Przeciwlotniczy Pancyr zdobyty, polowanie trwa

19 maja 2020, 10:29
Zrzut ekranu 2020-05-19 o 12.10.03
Pancyr Fot. Vitaly V. Kuzmin CC BY-SA 4.0

Siły, wspieranego przez Turcję i Włochy, libijskiego Rządu Porozumienia Narodowego (GNA) odniosły wielki sukces, kiedy udało im się zdobyć bazę lotniczą kontrolowaną wcześniej przez Libijską Armię Narodową gen. Chalifa Haftara. Wśród zdobytego sprzętu składowanego w bazie znalazł się wóz rakietowy systemu Pancyr-S1, prawdopodobnie w dobrym stanie technicznym.

Rosyjskie zestawy rakietowo-artyleryjskie Pancyr-S1 pojawiły się w Libii w 2019 roku. Powszechnie podaje się, że jest ich co najmniej kilka. Dostarczyły je Zjednoczone Emiraty Arabskie, które zamówiły 50 systemów i 1000 pocisków dostarczone w latach 2009-2013. ZEA są uważane za państwo najbardziej wspierające stronnictwo gen. Chalifa Haftara. Obok Pancyrów-S1 dostarczyły mu m.in. także chińskie bezzałogowce klasy MALE typu Pterodactyl (Wing Loong).

Do zdobycia zestawu doszło w czasie ataku sił GNA na bazę lotniczą al-Watija. Najprawdopodobniej Pancyr-S1 wjechał do schronu w celu uniknięcia ostrzelania z powietrza. Schron został następnie trafiony rakietą, prawdopodobnie przez turecki BSP Bayraktar TB-2. Pocisk przebił się do środka, ale nie trafił bezpośrednio w system OPL, a w stojącego obok „technikala”, który uległ zniszczeniu. Zestaw został unieruchomiony, ale odniósł niewielkie uszkodzenia

Zajście to miało miejsce 16 maja, a do zdobycia bazy doszło dwa dni później. Pancyr pozostawał przez ten czas w hangarze niesprawny, za to prawdopodobnie z wyrzutniami pełnymi rakiet. Po przecięciu ośmiokołowej ciężarówki Man-SX 45, z posadowionym na niej systemem (dokładnie na takiej platformie kupiły Pancyry ZEA) wzięła udział w paradzie, jako trofeum, a następnie zniknęła, prawdopodobnie przewieziona w bezpieczne miejsce celem zbadania.

Informacje na temat właściwości Pancyrów-S1, będących pogromcami lotnictwa GNA, a przede wszystkim tureckich bezzałogowców, których zestrzeliły już nawet kilkanaście, będą bezcenne dla rządu w Trypolisie i jego sojuszników. Danymi na jego temat mogą zainteresować się także inne państwa, w tym nawet Amerykanie. System jest uważany bowiem za jeden z bardziej udanych w ofercie rosyjskiej i jest to rozwiązanie krótkiego zasięgu, czyli klasy która w USA jest dopiero rozwijana.

Fakt eliminacji Pancyra-S1 nie jest wielką sensacją, jako że padały już one ofiara lotnictwa w Syrii, ale także w Libii. Przełomowe może się za to okazać jego zdobycie. W Libii trwa obecnie swoiste polowanie na Pancyry Haftara. Jeden zestaw został zniszczony jeszcze w listopadzie ubiegłego roku, ten zdobyty obecnie to drugi przypadek, a w tym samym czasie koło Syrty zniszczony został także trzeci zestaw, trafiony w trakcie przewożenia go na niskopodłogowym zestawie transportowym.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 328
Reklama
WiewiorkiBobry
środa, 20 maja 2020, 22:44

"w tym nawet Amerykanie" - nie no, powaznie? Nawet, a nie przede wszystkim oni, oraz kluczowi sojusznicy, ktorym placa za przyjazn? ;)

agat
środa, 20 maja 2020, 19:06

Wyglada na to ze ten system ma najszybszy czas reakcji ze wszystkich systemow OPL na swiecie - zdazy sie schowac w schronie, jak go ma.

Rataj
piątek, 22 maja 2020, 00:33

najlepsze stwierdzenie--schowal sie w schronie przed atakiem lotniczym

Roman
środa, 20 maja 2020, 15:00

Ale zaszedł im za skórę skoro chwalą się że go zdobyli... No cóż teren Afryki to miejsce gdzie najwięcej zarabiają amerykańskie firmy zbrojeniowe a senat US tylko marzy o kolejnym miesiącu walk bo kasa idzie. No i mamy Rosjan w znacznie mniejszym stopniu sprzedającym w ten region ale jedno bez drugich żyć nie mogą.

Davien
czwartek, 21 maja 2020, 08:10

Jak na razie to Pancyr zalazł za skóre ale Rosjanom bo reszta traktue go jak ruchomy cel:) Ale kazali usprawiedliwiac kolejna kompromitacje to dwoisz się i troisz:)

andys
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 00:05

Davien, Jestem twoim fanem i wiem, że wszelka broń rosyjska jest do kitu, a więc załazi za skóre Rosjanom. Dziwie sie wiec, że Rosjanie jeszcze "chodzą w skórach".

Marek L.
poniedziałek, 1 czerwca 2020, 16:25

Absolutnie NIE KAŻDA broń rosyjska jest do kitu ---- ale akurat Pancyr S1, i to włącznie z tym ostatnio przez nich zmodernizowanym Pancyrem SM, to absolutnie JEST do kitu.......

Paragraph23
czwartek, 21 maja 2020, 12:44

@Davien Zarzucasz kłamstwo Autorowi artykułu, który także wskazał "Pancyr" jako pogromcę określonego typu statków powietrznych, czy tylko nie doczytałeś Artykułu, który tak intensywnie komentujesz ?

Davien
niedziela, 24 maja 2020, 19:34

Paragraph zarzucam kłamstwo Romanowi na temat jego twierdzenia o zaangazowaniu USA w Libii. A z faktów wynika że Pancyry robia za ruchome cele i tyle.

Paragraph23
wtorek, 26 maja 2020, 11:59

@Davien Z faktów wynika, ze jednak zarzucasz Autorowi kłamstwo, odważny jesteś ..

Roman
poniedziałek, 25 maja 2020, 17:20

Davien ty wszystko wiesz. Napisz ile wartościowo sprzedali do Afryki sprzętu za Trumpa a ile Rosjanie. Napisz zanim napiszesz komuś że kłamie, bo piszę o Afryce ... Czytaj ze zrozumieniem. Czekam na liczby a jak nie wiesz to napisz a ja się podzielę tą tajemną wiedzą.

Davien
wtorek, 26 maja 2020, 20:09

Do Libii, bo o Libii jest temat?? Nic, a co panie Roman? Tam akurat Rosja sprzedawała A akurat USA najwiecej to spzredaje do panstw półwyspu Arabskiego, panstwa Afryki to domena Rosji , Francji itp wiec jak widac....

Żbik
sobota, 4 lipca 2020, 13:44

Poprawnie pisze się Półwysep Arabski, https://sjp.pwn.pl/zasady/81-18-24-Wielowyrazowe-nazwy-geograficzne-i-miejscowe;629400

Rataj
piątek, 22 maja 2020, 00:40

no nie przesadzaj ZEA przekazalo im 5 zestawow stracili juz 3 a zestrzelili 17 bezzalogowcow roznych typow,,zeby byc ekonomiczny to powinien zadac straty przynajmniej wielkosci wlasnych kosztow,, to tu masz niecale( moze jeszcze zestrzela cos) 6 bezzalogowcow na strate 1 pancyra,,troszke wysokie koszty, jezelitylko jedna rakieta kosztuje 40% wartosci bezzalogowca

Paragraph23
piątek, 22 maja 2020, 11:28

@Rataj Zapytałem, czy David zarzuca kłamstwo autorowi tekstu. Czytałeś tekst ? Jeżeli tak to takie pytanie zadaj Autorowi tego tekstu nie mnie.

Davien
niedziela, 24 maja 2020, 19:35

Teraz akurat to to kłamiesz ale to norma.

Roman
piątek, 22 maja 2020, 10:39

Ale nie zmienia to faktu o którym pisze Paragraph23. Z drugiej strony bardzo rzadko się zdarza w takich działaniach "efektywne podejście ekonomiczne", idąc tym tropem bomby kierowane nie powinny atakować ciężarówek, chyba że wiozących złoto. Ponadto jest tutaj odniesienie do samego autora wpisy który wypisuje teksty typu "amerykańskie bomby nie zabijają cywilów" co jest już chyba tylko śmieszną propagandą a nie głosem w jakiejś tam dyskusji.

Bogdan
środa, 20 maja 2020, 14:19

Po prostu TB2 Bajraktar rules!! TB2 5: Pancyr-S1: 0 ...

Derwisz
środa, 20 maja 2020, 13:43

Koledzy NIC się nie stało Nowa partia płynie z emiratow Ale po co? Wspierać ruskiego watazke?

Roman
czwartek, 21 maja 2020, 21:45

Przypomnę bo pewnie nie wiesz że ZEA to jeden z największych klientów amerykańskiej zbrojeniówki...

Davien
sobota, 23 maja 2020, 14:26

I rosyjskiej jak widac tez. Bo chyba nie twierdzisz ze te Pancyry kupili w USA??

Paragraph23
czwartek, 21 maja 2020, 08:45

@Derwisz Oczywiście, lepiej wspierać "bractwo muzułmańskie" . ps. Nie "ruski" ale raczej amerykański..

andys
środa, 20 maja 2020, 10:21

"Wśród zdobytego sprzętu składowanego w bazie znalazł się wóz rakietowy systemu Pancyr-S1, prawdopodobnie w dobrym stanie technicznym." Co znaczy brak precyzji w podawaniu informacji ! Zdobyto "wóz rakietowy Pancyr-S1", znaczy to tyle , moim zdaniem, ze zdobyto samochód transportujacy amunicję. W zestawie jest taki pojazd, wg informacji na stronie producenta (kbptula.ru), po angielsku nazwany jest "transporting-loading vehicle" - jest tam i fotografia , pojazd przewozi 24 rakiety i 24 pojemniki na amuncję do działek.

Dawo
środa, 20 maja 2020, 14:21

Zwał jak zwał. Przechwycono wyrzutnie. Są już jej zdjęcia w internecie. Ma być wystawiona na aukcje - ale będzie bitka :)

Lord Godar
środa, 20 maja 2020, 13:18

Transportowy lub załawodczy to by był pojazd pomocniczy , a w tym przypadku rakietowy oznacza pojazd bojowy towarzyszu ...

Davien
środa, 20 maja 2020, 13:15

Andys juz skończ sciemiac bo zdobyto system Pancyr S1 pchodzacyz ZEA

Gnom
piątek, 22 maja 2020, 09:05

Czyli dostarczany w jakich latach?

Davien
sobota, 23 maja 2020, 14:30

50 sztuk dostarczone w latach 2009-2013.

dywersant
środa, 20 maja 2020, 09:16

Ciekawe, czy wersja eksportowa jest uboższa od wersji używanej przez Rosjan. Jeśli chodzi o taktykę zwalczania Pancyrów to zachód już ma szeroką paletę danych łącznie z przejętą samą wyrzutnią, czy Izraelskimi doświadczeniami bojowymi. Daje też to pogląd na potencjalne możliwości przetrwania zbliżonej klasy nowoczesnej wyrzutni przeciwlotniczych na współczesnym polu walki. Świetna możliwość analizy, nie tylko dla Rosjan, którzy są zmuszani do rozwijania i unowocześniania własnej konstrukcji, ale przede wszystkim dla krajów zachodnich. Tak na marginesie wojna w Libii jest świetną okazją do przyjrzeniu się taktyce wykorzystania dronów, ich wykrywania, oraz zwalczania.

Przemo
środa, 20 maja 2020, 15:22

Pojazd nosiciel zestawu przeciwlotniczego musiałby mieć kształty i pokrycie, które zmniejszają zasięg wykrycia za pomocą radaru przynajmniej 4 krotnie, inaczej będzie łatwym łupem dla lotnictwa.

Davien
środa, 20 maja 2020, 13:16

Wersja eksportowa jest taka sama jak rosyjska.

Wisiu
czwartek, 21 maja 2020, 08:50

Że żółta,czy Zielona?

Tani
środa, 20 maja 2020, 15:18

Davien nie plywaj najpierw bylo 50 dla ZEA a potem dopiero dostali inniczyli MO Rosji. Ten system jego produkcje sfinansowali ZEA. Tego rosjanie nie kryli i nie kryja. Rzad Rosji czyli MON kupil gotowy system na rozwoj ktorego nie dal rubla. Podobnie jest z tzw Terminatorem. To jest prywatna inicjatywa producenta ktory dal ten system do Syrii bo chce go sprzedac. Po prostu szuka klienta. Rosyjska wersja jest inna bo zobacz zdjecia ten system wyglada inaczej sa zdjecia porownaj i pisz . Bo jak piszesz ze to jest to samo to nie jest to samo. To jest jak z F-16 naszego i izraelskiego lotnictwa. Wygladaja podobnie a to sa calkiem inne samoloty

Davien
czwartek, 21 maja 2020, 08:12

tani skończ już zmyslac bo chyba Rosjanei wiedza lepiej od ciebie:) A ZEA nic nie finansowała bo dzieciaku Pancyr powstał jako nastepca Tunguzki . I o tyle z twoich wypocin.

fifi
środa, 20 maja 2020, 12:32

Tak przy okazji,tej świetnej,na wojnie giną ludzie.A akurat ta wojna,to pokłosie działań tak zwanej społeczności miedzynarodowej.

Davien
czwartek, 21 maja 2020, 08:13

Ta wojna fifik to pokłosie działań Kadafiego i niezadowolenia Libijczyków,a obecniemachinacji Rosji, ZEA Egiptu itp

Roman
piątek, 22 maja 2020, 10:43

Davien przypomnę ci że kadafi to były kolega Amerykanów którzy sami go potem zabili. Schemat ten sam rozwalić lokalny rząd a potem prokurować wojnę nad którą już nikt nie panuje a potem może zarobimy my Amerykanie a jak nie to pożywką się Rosjanie. Ile jest takich miejsc po "pokojowych" interwencjach Amerykanów???

Fak sejk
niedziela, 31 maja 2020, 18:35

Skąd ty te bajki bierzesz? Kaddafi od lat to był kolo ruskiego. Przecież ruslie go po złotych sygnetach całowali jak im płacił twardą walutą za uzbrojenie. Co mieli Amerykanie wspólnego z nim?

fafa
środa, 20 maja 2020, 22:50

A nie ruskich ?

Lekarz
środa, 20 maja 2020, 09:15

Do wszystkich dumajacych poniżej-daj nam panie taką technologię, może wreszcie ktoś, coś od nas kupi... Zobaczmy co my posiadamy a potem ewentualnie róbcie bekę z innych...

Marek
czwartek, 21 maja 2020, 12:03

Mamy wszystkie potrzebne technologie do tego, żeby zrobić lepszy zestaw od Pancyra. Po opracowaniu Pioruna 2 byłby nawet znacznie lepszy. https://www.defence24.pl/przemiana-loary-w-polskiego-pancyra-opinia

Wania
środa, 20 maja 2020, 15:43

Tak towarzyszu. Pan da. Za chwilę będzie Wisła.

Kosciuszko
piątek, 22 maja 2020, 12:13

Kolego wania słabo z wiedzą. Wisła w naszym wydaniu nie móc wspólnego z pancyrem. DOCZYTAJ o czym piszesz.

Lekarz
piątek, 22 maja 2020, 10:53

Wania napisz jak już będzie, myślę już nigdy nie napiszesz. Wisłę to może będziesz miał za 5-7 lat że znikomą ilością efektorów. Polki co zamiast Wisły to możesz mieć jedynie nadzieję.

Davien
sobota, 23 maja 2020, 14:33

Doktorku, Wisła w Polsce płynie od tysiącleci, a system OPL Patriot dostaniemy za 2 lata wiec

Carl Gustaw
czwartek, 21 maja 2020, 09:18

Wania doliczyłem się tych rakiet o których pisał lekarz? Napisz bo bardzo jestem ciekaw czy wiesz, może davien ci w tym pomoże?

Lekarz
środa, 20 maja 2020, 16:18

A z czego będziesz strzelał z tej Wisły ? Potrafisz powiedzieć ile tych rakiet będzie na wyrzutnię?

Piotr
środa, 20 maja 2020, 23:08

A z czego się strzela z OPL ? Z patisonów konowale...

Lekarz
piątek, 22 maja 2020, 12:05

Konował najpier2 przeczytaj ze zrozumieniem treść do której się odnosisz...

Davien
środa, 20 maja 2020, 13:16

No jak w Rosji nie macie nic lepszego od Pancyra to....

andys
poniedziałek, 25 maja 2020, 19:54

Najbardziej ceni się te państwa , które maja nieliczną armię , wyposażoną w coś na podobieństwo kija bambusowego (np. typu zestaw Pancyr) potrafią jednak zachować niezależność.

Davien
wtorek, 26 maja 2020, 20:12

Taak, a niby jakie to państwa??

andys
niedziela, 31 maja 2020, 23:56

Odpowiadam na pytanie - "Najbardziej ceni się te państwa , które maja nieliczną armię , wyposażoną w coś na podobieństwo kija bambusowego (np. typu zestaw Pancyr) potrafią jednak zachować niezależność." Właśnie takie!

Roman
środa, 20 maja 2020, 14:46

Davien poczytaj artykuł o AMERYKAŃSKICH BOMBACH ZABIJAJACYCH CYWILI W JEMENIE. Po tym coś napisz. Artykuł wisi na Onecie.

Romana
czwartek, 21 maja 2020, 09:46

A Ty poczytaj artykuł o ruskich bombach zabijających cywili w Syrii , Gruzji , Czeczeni, o napadzie okupanta na Ukrainę.

Tom
czwartek, 21 maja 2020, 08:16

wytwór propagandy, zawsze w takich przypadkach pojawiają się dwie ekipy, pierwsza zabiera RPG czy Kałasznikowy a druga z kamerą robi wstawki do mediów.

Davien
czwartek, 21 maja 2020, 08:15

Roman skończ trollowac bo USA nei działa w Jemenie i zapoznaj sie z tym jak mordowaliscie cywili w Aleppo i Doumie rosyjski trollu.

antyDavien
środa, 20 maja 2020, 07:54

Wcale się nie ma co dziwić, że jest polowanie na Pancyry kiedy te odstrzeliły Turkom ponad dwadzieścia różnej maści dużych dronów, a siłom narodowym kilka samolotów .... Pomimo, że to jedna z pierwszych wersji ze słabszym radarem i oprogramowaniem, Pancyr pokazuje klasę w OPL krótkiego zasięgu ...

Gts
środa, 20 maja 2020, 14:56

Wy lepiej trochę kalibrujcie sobie te informacje, które w eter puszczacie, bo to co raz większe banialuki są.

Dawo
środa, 20 maja 2020, 14:23

Serio? Zestrzelili kilka dużych i powolnych dronów. Duża czesc ostrzałów zakończyła się porażka. Kilka Pancyrow zostało zniszczonych.

Robert
środa, 20 maja 2020, 14:00

Te dane o stratach to ze sputnika tak z 3-4 razy podrasowane.

?
środa, 20 maja 2020, 21:31

Te dane są podane na stronach Tureckich ile stracili dronów i jakich tylko trzeba troszkę poszukać w necie?

!
czwartek, 21 maja 2020, 09:47

Szukałem, nic nie ma - więc sputnik...

!
środa, 20 maja 2020, 23:13

Szukałem i nic, czyli sputnik...

gadaj zdrów Waniuszka
środa, 20 maja 2020, 13:47

pokazał klasę strzelając do ptaków w okolicy :D

Davien
środa, 20 maja 2020, 13:18

A w jakim alternatywnym swiecie? Aha pancyr eksportowy i uzywany przez FR sa takie same:)

Kiks
środa, 20 maja 2020, 13:00

Faktycznie. Problem odstrzelić drona strzelając we wszystko co będzie leciało łącznie z ptakami.

Wawiak
środa, 20 maja 2020, 12:50

Zapomniałeś o zestrzeleniu pierwszej Gwiazdy Śmierci bajkopisarzu...

Skif
środa, 20 maja 2020, 07:32

Potwierdzono już zniszczenie kolejnego Pancyra w tej samej bazie. Szczątki znaleziono w zawalonym schronie.

grega
wtorek, 19 maja 2020, 23:13

Przynajmniej stoi w garażu ( może kiedyś być potrzebny). Przypomnę jak amerykański Patriot chronił Arabii Saudyskiej przez średniowiecznymi zacofanymi rakietami irańskimi i był ślepy i bezsilny bo niby patrzył w inną stronę...

chateaux
czwartek, 21 maja 2020, 00:34

Jak Patriot bronil Arabie Saudyjska, to zdolala na ten kraj spasc tylko jedna z kilkuset wystrzelonych irackich pociskow.

ruski stek bzdur...
środa, 20 maja 2020, 23:15

Buhahaha ten sam kaliber co z niszczycielem Cook :)

ktos
środa, 20 maja 2020, 11:19

oj cos zle ze sputnika przepisales. Patriot stal kilkaset km dalej bo nikt nie zakladal ze bedzie potrzebny w miejscu w ktorym nastapil atak.

Dawo
środa, 20 maja 2020, 14:24

Nawet na sputniki takich bzdur nie wypisywali.

Davien
środa, 20 maja 2020, 10:12

Powiedz to ponad 120 rakietom balistycznym zestrzelonym przez Patrioty w AS i Jemenie:))

Krystian
środa, 20 maja 2020, 14:54

Lepiej napisz o amerykańskich bombach w JEMENIE zabijających cywili...

Davien
czwartek, 21 maja 2020, 08:17

Jak na razie to Rosjanie i rosyjskei bomby mordowały i morduja cywili w Syrii wiec coś ci trollu nei wyszło.

chateaux
czwartek, 21 maja 2020, 00:35

Napisz o irackich rakietach spadajacych na Arabie Saudyjska. jemenie nie ma Amerykanow.

Krystian
czwartek, 21 maja 2020, 18:21

Ale spadają amerykańskie bomby na jemeńskich cywili które kupili saudowie,

Piotr
środa, 20 maja 2020, 23:17

A może o ruskich bombach zabijających cywili w Syrii... Okupacji Krymu i napaści na Ukrainę...

Jacek
poniedziałek, 25 maja 2020, 07:31

W Syrii przeciwko terrorystom walczą rosyjscy żołnierze. Krym był, jest i będzie rosyjski. W Donbasie mieszkańcy walczą o niezależność od nacjonalistyczno-oligarchicznego układu władzy w Kijowie...

Marek L.
wtorek, 26 maja 2020, 15:07

A akurat co do tego, to się gruntownie mylisz, putinowski Trollu, albo raczej to ty tutaj totalnie fałszujesz historię. Krym NIGDY NIE BYŁ rosyjski. Był on pierwotnie, a przynajmniej od wielu ostatnich stuleci, tatarski. Ale, Rosjanie, a właściwie to wtedy Sowieci, w czasie II W. Ś. dokonali prawie całkowitej eksterminacji narodu tatarskiego na Krymie, i w ten brutalny i totalitarny sposób zmienili tam skład ludności, zmieniając tam dużą większość tatarską, w nic nie znaczącą mniejszość.......

Marek L.
wtorek, 26 maja 2020, 14:14

A akurat co do tego, to się gruntownie mylisz, putinowski Trollu, albo raczej to ty tutaj totalnie fałszujesz historię. Krym NIGDY NIE BYŁ rosyjski. Był on pierwotnie, a przynajmniej od wielu ostatnich stuleci, tatarski. Ale, Rosjanie, a właściwie to wtedy Sowieci, w czasie II W. Ś. dokonali prawie całkowitej eksterminacji narodu tatarskiego na Krymie, i w ten brutalny i totalitarny sposób zmienili tam skład ludności, zmieniając tam dużą większość tatarską, w nic nie znaczącą mniejszość.......

Stirlitz
wtorek, 19 maja 2020, 22:33

i jak zwykle to wszystko wyczytałeś w sputniku? ;)

?
środa, 20 maja 2020, 21:41

akurat to opisuje „The New York Times”

!
czwartek, 21 maja 2020, 09:48

Raczej russia today

!
środa, 20 maja 2020, 23:17

A w jakiej alternatywnej rzeczywistości ?

Pirat
wtorek, 19 maja 2020, 22:04

« Fakt eliminacji Pancyra-S1 nie jest wielką sensacją, jako że padały już one ofiara lotnictwa w Syrii, ale także w Libii. » Widzę że system już się sprawdził w warunkach bojowych jako bezużytecznym celem dla lotnictwa przeciwnika.

1stCav
środa, 20 maja 2020, 08:59

Kurczę muszę odszczekać to co wielokrotnie tutaj pisałem wyśmiewając się z ruskiej techniki wojskowej:( Jednak system przeciwlotniczy chowający się przed atakiem z powietrza do schronu faktycznie nie ma analoga w mirie, i jest to niepodważalna przewaga nad resztą świata :( Jak to lubi pisać jeden z tutejszych towarzyszy "pozamiatali":(

Ni
czwartek, 21 maja 2020, 13:36

Zgadza się, zwłaszcza, że jest on przeznaczony do niszczenia obiektów, które atakują z powietrza. Anałogow niet.

łysina Lenina
wtorek, 19 maja 2020, 19:37

Emiraty kupiły pancyry a to jest równoznaczne z tym że USA wszystko wiedzą o tej broni. Powinno dotyczyć to też państw NATO (Turcja i Włochy).

antyDavien
środa, 20 maja 2020, 07:47

ten Pancyr to już piew przeszłości, to jedne z pierwszych wersji które mają się już nijak w porównaniu do obecnych ..... oczywiście piszę tu o elektronice a nie o technicznych rozwiązaniach ....

ruski stek bzdur...
środa, 20 maja 2020, 23:20

Hahaha... elektronice opartej na lampach ?

czytelnik D24
wtorek, 19 maja 2020, 19:14

W Syrii S400 też nie wystawia nosa żeby uniknąć ostrzału. Niestety hangaru tej wielkości nie znaleziono.

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 20:08

Niestety wystawia, upolowalo cos co jeszcze nikt nie upolowal

Marek1
wtorek, 19 maja 2020, 21:06

Jakąś wielka gęś nilową ?

Fakt
wtorek, 19 maja 2020, 20:59

Bociana ?

Rzeczywisty fakt
środa, 20 maja 2020, 00:01

W październiku 2017 roku miało dojść do zderzenia izraelskiego F-35I z dwoma dławigadami afrykańskimi, ptakami z rodziny bocianowatych...

Davien
środa, 20 maja 2020, 13:21

I doszło do zderzenia nad pustynia Negev a sam F-35I po kilku dniach napraw wrócił do słuzby.

Gnom
piątek, 22 maja 2020, 09:09

I co w tym dziwnego.Znasz zdarzenie i zakres uszkodzeń?, może dostał bokiem po kadłubie. Nie znasz, a jak zwykle wyrokujesz - kolejny raz pełna wiarygodność danych od D...a.

Fak sejk
niedziela, 31 maja 2020, 18:41

Co to za foch? Doszło do zderzenia z ptakiem, po kilku dniach był znów w powietrzu. Co ma do tego twój wpis?

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 21:21

Perle lotnictwa USA, o nazwie Global Hawk To bylo niezniszczalne a zniszczyly dwie rakiety bo tyle ruscy odpalili. Dlatego taka kolejka po ten zlom

1stCav
środa, 20 maja 2020, 10:43

Faktycznie jesteś tani bo propaganda tak marna że pewnie kiepsko zarabiasz. Global Hawk to "perła lotnictwa USA"? ;DDD. Po F-35 też ustawiają się kolejki a pomimo to twierdzicie towarzysze że to cudak, nielot, wydmuszka itp. itd.;DD Tak, wiem... nie powinno komentować się czyjejś ksywki ale w tym wypadku nie mogłem się powstrzymać

Wstyd nie sukces
środa, 20 maja 2020, 09:47

A to ciekawe, bo jakoś nie chwalą się w ogóle ich skutecznością. Choć z drugiej strony, zestrzelenie takiego bezbronnego, niemanewrujacego, bez osłony elektronicznej, powolnego "ptaka" i to za pomocą aż 2 super nowoczesnych, rzekomo mega-skutecznych rakiet, to bardzo wątpliwy sukces. Żeby to chociaż był jakiś pocisk rakietowy, ale powolny i do tego wielki jak stodoła dron?

klaun-szyderca
środa, 20 maja 2020, 08:56

To chyba trudniej byłoby trafić Jumbo-jeta ;P Global Hawk to spory, niezbyt szybki cel lecący wysoko i nie robiący uników.

yaro
środa, 20 maja 2020, 07:48

Global Howk --- zestrzelili Ruscy ? Teeeee a kiedy to było ? W co grasz ?

1stCav
środa, 20 maja 2020, 12:19

Gra w czerwone panie yaro...

Wawiak
środa, 20 maja 2020, 03:38

To portal militarny, a nie S-F.

Xxx
środa, 20 maja 2020, 00:32

Hahaha

Davien
wtorek, 19 maja 2020, 23:15

Wow niezłe bajki ale akurat Tritona dziecko to zestrzelił amerykański przestarzały SM-1 który Iran kupił jeszcze za szacha:))

Rzeczywisty fakt
środa, 20 maja 2020, 10:45

Davienku, znowu opowiadasz dziecinne banialuki pisane za Wielką Wodą. Amerykański bsl MQ-4C Triton został zestrzelony przez irański system przeciwlotniczy Ra'ad, będący kopią rosyjskiego 9K317 Buk-M2E. Może byś tak przy okazji odniósł się do dziwnego zdarzenia, czy raczej zderzenia izraelskich F-35?

Marek L.
czwartek, 21 maja 2020, 23:52

No, ciekawe, czy TO mi Pan „Moderator” opublikuje, bo ostatnio, to z jakiegoś totalnie niewiadomego, oraz dla mnie całkowicie niezrozumiałego powodu, blokuje mi mój już chyba tutaj z dziesiąty wpis, pomimo tego, iż całą rosyjską Trollownię to publikuje on na 100% równo....... A więc, po pierwsze, ty putinowski Trollu, to o jakim to „dziwnym zdarzeniu” ty tutaj piszesz ???? Był JEDEN JEDYNY incydent, gdy na samym początku dostaw dla IAF’u maszyn F-35I, chyba ze dwa lata temu, jeden samolot zderzył się w czasie lotu patrolowego z dwoma bocianami. Wylądował on całkowicie bezpiecznie, i po naprawie niewielkich uszkodzeń, dwa tygodnie później, powrócił, całkowicie sprawny, do służby w bazie lotniczej. No i TYLE w tym temacie. Natomiast jest BARDZO trudno ustosunkować się do tego twojego: „zderzenia izraelskich F-35I”. Z tej prostej przyczyny, i JEDYNIE dlatego, iż takiego wydarzenia to po prostu NIGDY NIE BYŁO!!!!.......

Davien
środa, 20 maja 2020, 13:23

I znowu kłamiesz jak zwykle:) Triton został zestzrelony przez system OPL Sayyad-2 uzywajacy antycznych SM-1 jeszcze z czasów szacha.

Gnom
piątek, 22 maja 2020, 09:11

To taki doskonały BSP wyposażony w najnowsze systemy WRE zniszczyła prymitywna rakieta - kopia (i to marna jak piszesz) starego jankeskiego pocisku. Oj marne to WRE najdroższych na świecie BSP.

Marek L.
piątek, 22 maja 2020, 20:59

A może WRE miał wyłączone, bo Jankesi czuli się (i to BARDZO błędnie !!!), tam bezpiecznie ???.... Albo, te stare pociski US SM-1, są po prostu wciąż jeszcze, po latach, bardzo dobre !!!! Sytuacja w pewnym sensie analogiczna do wojny roku 2008, gdzie gruzińska OPL zestrzeliła znacznie "trudniejszy" cel, bo rosyjskiego ponaddźwiękowego bombowca strategicznego Tu-22M3, atakującego wtedy Gruzję, za pomocą ich już WTEDY całkowicie "antycznego" sowieckiego systemu SA-5 ????.......

Obserwator
sobota, 23 maja 2020, 23:55

Nad Gruzją został zestrzelony samolot rozpoznawczy Tu-22MR, a nie bombowy Tu-22M3. Wspomnę, że "antycznym" S-200 (SA-5) zestrzelono izraelskiego F-16I Sufa...

Marek L.
wtorek, 26 maja 2020, 02:55

Ten syryjski system S-200, którym zestrzelono tego jednego F-16I odpalanąc w niego ze 20 rakiet, to był tak co najmniej ze 20 lat „młodszy”, aniżeli ten post-sowiecki SA-5, którym Gruzini zestrzelili tego rosyjskiego strategicznego bombowca Tu-22M3....

Davien
wtorek, 26 maja 2020, 20:15

Gruzini zestzrelili Tu-22MR za pomocą wyrzutni Buk M-1

Marek L.
piątek, 29 maja 2020, 08:21

PS-2. A jeżeli ty, "Davien", twierdzisz INACZEJ, czyli, że NIE za pomocą SA-5, no to w takim razie to TY udowodnij to tutaj teraz, i to w BARDZO przekonywujący sposób!!!!.......

Marek L.
piątek, 29 maja 2020, 01:05

PS-2. A jeżeli ty, "Davien", twierdzisz INACZEJ, czyli, że NIE za pomocą SA-5, no to w takim razie to TY udowodnij to, i to w BARDZO przekonywujący sposób!!!!.......

Marek L.
czwartek, 28 maja 2020, 21:53

PS. Mój ty bardzo ulubiony "Besser-Wisserku" ---- ja to gdzieś tam, i kiedyś tam wyczytałem, iż Gruzini zestrzelili tego Tu-22M3 przez postsowiecki system SA-5, sprzedany im, oraz dostarczony im, poprzednio, jakiś czas przedtem, przez Ukrainę. A dlatego "SA-5", a NIE "S-200", bo wyprodukowany jeszcze dla Armii Czerwonej, jeszcze przez Sowiety, a nie (jak by to było z "S-200"!!), przez Federację Rosyjską....

Marek L.
czwartek, 28 maja 2020, 20:49

A ja gdzieś czytałem, że zestrzelili go oni za pomocą starej sowieckiej wyrzutni SA-5.

Marek L.
piątek, 29 maja 2020, 00:23

A jeżeli ty, "Davien", twierdzisz INACZEJ, no to udowodnij to, i to w BARDZO przekonywujący sposób!!!!.......

Davien
niedziela, 24 maja 2020, 19:43

Obserwator, w tego SF-16I poleciało 20 rakiet a spadł dlatego że załoga nie miała właczonego WRE. Ale co powiesz o rosyjskim Ił-20M czyli maszynie WRE straconej pojedyńcza S-200?? A Tu-22MR to standardowy Tu-22M3 poddany konwersji do Tu-22M3(R) wiec jak najbardziej zdjeli Tu-22M3.

Obserwator
środa, 27 maja 2020, 05:05

Faktów nie zmienisz...;-)

Marek L.
czwartek, 28 maja 2020, 21:56

No faktycznie, no i w takim razie to CO takiego to ty tutaj KONKRETNIE udowodniłeś???? ;-)))

Eryk
wtorek, 19 maja 2020, 22:38

Wyczyn na miarę możliwości. Trafić wolno lecący samolot zwiadowczy. W sumie może i dobrze, bo znając rosyjskie systemy, to jeszcze jakiegoś pasażera by stracili.

Antex
środa, 20 maja 2020, 13:54

W końcu jak w 1960r strzelali do Powersa w U-2 to przy okazji jednego ze swoich (por. Safranowa) też strącili, a drugi MiG-19 cudem uratował się przez nurkowanie ... no ale jak w jeden samolot zwiadowczy strzela się aż czternastoma Dźwinami to wszystko jest możliwe

Tani
środa, 20 maja 2020, 17:54

Zasada ruska jest taka, strzela sie do jednego celu dwoma rakietami. Bo wg reg AR tak musibyc. Reg ocenia ze prawd zestrz jednajest 63% to dwie daje pewnosc zestrzelenie. Faceci dla mnie regulamin tojest regulamin. Za komuny gdybysbez zgody przelozonego uzyl 3 rakiet a nie 2 to bylbys sabotazysta. I to nie kawal.

Tani
środa, 20 maja 2020, 09:54

Global hawk tojest samolot rozpoznania strategicznego, ma byc wyposazony w systemy obronne jak air force one. To dron wielkosci b37. Nie mial wlaczonego transpondera to go spuscili i zrobili sobie reklame. Oficjalnie dron rozbil sie w USA. Rosjanie nigdy sie nie przyznali do tego czynie.Wsypal ich syryjczyk, na twiterze dal wiadomosc ze o godz....rosjanie odpalili 2 rakiety.I pewnie zrobil zdjecia. Dzis jest pewnie zamozny.

Jabadabadu
środa, 20 maja 2020, 09:41

Global Hawk lata na wysokości 18 km. Spóbuj trafić czymkolwiek. Loty cywilne odbywają się na wy. 12 km max.

Tani
środa, 20 maja 2020, 15:51

Dlatego rozbil sie w USA bo spadl z wysoka

Drogi
czwartek, 21 maja 2020, 09:50

Na księżycu się rozbił...

Gnom
piątek, 22 maja 2020, 23:28

A może tylko na jego odbiciu w wodzie morskiej.

Marek L.
wtorek, 26 maja 2020, 02:44

TEN artykuł jest na temat zdobycznego, oraz kompletnie NIC nie wartego rosyjskiego Pancyra-S1. NO I CO to wszystko ma wspólnego z „odbiciem w wodzie Księżyca”, i z US Global Hawk’iem????

Szach mat w jednym ruchu
wtorek, 19 maja 2020, 17:13

To nowa taktyka w razie naloty chowamy się i udajemy,że nas nie ma! Rosjanie dopracowali to do perfekcji w Syrii ! Prekursorem było s-300,400 i 500 !

Mat elementarny
wtorek, 19 maja 2020, 23:56

Najlepiej rzeczoną taktykę opanowali Amerykanie i ich usłużni poplecznicy, którzy jak przegrywają, to udają w sposób nieudolny, że ich tam nigdy nie było. A tak przy okazji zapytam, czy rusofobek w ogóle jest w stanie odróżnić rosyjskie systemy obrony powietrznej? Pytanie z oczywistych względów ma charakter retoryczny...

Szach mat w jednym ruchu
czwartek, 21 maja 2020, 11:10

Uśmiałam się jak zawsze! Dawaj dawaj.

Szach mat w jednym ruchu
czwartek, 21 maja 2020, 06:11

Za każdym razem jak nadepnę na wschodni odcisk. Następuje taka reakcja. Standartowo końcówka przepisana po raz kolejny. Bardzo mnie to cieszy i proszę o więcej!

Blob
środa, 20 maja 2020, 14:09

A po co odróżnić skoro żaden dobrze nie działa?

Bolb
poniedziałek, 25 maja 2020, 08:01

Innego zdania są natowscy lotnicy, którzy jak się za bardzo zapędzą, to tym prędzej uciekają! Niestety czasami nie zdążą i spadają... ;-)

Gwałt na twojej królówce :P
środa, 20 maja 2020, 12:05

Jeszcze lepszą rzeczoną taktykę opanowali ruscy intamniety, najlepszy przykład przemielenia mięsa do którego ojczyzna nie chciała się przyznać, jest atak na pola roponośne w Syrii :) A co do ruskich systemów OPL, to jest poważny portal, zabawki i złom jest na sputniku :P

Jabadabadu
wtorek, 19 maja 2020, 15:53

Ano jak widać, i jak zawsze bywało, decyduje człowiek obsługujący sprzęt. A jak to jest z obsługą wiadomo nie o dziś w tym rejonie świata. Ta (nawet wyszkolona) albo robi to czego ją nauczyli, albo wykazuje charakter w nogach (Syria - dawno temu a teraz Libia). Może też jechać równiutkimi kolumnami jak na defiladę i bez osłony plot (Irak). Resztę widać w sprawozdaniach środków musowego przykazu.

B72
wtorek, 19 maja 2020, 16:49

O czym pan pisze ,przeciez Pancyry obsuguja wagnerowcy .

realista
wtorek, 19 maja 2020, 15:48

no coz pancyr jak zwykle na pierwszej linii frontu szkoda ze ciagle kopany w cztery litery ,ten sprzet tak wychwalany pod niebiosa to zwykly szmelc na wspolczesnym polu walki

Ja
czwartek, 21 maja 2020, 14:14

To poco ktoś to kupuje

Wisiu
wtorek, 19 maja 2020, 19:38

Dość śmiałe stwierdzenie. Może czynnik tzw ludzki ma tu też znaczenie,nie bierze Szanowny kolega tego pod uwagę. Jeżeli Ci tępi Rosjanie od lat z powodzeniem dokuja na MSK ,co do m ilimetra, to zakładasz, ze mogli by pomylić Kraków z Warszawa np. w razie potrzeby? Do odchwaszczania ogrodu ,ogrodnik posiada różne kosiarki.

Miecio
środa, 20 maja 2020, 09:49

Czasem potrafią. Szanowny kolega to celowo pomija ostatni szereg wpadek Rosji, awarii i katastrof, czy to tylko brak podstawowej wiedzy?

Wisiu
czwartek, 21 maja 2020, 08:56

A chirurg chirurgowi równy? Proszę podać przykład stu procentowej skuteczności ,jak to się tu określa,analogow.

wtorek, 19 maja 2020, 21:30

Brawo

Wredny
wtorek, 19 maja 2020, 21:01

Tak tak jak zwykle winna obsługa bo przecież sprzęt nie ma analogów....

środa, 20 maja 2020, 08:52

@Wredny A ma ?

Reaper
środa, 20 maja 2020, 08:34

Cóż, jeszcze te wszystkie sprzęty wojskowe nie są autonomiczne i sterowane przez AI, ale dalej obsługiwane przez ludzi z krwi i kości. Z drugiej strony omawiany jest fakt zdobycia unieruchomionego systemu leżącego w jakimś na wpół zawalonym magazynie, i o czym dyskutować tak naprawdę? Po za tym iż obsługa nie dokonała zniszczenia zestawu?

Davien
czwartek, 21 maja 2020, 08:23

No i sie zaczęło:)) Reaper, skończ juz zakłąmywac rzeczywistość bo system nie był unieruchomiony ale w pełni sprawny i zwyczajnie zwiał do hangaru. W unieruchomionym nie byłoby pcisków w wyrzutniach i amunicji do dizałek:))

Andrettoni
wtorek, 19 maja 2020, 15:41

Po co Amerykanom ta wiedza, skoro Davien twierdzi, że to złom?

Moskwicz w F1
wtorek, 19 maja 2020, 19:19

Wyobraź sobie teraz hasło reklamowe dla tego cuda np "Pancyr S1 - system z którym bezpiecznie uciekniesz do hangaru"

Wawiak
środa, 20 maja 2020, 12:55

Może kampania reklamowa wśród restauratorów specjalizujących się w potrawach z ptactwa?

Wesołek
środa, 20 maja 2020, 09:51

Ładne, ale dodałbym jeszcze : "i gdy żaden bocian ci już nie ucieknie, to dron twojego dziecka zawsze będzie bezpieczny"!!

bender
wtorek, 19 maja 2020, 22:19

Kreatywne :-D

najszybszy rosyjski zegarek
wtorek, 19 maja 2020, 19:11

Nie tylko Davien tak twierdzi. Zweryfikowało go samo pole walki.

?
wtorek, 19 maja 2020, 21:15

Gdzie i kiedy

Wawiak
wtorek, 19 maja 2020, 21:57

O rety...w Syrii przykładowo? Poszukaj sobie informacji o odstrzeleniu Pancyra nawet na tym portalu - było o tym w kilku artykułach, łącznie z filmem z trafienia.

Paragraph23
środa, 20 maja 2020, 08:55

@Wawak Z tekstu powyżej wynika, że "odstrzelono" 1 szt. (słownie jeden) w Libii. W Syrii 3 szt. (słownie trzy) . Faktycznie "pogrom".. Czyli w sumie to mniej niż USA samolotów jakie w tym roku spadły "z nieba" tylko z powodu awarii :) ...

Wawiak
środa, 20 maja 2020, 13:14

Ciekawe ile Patriotów stracono w warunkach bojowych przez kilkadziesiąt lat użytkowania systemu - na pewno mniej, niż Pancyra ( o ile w ogóle jakiś).

ero
wtorek, 19 maja 2020, 23:10

Panie Wawiak obejrzyj pan filmiki z przyjaźni Putin -Netaniahu to zrozumiesz pan dlaczego Pancyry nie mogą strzelać do samolotów izraelskich...W Izraelu Putin jest bohaterem i wielkim sojusznikiem.Jak wiadomo był na jakieś tam święto zaproszony do Izraela aby wygłosił przemówienie ( naszego Pana Prezydenta Izrael nawet nie dopuścił do głosu , podczas tego samego święta. Mógł tam tylko być i patrzeć jak Putin przemawia , z czego nie skorzystał) I pan by chciał aby rosyjskie systemy przeciwlotnicze zaczęły po czymś takim zestrzeliwać samoloty przyjacielskiego narodu izraelskiego? Nie dziwię się ,że Polska przegrała II wojnę światową....

spoko
piątek, 22 maja 2020, 04:37

przestan klamac Dudy nie bylo w tym czasie w Izraelu

Tani
środa, 20 maja 2020, 15:55

Facet to nie tak tforca Izraelajest ZSRR. Izrael to pamieta. Nikt Izraela nie chcial ani USA,ani GB. Chciala ZSRR i Izrael jest.

Wawiak
środa, 20 maja 2020, 13:16

Z tym przemówieniem, to żeś pojechał. Zapominasz o tym, jaka była powszechna reakcja na takie potraktowanie Polski i Polaków: nawet Żydzi skrytykowali takie postępowanie. Jeśli to ma być wzorzec postępowania, to chyba raczej ogarniasz intelektualnie takich spraw.

środa, 20 maja 2020, 12:15

Pancyry nie mogą w imię przyjaźni strzelać do samolotów izraelskich ale izraelskie samoloty do Pancyrów już mogIą. To taka przyjaźń w jedną stronę.

1stCav
środa, 20 maja 2020, 11:25

Jakaś jednostronna ta przyjaźń skoro Izrael strzela do woli do Pancyrów. Oczywiście nie rosyjskich ale przecież robi w ten sposób kiepską reklamę radzieckiej myśli technicznej... Dlaczego Putin nie może powstrzymać swojego izraelskiego przyjaciela żeby nie robił mu koło pióra?;)

Lord Godar
środa, 20 maja 2020, 10:51

A może wytłumaczenie jest takie , że Rosjanie mają świadomość iż Izrael "rozgryzł" Pancyra , poznał jego ( jak i innej ich opl) słabe punkty i wie jak go wyeliminować . I stąd ta przyjaźń Putina , aby nie za mocno ośmieszyć i zdyskredytować ich systemów , bo łuski wojskowym z oczu opadną i padnie mit i stracą potencjalnych klientów . Co Pan na to ?

HeHe
środa, 20 maja 2020, 13:12

Taaa, "przyjaźń Putina z Netanjahu po to aby nie za mocno ośmieszyć i zdyskredytować ich systemów bo łuski wojskowym spadną z oczu" :) Bardzo Pan kreatywny w tworzeniu teorii stawiających wszystko na głowie.

HaHa
środa, 20 maja 2020, 23:28

Przyjaźń w jedną stronę... walą w te pancyry ile wlezie. A ruskie fakt, stają na głowie :)

andys
środa, 20 maja 2020, 10:45

W trójkacie Syria-Izrael-Rosja jest ciekawa sytuacja - mówiac w pewnym uproszczeniu, Rosja ma tam dwóch przyjaciół, którzy są miedzy soba w stanie wojny. Warto przypomnieć, że Rosja trafila do Syrii, aby pomóc jej w walce z islamistami. Ta pomoc okazała sie skuteczna i właściwie Rosjanie mogliby wrócić do domu. Jednoczesnie jednak w sprawach Syrii pojawili sie nowi gracze, których udział w konflikcie z islamistami pełni dwuznaczną rolę.

Davien
środa, 20 maja 2020, 13:27

Andys, pomoc Rosji w walce z Islamistami to sprowadzała sie do bombardowania cywili w Aleppo i Doumie i ganiania zbuntowanej armii Asada po pustyni. Dopiero jak SDF i USA rozbiły ISIS to Rosja łaskawie ruszyła tyłek. Do tego Rosja dostarczała islamistom całkiem sporo broni, setki Kornetów-M nei wzieły się tam z powietrza a jedynie Rosja ich uzywa. Wiec istotnie'super" sojusznik, zabijający syryjskich cywili a obecnie dokonujący z Turcja rozbioru syrii.

Tani
czwartek, 21 maja 2020, 22:52

Kornety uzywa tez Hamas nimi rozwalaja Merkavy

Davien
sobota, 23 maja 2020, 14:45

Tani, Uzywa i ZEA, i Turcja, a Kornety Hamasu nie są w stanie rozwalac Merkav:)) Ale to były Kornet-E a islamisciw Syrii dostali setki Kornet-M uzywanych wyłacznei pzrez Rosje. Cos jeszcze masz do dodania.

Davien
środa, 20 maja 2020, 10:14

Wow i znowu te same bajeczki:)) Wiec rozumiem że Rosja zakazuje Syrii stzrelania do izraelskich samolotów?? Olgino jednak schodzi na psy:)

Gnom
piątek, 22 maja 2020, 09:13

Akurat to by mnie nie zdziwiło - Rosja nie potrzebuje zaostrzenia konfliktu w okolicy i histerii w Izraelu i USA po zestrzeleniu samolotu, a w efekcie zdecydowanej obrony Izraela przez USA.

Davien
sobota, 23 maja 2020, 14:46

Gnomku ty naprawdę potrafisz rozbawic:)) No popatrz a ten zestzrelony F-16I w którego poleciało 20 rakiet to ot tak, wypadek przy pracy??? Przekraczasz granice smieszności:)

Taaaa
środa, 20 maja 2020, 09:53

Ja obejrzałem sobie wraki Pancyrow. Czego trzeba więcej? N I C!

FR technologiczne imperium
wtorek, 19 maja 2020, 17:11

Sami Rosjanie tak twierdzą inaczej trzymali by to co najlepsze u siebie a nie wysyłali do każdego kto zapłaci.

Lukluk2
wtorek, 19 maja 2020, 21:12

Wersje eksportowe mają się nijak do wersji dla armii rosyjskiej. Myślałem że dla wszystkich to oczywiste.

H2O
środa, 20 maja 2020, 09:56

Dla mnie oczywiste są np. awarie rosyjskich rakiet balistycznych, wzajemne zestrzeliwanie się rosyjskich samolotów, zestrzelenie Ila20, wybuchy na poligonach, ostrzelanie dziennikarzy rakietami na pokazowych manewrach, zatoniecia i pożary, etc. Ale cieszy mnie gdy prorosyjskie trolle próbują tak zawzięcie bronić na polskim portalu rosyjskiego sprzętu. Pisz dalej, będzie większy ubaw!

Anty sknera
środa, 20 maja 2020, 08:44

Su 57 na eksport też jest inny niż oryginał?

Davien
środa, 20 maja 2020, 13:27

Podobno nawet lepszy bo nei zdąrzył jeszcze sie rozbic;)

Wawiak
środa, 20 maja 2020, 13:20

Może będzie wersji latającej, a nie spadającej?

Zdziwiony
środa, 20 maja 2020, 07:25

Czyli twierdzisz że rosjanie nabywcom ich sprzętu wojskowego wciskają nieskuteczny chłam i badziewie? Dobrze wiedzieć.

Wawiak
środa, 20 maja 2020, 13:21

Tradycja zobowiązuje... T-72M najlepszym przykładem :-/

Tani
środa, 20 maja 2020, 16:04

Facet T-72 nie jest czolgiem radzieckim. Ten czolg zostal zaprojektowany nakonkurs ogloszony przez UkladWarszawski na standardowy czolg. Kiedy sowieccy oficerowie zapoznali sie z tymczolgiem stwierdzili ze jego osiagi sa na tyle dobre ze zarekomendowali go naprzyjecie na uzbrojenie AR. Jeszcze raz T-72 to konstrukcja powstalana konkurs UW. Nie ZSRR. Tojest dokladnie jak zPantsyrem. SEE zamowil i zaplacil a potem MO Rosji wzielo gotowca

Wwp
środa, 20 maja 2020, 01:51

O tak jasne, najlepsze Pancyry są w Rosji zaraz obok su57 stoją i czekają...

Tani
czwartek, 21 maja 2020, 17:19

Stoja i czekaja, minimum 2 musisz kupic. Masz kase pisz oferte

Jabadabadu
wtorek, 19 maja 2020, 22:10

Jak widać nie dla wszystkich. Przypomnę tylko, że kiedyś mig23 występował w wersji a, b i t. Ta ostatnia służyła wyłącznie na terytorium ZSRR i miała się do dwóch pozostałych tak jak karabin snajperski do dwururki i procy. Jakie były różnice - niektórzy wiedzą.

Davien
środa, 20 maja 2020, 10:16

A skad ci sie ten MiG-23T urodził jak nigdy takiej maszyny nie było:))

Fgu
środa, 20 maja 2020, 09:45

W takim razie trzeba być niepoczytalny żeby coś kupować od Rosji... nie wiem co gorsze bo to wystawią piękną notę rosyjskiemu przemysłowi zbrojeniowemu...

Alabama
wtorek, 19 maja 2020, 16:25

Dadzą do analizy technicznej absolwentom jakiejś szkoły zawodowej w Oregonie jako ciekawostkę :)

Rozbawiony
wtorek, 19 maja 2020, 15:18

System przeciwlotniczy chowa się do hangaru w czasie ataku lotniczego. Coś chyba jest z nim nie tak......

Wawiak
środa, 20 maja 2020, 13:23

To jest rosyjskie podejście do technologii "stealth": udawać, że ichtamniet... Jest o tyle nowatorskie, że nie wymaga kompletnie żadnych zaawansowanych technologii, wystarczy saperka i pałatka oraz czasoprzestrzeń (kopanie rowu stąd do zachodu słońca) 8-]

FR technologiczne imperium
środa, 20 maja 2020, 12:15

Ale pancyr chyba służy do odpierania ataków lotniczych a nie chowania się przed nimi.

Ha ha ha
środa, 20 maja 2020, 09:58

Podobnie jak S400, jest tak znakomity, że Erdogan po pierwszych dostawach, jeszcze szybciej i mocniej domaga się od USA..Patriotów.

Szczerze rozbawiony
środa, 20 maja 2020, 00:04

Najnowocześniejsze amerykańskie samoloty F-35 i B-2 są chowane do hangarów i to nawet bez ataku lotniczego. Czy z nimi również jest coś nie tak?

Davien
środa, 20 maja 2020, 13:29

Wow wiec wg ciebie B-2 słuza do odpierania ataku dronów?? BO popatrz Pancyr podobno tak:)) Ech Olgino schodzi zdecydowanei na psy:)

Wawiak
środa, 20 maja 2020, 13:25

Widzisz, to jest pewna różnica. B2 i F35 chowane są do hangaru w czasie spokoju, a w czasie zagrożenia startują do walki. Z Pancyrem jest dokładnie odwrotnie...

serwis
wtorek, 19 maja 2020, 21:16

może był już po gwarancji... :)

Davien
wtorek, 19 maja 2020, 23:17

A tak mogło byc, Turcy na S-400 dostali całe 2 lata:))

Gnom
piątek, 22 maja 2020, 23:32

A ile amerykanie dają na F-16 lub F-35, więcej?

Ali
środa, 20 maja 2020, 23:34

To jak na tani tv :)

Sherman
wtorek, 19 maja 2020, 17:58

A to dlatego iż Pancyr to zestaw na krótki dystans. "Polowanie" na ten sprzęt odbywa się rakietami z większym zasięgiem, o właściwościach penetrujących bunkry (jak w tekście).

Davien
wtorek, 19 maja 2020, 23:18

Sherman, załatwił go dron uzbrojony w pociski o zasięgu ponizej 10km:)

bender
wtorek, 19 maja 2020, 22:09

No ale jego morski braciszek ma przecież być CIWS jak Phalanx albo i lepiej. Pancyr też powinien mieć zdolność do samoobrony. Problemem wydaje się być taktyka użycia i mizerna celność. Może w odwrotnej kolejności.

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 17:29

Nie,oni go wciagneli po ataku, te mapety trzymali je przed hangarami na lotnisku. Ani nie zamaskowane ani nie ukryte. Ciekawe czy byly sprawne ale tego sie nie dowiemy. Operatorzy dronow mieli je jak na poligonie stojacy duzy cel.

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 14:54

Adin, dwa,tri. 3 uszkodzone, 2 w bazie jeden na drodze to pewne bosa fotki. Z tego co pisza sa w stanie zniszczenia. Wszystkie mialy byc upolowane przez tureckie drobny. Sa zdjecia z dronaprzed i po ataku.

Widelec
wtorek, 19 maja 2020, 14:53

Jakby POPRAD dostał rakiety o przedłużonym zasięgu, to mógłby konkurować z PANCYREM

Extern
wtorek, 19 maja 2020, 22:20

Nie, Poprad to sprzęt do zasadzek lotniczych a nie do bronienia się przed wrogiem który zna naszą pozycję. To zupełnie inna klasa sprzętu. Próba wykorzystania Popadu w sposób który sugerujesz to przepis na porażkę.

Ktoś
wtorek, 19 maja 2020, 21:27

Jeśli Piorun 2, to będzie mu brakowało jeszcze kilkanaście kilometrów. Poza tym, pancyr to system artyleryjsko rakietowy, mający wbudowany radar, poprad nie. To zupełnie inne systemy.

Davien
wtorek, 19 maja 2020, 23:19

Piorun 2 zasieg ok 12km, 57E6 zasieg 20km wiec jakei kilkanaście? Ale istotnie to dwa róznie pietra OPL.

Łukasz
wtorek, 19 maja 2020, 14:52

To był w końcu schron czy hangar? Chyba to drugie skoro rakieta z drona go przebiła a sam podmuch się rozszedł na boki nie niszcząc Pancyra( w schronie betonowe ściany by na to nie pozwoliły). No i o co chodzi z tym przecięciem Pancyra przed paradą? Miało być przejęciu?

Fanklub Fanklubów Sputnika
wtorek, 19 maja 2020, 14:51

Trzeba zaznaczyć że służący do zestrzeliwania wszystkiego (oprócz rakiet balistycznych) system załadowany rakietami, schował sie do schronu. Widocznie nie chciał kolejny razy, mierzyć się z dronami i amunicją krążącą. Wynik takiego starcia był oczywisty. Turcy twierdzą też że zbombardowali "Krasuchę" Zapewne wszystko co było zagłuszane przez nią w promieniu 500 km odetchnęło z ulgą!

Pirat
wtorek, 19 maja 2020, 14:45

...Pancyr-S1 wjechał do schronu w celu uniknięcia ostrzelania z powietrza. Jaki to system obrony przeciwlotniczej jeśli nie może się sam obronić.

Autor2
środa, 20 maja 2020, 09:55

Rosjański

B72
środa, 20 maja 2020, 09:13

Taki ,ktory zuzyl efektory , brak mu fachowej obsługi. Żeby nie było fanem techniki bez analoga na swiecie nie jestem . Powinni go.wysadzic .

placek23
wtorek, 19 maja 2020, 16:42

Systemy obrony przeciwlotniczej - jakiegokolwiek typu - nie służą do bronienia samych siebie. Służą do bronienia określonego obiektu. W czasie walki mogą wjechać do schronu, wyjechać ze schronu i robić wiele innych rzeczy, zależnie od decyzji załogi, ponieważ sprzęt nie walczy sam z siebie, jest tylko narządziem. Zawsze walczą ludzie i oni decydują o takim albo siakim sposobie użycia.

bender
wtorek, 19 maja 2020, 22:00

To, że mają bronić jakiegoś obszaru nie oznacza, że nie mogą obronić się same. OPL powinna to potrafić. Zwłaszcza ta krótkiego zasięgu. Natomiast Pancyry nie bardzo mogą, bo bez względu na wielokanałowość radar naprowadzania jest sztywnie uwiązany do wieży i widzi w zakresie horyzontu taki azymut, na jaki wieża go skieruje. Skoordynowany atak z dwóch stron nie pozostawia pojedynczemu Pancyrowi dużo czasu na wykonanie dwóch ataków, a fatalna celność przeciw niewielkim celom radykalnie zmniejsza szanse skutecznej obrony. Ludzie jak to ludzie, po przeanalizowaniu za i przeciw wybrali porzucenie gruchota w schronie.

środa, 20 maja 2020, 10:39

Oto żywy przykład, jak mały Kazio wyobraża sobie obronę przeciwlotniczą.

bender
środa, 20 maja 2020, 15:41

Tak, jeśli "mały Kazio" jest projektantem Pancyra :-D

antybender
środa, 20 maja 2020, 07:51

"a fatalna celność przeciw niewielkim celom radykalnie zmniejsza szanse skutecznej obrony. " --- no tak już taka bzdurę to tylko uSS_trolle mogą napisać ...

Davien
wtorek, 26 maja 2020, 20:21

No to przywołajmy wasz ulubiony przykład z lotniska w Damaszku jak to wg was Pancyr wystrzelał wszystkie rakiety i 1200pocisków do działek nie mogac w nic trafic, nawet w tego HAROP-a co do odparował:)

bender
środa, 20 maja 2020, 15:41

Ależ to rosyjskie a nie amerykańskie źródła pochwaliły się 19 procentową skutecznością Pancyra w Syrii vs 80% skuteczności Kuba.

Wawiak
środa, 20 maja 2020, 13:32

No fakt, niewielkie cele (ptaki) trafia znakomicie. Niestety, te większe (np. drony) sprawiają mu trudności...

FR technologiczne imperium
środa, 20 maja 2020, 12:17

Dokładnie ptaki duże nie są a pancyr świetnie sobie z nimi radził.

Lord Godar
wtorek, 19 maja 2020, 16:41

Nie było S-300 lub BUK-a dla uzupełnienia , więc nie było kompletnego systemu OPL - tak też np można próbować tłumaczyć ...

Etam
środa, 20 maja 2020, 10:03

Tylko po co chcesz tłumaczyć, że system do obrony plot jest chowany do schronu podczas ataku lotniczego? Czyżby rosyjski system plot nie jest plot? Przecież to jest chore!

Iwo
wtorek, 19 maja 2020, 14:18

Balon propagandy zostanie przekłuty :-) Czas na obnażenie S-400 :-)

HeHe
wtorek, 19 maja 2020, 18:15

"Obnażenie" S-400 to przecież jego zakup przez Turcję i Indie i zarazem rezygnacja przez te kraje z Patriot PAC-3. Należy pamiętać, że Amerykanie "stawali na uszach" aby do tego zakupu nie doszło :)

Skąd te trolle?
środa, 20 maja 2020, 10:04

Bzdura, po dostarczeniu Erdoganowi S400, on sam zaczął się jeszcze gwałtownie domagać... Patriotow. Celowo to pomijasz czy tylko z niewiedzy?

Davien
wtorek, 19 maja 2020, 23:21

Heheszku ani Indiom ani Turcji jak kupowały S-400 nikt Patriota nei oferował wiec daruj sobie załosne manipulacje.

Gnom
piątek, 22 maja 2020, 23:34

No chyba co do Turcji to się trochę rozpędziłeś. Tyle że Turcja oprócz broni chciała jeszcze technologie do jej produkcji.

Davien
wtorek, 26 maja 2020, 20:21

Panei Gnom nikt Turcji nei oferował Patriotów jak kupowała S-400 wiec nei zmyslaj.

CdM
wtorek, 19 maja 2020, 21:00

Turkom ten system potrzebny jest do celów, do których Patriot się nie nada, i to wcale nie dlatego, że niedobry.

2 Plm ''Krakow''
środa, 20 maja 2020, 11:42

Dokladnie, Erdogan kupil S-400 po to zeby moc strzelac do wlasnych samolotow gdyby mu sie drugi raz pucz przydazyl !!!

Davien
czwartek, 21 maja 2020, 08:28

A co planuje sfingowac następny, bo ten pierwszy to jego dizeło?

Ali
wtorek, 19 maja 2020, 16:11

S-300,400,500 i milion sześćset już od dawna jest systematycznie obnażany w Syrii :)

King
wtorek, 19 maja 2020, 14:13

"jeden z bardziej udanych w ofercie rosyjskiej" nie może pochwalić się zwycięstwami tylko samymi stratami. Brawo!

master King
środa, 20 maja 2020, 07:52

naprawdę to może poczytaj ile dronów tureckich spadło na terytorium Libii, to dlatego właśnie jest polowanie na Pancyry bo ponad 20 dronów jest już przez nie odstrzelonych ....

Davien
środa, 20 maja 2020, 13:34

Biorac pod uwage ze Baykaratów TB-2 spadło zaledwie 14 to cos ci zdecydowanie nei wyszło:)

czytelnik D24
wtorek, 19 maja 2020, 19:20

No właśnie bo te mniej udane nie dojadą nawet do hangaru.

Kołacz
wtorek, 19 maja 2020, 14:11

Czy technologiczne znaczenie przechwycenia tego zestawu nie jest przesadzone? Skoro ZEA posiadają ten system to czy nie jest prawdopodobne że NATO, a nawet Izrael, miały okazję poznać jego budowę?

zmechol
wtorek, 19 maja 2020, 14:07

takie cudo techniki i zamiast bronić nieba ucieka przed samolotami - ot wiatrówka na wróble

Dar 12
wtorek, 19 maja 2020, 14:01

Reklamy to Rosjanom to nie robi . Nasi naukowcy powinni popracować nad dobrym ciężkim dronem bojowym uzbrojony w nasze pociski różnego typu

Coś się dzieje
środa, 20 maja 2020, 10:08

Politechnika Warszawska projektuje rodzinę ciekawego drona PW100. Wersja B o zasięgu 6500km, C nawet 8000km.

Towarzysz Polak
wtorek, 19 maja 2020, 14:01

Putin rozdaje prezenty technologiczne całemu światu, miło z jego strony, ale tak na poważnie to jeśli pancyr to udany system to wysyłanie go w takie rejony przez Rosjan świadczy że jest całkiem średni czy nawet słaby bo w innym przypadku nie wpychali by go gdzie się da.

bender
wtorek, 19 maja 2020, 21:42

Napisano w artykule, że ten akurat egzemplarz zapewne pochodzi z ZEA. Skoro tak, to ciekawe, czy Rosjanie nie mają klauzuli zabraniającej reeksportu broni, pozwolili na reeksport czy zostali olani przez Szejków w ich własnym stylu, że nie było żadnego reeksportu a w ogóle to ich tam niet. Pancyr S-1 nie jest tak doskonały jak go malują, ale może być groźny. Przynajmniej ma taki potencjał. Natomiast w opisywanym starciu Turcy mają zaskakująco dobre rozeznanie w sytuacji. Być może stoi za tym włoskie wsparcie. Korzystając z konstelacji COSMO-SkyMed mówią Turkom gdzie szukać celu, a dalej drony albo ich operatorzy już sobie radzą.

Lukluk2
wtorek, 19 maja 2020, 21:22

To wersja eksportowa. Produkuje się ją na eksport. Przechwycenie jej ma się nijak do technologii rosyjskich zestawów. Tak samo z tureckimi S-400 to nie to samo co rosyjskie.

Lord Godar
środa, 20 maja 2020, 10:41

Wersja eksportowa ... czyli co ? Zamiast radaru mają mikrofalówkę , a zamiast kontenerów z rakietami pojemniki na kije golfowe ?

Davien
środa, 20 maja 2020, 10:17

Nie ma eksportowej wersji Pancyra wiec nie zmyslaj.

Ja
czwartek, 21 maja 2020, 14:31

Zobacz zdjęcia radarów to może zmienisz zdanie.pozdrawiam

Davien
wtorek, 26 maja 2020, 20:23

No popatrz widziałem we wszystkich wersjach Pancyra i sa takei same dla wersji eksportowych jak i dla armii FR. Cos jeszcze do dodania.

Gnom
piątek, 22 maja 2020, 23:39

On należy do tych co wierzą w napis na płocie, byle po angielsku (z USA oczywiście). Co nie zmieni faktu, że drzazgi nie będą wirtualne. Nawet same systemy łączności i identyfikacji nie będą tożsame z tymi dla Rosji, a to zapewne nie jedyne różnice. Z resztą produkty "made in USA" też są dostosowywane do odbiorcy. Nie licz na to że coś go przekona.

T7g
środa, 20 maja 2020, 09:47

Czyli po co cokolwiek kupować od Rosji? Jeśli to złom?

T7g
środa, 20 maja 2020, 01:57

O tak na pewno, sprzedają złom który nie działa a super nowoczesne i działające są w Rosji... sa mega groźne i strasznie skuteczne.

FR technologiczne imperium
wtorek, 19 maja 2020, 13:56

To wywiady wszystkie zainteresowanych krajów już znają specyfikację tego "super" systemu, możliwość radaru i rakiet. Putin musi być dumny.

Lukluk2
wtorek, 19 maja 2020, 21:25

Jak ją chcieli poznać mogli złożyć zamówienie dostali by w pełni sprawny że specyfikacją.

Milutki
wtorek, 19 maja 2020, 13:56

To nie Pancyry są pogromcami lotnictwa GNA ale lotnictwo GNA jest pogromcą Pancyrów. W ostatnich 2 dniach prawdopodobnie zniszczono/unieruchomiono 3 Pancyry, lotnictwo GNA bombardowało lotnisko AlWatija od dwóch miesięcy, teraz gdy zasoby zostały zwolnione bombarduje okolice Syrty, Pancyry im mocno nie zagrażają. Wczoraj zniszczono też system walki elektronicznej Krasuha , było to w czasie transportu ale system ten wypatrzono najprawdopodobniej dronami i żaden Pancyr nie uchronił. Dla załóg Pancyrów najlepszym sposobem przeżycia jest ucieczka bo Pancyry są celem preferowanym do zniszczenia, przeciwnik będzie w stanie poświęcić bezzałogowego drona aby to osiągnąć.

Marek
wtorek, 19 maja 2020, 13:47

Znaczy, że uzbrojony Pancyr zwiał przed krowiastymi dronami do schronu i tam został uziemiony? Wcale się nie dziwię, że Hindusi ich nie chcą.

Smuteczek
wtorek, 19 maja 2020, 13:33

Mimo wszystko jest to starsza wersja tego systemu. W Syrii o ile mi wiadomo maja juz zmodernizowane zestawy.

Geo
wtorek, 19 maja 2020, 16:47

W Libii nie widzą celów wielkości drona, te w Syrii widzą już bociany, ale nadal nie widzą samolotów. Wot zagadka :)

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 22:31

Nie widza bo nad Syria samolotow nie ma. Jak bys mial zdjecie izraelskiego samolotu nad Syria to maszduzo kasy. Pisz na Twitter. Sami sie z toba skontaktuja, przeslesz im w niskim skanie i potem forsa. Agdybys mial fote tego izraelskiego Adira czyli F-35 co zderzyl sie z Bocianem to jestes bogaty. Ruscy tego szukaja bo chca wiedziec jak dziala s200 na Adiry

Tani
czwartek, 21 maja 2020, 22:36

Davien napisze bo nie kumasz, gdybys udowodnil np zdjeciem ze Izraelskie samoloty lataja nad Syria. To bylbys bogaty, bo udowodniono by ruskim ze klamia. Bo rosjanie caly czas twierdza ze nie lataja. Trzeba dowodu a za to wynagrodza. To tak jak ze straconym F-16.Izrael twierdzil ze nie stracil ,zdjecie sprzedal obywatel Izraela. I dzis nikt nie wierzy Izraelowi. Tak bedzie z Adirem jak siektos zlamie i sprzeda to bedzie wesolo. A sprzeda bo ludzie sa tylko ludzmi. A ja jestem tylko ciekawy. Za F-35 glosuje dwoma rekami mam nadzieje ze Bozia da mi zobaczyc go z bialo czerwona szachownica.Nie makieta ale latajacy egz.

Davien
środa, 20 maja 2020, 13:37

Ty naprawdę jeseś tani troll:)) A dla twojej kiepskeij wiedzy: Żaden F-35I nawet nie został wykryty przez rosyjska OPL a do zderzenia F-35I z bocianem doszło nad pusynia Negev, erozumiem ze wg sowieckiej nauki jaka wyznajesz S-200 się teleportuje. I biorąc pod uwag.e że ten F-35I wrócił do słuzby po pary dniach to tylko je masowo kupowac jak ponad 120-sto kg głowica S-200 nie jest im w stanie zzbytnio zaszkodzić:))

AntyRus
środa, 20 maja 2020, 10:11

Jak to dobrze, że mamy tu aż tylu "szczerych obrońców" rosyjskiej techniki. Ich "naturalne" dążenie do "prawdy" aż bije z tych wszystkich postów.

Sam
wtorek, 19 maja 2020, 13:28

Ciekawe co mówią na ten temat w mediach Ruskich o ile wogole coś mówią w tym temacie.

Lukluk2
wtorek, 19 maja 2020, 21:29

Dlaczego mieliby mówić o utracie przez jakieś państwo produktu który im sprzedali? Czy w USA mówili o F-35 który w Japonii zwalił się do morza??

Davien
wtorek, 19 maja 2020, 23:24

I to całkiem wsporo więc juz skończ tak bronic Rosji Aha, dla twojej wiedzy nie ma eksportowej wersji Pancyra, Rosja uzywa takich samych zestawów jak eksportuje, czasy małpich wersji mineły bo nikt im ich dzisiaj nei kupi.

Lord Godar
środa, 20 maja 2020, 10:43

Czasami wersje eksportowe są lepsze od rodzimych , bo kogoś stać na lepsze wyposażenie .

vvv
wtorek, 19 maja 2020, 13:26

w dniu dzisiejszym w libi zniszczono kolejnego pancyra :) one sa tak dobre ze nie miejut analogow :)

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 15:49

Nie maja, w tym systemie nie pracuje zaden inny system rakietowy bo silniki sa wielokrotnego uzycia. Rozpedza odpada, ponownie zakladasz itd. On jest tani w uzyciu Nie ma elektroniki w rakiecie wszystko jest na samochodzie. On jest drogi w zakupie ale tani w uzyciu. Wiec lubia go biedne kraje. Bo biednego nie stac na tanie rzeczy. Zreszta jak pisza rosjanie to ZEA sfinansowaly cale badania i produkcje tego systemu. Rosja nie wydala ani kopiejki.

B72
środa, 20 maja 2020, 09:53

Jesli ZEA to biedny kraj , to jakim krajem jest Rosja ? Pomysl zanim cos napiszesz albo pisz po rosyjsku , to nie bedziesz takich błędów logicznych walił. Polacy to nie Rosjanie wiekszosc zna te 3 jezyki polski ,angielski,rosyjski tak ,że zrozumiemy twoje wpisy.

bender
wtorek, 19 maja 2020, 21:16

Pocisk z boosterem to jednak się zdarza. Booster jest odrzucany, faktycznie, ale mówisz, że potem Rosjanie łażą po przedpolu i zbierają wypalone silniki, żeby je odesłać do fabryki w celu wyklepania, zatankowania i włożenia do nowego zestawu? Niezły pomysł, tłumaczy wyjątkowo niską skuteczność w Syrii :-D

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 22:11

Nie do fabryki tylko na nowa rure ido wyrzutni. Rakiety nie sa kierowane czylisa mniej Celine ale kompensowane jest to tym zestrzelasz czteroma lub szescioma rakietami i szansa trafienia jest podobna. To jest calkiem inne jak inni maja, bo rakiety sa taniutkie. Strzelajac do drona normalna rakieta cena rakiety jestwieksza jak drona. Czytalem ze Etiopczycy strzelajatymi rakietami do celow naziemnych i oile cele nie sa opancerzone rakiety sa celne. To ma i wady bo szybko wypstrykujesz rakiety i musisz zaladowac, ruscy wymyslili dzialanie 3wyrzutni 2 poluja jedna bron . Ma wady ma i zalezy. Mnie smieszyjedno ta wyzutnia musi bycmaskowana boto jest cel nr dla lotnictwa. To trzeba przykryc plandeka ijest Kamaz standardowa ciezarowka FR.

vvv
czwartek, 21 maja 2020, 10:25

rakiety sa kierowane komendowo geniuszu oraz nikt nie bawi sie w sztukowanie zużytych dopalaczy pierwszego stopnia :D rakiety są kiepsciutkie i chyba ze 57E6-E sa rakietami rodem z wojny z wietnamie. widac ze masz zerowa wiedze i magiczne niekierowane rakiety opl :D kurte to mogliby walic z bm-21 bo masz 40 nikierowanych rakiet :D

Lekarz
wtorek, 19 maja 2020, 13:23

No ciekawe co Davien napiszę w kontekście informacji że jest to bardziej udana konstrukcja i to rosyjska. Pewnie zarzuci dziennikarzowi brak kompetencji i wysypie worek danych porównawczych , no jeszcze nie wiadomo do czego bo nie zbadali...

środa, 20 maja 2020, 09:55

Strasznie udana, jesli przed atakiem powolnych i latwych do wykrycia TB2 musi sie chowac w schronie .

Moskwicz w F1
wtorek, 19 maja 2020, 19:23

A dlaczego? To faktycznie bardziej udana konstrukcja rosyjska bo zdołała dojechać do hangaru. Wcześniejsze modele nie miałyby tyle szczęścia.

FR technologiczne imperium
wtorek, 19 maja 2020, 17:14

No skoro to udana konstrukcja to dlaczego Rosjanie wpychają ją każdemu kto się zgłosi? Kiedy ZSRR nawet sojuszniczym państwa nie dawał nowinek a Rosja swoje od tak daje każdemu kto zapłaci.

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 21:03

Bo forsa nie smierdzi, nie wpychaja tylko proponuja nie mniej jak 2. Jednego nie sprzedadza, samoloty to chyba 6+ Itak chyba jest bo 2 Pancyry to 6 czolgow. Jak chcesz mniej todo Lukaszenki naBialorusi. On jest detalista, sprzedaje po jednej. Jak nie ma to sprzeda z wlasnej armii

Drogi
środa, 20 maja 2020, 11:48

Tylko po co kupować ? Chyba klucze gęsi z nieba zdejmować :P Bo jak będzie lecieć dron czy ło matko samolot, to wyścig z czasem się zaczyna - czy uda się schować, czy nie :) Dobrze jak jest na podwoziu innej ciężarówki niż Kamaz, to jest szansa, że dojedzie do dziupli :)

Tani
środa, 20 maja 2020, 16:19

Drogi Kamaz to dobre auto. Ostatnio Policja z Filipin kupila sobie ciezarowki Ural

tagore
wtorek, 19 maja 2020, 13:22

Rzeczywiście ,powinniśmy się cieszyć z sukcesu islamistycznych milicji w Libii podpisujących każdy kontrakt podsuwany przez Turcję czy Francję. Do nastepnej wizyty Egipskich samolotów,choć teraz pewnie wyślą armię by nie było niedowówień.

michalspajder
wtorek, 19 maja 2020, 13:15

O, to juz nie tylko Turcja wspiera GNA, ale takze Wlochy. Ich tez wykluczamy z NATO???

Orthodox
czwartek, 21 maja 2020, 17:43

Francja też wspiera jedną ze stron.

Derwisz
wtorek, 19 maja 2020, 13:12

Dlaczego Włosi? To był naturalny importer ropy libijskiej Do ktorj prawa cesji ma,rzad w Trypolisie i żadne ruskie matactwa nie pomogą

R
wtorek, 19 maja 2020, 13:09

"Fakt eliminacji Pancyra-S1 nie jest wielką sensacją, jako że padały już one ofiara lotnictwa w Syrii..." nie wcale, za kazdym razem jak pokaza zniszczonego, czyli moze ze 4 sztuki, wsszyscy lacznie z Defence24 o tym pisza.

Victor
środa, 20 maja 2020, 10:17

Fakt, że na polskim portalu jest aż tylu prorosyjskich trolli, jest bardzo pocieszający. Pisz więcej "obrońco uciśnionych Pancyrów"!!

S
wtorek, 19 maja 2020, 17:00

A wy za każdym razem piszecie, że załoga zła, atrapa, wystrzelał rakiety,albo był wyłączony.

R
środa, 20 maja 2020, 09:04

Darujmy sobie stwierdzenie "wy" prawda jest taka, ze zniszczono pare sztuk i tyle, jak Irackie Abramsy odpadaly jeden za drugim to tu tez amerykanscy obroncy z Montany wypisywali komentarze, ze to wina zalogi a to eksportowa wersja itp itd.

Davien
czwartek, 21 maja 2020, 08:31

R-ciu a zapoznaj sie z sytuacja zamiast robic z siebie... Bo Irakijczycy porzucali czołgi( nie tylko Abramsy) i uciekali przed tojota zWKM-em, tak samo jak Rosjanie w 1941r porzucali T-34 i KW zwiewając przed PzII.

Tani
czwartek, 21 maja 2020, 22:39

Davienku niemcy porzucali Pantery, Tygrysy i uciekali tez. Chcialbys umrzec za Leoparda2?

vvv
wtorek, 19 maja 2020, 21:11

dzis ustrzelono pancyna po srodku drogi w pozycji bojowej :) jest filmik jak pancyr zamienia sie w kupie nie miejut analogow zlom

Tani
piątek, 22 maja 2020, 23:36

Jest filmik nie zlom ale wrak nanaczepie. I dlaczego nie zamaskowano go podczas transportu,chociazby mogli go przykryc brezentem

S
środa, 20 maja 2020, 11:32

Nie. to napewno makieta.

vvv
czwartek, 21 maja 2020, 10:25

z pewnoscia :) ruchomy radar, oraz znalezli 3ciego zniszczonego pod gruzami :D

Stary
wtorek, 19 maja 2020, 13:05

"Najprawdopodobniej Pancyr-S1 wjechał do schronu w celu uniknięcia ostrzelania z powietrza." Świetna reklama tego systemu...

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 12:58

Po co zdobywac mozna kupic nowke nie smigana. Ostatnio dwie kupili sobie Etiopczycy. Od Rosjan bo na Kamazie Rosjanie nie robiaproblemow bo podobno maja juz w produkcji Pancyra 2 . A do tego to wersja eksportowa. Z tegoco pisza sami rosjanie ten system ma na uzbrojeniu kilkanascie krajow. Wiec USA go zna Tani nie jest podobno za jednego trzy T-90 oczywiscie eksportowe.

Paragraph23
wtorek, 19 maja 2020, 12:49

Wg tekstu powyżej "Pancyr" uważany jest za pogromcę lotnictwa GNA a przede wszystkim tureckich bezzałogowców :) zaraz, zaraz toż to podważa całą, budowaną przez wiadome towarzystwo narrację :)

Davien
wtorek, 19 maja 2020, 17:09

Doprawdy? Bo jak widac jak cos leci to Pancyry się chowają w hangarach:)

Kiks
wtorek, 19 maja 2020, 15:29

A co to za problem zestrzelić drona i przy okazji tabuny ptaków?

Ubawiony
wtorek, 19 maja 2020, 15:28

Zaraz zaraz to po co system przeciwlotniczy schował się przed nimi w schronie ? .....

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 18:32

Zacholowali go bo byl uszkodzony czyli niesprawny. Amen

Ha ha ha
środa, 20 maja 2020, 10:19

Biedne te Pancyry, z a w s z e albo uszkodzone, albo nieostawne, albo obsługa nawali. Możesz napisać czy Rosja może komuś wreszcie sprzedać jakiegoś sprawnego Pancyra?

Orthodox
czwartek, 21 maja 2020, 17:17

Najczęściej podczas nalotów obsługi Pancyrów mają przerwę na fajkę.

Jabadabadu
wtorek, 19 maja 2020, 22:16

Tani, oni wiedzą (naj naj naj) lepiej. Szkoda czasu.

bender
wtorek, 19 maja 2020, 21:05

"Niesprawny" to on został dopiero po trafieniu.

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 22:24

On byl niesprawny przed wcholowaniem bo na scianach hangaru nie ma sladow wybuchu a rakiety w wyrzutniach sa spalone. To widac na zdjeciu bo zdjecie jest dobrej jakosci.a pozuje na nim zolnierz w klapkach, czyliarabski standart

Drogi
środa, 20 maja 2020, 11:54

A co byłeś i oglądałeś, nie kompromituj się, tego badziewia to nawet ruskie nie chcą bronić, a ty co Mongoł ?

Znudzony
środa, 20 maja 2020, 10:21

Byłeś, widziałeś, piszesz z Libii, oblsugiwales tego Pancyra? Czy tylko piszesz bo... kochasz Rosje?

Tomasz33
wtorek, 19 maja 2020, 12:46

"Najprawdopodobniej Pancyr-S1 wjechał do schronu w celu uniknięcia ostrzelania z powietrza". Nie mam pytań:)

Gnom
piątek, 22 maja 2020, 23:42

Pancyr sam nie wjechał "do schronu" i raczej jako maszyna nie bał się ostrzału, ale jego załoga i owszem. Czy powodem były nikłe zdolności systemu, czy załogi, czy zwykły ludzki strach - nie wiemy.

Orthodox
czwartek, 21 maja 2020, 17:14

To może świadczyć o tym, że po wystrzeleniu rakiet, armaty trzydziestki, jako broń ostatniej szansy, są zupełnie nieskuteczne.

o co kaman?
wtorek, 19 maja 2020, 15:39

O tym samym pomyślałem. Jak wielkim zaufaniem żołnierze muszą darzyć ten system przeciwlotniczy, skoro przy ataku z powietrza jedyną racjonalną decyzją jest schowanie zestawu do schronu.

wtorek, 19 maja 2020, 17:01

"Był wyłączony"

czwartek, 21 maja 2020, 00:00

z kontaktu :P

7plmb
wtorek, 19 maja 2020, 12:37

Żeby tylko nie okazało się jak z MIG-25.Oczekiwano cuda wianków a po zbadaniu okazało się technicznym prymitywizmem.

Antex
wtorek, 19 maja 2020, 18:35

ale silnik miał dobry ...

Orthodox
czwartek, 21 maja 2020, 17:09

I praktycznie kilkukrotnego użytku.

Ali
środa, 20 maja 2020, 11:55

Bo nie był na Kamazie :)

7plmb
wtorek, 19 maja 2020, 23:30

Niestety też nie..wielki i żrący kosmiczne ilości paliwa o znikomym resursie.

Davien
wtorek, 19 maja 2020, 23:27

I dopasowany do jednego zakresu predkości, do tego tak paliwozerny ze zasieg bojowy na naddżwiekowej to całe 277km. Ale tu akurat Rosjanei strzelili sobie w... bo USA tak podciągneło F-15 wierząc w rosyjską propagandę ze wyszedł najlepszy mysliwiec gen 4+.

Wppr
wtorek, 19 maja 2020, 15:47

Bo tak jest - to jest złom

Tweets Defence24