Rosja: Nowy kontrakt na systemy S-400 i S-350

9 czerwca 2020, 12:02
S-400 Zvezda
Fot. mil.ru

Koncern Ałmaz-Antej ogłosił zawarcie z Ministerstwem Obrony Federacji Rosyjskiej nowego kontraktu, dotyczącego dostaw systemów przeciwlotniczych S-400 Triumf i S-350 Wirjaź. Realizację dostaw zaplanowano na lata 2020-2023. Wartość umowy nie została ujawniona.

Zobacz także
Reklama

Koncern Almaz-Antey i Ministerstwo Obrony Rosji podpisały kontrakty na dostawę do rosyjskiego wojska trzech pułków systemu rakiet przeciwlotniczych S-400 Triumf i czterech kompleksów systemu obrony powietrznej S-350 Witjaź.

Czytamy w oficjalnym komunikacie rosyjskiego producenta

Mowa jest o znacznych ilościach sprzętu, gdyż każdy pułk przeciwlotniczy to trzy dywizjony tworzące samodzielne jednostki ogniowe systemu S-400 złożone z 8 wyrzutni, stacji radiolokacyjnych i stanowisk dowodzenia. Każdy „kompleks” S-350 to dywizjon, czyli samodzielna jednostka operacyjna uzbrojona w 12 wyrzutni. Łącznie kontrakt dotyczy więc 72 wyrzutnie S-400 i 48 wyrzutni S-350 wraz ze stacjami radiolokacyjnymi, stanowiskami dowodzenia, pojazdami amunicyjnymi i systemem wsparcia. Dostawy mają zostać zrealizowane do końca 2023 roku. 

S-400 Triumf stanowi zmodyfikowaną wersję systemu S-300PMU, ale zaliczany jest przez Rosjan do czwartej generacji systemów OPL. Według źródeł rosyjskich kompleks S-400 Triumf z pociskami 40N6, których dotąd nie wprowadzono na uzbrojenie, będzie miał możliwość zwalczania celów aerodynamicznych na odległości do 400 km, a cele balistyczne o prędkości do 4,8 km/s - na dystansie do 60 kilometrów. Z obecnie stosowanymi pociskami starszego systemu S-300 może on razić cele na odległości do 240 km. Zasięg wykrywania i śledzenia obiektów powietrznych przez komponent radarowy wynosi około 600 km, z możliwością jednoczesnego zwalczania do 10 celów i naprowadzania do 20 rakiet. 

Z kolei S-350E Witiaź ma zastąpić system S-300P. Zastosowane w nim nowe pociski 9M96-2 są mniejsze i lżejsze od stosowanych przez poprzednika 5W55 oraz późniejszych odmian 48N6. Wyrzutnia PU 50P6E uzbrojona jest dzięki temu w 12 rakiet startujących pionowo (w systemie S-300P rakiet było tylko 4). Rakiety 9M96-2 są naprowadzane aktywnie radiolokacyjnie z radiokorekcją i mają zasięg 60 km (wysokość rażenia celów aerodynamicznych od 10 metrów do 30 km, balistycznych od 2 do 25 km). Są również dostępne pociski 9M96-1 o zasięgu 120 km.

Systemy S-350 Witjaź i S-400 Triumf stanowią element nowego, warstwowego systemu obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej Rosji. Mogą one zwalczać zarówno aerodynamiczne cele powietrzne (samoloty, śmigłowce, pociski cruise), jak i rakiety balistyczne. O ile systemy S-400 są systematycznie wprowadzane do służby od kilku lat i trafiły również na eksport (na przykład słynny kontrakt z Turcją), to pierwsze S-350 trafiły do rosyjskiej armii w 2019 roku. 

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 113
Reklama
mustafa
wtorek, 22 grudnia 2020, 19:31

niech polska kupi od rosji systemy rakietowe s-400triunf,s-300,topol,iskander,i inne oraz systemy walki elektronicznej,i inne okręty podwodne,okręty desantowe, fregaty rakietowe niszczyciele,i inne samoloty SU57 przecież to nie jest powiedziane że broń musimy kupować od amerykanów my nawet nie kupujemy broni w Europie tylko wydajemy b.dużo miliardów za ocean w Rosji mamy taniej i też dobry sprzęt

Loki
piątek, 12 czerwca 2020, 12:36

Ta wiadomość świadczy o tym że Rosja stosuje wyłącznie obronną politykę. Każdy kto pisze ze można je czymś zniszczyc i jest z państwa NATO dowodzi tym samym że stosuje agresywną politykę wobec Rosji. Nie oskarzajcie więc Rosji o agresywną politykę skoro sami ją stosujecie.

bender
czwartek, 11 czerwca 2020, 14:15

"Według źródeł rosyjskich kompleks S-400 Triumf z pociskami 40N6, których dotąd nie wprowadzono na uzbrojenie, będzie miał możliwość zwalczania celów aerodynamicznych na odległości do 400 km". To już z 15 lat jak czytam o tych 400 km zasięgu i wciąż go nie ma. Tyle, że 15 lat temu propaganda trąbiła, że wszystko już jest, a dziś skromniej zapewniają, że kiedyś będzie.

Jak ząb bolał to wyrwałem.
sobota, 13 czerwca 2020, 02:09

Wiem, że cię boli ten S-400, ale żeby tak płakac.

BAZ
środa, 10 czerwca 2020, 12:31

System można zniszczyć dronem PSZCZOŁA...

fifi
czwartek, 11 czerwca 2020, 10:52

Albo Truteń .

Łowca trolli
środa, 10 czerwca 2020, 23:41

Dodaj do tego, żeby nie było żadnych wątpliwości, że można to zrobić JEDNYM "dronem PSZCZOŁA"...

Davien
środa, 17 czerwca 2020, 13:57

No jak ci sie 1T-Pczeła wmelduje w radar 92N6....

Niuniu
środa, 10 czerwca 2020, 07:17

GB - międzynarodowe sankcję na dostawy broni do Iranu wprowadziła Razda Bezpieczeństwa ONZ rezolucją nr 223. Rezolucja ta wygasa 18 października 2020 r. To jeśli chodzi o sankcje międzynarodowe. USA oczywiście po swoim wyjściu z porozumienia atomowego z Iranem obłozyły ten kraj ponownie sankcjami w wielu obszarach gospodarczych i wszystkich militarnych. I na pewno tych sankcji nie zdejmą. Ale są to jednostronne działania USA i nie są międzynarodowym prawem. Na pewno ani Chiny ani Rosja do nich się nie będą stosować (w militarnym zakresie) chyba, że USA się z nimi dogada. Obecnie dyplomacja USA robi wszystko co może aby doprowadzić do przedłużenia rezolucji nr 223 i przekształcenia jej w bezterminową.

Pankracy
środa, 10 czerwca 2020, 02:26

Teraz kolej na S700 Prometeusz

środa, 10 czerwca 2020, 10:27

A zs rok S 1273 . Wszystko to jest tylko modyfikacja S 300 .Rosja nie ma jeszcze rakiet do nowego systemu a już wie jakie bedzie mial zdolnosci . Po prostu " Niet analoga w mirie "

Lucjan 3
środa, 10 czerwca 2020, 09:09

Raczej S10000 звезда Смерти

fifi
czwartek, 11 czerwca 2020, 10:53

Phii.Wszyscy Ukraińcy znają rosyjski :).

obiektywny
wtorek, 9 czerwca 2020, 21:19

z tymi rewelacyjnymi osiagami tych obydwoch zestawow jak wszystkiego co rosjanie przekazuja do wiadomosci publicznej to bym podzielil prze pol ,wszystko pieknie przedstawione jest na filmach jednak w praktyce w rzewistych warunkach bojowych juz tak dobrze nie wyglada ,takze nie ma co sie podniecac

Fanklub Daviena
środa, 10 czerwca 2020, 17:27

Raczej pomnóż przez 2. S-200 miały mieć zasięg 180km a wg Izraela i Turcji Ukraina zestrzeliła nad Morzem Czarnym samolot pasażerski 360km od Krymu. Wg Rosji było to "240km" i taki teraz oficjalnie podają zasięg S-200... Zasięg P-800 Onyks Rosja też zawsze podawała 600km a teraz NATO twierdzi, że mają 800km... :)

Davien
niedziela, 14 czerwca 2020, 01:57

No to obalamy mity funkluba:)) S-200 ma zasieg do 400km a nie 180, zalezy to od wersji systemu. Wg izraela i Rosji Ukraina nic nei zestzreliła bo jest nierealne trafic pociskiem o zasiegu 240km wymagającym stałego naprowadzania w coś odległe o 360km Po drugie zasięg P-800 Oniks wynosi 120km na niski pułapie i 400-440km na wysokości 15km. Wiec jak widac znowu twoje mity rozniesione w pył.

spoko
piątek, 12 czerwca 2020, 18:22

Fanklub Co wiesz na temat tego zestrzelenia \flight 1812\? Wypadek miał miejsce w momencie wystrzelenia rakiety bojowej podczas wspólnych ćwiczeń ukraińsko-rosyjskiej wojskowej obrony powietrznej [3]. Ćwiczenia odbywały się na kontrolowanym przez Rosję poligonie 31. rosyjskiego centrum badań nad flotą czarnomorską na przylądku Opuk w pobliżu miasta Kercz (Krym) Amerykanie na samym poczatku mowili ze przyczyna katastrofy byla\rakieta S 200 Rosjanie jak zwykle zaprzeczali i mowili ze to akt teroryzmu No potem Rosjanie stwierdzili ze to ukrainska rakieta itp Stara historia ciagle sie powtarza np HM17

Davien
niedziela, 14 czerwca 2020, 02:04

Panei Spoko, ani Ukraińskei wojsko, ani Rosja ani izrael nigdy nie twierdziły ze flight 1812 został zestzrelony bo zwyczajnie nie było to realne z pociskiem od S-200WE. A Rosjanie stwierdzili oficjalnie:"the weapons used in those exercises had such characteristics that make it impossible for them to reach the air corridor through which the plane was moving". Do tej pory nie wiadomo co się własciwie stało bo wrak lezy za głeboko. Aha, pocisk z S-200WE nie moze sie jak twierdzili Amerykaie samemu na cokolwiek naprowadzic bo nie ma głowicy samonaprowadzajacej ale zwykła półaktywna.

środa, 10 czerwca 2020, 02:06

Podziel przez cztery, i pośpisz spokojniej i jeszcze się pośmiejesz.

PL.
wtorek, 9 czerwca 2020, 21:04

Nie ma co się śmiać z ruskich tylko spójrzmy na własną OPL,to jest dopiero dramat.Przez 5 lat paplaniny kupiono raptem dwie baterie Patriot i chyba w MON stwierdzili że tyle starczy,a program Narew to już chyba całkowicie uwalili

jsdkfjkdsjfkldjfg
środa, 10 czerwca 2020, 12:13

Generalnie zgoda, jedynie Vshort jako tako ogarniamy.

PL.
czwartek, 11 czerwca 2020, 09:58

Tylko do tego doszliśmy przez 30 lat wolnej Polski,OPL bardzo krótkiego zasięgu nawet krótkiego zasięgu na przyzwoitym poziomie (od10do 50 km) zrobić nie potrafimy albo nie chcemy...

środa, 10 czerwca 2020, 10:31

Oczywiscie ze nie mozemy sie śmiać z ruskich.Jest 21 wiek i 25 % mieszkancow tego mocarstwa nie ma kanalizacji ale grozic wszystkim dookoła mogą. Ot prawdziwe mocarstwo u ktorego PKB jest równe PKB stanu Kalifornia

fifi
czwartek, 11 czerwca 2020, 10:56

Trollowani przy obiedzie?Zapomniałeś o asfalcie,chyba że asfalt zostawiłeś sobie na deser :)?

Jerzy Jerzy
czwartek, 11 czerwca 2020, 09:50

W Warszawie też mamy spore braki w kanalizacji np. spora część dzielnicy Wawer

spoko
piątek, 12 czerwca 2020, 18:24

Zapomiales dodac ze to Rosjanie zaczeli budowac kanalizacje w Warszawie

Perla Lubelska
wtorek, 9 czerwca 2020, 18:58

Pentagram rozwija,serię,pocisków Pac3 raczej dość skutecznie takze kiedy amerykańska dywizja w Poznaniu obejmie Redzikowo to i Pac 5 sie cudownie pokaże

Kapustin
wtorek, 9 czerwca 2020, 18:05

Putin oddlużył almaz w tamtym roku na sume 1.2-mld usd Także teraz moga dalej brnąć z dostawcami w dlugi

Pawel
wtorek, 9 czerwca 2020, 19:26

Myslisz ze za friko im dal 1.2 mld? Nie jest tak naiwny jak nasi politycy rozdajacy kase podatnika np na f3%5 z ktorych pierwsze przybeda za 10 lat podczas gdy Dunczycy juz z rok maja dostac pierwsze.

Towarzysz Polak
piątek, 12 czerwca 2020, 08:12

Bo Duńczycy zamówili dużo wcześniej przed nami, zwyczajnie do F35 są kolejki chętnych i trzeba czekać, czyli wprost przeciwnie niż do su57.

df
wtorek, 9 czerwca 2020, 17:19

Ciekawe co z 9M100 i czy Rosjanie mają już samonaprowadzający się pośredni, tani efektor do wielokanałowego zwalczania "masowych" zagrożen bo z elektrooptyką u nich krucho. Natomiast S350 to nie tylko osłona S400 a następny po Buku system ze zdolnością antybalistyczną a 9M96 to już odpowiednik PAC2GEM lub lepiej z radarem aktywnym. I znowu powtórzę. S300, S400, S350, Tor, (od biedy Pancyr), Buk od M2 w górę, S300W i Antey2500 i inne to zdolność przeciwrakietowa przy której defiladowa ilość przestarzałych ATACMS które pojawią się w Wojsku Polskim za 3 lata to śmiech na sali. Rosjanie z rozmysłem budują wielopoziomową, przeciwrakietową bańkę antydostępową chowając w niej silną artylerię przełamać ją może nie śmieszny ATACMS lub GMLRS o zasięgu 40 km mniejszym niż Tornado-S a polski, masowo produkowany efektor, polski odpowiednik minimum GMLRS ER, niezależny od GPS z dobrym INS i opcją naprowadzania EO. Darujmy sobie gadkę o strzelaniu RBSami albo NSMami w lądowe cele w OK albo GL SDB który jest protezą, wypełniaczem a nie pełnowartościwym efektorem.

środa, 10 czerwca 2020, 10:35

To co maja Ruscy widac jak na dloni w Ukrainie , Syrii ,a ostatnio w Libii gdzie Turcy tłuką ten zlom na potęgę nie używając nawet lotnictwa

Voodoo
wtorek, 9 czerwca 2020, 21:44

Nikt do końca nie wie co "ruscy" kombinują.... faktem jest...najdroższy pokaz broni antybalistycznej w świecie odbył się w Kapustynm Jare w grudniu '18 roku...wtedy odbył się pokaz dla Turków AS Kataru i Indii pokaz możliwości Trimpfa...analitycy twierdzą że to był prototypowy Prometeusz.... "ruscy" wtedy wystrzelili 3 rakiety strategiczne ( Bulawa z M.Barensa...Shatan z głowicą manewrujaca z Syberii Zach...i Jars z Kamczatki) plus 12-15 Iskanderow....wszystko zostało zestrzelone....z wszystkich info na ten temat tylko izraelskie są w miarę spójne..... reasumując jak Turcja i inni chcą Prometeusza...najpierw muszą kupić Trimpfa....nt..Anteya tego tematu bym nie ruszał... nikt nie ma pojęcia co to jest...jeżeli 4 warstwa (czyli dolna ) ma być Prometeusz....to co ma być pierwszą....te wywody analityków można sobie w buty włożyć

df
środa, 10 czerwca 2020, 15:34

bez przesady z tym Prometeuszem, Rosjanie długo nie osiągną poziomu precyzji THAAD nie mówiąc o SM3. Każdy niszczyciel z AEGIS ma zdolność ASAT a gdzie jest rosyjska flota ze zdolnościami przeciwrakietowymi ? Nie oznacza to że należy nie doceniać przeciwnika. Robią postęp w radiolokacji wprowadzając radary AESA (produkują moduły GaAs), wprowadzają masowo sensory UV, z IIR mają wciąż problem, rakiety naprowadzane aktywnie wchodzą masowo na uzbrojenie można uznać że S400 lub S350 z 9M96 to odpowiednik Patriota z PAC3 CRI a to już coś

dyndas
czwartek, 11 czerwca 2020, 17:49

Problem w tym, że Amerykanie takich szerokich testów pokazowych nigdy nie zrobili. Testy USA polegają na tym, że wyrzutnia jest na Hawajach i leci sobie pojedynczy łatwy cel i albo go zestrzeli albo nie. Nigdy jeszcze Amerykanie nie pokazali zdolności antyrakietowych na przyzwoitym poziomie wobec wielu celów jednocześnie

środa, 10 czerwca 2020, 10:38

Jasne U Ruskich na 10 wystrzelonych rakiet maja 13 trafień. Po prostu niet analoga w mirie , tylko że ten mir tlucze te ruskie cuda techniki gdziekolwiek sie pojawią

GB
wtorek, 9 czerwca 2020, 20:14

Tylko widzisz nikt nie będzie walił po OPL rakietami ATACMS bo i po co, tylko AGM-88E AARGM w tym też wersja ER. Rakiety przeciwradiolokacyjne są po to aby wyeliminować OPL.

df
środa, 10 czerwca 2020, 15:41

a dlaczego nie polskie rakiety naprowadzane pasywnie radiolokacyjnie ? poza tym HAARM będzie za kilka lat, nie będzie polski i będzie koszmarnie drogi. No i co z ogniem kontrbateryjnym bo przeciez nikt nie bedzie walil AARGM do Tornado-S schowanych w bańce. Już samo wysłanie lotnictwa na misję SEAD to porażka bo oznacza że nie zniszczono OPL przeciwnika ogniem artylerii i rozpoznaniem innym niż lotnicze. Pisanie o tym że F35 niezauważony przez przeciwnika będzie sobie bezkarnie latać nad OK i strzelać pociskami przeciwradiolokacyjnymi to fantastyka naukowa. Jeśli bańka nie zostanie wyłączona od razu F35 nie polatają, one mają zwieńczyć dzieło lub wykonać punktową, chirurgiczną robotę a nie wykonywać zadania artylerii, rozpoznania, OPL w jednym

Davien
czwartek, 11 czerwca 2020, 02:11

A masz jakies takie rakiety w ogóle w planach chocby?? Bo nie robimy do nich absolutnie nic, poza testowany właśnei demonstrator sterowania UWSR. Artylerią nigdy nei zniszczysz OPL wiec daruj sobie takei bajki. A co do F-35 to jak widac nad Syrią gdzie sa tez "cudowne" S-400 latają sobie F-35I bez najmniejszego problemu:)

piątek, 12 czerwca 2020, 01:23

Tak, lata. Tylko ze oprocz ciebie nikt tego F-35 tam nie widzial.

Davien
niedziela, 14 czerwca 2020, 02:05

To zbudujcie w końcu w tej Rosji jakies lepsze radary:))

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 01:23

Po co radary dawidzie. Wyslac tam ciebie, bo ty wszystko widzisz, nawet to co nie istnieje. Jak na przyklad twoje AIM-120 i AIM-9L z 1973 roku, nieistniejace F-15AE, czy wllasnie F-35 latajace na Syria.... Ale zapomnialem, ty juz nawet widziales te F-35 nad Kremlem.

piątek, 12 czerwca 2020, 01:23

Tak, lata. Tylko ze oprocz ciebie nikt tego F-35 tam nie widzial.

MPL
środa, 10 czerwca 2020, 09:43

Przy czym problem polega na tym, że pomimo dostępności AARGM dla F-16 i ich zapisaniu w PMT nic się dalej nie dzieje w kwestii zamówienia, a cykl produkcji to pierwsze dostawy po dwóch latach od podpisania umowy. Dostępność AARGM ER dla odbiorców zagranicznych spodziewana jest dopiero pod koniec dekady. Najpierw USAF wypełni swoje arsenały - aktualne zamówienie obejmuje 2000 pocisków. I jeszcze jedno: AARGM to efektor. Aby skutecznie działał potrzebny jest system wsparcia naziemnego, który Siły Powietrzne też muszą zbudować od podstaw. A systemy S-300 / 350 / 400 to nie tylko kwestia przełamania A2/AD Rosji i Białorusi. To przede wszystkim kwestia suwerenności i swobody manewru operacyjnego w przestrzeni powietrznej RP. Zarówno w czasie pokoju, jak i kryzysu i wojny.

Davien
wtorek, 9 czerwca 2020, 19:18

Po pierwsze panie df S-350 nie jest zadna ochrona dla S-400 ale systeme zastepujacym S-300, po drugie żaden Buk nie może zwalczac pocisków balistycznych, podobnie jak TOR czy Pancyr wiec proszę nie opowiadac bajek. Jedyne systemy z zdolnosicami ABM to S-300V/VM, S-400 i S-350 i finał. ATACMS panei df nie ejst smieszny ale jest pociskiem balistycznym zdolnym nawet atakowac cele ruchome. Tornado-S ma zasięg do 70km czyli o 2km mniej od GMLRS a pocisk 9M542 o zasięgu 120km w porównaniu do GLSDB wypada słabo, do tego jest potwornie drogi . Panie df bajek o jakims mitycznym polskim efektorze do MLRS prosze nei opowiadać

df
środa, 10 czerwca 2020, 15:51

Panie Davien nie podam teraz źródła ale można znaleźć w sieci. Od lat 80tych prowadzono testy antybalistyczne koło Astrachania i Buk M2 z pewną choć nie 100% skutecznością przechwytywał Toczki a nawet Elbrusa bo naprowadzanie półaktywne dobrze sprawdza się w przeciwrakietówce a Buk M3 to już rasowy antybalistyk. O radarze Kupiola na TELARZe Buka można mówić w superlatywach to nie kiszka jak w tanim Pancyrze. No i proszę zauważyć że irański Khordad3 to przerobiony Buk. Od 9M117 można mówić o antybalistyce ale to samo można powiedzieć o CAMM to nie jest tak że Buk M3 to Gwiazda Smierci ale na ATACMS wystarczy

Davien
niedziela, 14 czerwca 2020, 02:17

Panei df pocisk balistyczny Toczka osiąga prędkość 1,8km/s wiec jest całkowicie poza szasięgiem możliwości dowolnego systemu Buk. wiec bez zmyslanai prosze. Maksymalna predkość pzrechwytywanych dla Buk-a celów( i to jedynie w wersji morskiej) to 1200m/s, wersje ladowe mają do 830m/s. Khordad-3 to nei pzrerobiony BUk ale system podobn do Buk-a, tak samo jak pociski Taer-2 to nei 9M317 . Oczywiscie wg ciebie Sayyad-2 których tez uzywa khordad-3 to tez Buk?? Naprowadzanei półaktywne w aystemach ABM sprawdza sie raczej kiepsko Radar 9S18M1 to zwykły radar wykrywania o zasiegu 85km, do naprowadzania słuzy radar 9S35M1. maksymalny pułap wykrycioa celu to 35km wiec jakei ABM panei df???

Faklub Daviena
środa, 10 czerwca 2020, 09:47

Kłamczuszku, wystarczy zaglądnąć do rosyjskich źródeł, że S-350 jest systemem ŚREDNIEGO zasięgu i nie ma zastępować STARYCH wersji S-300 (które idą na złom), ani nowych S-300, które są systemami dalekiego zasięgu, lecz mają sukcesywnie zastępować systemy średniego zasięgu, czyli Buki. A reszta twoich bredni jest taka jak zwykle: nieprawdziwa... I co robisz z parametrami kłamliwie ujętymi z możliwości rosyjskiego sprzętu? Kłamliwie dodajesz do możliwości amerykańskiego sprzętu... :)

Davien
czwartek, 18 czerwca 2020, 12:04

Widzisz funku ale S-350 nie zastepuje Buk-a tylko S-300P/PS nie jest systemem średniego zasięgu ale dalekiego jak S-300 a jak kłamie to udowodnij swoje brednie albo milcz.

środa, 10 czerwca 2020, 07:02

Buk MK3 ma możliwość zwalczania pocisków balistycznych

Davien
czwartek, 11 czerwca 2020, 02:17

Taak, pociski systemu Buk-M3 moga zwalczac cele o maksymalnej predkości do 830m/s wiec nawet ATACMS nei pzrechwyca:))

środa, 10 czerwca 2020, 10:40

Oczywiscie wg ruskich, a S 400mozliwosci zwalczania celow na Księżycu

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 11 czerwca 2020, 02:22

Wedlug jednego eksperta (a moze nawet dwoch) F-35 ma mozliwosc zwalczania celow na Ksiezycu za pomoca pociskow AIM-120 z 1973 roku.

Davien
wtorek, 16 czerwca 2020, 16:35

No ładna samokrytyke napisałęś, miło ze sie przyznałeś ze AIM-120 w 1973r to twój wymysł:))

środa, 17 czerwca 2020, 01:51

No co ty devi, przeciez wszyscy wiedza, ze te AIM-120 z 1973 roku, lopatki turbin widziane od strony wlotu powietrza i kotly opalane oparami benzyny to twoj wymysl :)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
środa, 17 czerwca 2020, 01:50

devi, widze ze znowu sie wypierasz. Wiec wkleje jeszcze raz twoja opowiesc o AIM-120 i AIM-9L z 1973 roku. Artykuł na Defence 24 pt; „Jednak Super Hornet dla Luftwaffe?”. poniedziałek, 14 października 2019, 18:12, anonimowy komentator: "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. „ wtorek, 15 października 2019, 01:42. Davien: „No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:)” wtorek, 15 października 2019, 16:53, bryxx: „Ciekawe jaka ma wiedzę gość uzbrajajacy w 1973 roku niemieckie Phantomy w AIM-120 lub oraz twierdzący że radiolokator tychże maszyn to pełnoprawny AN/APQ-120”.

Davien
środa, 17 czerwca 2020, 14:03

No i znowu potwierdzasz ze to ty i bryxx wymysliliscie te AIM-120 w 1973r:) Ile jeszcze razy bęziesz sie kompromitował @fantasy:)

czwartek, 18 czerwca 2020, 11:42

Artykuł na Defence 24 pt; „Jednak Super Hornet dla Luftwaffe?”. poniedziałek, 14 października 2019, 18:12, anonimowy komentator: "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. „ wtorek, 15 października 2019, 01:42. Davien: „No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:)” wtorek, 15 października 2019, 16:53, bryxx: „Ciekawe jaka ma wiedzę gość uzbrajajacy w 1973 roku niemieckie Phantomy w AIM-120 lub oraz twierdzący że radiolokator tychże maszyn to pełnoprawny AN/APQ-120”.

Davien
czwartek, 18 czerwca 2020, 12:05

No i znowu potwierdzasz ze miałem rację iz to twoj wymysł i bryxxa:)) Ale prosze , znajdz mój post z ta data, czekam:))

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 19 czerwca 2020, 02:00

Przestan juz sie osmieszac dejvidku. Calka rozmowa dotyczyla 1973 roku, zreszta juz ktos inny pod innym artykulem odpowiedzial ci tym samym cytatem, wiec sie nie wykrecisz.

FR technologiczne imperium
piątek, 12 czerwca 2020, 08:14

Z tego co pamiętam to póki co tylko Rosjanie oficjalnie mówili o kosmicznym MiG 41

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 13 czerwca 2020, 02:11

Doucz sie na gdzie jest granica kosmosu, potem przeczytaj kilka razy powoli artykul o MiG-41 i na koniec wroc i sie popraw.

Pentagram
wtorek, 9 czerwca 2020, 19:02

Kolega ma dużo racji prosze jednak zauważyć ze budżet PENTAGONU jest bardzo elastyczny i podąża w kierunku zagrożenia. A więc 750 mld usd na każdy rok od 2021 do 2025 nadrobi kazda różnicę technologiczna do Rosji i Chin

Schabowy
wtorek, 9 czerwca 2020, 16:44

14 samochodów s400 po 4 pociski

Kabaret Dudek
wtorek, 9 czerwca 2020, 16:41

4-pociski na pace kamaza O co tu chodzi? A wiec pocisk to wyrzutnia a nie kamaz

Kot w butach
wtorek, 9 czerwca 2020, 16:01

Do 2023 to dopiero wyprodukuja korpusy

Kosmo
wtorek, 9 czerwca 2020, 15:35

Pojawiła się również informacja że równolegle Turcja podpisała umowę na dostawę drugiej partii S-400 oraz podobno zawarto umowę na przekazanie przez Rosję technologii która umożliwi Turcji w przyszłości stworzenie własnego systemu opartego na S-400

FR technologiczne imperium
wtorek, 9 czerwca 2020, 15:29

Na na papierze osiągi tych systemów robią wrażenie, tak samo jak słynny T-28 w czasie II WŚ, a potem został brutalnie zweryfikowany przez niemieckie czołgi. Zresztą podobna historia z pancyrami, które z łowców dronów stały się ich ofiarami. Nie chodzi tu o lekceważenie tych systemów Ale nie róbmy z nich nie wiadomo czego bo o niemającym analogów su57 też się nasłuchaliśmy a prawda wyszła z pierwszym uderzeniem samolotu o glebę.

Fanklub Daviena
wtorek, 9 czerwca 2020, 20:51

Kraje jak Turcja, Indie, Wietnam, Katar, Arabia Saudyjska miały okazję poznać "osiągi" Patriot i osiągi S-400 - mimo amerykańskich gróźb i sankcji zdecydowanie wolą S-400... USA "niewidzialnymi" dronami miały już okazję przetestować S-400 nad Krymem i Syrią - już tam nie latają... Izrael mając "niewidzialne" F-35 tylko w snach Daviena "lata jak chce nad Syrią i Iranem" i odpala pociski dalekiego zasięgu znad Libanu, bojąc się wlatywać nad Syrię... Turcja mimo niezliczonej ilość grób wobec Asada i Rosji, nad Syrię odważyła się wysłać tylko drony a nie F-16... Jakich jeszcze wymagać rekomendacji dla S-400? :)

asd
środa, 10 czerwca 2020, 08:25

S-400 jest tańsze, prostsze i można je bezkarnie skopiować. To są jedyne zalety. Nad Syrią to amerykańskie lotnictwo rozstrzelało najemników Putina. Gdzie były wtedy S-400 kiedy Rosjanie błagali o litość?

Łowca trolli
środa, 10 czerwca 2020, 23:48

Większych bzdur to dawno nie czytałem. Jak S-400 są takie proste, to dlaczego nikt ich nie jest w stanie skopiować? Natomiast nad Syrią, to Amerykanów oblatuje strach, jak tylko muszą przelatywać i to nawet daleko od miejsc rozlokowania Rosjan. Tak to jednak jest, jak potrafi się bombardować tylko słabszych...

Davien
niedziela, 14 czerwca 2020, 02:21

Taak, tak sie Amerykanei pzrejmują S-400 zę sobie stzrelali rakietami nad Hmiejmin a wczesneij wykoani nalot bombowców B-1B na cele w Syrii i w żadnym wypadku ten"cudowny" S-400 nie był nawet w stanie ich wykryc:)) a słabych i bezbronnych to bombarduje Rosja (Aleppo, Douma,) wiec zwycajnie milcz trollu.

anty troll
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 04:42

Tak? Slabych i bezbronnych bombarduje tylko Rosja? To poczytaj sobie trollu troche co wyprawialo w Wietnamie twoje ukochane juesej. Artykul pod tytulem "Najgorsze katastrofy jakie spowodowal czlowiek". Cytuje: "W latach 1955–1975 doszło do konfliktu zbrojnego w Wietnamie i krajach sąsiednich, znanego jako wojna w Wietnamie. Aby zdobyć przewagę, wojska amerykańskie zastosowały herbicyd znany jako Agent Orange. Podczas konfliktu Amerykanie rozpylili ponad 80 milionów litrów tej substancji chemicznej nad Wietnamem Południowym, aby pozbawić wroga partyzantów komunistycznych naturalnej osłony w lesie. W tym samym czasie zlikwidowali ich uprawy. Jednak Agent Orange zawierał także niebezpieczną dioksynę, która jest związana ze zwiększoną ilością nowotworów i wad wrodzonych. Duże ilości chemikaliów przedostały się do gleby, a następnie do źródeł wody. Dotknęło to głównie dzieci urodzonych w tym czasie. Po urodzeniu wyglądały zdrowo, ale nigdy nie były w stanie chodzić. Wietnamscy lekarze zaobserwowali również gwałtowny wzrost zachorowań na raka i inne choroby. Jednak rząd Stanów Zjednoczonych i twórcy Agent Orange odmówili jakiejkolwiek odpowiedzialności za negatywne skutki substancji. Tylko amerykańscy weterani, którzy zostali wystawieni na działanie substancji podczas walki, otrzymywali rekompensatę".

Davien
środa, 17 czerwca 2020, 14:07

Najgorsze katastrofy to Rosja trollu: IIWŚ, Czernobyl Hołodomor na Ukrainie, i w końcu bolszewizm. Wojna wietnamsta to tez robota Rosji. Masz cos jeszcze do dodania?

anty troll
czwartek, 18 czerwca 2020, 02:00

Podejrzewam, ze wyginiecie diznozaurow 65 milionow lat temu to tez robota Rosji? Eksplozja super wulkanu Toba na Sumatrze, 70 tysiecy lat temu, ktory wybil praktycznie cala owczesna ludzkosc, to tez robota Rosji? Katastrofa w elektrowni atomowej Fukushima II to tez robota Rosji? Eksterminacja Indian ameryki polnocnej to tez Rosja? Widze ze strasznie zabolalo. Dwie bomby atomowe zrzucone na Hiroszime i Nagasaki ktore zabily setki tysiecy ofiar to tez robota Rosji? Zabolala prawda? Do ksiazek marsz!!!

Davien
czwartek, 18 czerwca 2020, 12:09

Nie , wtedy Rosji nei było trollu:) A teraz dalej: W Hiroszimie i Nagasaki zgineło łacznie 130 tys osób więc jakie setki tysięcy trollu, Eksterminacja indian to tez Rosja która miała kolonie w Am. Płn. Fukushima to siły natury, nie czytałes w gotowcu z GRU?? Widac ze strasznie prawda zabolała że takie kłamstwa wymyslasz:)

anty troll
piątek, 19 czerwca 2020, 12:34

Widzisz Davienku, jak tobie sie nie napisze doslownie, nie wytlumaczy jak dziecku, to ty jak zwykle nic nie rozumiesz. To teraz doucz sie, ile bylo ofiara atakow na Hiroszime i Nagasaki, nie chodzi tylko o bezposrednie ofiary eksplozji, ktorych bylo co najmniej 140 tysiecy a nie 130, ale ofiar chorob popromiennych, nowotworow i tym podobne. "Eksterminacja indian to tez Rosja która miała kolonie w Am. Płn.". Takiego odlotu to dawno nie miales. Jedyna prawda w tym co napisales jest tylko to, ze Rosja nie istniala 65 milionow lat teme :). A to ze nazywasz mnie "trollem", insynuujesz jakies GRU, to mnie batrdzo cieszy, bo twoja agresja swiadczy tylko o twojej bezsilnosci, bo po raz kolejny udowodniono ci pisanie bajeczek ;).

środa, 10 czerwca 2020, 10:44

Wtedy S 400 mialo przerwę na lunch.ze też ci Amerykanie zawsze wybiora nieodpowiednia godzine .

Davien
środa, 10 czerwca 2020, 02:00

No i popatrz funku, Saudowie dalej kupują Patriota, ZEA też, Indiach nigdy go nie było, tak samo jak w Wietnamie, Katar tez kupuje Patrioty wiesz w ogóle co za brednie wypisujesz?? A Turcja dalej prosi o popatzr czyzby Patrioty?:)) Nad Syria lata co chce całkowicie drwiąc sobie z rosyjskich systemów OPL które jak na razie nadaja sie do zestzreliwania własnych samolotów i do niczego innego. Turcja nad Syrie wysłąła tez F-16, ten Su-24MK2 zestzrelony AIM-9X latał nad Idlib a to ciagle Syria. Natomiast dla S-400 "naljepsza rekomendacją" jest fakt ze jak coś leci to wyłączaja wszystkie radary i siedzą cicho jak mysz pod miotła.

Voodoo
środa, 10 czerwca 2020, 22:12

Bardzo podoba mi się wypowiedź nt.Trumfa generała sił powietrznych samoobrony Japonii....»najbardziej niepokij mnie fakt miczenia rosyjskich systemów OPK w Syrii....albo na coś czekają albo są niezdolne do obrony"....patrząc na kolejkę chętnych (13 kupców) optowalbym za tą pierwszą tezą Japonczyka

Davien
niedziela, 14 czerwca 2020, 02:23

jaka kolejka chętnych?? Kupują jedynei ci co nie moga miec systemó zachodnich jak Turcja czy Indie, Chiny kupiły na defilady i zeby sobie zrobić kopie z zachodnia elektroniką i radarami jak zrobili z S-300:)) Voodoo, z kazdym dniem stajesz sie coraz smieszniejszy:)

HeHe
wtorek, 9 czerwca 2020, 19:30

Uderzenie jednego z SU-57 o glebę nie może być uznane za "prawdę" o tym samolocie. Był to zresztą egemplarz testowy a o glebę uderzył znacznie więcej niż jeden F-35 i tego także nie można uznać za "prawdę" o tym samolocie.

Davien
środa, 10 czerwca 2020, 02:03

Sam chciałeś:) Su-57 który sie rozbił nei był egzeplarzem testowym ale pierwszą seryjna maszyna dla WKS. Na razie rozbiło sie 3 F-35 na ponad 250 tys wylatanych godzin i jedyny Su-57 na ile tych wylatanych godzin? 2-3? wiec jak widać coś ci stanowczo nei wychodzi:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 12 czerwca 2020, 01:27

A moze ktos zestrzelil tego Su-57 twoimi AIM-120 z 1973 roku?

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 12 czerwca 2020, 01:27

A moze ktos zestrzelil tego Su-57 twoimi AIM-120 z 1973 roku?

Pawel
wtorek, 9 czerwca 2020, 19:28

NIe rozumiem czemu porownujesz ich do niemieckich czolgow?Z Berlina piszesz? Najwazniejsze ze biora udzial w wyscigu produkcji i rozwoju technologii

fifi
wtorek, 9 czerwca 2020, 19:10

Niemieckie czołgi zostały brutalnie zweryfikowane przez KW i T34,że pozwolę sobie posłużyć się twoim ,nie majacym analogów poetyckim stylem.

środa, 10 czerwca 2020, 10:49

Chciałeś napisac chyba iloscia a nie jakością o czym pisza nawet ruscy .poczytaj o bitwie na Łuku Kurskim. Wprawdzie Niemcy musieli sie cofnac , ale straty w czolgach byly u nich 4 krotnie mniejsze

Davien
środa, 10 czerwca 2020, 02:06

No własnie 11tys Pz4 5 tys panter , 1400 Tygrysów i 475 King Tigerów zniszczyło 44900 samych T-34 nie liczac dziesiątek tysięcy innych rosyjskich czołgów. Istotnie , Niemieckie czołgi bardzo brutalnie zweryfikowały te rosyjskie. a i tak na froncie wschodnim wszystkie niemieckie czołgi nei były:))

Tito
środa, 10 czerwca 2020, 10:36

Czasem kontekst pewnych wydarzeń stanowi o ich ocenie. Podane przez ciebie dane są faktem, jednakże należało by dla ścisłości dodać, że większość tych strat i to po obu stronach (śr. ok 60 %) zadały holowane armaty ppanz.. Pozdrawiam

Davien
czwartek, 18 czerwca 2020, 12:10

Tito prosze nie zmyslac bo dla Rosjan słuzba w artylerii ppanc była równoznaczna z karna kompanią, ot tak wybijali czołgi:))

Tani
środa, 10 czerwca 2020, 09:43

Davien tyle nie mogly, bo toby znaczylo ze Rosjanie nie powinni miec anijednego T-34. Ty sprawdz ile to wyprodukowano tego tanka do lutego 45. Dlaczego luty, bo te czolgi trzeba bylo przywiezc na front. Dane sa dostepne. Druga sprawa to Twoje zrodlo jest smieszne. Masz dane sowieckie bo Rosja odtajnila archiwa. USA podalo ze stracilo w Europie 44/45- 4200 Shermanow. Uprawiasz propagande, Wez sobie wykaz jednostek AS i etat czolgow i juz bedziesz wiedzial ilemieli w linii. Dla ulatwienia podam Ci ze Ruski korpus pancerny mial etatowo 12 czolgow wiecej jak niemiecka dywizja pancerna.

Hanys
wtorek, 9 czerwca 2020, 18:19

Jeżeli chodzi o pancyra, to rzeczywiście USA nie ma nic nawet zbliżonego do tego systemu. I gdyby baza Hmeimin była amerykańska, to nie zostałby tam kamień na kamieniu po ataku tych dronów "z odpustu".

Davien
środa, 10 czerwca 2020, 02:07

Hanys, jakby Hmiejmin było baza USA to mieliby tam system Centurion C-RAM nei mający problemów z tymi dronami. A USA istotnie tak skopanego systemuOPL jak pancyr nei ma bo zwyczajnie go nei potzrebuje:))

taka prawda
wtorek, 9 czerwca 2020, 14:53

Biorąc pod uwagę obszar Rosji to nawet jakby zamówili 10 razy więcej to i tak kropla w morzu potrzeb.

Hanys
wtorek, 9 czerwca 2020, 18:08

Ale większość obszaru Rosji to pustkowie. Liczy sie ochrona miast, ośrodków przemysłowych, silosów strategicznych itp. A S-400 może szybko odpalać pociski w dowolnym kierunku, a nie sektorowym.

T7g
środa, 10 czerwca 2020, 01:06

Odpalić to się on może do garażu jak w Syrii...

Davien
wtorek, 9 czerwca 2020, 19:22

Odpalac może ale naprowadzac wyłacznie sektorowo, ot taki problem z SARH:) Patriot tez odpala w dowolnym kierunku, ale moze naprowadzac w 2x większym sektorze od S-400 a od Patriot NG w 360-ciu stopniach.

pragmatyk
środa, 10 czerwca 2020, 18:58

Widze ,ze Davien wprowadził blokady sektorowe dla S-400 ,jakaś nowa wersja? Moze P-18 też ma blokady sektorowe zeby nie zrobił się z niego smigłowiec.

Davien
niedziela, 14 czerwca 2020, 02:25

Dziecko, radar 92N6 nei działa stale w 360 stopniach wiec mamy naprowadzanie wyłącznie sektorowe:)) P-18 nie naprowadzi nawet muchy bo to radar wczesnego wykrywania neiuku:)

Ciekawy
wtorek, 9 czerwca 2020, 19:09

Wiemy, wiemy. W Syrii także odpalały i postrącały wszystko z nieba.

Davien
środa, 10 czerwca 2020, 02:08

W Syrii stosowali taktyke ichtamnieta: jak cos leci wyłaczali wszystko i udawali zę ich tam niet:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 11 czerwca 2020, 02:19

Moze bali sie twoich AIM-120 z 1973 roku?

Łowca trolli
środa, 10 czerwca 2020, 23:54

USA nie tylko w Syrii udają, że ich tam nie ma. W Iraku taka taktykę zastosowali jak oberwali kilkoma irańskimi rakietami. Nieprawdaż? :-)

Davien
niedziela, 14 czerwca 2020, 02:27

Wow, aod kiedy to USA uzywa S-400?? A Iranskei rakiety trollu trafiły w irackie bazy po czym Iran dostał takiej paniki że cos skopali i USa im odda ze zestzelili ukrainski samolot pasazerski bo załoga TOR-a spanikowała do końca.

Niuniu
wtorek, 9 czerwca 2020, 14:53

S-350 praktycznie w armii Rosji jeszcze nie ma. Dotychczas dostarczono jedynie systemy służące do szkolenia obsługi. Natomiast w ostatnich dniach media informują o zakończeniu uzgodnień rosyjsko-tureckich na temat 2 transzy dostaw S400 do Turcji. Podstawy kolejnego kontraktu na kolejne 2 półki S400 zostały uzgodnione. Strony jeszcze uzgadniają szczegóły techniczne transferu technologii i ulokowania części produkcji w Turcji. Kolejny kontrakt o którym informuje Rosja dotyczy zamówienia kolejnych 20 samolotów typu Su 34. Mają być dostarczone do końca 2024r. Podobno w wersji zmodernizowanej umożliwiającej przenoszenie różnego typu zasobników podwieszanych do rozpoznania i walki elektronicznej. Jak widać krach cen na rynkach ropy i gazu nie powstrzymuje modernizacji armii FR. Ale naprawdę ciekawie zrobi się za kilka miesięcy gdy wygasną sankcję ONZ blokujące sprzedaż do tego Państwa broni i transfer technologii militarnych. Wtedy ruszą potężne kontrakty w pierwszej kolejności na samoloty wojskowe różnych typów. Walka o nie będzie zapewne toczyć się między Rosją a Chinami. Podobno Mig 35 został opracowany specjalnie dla Iranu (i ew. Indii) a przewidywane zapotrzebowanie na niego ma sięgać 500 sztuk w różnych wersjach. Do tego śmigłowce. USA już prowadzi z potencjalnymi dostawcami uzbrojenia do Chin tajne rozmowy mające na celu zablokowanie takich dostaw. Aby uzyskać sukces będą jednak zmuszone zaoferować w zamian coś równie lukratywnego albo pokazać jakiś naprawdę potężny kij.

Tani
środa, 10 czerwca 2020, 09:48

Te Su-34 maja byc starej konfiguracji, nowe 34m ma byc podpisany kontrakt w 2021 r. Tych nowych planuje sie 37 czyli 14 sztuk rocznie. Czyli 14+14+9 Z tym ze tej nowej wersji jeszcze nie ma

GB
wtorek, 9 czerwca 2020, 20:20

Skąd pomysł że sankcje na Iran znikną??? Po prostu USA je przedluzą i tyle. Te 20 zakupionych Su-34 jest w standardowej wersji. Widocznie zmodernizowana nie jest jeszcze gotowa, więc podtrzymują życie zakładu. A była mowa o zakupienia sumie około 100 zmodernizwanych Su-34. Jak widać niskie ceny ropy i gazu spowodowały redukcję zamówienia, a sankcje uniemożliwiają modernizację samolotu.

Davien
środa, 10 czerwca 2020, 02:10

Chodzi mu o embargo na zakup broni nałożone na Iran pzrez ONZ. Tyle ze Iran nei ma pieniędzy na normalne zycie a ma miec na broń z Rosji??? Zwłaszcza że juz podsumowali S-400 ze jest gorszy od ich Sayyad-2 i go nie chca:)

bobry w Montanie są bystrzejsze
środa, 10 czerwca 2020, 10:53

"...Zwłaszcza że juz podsumowali S-400 ze jest gorszy od ich Sayyad-2 i go nie chca:)". Naprawdę?

pragmatyk
środa, 10 czerwca 2020, 19:04

Prawdopodobnie Davien był w delegacji rosyjskiej w czasie rozmów z Irańczykami. Iran owszem ma wiele swojego sprzetu kopiowanego z rosyjskich i wczesniej zakupionych amerykanskich serii ,ale jakościowo to szmelc i po drugie róznorodnośc powoduje problemy z utrzymaniem tego w technicznej gotowości.

Davien
niedziela, 14 czerwca 2020, 02:29

A po co jak Iran roztrabił to na cały swiat:)) Nawet na def 24 pisali o tym ale jak widać dalej masz kłopoty z językiem polskim:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 01:36

To zacytuj dejvidku, skoro tak bylo to wszedzie "roztrabione". Czas start.

Davien
środa, 17 czerwca 2020, 14:10

"Nie zwracaliśmy się do Rosji ws. dostaw S-400, obecnie nie odczuwamy konieczności posiadania tych kompleksów, nasi specaliści opracowali własne systemy, które im nie ustępują – zaznaczył Abbas Musawi."

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 18 czerwca 2020, 02:02

To gdzie tu jest napisane ze S-400 jest gorszy? Czytales karteczke ktora ci podlozyli?

Davien
czwartek, 18 czerwca 2020, 12:11

Ja czytałem, ty jak widac nie rozumiesz polskiego:) Acha cytat był ze Sputnika czyli sam sobie trollu dopowiedz resztę:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 19 czerwca 2020, 01:50

Wydawalo sie ze zadalem ci proste i oczywiste pytanie. Ale widocznie dla ciebie to nie takie oczywiste, wiec zapytam jeszcze raz. Gdzie w slowach, ktore tu przytoczyles, napisane i stwierdzone jest, ze S-400 jest gorszy od Sayyad-2? I jeszcze odpowiedz. Kto nie rozumie polskiego? I na sam koniec, jednak przyznajesz, ze przepisujesz z podkladanych ci karteczek?

Pawel
wtorek, 9 czerwca 2020, 19:30

Putin wykorzystal wysokie ceny na rope i gaz, za ktore finansowal wiekszosc MON u a przez to podatki obnizyl do 13% - liniowy. Za to gospodarka mu co nieco urosla. Teraz przy niskich cenach ropy, zbrojenia sa oplacane z kieszeni podatnika.Ot i cala filozofia

czytelnik D24
wtorek, 9 czerwca 2020, 14:07

Ciekawe ile firma dopłaci do tego "lukratywnego" kontraktu.

Tweets Defence24