Jest pozew ws. Grota

2 lutego 2021, 16:29
Grot_A2
Fot. Maciej Nędzyński/CO MON/flickr
Reklama
Defence24
Defence24

DOTYCZY:


Zadośćuczynienia w wysokości 1 mln zł i przeprosin domaga się Fabryka Broni „Łucznik” w Radomiu od wydawcy Ringier Axel Springer w związku z artykułem, który ukazał się w portalu Onet.pl, dotyczącym rzekomych wad karabinka MSBS Grot. Pozew w tej sprawie wpłynął we wtorek do sądu w Radomiu.

Jak poinformował PAP wiceprezes Fabryki Broni "Łucznik" Maciej Borecki, pozew dotyczy ochrony dóbr osobistych radomskiego zakładu. Został skierowany we wtorek do Wydziału Cywilnego Sądu Okręgowego w Radomiu.

Pozew dotyczy wydawcy Ringier Axel Springer oraz dwojga autorów tekstu, który ukazał się na portalu Onecie.pl: Edyty Żemły i Marcina Wyrwała.

"W pozwie wnosimy o przeprosiny, które miałyby się pojawić na głównej stronie portalu Onet.pl oraz o zadośćuczynienie w kwocie 1 mln zł" – przekazał PAP wiceprezes. Dodał, że zarząd "Łucznika" zdecydował się dochodzić swoich praw przed sądem, bowiem uznał, że treść artykułu jest nieprawdziwa i krzywdząca dla fabryki.

"Wszystkie argumenty, które o tym świadczą znalazły się w pozwie. Ze względu na to, że dopiero co pozew złożyliśmy, nie chciałbym na razie ujawniać jego szczegółów" – zaznaczył Borecki.

Według "Łucznika" karabinek MSBS Grot spełnia wymagania określone w specyfikacjach technicznych, jest to konstrukcja przebadana, sprawdzona, funkcjonalna i bezpieczna dla użytkownika. Ten produkt cieszy się dobrą opinią żołnierzy.

„Fabryka Broni nie pozwoli na niszczenie dorobku rodzimych konstruktorów oraz wieloletniej pracy pracowników fabryki i będzie dochodzić swoich praw w sądzie” – podkreślił Borecki.

O wadach karabinka Grot (pierwotna nazwa producenta karabinek MSBS-5,56) i naruszeniach procedur dopuszczenia do użytku nowej broni portal Onet napisał w ubiegłym tygodniu. Według raportu, który uzyskał ten portal po testach okazało się, że karabinek "jest tak zły, że zagraża żołnierzom".

Portal opisał wady karabinka polskiej produkcji, kupowanego od 2017 r. dla WOT, a obecnie także dla wojsk operacyjnych. Usterki, wymienione z powołaniem na opracowanie byłego oficera wojsk specjalnych, to wypadający regulator gazowy, który żołnierze przyczepiają plastikową opaską, przegrzewanie się przy ciągłym ogniu, podatność na korozję i zacięcia po zapiaszczeniu, łamliwa kolba, pękający magazynek i jego gniazdo. Wg Onet.pl wątpliwości budzi sposób wprowadzenia nowej broni do armii.

Fabryka Broni Łucznik w Radomiu zarzuciła autorom tekstu nierzetelność, wyraziła "wątpliwości dotyczące obiektywizmu, a także intencji publikacji". Podkreśliła, że wady właściwe każdej nowej konstrukcji są usuwane, a karabinek jest udoskonalany w porozumieniu z wojskiem.

MON zapewnił, że Grot był testowany przez producenta i przyszłego użytkownika przed wejściem do masowej produkcji i przeszedł wszystkie niezbędne badania kwalifikacyjne pod nadzorem specjalnej komisji.

Na poniedziałkowej konferencji prasowej w Radomiu wiceminister aktywów państwowych Zbigniew Gryglas i wiceszef MON Wojciech Skurkiewicz zapewniali, że produkowany w radomskiej fabryce karabinek jest bezpieczny. Wskazywali, że od początku użytkowania broni przez polskich żołnierzy nie odnotowano żadnego przypadku, żeby spowodowała ona zagrożenie dla użytkownika. Ministrowie podkreślali także, że wyeliminowane zostały wszystkie wady karabinka, które ujawniono na początku.

W obronie flagowego produkty "Łucznika" stanęli także lokalni politycy PiS. W ocenie posła Marka Suskiego nieprzypadkowo publikacja na temat radomskiego karabinku pojawiła się w momencie, gdy fabryka zaczęła starać się o kontrakty zagraniczne. Zdaniem polityka nie jest wykluczone, że źródłem ataków jest konkurencja na rynku handlu bronią.

Doniesienia Onetu zaniepokoiły polityków Koalicji Obywatelskiej, którzy zwrócili się do marszałek Sejmu Elżbiety Witek o zwołanie, w trybie pilnym, posiedzenia sejmowej Komisji Obrony Narodowej. Wniosek został złożony w trybie art. 152 ust. 2 regulaminu Sejmu (podpisała się pod nim jedna trzecia składu komisji, także posłowie Lewicy i PSL-Koalicji Polskiej), co oznacza, że posiedzenie komisji musi zostać zwołane w ciągu 30 dni.

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 388
Reklama
Janusz
niedziela, 28 lutego 2021, 12:29

Nic dodać nic ująć były Gromowiec pokazuje wady które są znane wszystkim użytkownikom broni, testy przeprowadza się biorąc niby lepszy karabin w tym wypadku jest to H&K który w przeprowadzonych testach strzelania wypada tak samo, a jeśli chodzi o odrzut ustępuje Grotowi .Jeśli się to potwierdzi w innych testach to ONET z wynajętym przez siebie testerem powinien zapłacić nie milion tylko dziesięć milionów i przeprosiny na głównej stronie wielkimi literami.

Samo
sobota, 6 lutego 2021, 09:32

Fabryka Łucznik mowi, że przeciez karabin spelbia wymagania specyfikacji zamowienia. MON mowi, że przeciez to fabryka robiła testy. Resztę sami poskładajcie sobie w glowach.

Wawiak
środa, 24 lutego 2021, 23:54

Przestań manipulować. Fabryka robi swoje testy, odbiorca swoje. Ot, taki detal ci "przypadkiem" umknął. "Przypadkiem" test "onetowy" był na egzemplarzu A0 (a niektórzy twierdzą, że egzemplarzu przedseryjnym), broń po uwaleniu piachem jest bardziej upaćkana niż porównywany HK - czyli, że NIE była dokładnie oczyszczona - już masz test nierzetelny. Resztę poskładaj sobie w głowie.

WŚCIEKŁY
piątek, 5 lutego 2021, 21:19

Łucznik pozwał wydawcę onetu za tzw NARUSZENIE DÓBR OSOBISTYCH ! skorki ale Łucznik to firma więc nie ma DÓBR OSOBISTYCH ! z naciskiem na OSOBISTYCH ! Wyrok skazujący wydawcę byłby bardzo złym sygnałem dla wszystkich konsumentów . KUPIŁEŚ BUBLA NIE MOŻESZ MÓWIĆ ŻE TO BUBEL !

Wawiak
środa, 24 lutego 2021, 23:55

Oplucie zmanipulowanym niby-testem jest jak najbardziej naruszeniem dobrego imienia firmy. Chyba ktoś się boi, że będzie musiał płacić.

woy54
piątek, 5 lutego 2021, 13:16

mam nadzieję,że AS przeprowadzi rzetelne testy tej broni i wykaże bagno i muł w tej manufakturze

Benek
czwartek, 4 lutego 2021, 16:02

GROM o Grocie nie chce słyszeć, kupuje niemieckie HK416. Coś jeszcze można dodać o tym " cudzie " z Łucznika ?

JJ
piątek, 12 lutego 2021, 23:13

Porównaj sobie cenę Grota i HK416. Jak się nie znasz w temacie, nie potrafisz rozróżniać klasy i precyzji broni, to lepiej się nie wypowiadaj i nie kompromituj.

Bum tala bum
niedziela, 21 lutego 2021, 12:28

Wojsko zapłaciło za Grota po 9450 za sztukę. Norwegia kupiła dwa lata temu HK po 9000 zł za sztukę. Francuzi chyba że trzy lata temu jeszcze taniej. Grot jest wart co najwyżej 3500 -3800 zł. Reszta ceny to ukryta dotacja dla FB. Na normalnym rynku FB nie daje sobie rady. Właśnie zaczyna się jazda z VIS 100. Lufy nie wytrzymują

Wawiak
środa, 24 lutego 2021, 23:57

HK ma obecnie ÓSMĄ wersję - licząc OD WPROWADZENIA. Im większa produkcja, tym niższy koszt jednostkowy.

Qwe
sobota, 6 lutego 2021, 09:38

Ludzie z licznika mają swoją, alternatywna rzeczywistość dzięki współpracy w prawo 100 procentach z kulawym kontraktem czyli mon którego średnio obchodzi co kupuję. Zgodnie ze starą maksymą "sztuka to sztuka".

pati
czwartek, 4 lutego 2021, 19:46

Coś dla ruskich trolli i przeciwników Grota ..SIG Sauer NGSW został po raz pierwszy publicznie zaprezentowany na AUSA 2019, zaś pierwsze egzemplarze dostarczono w czerwcu ubiegłego roku. Konstrukcja cały czas ewoluuje dzięki ścisłej współpracy z żołnierzami wojsk lądowych i piechoty morskiej, którzy na bieżąco zgłaszają opinie i zastrzeżenia.. I jakoś nikt w telewizji czy w prasie nie szkaluje i oskarża że zagraża żołnierzom amerykańskim bo się rozwija tak jak Grot .

Roman
sobota, 6 lutego 2021, 09:36

Ale nikt kółku nie kontraktuje takich ilości tak niedopracowanej broni. Wydaje się że wiesz o co w tym wogole chodzi.

db+
piątek, 5 lutego 2021, 23:08

To teraz porównaj sobie czas. Pierwsze Groty trafiły do wojska w 2017. I przez 3 lata produkowano wersję, o której licznych wadach wiedziano. A Ty dajesz jako przykład broń, która jest w użyciu od pół roku. I już wprowadza się w niej poprawki na wniosek użytkownika. I to jest sedno problemu. Kompletny brak reakcji producenta na wady i olewające podejście zamawiającego do tematu.

Wawiak
środa, 24 lutego 2021, 23:58

HK ma już ósmą - dziesięć lat po wprowadzeniu.

ordnung muss sein
czwartek, 4 lutego 2021, 12:19

Zamiast do sądu, przed oddaniem każdej broni do użytkowania, trzeba ją wysyłać do Onetu celem wydania opinii dopuszczającej do służby. Będzie szybciej i zaoszczędzi się sporo na ekspertach ;-)

Szer
czwartek, 4 lutego 2021, 11:07

I bardzo dobrze bo pseudo afera opisującą jakieś wady w prototypie aby narobić zamieszania z przetargami wiedz niech teraz wezmą za to odpowiedzialność

Qwe
czwartek, 4 lutego 2021, 15:11

Możesz doprecyzować o jakich przetargach piszesz?

Adam
czwartek, 4 lutego 2021, 17:19

Chodzi o przetargi z których odpadł Grot czyli w Bułgarii, Estonii, Francji, Indiach, Irlandii, Niemczech, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Ukrainie i Węgrzech.

Qwe
sobota, 6 lutego 2021, 09:40

Oczywiście trzeba dodać bo większość tego nie wie że przetargi o których piszesz odbyły się przed publikacją artykułu Za wyjątkiem Ukrainy gdzie minister kłamał mówiąc o przystąpieniu do niego.

Kazik :)
piątek, 5 lutego 2021, 20:20

A może był po prostu słaby!!!! Czy to takie trudne do pojęcia!!!

Kóma
czwartek, 4 lutego 2021, 10:26

Nie dość, że wyprodukowali bubel, to jeszcze wnoszą warcholski pozew - oto obraz polskiej kołtunerii !!!

Chris
czwartek, 4 lutego 2021, 08:05

Prawo pwinno stanowić, że w przypadku przegranej w sądzie w tego typu sprawach, koszty sądowe powinien ponieść zarząd tej firmy z własnej kieszeni. Powoływanie się na interes narodowy jest cynizmem, gdy zdrowie i życie polskich żołnierzy jest narażane przez nieakceptowalne wady broni

watra
piątek, 5 lutego 2021, 13:19

to jest cynizm do kwadratu - zalewa nas do tzw obrzydu wszystko co jest "narodowe" - bo to ma w założeniu zamknąć usta osobom słusznie krytykującym nieudolność, kolesiostwo,niegospodardność i głupotę

Filip
sobota, 6 lutego 2021, 10:09

I do tego wysyp ludzi komentujących tą krytykę którzy nawet nie zadają sobie trudu by gdziekolwiek to weryfikować. Mnie najbardziej poraża ta chora retoryka w przypadku grota. Wydajemy 500 milionów i gości nie interesuje czy kupią za to coś sensownego czy chłam tylko ważne by było polskie. I mówią o broni podstawowej... Mało tego, dają przykład Niemców którzy mają problem z bronią zapominając o tym że to producent w tym wypadku ponosi cały koszt, mało tego, to producent stwierdził wadliwość swojego wyrobu. A fb co? Grają idiotów jak grali bo tłumek poklaskuje i głupio przytakuje.

mła
piątek, 5 lutego 2021, 21:29

W porywie Oni (prezesi) wykupiliby sobie polisę na okoliczność wpadki, dzięki której kasę zapłaci ubezpieczyciel a my (ciułacze) zrzucimy się na to do ubezpieczyciela. Poza tym zawsze można sobie podnieść pensję czy przyznać premię.

LMed
czwartek, 4 lutego 2021, 06:57

Może gdyby określić, ile pozbawionych podstawowych wad karabinków możnaby wyprodukować za pieniądze, które pójdą na naprawę tych czterdziestu tysięcy wadliwych, to bardzo oczywisty byłby pozew przeciwko tym, którzy podejmowali nieprofesionalne decyzje o trybie wdrożenia wyrobu do WP.

Adam
czwartek, 4 lutego 2021, 17:20

Drugie tyle patrząc po cenach 120 tys karabinków dla Francji.

Nergal
czwartek, 4 lutego 2021, 05:29

Baba ma pochodzenie ukraińskie, tak samo jak Siemioniak były minister MON. Zdeklarowany ukrainiec należącym do związku ukrainców w Polsce, przecież nie będą działać dla dobra Polski. To trzeba wiedzieć, podobnie jak,,Polska,, noblistka Tokarczuk.

Premier
czwartek, 4 lutego 2021, 03:03

Malujemy wiekowe t72 , karabinki przeznaczmy WOT 6tygodniowemu psedowojsku, kapelanow oplacamy jak Gromowcow Co chcecie SanEscobar wstaje z kolan

New
środa, 3 lutego 2021, 23:42

Jak widać było w onecie przy kolejnym teście, podczas szarpania kolba nie urwała się, więc wygląda na to, że jest OK.

T.S.
środa, 3 lutego 2021, 22:39

A może potrzebny był im kubeł zimnej wody na głowy, żeby się trochę ogarnęli. Z całego serca życzę im powodzenia i niech się biorą do roboty. Szkoda że nie produkują Visa wz.35 w większych ilościach. Niezła klamka i flagowy produkt przedwojennej zbrojeniówki. Tylko nie za cenę 18 tyś. No chyba że ze złota lub srebra, to rozumiem

kkkka
czwartek, 4 lutego 2021, 09:16

Przereklamowane i stare, nikomu niepotrzebne (poza kolekcjonowaniem może) VISy? Nie dzięki.

Ben ten
środa, 3 lutego 2021, 21:37

Mnogość znawców prawa i kompetencji sędziów w postępowaniu cywilnym poraża. To chyba dzięki temu jesteśmy w miejscu, gdzie jesteśmy. Woli wyjaśnienia dał wszystkich specjalistów. Postępowanie przed sądem cywilnym opiera się o zasadę kontradyktoryjnosci, a więc to na stronach będzie ciążyć przeprowadzenie materiału dowodowego, i tego, że mają rację. Sąd w zasadzie pilnuje procedury i przyznaje rację stronie, która przedstawiła lepsze dowody. No ale widzę że mamy tu znamienitych znawców prawa, i to nawet prawa europejskiego. Może tacy właśnie specjaliści kupują sprzęt dla armii bez przeprowadzenia rzetelnych testów...

porażony śmiechem specjalista amator
czwartek, 4 lutego 2021, 14:03

Nic lepszego dla FB nie mogłeś napisać. Onet właśnie prostuje lufę zajechanego GROTA, żeby mieć materiał dowodowy na proces i wykazać że tym razem wszystko się rozleci po pierwszym wystrzale. Do tego szuka pociętych filmów z RAPORTU żeby przekonać sąd jak rzetelnie test został przeprowadzony.

Olo
środa, 3 lutego 2021, 21:13

Jakie 1 mln PLN chyba min. 1 mln EUR powinno być

hm
czwartek, 4 lutego 2021, 10:12

Tego dnia było z 5 artykułów szkalujących Grota na głównej Onetu. Atak jak w 1939. Więc same miejsca warte są ten 1 mln pewnie... Odszkodowanie x10 minimum powinno być!

Miro 80
czwartek, 4 lutego 2021, 09:40

100/100%

WOTtrep
czwartek, 4 lutego 2021, 02:59

Zadosc uczynienia ze strony licznika rozumiem. Krabin co go w labolatoryjnych warunkach Mozna uzywac

SimonTemplar
środa, 3 lutego 2021, 21:04

Celowa robota niemieckiego portalu aby polskiemu producentowi utrudnic eksport. To, ze za brudne pieniądze biorą w tym udział polscy dziennikarze na garnuszku niemieckiego pracodawcy dodatkowo budzi mój wstręt. Ale niestety jak 2/3 mediów w Polsce jest pod kontrolą obcych mocodawcow a TVP pod kontrolą fanatyków religijnych to nie ma co sie dziwić.

środa, 3 lutego 2021, 22:46

Gdzie ten eksport ?

AXX
środa, 3 lutego 2021, 20:56

Powołać zespół do testowania. Przed kamerami telewizji posypać piaskiem i w trybie ciągłym wystrzelać 30 magazynków. Prawda wyjdzie na wierzch.

Gnom
środa, 3 lutego 2021, 21:42

A możesz powiedzieć do czego i dlaczego taki zestaw badań?

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:15

Do sprawdzenia czy Onet napisał prawdę

Gnom
wtorek, 9 lutego 2021, 21:20

A mnie wydawało się, że jak to na całym świecie bywa badania mają na celu potwierdzenie postawionych wymagań przez zamawiającego, a nim nie był chyba Onet?

fefe
środa, 3 lutego 2021, 21:37

I tak dla porównania pasowało by zrobiś z H&K ... ale byłby wstyd.... (oczywiście dla H&K)

Ksiadz Spetnaz
czwartek, 4 lutego 2021, 03:00

A spowiadales sie juz...

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:15

Wręcz odwrotnie, takie testy HK przechodzi bez problemu

kuku
środa, 3 lutego 2021, 22:18

masz rację,wszak grom,formoza,agat,1pułk i najlepsi specjalsi tego świata używają grota

kj1981
środa, 3 lutego 2021, 20:01

Fabryka Broni niech lepiej zajmie się dopracowywaniem swojej konstrukcji, a nie łażeniem po sądach - bo już w swoim oświadczeniu właściwie potwierdziła zarzuty autorów artykułu. O ile wersja A2 karabinka faktycznie ma część wad zlikwidowanych, to do wojska trafiło kilkadziesiąt tys. szt. niedopracowanej broni z pierwszych serii produkcyjnych. I kto za modernizację tej masy sprzętu teraz zapłaci? Obawiam się, że podatnik, czyli my wszyscy.

Autor Widmo
środa, 3 lutego 2021, 22:02

Podobnie jak Ty, ja i wszyscy pozostali podatnicy ponosimy wszelkie koszty funkcjonowania naszej armii.

Udo
czwartek, 4 lutego 2021, 07:33

Ok mniej błędnych decyzji czy to w MON czy w innych raportach tym koszty te są mniejsze

Piotr
czwartek, 4 lutego 2021, 12:47

A gdzie helikoptery??

sobota, 6 lutego 2021, 07:05

Gdzie helikoptery ? Unieruchomione , nie nadające się do służby nawet w francuskim wojsku.

Roman
środa, 3 lutego 2021, 19:38

He, he - jaki karabin takie zadośćuczynienie... Jak na czternaście lat rozwijania konstrukcji przez fabrykę to pogratulować... To taki tranzystor wśród broni ręcznej :)

ucz się ucz nauka to potęgi klucz
czwartek, 4 lutego 2021, 07:34

Słyszałeś o brytyjskim L85? Jeśli nie, to poczytaj. Dopiero po przeczytaniu pisz.

Zepot
środa, 3 lutego 2021, 19:21

1 mln zlotych to stanowczo za malo!!!!

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:16

I tak przegrają

realizm
środa, 3 lutego 2021, 17:53

Bardzo dobrze, tak trzymać "Łucznik"!

laik, zupełny laik
środa, 3 lutego 2021, 15:34

W 2018 był test GROT S16 FB-M1 dust test. Karabinek wyciągnięto z pryzmy piachu, czy ziemi i strzelano z niego. To jest w 2018 roku, jeszcze przed testem P. Mosznera. I tam od razu wskazano, jaką wersję karabinu się testuje.

AlS
środa, 3 lutego 2021, 15:17

Bardzo dobrze, Polska to nie prywatne rancho pana Marka Dekana z RAS, który jak udowodniła sprawa z okólnikiem programowym z 2017 r, ma zwyczaj "podszepnąć" swoim dziennikarzom co i jak mają pisać. Chcą czarnego PR swoich polskojęzycznych mediów, niech płacą. Tyle że Łucznik trochę mało sobie kazał zasądzić, straty wizerunkowe już są spore, do tego mogą dojść straty biznesowe. Niemiecka broń wcale nie była lepsza, pomimo tego nie doszło do takich ataków w prasie, a armia milczała na temat wad HK G36 ujawnionych w Afganistanie. I tak powinno być, takie sprawy załatwia się dyskretnie, bo są kluczowe dla obronności kraju. Tym bardziej, że w nowej serii Grotów skorygowano już wady pierwowzoru. Ten cały ex-komandos Moszna zrobił wyjątkowo paskudną robotę, idąc na skargę do obcych, zwłaszcza że w ich przypadku z góry wiadomo było, że zrobią z igły widły.

Łonet
niedziela, 28 lutego 2021, 13:32

Masz racje

lucas
czwartek, 4 lutego 2021, 09:42

AlS ciekawa opinia , dobrze połączyłeś fakty, pozdro

wert
środa, 3 lutego 2021, 23:41

sprzedajny najmita

PiotrEl
środa, 3 lutego 2021, 15:13

Czesi zamiast organizować idiotyczne powstania uczyli się robić dobrą broń palną - cały XVIII i XIX wiek. Czy to przypadek że Brena 2 nie ma w polskiej wiki? :) A może obawa żeby żuczki nie przeczytały za duzo i nie zaczeły myśleć i kojarzyć.... Kalibry NATOWSKie i 7,62x39 w służbie od 2011. Na wyposażeniu kilkunastu krajów (w tym służb specjalnych Francji - w kalibrze 7,62x39). Jak najbardziej odpowiednik Grota ale dziala...

Gnom
środa, 3 lutego 2021, 21:52

To dopisz do Wiki w końcu do projekt otwarty. W XVIII wieku jedne z lepszych egzemplarzy broni palnej pochodziły z fabryk polskich. A Czechom fabryki broni w kolejnych wiekach to stawili władcy Austrii, stąd ich potęga po I WŚ. Tam front nie przetaczał się jak przez tereny Polski, gdzie nie tylko niszczono wszystko w wyniku walk, ale i planowo rozkradano. Podobnie w II WŚ, Hitler rozbudował im przemysł, bo ochoczo z nim współpracowali, a po wojnie sowieci ich nie rozkradli. U nas większość fabryk zniszczono i rozkradziono przez szwabów i sowietów. Ludzi których nie wymordowali najeźdźcy przejął przemysł brytyjski, amerykański czy kanadyjski. Zatem nie pisz o wpływie powstań, bo straty w powstaniach XIX wieku są niczym w porównaniu ze zniszczeniami ziem polskich w obu wojnach światowych. Wiem, że to co napisałem nie mieści ci się w głowie, jednak starannie poszukaj (i to nie tylko w necie, także w papierze) zanim coś podobnego kolejny raz napiszesz.

czemuś biedny...........
czwartek, 4 lutego 2021, 12:37

Szacunek dla Gnoma. Dodam tylko, że nie ma takiego uzbrojenia, które trafiłoby do wyposażenia bez usuwania błędów tz. wieku dziecięcego. Tak uwalono IRYDĘ, komuś bardzo na tym zależało i nie jest to teoria spiskowa, wpakowano miliardy zł, samolot miał wady, które każdy producent usuwa taki jest interes narodowy każdego państwa , tylko nie polskiego. A propos Czechów proszę zwrócić uwagę na ich politykę gospodarczą ( narodową) zachowali wszystkie swoje firmy ( o "polskich" politykach szkoda się wypowiadać) tam się myśli o eksporcie bo z tego żyją, a nie z małego rynku wewnętrznego.

Davin
czwartek, 4 lutego 2021, 09:39

Projekt może i otwarty ale klika administracyjna... właściwie lepszym określeniem byłaby kloaka.

środa, 3 lutego 2021, 20:24

Tylko Bren 2 jest po trzeciej modernizacji

Ra
środa, 3 lutego 2021, 17:54

To może najpierw napisz dlaczego jest bren 2 a nie ma brena?

ito
środa, 3 lutego 2021, 21:46

Ależ jest, to znaczy był. Powstał w latach 30- tych XX wieku. Rada na przyszłość- zanim coś napiszesz- sprawdź, bo bren to karabin na tyle sławny, że wypisywanie takich rzeczy marnie świadczy o piszącym.

Mario
środa, 3 lutego 2021, 20:45

Bren był niedorobiony. Czeska armia nie miała na szczęście Macierewicza za szefa i nie kupiła gniota. Producent musiał najpierw usunąć niedoróbki.

Chyżwar dawniej Marek
czwartek, 4 lutego 2021, 08:56

Ależ kupiła gniota w postaci pierwszej wersji Brena. Broń pojechała z czeskimi żołnierzami do Afganistanu i okazało się, że jest do bani. Musieli ją modernizować, żeby usunąć wady. Tylko, że Czesi mają rozum w głowie i nie robili medialnego cyrku.

Qwe
środa, 3 lutego 2021, 19:41

Kolego jeśli grota trafiłaby 0 takiego sukcesu jaki odniósł Bren to sikalibyśmy po kostkach ale taki science-fiction w tym kraju wydarzyć się nie może.

ciekawy
środa, 3 lutego 2021, 14:53

Czy to prawda, że autorka Żemła z niemieckiego onetu wyleciała z portaliku finansowanego przez MON jak odwołali Siemoniaka z PO?

Misiaczek
środa, 3 lutego 2021, 14:51

Dobry produkt się sam obroni. Pozwy w tym nie pomoga. Testy wykonywane w fb w warunkach "kontrolowanych'" rownież. Moje wrażenia po użytkowaniu zachowam dla siebie. Broń ma być skuteczna, a żołnierze muszą być pewni że ich nie zawiedzie..to jest najważniejsze na polu walki.

MAZU
środa, 3 lutego 2021, 14:27

Proces oprze się o opinie biegłych. Będą kolejni biegli i kolejne opinie. I tak przez parę lat. Potem orzeczenie, uzasadnienie, apelacja i sprawa wróci do ponownego rozpoznania przez sąd pierwszej instancji, bo ten nie uwzględnił złożonych w ostatnim momencie wniosków dowodowych strony pozwanej. I od początku.. Czyli, może, za 10 lat coś ustalą. M

realizm
środa, 3 lutego 2021, 18:05

Nie, mylisz się Kolego. Proces będzie badał czy materiał ONETu był sporządzony zgodnie ze sztuką dziennikarską - czy dochowano rzetelności w jego sporządzeniu. "Łucznik" ma wygrany proces, bo w materiałach prasowych ONETu nie zawarto żadnego stanowiska "Łucznika", pomimo iż takie materiały fabryka skierowała do autorów ONETu. Po prostu ONET stworzył "fakt prasowy", jednostronny materiał pisany pod tezę, którą było oczernienie produktu firmy i wytworzenie elementów czarnego pijaru. W Polsce można pisać artykuły ocenne, krytyczne, pod warunkiem, że będą rzetelne, tzn. będą przedstawiały całość zagadnienia, a nie celowo, pod tezę wyselekcjonowane fakty. Nawet, jeśli te fakty są prawdziwe, ale wyselekcjonowane na zasadzie negatywnej, to nie przedstawiają prawdy - są manipulacją.

Jedi
czwartek, 4 lutego 2021, 03:43

No to chyba czytaliśmy różne artykuły na Onecie albo Pan w ogóle nie czytał. Jest tam wyraźnie cytowane stanowisko Łucznika w tym jego odpowiedzi na poszczególne zapytania, jak i enigmatyczne odpowiedzi, jak i brak odpowiedzi na niektóre pytania.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:18

Prawo prasowe nie wymaga przedstawienia stanowiska producenta, szczególnie gdy to nie jest odpowiedzią na pytania

biały
środa, 3 lutego 2021, 15:07

a wiesz ile będą kosztować prawnicy ? już taniej im wyjdzie pójść na ugodę i przeprosić

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:19

Przecież Onet napisał prawdę

Chorąży
środa, 3 lutego 2021, 19:31

Koszty pokrywa strona przegrywająca

kd12
środa, 3 lutego 2021, 14:20

Słuszna decyzja FB "ŁUCZNIK"

Grzyb
środa, 3 lutego 2021, 13:40

Trzeba by przeprowadzić testy Grota i zaprosić dziennikarzy. Tylko do testu wziąć H&K G36 które zasłynęło z grzejacego się łoża i odkształcenia plastiku. To jest tej samej klasy karabinek co Grot. Już samo porównywanie grota i H&K 416 było nadużyciem.

bum tala bum
niedziela, 21 lutego 2021, 12:36

dlaczego nadużycie? Kosztują tyle samo...

Mario
środa, 3 lutego 2021, 20:48

Grot jest tak jak G36 konstrukcją z przełomu lat 80 i 90. Szkoda, myślałem, że to nowoczesna konstrukcja :)

kukurydza
środa, 3 lutego 2021, 15:18

Problem w tym, że testy porównawcze BYŁY zrobione w ramach badań państwowych, na WAT. Porównywano właśnie do HK416 i do FN SCAR, a także kilku innych (w tym Brena i Beryla). Grot grzeje się MNIEJ od HK416, punktowo więcej od FN SCAR ale za to wychładza się szybciej od niego. I oczywiscie, wszystkie 3 kompletnie deklasują Beryla, będącego podrasowanym kałaszem. Tyle że niemieckim wycierajłom nie chciało się nawet tego sprawdzić...

Jedi
czwartek, 4 lutego 2021, 03:46

I właśnie dlatego większość sił specjalnych na świecie, w tym polskie, używa HK a nie Grota. Bo guzik się znają na broni. Czuwaj

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:20

Te testy były zmanipulowane bo Grota z lufa 16 cali porównali do konkurencji z 10 i 12

Czytelnik
środa, 3 lutego 2021, 13:33

Czyli w artykule napisali prawdę...

SimonTemplar
środa, 3 lutego 2021, 21:10

W artykule napisali bzdury tylko problem w tym, ze sami jego autorzy nie do końca wiedzą co pisali bo oboje nie maja podstawowej wiedzy merytorycznej w tym temacie.. Przepisali to co im podano z testów i tyle.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:21

Defence24 potwierdza te same wady

Adam
środa, 3 lutego 2021, 12:54

Co jest nieprawdziwego w tym co napisał Onet i kiedy usunięto wady karabinków skoro MON podaje że ma 40 tys wadliwych Grotów M1?

biały
środa, 3 lutego 2021, 15:09

już grota m3 robią , i wszystkie modele mają zostać doprowadzone do tego standartu

środa, 3 lutego 2021, 23:21

Ale nadal MON ma 40 tys Grotów M1

Kościuszko
środa, 3 lutego 2021, 19:45

A ile to dodatkowo kosztuje podatnika, takie poprawianie poprawiania, przez 14 lat nie mogli tego dopracować?

ciekawy
czwartek, 4 lutego 2021, 08:04

A ile podatnika kosztowało poprawianie M16?

Kościuszko
czwartek, 4 lutego 2021, 11:14

Od czwartej wersji był już eksportowany...

Autor Widmo
środa, 3 lutego 2021, 21:56

Kościuszko, a ile podatnika kosztuje licencja na podwozia K9, bo UPG uwalili jako nośnik KRABA?

Brunon
czwartek, 4 lutego 2021, 07:39

Jakby rządziła wtedy obecna władza wxieliby pękające podwozia,potem Onet by to opisał, a wyznawcy sekty mówiliby że to lobby niemieckie,lewactwo itp

Jedi
czwartek, 4 lutego 2021, 03:48

Tyle, że krab na podwoziu K9,w przeciwieństwie do Grota, jest sprawny,

Herr Wolf
środa, 3 lutego 2021, 12:48

Wartość tego karabinka można określić miarą eksportu...

Generał
środa, 3 lutego 2021, 12:42

I bardzo dobrze. Dosyć szkalowania Polski.

Jupik
środa, 3 lutego 2021, 19:13

W 1939 też byliśmy mocarstwem w gazetach i w rządowych komunikatach, a jak się skończyło wszyscy wiemy. Teraz są podobne komentarze w obronie GROTa, który ma pełno wad, a jego kolejne "wersje" to kosmetyka. Wymieniając łoże i chwyt w swoim ARze, nie tworzę kolejnej wersji.

Gnom
środa, 3 lutego 2021, 21:58

Jak byś nie zauważył, w 1939 zostaliśmy zaatakowani z 3 stron przez 2 kraje, w trzecim tygodniu dołączył 3 kraj z czwartej strony, a tzw. sojusznicy nas sprzedali. A straty, tylko niemieckie, są porównywalne ze stratami w kampanii francuskiej 1940 roku. Zatem trochę szacunku dla ludzi tworzących i broniących granic II RP. A co do twojego AR, ty wersji nie tworzysz, ale US Army po prostych zmianach dokładało symbole do bojowego AR, czyli M-16 i M-4. Ile istnień żołnierskich kosztowało dopracowywanie AR-15 w kolejnych wersjach bojowych nawet szkoda wspominać.

Darek
środa, 3 lutego 2021, 21:33

Żal to czytać. Masz grota i go uzywałeś ?

biały
środa, 3 lutego 2021, 15:11

za każde pomówienie Polski powinno być wytoczenie procesu , przecież gazety zachodnie nagminnie pisały o Polskich obozach śmierci , to k,r,w,a niedopuszczalne ze nie wytaczaliśmy za każdym razem procesów

Lekarz
środa, 3 lutego 2021, 19:46

Już tak się tymi obozami nie podniecaj, jak masz takiego konika to do ipn'u pisz. Najwiksz szkodę to my sami sobie robimy.

Chyżwar dawniej Marek
czwartek, 4 lutego 2021, 08:07

Serio? Przecież to nie nam tylko Niemcom różni dziwni ludzie bez przerwy próbują ukraść obozy zagłady.

Darek
środa, 3 lutego 2021, 21:33

Czym ?

Bren
środa, 3 lutego 2021, 12:29

Z niecierpliwością zaczekam na wynik procesu ;) I na poprawienie GROT-a, aby był jeszcze lepszy :)

Szymon
środa, 3 lutego 2021, 10:56

Zamiast się bawić w pozwy, powinni zrobić to, co onet. Opublikować film, na którym sypią piach na broń, a ona działa. W przeciwnym razie, żadne pozwy nic nie dadzą, a jedynie będą zwiększać nieufność wobec Łucznika.

Kościuszko
środa, 3 lutego 2021, 19:47

Tylko nie zrobią bo musieli by zmanipulować materiał.

@
środa, 3 lutego 2021, 13:04

Dokładnie tak.

Zyga
środa, 3 lutego 2021, 10:53

Ukraina szuka karabinków w standardzie AR, z którym Grot nie ma nic wspólnego! Więc jakie tu lobbowanie na rzecz HK ze strony rzekomo niemieckiego onetu!? Druga rzecz - ciekawe czy ktoś zauważył, że kilka dni po raporcie onetu nt. kbk Grot WP anulowało przetarg na karabin wyborowy, w którym rzecz jasna wyborowa wersja 7,62 Grota brała udział?.. Konkluzja: COŚ MUSI BYĆ NA RZECZY Z TYMI WADAMI GROTA, najprawdopodobniej z tym zacinaniem się zapiaszczonej broni... (bo testu 900szt naboi ogniem ciągłym nie uważam za miarodajnego)

reht
środa, 3 lutego 2021, 10:38

Jeśli FB Łucznik wygra ten proces, to pana eksperta Mosznera sugerowałbym zdegradować do stopnia szeregowca i odebrać wszelkie emerytalne profity.

zorro
środa, 3 lutego 2021, 16:23

A jak FB Łucznik przegra proces?

Ira
czwartek, 4 lutego 2021, 07:41

Zdegradowac rząd za szkalowanie ludzi o odmiennych zdaniach. Bo nawet skrytykowac ich niewolno,bo cię zdrajcą i lewakiem nazwą

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:23

To zbankrutuje

Mariusz
środa, 3 lutego 2021, 10:29

Nie 1 milion odszkodowania, ale co najmniej 100 milionów zł za całe zło wyrządzone FB przez Onet. W USA adwokaci żądali by 100 mln i wygrali by taki pozew! Polscy adwokaci wcale nie są gorsi od amerykańskich, tylko musza być odważniejsi.

Kościuszko
środa, 3 lutego 2021, 19:52

Kolego odszkodowanie jest proporcjonalne do poniesionej straty. O jakiej stracie może mówić FB, potrafisz to wyjaśnić???

Matnet
środa, 3 lutego 2021, 14:15

Najlepiej kręcić aferę, a prawda jest taka, że Grom to dobra broń, tylko wprowadzona tylnymi drzwiami do wojska, z pominięciem procedur, w celu wykazania się na siłę sukcesem na korzyść pewnego ministra. Powinno się kupić kilka tysięcy sztuk na początek a nie kilkadziesiąt tysięcy, poużywać z dwa trzy lata. Wyszły by błędy do poprawki, i dopiero po ich usunięciu należało składać zamówienia wielkoseryjne.

biały
środa, 3 lutego 2021, 15:15

wprowadzona tylnymi drzwiami bo wprowadzenie czegoś frontowymi jest bardzo trudne z powodów przepisów i biurokracji , zaraz trzeba by było wprowadzić komisje które by trwały kilka lat , puźniej przetargi a po przetargach zapewne i odwołania w sądach , unieważnienie przetargów i tak dalej

olo
środa, 3 lutego 2021, 10:23

Tak długo, jak nie usłyszę o zamówieniach na Groty, Kraby, Raki...czy w przyszłości Borsuki... tak długo z przymrużeniem oka bede czytał wszelkie peany na cześć polskiej broni. Sam fakt, że to broń wyprodukowana w Polsce...o niczym jeszcze nuie świadczy !

Antoni
środa, 3 lutego 2021, 16:41

A co z granatnikami z Tarnowa które MON zamówił i nie odebrał?

yar
środa, 3 lutego 2021, 14:34

To umyj uszy lub idź do lekarza! Bo zamówienia na Groty, Kraby, Raki i parę innych SĄ REALIZOWANE! I to bez zakłóceń!

Franek
środa, 3 lutego 2021, 16:42

A dzięki komu produkujemy Kraba ?

blackboy
środa, 3 lutego 2021, 14:46

Ech yar pomyśl zanim coś napiszesz..Chodzi o zakup przez inne armie, a nie wciskanie tego tylko i wyłącznie Naszej armii....

biały
środa, 3 lutego 2021, 15:18

a co lepiej zamawiać za granicą sprawdzony i pewny sprzęt ?? może tak jak zamawialiśmy silniki do samolotów w Niemczech przed wybuchem drugiej , pamietasz fakt że kilka lat przed wybuchem nie wysyłali nam już silników

Gnom
środa, 3 lutego 2021, 22:01

Czy możesz oświecić jakie to silniki (szczególnie do samolotów bojowych) zamawiała II RP w Niemczech? To bardzo, bardzo "ciekawa" informacja

Chyżwar dawniej Marek
czwartek, 4 lutego 2021, 08:17

Zamawiała. Tyle, że nie do samolotów. Pewnie pokręciło mu się z Maybachem do 14TP. Swoją drogą nie rozumiem po cholerę szukaliśmy u Niemiaszków szczęścia, skoro w magazynach leżały nie nadające się już do nowoczesnych samolotów Lorraine Dietrich 12 EB, na które mieliśmy też licencję. Swego czasu przeliczałem wymiary i wyszło mi, że ten silnik wszedłby spokojnie do wanny kadłubowej razem z przekładnią.

Proste pytanie i powinna być prosta odpowiedź ??
środa, 3 lutego 2021, 10:22

Niech producent pokaże publicznie testy Grota i wtedy będzie wiadomo czy to bubel czy dobra broń.I ciekawe czemu Grota po testach nie chce żadna nasza jednostka specjalna i wolą niemieckie karabinki ???? :) Grom też mamy niemiecki który lobbuje za niemiecką bronią ???????????

Darek
środa, 3 lutego 2021, 21:37

Jak to jest że tak dobra broń A HK bankrutuje ?

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:24

Przecież HK nie bankrutuje, wręcz odwrotnie

wręcz odwrotny szczegół
czwartek, 4 lutego 2021, 11:14

Tak, ma długi na ponad 200mln euro i otrzymał właśnie państwową kroplówkę, bo bez niej już by popłynął. Nawet Bundeswehra nie chciała od nich NIC kupić.

Qwe
czwartek, 4 lutego 2021, 14:26

Kolego ekonomista a która duża firma nie ma "długów' czyli potocznie kredytów??? Biznesu żadnego w życiu widzę nie prowadziłeś :)

Da
czwartek, 4 lutego 2021, 19:58

On o zupie, ty o d...ie. HK wyprodukowało karabiny, których nie chciała niemiecka armia brać. Stąd długi, bo kredyty to poszły na wyprodukowanie bubli, a odsetki lecą i nie trzeba być nawet prezesem w swoim garażu żeby to wiedzieć.

Alek
środa, 3 lutego 2021, 16:47

Niech się wypowiedzą specjaliści którzy testowali i potwierdzili niezawodność Grota.

Capt Obvious
środa, 3 lutego 2021, 15:34

No bo to przecież nie miał być sprzęt dla specjalsów, tylko tania, prosta, podstawowa broń dla WP. Sęk w tym, że z powyższych trzech cech, pozostały dwie - prosta i podstawowa. Co jakby nieco zmienia ocenę...

zdrugiejstrony
środa, 3 lutego 2021, 10:14

To że Niemcy szkalują Grota oznacza że to dobry sprzęt. Czułbym się zaniepokojony gdyby chwalili.

As
środa, 3 lutego 2021, 10:03

Ringier Axel Springer płaci, redaktorki pracują jak pszczółki.

db+
czwartek, 4 lutego 2021, 16:30

Ringier Axel Springer to firma ze Szwajcarii. Dlaczego miałaby lobbować na rzecz HK a nie firm szwajcarskich?

Guzman
środa, 3 lutego 2021, 09:43

i bardzo dobrze. szkoda że tylko o jeden milion. zdeptać axel springera za szkalowanie łucznika i promowanie H&K.

Tako rzecze
środa, 3 lutego 2021, 15:10

Rozumiem, że zapewne dla kolegi wydawnictwo jest niemieckie czyli bardzo be, jak głosi linia partii. Otóż kolego masz zamiar coś bąknąć to sobie przed tym sprawdź jaka jest aktualna struktura właścicielska spółki (jeśli wiesz co to jest ), bo możesz się zdziwić he he. Trzymam kciuki za mądrzejsze komentarze w przyszłości...

Pol.
środa, 3 lutego 2021, 09:40

Grot jest nasz ,komuś to bardzo przeszkadza.

Filip
środa, 3 lutego 2021, 19:54

Tak, złomiarzom, chętnie by go przejęli.

Czytelnik
środa, 3 lutego 2021, 16:52

A komu przeszkadza stocznia Świnoujście i dlaczego huta Częstochowa ma pujsc spowrotem w ręce Hindusów ?

Czytelnik
środa, 3 lutego 2021, 16:49

A komu przeszkadzał Ursus Bus ?

tad
środa, 3 lutego 2021, 09:29

Pozwolę sobie sparafrazować tych onetowych chałturszczyków: Wyrwał i Żemła są tak złymi dziennikarzami, że zagrażają swoim czytelnikom.

LMed
środa, 3 lutego 2021, 09:18

Niepotrzebne rumakowanie. A merytoryki brak. Przypadek?

Adam
środa, 3 lutego 2021, 12:55

Ano właśnie, nie podważyli żadnej z 22 wad opisywanych przez Onet.

Xyz
środa, 3 lutego 2021, 09:18

Widzę że większość tutaj piszących dostaje spazm gdy zaczyna się krytykować coś co powstalo w Polsce. Problem jest taki że ta konstrukcja jest za nasze pieniądze. I obowiązkiem jest ja wprowadzić bez takich wad jak wypadający regulator gazowy itp. Zwłaszcza że pierwszej wersji poszło do WP dziesiątki tysięcy. Po drugie Grot nie startuje w przetargu na Ukrainie, czym wczoraj wspominał minister. Więc kłamał. Tak po prostu bo to polityk.

też widzę
środa, 3 lutego 2021, 12:31

I pewnie to wszystko wyczytałeś jeszcze na Onecie albo w Sputniku? Ja słyszałem wyraźnie że FB szykuje się do sprzedaży za granicę. Co innego krytyka, a co innego pomówienia. A skoro poszło do WP dziesiątki tysięcy GROTów, to ile żołnierzy WP utraciło zdrowie lub życie podczas użytkowania tak niebezpiecznej broni?

Filip
piątek, 5 lutego 2021, 19:34

Piszesz głupoty manipulując. W żadnym przetargu nie startował a fb to się może szykować do sprzedaży tokarek. Skoro na oficjalnych zdjęciach widać tytrytki i jest ustalony cennik to chyba nie na jednostkowe przypadki. To jest stara 14 letnia konstrukcja gdzie takich błędów już dawno nie powinno być. Xyz ma całkowitą rację. Skoro to pomówienia to dla czego FB włożyło głowę w piasek i nie powie SPRAWDZAM, robimy testy???

Patrycjusz
czwartek, 4 lutego 2021, 09:57

Doskonała, merytoryczna riposta.

db+
czwartek, 4 lutego 2021, 00:09

W wersji A2 usunięto kilkanaście wad stwierdzonych w karabinku Grot. Były to na przykład tak istotne wady jak pękająca iglica, wypadający regulator gazowy, rozregulowujące się samoistnie mechaniczne przyrządy celownicze, pękająca kolba, zbyt słaby zatrzask kolby, źle umieszczony przedni punkt mocowania pasa (karabinek się obracał podczas przenoszenia). Są to informacje podawane przez FB Radom. Znalezienie ich w sieci zajmuje kilka sekund. Niektóre z tych wad w warunkach bojowych byłyby przyczyną śmierci żołnierza. Najzwyczajniej w świecie nie miałby możliwości strzelania. A przeciwnik owszem. To średnio podbudowuje zaufanie do broni. Nie wiem gdzie zagranicą FB chce sprzedawać Grota, ale na pewno nie na Ukrainę. Choćby dlatego, że na Ukrainie nie ma żadnego przetargu. Ukraińcy poszukiwali 1000 karabinków w standardzie AR15 i kalibrze 5,56 prawdopodobnie dla specjalsów i w tej sprawie prowadzili rozmowy z producentem, którego sami wybrali. Grot nie jest w standardzie AR15. A wiodącym kalibrem na Ukrainie jest i pewnie długo jeszcze pozostanie 5,45. No i w takim kalibrze Ukraińcy produkują u siebie Tavora.

też widzę
czwartek, 4 lutego 2021, 10:47

To że za granicę nie oznacza że chodzi o Ukrainę.

db+
czwartek, 4 lutego 2021, 15:59

Czyli gdzie? No bo coś słyszałeś.

Xyz
środa, 3 lutego 2021, 14:42

Wystarczy pomyśleć. Władza nie lubi jak jej się patrzy na ręce. I zawsze można krzyczeć że to sabotaż. Popełnili błąd? To się przyznać jak mężczyzna. I krytyka jest zasadna. W WP jest 43 tys wadliwych karabinków.

Dudal
środa, 3 lutego 2021, 14:09

Jeżeli ktoś by zginął to by był kryminał. To, że ty coś "wyraźnie słyszałeś" to jest po prostu argument z kosmosu.Albo startują w przetargach albo nie.Albo demonstrują produkt i rozwiewają wątpliwości albo nie. I tyle. Dziwnym trafem broń oficjalnie jest od trzech lat gotowa na tip-top,a udziału w przetargach albo brak albo odpadają w przedbiegach.

Udo
czwartek, 4 lutego 2021, 07:44

Za fotele do mig29 nikt do kryminału nie poszedł,a człowiek zginął. Wtedy niedobry Onet opisał sytuację.

tagore
środa, 3 lutego 2021, 09:02

No i dobrze, niemcy popierają swoje firmy "lewem i lewem" jak tylko mogą.

Qwe
środa, 3 lutego 2021, 21:18

Nie to my je popieramy naszym partactwem. Zdajesz sobie z tego sprawę?

Franek
środa, 3 lutego 2021, 16:55

A jakie Niemieckie karabiny ma nasza armia?

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:26

HK 416, HK 417, Sig Sauer MCX

prawnik
środa, 3 lutego 2021, 09:00

Tak jak sugerowałem w jednym z pierwszych komentarzy

PPP
środa, 3 lutego 2021, 08:48

Powinno być 10 mln. Polskojęzyczne media musi zaboleć tak mocno żeby pamiętali długo. Może była by to nauczka dla innych.

Poproszę o odpowiedz
środa, 3 lutego 2021, 08:07

Jedno pytanie,czemu Grota nie chce ani jedna nasza jednostka specjalna ??? Testowali go i żadnego zainteresowania,Grom woli niemieckie karabinki :)

Fanklub Daviena
środa, 3 lutego 2021, 14:01

I ten niemiecki wystrzeli 10 magazynków podrząd jak w onetowym teście Grota? :D

Jedi
czwartek, 4 lutego 2021, 03:55

A co to ma do rzeczy? Wolą HK i pozamiatane. Co teraz powiesz, że Grom jest niemiecki?

Feluś
środa, 3 lutego 2021, 12:54

Podobno jest za dobry, i zupełnie się nie zacina - co absolutnie dyskwalifikuję tę broń jako karabinek dla sił specjalnych.

optymista
środa, 3 lutego 2021, 12:00

Bo nie bierze się do tych jednostek konstrukcji nowych, do tego tylko z firm z autorytetem, zdobywanym latami. Mam nadzieję że GROT się obroni i wyjdzie mu to na dobre.

Autor Widmo
środa, 3 lutego 2021, 21:43

Co nie zmienia faktu, że jako specjaliści min. od strzelania powinni być zainteresowani w ciągłym testowaniu polskiej broni i dzieleniu się z producentem doświadczeniami, w celu eliminowania ewentualnych wad lub błędów w bieżącej konstrukcji. Łucznik takie próby podjął ale GROMowcy temat olali, bo im się nie chce. Dlatego ludzie z Radomia wytknęli im zmanierowanie. I nie chodziło im o wciśnięcie na uzbrojenie GROTa w miejsce HK, tylko o współpracę.

Roman
piątek, 5 lutego 2021, 19:37

A dla czego powinni być zainteresowani ciągłym testowaniem? Oni??? Nie producent??? No nie, bo FB ma w nosie uwagi użytkowników....

say69mat
środa, 3 lutego 2021, 07:33

Sąd będzie miał 'piekielnie' trudne zadanie ponieważ będzie musiał rozstrzygnąć temat wiarygodności ekspertyz świadczących, że karabinek Grot jest systemem uzbrojenia spełniającym krytyczne wymogi pola walki. A nie ... bublem, produktem synergii dobrych chęci i ewidentnych błędów popełnianych na etapie wdrażania konstrukcji w obszarze SZRP. Tak, na marginesie, mam wrażenie, że ekspertyzy dziennikarzy ONETU są pochodną krytycznych testów jakim został poddany MSBS w trakcie przetargu na uzbrojenie strzeleckie dla JW 2305.

Alek
środa, 3 lutego 2021, 16:59

Ciekawe jakie kompetencje mają fachowcy którzy dopuścili karabin do użytku w armi,może niech oni się wypowiedzą i staną w obronie.No chyba że to była dywersja.

środa, 3 lutego 2021, 14:48

W czym problem,? Bierzesz sędziów w kamasze, uzbrajasz w Groty i wysyłka do Iraku, Afgana czy gdzie tam jeszcze. Wróci połowa żywych - broń jest ok.

krytyczna pochodna
środa, 3 lutego 2021, 12:20

Znowu manipulujesz. GROT nigdy nie startował do przetargu dla wojsk specjalnych. One tylko pośredniczyły w zamówieniu dla WOT.

ART@waw
środa, 3 lutego 2021, 11:34

Jest inaczej! To onet musi udowodnić wiarygodność tej "ekspertyzy". To jest proces cywilny!!!!!

ursus
środa, 3 lutego 2021, 15:07

Wszystko zależy od źródeł na jakie powołuje się Onet, natomiast Fabryka Broni powinna wystąpić o znacznie wyższe odszkodowanie, a nie tylko o symboliczny milion, bo do stracenia jest sporo więcej. Zastanawiam się też gdzie Onet Grota testował i na ilu egzemplarzach, bo chyba mocno w tej sprawie umoczył i bardzo wątpię, by producent poszedł na jakąkolwiek ugodę (odebrano by ją poniekąd jak przyznanie do bubla). Chyba szykuje się bardzo wartościowa lekcja dla tamtejszych dziennikarzy.

Art@waw
środa, 3 lutego 2021, 17:49

proces jest o dobre imię firmy a polskie sądy nie zasądzają z tego tytułu milionów. Póki co Łucznik nie poniósł straty finansowej z powodu publikacji więc nie może pozywać o odszkodowanie.

Czytelnik
środa, 3 lutego 2021, 17:03

A co będzie jak dziennikarze napisali prawdę ?

bewio'lqk
czwartek, 4 lutego 2021, 08:21

A napisali? Na przykład niechby jeden z drugim dla porównania położył HK obok Grota i do obydwóch nasypał piachu.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:30

To się zrobi protokół zniszczenia Grotów

Arek75
środa, 3 lutego 2021, 00:06

Jeżeli myślicie, że artykuł Onetu może zaszkodzić potencjalnemu eksportowi GROTA, to bardzo się mylicie. Taki artykuł to darmowa reklama, bo wzbudza podejrzenia o próbę manipulacji potencjalnych konkurentów. W armiach zagranicznych nie panują tak idiotyczne procedury, a zakupami nie kierują idioci z politycznego nadania, którzy byli by podatni na antyreklamę w jakimś polskim portalu internetowym. Mam nadzieję że proces wszystko wyjaśni. Jest jeszcze cień szansy, że skład sędziowski będzie wylosowany w przejrzystej procedurze.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 12:56

A co tu wyjaśniać skoro wady są prawdziwe i MON ma 40 tys wadliwych Grotów

ciekawy
czwartek, 4 lutego 2021, 08:22

Aaaaadam ty tak serio?

LMed
środa, 3 lutego 2021, 16:48

Może i wadliwe ale nasze Narodowe.

Korix
wtorek, 2 lutego 2021, 23:35

,,Plan'' Onetu można powiedzieć, że się powiódł. Napisali artykuł, który wywołał sporo kontrowersji i dzięki jego popularności zarobili sporo kasy niezależnie czy podane w nim informacjie o Grocie są prawdziwe czy nie.

Leo
środa, 3 lutego 2021, 11:24

Za chwilę sporo tej kasy stracą po procesie...

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:31

Tylko zyskają bo wygrają

Prawactwo
wtorek, 2 lutego 2021, 23:18

Skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak źle?

bezsensowne lewackie protesty
środa, 3 lutego 2021, 10:41

Zaczekaj na wyrok sądu, później pisz.

KrzysiekS
wtorek, 2 lutego 2021, 22:08

Odpowiem krótko jakoś żaden z profesjonalnych portali zachodnich nic nie napisał na temat rewelacji Onetu ciekawe dlaczego? Tak MSBS jest nową konstrukcją i ma pewne wady ważne żeby była reakcja i je usuwano.

Franek
środa, 3 lutego 2021, 17:05

Bo nikt za granicą nie testował Grota.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 12:57

14 lat to nie jest nowa konstrukcja

Dudal
środa, 3 lutego 2021, 11:16

Może po prostu Grot ich właśnie w takim stopniu interesuje? Śledzę zachodnie portale i argument, że akurat teraz o polskiej konstrukcji nie napisali jest bez sensu. Oni w ogóle prawie wcale nie piszą o polskiej broni bo i z ich perspektywy nie bardzo jest o czym. Co prawda nie śledzę specjalistycznej prasy strzeleckiej, ale to już niszowe portale.

olo
środa, 3 lutego 2021, 10:25

Pewnie dlatego...że w tych "profesjonalnych zachodnich portalach"...niewiele wiedzą o...jakimś tam Grocie !!

ktr
środa, 3 lutego 2021, 10:21

Najważniejszym faktem jest że te problemy usuwano. A najpoważniejszym pytaniem jest dlaczego informacja o problemach z początkową partią, uwaga, z roku 2017, wypłynęła właśnie teraz, przypadek czy celowe działanie ?

db+
czwartek, 4 lutego 2021, 00:22

Bo w armii jest 37 tysięcy karabinków z tymi wadami. Mimo, że wiedziano o nich już w roku 2017. Czy to wystarczający powód?

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:33

Sęk w tym że nie usunieto

Dudal
środa, 3 lutego 2021, 13:45

Właśnie teraz czyli kiedy? O niejasnościach przy zamówieniu i obiekcjach pierwszych użytkowników wiadomo przecież od dawna. Ten artykuł i raport tylko wracają do znanego tematu.

Gnom
środa, 3 lutego 2021, 22:05

Jak zwykle u nas, gdy zaczyna nam coś wychodzić dobrze. Właśnie owe poprawki, najprawdopodobniej skuteczne, są problemem. Trzeba wywołać burzę zanim rozpoczną większą produkcję. A tak znów się zablokuje dalsze dostawy i rozwój. Przyjrzyj się co się zaczyna wokół Borsuka.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 12:57

Dlatego ze do tej pory nie usunęli tych wad

Monkey
wtorek, 2 lutego 2021, 22:03

Bardzo dobrze. Teraz zajmie się tym sąd i będzie szansa poznać prawdę, czy jest to szmelc, czy też dobra broń. I komisja również powinna przeprowadzić dochodzenie w połączeniu z fachową ekspertyzą. I wtedy się okaże, kto ma rację. Tak to powinno działać w demokratycznym państwie prawa.

Qwest
środa, 3 lutego 2021, 13:50

Komisja przeprowadzi dochodzenie, czy Onet napisał prawdę i o której wersji Grota. To Axell będzie się bronił.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:37

A wiemy że napisał prawdę

Adam
środa, 3 lutego 2021, 12:58

Dowcip polega na tym, ze ekspertyza potwierdzi wszystko co opisał Onet

Anty Media
wtorek, 2 lutego 2021, 21:43

Do tego ostro smarowali grota przed piaskiem. Inne bronie suche. Musiał się zaciąć. W dodatku model z wczesnego etapu (widać nr seryjny). Nie było prób na początku, żeby stwierdzić czy jest sprawny. onet... Co za odpad.

Herr Wolf
środa, 3 lutego 2021, 09:18

A w czym problem zrobić fabryczny test jak np.cz 807 czy kałach...

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:40

W tym że Grot go nie przejdzie

Stirlic
środa, 3 lutego 2021, 11:43

Da,a wiecie że pierwsze modele KbkAk miały blaszane pokrywy walcowania metoda Sedzimira,skradzioną z Urzędu Patentowego, w 1939.Chodz spotkałem się z opinią że przekazano wam ta technologie na konferencji ,w1940 ,w Zakopanem.Tematem głównym konferencji był plan eksterminacji polskiej inteligencji technicznej na okupowanych terenach II R P.

kdsjfksdljfkdsajf
środa, 3 lutego 2021, 08:57

Ciekawe, jeśli to prawda co piszesz to są oczywiste dowody na manipulację.

Niezależny
środa, 3 lutego 2021, 06:00

No właśnie dziwnie to wygląda że tylko do grota piasek się przykleił a do reszty już nie, widać że to ściema. Są filmiki na YT gdzie grot wyciagnięty że skarpy strzela bez problemu.

mc.
środa, 3 lutego 2021, 12:05

"GROT S16 FB-M1 dust test" - warto zobaczyć, jak jest naprawdę

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:41

dust to nie sand

Marek L.
środa, 3 lutego 2021, 01:33

Szkoda, że nie przetestowano wtedy TEŻ, piaskowo, i na sucho i nie na sucho, również i radomskiego Beryla 5,56 mm.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 12:59

Beryl wypadłby jak AKM

Marek L.
środa, 3 lutego 2021, 14:56

Najprawdopodobniej Beryl wypadłby tak samo dobrze, jak i Kałach, i ten AK-47, i ten AK-74, ale byłby to na pewno CIEKAWSZY test, bo te ostatnie, najnowsze wersje Beryla to są całkowicie porównywalne z Grotem, dzięki ich wspólnemu kalibrowi 5,56 mm....

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:41

Nie są bo Beryl nie ma takich szpar jak Grot

Marek L.
sobota, 6 lutego 2021, 00:54

Mnie chodzi tutaj o to, że Beryl ma podobną WARTOŚĆ BOJOWĄ, jak i Grot.

Lev
środa, 3 lutego 2021, 00:06

Mogę się założyć, że wszystkie bronie były przesmarowane. Pokazywano na filmie jak strzela ze zbijaka z Grota, więc karabin do testów był sprawny. To samo powtórzono z karabinami AK i AR. Nie wiem jak wygląda sprawa z piaskiem w najnowszej wersji Grota, ale widać, że piasek dostał się wszędzie.

mc.
środa, 3 lutego 2021, 12:08

Chcesz zobaczyć jak wygląda Grot wyciągnięty z piachu ? "GROT S16 FB-M1 dust test" - ten film nie był "cięty", broń sprawna sucha, strzela bez problemu. Dwóch strzelców. A teraz zastanów się dlaczego tu jest inaczej niż w teście Pana Mosznera ?

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:42

Ale wiesz że dust to nie sand?

Rysiek
środa, 3 lutego 2021, 10:56

A jak ma wyglądać? Tak samo, przecież w nowszych wersjach tak samo jest szczelina między zamkiem a szyną picatinny, przez którą piach wlatowuje.

Name
wtorek, 2 lutego 2021, 21:37

Z jakiej racji dany portal informacyjny, którego orientacja polityczna nie jest tajemnicą, ma być bardziej wiarygodny od portali militarnych, oświadczeń zbrojeniówki i wojska, które przedstawiają zgodnie zupełnie coś innego? Jak ma się do wiarygodności 30 magazynków. To kilka razy więcej niż przenosi pojedyńczy żołnierz. 30 x 30 to 900. Jest o dużo nawet dla karabinu maszynowego, chyba, że będziemy wymieniać lufy. Co jest ważniejsze: fakty czy napędzające się wzajemnie polityka i kompleks niższości?

Bren
środa, 3 lutego 2021, 12:31

Oświadczenia zbrojeniówki jakoś do mnie nie przemawiają ;)

Chyżwar dawniej Marek
czwartek, 4 lutego 2021, 08:45

Ale piaskowy test z milmaga powinien. Można sobie go obejrzeć bez problemu. Tylko, że o tym teście dziwnie cicho na onecie. Ciekawe dlaczego?

Dudal
środa, 3 lutego 2021, 11:22

Ważniejsze jest czy tezy postawione w artykule są prawdą. Nie można wszystkiego sobie tłumaczyć "złymi dziennikarzami". Pytaniem jest dlaczego na uzbrojenie przyjętow dużejskali wersję A0,która podobno byłapo testach zakładowych i spełniała wymogi. Spełniała tak dobrze, że bardzo szybko potrzebne były dwie modernizacje do wersji A2,które usuwały te "nieistniejące" wady.I trzeba byłoza to zapłacić.Pytanie czy wersja A2 jest już na tyle poprawiona, że nadaje się do wojska. W tej sprawie zadziałali politycy,a nie profesjonaliści i mamy efekt jaki mamy.

SOWA
środa, 3 lutego 2021, 10:48

Miałem okazję rozmawiać z kilkoma użytkownikami Grota. Każdy z nich mówił, że to dobra broń ale wymaga dopracowania jak każda nowa konstrukcja. Dlatego wielu z nich twierdziło, że Grota warto zabrać na strzelnicę a na akcję jednak Beryla. Problem Grota nie leży w jego jakości ale w tym, że zamówiono zbyt dużą partię "próbną" tej broni dla wojska.

Chyżwar dawniej Marek
środa, 3 lutego 2021, 10:43

Dlatego, że jest tu i ówdzie trendy.

Szymon
środa, 3 lutego 2021, 10:30

A z jakiej racji sypanie piachu na kbk nie jest wiarygodne? A zamiast tego wybierasz czyjeś oświadczenie?

Jan
środa, 3 lutego 2021, 10:06

Ależ nie chodzi o wiarygodność, ale o przekaz. Przeciętny Kowalski ma zapamiętać, że wojsko, a jeszcze lepiej Macierewicz kupił niesprawną broń za "moje podatki". Drugi przekaz to taki że w Polsce, albo jak mawiają "Europejczycy" w "Wolsce" niczego dobrego nie da się wyprodukować.

