Polsko-włoskie Forum przemysłu lotniczego i kosmicznego

2 grudnia 2019, 13:52
image004
Fot. Leonardo

W Warszawie włoskie i polskie firmy z sektora lotniczego i kosmicznego będą rozmawiać na temat współpracy, podczas pierwszego Italian-Polish Aerospace Forum. 

Jak czytamy w komunikacie, wydarzenie odbędzie się 4 grudnia w Hotelu Bellotto w Warszawie. Organizatorem wydarzenia jest Ambasada Włoch w Polsce, przy wsparciu ITA/ICE – Agencji Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich oraz Włoskiej Izby Handlowo – Przemysłowej w Polsce. 

Wydarzenie będzie okazją dla polskich firm sektora lotniczego i kosmicznego do nawiązania pierwszych kontaktów z ich włoskimi odpowiednikami w branży oraz wymiany doświadczeń. W tym celu organizatorzy stworzyli formułę Speed Business Mixer, polegającą na spotkaniach przy okrągłym stole umożliwiających nawiązanie w krótkim czasie wielu kontaktów biznesowych. W Speed Business Mixer wezmą udział przedstawiciele około 80 wybranych firm z branży lotniczej i kosmicznej. Uczestnicy będą mogli także budować sieć kontaktów w specjalnej Strefie B2B - miejscu zaprojektowanym na indywidualne spotkania 1-2-1 dla firm, które spotkały się podczas Speed Business Mixer.

Głównym celem Włoch i Polski jest współpraca firm działających w sektorze lotniczym i kosmicznym w obu krajach oraz wypracowanie wspólnej strategii na poziomie europejskim w celu wzmocnienia ich pozycji negocjacyjnej w przededniu ważnych decyzji dotyczących przyszłości przemysłu kosmicznego

- J.E. Aldo Amat Ambasador Republiki Włoskiej w Polsce

W wydarzeniu weźmie udział szereg kluczowych dla branży lotniczej i kosmicznej podmiotów np. koncern Leonardo, który jest partnerem strategicznym Forum i zarazem właścicielem zakładów PZL Świdnik. Wśród uczestników znajdzie się też między innymi dziesięć włoskich firm i trzy klastry z regionów Piemont, Kampania i Apulia. Ze strony instytucjonalnej obecni będą przedstawiciele rządów zarówno Polski, jak i Włoch, agencji kosmicznych obu państw, a także Agencji Rozwoju Przemysłu. W Forum weźmie udział również przedstawiciel włoskiego zrzeszenia AIAD – Italian Industries Federation for Aerospace.

Polski przemysł reprezentowany będzie m.in. przez narodowego lidera sektora lotniczego i zbrojeniowego – Polską Grupę Zbrojeniową, a także największą krajową prywatną firmę branży elektroniki dla wojska i systemów bezzałogowych, czyli Grupę WB. Także instytuty naukowo-badawcze i uczelnie wyższe będą obecne na Forum. Instytut Lotnictwa, Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, Politechnika Warszawska czy Wojskowa Akademia Techniczna, to tylko niektóre z podmiotów, których przedstawiciele będą gościć na wydarzeniu. Zaproszenie na Forum otrzymali również reprezentanci regionalnych klastrów sektora lotniczego, które zaliczają się do kluczowych podmiotów organizujących funkcjonowanie tej branży w Polsce.

We Włoszech około 800 przedsiębiorstw prowadzi działalność w sektorze lotniczym i kosmonautycznym, w którym zatrudnionych jest ponad 60000 osób. Szacowany obrót tego sektora wynosi około 15 mld euro, z czego 8 mld euro generowane jest na rynkach międzynarodowych. Liczę, że Forum będzie doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i nawiązania owocnej współpracy pomiędzy Polską i Włochami

- mówi Antonino Mafodda, Dyrektor ITA/ICE – Agencji Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich w Polsce.

W związku z tym, że sektor kosmiczny daje duże możliwości biznesowe, kluczowe znaczenie ma omówienie podczas Forum zarówno kwestii instytucjonalnych, jak i współpracy przedsiębiorstw z Polski i Włoch, które mogą prowadzić do obustronnie korzystnego, długotrwałego partnerstwa. Dzięki postępom w technologii kosmicznej w ostatnich latach pojawiły się nowe możliwości biznesowe w przemyśle kosmicznym. Obecny, rosnący popyt na usługi kosmiczne pozwala firmom z mniejszych krajów wejść na rynek i zbudować udany biznes. Zarówno Polska, jak i Włochy mogą skorzystać na tym wzroście, tworząc więzi przemysłowe pomiędzy rozwijającymi się polskimi firmami kosmicznymi a ich włoskimi odpowiednikami.

Podstawowym celem Forum jest stworzenie platformy dla przedsiębiorstw z Polski i Włoch działających w powiązanych ze sobą branżach lotniczej i kosmicznej do wzajemnego poznania się i zawarcia kontaktów, które w przyszłości zaowocują rozwojem współpracy biznesowej z korzyścią dla obu krajów. Ponadto, chcemy także pokazać, że dzięki współpracy na poziomie narodowym i europejskim możliwym jest stworzenie również w Polsce firm, które mogą dołączyć do grona liczących się globalnie podmiotów sektora lotniczo-kosmicznego

- podsumował Marco Lupo, prezes Leonardo Poland sp. z o.o.

Italian-Polish Aerospace Forum obejmuje konferencję z udziałem międzynarodowych ekspertów, Speed Business Mixer, sesje networkingowe dla firm uczestniczących w Forum oraz uroczystą kolację. Szczegółowy program konferencji i informacje dot. rejestracji dostępne są pod tym linkiem.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 19
Reklama
JEREMI
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 19:06

Ci Włosi sa bardziej naiwni niz myslalem. Ciagle wierzą ze Polska kupi Eurofightery.. Ten temat wraca od 2016 roku... a oni znowu i znowu.. szkoda ze to nigdy nie nastapi. Wielka szkoda,,,

Antytroll
wtorek, 3 grudnia 2019, 00:38

Tak, po prostu ogromną. Wprowadzamy do służby drugi rodzaj samolotu który nic nowego nie wniesie i tylko rozwali nam logistykę, zamiast maszyn które są jedyna możliwością uzyskania przez nas przewagi nad Rosją w jakimś obszarze. W Moskwie napewno byli by zadowoleni

Grredo
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 18:22

Od Leonardo to można kupić nowoczesne pociski 155mm i to wwzystko, co warte z Włoch. Wieża Hitfist do dzisiaj nam się czkawką odbija. Latami blokowano integrację że Spike. Montowania w Świdniku bez żadnych zamówień. Za to politycznie wspierają nordstream.

Marek1
wtorek, 3 grudnia 2019, 11:51

Zadaj sobie Kolego NIECO trudu i dowiedz się KTO jest faktycznie winny fatalnej sytuacji z wież Hitfist-30. Tyle tylko, ze będziesz musiał cofnąć się w poszukiwaniach wiedzy o jakieś kilkanaście lat. To samo dotyczy np. kwestii fatalnej umowy dot. kooperacji z Rafaelem(Spike-LR).

Marek
wtorek, 3 grudnia 2019, 07:29

Z Hitfistami nie do końca było tak jak piszesz. Prawdą jest, że Włosi liczyli sobie za prawo do integracji jak za zboże. Ale to jeszcze pewnie by przeszło. Niestety doszły jeszcze koszty dodatkowego termo i przeróbki napędów wieży. A to po podsumowaniu już mniej więcej tyle, co zrobienie nowej wieży.

SimonTemplar
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 17:32

Ostatnio dogadujemy się dobrze z Włochami i Szwedami. Może warto pójść tą drogą w kwestii modernizacji armii? Technologie maja z górnej półki.

Covax
wtorek, 3 grudnia 2019, 07:09

Chcesz żeby na 7:30 został wezwany Mateusz do pewnej ambasady ?

Kóma
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 15:42

To Polska chce nadal robić jakieś interesy w Włochami ? Serio? Po opóźnieniach gazoportu LNG, po zakupie "taniego i niezawodnego" Pendolino, a wcześniej po zakupie licencji na fiaty? Nadal uważamy ich za poważny kraj ?

Marek1
wtorek, 3 grudnia 2019, 11:53

Może warto raczej zapytać KTO jeszcze uważa Polskę za poważny kraj ??

pitbu
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 18:47

akurat włoska firma budująca Gazoport była załeżna finansowo od Rosjan więc mnie nie dziwi opóźnienie. Natomiast jeśli chodzi o technologie i organizacje produkcji to Włosi są w światowej czołówce od dziesięcioleci.

Pendolino
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 17:34

Pendolino.to wyłącznie nasza wina. Jak się kupuję wchodząc komuś w tyłek to tak jest.

Ugrassal
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 19:01

Jeśli moratorium na łosia zaczyna się, pod naciskiem ekoterrorystów, traktować jak wieczną ochronę ścisłą to trzeba się liczyć ze skasowanymi superpociągami... Albo nowoczesna szybka kolej, albo dziki, dziewiczy kraj w którym zwierzęta dyktują ludziom kierunek rozwoju. To nie wina Włochów i ich produktu

mario
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 23:46

Producentem użytkowanych w Polsce pociągów Pendolino jest francuski koncern Alstom.

Ugrassal
wtorek, 3 grudnia 2019, 11:14

Nie przez Alstom, a Fiat Ferroviaria, który jest tylko własnością Alstom, a zakłady ma we Włoszech w dodatku nasze Pendolino IV są rozwinięciem (w przypadku naszych z niego wykastrowanym) pewnego założenia technicznego także wymyślonego przez Włochów ;) To tak jakby mówić że Jeep i Dodge są włoskie bo należą do Fiata

Wojciech
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 17:32

Włosi jacy są, każdy wie ale kilka gałęzi przemysłu mają całkiem nieźle postawione. Przede wszystkim przemysł zbrojeniowy i kosmiczny właśnie. Może nie tak jak Niemcy czy Francuzi ale dużo bardziej niż my. A w związku z tym, że duet niemiecko-francuski próbuje zmarginalizować resztę Europy Włosi szukają sprzymierzeńców co może być korzystne dla obu stron.

Stefan
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 16:30

Chciałbym być tak poważnym krajem jak Włosi. Są dużo dalej od nas technologicznie, mają światowe marki rozpoznawane na całym świecie o od ubrań do przemysł lotniczy i kosmiczny. A zwalanie na Włochów jest po prostu głupie. Może najpierw nauczmy się podpisywać umowy a potem zwalajmy na innych. Pracowałem przez kilka lat z Włochami i pracuje z Polakami. Z Włochami można było się umówić na "gębę" i tema t był zrobiony. A z Polakami mam wiecznie jakieś problemy, kłamstwa, oszukiwania. I nic nie powiedział, ze wszystko musi być tanie. Za technologie trzeba płacić. Chyba, że miąłeś na myśli tak tanie jak z "PEGAZA" Odnośnie Pendolino, nikt takiego jeszcze takiego w Polsce nie zbudował. Wszystko co jest w Polsce budowane jest dopuszczone do ruchu z max. 160 km/h. a bajeczki z PESY można sobie wsadzić w kieszeń.

Tedi
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 16:07

Jeśli zaproponują odpowiednie korzyści to czemu maja nie rozmawiać.

pp
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 15:22

Może złapiemy jakieś zlecenia na nowy typ tapicerki do foteli.....

Markonn
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 17:32

Wolisz to czy zmywak w Londynie?

Tweets Defence24