Reklama

Przeglądy wojskowych lokomotyw i wagonów

24 marca 2020, 16:00
1_LM300_1280px-SM30-039 (1)
Fot. Wikipedia Chrumps (CC BY-SA 3.0)

1. Regionalna Baza Logistyczna prowadzi postępowanie w trybie zapytania o cenę na wykonanie 14 przeglądów lokomotyw spalinowych i wagonów.

Regionalna Baza Logistyczna z Wałcza zaprasza zainteresowane podmioty do złożenia ofert na wykonanie przeglądów lokomotyw spalinowych i wagonów poziomu utrzymania P-2 będących na ewidencji Zespołu Zabezpieczenia Transportu i Ruchu Wojsk. Zaplanowano przeglądy dla 10 lokomotyw spalinowych i 4 wagonów.

W przypadku lokomotyw spalinowych przeglądy mają dotyczyć czterech lokomotyw LS 300, pięciu LS 180 i jednej LS 150. Lokomotywy te stacjonują w miejscowościach Dębogórze, Gradeja, Dolaszewo, Toruń, Cybowo, Darłowo i Maksymilianowo. Natomiast przeglądy wagonów – czterech platform dwuosiowych - mają się odbyć w Darłowie.

Przeglądy mają na celu sprawdzenie stanu technicznego pojazdów szynowych i obejmują sprawdzenie układów:

  • biegowego;
  • cięgłowo-zderzakowego;
  • hamulcowego;

oraz są połączone z:

  • naprawą stwierdzonych zużyć i uszkodzeń;
  • wymianą części, których stan techniczny nie gwarantuje bezpiecznej, bezawaryjnej eksploatacji;
  • smarowaniem połączeń ruchomych i uzupełnieniem powłok ochronnych oraz znaków i napisów;
  • próbami odbiorczymi;
  • czynnościami wymaganymi specyfikacją pojazdu.

Wskazany w ogłoszeniu termin realizacji zamówienie wyznaczono do 30 maja 2020 roku. Pojazdy po wykonanym przeglądzie mają być objęte gwarancją przez okres 12 miesięcy. Jedynym kryterium wyboru zwycięskiej oferty jest cena usługi. Zgłoszenie do udziału w postępowaniu składać można do 27 marca do godz. 11:00.

Więcej informacji na stronie internetowej 1. RBLog>>>

* * *

Lokomotywa spalinowa LS 300 (serie PKP SM30 i SP30) przeznaczona jest do pracy manewrowej i prowadzenia lekkich pociągów. Wykorzystywana jest zarówno na potrzeby transportu cywilnego jak i transportów wojskowych.

Lokomotywa została zaprezentowana po raz pierwszy w 1956 roku na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Wyprodukowano ponad 1 000 egzemplarzy, z których 293 zostały zakupione przez PKP, zaś pozostałe były eksploatowane w zakładach przemysłowych oraz przez siły zbrojne. Maszyny tej serii były przeznaczone do pracy manewrowej.

Pierwotnie lokomotywa była napędzana silnikiem spalinowym Wola-V-Roka 300 o mocy 300 KM, w późniejszym okresie zastąpionym przez silnik 2DVSa-350 o mocy 350 KM.

Parametry techniczne:

  • Układ osi - Bo′Bo′
  • Masa - 36 t
  • Długość - 10 140 mm
  • Szerokość - 3130 mm
  • Wysokość - 4300 mm
  • Średnica kół - 850 mm
  • Napęd - spalinowy
  • Typ silników - 2DVSRa-350 i Wola V-Roka 300
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 11
Reklama
Jorgoli
środa, 25 marca 2020, 14:21

Z fizycznej nie mozliwosci wynika ze P2 na rok robi sie kilka razy.... Na takim obiekcie jak lokomotywa. Co wynika czasu ekspluatacji z km no i z DTR-ki. Czy wy liczycie na to ze np szczotki na silnikach wentylatorow beda sponsorowane przez kogos kto ten przeglad wykona?

środa, 25 marca 2020, 19:15

Wentylator silników trakcyjnych nie ma akurat tu szczotek

Ustawiator
środa, 25 marca 2020, 12:58

Zlomy stoja na rdzewiejacych rampach A INSPEKTORAT WSPARCIA sie obudził bo to ON ZA TEN BAŁAGAN ODPOWIEDA

Hehshe
środa, 25 marca 2020, 10:12

To zdjęcie tytułowe wykonane w muzeum wiele mówi...

środa, 25 marca 2020, 19:16

Jeszcze wiele takich pracuje i są naprawiane. Sm30

Michał
środa, 25 marca 2020, 08:12

Pisze o przetargu bardzo dożo a tak niewiele??? świadczy to o kolejarzach w wojsku.

Marek
wtorek, 24 marca 2020, 23:16

LS 300, LS 180 i LS 150, to coś jak dawne nieekologiczne parowozy, które zamiast zatrzymać przetopiono i odeszły w niebyt. Te także wylądowałyby niebawem na złomie, bo tylko mniej nieekologiczne choć są proste i dzięki temu niezawodne. Dobrze robią, że próbują reaktywować to, co zostało.

Lord Godar
środa, 25 marca 2020, 14:04

Są niezależne jeśli chodzi o zasilanie bo są spalinowe , a to podstawa bezpieczeństwa i zapewnienia możliwości poruszania się tam gdzie nie ma trakcji elektrycznej lub jest uszkodzona. A jak chcesz zobaczyć parowozy w użyciu to pojedź sobie do Wolsztyna .

Konik morski
wtorek, 24 marca 2020, 21:39

Brabo INSPEKTORATU UZBROJENIA robią po defenderze 2020

Lechu
wtorek, 24 marca 2020, 20:57

Po p2 i na gwarancji rok ???a moze chodzi o p4 ??

Arek
wtorek, 24 marca 2020, 17:14

czyli będą pociągi pancerne zamiast programu Narew.... Też fajnie:)

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama