Reklama

Prezes PZL Mielec: Black Hawk to naprawdę polski śmigłowiec

30 listopada 2018, 16:50
Defence24
Defence24

„Myślę, że te dwa śmigłowce otworzą dobrą ścieżkę na dostarczanie śmigłowców do polskiego wojska” – powiedział w rozmowie z InfoSecurity24 TV Prezes Zarządu PZL Mielec Janusz Zakręcki.

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 12
zenon
środa, 12 grudnia 2018, 08:47

Janusz, a tobie to się czasem sufit na głowę nie zapadł? Żartowniś. Nawet pistoletu nie są w stanie wyprodukować w PGZ a ten tu o śmigłowcach marzy.

Adam Struś
niedziela, 9 grudnia 2018, 15:27

Proszę nie kłamać. Tylko tzw skorupę produkujecie! Silnik cala awionika jest z eksportu!

Vvv
piątek, 7 grudnia 2018, 17:09

Taksówka s-70i zmontowana w PL bo na tyle przewiduje amerykański producent w Mielcu. Mielec tylko może spawać niektóre element oraz je montować ale tylko dla s-70i i nic więcej. Jest jednym ze składowych amerykańskiego koncernu a fabryka w 100% należy do zagranicznego kapitału. Jak s-70i czyli uboższa i uproszczona i tańsza wersja uh-60 jest polska to biedronka i Lidl są polskimi sklepami, bosh tez ma montownie w Polsce wiec to Polska myśl techniczna :) jak można tak kłamać w żywe oczy

Jam stąd
wtorek, 4 grudnia 2018, 17:30

No to konkret jaka w % jest polonizacja śmigłowca?

say69mat
wtorek, 4 grudnia 2018, 16:00

Zaprojektowanym od podstaw w Polsce i następnie sprzedanym na licencji Stanom Zjednoczonym???

popieram
wtorek, 4 grudnia 2018, 14:02

Sadzę, że prezes ma rację. Śmigła z Mielca idealnie nadają się dla niektórych rodzajów policji straży.

Rzyt
poniedziałek, 3 grudnia 2018, 17:56

Dobra bierzemy 60 bh i co...dostaniemy technologie na samodzielny serwis i samodzielna produkcję... Czy dalej będziemy montowania...moze czas coś od wschodnich sąsiadów Rosji wziąć...bez transferu technologii niech idą... Do arizony. Ja mogę sobie kupić Mondeo bez transferu technologii, ale nie RP 60 helikopterów bez transferu

Davien
poniedziałek, 3 grudnia 2018, 15:55

Panie 33222, nic tu się nie zmieniło, Mielec dalej nie wyprodukuje odpowiednika Seahawka, bo nie może. Moga budowac maszyny specjalistyczne ale jedynie ak sie zgodzi Sikorsky i sprzet nie ejst objety restrykcjami Kongresu. Nawet nasze S-70i słuzace jako maszyny ppożarowe dopiero w Stanach przeróbiono do standardu FireHawk. Natomiast co do startu na hybryde ZOP/SAR to S-70i jest zwyczajnie za mały na cos takiego.

33222
niedziela, 2 grudnia 2018, 16:04

Skoro takie dobre dlaczego sąsiedzi zamawiają sprzęt w Stanach, miast nabywać bezpośrednio w Mielcu? W przetargu na śmigłowiec Mielec deklarował, iż jest ws tanie dostarczyć maszynę morska, dlaczego teraz nie uczestniczy w przetargu na 4 śmigłowce dla MW? Czyżby jednak nie dysponował takimi możliwościami,a w grę wchodziłoby jedynie dostarczenie maszyn z fabryk amerykańskich? No i co z instalowaniem uzbrojenia, niezbędnej elektroniki i oprogramowania? Do tej pory amerykanie stali na stanowisku, iz proces ten MUSI odbywać się na terenie USA, nie było innej alternatywy. Czy Mielec dysponuje takimi możliwościami czy zwyczajenie sprowadza sie to do budowy samego platowca, bez zabudowy specjalistycznej?

Krajan
sobota, 1 grudnia 2018, 21:35

Sukces, choć wątpliwy co do polskości Koszt ca 12 miliony euro za średnio zaawansowany śmigłowiec przy wcześniej proponowanej sredniej cenie 70 milionów euro za Caracal w większej ilości standardowej wersji Francuzi proponowali nam dwukrotnie drożej niż Arabom z tym że tamte smiglowce były wysoko zaawansowane

mati
sobota, 1 grudnia 2018, 15:54

dla policji może i dobre, dla wojska S70i to porażka, prędzej UH-60M

kołalsky
sobota, 1 grudnia 2018, 11:52

Trzy lata "dobrych rządów" i dwa śmigłowce dla policji zamiast kilkudziesięciu dla wojska. Ogrom waszego sukcesu z pominięciem przetargu - poraża !

Reklama
Reklama
Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama