Reklama

Siły zbrojne

Prezentacja australijskiego Boxera

Fot. Rheinmetall
Fot. Rheinmetall

Pierwszy pojazd Boxer MPV przeznaczony dla sił zbrojnych Australii zaprezentowano na terenie zakładów koncernu Rheinmetall w Kassel.

Pierwszy egzemplarz przeznaczonego dla Australii pojazdu Boxer Multi-Purpose Vehicle pokazano w trakcie uroczystości w zakładach koncernu Rheinmetall w Kassel w Niemczech. W prezentacji udział wzięli pani ambasador Australii w Niemczech i przedstawiciele australijskich sił zbrojnych. Pojazdy Boxer MPV trafią do australijskiej armii w ramach drugiej fazy programu Land 400. Umowę na ich dostawę podpisano w sierpniu 2018 r., zgodnie z nią producent dostarczy ogółem 211 egzemplarzy tego wozu. Pierwsze z nich trafią do służby już pod koniec tego roku - początkowo posłużą do opracowania programu szkoleniowego dla żołnierzy w bazach w Townsville, Adelaide i Brisbane.

Do Australii trafią Boxery w siedmiu wersjach - rozpoznawczej (133 egzemplarze, uzbrojone w wieżę systemu Lance i armatę automatyczną 30 mm z wyrzutniami rakiet Spike-LR2), dowodzenia, kontroli ognia, obserwacyjnej, wielozadaniowe, naprawcze i ewakuacyjno-ratownicze. Wyprodukowane w Niemczech pojazdy po dostawie do Australii zostaną na miejscu wyposażone w systemy produkcji krajowej - chodzi głównie o sprzęt łączności i wyposażenie informatyczne, zdalnie sterowane stanowiska strzeleckie - i pomalowane zgodnie ze specyfikacją odbiorcy.

Boxer CRV został wybrany po serii rygorystycznych prób prowadzonych pod wytycznymi i nadzorem australijskich sił zbrojnych. W ramach australijskiej procedury selekcji, Boxer został dopuszczony w 2016 roku do finalnej fazy oceny, gdzie konkurował z pojazdem Armoured Modular Vehicle (AMV35) proponowanym przez BAE Systems Australia w partnerstwie z fińskim producentem wozów bojowych, Patria. Przy finalnej ocenie brano pod uwagę kryteria wytrzymałości, mobilności, siły ognia i dowodzenia i kontroli.

Znaczna część przemysłowej wartości dodanej podczas produkcji Boxera będzie udziałem australijskich zakładów i podwykonawców. W programie uwzględniono udział ponad lokalnych 40 firm w procesie produkcji i obsługi serwisowej.

Reklama

Komentarze (2)

  1. adrin

    my tez możemy mieć pojazdy od Rheinmetall np. kto boxer i lynx pojazd ampv i ciezarowki szybko by było to dostac

    1. Stop Propagandzie

      A tu skad jestes? Zza Odry jak mniemam.

    2. Grzyb

      Nie przesadzaj. Od Rheinmetall to możemy wziąć czołg, bo sami możemy nie dać rady a ciężarówki, KTO i BWP to se sami damy radę sklecić.

    3. lol

      W Polsce to rzeczywiście można jedynie coś sklecić bo żeby zbudować to trzeba mieć przemysł. W „ polskich „ ciężarówkach to ile tej polskości ? Z innymi rzeczami to samo. Tylko ze w Polsce lubi się wynajdować koło powtórnie ...

  2. sża

    Co z tego, że to doskonały KTO jak nie pływa :-[

    1. Danisz

      a widziałeś w Australii jakieś mazurskie jeziora, albo podlaskie rzeki i bagna?

    2. mobilny

      Mamy całkiem dobry. Pływa. Nazywa się Rosomak. Niebawem dostanie wieżę bezzałogową ZSSW-30 poziom 2 STANAG a po jej dopancerzeniu 4. Zintegrowana z ppk Spike. Możliwość również manualnej obsługi. Sam KTO zapewnia ochronę poziomu 3 a z przodu 4 STANAG. Istnieje wiele wersji w tym moździerz RAK. Żołnierze bardzo go sobie chwalą. Sprawdzony w Afganie. Coś jeszcze głupiego chcesz palnąć?

    3. sża

      Sorry, ale już widzę jak Rosomak z nową wieżą zintegrowaną z ppk Spike i dopancerzony do STANAG4 pływa. W Afganie też go na szybko dopancerzyli, bo w pierwotnej postaci [pływającej] nie dawał szans załodze na przeżycie. Wystarczy?

Reklama