Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Porozumienie o współpracy Sikorsky, PZL Mielec i WZL-2

Konsorcjum Sikorsky Aircraft i PZL Mielec wraz z globalną siecią dostawców podpisało umowę z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi nr 2 w Bydgoszczy, dotyczącą współpracy w wypadku pozyskania przez Wojsko Polskie platformy Black Hawk w ramach postępowania na śmigłowce wielozadaniowe.

Porozumienie zakłada, iż w wypadku wyboru platformy Black Hawk przez Siły Zbrojne w Bydgoszczy zostanie zbudowany potencjał w zakresie serwisowania i napraw elementów awioniki wiropłatów, w tym bloków systemu zarządzania lotem, platform inercyjnych z wbudowanym układem GPS oraz wielofunkcyjnych wyświetlaczy parametrów lotu.

Służby prasowe konsorcjum podkreślają, że porozumienie będzie realizowane we współpracy z dostawcami, w tym przedsiębiorstwami Rockwell Collins, Honeywell oraz Esterline CMC Electronics. Zwracają uwagę, że realizacja zapisów umowy może umożliwić dołączenie bydgoskich zakładów do światowej sieci wsparcia i obsługi Sikorsky, a także wzięcie udziału w przyszłej modernizacji śmigłowców Black Hawk.

Podpisane porozumienie jest jednym z działań, podejmowanych przez konsorcjum w celu zbudowania partnerstwa ze spółkami Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Według zapewnień Sikorsky w wypadku pozyskania przez Siły Zbrojne platformy Black Hawk WZL-2 zostaną zaangażowane w programie wsparcia eksploatacji maszyn, co otworzy drogę do ustanowienia w Bydgoszczy centrum obsługi i napraw dla wiropłatów produkowanych przez spółkę dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Jak podkreśla konsorcjum, realizacja umowy ma między innymi umożliwić transfer technologii do WZL-2 i rozbudowę kompetencji bydgoskich zakładów w obszarze wsparcia eksploatacji śmigłowców.

 

Reklama

Komentarze (13)

  1. gnom

    Ciekawa ta umowa, bo z jednej strony daje szansę przetrwania zakładowi nr 2 ale mam nadzieję że jednocześnie nie ogranicza możliwości serwisowania maszyn konkurencyjnych do sikorskiego. Szkoda, że podzespoły nie z polskich fabryk

  2. latacz

    Konsorcjum PZL Mielec i SAC zainwestuje 200 mln USD w WZL-1 S.A. w Łodzi - zostało podpisane również porozumienie 11-03-2015. Czytaj wszystkie informacje, a nie wybiórczo.

    1. 123

      Brawo

  3. BB

    Ruchy jakie wykonuje SIKORSKY z zakładem PZL Mielec są dość zadziwiające. Odnoszę wrażenie że czy wygrają ten przetarg,a mam nadzieję że nie, czy przegrają zaczynają zwijać firmę. Współpraca z WZL-2, wcześniej info o utworzeniu centrum serwisowego poza Mielcem, który powiedzmy sobie szczerze robotą nie jest zawalony. Coś mi się wydaje że Sikorsky zaczyna przygotowywać się do realizacji porozumień z Turcją gdzie ma mieć jedyną w Europie bazę produkcyjno-remontową.

  4. pomorzanin

    AW 129 + AW 149 i styka.. a Patrioty to są za "stare" by sie w nie pakowac

  5. lechu

    Kupcie już tego Black Hawk'a tylko nie pakujcie się w ten syf zwany Patriotem.

    1. zxcv

      Co racja to racja! Z dwojga złego lepiej wziąć BH...

    2. Podbipięta

      Patriotę też wezmą.

