Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

PZL-Świdnik proponuje śmigłowce ZOP dla marynarki [Defence24 TV]

Fot. Defence24.pl.
Fot. Defence24.pl.

Nasza oferta dla marynarki wojennej składa się ze śmigłowców zwalczania okrętów podwodnych AW101, które mają możliwość prowadzenia działań typu SeaSAR. Oferujemy również pokładowe śmigłowce ZOP AW159. Z tych dwóch platform korzysta brytyjska Królewska Marynarka Wojenna i obecnie są oferowane polskiej marynarce - podkreślał Jacek Libucha, prezes zarządu PZL-Świdnik. Jego zdaniem owe śmigłowce zaprojektowano do wytrzymania bardzo trudnych warunków atmosferycznych, zaś śmigłowiec pokładowy AW159 jest zdolny do operowania przy wysokich falach, dochodzących do 6 w skali Beauforta. Jak dodał prezes zarządu, w Wojsku Polskim istnieje zapotrzebowanie na śmigłowce wielozadaniowe i PZL Świdnik byłby w stanie je zaoferować, produkując je wyłącznie w Polsce.

Reklama

Komentarze (24)

  1. KrzysiekS

    Akurat ta propozycja ma sens. Ten sam producent ten sam serwis, szkolenie w tym samym miejscu itp.

    1. Adam

      Kompletnie nie ma sensu

    2. PGR

      ta propozycja pokazuje tylko jak sensowny byl zakup Caracali

  2. Abrams

    Nie chcę tu krytykować , wypowiedzi tego Pana , ale kiedyś tu napisałem że często ludzie ze średnim wykształceniem są lepszymi managerami i handlowcami , niż w pełni wyszkoleni inżynierowie , nie wiem czego uczyli na studiach na które uczęszczał ten Pan , ale on osobiście nie sprzeda niczego , sposób wypowiedzi ,użyte słownictwo , brak zaangażowania , gestykulacja , wszystko do ... bani , mam kilku handlowców w tym jednego z wyksztalceniem podstawowym , którzy lepiej sprzedają towar niż ten Pan , odpowiednio zostali wyszkoleni wiedzą jakie gesty mogą wykonywać , i jakie intuicyjnie odczytuje i jak odczytuje każdy człowiek , zostali też nauczeni dykcji podczas wypowiedzi , znają produkty od podszewki , wiedzą jak się je produkuje , do czego służą , co można z nimi zrobić , a nawet jak je utylizować poprawnie , a ten Pan z wypowiedzi gestów i artykulacji słów , chce nam wcisnąć kilogram gwoździ? Przepraszam jeżeli kogoś uraziłem , ale to nie jest wina tego Pana, a jego przełożonych , ludzi należy szkolić a potem dopiero pokazywać ich publicznie !

    1. rezerwa 77r.

      bardzo celna diagnoza

    2. mick8791

      Tylko widzisz... "ten pan" nie jest żadnym handlowcem tylko prezesem dużej firmy. Nie wiem co tam w tej Twojej firmie sprzedajecie ale biorąc pod uwagę to, że masz wyraźny problem z prawidłowym konstruowaniem zdań w języku polskim raczej nic specjalnie skomplikowanego. Widzisz, to jest tak, że metody sprzedażowe, które opisujesz to są typowe "triki" komiwojażerów, którzy próbują wciskać ludziom mydło i powidło, a nie profesjonalne techniki sprzedażowe w dużych projektach technologicznych... W takich negocjacjach liczy się cena, parametry sprzętu, czas dopasowania do wymagań klienta, czas potencjalnego BiR, czas wykonania, warunki obsługi i gwarancji i wiele wiele innych czynników. To są najczęściej negocjacje rozciągnięte w czasie. Albo przetarg, do którego trzeba wykonać dobrą dokumentację i kalkulację kosztów, bo masz najczęściej tylko jeden strzał. I nie również nie chcąc Cię urazić - żaden łepek bez odpowiedniego wykształcenia tego procesu nie przeprowadzi. Co więcej - najczęściej są to całe zespoły negocjacyjne lub zespoły przygotowujące dokumentację do przetargu. A czasami podczas takiego procesu sprzedażowego trzeba się nawet podczas rozmów pokłócić albo oprzeć sprawę o KIO albo sąd...