Dudal
środa, 3 lutego 2021, 13:59

Czyli jak zwykle spisek! To już nawet nie jest śmieszne. W Polsce jak najbardziej produkuje się świetne wyposażenie wojskowe, vide Grupa WB. Tylko dziwnym trafem tacy "Macierewicze" nie bardzo lubią dobre, polskie produkty. Co do A. Macierewicza to jest to cynik, który nie ma zwyczaju odpowiadać za swoje decyzje, niezależnie jak głupie, złe albo podejrzane by były. Zakup Grota to tylko przykład. Leopardy "pod chmurką" , wejście do centrum NATO, kontakty biznesowe z byłymi agentami SB... No po prostu kryształ nie człowiek. Ewidentnie go szkalują złym przekazem.

xkvcxl;kvl;cxkvzxl
środa, 3 lutego 2021, 08:58

Onet nie jest bardziej wiarygodny, ale nie wszyscy o tym wiedzą.

Zaq
wtorek, 2 lutego 2021, 21:32

FB powinna pokazać testy Grota w odpowiedzi na zarzuty zamiast chodzić po sądach potencjalni nabywcy też zapewne woleliby obejrzeć testy Grota.

w odpowiedzi na zarzuty
środa, 3 lutego 2021, 10:20

No właśnie, na tym polega szkopuł, że jak ktoś publicznie twierdzi (a nie tylko podejrzewa) że GROT zagraża żołnierzom to sam musi mieć na to dowody. FB nie musi udowadniać że nie jest wielbłądem skoro portal rzetelnie opisał sprawę, a test został przeprowadzony zgodnie ze sztuką. Teraz Onet będzie musiał te dowody przedstawić w sądzie. Podejrzewam że najgorzej na tym wyjdzie ów ekspert, bo portal nie musi się znać na broni. Media zawsze szukają sensacji oraz odpowiedniego bohatera, podstawionego pod tezę, co nie zwalnia ich od sprawdzenia czy dane jakie podaje ów ekspert są aktualne. Dla mnie jasne jest że skoro żaden portal branżowy nie opublikował tego reportażu to coś z tymi zarzutami jest nie tak.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:01

Odwrotnie, to pozywający czyli FB musi przedstawić dowody że test Onetu był niezgodny ze sztuką.

test rozumu
środa, 3 lutego 2021, 21:33

No pewnie jeszcze FB musi siłą zdobyć ten test od Onetu, no chyba że na poważnie reportaż w internecie nazywasz testem? Internetowy prawniku, życzę Onetowi żebyś go reprezentował, a FB na pewno dobrze na tym wyjdzie.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 23:45

Onet nie napisał nic co byłoby nieprawdą

test rozumu
czwartek, 4 lutego 2021, 10:55

Zasadniczo-pobieżnie masz rację, bo Onet napisał prawdę objawioną, czyli taką jaką podał ich "ekspert".

Adam
czwartek, 4 lutego 2021, 17:24

Tak że zarzuty są bezzasadne i Onet wygra proces.

dlsfjkldsajfkldajs
środa, 3 lutego 2021, 09:02

Potencjalni nabywcy i tak zrobią swoje testy, a pozew to obrona praw firmy. Media zbyt bardzo nauczyły się manipulować i mijać z faktami. Co więcej uchodzi im to bezkarnie. Niezbędna jest praca nad zwiększeniem solidności mediów. Użytkownicy powinni w wypadku takich afer ograniczać korzystanie z danego medium. Np.: można usunąć swoje konto mejlowe z Onetu lub po prostu tam nie wchodzić.

X
środa, 3 lutego 2021, 08:33

Dokładnie tak ! I zaprosić do tych testów kogo się da. Łącznie/głównie z tymi, którzy tak "haniebnie" atakują nasz narodowy wyrób ;)

Miś
środa, 3 lutego 2021, 08:07

Tak, ale pozew też. Z takimi rzeczami sie walczy. Jak z "polskimi obozami". Pytanie czy sąd będzie miał już odwage wydać wyrok przeciwko niemieckiej firmie. Niedawno niemiecki neonazista dostał symboliczna kare, a skazali Polke ktora go nagrała ("...bo RODO"). A tutaj mogą być dużo większe naciski.

tut
środa, 3 lutego 2021, 02:45

A to dla czego? Właśnie droga sądowa jest ścieżką dochodzenia swoich praw. Na YT można zobaczyć testy porównawcze z innymi karabinkami i co zatrzymało to kogoś w opublikowaniu swoich materiałów?

Rgier
środa, 3 lutego 2021, 01:56

Gdyby to zrobili mielibyśmy taki ambaras że zmieniłby się rząd, a tego właściciele nie chcą. Stąd medialna suma jednego miliona, stąd pozew a nie POKAZANIE JAK JEST NAPRAWDĘ, przecież rzetelne testy same się obronią.

Aras
wtorek, 2 lutego 2021, 23:43

Dokładnie. Jakby byli w 100% pewni swijegp produktu to powinni zrobić, najpierw pokaz testu obalającego zarzuty, a później pozew

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:02

Tylko że wiedzą iż test potwierdzi wady opisywane przez Onet

knjksal][
czwartek, 4 lutego 2021, 08:47

Ten portal jest mniej więcej na poziomie pewnej "gazety". Pewnie dobrze wiesz o jaką mi chodzi.

wtorek, 2 lutego 2021, 22:23

Z racji że właściciel Onetu niemiecko szwajcarski to jedyne co FB powinna zrobić to żądać miliona ale w euro.

MIP
środa, 3 lutego 2021, 10:19

Nie pokażą testów Grota z racji tego że jest to szmelc którego nie chcą nawet nasze wojska specjalne

Patcolo
wtorek, 2 lutego 2021, 21:04

Nie raz nie dwa strzelałem z zapiaszczonego grota. O wynik procesu jestem spokojny.

Gras
wtorek, 2 lutego 2021, 21:02

Może z tego całego zamieszania wyniknie jeden plus ze konstrukcja stanie się dopracowana i przewyzszy niezawodnością Niemieckie konstrukcji.

Myślacy
środa, 3 lutego 2021, 08:38

o jakiej konstukcji tu mowa może o H&K G36 które jest na uzbrojeniu niemieckiej armi wprowadzonej w latach 2000-nych a po afganistanie swierdzono że są wszystkie do wymiany .Moze onet opisze ten problem albo odpowie dlaczego Niemcy wciaż używają karabinu MG 3a nie nowszej konstrukcji firmy H&K która kroczy od porażki do porażki .Zdaje się że tą firmę może uratować tylko odwołanie od przegranego przetargu na następcę H&K G36

AA
środa, 3 lutego 2021, 12:50

Widać że twoja gruntowna wiedza w tenacie jest bardzo duża i fachowa Powinienieś podzielić się tymi rewelacjami z polskimi specjalsami jak i siłami specjalnymi z niemal całego Świata z USA na czele które używają karabinków HK nie mówiąc już o Francji czy Norwegii których armie postanowiły się przezbroić na produkty firmy Heckler und Koch Jako prawdziwy fachowiec uświadom im jaki popełnili błąd kupując karabinki od bankruta zamiast GROTA ze świetnie prosperującego Łucznika Co do G36 i jego następcy jest to bardziej kłótnia dwóch producentów i bałagan po poprzedniej pani minister która w sprawach obrony nie była zbyt lotna ale lojalna wobec swojej szefowej co niestety zaowocowało doprowadzeniem Bundeswehry praktycznie na skraj upadku a byłą już panią minister zaprowadziło na unijne salony

X
środa, 3 lutego 2021, 08:34

Oby, choć nie specjalnie w to wierzę...

Prawactwo
wtorek, 2 lutego 2021, 23:19

Ze ten plus przewyzszy 50 tysiecy minusow?

XXL
wtorek, 2 lutego 2021, 20:28

Wojska specjalne kupiły 50 000 szt tego bubla. Obecnie nie używają ani jednej sztuki tego gniota.

Autor Widmo
środa, 3 lutego 2021, 12:29

XXL, a może znasz chociaż jedną dobrą cechę GROTa ?

Qba
środa, 3 lutego 2021, 10:17

A jakie to konkretnie "wojska specjalne"?

Bb
środa, 3 lutego 2021, 10:11

To jest nieprawdziwa informacja. Wojska specjalne nie kupiły 50000 karabinków grot

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:03

Nie kupiły nawet jednego

Ech
środa, 3 lutego 2021, 00:25

Słyszałem, że kupiły 00 milionów sztuk.

Gnom
wtorek, 2 lutego 2021, 23:10

Ciekawa koncepcja, rozwiń proszę, bo jak dotąd (wg producenta) nawet nie było zamówień na 50 tys. sztuk dla jednego rodzaju wojsk.

Dred
wtorek, 2 lutego 2021, 22:09

A strzelałeś kolego? A może tylko w Counter-Strike? Tak myślałem...

kamil
wtorek, 2 lutego 2021, 20:53

wojska specjalne kupiły 50 tysięcy sztuk? to po 3 na każdego żołnierza? no chyba że na 100 tys wojskowych 50 tys to specjalsi, może gromowców tyle mamy:)

środa, 3 lutego 2021, 10:22

Zakup został dokonany przez JW Nil

wtorek, 2 lutego 2021, 22:37

wszystko się zgadza " Wojska specjalne (NIL) kupiły(dla WOT)

T.S.
wtorek, 2 lutego 2021, 20:16

a nie wystarczyło dobrze przetestować ten karabinek , wziąć wszystkie niedociągnięcia i uwagi pod "lupę" i dopiero puszczać go na rynek. Zrobił się niepotrzebny dym i nikomu to nie służy. Bicie piany przez FB RADOM też daje do myślenia. Może na przyszłość trzeba podpatrzeć jak inni to robią, na przykład CZ

Autor Widmo
środa, 3 lutego 2021, 12:40

T. S., właśnie rozbiła się dzisiaj Starship 9. Elon Musk musi teraz podpatrzeć jak to robią Czesi.

T.S.
środa, 3 lutego 2021, 18:51

do Autor Widmo, panie kolego bez urazy chyba oderwał się kolega od rzeczywistości. Co ma wspólnego Starship do Grota. Próbowałem zasygnalizować, że jedni szybko wyciągają wnioski z błędów a inni zamiatają je pod dywan. Całym sercem kibicuję polskim produktom, Grotowi też, ale nie stać nas na bylejakość. Jeżeli Łucznik nie ma sobie nic do zarzucenia, to niech zrobią oficjalny pokaz dla szerszego grona ekspertów i wtedy zamkną wszystkim niedowiarkom gęby. Pozdrawiam

Autor Widmo
środa, 3 lutego 2021, 21:29

T. S. trochę odleciałem w kosmos :). Chciałem tylko powiedzieć, że jak Łucznik ma dokonywać poprawek w MSBS i dalej program rozwijać, jeżeli broń nie będzie w powszechnym użytku. Powinniśmy się cieszyć, że trafił najpierw do WOT, bo gdyby dostali go żołnierze zawodowi, to dopiero byłby larum. Nie trzeba byłoby testów grupy Mosznera. Chodziło mi tylko o to, że nie możemy patrzeć na innych, należy samemu wyciągać z błędów wnioski. Bez urazy. Pozdrawiam.

SOWA
środa, 3 lutego 2021, 10:54

Proszę nie porównywać CZ ta firma ma fabryki nawet USA a jej roczny eksport jest kilka razy większy niż naszej całej zbrojeniówki.

hermanaryk
środa, 3 lutego 2021, 09:33

Česká zbrojovka? Sprawdź, jak przetestowała pierwszego brena, kolego Wyrwała :)

Myślacy
środa, 3 lutego 2021, 08:42

Taaak CZ zrobił to doskonale wysłał żołnierzy z niesprawdzoną bronią BREN do afganistanu i Ci odczuli jak to jest gdy do nich strzelają a oni trzymają w ręku "KIJ"poczytaj sobie o tym a zrozumiesz dlaczego BREN ma teraz oznaczenie BREN 2

Tatara
środa, 3 lutego 2021, 06:46

Ten tekst jest o wczesnuch wersjach testowych

Foo
środa, 3 lutego 2021, 02:17

A nie wystarczy, zamiast walnie się glupim komentarzem poczytać o temacie?

Dred
wtorek, 2 lutego 2021, 22:10

Chyba kolega nie doczytał, a pierwsza seria 1000 sztuk to do czego służyła? Ehh...

Dudal
środa, 3 lutego 2021, 11:30

Napisz nam proszę jaki praktyczny efekt dla konstrukcji broni przyniosło użytkowanie tej serii informacyjnej. Moim zdaniem żaden. Radom zignorował uwagi pierwszych użytkowników.

Zaniepokojony
środa, 3 lutego 2021, 10:56

No właśnie, do czego? Skoro potem sprzedali ok. 50tyś.wersji A1 z wadami. Ja mam tylko jedno pytanie kto zapłaci teraz za modernizację ok. 50tyś. wersji A1 do wersji A2? Dla wielu wtajemniczonych nie było wcale tajemnicą, że ta broń ma znaczące wady jak zresztą niektóre wcześniejsze produkty z Radomia, na siłę wprowadzane do armii.

Do dreda
środa, 3 lutego 2021, 10:22

Chyba kolega nie doczytał pierwsza seria to 50 tys sztuk

Sternik
wtorek, 2 lutego 2021, 19:58

Mało. Powinni się domagać 10 mln.

Racja
środa, 3 lutego 2021, 10:02

Dokładnie W Onecie było tego dnia chyba z 5 artykułów w nagłówku o tym. Istne bombardowanie jak w 1939....

Herr Wolf
środa, 3 lutego 2021, 09:21

No bo jak nie potrafi się sprzedać bubla to trzeba żyć z danin i procesów sądowych..

Polak
środa, 3 lutego 2021, 08:01

Wiedzą ile sami mogą zapłacić Jankesom w razie przegranej ;-)

Arte
wtorek, 2 lutego 2021, 19:58

Z tego co widzieliśmy ostatnio to AR15 i Kałach przechodzą bez problemu test z piaskiem a Grot nie, więc dlaczego Łucznik nie zrobi filmiku ze swoim najnowszym karabinkiem jak ten test przechodzi, to byłaby najlepsza odpowiedź z ich strony, chyba że nie ma szans aby to przeszedł...

Grzyb
środa, 3 lutego 2021, 13:29

Testu z piaskien nie widziałem ale oglądałem filmik gdzie rusek wystrzelił 35 magazynków z Kałacha. Pierwsze zacięcie nastąpiło po 11 magazynku a potem przy każdej zmianie magszynka strzelec uderzał z całej siły kolbą o stół, żeby przeładować broń. Rosjanin dla bezpieczeństwa miał ubraną kamizelkę kuloodporną i rękawice żaroodporne. W połowie testu plastikowe łoże tak się nagrzało, że do zaczęło się palić.

wtorek, 2 lutego 2021, 23:27

Może widzisliśmy 2 różne testy, może nie, żeby ocenić to obiektywnie proponuję unurzac ar i ak tak samo w oleju czy innym gównie , obsypać piachem i próbować strzelić..powodzenia

jak ktoś chce, niech obejrzy
wtorek, 2 lutego 2021, 21:29

Jest taki film na YT zatytułowany "GROT S16 FB-M1 dust test" przeprowadzony przez MILMAG 2 lata temu, ale nie sypano tak dokładnie piasku do środka, tylko przysypano Grota piaskiem. Może istotna jest wersja - seria tego karabinu?

rEAL
wtorek, 2 lutego 2021, 20:14

arte - ciekawe czy wiesz kto w Polsce produkuje Kałacha i czy wiesz, że doświadczenie w produkcji tych precjozów ma i pewnie wykorzystuje w produkcji Grotów.

Extern
środa, 3 lutego 2021, 19:00

Nie koniecznie ma to znaczenie ze to jeden producent. Bo to są po prostu mocno inne konstrukcje, projektowane przez innych ludzi. W kałachu dosyć luźno w osłonie z blachy lata bardzo ciężki kawał metalu składający się z zespołu suwadła z zamkiem i zespolonym z tym tłokiem działającym na długim skoku. Napędzane jest to mocną, wiszącą w powietrzu sprężyną. W Grocie to wszystko jest ciaśniej spasowane, porusza się nie w metalu tylko w bardziej oporowym plastiku, zespół suwadła z zamkiem jest lżejszy, w dodatku działa na krótkim skoku tłoka co też czyni taką konstrukcję bardziej podatną na zabrudzenia. Nawet rygle zamka są ciaśniejsze. Trzeba bardziej dbać o czystość niż w kałachu i tyle.

Uzbrojony
wtorek, 2 lutego 2021, 19:53

Pan komandos oceniajacy Grota stwierdzil, ze nie da sie wystrzelic z niego 30 magazynkow na raz, a po 10 sie bardzo grzeje. Kazdy z karabinkow ktore posiadam, a sa i AK i AR-y gotuje sie po 5 - 6 magach na szybko. 900 sztuk amunicji ogniem ciaglym w karabinku piechociarza to jakas fantazja komandosow z Call of Duty.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:05

HK 416 bez problemu radzi sobie z 10 magazynkami

Gnom
środa, 3 lutego 2021, 22:07

A załadowanymi też?

Rgier
środa, 3 lutego 2021, 02:01

Trzymałeś kiedyś broń palną w rękach? Po komentarzu wnoszę że nie, test na piach czy ogień "ciągły" (30 magazynków) to jedne z podstawowych testów sprawnościowych dla konstrukcji.

ślusarz
środa, 3 lutego 2021, 12:09

Myli ci się test zniszczeniowy ze sprawnościowym, samo trzymanie w rękach to za mało. A tak z ciekawości dla jakiej konstrukcji?

maniek
wtorek, 2 lutego 2021, 19:25

Czyli jak coś jest bubel ,to w tym kraju nie można mówić,że jest bubel.Bo będzie sąd.Czyli jak na białorusi ,czyli spiący joe miał racje.

dfsdfdsfdsfdgfd
środa, 3 lutego 2021, 09:13

Czyli wg Ciebie, jak ktoś jest szkalowany to nie może się bronić, tylko musi siedzieć cicho? Czyli jak w Rosji? Krytyka musi być oparta na prawdzie, to jest podstawowa zasada. Inaczej nie jest to krytyka, tylko pomówienie.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:06

Opisanie wad bubla to nie jest szkalowanie

Dax
środa, 3 lutego 2021, 08:39

Oj dziwne postrzeganie rzeczywistości. Onet uważa ze FB produkuje bubel i to opisał. Ktoś nałożył za to na Onet jakoś cenzurę? FB uważa ze nie produkuje bubla i dochodzi swoich praw. Obydwie strony będą miały szanse udowodnić swoje racje przed sądem chyba ze się wcześniej dogadają. Nie jak na Białorusi a w całym zachodnim świecie i nie tylko

Prawactwo
wtorek, 2 lutego 2021, 23:23

Nie zdziwie sie jak bubel, przeciez to nie pierwszy raz.

bezsensowne lewackie protesty
środa, 3 lutego 2021, 10:47

Masz na myśli HK, o którym od dawna wiadomo, że się przegrzewa?

Gnom
wtorek, 2 lutego 2021, 23:12

A w USA jest inaczej?

wtorek, 2 lutego 2021, 20:47

Jeśli kłamiesz to tak, jeśli udowodnisz, że to bubel to wtedy nie.

Maniek
wtorek, 2 lutego 2021, 20:02

To nie jest bubel Chodzi o toczące się przetargi zagraniczne i wyeliminowanie grot-a kielbasiarze z Bawarii imię tylko znowu nam minę podkładają

maniek
środa, 3 lutego 2021, 18:55

To dlaczego wojsko oddało ponad tysiąc do Łucznika,wiadomo trzeba wspierać gospodarkę ,żeby ludzie mieli pracę niech wyeliminują wady a nie się obrażają .I tylko wpływ obcych wywiadów .Jak w czasie wyborów kto na nich nie głosował to mu niemcy zapłacili ..... a mnie nikt nic nie dał.

Davien
środa, 3 lutego 2021, 08:35

Grot ni espełnia nawet wymogów by na Ukrainie wystartować, nie jest to broń w standardzie AR i jest zwyczajnie za cięzki.

wtorek, 2 lutego 2021, 20:45

W żadnym przetargu nie bierze udziału GROT. Zwłaszcza na Ukrainie.

Janusz
wtorek, 2 lutego 2021, 20:23

bzdura,kto poważny wybiera broń na podstawie artykułów prasowych.Robi sie przetarg ,dokładne testy i wybiera najlepszą broń. Tak jest w normalnych krajach

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:07

To tłumaczy dlaczego Grot odpadł z przetargów w Bułgarii, Estonii, Francji, Indiach, Niemczech, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Węgrzech.

hermanaryk
środa, 3 lutego 2021, 09:35

O takich zakupach decydują politycy, a oni wiedzą tylko tyle, ile wyczytają w prasie i usłyszą w tv.

say69mat
środa, 3 lutego 2021, 08:18

Przecież MSBS Grot przeszedł test krytyczny, kiedy ofertę skierowano dla JW Grom. Przegrał z kretesem z HK416, i jak podejrzewam, opinie z testów przeprowadzonych w JW Grom stanowiły przesłankę do publikacji w ONECIE.

wtorek, 2 lutego 2021, 21:00

Wystarczy ze po tych materiałach ukazały się wiadomości o defektach Grota za granica Ukraina Rosja Niemcy. Wiec jak to jest?

rmarcin555
środa, 3 lutego 2021, 10:45

Ukraina poszukuje karabinka w systemie AR15, więc Grot się nie kwalifikuje z definicji.

on
środa, 3 lutego 2021, 00:08

No i? Wierzysz we wszystko co mówią w wiadomościach? Nikt poważny nie kupi bądź nie zrezygnuje z kupna broni po medialnych wrzutach

Olaf
wtorek, 2 lutego 2021, 19:13

Bardzo dobrze FB Radom, tak trzeba robić.

wtorek, 2 lutego 2021, 21:54

Tak , bo przecież obywatel

Pytanie
wtorek, 2 lutego 2021, 19:11

Witam, jak wszyscy widziałem "słynny" test na którym grot ma problemy z piaskiem. Czy jest to istotna wada tego karabinka dyskwalifikująca go jako podstawowy karabinek WP, a jeśli tak czy można ją w ogóle usunąc bez całkowitego przeprojektowania ?

Ben ten
wtorek, 2 lutego 2021, 19:03

Z góry skazani na porażkę,

oleander
wtorek, 2 lutego 2021, 18:59

No to będą musieli powiedzieć w jakich okolicznościach doszło do podpisania kontraktu na dostawę.A okoliczności są bardzo niejasne.Bo jak to jest ,że jest rzekomo przebadany ,a garść piachu sypnieta na zamek powoduje ,że on już nie nadaje się do strzelania.Jestem bardzo ciekawy tego procesu.Fakty bowiem są niepodważalne.

wtorek, 2 lutego 2021, 21:52

"Garść piachu sypnieta na zamek", zablokuje skutecznie każdą broń, pewnie miał pan na myśli suwadło ale pomylenie jednego z drugim to bardzo duże uproszczenie

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:08

AR15 i AKM jakoś nie zablokowała

Paweł P.
wtorek, 2 lutego 2021, 18:45

Będzie reklama albo antyreklama, w co wątpię. Choć podejrzewam, że "Wolne Sądy" zrobią swoje.

środa, 3 lutego 2021, 10:49

Niekoniecznie. Jakby sędziował

pawlak
wtorek, 2 lutego 2021, 20:24

no tak, sąd sądem ale sprawiedliwość musi byc po naszej stronie ;)

Kargul
wtorek, 2 lutego 2021, 22:34

Uczymy się w końcu tych..."wartości europejskich". TSUE niedoścignionym wzorem "wartości europejskich", cokolwiek one znaczą. A odszkodowanie powinno być 4,5 mln złotych bo podejrzewam, że dopiero 1mln euro zrobi odpowiednie wrażenie na akcjonariuszach wydawcy.

bender
środa, 3 lutego 2021, 14:57

To nawet zabawne, że komentujesz powołując się na coś, czego nie rozumiesz. W każdym razie Łucznik nie ma szans, no chyba, że sąd będzie taki jak ten w Moskwie, co skazał Nawalnego.

wtorek, 2 lutego 2021, 22:28

Dokładnie tak myślą komuniści z których wywodzi się spora część prawników w tym sędziów.

bender
środa, 3 lutego 2021, 14:55

Myśl, człowieku. Jaki jest średni wiek sędziów w Polce? Komunistyczne korzenie mają orły dobrej zmiany, z twarzą "rewolucji" czyli prokuratorem Piotrowiczem na czele.

Papuga
wtorek, 2 lutego 2021, 18:45

Świetny krok FB w Radomiu. Już słowa ministra Skurkiewicza sprawiły, że uwierzyłem w bezpieczeństwo GROTA. Dzęki decyzji FB w Radomiu uwierzyłem, że kbk GROT jest najlepszą bronią świata. To oczywiście ironia. W sumie od GROTA można oczekiwac niewiele: wystarczy go spasować tak, aby żołnierz nie gubił części, ma strzelać kiedy trzeba, w tym po zapiaszczeniu lub zalaniu oraz rzeczywiście nadawać się do walki wręcz w komplecie - z kolba i bagnetem. Nie może być też bezpieczny dla potencjalnego przeciwnika, który dzięki naszej broni pokona nas nie w pięć dni, jak podobno w ostatniej grze dowódczo-sztabowej, a przykładowo w dwie doby. Zamiast byc pianę i dawać zarobićadwokatom trzeba usunąć niedostatki broni we współpracy na linii wojsko - przemysł, z udziałem ekspertów, najlepiej po cichu, raz a dobrze, a nie uważać, że problemu nie ma. Czy ktoś w FB w Radomiu zastanowił się nad skutkiem pozwu ? Każdą sprawę można wygrać lub przegrać, a wyroki polskich sądów bywają niezbadane. Przegrana może doprowadzić do perturbacji lub wstrzymania programu GROTA oraz stanowić pożywkę dla trolli internetowych. Tego chyba nie chciałby nikt.

DDR
wtorek, 2 lutego 2021, 18:44

Czy ktoś słyszał by jakiś kraj był zainteresowany GROTEM? Czy ktoś słyszał by FB Łucznik starała się o jakiś zagraniczny kontrakt?

Cobra
wtorek, 2 lutego 2021, 21:43

Ponoć był zgłoszony w przetargu we Francji (jak szukali następcy "trąbki") i miał startować do przetargu w którymś państwie skandynawskim. W pierwszy przypadku nie zakwalifikował się do drugiego etapu a w drugi - pomysł spalił na panewce

fxx
wtorek, 2 lutego 2021, 18:43

Cóż - po dzisiejszym pokazie próby piasku, FB będzie musiało się czepiać słówek żeby wygrać ten proces... To dobra broń i rozwojowa, będzie z tego niezły karabin, ale na razie to jeszcze sporo do poprawy. I dobrze że prasa wyciąga takie niedoróbki - po to właśnie jest. Szkoda tylko że testowanie przez WOT okazało się nieporozumieniem...

cóż
środa, 3 lutego 2021, 11:47

A gdzie jest ta dzisiejsza próba? Bo są te z 2018r i jak najbardziej strzela po obsypaniu piaskiem.

