziałek, 30 marca 2020, 16:06

Na wschodzie tok myślenia od dekad ten sam..."zagrożenie" tu, "zagrożenie" tam więc muszą mieć armię, która zaprowadzi "pokój" i to dla wszystkich. A co na to nasza kochana stara Europa, z armiami okrojonymi do minimum, niemal zlikwidowanymi wojskami pancernymi, etc. ? Czeka na nieuniknione, a może znów na to,że "jakoś to będzie"? Ważniejsze zapewne są miliony tych nowo przybyłych...

HeHe
poniedziałek, 30 marca 2020, 19:31

A co jest "nieuniknione"? Poza tym "tok myślenia" o którym mowa powyżej "od dekad" jest taki sam u wszystkich potencjalnych stron ewentualnego konfliktu zbrojnego.

Xxx
poniedziałek, 30 marca 2020, 15:47

Rassija:) O TYM OLGINO NIE NAPISZE Wg oficjalnych danych za 2019r w 80% rosyjskich gospodarstw domowych kasy nie starczało do 1-szego, a na wsi 40% ludzi nie wie co to toaleta o łazience nie wspominając ... NIEOFICJALNIE 40% ruskich żyje w skrajnej nędzy, a drugie 40% w biedzie.

wtorek, 31 marca 2020, 21:31

To że żyją w nędzy i biedzie to ich tylko hartuje. A gdy usłyszą hasło do boju,wypiwszy sztakana spiritu i że na Zachodzie mogą sobie wszystko wziąć tą ruszą ławą i dojdą aż do Gibraltaru.

Wania
wtorek, 31 marca 2020, 17:07

Według danych Rosstanu z 2017 r. bez łazienki i prysznica w domu musi obyć się 30 procent mieszkań i domów, 31 procent nie ma gorącej wody, a 33 procent nie ma dostępu do gazu. W 22 procent zasobów mieszkaniowych nie ma kanalizacji, a w 14 – w ogóle brak ogrzewania. W przypadku 18 procent nie ma wodociągów. W listopadzie 2018 roku Przewodnicząca Rady Federacji Walentina Matwijenko powiedziała o braku WC w trzech tysiącach szkół, stwierdzając, że to hańba dla Rosji. Według Rosstanu 3200 szkół w Rosji nie ma cywilizowanych toalet w budynkach. Dzieciaki w zimie załatwiają się do wiadra w kącie sali lekcyjnej. Około 35 milionów Rosjan chodzi do WC „za chałupę”. Czyli prawie tyle ile liczy ludność Polski. To jest dramat. A to wszystko w najbogatszym w zasoby naturalne kraju Świata. Ale mają prawie 100 miliarderów, którzy mają 95 % zasobów kraju. Reszta ma pić i zachwycać się rakietami.

szkoda słów
wtorek, 31 marca 2020, 09:56

A gdzie te oficjalne dane? źródło dobrze podać jak się coś podaje a i jeszcze nieoficjalne dane to skąd z głowy przy porannej kawie ? czy jak.

RUDY
wtorek, 31 marca 2020, 00:41

Rosyjskie przysłowie: "Kto, o czym, i marny o kąpieli". Skąd bierzesz te bzdury o toaletach? Na całym świecie ekwiwalent pieniężny jest używany do wyrażania dobrobytu. I tylko w Polsce dobro mierzy się liczbą toalet.

Fanklub Daviena
wtorek, 31 marca 2020, 11:09

On te bzdury dostaje codziennie rano na służbową skrzynkę mailową od swojego oficera prowadzącego i jest codziennie rozliczany z ich publikacji. A te prowadzące cymbały dostają chyba teksty w rozkazach co kwartał, bo już przez kwartał mieliśmy "górną woltę ze stacją benzynową", kolejne 3 miesiące "dymiący kuźniecow", kolejny kwartał "o gospodarce mniejszej niż holandia", a teraz o tych ruskich kiblach. Kwartał się kończy, więc pewnie od kwietnia czy czerwca będą co dzień teksty np. o "maseczkach z onuc" czy co tam jego prowadzący przygłup wymyśli na drugi kwartał tego roku. A my, podatnicy, za to płacimy, bo tak MON wyobraża sobie "cyberwojnę". Nie wiem czy to bardziej żałosne czy przygnębiające...

Davien
środa, 1 kwietnia 2020, 10:40

Istotnie funku ta wasza rosyjska propaganda jest jedynie załosna:) Ale jak widac nawet i tu podałes przypadkiem fakty dotyczace Rosji jak kuzniecow czy mała gospodarka;)

Kolejny rusofil??
wtorek, 31 marca 2020, 08:47

Nie w Polsce. To najprostsza miara rozwoju cywilizacyjnego Rosji!! A propos zaś "dobrobytu" . W języku rosyjskim brak jest słowa "dobrobyt"!!

poniedziałek, 30 marca 2020, 19:29

bms
poniedziałek, 30 marca 2020, 16:25

A jakie to ma znaczenie? Jak Twoje miasto wyparuje po wybuchu jądrowym, to naprawdę będziesz się zastanawiał, czy facet, który nacisnął guzik chodził do wychodka, czy do toalety?

Wanilia
wtorek, 31 marca 2020, 17:09

Tak. Bo on też wyparuje. To oznaczać będzie wojnę jądrową. Do tego czasu wolę jednak żyć w cywilizowanych warunkach a nie w rosyjskiej biedzie.

Davien
wtorek, 31 marca 2020, 10:43

To mało kogo wtedy będzie obchodziła Rosja która własnei na własne zyczenie zameiniła sie w radioaktywny parking.

Adam S.
wtorek, 31 marca 2020, 10:29

Ano takie ma znaczenie, że częściej chodzisz do WC niż naciskasz guzik końca świata. Powiem więcej, każdy w życiu chodzi do wychodka, a wojny jądrowej jak dotąd jeszcze nikt nie wywołał. I najprawdopodobniej tak zostanie. Więc cieszcie się, ze macie jądrowy guzik, siadając co rano w zimnej drewnianej budce w smrodzie i z muchami.

Trelek
środa, 1 kwietnia 2020, 02:18

Hehehe bardzo trafne !

lmt
wtorek, 31 marca 2020, 08:18

100/100

Waluś
poniedziałek, 30 marca 2020, 16:24

To trochę lepiej niż wPolsce. A jeszcze gdy przyjdzie czas spłacania kredytów to będzie płacz i zgrzytanie zębów

Etam
wtorek, 31 marca 2020, 08:53

Twojemu glupawemu komentarzowi przeczą wszelkie oceny i prognozy dla Polski wszystkich najwazniejszych agencji ratingowych. Nawet teraz, w dobie kryzysu wirusowego, Fitch nadal podtrzymuje dla Polski najwyższe w Europie oceny. My sobie poradzimy, jako państwo, my nie żyjemy z prostackiego eksportu wciąż taniejących ropy i gazu. Jak tej prostej jak oszczep prawdy nie rozumiesz, to po co się w ogóle odzywasz ?? Doucz się choć trochę i zamiast bredzić jakieś fantasmagorie opietj się na danych i faktach, a nie kremlowskich mrzonkach.

wtorek, 31 marca 2020, 11:34

Już niedługo to My sobie poradzimy zostanie zweryfikowane.I żeby było jasne bardzo mi zależy żeby tak było.Pycha kroczy przec upatkie

ekonom
wtorek, 31 marca 2020, 10:07

Raitng Fitch miarą dobrobytu? dobre dobre. To idź do banku i podaj że masz najlepszy reiting i nich ci wyda kredyt na 1 mln - droga prosta. Wystarczy spojrzeć na dane makroekonomiczne /tak tak jest mikro i makroekonomia/ i w tych danych wystarczy zobaczyć zadłużenie Rosji i Polski - i UWAGA? wow - Rosja dług publiczny 14% PKB i budżet + 1,8 PKB - co to oznacza - a to oznacza ze ma jeszcze dużą rezerwę do pożyczania kasy i budżet na plusie czyli większe dochody niż wydatki co pozwala spłacać kredyty a teraz Polska zadłużenie 48,9% PKB - i budżet na lekkim minusie. 0,2% PKB czyli nadal się zadłużamy. I nie piszcie o zdolnościach kredytowych? bo to całkiem co innego - pożyczone pieniądze ZAWSZE TRZEBA ODDAĆ i ZAPŁACIĆ OD TEGO ODSETKI - ciekawe komu? więc to że tak chętnie nam znowu pożyczą banki kolejne pieniądze - kupując obligacje to oznacza dla nich TYLKO CZYSTY ZYSK. A teraz proste pytanie - czy odsetki od kredytów, które musimy płacić nie lepiej byłoby przeznaczyć na wojsko czy ochronę zdrowia? NIE - lepiej je oddać zagranicznym bankom. I co dalej? Ano za chwilę znowu zapożyczymy się aby spłacić obecne kredyty i tak w kółko i kółko. I to jest ta wasza możliwość pożyczania. O reszcie nie chce mi się już pisać i tłumaczyć bo i po co. I zawsze będzie pieniędzy za mało - jak ktoś jest przyzwyczajony do pożyczania - to pożycza i pożycza coraz więcej - ale to zawsze prowadzi do jednego - BANKRUCTWA. Bo o ile prawa ekonomii się nie zmieniły to z tego co wiem kto kto posiada więcej - ten co ma 1000 PLN bez długu - czy ten co ma 1 MLN kredytu? bo próbujecie na siłę udowodnić że bogatszy jest ten drugi

Davien
środa, 1 kwietnia 2020, 10:43

Ekonom, dowodem jest bankructwo ZSRS a teraz kroczycie ta samą droga ale nei macie już całego UW by na was pracował:)

Wawiak
wtorek, 31 marca 2020, 01:16

LOL Marzenia Wańki, co kima na przypiecku. Bieda to była - gdyście nas najeżdżali i okradali. Ale wystarczyło, że diabli was brali nazad na wastok, od razu w Polsce robiło się lepiej.

Wania
poniedziałek, 30 marca 2020, 15:24

Rosja przeorganizowuje się bo w Rosji wirusów brak. A jak pisze fanklub Rosja nawet gdyby doszedł już, to jest swietnie przygotowana na walkę z koronawirusem. Co prawda w Moskwie zabroniono wychodzic z domu w tym tygodniu ale to tylko w ramach solidarności ze swiatem.

poniedziałek, 30 marca 2020, 19:59

tyu
poniedziałek, 30 marca 2020, 16:16

Zapomniałeś o najważniejszym, Rosja ma już szczepionkę i choć jej odwieczną misją jest ratowanie ludzkości to jej na razie nikomu nie da ani nawet nie pokaże. Musimy wierzyć jej na słowo.

gugluk
wtorek, 31 marca 2020, 10:04

Nawet sobie nie da taka to szczepionka jest, ruska taka

Jasne!!
wtorek, 31 marca 2020, 08:54

Rosja "co" ma?? Szczepionkę? Nazywa się chyba "Noviczok"??

Wpr
poniedziałek, 30 marca 2020, 18:00

Jest tylko jeden problem z tą szczepionką, zamiast leczyć z wirusa zabija nosiciela.

Adam S.
wtorek, 31 marca 2020, 10:30

Ale problem epidemii rozwiązuje :)

Wpr
środa, 1 kwietnia 2020, 02:20

No racja - nie pomyślałem to chyba najtańszy sposób.

Aa
środa, 1 kwietnia 2020, 09:45

super !!

BUBA
poniedziałek, 30 marca 2020, 14:43

To sie nazywa POKOJ po Rosyjsku. Dlatego nowoczesne uzbrojrnie dla WP potrzebne jest na wczoraj. Co z Abramsami i Borsukami dla WP ???

No
wtorek, 31 marca 2020, 07:15

Co ma być? Niema i nie będzie

pomz
wtorek, 31 marca 2020, 01:13

Abramsy ciagle na pustyni w Newadzie , co fo Borsukow to trwają debaty nad odcieniem zielonego koloru w kamuflażu tego pojazdu...

Dark
poniedziałek, 30 marca 2020, 14:42

Ciekawią mnie nazwy które Sowieci nadają ... Wileńska, Berlińska ... Ja proponuję nową Dywizję nazwać 18 DZ Moskiewska ... Ciekawe co wtedy na to Rosja ...

niejaki Błochin
poniedziałek, 30 marca 2020, 16:19

Może nazwać ją 18 DZ Kłuszyńska?

Lolek
wtorek, 31 marca 2020, 08:56

Kłuszyńska byłaby piękna!! Może być jeszcze Pskowska albo Moskiewska!

Kika
poniedziałek, 30 marca 2020, 15:15

W LWP było podobnie jednostki dostawały nazwy od miejsca walk

ja
poniedziałek, 30 marca 2020, 17:56

Saski ,Drezdeński, wieczna Chwała Bohaterom z "Doliny Śmierci" .

k
poniedziałek, 30 marca 2020, 17:04

Od tradycji, które dziedziczyły. l powiązane to było z udziałem danej jednostki w II wojnie światowej. W Rosji tak jest do tej pory.

Adam S.
wtorek, 31 marca 2020, 10:38

Tak. I stąd bierze się u Rosjan przekonanie, że "Bierlin nasz". że się Rosji "należy", tak jak Warszawa i Praga. W końcu "wyzwoliliśmy" i wciąż o tym pamiętamy :)

Kapustin
poniedziałek, 30 marca 2020, 14:34

Ruski tworzy te stwory sztabowe jak szalony , Mocno skadrowane i przyczjone jak IRKUCKI TYGRYS

gosc
poniedziałek, 30 marca 2020, 14:32

te dwie brygady artyleryjsko -rakietowe powstrzymaja banderowcow.przed atakiem na donbas.

k
poniedziałek, 30 marca 2020, 17:07

W 1941 roku Armia Czerwona też była najpotężniejsza w świecie. Miała najwięcej czołgów, samolotów i żołnierzy. I dzięki temu Niemcy mieli miliony jeńców wojennych i tony zdobycznego sprzętu. Historia nic Rosjan nie nauczyła...

No skąd
wtorek, 31 marca 2020, 07:17

Niemcy zdobyli Moskwę, czy może ZSSR Berlin? Jak to jest z tą Historia uciebie

Davien
wtorek, 31 marca 2020, 10:46

Tyle ze tym razem nei będzie pomocy z Zachodu.

k
wtorek, 31 marca 2020, 10:13

Z historią jest dobrze. A nawet bardzo dobrze. Właśnie trochę czytając, można się dowiedzieć jak ta wielka Armia Czerwona dostawała w skórę w 41 i 42 roku. I jakie poniosła straty. I dlaczego potem sytuacja się zmieniła na niekorzyść Niemców. I jakim dla ZSRR stało się to kosztem. I ciekawe czy ta Czerwona Armia zdobyłaby Berlin bez pomocy WB i USA?

QRF
wtorek, 31 marca 2020, 15:42

Skoro tak dobrze z historią to wyjaśnij może dlaczego ruscy tak dostali w '41 roku?

Davien
środa, 1 kwietnia 2020, 10:47

Prosze bardzo: Po pierwsze zaskoczenie, Niemcy złapali ich z reką w przysłowiowym nocniku na trzy dni pred planowanym atakiem Stalina na Hitlera, po drugie Rosjanie za ZSRS walczyc nie chcieli,poddawali się całymi pułkami a na Ukrainie i Białorusi Niemców witano kwiatami jako wyzwolicieli. Dopiero jak sie okazało ze Hitler to jeszcze gorszy diabeł niz Stalin (na szczęście dla nas) sytuacja sie zmieniła

Olo1
wtorek, 31 marca 2020, 10:06

,,Niemcy zdobyli Moskwę?'' Niemcy nie. Polacy tak.

poniedziałek, 30 marca 2020, 20:01

tyu
poniedziałek, 30 marca 2020, 18:00

Większą nie odrobioną lekcją jest ekonomia. Rosja jak zwykle zbroi się mimo iż nikt jej nie ma zamiaru atakować, a nie umie zreformować gospodarki co jest permanentym źródłem problemów wewnętrznych.

FR technologiczne imperium
poniedziałek, 30 marca 2020, 14:20

Gaz i Ropa tanieje , plaga koronawirusa mimo początkowego bagatelizowania sprawy przez Putina okazała się znacznie poważniejsza ( w samej Moskwie jest ponad 1000 przypadków potwierdzonych aczkolwiek sami rosyjscy eksperci mówią że trzeba tą liczbę pomnożyć razy cztery, i reszcie kraju nie wspominając) Toteż wódz musi odwrócić uwagę ludu od problemów wewnętrznych agresywną polityką wobec sąsiadów. Jest to stara praktyka środowiska na Kremlu.

cóż
poniedziałek, 30 marca 2020, 20:10

Co powiesz w takim razie o przywodcy "wolnego świata" Trumpie, który truł przez dwa miesiące o tym jak to nie ma żadnego zagrożenia pandemią? Jakiś komentarz na temat 150 TYSIĘCY przypadków w Stanach w porównaniu do 1500 w Rosji?

Co za bzdury
wtorek, 31 marca 2020, 09:10

A Ty oczywiście wierzysz... Rosji?? Ale pamiętasz oczywiście, że wg Rosji Polaków w Katyniu to mordowali Niemcy? Pamiętasz , że wg Rosjan nie było katastrofy w Czernobylu? Aninie zatonął im żaden Kursk? Aha, na Krymie nie było żadnych rosyjskich wojsk? I to nie rosyjska rakieta zestrzeliła MH17? Co do zaś epidemii w USA. Wg CDC, i nie wiesz raczej co to jest, w USA do 1 lutego 2020 tylko na "sezonową" grypę zmarło już od 10 do 25 tysięcy Amerykanów! A na drogach rocznie ginie ich ok 50 tysięcy. Dla odmiany w Polsce szacuje się, wg informacji z 1 marca 2020, że od 1 października 2019 na "sezonową grypę i jej" pochodne" zachorowało od 1,5 do 2 milionów Polaków. 1000 chorych w Rosji?? Chyba tylko Ty w t o uwierzysz!! Takiej błazenady to nawet chyba Goebells by nie wymyślił.

Rhotax
poniedziałek, 30 marca 2020, 21:32

W Rosji nawet jak ukradna metodę produkcji szczepionki czy leków na koronkę to i tak rozkradną kasę na jej pozyskanie . A liczba ofiar będzie utajniona tylko krematoria przewożne będą działać na pełnych obrotach . Jeśli zrobią inaczej to się na nich obrażę za złamanie tradycji. A w USA dadzą sobie radę na luzie i jeszcze na tym zarobią . A potem dołożą Chinom.

say69mat
poniedziałek, 30 marca 2020, 13:38

Mając okazję zapoznania się z reportażami - publikowanymi w mediach elektronicznych - dotyczącymi niskiej świadomości mieszkańców Ukrainy w zakresie Covid19. W tym na temat zachowań społecznych, gwarantujących zdolność ograniczenia śmiertelnych efektów epidemii. Mam wrażenie, że Rosjanie - najzwyczajniej - przygotowują się na opcję niesienia masowej 'pomocy' militarnej. Złożonej skutkami epidemii, czyli niezdolnej do stanowienia oporu i elementarnej samoobrony Ukrainie. I wypada prosić Pana Boga, aby ten czarny scenariusz się nie ziścił.

fifi
poniedziałek, 30 marca 2020, 18:34

Podstepni jak zwykle.Wybrali moment kiedy ukrainscy poborowi są zajęci innymi sprawami w Polsce ,i nie będą mogli wrócić. A jak sie z nimi rozmawia ,to aż rwą się do walki.

Davien
piątek, 3 kwietnia 2020, 02:22

No i masz pecha bo Ukraińcy masowo wracaja do siebie:))

Tweets Defence24