Reklama
Reklama
Reklama

Wielozadaniowe Seahawki dla Korei

11 sierpnia 2019, 16:26
5011895078_752e5f6d6d_b
Fot. Lockheed Martin

Departament Stanu poinformował o potencjalnej sprzedaży śmigłowców MH-60R dla Korei Południowej. Maksymalna wartość umowy, realizowanej w ramach programu Foreign Military Sale, ma wynosić 800 mln USD.

Rząd Korei Południowej zwrócił się do rządu amerykańskiego z prośbą o umożliwienie sprzedaży dwunastu egzemplarzy śmigłowców wielozadaniowych MH-60R, wyposażonych w 13 radarów wielozadaniowych APS-153(V) (12 zamontowanych, jeden zapasowy), 25 silników T-700-GE-401C (24 zamontowane, jeden w zapasie), 12 systemów sonarowych ALFS, 13 systemów celowniczych AN/AAS-44C(V) (12 zamontowanych, jeden zapasowy), 24 systemów pozycjonowania globalnego/inercyjnego z modułem przeciwzakłóceniowym SAASM, dwunastu systemów Link 16 MIDS-LVT, czterech działek automatycznych GAU-21, tysiąca sonoboi AN/SSQ-36/53/62, 24 systemów radiowych AN/ARC-210 RT-1990A(C), 20 systemów łączności AN/ARC-220, 20 systemów identyfikacji swój/obcy AN/APX-123, dokumentacji technicznej, części zapasowych, wyposażenia testowego, komunikacyjnego, usługi transportu oraz publikacji związanych z obsługą i serwisowaniem maszyn.

Departament Stanu zwraca uwagę, że ewentualna sprzedaż jest zgodna z założeniami polityki światowej i regionalnej Stanów Zjednoczonych i wydatnie zwiększy bezpieczeństwo jednego z najbliższych sojuszników Waszyngtonu. Zdaniem Departamentu sprzedaż tych maszyn i związanego z nimi wyposażenia leży w bezpośrednim interesie Stanów Zjednoczonych.

Wprowadzenie do służby w Korei Południowej śmigłowców MH-64R ma poprawić możliwości marynarki wojennej tego państwa w zwalczaniu okrętów zarówno nawodnych, jak i podwodnych, jak też przyczynić się do wzrostu możliwości prowadzenia zadań związanych z zaopatrzeniem i logistyką oraz poszukiwawczo-ratowniczych. Siły zbrojne kupującego nie będą mieć żadnych problemów związanych z wprowadzeniem sprzętu do służby, Departament Stanu jest także przekonany, że sprzedaż śmigłowców wzmocni zdolności odstraszania azjatyckiego partnera USA, nie zmieniając jednocześnie równowagi wojskowej w regionie.

Głównym kontrahentem ma być firma Lockheed Martin Rotary and Mission Systems, z umową nie są związane żadne zobowiązania ofsetowe, jeśli jednak wystąpią, będą one przedmiotem odrębnej umowy pomiędzy rządem Korei Południowej i producentem śmigłowców.

Z ewentualną sprzedażą związana jest konieczność przebywania w kraju kupującego dwóch przedstawicieli rządu amerykańskiego, istnieje również potencjalna konieczność zapewnienia czasowych usług inżynieryjno-technicznych przez personel rządowy USA.

Sprzedaż wymienionych wyżej śmigłowców nie przyniesie negatywnych skutków dla stanu gotowości amerykańskich sił zbrojnych.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 17
Reklama
biały
poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 13:14

nasza marynarka zapewne nie doczeka się śmigłowców pokładowych :)

-CB-
poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 18:17

I tak by nie miały gdzie stacjonować. Hangary mają jedynie dwa OHP, a to wersje niezmodernizowane z krótkimi pokładami.

Imperial Palace
czwartek, 15 sierpnia 2019, 14:31

Ale gdyby kiedyś zły los się odwrócił i jakieś okręty się pojawiły to byłyby jak znalazł i zamiast dwóch mini flot byłaby jedna mniej mini flota powietrzna.

Frank
poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 11:22

Mogliśmy kupić Seahawki, tanie w eksploatacji, program modernizacji śmigłowców możnaby wówczas oprzeć na bazie BH.

vvv
poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 16:21

tyle ze mh-60l to nie s-70i

Marek1
poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 20:40

eeeee tam się czepiasz - zobaczysz, ze na defiladzie S-70 będzie wyglądać tak samo jak UH-60M/L/R. No w każdym razie elektorat NIE dostrzeże różnic i zagłosuje jak trzeba ... ;)

Frank
wtorek, 13 sierpnia 2019, 01:39

@Marek1 BH to rodzina śmigłowców przeznaczonych do róznych zadań, należy do niej S70i, posiadają te same silniki, te same przekladnie, wirnik główny, wiekszość awioniki, przy czym MH60 ma dodatkowe wyposażenie ZOP ale to w pilotażu ten sam śmiglowiec, relatywnie tani w eksploatacji i powszechny, na pewno nie byloby problemu z obsadą pilotów.

Davien
wtorek, 13 sierpnia 2019, 12:08

Frank, w drónieniu od reszty BH akurat S-70i jest inny. Nie posiada w ogóle wyposazenia zastrzezonego przez Kongres USA, ma starsza przekładnie i sterowanie silnikami, oraz wirnik z wersji L .Wszystko po to by mógł byc w ogóle produkowany poza USA i sprzedawany nie przez FMS ale w trybie DSC

biały
poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 20:06

ale zapewne ma podobne podzespoły bo wywodzi się z tej samej rodziny , po resztą to ta sama firma robi obydwie maszyny więc jest większa szansa ze jakąś część serwisu robili by w swojej fabryce na terenie Polski

Vvv
wtorek, 13 sierpnia 2019, 03:54

Nie ma tych samych podzespołów ani awioniki. Mh-60 i s-70i to jak wojskowy doposażony i opancerzony hmw w porównaniu do h2 w wersji cywilnej ale w wojskowym malowaniu

biały
wtorek, 13 sierpnia 2019, 11:30

ale ta sama firma ma swoją fabrykę w Polsce i zapewne część elementów serwisowali by u siebie na miejscu

Davien
wtorek, 13 sierpnia 2019, 20:55

Nic by nie serwisowali z zastrzezonego wyposazenia bo zwyczajnie im nie wolno i tyle.

Poszukiwacz zaginionego Caracala
poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 19:51

A co ma do tego S70, wystarczy tryb FMS lub DCS. Zresztą w czasie przetargu z 2015 wystarczyło wystąpić z zapytaniem do rządu USA i może MH60R znalazł by się w ofercie. Ciekawe gdzie są ci znafcy tematu co jeszcze niedawno twierdzili, że nie ma szans na MH60R poniżej 100 - 150 mln USD szt.

Vvv
wtorek, 13 sierpnia 2019, 03:55

S-70i jako uproszczona wersja nie posiada większości kluczowego wyposażeni, w tym przede wszystkim awioniki i systemow woskowych i kosztuje 2x mniej niż woskowe uh-60

Poszukiwacz zaginionego Caracala
wtorek, 13 sierpnia 2019, 23:07

Akurat cena i wyposażenie MH60R lub UH60M do S70i, w powyższym temacie nie ma nic do rzeczy, więc na temat proszę.

Davien
wtorek, 13 sierpnia 2019, 02:40

Zwróc uwage ze sa to najprawdopodobniej uzywane MH-60R ponieważ ich sprzedaz nie obnizy gotowości amerkańskich sił zbrojnych. A co do kupowania MH-60R to wyłacznie przez FMS i w ofercie z 2015 napewno by sie nie znalazł bo: upieralismy się przy produkcji w Polsce i MH-60R to wersja morska a nei ogólna, ta jest UH-60M i tyle.

Poszukiwacz zaginionego Caracala
wtorek, 13 sierpnia 2019, 23:06

To są używane MH60 R, chyba nie, przecież dostawy zakończono coś koło 2014-2015, ach ci Amerykanie już im się przestał podobać. Czy może tylko ceny nie umiesz wyjaśnić. Istnieją dwa sposoby sprzedaży uzbrojenia przez USA, FMS czyli sprzedaż koordynowana w zakresie dostawców i wymaganych zgód przez Departament, Obrony, DCS czyli forma komercyjna, z grubsza kupujący sam wszystko załatwia. Upieraliśmy się przy produkcji w Polsce, rozumiem, że montaż końcowy i testy, awansowały na poziom produkcji, nigdzie w FMS lub DCS, nie ma zapisu, który wykluczałby sprzedaż technologii wojskowych, kooperację przy realizacji zlecenia, czyli np. montaż końcowy, jakiś stopień polonizacji produktu itd., chociażby program Wisła. UH60M jest wersją lądową, niemożliwe co ty nie powiesz..., ją także mogliśmy mieć zaoferowaną poprzez FMS lub DCS w ramach przetargu.

Davien
czwartek, 15 sierpnia 2019, 12:51

Panie poszukiwacz, ostatnio Słowacja dostała uzywane UH-60M wiec wg ciebie najnowszy Blackhawk juz sie tez USA nie podoba?? UH-60M panie poszukiwacz nie kupisz inaczej niz przez FMS, formuła DCS zakłada ominiecie kontroli rzadu wiec powodzenia w kiepskiej manipulacji, no ale u ciebie to akurat norma. Aha MH-60R lataja od 2001r wieć znowu zaliczyłes wtope:)

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama