Rosja: haubice Akacja wracają do armii

18 maja 2021, 09:28
2S3_Akatsiya_(24-04-2021)
Zdjęcie poglądowe. Fot. mil.ru
Reklama

Jak poinformowały rosyjskie zakłady UralTransmasz, pierwsza partia wyremontowanych i zmodyfikowanych armatohaubic samobieżnych 2S3M2 Akacja została dostarczona do jednego z pododdziałów rosyjskiej artylerii lufowej.

Program ten jest częścią realizowanego obecnie programu modernizacji starszych systemów artylerii lufowej będącej na uzbrojeniu Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej. Przy okazji realizacji prac serwisowo-remontowych rosyjskie Akacje przechodzą dodatkowe modyfikacje mające na celu poprawę ich charakterystyk użytkowych. W tym celu otrzymują one m.in. nowe systemy łączności. Dodatkowo dotychczas używane zagraniczne elementy, są zastępowane przez odpowiedniki krajowej produkcji o lepszych właściwościach.

2S3 Akacja to sowiecka armatohaubica samobieżna zaprojektowana na przełomie lat 60 i 70 jako odpowiednik amerykańskiego systemu M109. Akacje uzupełniły w sowieckiej artylerii lufowej haubice samobieżne 2S1 Goździk. Pod koniec lat 70 systemy te zostały poddane modernizacji do standardu 2S3M, a następnie 2S3M1, w ramach której otrzymały nowy system łączności i kierowania ogniem, co poprawiło m.in. szybkostrzelność. W latach 2004-2009 część tych armatohaubic zostało zmodernizowanych do standardu 2S3M2, który skupiał się na poprawie analogicznych parametrów. Masa zmodernizowanego systemu wynosi 27 ton, a zasięg skuteczny ognia waha się od 17 do 20 km w zależności od typu amunicji.

image
Reklama

Obecnie pomimo upływu prawie pół wieku od momentu rozpoczęcia ich produkcji 2S3 Akacja obok 2S1 Goździk nadal stanowią podstawowe lufowe systemy artyleryjskie znajdujące się na uzbrojeniu części pododdziałów artylerii lufowej rosyjskich wojsk lądowych. Pomimo rozpoczętych dostaw zmodernizowanych armatohaubic samobieżnych 2S19 Msta-SM2 czy planach wdrożenia zupełnie nowych 2S35 Koalicja-SW, starsze systemy są obecnie systematycznie poddawane kolejnym modernizacjom. Mają one na celu ciągłe i maksymalne podnoszenie ich zdolności bojowych i dostosowania do wymagań współczesnego pola walki. Działania te pozwalają na połączenie jakości z ilością, a także utrzymanie rezerw sprzętowych na wypadek wojny.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 118
Reklama
Palmel
środa, 19 maja 2021, 16:16

Dodatkowo dotychczas używane zagraniczne elementy, są zastępowane przez odpowiedniki krajowej produkcji o lepszych właściwościach - i tak oto dzięki naszym sankcjom odbudowaliśmy przemysł Rosji bo zamiast kupować u nas to teraz sami produkują i już go nie będą od nas kupować jest to najlepszy przykład że każdy kij ma dwa końce bo zamiast żeby rozwijały się nasze firmy i żeby nasz pracownik zarabiał to zarabia rosyjski

Davien
niedziela, 23 maja 2021, 09:06

Zagraniczne czyli z Ukrainym Kazachstanu itp Palmel:))

ito
środa, 19 maja 2021, 08:49

Coś niewiele cięższego od Raka (27 vs 24,5 tony), o zasięgu porównywalnym z Goździkiem, wystrzeliwujące pociski trzy razy cięższe od tych z Raka, przeszło dwa razy cięższe niż Goździk- ale to złom. Gratuluję dobrego samopoczucia. Tym bardziej, że oni je MAJĄ w dużych ilościach i mogą za psie pieniądze modyfikować, a my Raki musimy dopiero KUPIĆ (bo na razie mamy ich, licząc z dopiero zamówionymi, dość na potrzeby może dwóch brygad).

Mako
czwartek, 20 maja 2021, 07:30

Ale porównywanie moździerza z haubicą chyba nie jest trafne

ito
czwartek, 20 maja 2021, 19:47

A mamy coś innego do porównywania? Kraba porównuj z Mstą, Goździka z Goździkiem, Raka...-no właśnie- z Weną? Czy, z racji wypełnianych zadań właśnie z Akacją? Mają ich dużo, mogą sprowadzić jako wsparcie na stosunkowo niski szczebel. Mają dużo amunicji do nich. A strzelać na 50 km będzie się znacznie rzadziej, niż na 20.

Davien
niedziela, 23 maja 2021, 09:08

Raka, porównuj z Wena, Noną itp ale nie z haubica będąca odpowiednikeim Kraba w armii FR. W naszej armii jej odpowiednikiem jest Dana wypadajaca zreszta znacznei lepiej z racji nowoczesnych systemów prowadzenia ognia.

LP w PL
środa, 19 maja 2021, 08:12

Z jednej strony wydaje się to pudrowaniem, ale jeśli się zastanowimy to na takim np Kaukazie, zasięg nie będzie miał aż takiego znaczenia przy likwidowaniu różnych grup zbrojnych... Nietrudno też wyobrazić sobie sytuację, w której nawet na nowoczesnym polu walki, można wykorzystać taki starszy zmodernizowany sprzęt, w roli elementu zmuszającego do reakcji (tudzież swoistej przynęty). Jeśli rozstawione bliżej Akacje wezmą na siebie zadanie rażenia pozycji przeciwnika, to nowocześniejsze baterie, np Koalicji, mogą czekać gotowe w trybie kontr-bateryjnym, pozostawiając przeciwnikowi zagwozdkę, czy warto ryzykować własnym, nowocześniejszym sprzętem do zniszczenia owych starszych, zmodernizowanych Akacji, czy też zezwolić na bezkarne ostrzeliwanie własnych pozycji. Żaden z wyborów nie będzie raczej optymalny i będzie stawiał przeciwnika w gorszej decyzyjnie pozycji i zmuszając do przeciwdziałania, niejako odbierał możliwość wolnego wyboru działania. Jest też aspekt masowej wojny konwencjonalnej na bardzo wielkich przestrzeniach, gdzie jakikolwiek sprzęt jest lepszy od żadnego. Prawdopodobnie zaś, modernizacja jest skutkiem zwykłego kompromisu w sytuacji gdy nie ma pieniędzy na wszystko czego potrzeba, bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić, by bez potrzeby, wybierali modernizację starszych systemów zamiast całkowite zastąpienie ich nowymi. Ot praktyczna ekonomia. Teraz tylko trzba dopasować do tego doktrynę i na jakiś czas będzie musiało wystarczyć.

Patriota
wtorek, 18 maja 2021, 22:02

A ja powiem tak gdyby Ukraina miała dalej głowice jądrowe by. Miała spokój a tak zrobiło ją jak nas w Jałcie mogli pomyslec

ja
środa, 19 maja 2021, 12:34

Ale prznajmiej jest uczucie . Krym z 90% Rosjanami wrocil do Rosji. Nie zawsze prawo miedznarodwe jest sprawiedliwe.

Davien
środa, 19 maja 2021, 18:57

Jak wam Chiny zabiorą Syberie to nie płacz, przecież to było sprawiedliwe:))

hist
niedziela, 23 maja 2021, 07:19

Nic nie przeszkadza wam o tym marzyć. :-) Prędzej między Pekinem a Szanghajem powstanie nowa pustynia niż Kraj Nadmorski czy jakiś skrawek Syberii dostanie się Chińczykom. Inna rzecz do czego Chińczykom Syberia?

ito
wtorek, 18 maja 2021, 19:21

Tak mi się rzuciło w oczy- niewiele cięższa od raka (27 vs 24,5 tony) o o połowę (a przy pocisku ze wspomaganiem- dwukrotnie) większym zasięgu, z pociskiem trzykrotnie cięższym, dość konsekwentnie unowocześniana jest, według niektórych portalowych "ekspertów" złomem. Wypada pogratulować dobrego samopoczucia i życzyć dalszych sukcesów w strzelankach.

dobryl
środa, 19 maja 2021, 11:06

Ja też życzę Ci sukcesów, dalej porównuj parametry armatohaubic z moździerzami.

Bania
środa, 19 maja 2021, 10:43

Co ma moździerz wspólnego z haubicą ???

ito
czwartek, 20 maja 2021, 19:49

To, że będą działać na podobnym szczeblu. A żołnierzowi wisi czy wspiera go moździerz, czy haubica- byle robił to na gwizdnięcie- i skutecznie.

Davien
niedziela, 23 maja 2021, 09:11

Nie , Akacja to szczebel Kraba czy Dany a nie Raka wiec skończ juz ok.

i tamto
środa, 19 maja 2021, 10:27

Jeszcze zabrakło porówniania do Raka...

Wasyl
wtorek, 18 maja 2021, 16:58

Po co im arta, jak jedną rakietą z głowicami nuklearnymi załatwiają cały kraj.

Extern
środa, 19 maja 2021, 11:54

Bo strategicznej broni atomowej po prostu nie można użyć od tak sobie bez konsekwencji. Jedno takie odpalenie stawia na nogi cały Norad, który ma kilkanaście minut na podjęcie decyzji czy odpalić własne rakiety. Poza tym co ci po kraju który spalisz, Rosjanie chcą swoją bliską zagranicę przejąć i używać?

Bhp
środa, 19 maja 2021, 08:52

A potem sami wyparują . Świetny pomysł !

Wania
środa, 19 maja 2021, 08:24

USA czy Chiny? USA i Chiny też mają takie rakiety. Więc pozostaje konwencjonalna wojna.

Davien
środa, 19 maja 2021, 07:20

Bo odpowiedż w postaci kilkuset głowic jadrowych wybitnie im się nie spodoba.

T7g
wtorek, 18 maja 2021, 22:51

Wlaśnie nie wiem, może nie mają tych głowic? ktoś je kiedyś widział?

Mekenyk
wtorek, 18 maja 2021, 21:50

Chyba nie słyszałeś o takim czymś jak promieniowanie i jak może być niszczycielskie nie tylko dla kraju gdzie spadła bomba a także dla sąsiadujących zresztą wypowiada się wojnę chyba po to aby podbić dany kraj przejąć jego zasoby naturalne i przemysł a nie zamienić go w radioaktywną pustynię

Tani
wtorek, 18 maja 2021, 20:15

To jest remotoryzacja dokladnie to samo co robi nasz MON z T-72. Po kilkunastu latach stania i nieuzywania sprzet w tzw rezerwie operacyjnej musi byc remontowany aby mogl jezdzic. To musza robic wszystkie armie swiata wiec robi to Polska i robi dokladnie to samo Rosja. Zlosliwi nazywaja to malowaniem i maja racje bo przed remontem pierwsza czynnoscia jest usuniecie farby. Ostatnia czynnoscia przed przekazaniej jest pomalowanie. Sa na necie fotki tych haubic wygladaja duzo lepiej jak te w jednostkach. Ale to fotki fabryczne wozy sa bez fartuchow. Akacja ma takie samo dzialo jak Dana.

Monkey
wtorek, 18 maja 2021, 16:24

Słabe parametry strzału. Odległość 17-20 km głowy nie urywa. Zapewne postawią na masowość, bo z braku pieniędzy na nowoczesny sprzęt chyba tylko to om pozostało.

Lord Godar
wtorek, 18 maja 2021, 15:36

Nowy system łączności i kierowania ogniem wpłynął na szybkostrzelność ? Chyba już raczej jeśli na coś , to na szybkość otwarcia ognia .

Buczacza
wtorek, 18 maja 2021, 15:30

Ciekawe, że te same towarzystwo przyjaciół rosji. Bardzo tak chętnie wyszydza i krytykuje nasze modernizacje"paździerz oraz płyta". Ochoczo popiera i broni podobne kroki rosji? Te wybitne osobowości o wybitnych lotnych umysłach. Prześcigają się wręcz w miłości do wszystkiego co rosyjskie. To prawdziwi patrioci w rodzaju ZPP w. wasilewskiej.

Paździeż z Komsomolska
środa, 19 maja 2021, 11:08

100/100 tzw. Towarzysze czyli ruskolumnaV

hist
niedziela, 23 maja 2021, 07:21

Chyba Gospoda. Towarzysze to bardziej w Chinach.

Raf
środa, 19 maja 2021, 08:36

Ale to działa w dwie strony. Wy lekceważycie i wyśmiewacie rosyjskie modernizacje a oni nasze. Obiektywnie rzecz biorąc Rosja ma możliwości modernizacyjne oparte o własny przemysł bez porównania większe od Polski - my mamy takie możliwości znikome.

Davien
środa, 19 maja 2021, 14:17

Rafm zdecyduj sie czy w końcu macie te możliwości w Rosji czy nie bo zaprzeczasz sam sobie:")

spoko
wtorek, 18 maja 2021, 23:22

to prawdziwi patrioci w rodzaju ZPP w. wasilewskiej. Ja ich nazywam Kominternem Pracuja tak samo wykonuja z rzetelnoscia kazdy rozkaz dany z kremla

Jaki
środa, 19 maja 2021, 12:11

A jaka jest definicja patriotyzmu? A może jest jakaś jednostka do pomiaru? A czy wasalizacji Polski, rozwalenie gospodarki, emigracja mieści się w kategoriach patriotycznych?

Buczacza
środa, 19 maja 2021, 14:45

Wasalizacja była do 89! W każdej umowie z zsrr było aż nadto widoczne. Przypomnę tylko umowa z 45 o wzajemnych reparacjach za 2 woj .św. W wyniku czego polska wypłaciła odszkodowanie zsrr! Pewnie nie słyszałeś... A o umowie z 51 o regulacji granic ? Też pewnie nie słyszałeś? Na tej umowie Polska straciła w cenach z początku lat 70-tych ok.2/5 mld dolarów. To było wtedy kiedy średnia pensja wynosiła ok 15 dol.miesięcznie! Dzisiaj trzeba by to przemnożyć razy 20-30! Pewnie o umowie o przesiedleniu ludności cywilnej że wschodu też nie słyszałeś? Majstersztyk radzieckiej okupacji i ekonomi. A o lokomotywach ukradzionych z Polski a następnie łaskawie nam sprzedanych? A może o umowach na wągiel? A może rubel transferowy? A może o Polskim pocisku przeciwpancernym z lat 50-tych? A może o samolocie Grom? Rozwalenie gospodarki? Jesteśmy najszybciej rozwijającym się krajem w Europie. Z roku na rok eksportujemy coraz to więcej. Dzisiaj w przeliczeniu na jednego mieszkańca Polska eksportuje 2 razy więcej niż rosja! Pensje rosną w tempie nieosiągalnym dla moskwy! Emigracja jest spuścizną wasalizacja Polski po 2 woj.św. Oraz eksperymentów ekonomicznych towarzyszy radzieckich. Będziemy to nadrabiać jeszcze przez dziesięciolecia. Damy radę wbrew takim jak ty.

Davien
niedziela, 23 maja 2021, 09:14

Co do TS-16 Grom to tu akurat ZSRS jest niewinny. Projekt padł z powodu pieniędzy, po prostu Polska uparłą sie sama wszystko opracowac( skąd to znamy) i okazało się ze koszta samego B&R przekraczaja dwukrotnie budżet PRL na wojsko.

ktos
wtorek, 18 maja 2021, 15:20

A co maja zrobic? Kiedys pol europy na nich robilo to nabudowali czolgow i artylerii w tysiacach. Teraz sami musza na to pracowac i juz kasy nie starcza na nowe sztuki. Jest tylko pudrowanie staroci. Dla niepoznaki raz na jakis czas skonstruowana jest nowy projekt w ilosciach sladowych co by pokazac na defiladzie i zagrozic ze zbuduja tysiace sztuk...

ubawiony
wtorek, 18 maja 2021, 14:46

taa robi roznice tylko jaka sie pytam skoro realny jej zasieg to 20 km , nz wspolczesnym polu walki to zlom tylko odmalowany

Tani
środa, 19 maja 2021, 09:25

Realny zasieg Akacji jest taki sam jak Dany bo to to samo dzialo. Ja do podanego przez ruskich dodaje 30% bez zastanowienia. Wg mnie to tak 40 km lapnie

Ha ha
wtorek, 18 maja 2021, 19:22

To z grubsza zasięg naszego Goździka!! Noooooo, to sukces murowany!!

mc.
środa, 19 maja 2021, 11:34

Tylko kaliber inny. Mają zapasy starej amunicji.

Herr Wolf
wtorek, 18 maja 2021, 18:52

To czym jest rak i jego 7km2

Davien
środa, 19 maja 2021, 14:19

Mozdzierzem, jakoś nawet z naszymi Danami ta Akacja wypada w porównaniu dość kipsko:) A co dopiero mówic o Krabach:)

Extern
środa, 19 maja 2021, 11:57

Kompanijnym moździerzem wsparcia ogniowego?

mc.
środa, 19 maja 2021, 11:36

Nie 7 tylko 12 kilometrów.

kblomkvist
środa, 19 maja 2021, 11:31

Moździerzem. Jeśli już porównywać, to haubicę z haubicą.

środa, 19 maja 2021, 10:28

Rak jest moździerzem...

rED
środa, 19 maja 2021, 10:03

A Rosja ma moździerz 120 o większym zasięgu niż 10 (!) km Raka?

Raf
wtorek, 18 maja 2021, 18:27

Do Donbasu jak w sam raz

środa, 19 maja 2021, 10:29

Przecież w Donbasie nie ma rosyjskiej armii?

ret
wtorek, 18 maja 2021, 17:11

Bo na współczesnym polu walki wszyscy mają na szczeblu brygady działa o wiele większej donośności (jak np. my Goździka) . I mają dużo tych brygad i zawsze prowadzą ogień na maksymalnej donośności.

Davien
środa, 19 maja 2021, 14:20

ret, artyleria nizdolna oddac przeciwnikowi masakrujacemu ja bezkarnie to nie artyleria a stacjonarne cele. Tym właśnie jest ta Akacja.

ret
czwartek, 20 maja 2021, 15:59

Widać, że z wojskiem miałeś do czynienia tylko w Internecie. Działa samobieżne nie są przeznaczone do pojedynków ogniowych z artylerią przeciwnika. Na takiej zasadzie wszystko co jest bliżej maksymalnej donośności było by nie do użycia przez przeciwnika. O prowadzeniu ognia na maksymalnej donośności powiem tylko jedno. To nie są normalne warunki pracy. A poza tym trzeba się zmieścić we własnym ugrupowaniu, ale wątpię abyś to zrozumiał. I jak na razie ani my (Goździk) ani USA (M109) na szczeblu pułk/brygada nie ma dział znacząco lepszych niż armia rosyjska. Mało tego, duża część państw europejskich zredukowała sobie artylerię do takich ilości, że nawet jakby ich działa klasyczną amunicją strzelały na 150 km to i tak nie miało by to większego znaczenia.

Davien
niedziela, 23 maja 2021, 09:17

ret dla Akacji maksymalny zasięg to sredni dla Kraba. I na razie i my i USA ma działa lepsze od tego co ma Rosja tyle ze Rosja ma ich duzo. A co do zasiegu jeszcze to o ogniu kontrbateryjnym słyszałeś? Chyba nie jak widzę.

rED
środa, 19 maja 2021, 10:04

My się właśnie Goździka pozbywamy

Tani
środa, 19 maja 2021, 09:31

Gozdzik jest niska pulka to ruski pulkowy. Akacja to poziom Dywizji to medium. Tu nie ma co porownac. Tym bardziej ze ruscy podobno Akacjami zastapili Gozdzika a na miejsce Akacji wsadzili Mialke czyli moderke Piwonii2s7 z 203 mm. Dla nas to juz porazka na wstepie. Krab vs Mialka to gra na jedna bramke. Krab jest bez szansy na przezycie. Bo to walka ciezkiego krazownika z lekkim.

Davien
środa, 19 maja 2021, 14:22

No istotnie, Krab majacy ciut wiekszy zaięg od 2S7 i wielokrotnie wieksza celność na straconej pozycji???? A co do twojego porównania to krrązownik San Francisko rozstzrelał pancernik Hiei:))

trzcinq
wtorek, 18 maja 2021, 14:06

No oni modernizują powoli acz systematycznie. My prowadzimy często akcje szeroko zakrojone akcje pozorowane choć Kraby na Plus oczywiście dzięki współpracy z Koreą

Bartek 1
wtorek, 18 maja 2021, 13:53

Nie ma rubelków - pudrowanie złomu. Sankcje działają - konieczność wymiany części zagranicznych na lepsze :) krajowe. Jeszcze 10-20 lat takiej polityki i można rozwiązać NATO. Nawet Estonia się przed nimi obroni.

January
środa, 19 maja 2021, 11:11

USA mają samoloty pamiętające wojnę w Wietnamie, a f 16 to także Stary samolot tylko modernizowany.