    3. maniek

      Black Hawki wziołbym właśnie z powodów politycznych, eurocoptry z powodów gospodarczych, a auguste z powodów - ekonomiczno-oszczędnościowych... USA zarobi na helikopterach, (transportowych i bojowych), Francja na Asterach i Scorpenach no chyba, że amerykanie dadzą zgodę na Tomachowki z kluczami startowymi to wtedy oferta Francji nie będzie już taka różowa w porównaniu do A26 i typ 214A z ww rakietami, przy czym A26 wygląda na lepszą ofertę gospodarczą (widać że Szwedzi chcą z nami współpracować, a nie na nas zarabiać, bo mają w tym taki sam interes jak my). Okręty obrony wybrzeża też brałbym od nich...

  6. pacodegen

    Baardzo dziwne, zastanawiające, zwłaszcza po podpisaniu umowy z Bydgoszczą a nie Łodzią, dziwne! Amerykanie nabierają pewności, że politycznie wygrają ten przetarg, czyli będzie kuglowanie polityczne. Śmierdzi na odległość. Nie stawiałem na nich, bo współpraca z nimi jest zawsze do tyłu. Smród się będzie latami ciągnął, konsekwencje również, jeśli to BH "wygra"!

  7. rabarbarus

    No tutaj jako Łodzianin, jestem wyjątkowo niezadowolony, gdyż Mielec z Sikorskim podpisali tę umowę z Bydgoszczą, a nie z Łodzią. Pozostali dwaj konkurenci (czyli Augusta/Westland i Airbus) podpisali umowy z WZL w Lodzi, dlatego ich ofertę wspieram (oczywiście moralnie)...

    1. FLANKER

      Kolego "rabarbaruas" - gdybyś uważnie czytał informacje z tego portalu, to wiedziałbyś, że taka umowa z WZL-1 w Łodzi została podpisana już dawno. Tutaj info: http://www.defence24.pl/news_pzl-mielec-z-wzl-1-o-centrum-serwisowym-dla-black-hawkow

    2. uważny czytelnik

      Głowa do góry: http://www.defence24.pl/news_pzl-mielec-z-wzl-1-o-centrum-serwisowym-dla-black-hawkow Konsorcjum PZL- Mielec i Sikorsky Aircraft podpisało z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi Nr 1 (WZL-1) umowę, dotyczącą utworzenia centrum serwisowania śmigłowców S-70i Black Hawk i SH-60B Seahawk w wypadku wybrania tej oferty w przetargu dotyczącym maszyn wielozadaniowych dla Wojska Polskiego. Inwestycje w WZL-1 związane z tym porozumieniem mogą sięgnąć 200 mln dolarów.

    3. Bh

      Z łodzią podpisali dwa tygodnie temu ponoć bardzo dobra umowę.

  8. Dinozaur57

    Co się tak koleżeństwo porusza. Co by w tej chwili nie kupić to nastąpi skokowa poprawa zdolności bojowej WP. Czy to będzie Black Hawk, czy czy inny helikopter. Tak samo jest z programem Wisła w tej chwili nie mamy NIC !!!, więc dajcie sobie spokój z tym marudzeniem.

  9. anakonda

    jak widze na forum sami JASNOWIDZE, albo im sie strony pomylily z przepowiem przyszlosc.pl albo im sie nudzi bo sa bezrobotni z racji zle wykonywanego zawodu no coz. A nie mówilem to nasza przypadłość narodowa i trzeba z nia walczyc wszelkimi mozliwymi srodkami

  10. krisss

    Niech w koncu go wybiorą i przejdą do zakupów :) Ile można analizować i się zastanawiac??

  11. FG

    Ludzie przestańcie.... od 2004 wiadomo, że wygra Black Hawk..

  12. Chomik

    No i mamy BlackHawka :-)

    1. podbipięta

      Już od dawna.Szkoda że co poniektórzy jeszcze wątpią.Ale co to za różnica.Byleby wreszcie kupili.

  13. Marcin

    Jedno jest pewne, albo Mielec albo Świdnik coś straci na tym przetargu. Kwestia, który z zakładów ma szansę realnie zyskać.

Reklama