środa, 3 lutego 2021, 09:21

Tylko dlaczego do grota piasek się kleił a do pozostałych nie?

Greg
wtorek, 2 lutego 2021, 18:42

Jestem ciekawy co zrobi Łucznik Radom jeżeli w Sądzie przegra. No chyba ze polski Sąd będzie nie zależny również politycznie ??????

Warka
wtorek, 2 lutego 2021, 22:36

Sąd opiera się na opinii rzeczoznawców i na normach które regulują wiele, Karabinek musiał przejść testy według norm polskich i natowskich inaczej nie był by dopuszczony, Onet to sobie może go nawet prać młotem 5 kg albo zanurzyć w surówce i potem próbować strzelać nikogo to nie obchodzi.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:11

Co z tego ze przeszedł testy i spełnia normy kiedy ma te 22 wady opisywane przez Onet

Roman
wtorek, 2 lutego 2021, 21:47

No cóż, stronie która przegra przysługuje zawsze odwołanie do sądu wyższej instancji, aż może tak dojść do kasacji w Sądzie Najwyższym. A jeśli wyrok się uprawomocni to strona, która uważa że została pokrzywdzona to może złożyć skargę do nowo powołanej Izby Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych, być może i do tego dojdzie więc to potrwa lekko licząc 6-7 lat, czy każda ze stron będzie miała tyle determinacji i PIENIĘDZY aby toczyć te spory we wszelkich możliwych sądach

AA
wtorek, 2 lutego 2021, 18:37

Gdy już Suski zdemaskował konkurencje na rynku handlu bronią to może wyjaśni o jakie kontrakty zagraniczne zaczął starać się Łucznik bo jak do tej pory to chyba tylko WOT i Służba Więzienna załapali się na ten bezkonkurencyjny produkt :)

bob
wtorek, 2 lutego 2021, 20:25

SW kupiła berette

Sierżant
wtorek, 2 lutego 2021, 22:23

Kupiliśmy tyle że raz w roku tylko z niej strzelamy i tylko wtedy ja widziałem a w konwój to tylko z ,,N'' na pokaz Tak więc bajer jest ale tylko na papierze

Buba
wtorek, 2 lutego 2021, 18:33

I bardzo dobrze powinni pozwac ich na 10 mln zlotych. Wlasnie na to czekalem to podnosci znaczaco wiarygodnosc lucznika.

Szymon
środa, 3 lutego 2021, 10:28

Wiarygodność Łucznika wzrosłaby, gdyby na grota nasypali piachu i dalej by strzelała. A nie strzela.

Bebok
wtorek, 2 lutego 2021, 18:23

noooo i tak Niemcy walczą o kontrakt na broń dla Ukrainy

Rain Harper
środa, 3 lutego 2021, 02:13

A ponoć na Ukrainie szukają AR do 3kg, CZ takie produkuje? Uzgodnijcie wersje, kameraden .

wtorek, 2 lutego 2021, 20:53

Na Ukrainie nie ma żadnego przetargu na nowy karabinek oprócz jakiś małych ilości prawdopodobnie z Czech dla sił specjalnych i to jeśli wogle Przestań kolportować fake newsy

Myślacy
środa, 3 lutego 2021, 08:48

obawiam się że czegoś nie doczytałeś choć faktycznie chodz na razie o mały przetarg

Davien
środa, 3 lutego 2021, 08:38

Oczywiscie że jest tyle ze dotyczy broni w kalibrze NATO-wskim w standardzie AR i masie do 3,26kg. Grot dwór ostatnich warunków nie spełnia z automatu.

wtorek, 2 lutego 2021, 20:46

Broń strzelecką na Ukraine dostarczą Czesi. Niemcy nie biorą udziału w tym kontrakcie, nie byli też nim zainteresowani.

Davien
środa, 3 lutego 2021, 08:40

Bren tez się nie łapie, ma za duzą masę.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:12

M4 się łapie, a CZ kupiła Colta

Dannn
wtorek, 2 lutego 2021, 18:17

Na tym przykładzie Łucznik powinien sobie dobrze przyswoić jakie są metody zdobywania kontraktów. Czarny PR jest jednym ze środków w tych arsenałach. Lepiej to sobie teraz przyswoić, aby się później nie dziwić. Ale oczywiście pozew jest tutaj jak najbardziej wskazany, gdyż wydawnictwo RingerAxelSpringer ewidentnie wzięło udział w tej akcji i przy okazji kilku polskich dziennikarzy, jako tzw. "pożyteczne półgłówki".

okok
wtorek, 2 lutego 2021, 18:11

jak on mógł testować grota w wersji wojskowej?

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:13

Kupił w sklepie FB Radom

Gnom
środa, 3 lutego 2021, 22:11

Poważnie, to każdy (kto ma oczywiście pozwolenie na broń) może w Polsce kupić sobie broń automatyczną i to w konfiguracji wojskowej w sklepie z bronią - dla mnie bomba! Wiesz co piszesz?

Autor Widmo
wtorek, 2 lutego 2021, 21:29

okok, Moszner GROTa w ogóle nie testował. Od tego należy zacząć. Oprócz właściciela Onetu Łucznik powinien dochodzić zadośćuczynienia i przeprosin również od niego. No ale Moszner ze swoją grupą działał " pro publico bono ", więc będą go mogli co najwyżej cmoknąć. " Truteń " zrobił swoje.

kajmat
wtorek, 2 lutego 2021, 18:08

Cóż, sąd powinien powołać biegłych, aby zweryfikowali tezy stawiane w publikacji Onetu. Pytanie, czy FB i Onet są gotowa na to? Bo może to się, potencjalnie, zakończyć kompromitacją. I oby to była kompromitacja jednej ze stron a nie wymiaru sprawiedliwości.

beee
wtorek, 2 lutego 2021, 19:46

Jakich biegłych? Kryminalistyki? Z IU ? Każdym tezom stawianym przez każdego, powoływać biegłych? Masz legitymację dziennikarską i możesz pisać co chcesz, a w razie co, biegłego na twoje wypociny. To może od razu wróćmy do sprawdzenia pana experta w danej dziedzinie , ma certyfikat jakieś rzetelności.

xZXzCxzcxzvxczvcxzvzc
środa, 3 lutego 2021, 09:25

Sąd będzie badał, czy dziennikarz napisał prawdę, oraz czy dochował rzetelności i staranności. Np.: jeśli badano model wersji 1, a pisano że jest to model aktualny, to jest nierzetelność. Tak samo, jeśli inne karabinki przed zapiaszczeniem były suche, a dany model był smarowany, żeby lepiej łapał piasek, to jest manipulacja. Dodatkowo sąd prawdopodobnie zadba, żeby wyrok nie wywołał tak zwanego efektu mrożącego (efekt powstrzymujący prasę przed pisaniem).

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:16

Nie pisali że to jest model aktualny, tylko że taki jaki kupił MON w liczbie 40 tys bez badań kwalifikacyjnych. Rzetelności dopełnili pytając FB Radom o stanowisko i nie dostali odpowiedzi na żadną z 22 wad.

1kosmos2
wtorek, 2 lutego 2021, 18:08

Niemcy wiedzę co robią , gdy sprzedawali broń jednostce grom i Izrael nie pozwoli na pirata , a Ameryka załatwi borsuka i włosi nie dopuszczą nowej wierzy bezzałogowej , noto pozamiatane a Internecie zrobią i w mediach pokazówkę ze świat nie widział , każdy wie ze dziennikarska rzetelność w tym kraju to znak kapusty .

Chyżwar dawniej Marek
środa, 3 lutego 2021, 10:52

A co za przeproszeniem Izrael ma do Pirata, Włosi do ZSSW-30 albo Amerykanie do Borsuka?

nnn
wtorek, 2 lutego 2021, 20:27

co włosi mają do naszej wieży,co zrobili amerynanie z borsukiem

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:16

To ze mają swoją konkurencyjną

Marek MM
wtorek, 2 lutego 2021, 17:39

Bardzo słusznie.

Extern
wtorek, 2 lutego 2021, 19:45

Tylko że zarzutów nie za bardzo da się udowodnić. No bo jak udowodnić że mieli "intencje"? Nie popieram tego co zrobił onet, jednak tekst był na tyle sprytnie napisany, że sprawa nie będzie łatwa. A Łucznik na dalszym medialnym i opartym na emocjach rozdmuchiwaniu jej może tylko stracić. W końcu o taki właśnie medialny hałas wokół tej sprawy chodziło onetowi gdy to zaczynał. A publiczne i jeszcze głośniejsze mówienie o wadach Grota, mimo że są już nie aktualne, nic dobrego tej konstrukcji nie przyniesie.

cxzvcxvcxvcxzvzx
środa, 3 lutego 2021, 09:29

Nie muszą udowadniać intencji. Muszą udowadniać niezgodność z faktami oraz nierzetelność dziennikarską (czyli, że dziennikarz czegoś nie sprawdził, a mógł). Chociaż i tak najlepszą obroną przed tego rodzaju atakami była by odpowiednia reakcja społeczeństwa. Np.: zamknięcie skrzynek e-mailowych w Onecie.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:19

To jak FB udowodni niezgodność z faktami kiedy Onet opisał te same wady o których piszą Defence24 i Milmag? Nierzetelności też nie udowodnią, skoro Onet wystąpił do Fab Radom o stanowisko w tej sprawie i nie dostał odpowiedzi na żaden z zarzutów.

Etrr
środa, 3 lutego 2021, 06:41

Nikt nie będzie udowadniał intencji. Z pracy onetu wynika brak rzetelności i w każdej normalnej sytuacji sprawę należy rozwiązać przed sądem w celu ochrony dobrego imienia producenta.

Adam.
środa, 3 lutego 2021, 13:17

Dochowali rzetelności pytając FB Radom o stanowisko w tej sprawie

Ponury
wtorek, 2 lutego 2021, 18:22

Owszem, będzie ekspertyza i dowiemy się, czy Grot został tak wszechstronnie przebadany jak twierdzi producent.

Wesoły
wtorek, 2 lutego 2021, 20:07

Przecież to pozew cywilny o ochronę dóbr. Niestety to Onet będzie musiał NAJPIERW udowodnić że GROT "jest tak zły, że zagraża żołnierzom", a nie Łucznik że jest odwrotnie. Oj będzie bolało jak się chce udowodnić że karabin będzie działał dobrze przy użytkowaniu niezgodnym z instrukcją.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:22

Odwrotnie, to pozywający czyli FB Radom będzie musiał udowodnić że Onet napisał nieprawdę.

Jedi
środa, 3 lutego 2021, 01:32

Przy użytkowaniu niezgodnie z instrukcją? Ty sobie jaja robisz? To nie pralka. A Grot jak wypadnie w testach to można już wydedukować. Wątpię, żeby pozwani mieli jakikolwiek problem z udowodnieniem, że wszystko co napisali w Raporcie jest prawdą.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:22

Szczególnie że Defence24 i Milmag opisują te same wady.

test zniszczeniowy jest zawsze niebezpieczny
środa, 3 lutego 2021, 11:43

No właśnie nie pralka, dlatego jak się strzela 30 magazynków bez przerw i liczy że się nikomu nic nie stanie, to może się to nazywa dedukowanie, ale nie fachowo przeprowadzony test.

yuo
środa, 3 lutego 2021, 00:11

Może na świadków wezmą źolnierzy co obcowaniu z tą bronią i musieli płacić za zgubione elementy.

Autor Widmo
wtorek, 2 lutego 2021, 21:42

Poraża mnie kwota zadośćuczynienia. Jeżeli Łucznik oczekuje tylko 1 mln złotych, co jest równe wartości rynkowej +/- 100 sztukom GROTa, to zastanawiam się jakie w ogóle mają pojęcie o businessie ludzie w fabryce w Radomiu. Szkody dla Łucznika które publikacje w sieci wyrządziły są chyba wielokrotnie, wielokrotnie większe. Jeżeli ambicje sprzedażowe zarządu w Radomiu są na takim poziomie co zadośćuczynienie, to nie wróżę Łucznikowi sukcesów sprzedażowych broni. Mimo wszystko ogromny szacun dla inżynierów w fabryce za to co stworzyli.

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:23

Widocznie szacują że stracili klientów na 100 sztuk

ART@waw
środa, 3 lutego 2021, 09:19

1 mln to zadośćuczynienie, ochrona dobrego imienia firmy. Łucznik póki co nie poniósł strat finansowych więc nie pozywa z tego tytułu. Jasne?

Adam
środa, 3 lutego 2021, 13:20

Widać nisko cenią swoje dobre imię

ART@waw
środa, 3 lutego 2021, 15:10

Polskie sądy z zasady nie zasądzają dużych kwot z tego tytułu. To nie Ameryka a Łucznik nie Melania Trump, jeśli wiesz o czym piszę, panie prawniku od siedmiu boleści :D

carl fath
środa, 3 lutego 2021, 17:48

To skąd te milionowe odszkodowania ???

ART@waw
czwartek, 4 lutego 2021, 08:51

jakie milionowe? komu i kiedy? jakie procesy? nie myl z procesami o dobre imię procesów odszkodowawczych, inne historie inne zasady

carl fath
czwartek, 4 lutego 2021, 17:40

Ty nie myl prawa i procesów, bo to jest proces o dobre imię i utracone korzyści.

Ernst Stavro Blofeld
wtorek, 2 lutego 2021, 22:37

Ze smutkiem się z tobą zgadzam.

Tweets Defence24