  3. jurgen

    AW-101 ma sens / AW-159 też ma sens taki sam zresztą jak SH na bazie S70i, / AW-139 nie ma sensu

    1. Davien

      SH na bazie S-70i nie istnieje i w Polsce nie powstanie, AW159 jko ZOP dla nas jest lepszy od AW101. A co ty masz do AW139 to juz nie rozumiem, zwłaszcza że miałby byc produkowany w Polsce dla programu Perkoz.

    2. mick8791

      SH na bazie S70i? Nie rozśmieszaj mnie. Przecież S70i to w zasadzie cywilna maszyna. SH jest tylko do niego podobny wizualnie.

  4. Andrzej

    Wznowic produkcje Mi-2 przynajmniej tą technologie mielismy w całosci opanowaną.

    1. Ha

      Lol

    2. mick8791

      Nie wiem czy się śmiać czy płakać...

  5. Hm

    Za zamówienia niecg odsprzedadzą ok 40%

  6. rezerwa 77r.

    śmigłowce 159 WILDCAT te są szyte na miarę potrzeb

    1. Herr Wolf

      W 77 roku

    2. ciekawy

      Chyba Lynx a nie Wildcat.

    3. Davien

      Pomerdało ci się chyba z Ka-27:))

  7. Edda

    A zostala wybrana? Nie?

    1. A jakaś inna została wybrana?

  8. Dropik

    kup sobie największe z możliwych smigłowców morskich i dokupuj potem okręty takie, żeby sie na nich zmieściły. To się nazywa podwójny strzał w stopę

  9. Realista

    BRAĆ AW101 POTĘŻNY ŚMIGŁOWIEC I POTĘŻNE MOŻLIWOŚCI

    1. Marzyciel

      i poężna cena... dlatego kupujmy z głową, emocje na bok.

    2. Wsa

      Tak. Brac za Mi2!!!

    3. Herr Wolf

      I potężnie drogi i awaryjny..

  10. Polski patriota.

    Super!

    1. Herr Wolf

      Co Super?

  11. Viktor

    AW101 corocznie 2x sztuki to strategiia min

    1. Herr Wolf

      Mania wielkości

  12. Gnom

    A ile Mieczników jest w służbie - równe 0. Jak będzie wyglądał Miecznik (o ile będzie) ktoś wie? I wreszcie do czego i na jakim akwenie ma być używany Miecznik - podstawa do projektu - ktoś podjął jakąś decyzję? Na razie to te śmigła można przyporządkować tylko do programu Kondor i wymagania dla MTOWmax 6500 kg.

  13. Roshedo

    W-3 Long było coś kiedyś takiego... Może jakaś reaktywacja tego projektu tylko z silnikami Motor Sicz ...bo należałoby raczej ujednolicać park maszynowy, a nie robić wystawę na MSPO.

    1. vvv

      a czy ty wiesz ze przestazale w-3 są już włoską własnością? a ta montownia w Polsce nie jest już ani polska ani fabryką.

    2. Gnom

      To nadal jest fabryka i to jedna z nowocześniejszych na świecie. Tyle, że na dziś nie prowadzi montażu ostatecznego, choć jeszcze ma odpowiednie działy.

    3. LOL

      Tak, na pewno Leonardo po to kupiło zakłady w Świdniku, by rozwijać stare polskie projekty, a nie po to żeby nam sprzedać to co mają w swojej ofercie...

  14. ito

    A jak się czuje wsparcie Sokołów? Jak dla mnie postawa Leonardo jakoś nie budzi zaufania na przyszłość, więc nie ma co się za bardzo podniecać.

  15. easyrider

    Nie brać niczego z Unii póki będą nas szantażować jak swoją biedniejszą prowincję. Nie dać im zarabiać na żadnych gotowych produktach. Robić samemu albo kupować u Koreańczyków, Japończyków, Amerykanów, Turków. O ile nie da się stworzyć albo kupić technologii do samodzielnej produkcji.

    1. Yeti

      Gdzie wyprodukowano twój samochód

    2. A kiedy coś od nich kupowaliśmy? Od lat większość sprzętu kupujemy poza UE co jest hipokryzją. Kasę bierzemy z UE a wydajemy poza. Ani to nie poprawia integracji, ani nie wzmacnia sojuszy a dla US czy Korei jesteśmy tylko rynkiem zbytu.

    3. Edda

      Na Uralu

  16. Prawda

    To ja napiszę prawdę dlaczego PZL Świdnik nie ma szan dostarczyć śmigłowca dla polskiego wojska. Obsługa po sprzedażowa leży (remonty, modernizacje, nie są wykonywane w wyznaczonym czasie) W-3 sokół i Mi-2. Modernizacje nie są wdrażane, chociaż państwo wydało na to duże pieniądze. np nowy wirnik główny dla W-3 sokół. AW159 i AW101 są to brytyjskie helikoptery projektowany w systemie calowym, wiec każdą śrubkę i każde narzędzie będzie trzeba zamawiać w Angli. w tych maszynach nie ma nic polskiego. A pozostałość po PZL Świdnik rozpaczliwie szuka szansy aby coś produkować jak by nie dotarło do nich że są już tylko producentem tylko manufaktura.

    1. Victor

      Nie wiedziałem że w USA jest system metryczny. Ale skoro wybieramy S-70 z Mielca to widocznie tak jest

    2. Polski wkład w AW 101to duraluminiowe stelaże z rurek do siedzisk składanych w przedziale transp , i tapicerowaną podsufitka . Ha ha ha

    3. Aw139 tez ma normalki calowe ściągane z całego świata. I w świecie lotnictwa to jest normalne. Nie ma jedynej fabryki produkującej przysłowiowe śrubki.

  17. asdf

    to co aw101 juz nie wystarczy? jako ofset tym razem zaproponuja produkcje popielniczek (oczywiscie we wloskich zakladach w swidniku) caracal bylby do wszystkiego, zunifikowany typ smiglowca csar/zop ale oczywiscie musieli isc w mikrofolte. bez sensu to niech juz lepiej bedzie seahawk i s70i

    1. Victor

      Offset przy 4 śmigłowcach to mało realne. Coś wiesz o offsecie przy kupnie S-70 z Mielca.

  18. sorbi

    Jeśli AW159 zostaną wybrane dla marynarki - co jest wysoce prawdopodobne - to w wersji lądowej (AW159 Wildcat AH1) będą zapewne zastępować MI-2, a AW 139 nie ma szans - bo ten "segment" produkcji przypadnie Mielcowi z Black Hawkiem. Świdnik będzie potem dostarczał naszej armii AW 101 również w wersji lądowej (W ten sposób i wilk będzie syty i owca cała). W kwestii Miecznika też oprzemy się na Brytyjczykach, podobnie jak CAMM wybierzemy jako uzbrojenie dla fregat i dla Narwi. Będzie to wybór w dużej mierze polityczny i jak najbardziej słuszny. Jeśli Niemcy i Francuzi nie dopuszczą nas "do stołu" w kwestii czołgu, to z powodu problemów ze Szwedami, mogą otrzymać jeszcze co najwyżej Orkę. Bo pójdziemy w Abramsy. A może by tak z brytyjczykami pogadać o WIlku?. Technologię mają. F-35, Abrams, AH-64 i Himars tworzą jeden spójny system walki i całość , która ma dawać przewagę na obecnym i przyszłym polu walki - który amerykanie będą modernizować i rozwijać, uzupełniać o inne "elementy", lub zastępować nowymi. Brakuje nam już tylko Apache.

    1. Wsa

      Brednie i tyle. Sam to wymysliles? Z Brtyjvxykami o Wilku?????? Jaka maja technologie? Nic nir maja. Ich czolgi modernizuja Niemcy. My tez nic nie mamy. Najgorzej ze nie mamy nawet kasy na taki projekt. Z czym do ludzi.

