Putin: przeciwlotniczy S-500 wkrótce w linii

27 maja 2021, 07:15
olpPZeOTLOzyZd1xznPJoH6AEmH4D0dE
Fot. kremlin.ru
Reklama

Prezydent Rosji Władimir Putin poinformował, że system przeciwlotniczy dalekiego zasięgu S-500 „Promietiej” kończy z powodzeniem program prób i będzie od razu wprowadzany na uzbrojenie rosyjskich sił zbrojnych.

Władimir Putin poinformował o postępach w pracach nad systemem S-500 na odprawie z kierownictwem ministerstwa obrony i przedstawicielami kompleksu obronno-przemysłowego w dniu 25 maja 2021 roku. Odprawa ta dotyczyła postępów w modernizacji rosyjskich sił zbrojnych.

Prezydent Rosji zakomunikował tam, że „w rosyjskich siłach powietrzno-kosmicznych około 70 proc. pułków przeciwlotniczych jest już przezbrojonych w nowoczesne systemy przeciwlotnicze dalekiego zasięgu S-400, a kolejnym krokiem w modernizacji sił ma być dostawa do wojsk kompleksów S-500 „Promietiej”, których testy są już pomyślnie kończone”.

Może to oznaczać, że sprawdzą się zapowiedzi wiceministra obrony Aliksieja Kriworuczko z 2019 roku oraz dyrektora generalnego koncernu Rostech, Siergieja Czemiezowa z 2020 roku, że dostawy systemów przeciwlotniczych S-500 dla rosyjskich sił zbrojnych rozpoczną się jeszcze w 2021 roku.

W czasie odprawy Putin stwierdził również, że „armia i marynarka wojenna z dużą dynamiką otrzymują najnowszą broń i sprzęt wojskowy. W ten sposób potencjał triady nuklearnej został poważnie wzmocniony. Możliwości bojowe marynarki wojennej zostały rozszerzone, m.in. z powodu okrętów z rakietami manewrującymi „Kalibr”. Naddźwiękowy system rakietowy „Cirkon” znajduje się na końcowym etapie testów państwowych”.

Reklama
Reklama
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 87
Reklama
SAS
piątek, 28 maja 2021, 09:04

Teraz tajemnice wojskowe ogłasza się publicznie na kilka lat wstecz.

kdf
czwartek, 27 maja 2021, 23:26

Rosyjska OPL jest mało skuteczna nawet wobec zachodnich myśliwców IV generacji, gdyż te dysponują nowoczesnymi rakietami antyradarowymi, systemami zakłócającymi ECM, jak też mogą łatwo wymanewrować niezwrotne rosyjskie rakiety plot. Ale powstanie F-22 i F-35 spowodowało że rosyjska OPL stała się całkowicie nieskuteczna. Realnie nie jest ona w stanie zestrzelić nawet pocisków powietrze-ziemia (HARM, JASSM).

wiemwiecej
czwartek, 27 maja 2021, 12:40

Widac jasno, ze jesli nie ma sie rzeczowych argumentow, to komentarze maja charakter przesmiewczy, wyszydzajacy. Slaba wiedza czesci uzytkownikow tutaj popelniajacych takie wpisy tez jest tego przyczyna. S-500 to nie przelewki i niejeden kraj chcialby miec taki system na uzbrojeniu. Mozliwosci sledzenia wielu celow przez polaczenie roznego typu radarow i AESA daje S-500 wysokie zdolnosci A2/AD, cos czego USA smiertelnie sie obawia. Wielu blednie sie wydaje, ze to modyfikacja(skad innad takze wysokiej klasy) S-400, a tak nie jest. O wartosci systemu swiadczyc moze to, ze zastapi A-135 w obronie Moskwy. W niektorych zrodlach mozna dotrzec do informacji o mozliwosciach detekcji rakiet balistycznych na ~2000km oraz glowic ~1300km. Dla smieszkow piszacych o S-1000: byly pogloski o tajnym systemie takiego rodzaju, ale nie ma na ten temat wiecej danych. Puste zarty to moze konsekwencja obaw o 'stealth' F-22 i F-35...

bania Davien
piątek, 28 maja 2021, 21:30

Przecież te wszystkie bzdurki piszą sfrustrowani tzw. "prawdziwi patrioci' z czystej zawiści wiedząc, że nasza naziemna obrona przeciwlotnicza jest na poziomie ....Bangladeszu. To takie swoiste "odreagowanie" bycia militarnym pionkiem a domniemane "dokopanie" Rosji to dla nich wartość "dodana". To takie strasznie "żałośnie śmieszne" - a zarazem takie ....polskie.

mobilnyPL
czwartek, 27 maja 2021, 15:48

.... A co co tu może chodzić? Stealth niebawem okaże się ślepa uliczką....

GB
czwartek, 27 maja 2021, 19:05

Wow... Suchoj właśnie ogłosił że zamierza zaprojektować jednosilnikowy myśliwiec stealth, coś jak F-35... Powiedz im szybko że się mylą.

Fanklub Daviena i GB
czwartek, 27 maja 2021, 14:22

Nie ma słowa na D24, że Rosja szykuje satelity z 1MW reaktorem nuklearnym (oficjalnie to ma być "holownik orbitalny") a zachodni eksperci oczekują, że pierwsze co doczepią do tego "holownika" to będzie radar AESA, który będzie robił za AWACSa, a ponieważ będzie ponad 100km nad Ziemią, to będzie mógł latać nad USA czy gdzie tylko zechce... :D

Shymo
czwartek, 27 maja 2021, 22:48

Tak bo w przestrzeni kosmicznej do latania gdzie się chce i zmiany kierunku lotu wystarczy reaktor nuklearny :D jakiż to napęd będzie napędzał ww. reaktor? Ciekawy też jestem jaki obszar Rosji będzie mógł skazić w przypadku awarii rakiety go wynoszącej.

Davien
sobota, 29 maja 2021, 00:10

Zacznijmy od tego czy bedą go mieli czym wysłac na ta orbite:))

GB
czwartek, 27 maja 2021, 14:15

Przecież jeszcze go nawet nie ma w służbie więc skąd niejeden kraj chciałby go mieć? S-500 nie będzie systemem A2/AD tylko jak już jednym z jego elementów (na system A2/AD składają się systemy OPL, rakiet przeciwokrętowych, elektronicznych i inne elementy w zależności od potrzeb zintegrowane w jeden system dowodzenia). Skąd wiesz czego obawia się USA? S-500 nie zastąpi A-135, którego ma zastąpić A-235 jak już. Zanim zaczniesz pisać kolejne bzdury to się doucz.

Andrzejek
czwartek, 27 maja 2021, 11:14

Wytłumaczy ktoś, czym się różni S400 od S500?

Extern
czwartek, 27 maja 2021, 16:19

A kto to może wiedzieć? Ale obecne tendencje są takie aby wszystko usieciawiać, i sieciocentrować więc raczej na pewno S500 jest od S400 bardziej sieciocentryczny.

Raf
czwartek, 27 maja 2021, 16:19

Tutaj się nie dowiesz. Jedyne czego możesz się dowiedzieć to że to złom. No i że Rosja ma PKB na poziomie Hiszpanii a Rosjanie nie mają lazienek

Wppr
piątek, 28 maja 2021, 10:04

I jeszcze że średnia życia w rosji to 65.

west
czwartek, 27 maja 2021, 20:04

niestety, masz rację...

czytelnik D24
czwartek, 27 maja 2021, 13:09

Malowaniem. A tak na poważnie to nikt tego nie wie bo w Rosji najważniejszą rolę odgrywa propaganda. To tak jak z Pieńkowskim. Rosja była mocarstwem nuklearnym do momentu aż ten rozwiał wątpliwości za co wrzucili go do pieca hutniczego.

Anonim
czwartek, 27 maja 2021, 13:07

"Wytłumaczy ktoś, czym się różni S400 od S500?" - Canon Digital IXUS S400 posiada matrycę 4.0 MP, podczas gdy model S500 - 5.0 MP. Ponadto nowszy model został wzbogacony o możliwość nagrywania filmów w rozdzielczości VGA przy 10 klatkach na sekundę, podczas gdy jego poprzednik pozwalał jedynie na rejestrowanie wideo w QVGA, aczkolwiek w 15 klatkach na sekundę. Bez wątpienia sporym udogodnieniem było wprowadzenie interfejsu USB 1.1. Nowszy model mógł operować również jako skaner, w systemach Windows obsługując interfejsy TWAIN i WIA. Jeśli zaś chodzi o różnice pomiędzy S-400 a S-500, to ten drugi kładzie nacisk na zwalczanie rakiet międzykontynentalnych i hipersonicznych. Potrafi nawet razić cele w kosmosie, co ma znaczenie właśnie przy neutralizacji ICBM. W tym celu wprowadzono także obsługę nowych rakiet, jednak S-500 potrafi również wykorzystać dotychczasowe, do zestrzeliwania mniej wyrafinowanych celów. Ponadto mamy oczywiście większy zasięg, szybszy czas reakcji i lepszą skuteczność. Generalnie S-500 ma być raczej uzupełnieniem S-400 niż jego następcą. Docelowo S-400 i S-500 mają zastąpić kompleksy S-300.

Dzięki
czwartek, 27 maja 2021, 15:48

W końcu ktoś do rzeczy prawi

GB
czwartek, 27 maja 2021, 14:59

Tak z ciekawości to kiedy S-500 trafił jakiś obiekt w kosmosie?

Davien
czwartek, 27 maja 2021, 22:12

Nigdy, choc ma na koncie, jeszcze jako S-300WM( S-500 to składanka z S-400 i S-300WM) trafienia prawdziwych balistycznych. S-400 do tej pory tego nie dokonał.

ccc
czwartek, 27 maja 2021, 13:02

Kolorem lakieru.

ktos
czwartek, 27 maja 2021, 12:37

ma inaczej wygieta antenke na koncu masztu i inna naklejke na obudowie. Tak samo jak SU-27, SU-30, SU-33, SU-35. Kiedys bylyby to inne wersje SU-27 teraz w celach propagandowych/marketingowych instalacja innego radaru skutkuje nowym modelem samolotu.

droma
czwartek, 27 maja 2021, 10:49

niestety są też minusy w rosji-kaput ; spadek drastyczny produkcji zastodolnych kibli ,brak gwożdzi ,oraz spadek produkcji gumy do majtek ,dalej gacie na sznurek ,rzutuje to na rozwój rakietnictwa ,obsługa tylko jedną ręką ,druga trzyma sznurek ,nie charaszo ...

PSSRJAC
czwartek, 27 maja 2021, 10:02

Czekamy na S-600, 650, 700...albo od razu 1000. A swoją drogą gdzie są nasze "S-500"? Jak dobrze pójdzie 2022? masakra.

sża
czwartek, 27 maja 2021, 12:21

Nam wystarczy w zupełności S-447.

Trzcinq
czwartek, 27 maja 2021, 15:50

Dokładnie. Dokładnie mówiąc to już płacimy za nowoczesne baterie średniego zasięgu Patriot mod. ust.447 do tego dojdzie F-35Aust447

Davien
czwartek, 27 maja 2021, 18:09

O to w Rosji macie jakeis mityczne S-447??:))

piątek, 28 maja 2021, 07:04

Nie w Polsce od was mamy dostać oczywiście za dolary

Raf
piątek, 28 maja 2021, 00:14

Nie w Rosji tylko USA a bezpośrednio dotyczy to Polski.

Davien
niedziela, 30 maja 2021, 23:09

Nie dotyczy Polski a własnei Rosji bo macie płacic na mityczna 447:)

Polak z Rosji
czwartek, 27 maja 2021, 09:44

Dlaczwgo wy tak nie lubicie Rosji, nie mozna wiecznie żyć historią, bo dzisiaj Rosja to nowoczesny i demokrattczny kraj w Europie. Sami Roajanie są dumni ze swojej ojczyzny, czy Polacy też moga być dumni?

Wania
czwartek, 27 maja 2021, 12:21

Masz rację, nie lubimy Rosji, choć lubimy Rosjan. Ale są też dwa kłamstwa w twojej wypowiedzi Rosja ani nie jest demokratyczna ani nowoczesna. Trudno nazwać kraj demokratycznym jeżeli opozycję się wsadza do łagrów albo morduje (Nawalny, Niemcow) a krytyków morduje (Politkowska). Nowoczesnym krajem nie jest kraj rządzony przez oligarchów do cna skorumpowany (Rosja jest na 138 pozycji w korupcji na 160 sklasyfikowanych krajów - dąży do Somalii dużymi krokami). Trudno lubić kraj, który ćwiczy atak nuklearny na naszą stolicę, napada na naszego sąsiada mordując mu obywateli i ciągle kłamiąc na temat historii. To, że Rosja wymordowała Polaków w Katyniu i że rozpoczęła II wojnę światową ramię w ramię z Hitlerem napadając na nas też nie powinno być zakłamywanie na Kremlu.

Raf
czwartek, 27 maja 2021, 16:05

A ten nasz sąsiad na którego napadła Rosja kłamie tak samo na temat historii ba nawet nie pozwala nam godnie pochować naszych bestialsko wymordowanych przodków. Także trafił swój na swojego. Tylko szkoda ze ty i tobie podobni nie potraficie tego zauważyć. Poza tym artykuł nie dotyczy historii tylko uzbrojenia. Dla was rosyjskie uzbrojenie to najgorszy złom na świecie ale gdyby taki sam sprzęt a nawet gorszy wyprodukowała Ukraina to byłyby same zachwyty. Taka prawda.

GB
czwartek, 27 maja 2021, 12:03

Rosjanie po prostu lubią jak ich własna władza zabija. Pamiętasz Niemcowa?

red
czwartek, 27 maja 2021, 13:40

Co to Niemcow nie żyje ??? to już Putin go zabił ??? A rano narzekał że dostaje ocenzurowane gazety do czytania ....... spotkała go kara .

GB
czwartek, 27 maja 2021, 15:00

No pod Kremlem został zabity przez Czeczena. Nie pamiętasz. To Nawalny został otruty, ale odratowany.

Polish blues
czwartek, 27 maja 2021, 12:01

Nowoczesny i demokratyczny? To ty Polaku z Rosji chyba dawno wyjechałeś skoro piszesz takie rzeczy, plus kto twierdzi, że Polacy nie są dumni ze swojego kraju?

Szept
czwartek, 27 maja 2021, 11:52

Zobacz przyjacielu jak wszystkie TV (Polsat, TVN i rządowa) oraz główne platformy internetowe urabiają polskie społeczeństwo że Rosja to samo zło, a każdemu nieszczę ściu winien jest Putin. W 1989 elyty solidarności dostały zadania i do dziś kolejne rządy skwapliwie je wykonują. Oczywiście dzieje się to że szkodą dla polskiej gospodarki i społeczeństwa, ale kto się takimi pierdołami w naszym kraju przejmuje

olo
czwartek, 27 maja 2021, 11:39

Ależ lubimy, lubimy... Po prostu nie wszyscy tutaj wiedzą, że Rosjan trzeba gotować 3 x dłużej niż inne nacje ! A tak na serio... Nowoczesny i demokratyczny kraj ? Serio ?? Hi,hi,hi,hiiiiii

sadasdasdsafdsf
czwartek, 27 maja 2021, 11:30

Lubimy Rosję, ale nie lubimy imperializmu, który zagościł w głowach osób rządzących Rosją. Wprawdzie dobrzy Rosjanie próbują to zmienić, ale na razie słabo im to idzie, są zabijani i wsadzani do łagrów na podstawie fałszywych oskarżeń. Jeśli chodzi o słowa demokratyczny kraj, to chyba żartujesz.

tak trudno zrozumieć?
czwartek, 27 maja 2021, 11:23

zauważ "Polaku z Rosji", że z sąsiadów Rosji nikt jej nie lubi. Nie wspominając o Ukrainie czy Gruzji, które okupuje Rosja.

Bumer
czwartek, 27 maja 2021, 11:22

Rosjanie dumni ze swojej ojczyzny-to znaczy,że żyją w kłamstwie bo jak można być dumnym z ojczyzny która nie chce rozliczyć się z przeszłością. Jeżeli nie potępiają czynów swoich potomków to znaczy,że wyznają takie same wartości jak oni i niczym się od nich nie różnią.

Irry
czwartek, 27 maja 2021, 11:06

W Polsce rusofobia jest odcieniem patriotyzmu. Polak bez Rosji nie potrafi się samookreślić. To takie zwierciadło w którym przegląda się polski sen o mocarstwowości. No cóż, dwa mocarstwa obok siebie istnieć nie mogą. No i jedno nie istnieje. A raczej istnieje w sferze mitu tożsamościowego.

czwartek, 27 maja 2021, 11:03

z powodów historycznych i kulturowych. hordy azjatyckie niech się trzymają swojego terenu.

kpw?
czwartek, 27 maja 2021, 10:50

pewnie dlatego, że w ostatnich 300 latach ponad 20 razy nas napadaliście, dopiero w 1993 roku żeście przestali okupować Polskę. Poza tym cały czas nam wygrażacie bronią atomową, ćwiczycie ataki atomowe na Polskę, atakujecie (na razie) inne sąsiednie państwa (Gruzja, Ukraina), okupujecie część Mołdawii, wygrażacie Szwedom, Finom i państwom Bałtyckim. To nie tak, że my was nie lubimy. Nikt was nie lubi.

Nysa
czwartek, 27 maja 2021, 19:16

Na czym ta "okupacja" polegała . Możesz mnie oświecić ?

odp.
czwartek, 27 maja 2021, 12:13

Otóż to ... Nikt ich nie lubi..

opinia
czwartek, 27 maja 2021, 10:47

Polacy, bardzo cenią sobie wolność, ponieważ tak długo i gorliwie o nią walczyli. Nie tolerują jak ktoś im mówi co mają robić a co nie. Sami też nie chcą innym zabierać czy ich wyzyskiwać. Czy już wiesz dlaczego nie lubimy takich ludzi?

Kiks
czwartek, 27 maja 2021, 10:37

Dumni tylko z IIWŚ. Oni będą nią żyli i za 100 lat ;).

hihi
czwartek, 27 maja 2021, 12:39

Ale czym tu byc dumnym? Ze majac wielokrotnie wieksze straty pokonali wroga, na dodatek z wydatna pomoca zachodu w postaci sprzetu? Przeciez kazdy potrafi wygrac wojne majac nieskonczone zasoby ludzkie. Chwalic sie mozna jak sie wygralo z podobnymi stratami laj wrog lub mniejszymi.

Raf
piątek, 28 maja 2021, 00:18

To i tak lepiej niż u nas, gdzie jesteśmy dumni z porażek. Bo takie powstanie warszawskie to ani zwycięstwo a tylko straty ludności.

Herr Wolf
czwartek, 27 maja 2021, 10:22

To nieprawda że Polacy nie lubią Rosjan! Tylko warszawski rząd i jego wyznawcy mają takie fobie..

Haraszo
czwartek, 27 maja 2021, 12:09

Ja bym ich ze skory zywcem obdzieral a co odslonie sypal sola. Dobry ruski to zakopany ruski

Raf
czwartek, 27 maja 2021, 16:10

Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe. Ze skóry to Ukraincy z UPA obdzierali Polaków nie Rosjanie.

GB
czwartek, 27 maja 2021, 19:16

Ja tam pamiętam Katyń i napaść sowiecką na Polskę 17 września.

jkjsdkfjsdklfj
czwartek, 27 maja 2021, 11:32

Polacy lubią Rosjan, nie lubią polityki Putina, który napada na wszystkich sąsiadów po kolei.

Stary i mądry
czwartek, 27 maja 2021, 11:01

Lubimy Rosjan o ile nie wchodzą buciorami na naszą ziemię, my się za Bug nie wybieramy.

Stary i.. no właśnie i..
czwartek, 27 maja 2021, 14:44

Za Bugiem to raczej Ukraina ewentualnie Białoruś chyba że coś przegapiłem .... Co Twoja wypowiedź ma wspólnego z komentarzem ? sorry retoryczne pytanie

opinia
czwartek, 27 maja 2021, 10:47

Polacy, bardzo cenią sobie wolność, ponieważ tak długo i gorliwie o nią walczyli. Nie tolerują jak ktoś im mówi co mają robić a co nie. Sami też nie chcą innym zabierać czy ich wyzyskiwać. Czy już wiesz dlaczego nie lubimy takich ludzi?

Raf
czwartek, 27 maja 2021, 16:13

Ta jasne - zwłaszcza widać to po wyborach politycznych. Niech państwo się zaopiekuje i da socjal - taka to "wolność". Ci co lubią prawdziwą wolność w większości już stąd wyjechali.

Buraku....
czwartek, 27 maja 2021, 15:36

Polacy cenią sobie, że usa, Niemcy, Izrael itp. każdego dnia plują im w twarz? Dobre żarty!

Usa
czwartek, 27 maja 2021, 10:44

Polacy nienawidzą rosjan - racja, zresztą jak 90% świata.

Extern
czwartek, 27 maja 2021, 16:10

Nie wiem w czyim imieniu piszesz, ale nie w moim. Wszyscy Rosjanie jakich spotkałem byli super, a kobiety prześliczne. Oczywiście niestety ciężko równocześnie lubić kraj który jest naszym konkurentem w tej części europy i tyle nas dzieli politycznie. Dlatego jeśli już o negatywnych uczuciach mowa, to co najwyżej mogą ona występować wobec państwa Rosyjskiego które jako całość zagraża Polsce od wieków konsekwentnie dążąc do jej zdominowania. Rosjanie też by nie lubili Polski gdyby z pozycji siły ciągle dyszała nad jej granicami grożąc i strasząc swoją przewagą militarną.

Hahaha
piątek, 28 maja 2021, 10:10

To jesteś w tych 10% ktorzy ich lubią... proste

x95
czwartek, 27 maja 2021, 12:29

Powiedz o tym w Ameryce Południowej, Afryce czy Azji - w takiej Ameryce Południowej Rosja miała zawsze i ma wielu zwolenników. Europa to nie cały świat.

Piotr
czwartek, 27 maja 2021, 15:14

Jakbym był latynosem i miał ochotę na rosyjską turystkę to też bym się deklarował jako wielki przyjaciel Rosji

Pablo
czwartek, 27 maja 2021, 11:54

Rosjanie to bardzo mili i przyjaźni ludzie. Polacy ich nie nienawidzą. Tak samo Rosjanie Polaków. To Polskie Państwo nienawidzi Państwa Rosyjskiego. Najgorsze, że nienawidzi na zlecenie anglosasów :-), którzy jak zawsze traktują Polskę jako mięso armatnie w swoich wojnach.

wiet
czwartek, 27 maja 2021, 10:40

Ja lubię Rosjan.

Hahaha
piątek, 28 maja 2021, 10:11

A ja nie.

xcv
czwartek, 27 maja 2021, 09:27

Z pośród wszystkich elementów systemu, najlepsi są w modernizacji cyfry w nazwie.

Wawiak
czwartek, 27 maja 2021, 10:35

Ciekaw jestem jak szybko dojdą do trzech zer? 8-]

trzcinq
czwartek, 27 maja 2021, 09:25

GB mistrzu powiedz im że OPL jest niepotrzebna. Poinformuj o swoim odkryciu również Izraelczykom i Saudyjczyków. Miłego dnia wszystkim

GB
czwartek, 27 maja 2021, 19:25

Ja im tego nie muszę mówić. O jakości ich OPL wypowiedział się Niemiec Rust lądując na Placu Czerwonym. Ot OPL nie mająca analoga...

Davien
czwartek, 27 maja 2021, 12:14

Ależ mają, podobno nie majcą analogów w mirie:)) Dziwne tylko ze jak co do czego to nadaje się wyłacznie na rosyjskie samoloty.

Raf
czwartek, 27 maja 2021, 16:14

No i na Bayraktary o czym pisano na tym portalu

Davien
czwartek, 27 maja 2021, 18:18

Jak na razie to własnei rosyjska OPL była lepem na pociski dronów:) A TB-2 w Syrii i Libii Turcy stracili 16

Raf
czwartek, 27 maja 2021, 23:43

No chyba wyraźnie było napisane że Rosjanie zestrzeliwali te drony bodajże Bukami. I szybko odzyskali to co straciła słaba syryjska armia. No ale skoro wierzysz, że Bayraktary są bezkarne wobec rosyjskiej OPL to nie zamierzam ci w tym przeszkadzać.

Davien
sobota, 29 maja 2021, 00:15

Raf, zestzrelili 16 dronów w Libii i Syrii( potwierdzone straty) I to głownei robota samolotów. A drony nie sa bezkarne wobec OPL ale akurat tu pokazały że rosyjska OPL ma powazne problemy z ich zwalczaniem, jak takie pancyry mające zasieg rakiet 3x większy od zasięgu MAM-L były praktycznei celami dla TB-2.

GB
piątek, 28 maja 2021, 10:42

Nie są bezkarne, ale tu także liczy się koszt efekt. Jeśli tani w sumie dron potrafi wyeliminować drogi system OPL (przez zniszczenie go własną amunicją, lub rozpoznanie i naprowadzenie własnej artylerii) to jest to wielki sukces tegoż drona.

Miło popatrzeć
czwartek, 27 maja 2021, 15:52

jak obawiasz się o F-35 i staryszka Raptora

Kiks
czwartek, 27 maja 2021, 10:36

Może gdybyś jeszcze po polsku pisał..

Sailor
czwartek, 27 maja 2021, 10:17

Modernizacja propagandowa nie jest potrzebna. Tylko rzeczywista, a zmiana cyferek przed S nic nie daje.

Szept
czwartek, 27 maja 2021, 11:56

A Sailor to znany Ruski naukowiec od oplot i wie że to tylko zmiana cyferek bo sam je zmieniał. Tylko zacofani i durni Turcy się na tym nie poznali bo kupili wersję 400 zamiast wersji 200.

czwartek, 27 maja 2021, 11:23

Kraje ci sie pomylily... jedynie cyferki i nazwy to w Polsce sie zmienia, niestety:(.

Usa
czwartek, 27 maja 2021, 10:45

No co ty, rosyjski naród to łyka i jest szczęśliwy.

Tweets Defence24