Davien
środa, 19 maja 2021, 14:23

Tyle ze wszystkierosyjskei maszyny to lata 70-te jak chcesz tak porównywać. A USA ma wiecej nowych z XXIw niz Rosja w ogóle mysliwców:)

Kot nr 398
środa, 19 maja 2021, 09:25

Głównym problemem NATO nie jest uzbrojenie ale nowoczesne koncepcje rozkładające państwa zachodu od środka. Nie ma znaczenia czy donośność jest 20 km czy 30, nikt nie będzie tym walczył z Rosją. Armia hiszpańska nie daje rady nieuzbrojonym Marokańczykom, którzy sobie wpław dostali się na Ceutę.

Davien
środa, 19 maja 2021, 14:25

Kocie a Rosja nei daje rady nieuzbrojonym Chińczykom wypierającym ich z Syberii:0

Herr Wolf
wtorek, 18 maja 2021, 18:53

To jakie są nałożone na Polskę sankcje

Hanys
wtorek, 18 maja 2021, 18:23

Owszem sankcje działają, dzięki nim Rosja nie musi już niczego importować i produkuje sama :)

Sierp
środa, 19 maja 2021, 11:10

Produkuje sama paździeż? Gratuluję postępu robotniczo-chłopskiego

pugh
wtorek, 18 maja 2021, 15:12

No, te "lepsze krajowe" to też miód na moje serce. Ogólnie to cienko przędą co oczywiście cieszy, ale mimo to jednak stać ich np. na wymianę atomowych okrętów podwodnych (a w pierwszej chwili byłem przekonany że to fejk). Tak ciekawe czy to pudrowanie ma związek ze zwiększaniem naszych ilości Krabów.

Herr Wolf
wtorek, 18 maja 2021, 18:54

A ile to setek krabów mamy i ile do nich mln kapiszonów???

Davien
środa, 19 maja 2021, 14:26

Krabów mamy jakies 6x więcej niz Rosja porównywalnych z Krabami Koalicji SV. W w Rosji nie macie zadnych Krabów , to dla was zbyt zaawansowana technologia.

rED
środa, 19 maja 2021, 10:05

A potrzebujemy "setek" to nie my napadamy na sąsiadów tylko wy.

Davien
wtorek, 18 maja 2021, 18:52

Niby jaka wymiana?? Że w końcu po kilkunastu latach wprowadzili za cenę Seawolfa okret na poziomie Los Angeles Bl II?? A te ich Akacje to nawet nei poziom naszych Dan.

osta
wtorek, 18 maja 2021, 15:00

A komu to nato potrzebne, do czego, minął lata zanim to nato w sprzecie osiągnie to co Rosja ma teraz. Juz nawet amerykanie nie kwestionuja tego co ma Rosja.

Hurrraaaaa
wtorek, 18 maja 2021, 19:26

Zgadza się! Nikt nie kwestionuje nowych onuc, świeżych kartoszków, no i zmodernizowanych T72. Ale jak ich nie stać na Armaty. Jak nadal brak silnika do Su57! Jak nadal kotły na Kuzniecowie dymią jak indyjskie i chińskie huty? I fakt, t a k i c h rzechów na pewno Ameryka nie ma!!

Davien
wtorek, 18 maja 2021, 18:53

Biorąc pod uwagę że to co ma Rosja w NATO uznawane jest za przestarzałe..... Ale zawsze jakaś rosyjska..... sie znajdzie

Franco
wtorek, 18 maja 2021, 18:29

Podobno amerykanie tylko dlatego utrzymuja a10 w służbie...

B72
wtorek, 18 maja 2021, 17:17

Nie mają bo u nich złom się przetapia.

Kiks
wtorek, 18 maja 2021, 15:20

Padłem. Dziesiątki lat miną nim ruscy będą mieli taki standard jak ma NATO. Oni mają przewagę tylko w broni jądrowej. Problemem NATO jest zbytnia różnorodność. I czego Amerykanie nie kwestionują? Robią swoje. Myślisz, że oni ruskimi przejmują się?

Tani
środa, 19 maja 2021, 09:34

Zachod w artylerii jest za ruskimi 100lat. Zreszta zachod artylerii praktycznie nie ma. My czyli Polska jestesmy w NATO potega artyleryjska. A my przy ruskich to cienki Bolek.

Davien
środa, 19 maja 2021, 14:28

No właśnie widzimy,jak ta "potężna" Rosja musi pudrować antyczne Akacje bo na nowe Msty i Koalicje SV ich nie stać:)

Raf
środa, 19 maja 2021, 08:40

Przejmują się - po co Biden proponuje Putinowi spotkanie w sprawie Ukrainy? Rosja ma realne wpływy na arenie międzynarodowej.

lucas123
wtorek, 18 maja 2021, 18:57

W czym amerykanie przerastają Rosję? Chyba tylko w ilości żołnierzy i samolotów. Technologicznie już dawno Rosjanie nie mają żadnych braków. Dowodem na to jest pośpiech we wprowadzaniu f-35, które cały czas jest wybrakowany.

Jj
wtorek, 18 maja 2021, 13:38

Jak to? Nie ma kasy?

viper
wtorek, 18 maja 2021, 17:38

Na nowe radio na starej haubicy wystarczyło. XD

wyborca Bidena
wtorek, 18 maja 2021, 15:15

No właśnie jest, dlatego modernizują.

Davien
wtorek, 18 maja 2021, 18:54

Jakby była to nie modernizowaliby trupów gorszych od naszych Dan ale kupili swoje Koalicja SE czy MSTY-S.

Jj
wtorek, 18 maja 2021, 17:51

Jasne...

Bania
wtorek, 18 maja 2021, 16:02

Po prostu wyciągają z chaszczy porośnięte małymi brzózkami stare trupy po ZSRR i robią m remont (przywracają do życia).

ja
wtorek, 18 maja 2021, 12:33

ma to sens

Cóż
wtorek, 18 maja 2021, 19:28

Ten zasięg 17km? Mniejszy nawet niż starych "Gwoździków"? Nooo, ma sens. Bo nawet nasze stare Bm21 maja zasięg pozwalający wymiesc te "blaszanki" z pola walki bez narażania się na kontrostrzał!

Jacek
wtorek, 18 maja 2021, 12:25

Czyli odmalowana Akacja z nowym radiem jest super a odmalowany T-72 z nowym radiem i systemem celowania jest wyrzucaniem pieniędzy?

Davien
wtorek, 18 maja 2021, 18:56

Jacek, Akacja cos tam jednak zrobi, nie jest ruchomym celem dla rosyjskich czołgów jak nasze T-72, nawet po tej "modernizacji"

Fanklub Daviena i GB
wtorek, 18 maja 2021, 14:50

Zwiększenie jednostki ognia, udoskonalenie mechanizmów uzupełniania amunicji, ucyfrowienie i automatyzacja SKO, usieciowienie i nawigacja satelitarna, system obrony z wyrzutnią granatów dymnych, przystosowanie do PGM jak Krasnopol i przystosowanie do strzelania mocniejszą amunicją zastosowaną Koalicji to jednak "trochę" więcej niż nowe radio i odmalowanie... :D

Davien
wtorek, 18 maja 2021, 18:55

I dalej gorsza od polskich wz 77 Dana:) O Krabach nawet nei wspominając.

ret
środa, 19 maja 2021, 10:06

Dany i Kraby to nie artyleria pułkowa/brygadowa geniuszu. Na tym szczeblu oni mają MSTY/Koalicje.

Davien
środa, 19 maja 2021, 14:32

Panei ret, własnei Msty miały zastąpic Akacje, to ten sam szczebel co u nas Dany/Kraby i nasze systemy bija akacje na głowę. Koalicjimaja "zabójcze" 12 sztuk, ato jedyny ich system jako tako porównywalny do kraba.

ret
czwartek, 20 maja 2021, 16:02

Napisałem ci wyraźnie Akacja to szczebel pułk/brygada tam gdzie dawniej był Goździk. Ale dalej nie rozumiesz

Davien
niedziela, 23 maja 2021, 09:20

Panei ret Akacja, Msta, Koalicja SV to TEN SAM szczebel w siłach zbrojnych FR, ten sam co u nas Kraby/Dany wiec jak widać dalej tak prostej rzeczy pojac nie możesz.

Extern
wtorek, 18 maja 2021, 18:22

Tak zapewne przez roztargnienie zapomniało ci się wspomnieć o pełnym remoncie, GPSie, pasyfizacji czujników i zwiększeniu ich zasięgu. Choć fakt, można było więcej.

viper
wtorek, 18 maja 2021, 17:43

No te granaty dymne to jest po prostu siła. Bo zasięg ostrzału rodem z pola walki lat 70-tych ubiegłego wieku. XD

Twój Sputnik
wtorek, 18 maja 2021, 17:22

Ale akację miały być zastępowane koalicjami nad którymi Sam się spuszczałeś, że nurt analogi

Jacek
wtorek, 18 maja 2021, 16:26

I o o ile zasięg wzrósł? Chcecie wojować z USA a na 20km do frontu to nawet one nie dojadą.

ret
wtorek, 18 maja 2021, 19:50

Za to M109 z 18km donośnością dojadą.

Davien
środa, 19 maja 2021, 14:38

M109 ma zasięg 21km amunicją zwykła a 30km RAP wiec cos ci zdecydowanei nie wyszło A zasieg amerykańskich M109A6/7 przekracza 90km.

ret
czwartek, 20 maja 2021, 15:49

Pisz o klasycznej amunicji a ta ma DONOŚNOŚĆ 11 mil czyli 18 km. A gdyby nawet 21 to i tak nie imponująco. Zasięg 90 km to co oznacza, że na tyle ma paliwa?

Davien
niedziela, 23 maja 2021, 09:22

Nie, piszę o klasycznej amunicji z którą M109 ma zasięg 22km a 30 z RAP. Natomiast zasieg 92km dla M109A6/7 to zasieg amunicją V-LAP , ale jak widac dalej dla ciebie to czarna magia.

Polak
wtorek, 18 maja 2021, 19:47

Wież że dojadą

Lord Godar
wtorek, 18 maja 2021, 15:33

Ile zasięgu da ta amunicja przy starej krótkiej lufie ?

Davien
wtorek, 18 maja 2021, 18:56

Tyle ile miała bo tu zasieg jest warunkowany pojemnoscią komory naładunki.

ret
środa, 19 maja 2021, 16:08

Dłuższa lufa to dłuższe oddziaływanie gazów prochowych na pocisk, a co za tym idzie większe przyśpieszenie co zamienia się na wyższą prędkość początkową a zatem i donośność. Więc wydłużenie lufy to też niegłupi pomysł.

Davien
niedziela, 23 maja 2021, 09:24

Tyle ze działo Akacji sie nei zmieniło, to te same działo co kiedy powstawała. a donosność przy takeij samej lufie możesz zmienic albo konstruując specjalnie pociski, jak amerykańskei z którymi M109A6/7 osiąga 92km zasiegu, albo zmieniając rozmiar komory na ładunki jak w G-6/52 ER.

Eee tam
wtorek, 18 maja 2021, 11:52

Przy takim zasięgu ognia 17 km to żer dla dronów i amunicji krążącej ale niech se robią co chcą

Tani
środa, 19 maja 2021, 09:38

Pomnoz to razy dwa to moze......ja obstawiam 40 km minimum. Jesli nasze Dany moga strzelac 34km to z filmiku pgz to te ruskie moga dalej. To sa te same dziala.

Raf
wtorek, 18 maja 2021, 18:26

No ale strony z pola walki też można wyeliminować a wtedy i taki sprzęt może być przydatny - wszystko zależy od strategii i okoliczności.

Ira
wtorek, 18 maja 2021, 17:36

No tak bo u nas nasycenie drogami powala

ret
wtorek, 18 maja 2021, 17:07

Bo 15km naszych Goździków to nie to samo. Kraby to nie ten szczebel.

Tani
wtorek, 18 maja 2021, 20:19

To ten sam szczebel co Kraby. Gozdzik 2s1 to nizszy szczebel. Koalicja Msta Akacja Krab czy Dana to medium. Pi razy oko to samo. Wykonuja zadania ogniowe na szczeblu Dywizji.

ret
środa, 19 maja 2021, 12:52

W rosyjskich pułkach i brygadach Akacje zastąpiły Goździki.

Davien
niedziela, 23 maja 2021, 09:26

Nie zastapiły a uzupełniły:"Akacje uzupełniły w sowieckiej artylerii lufowej haubice samobieżne 2S1 Goździk.". A same były zastępowane przez Msty-S i Koalicje SV.

Tweets Defence24