    2. Adam

      AW159 jest trzy razy za duży i za drogi na następcę Mi-2. Arrowhead 140 zbyt kiepski na Miecznika. CAMM za drogi na Narew.

    3. Gienek

      Jak w „Ziemi Obiecanej” - ile masz? - nic - ja też nic - Czyli mamy wystarczająco aby zbudować fabrykę!

  19. Dudley

    Całkowita produkcja w PL śmigłowców pokładowych, to przekładnie i napędy też będą produkowane w kraju? Następne bajki, dla naiwnych. Ile śmigłowców pokładowych potrzebujemy, 3-6 szt? A nie mamy nawet jednego pokładu na którym mogły by bazować. To ile będą one kosztowały jeśli doliczyć koszty transferu technologi montażu dla paru sztuk?

    1. Strzelec

      Przecież ten Pan mówi o śmigłowcach wielozadaniowych nie tylko pokładowych.....słuchamy ze zrozumieniem

    2. Adam

      AW101 miały być produkowane w Świdniku, a powstają w Yeoville

    3. Dudley

      Racja, nie doczytałem zbyt uważnie

  20. Aster

    Moim zdaniem za SAR powinna odpowiadac Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa i najlepiej by bylo gdyby posiadali wlasne smiglowce cywilne SAR i byli polaczeni z morskim oddzialem Strazy Granicznej w straz przybrzezna . A MW powinna miec smiglowce do CSAR i ASW takie jak AW101 & AW159 .

    1. Boczek

      Taki system działa w Niemczech

    2. Adam

      A czemu nie Seahawki?

    3. Sam

      Bzdura. SAR w MW tak jest po prostu taniej. Skąd ty weżniesz dla MSPiR pilotów,techników i bazy? To wszystko jest w strukturach wojska. Teraz mamy -Mi14, W3 i SH2. Czyli logistyczny i szkoleniowy koszmar. Ty chcesz AW101, AW159 i dodatkowy SAR. Doprawdy? Kilka sztuk tego,kilka tamtego. MW powinna mieć jeden typ śmigłowca opartego na jednej platformie np. Sikorsky S-70 czyli Jayhawk i Seahawk. Tak będzie po prostu taniej.

  21. Piotr ze Szwecji

    AW159 ma wszystkie morskie certyfikaty jak Sea Hawk? Przedstawiciel PZL Świdnik jest bardzo przekonywujący. MW ma i będzie miało potrzebę na mniejsze pokładowe śmigłowce. Niezależnie od wyboru AW159 czy "SeaHawka" S70i, ich produkcja po części będzie ulokowana w Polsce w odróżnieniu od AW101 Merlinów. Wybór tutaj należy do marynarzy lotników. Zrobić przetarg dla _krajowych_ producentów morskich śmigłowców. Niech Lockheed Martin konkuruje z Leonardo. Obsługa, naprawa i _modernizacja_ musi być zapewniona dla WZL nr 1 w offsecie.

    1. rezerwa 77r.

      popieram AW159 jak najbardziej dla MW

    2. KrzysiekS

      Piotr ze Szwecji akurat jeżeli chodzi o wersje morskie to w zasadzie już wybraliśmy (wybierając AW101 wybraliśmy też AW159) kupując po kilka szt. nie ma sensu brać "SeaHawka" było by drożej i mniej logicznie. Natomiast co do AW139W to już bym się spierał czy ma to sens.

    3. Adam

      Najpierw trzeba ich rozliczyć z przeniesienia produkcji AW101 do Polski

  22. Tadeusz Amadeusz

    Ja proponuję ZOP dla WOT. A następnie ZOP dla ZZ TOP.

  23. Zatroskany

    Super polityka. Będziemy mieli w krótkim czasie z przyczyn wyłącznie politycznych trzeci typ śmigłowca w homeopatycznych ilościach. Logistycy są wniebowzięci.

  24. Boczek

    Co za niespodzianka?! ;)

Reklama