Reklama

Polskie Jastrzębie kontra Su-35 i Su-27

21 stycznia 2020, 13:49
Zrzut ekranu 2020-01-21 o 13.38.41
Fot. mil.ru

Dwa polskie F-16C działające w ramach misji Baltic Air Policing zostały poderwane z estońskiej bazy Ämari w celu przechwycenia formacji rosyjskich samolotów, lecących nad wodami Morza Bałtyckiego. Jak się okazało był to pasażerski samolot Tu-134 lecący do obwodu kaliningradzkiego w eskorcie maszyn myśliwskich.

Zdarzenie miało miejsce 15 stycznia. Jak podało litewskie ministerstwo obrony narodowej – Tu-134 miał włączony transponder, utrzymywał łączność radiową z regionalnym centrum kontroli lotów i przemieszczał się zgodnie ze zgłoszonym planem lotu. Inaczej było jednak w przypadku eskortujących go myśliwców. Najpierw była to para Su-35, która leciała zgodnie z podanym planem lotu, ale bez włączonych transponderów i utrzymując ciszę radiową. Samoloty „odprowadziły” Tu-134 a następnie, zgodnie z planem lotu powróciły do rosyjskiej przestrzeni powietrznej. Ich miejsce zajęły poderwane z obwodu kaliningradzkiego Su-27. Te maszyny z kolei leciały bez zgłoszonego planu lotu, z wyłączonymi transponderami i przy utrzymaniu ciszy radiowej.

Polskie myśliwce zostały poderwane do lotu zgodnie z decyzją Połączonego Centrum Operacji Powietrznych (Combined Air Operations Centre - CAOC). Była to pierwsza ich akcja bojowa od czasu rozpoczęcia dyżuru trzy tygodnie wcześniej. Polskie samoloty odprowadziły podejrzane maszyny do przestrzeni powietrznej obwodu kaliningradzkiego.

Podobna sytuacja miała miejsce dwa dni później, kiedy Tu-134 wracał w analogicznej eskorcie nad główne terytorium rosyjskie. Tym razem maszynę przechwyciły belgijskie F-16AM pełniące misję Baltic Air Policing z litewskiej bazy w Szawle.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 246
Reklama
Aabb
środa, 22 stycznia 2020, 23:41

"JUREK" nie chodzi o pasażerski TU 134 tylko o myśliwce bojowe które go eskortowały które miały wyłączone transpondery i utrzymywały ciszę radiową. Ps. CZYTANIE TEKSTU ZE ZROZUMIENIEM TO PODSTAWY SZKOŁY PODSTAWOWEJ. Więc najpierw przeczytaj ( kilka razy) aby zrozumieć treść o później pisz komentarze

Ustawiator
środa, 22 stycznia 2020, 13:37

A jab Błaszczak zazadal pare F16 do eskorty samolotu Vipa To w Polsce była cisza No news Hahahaha

Śmigłowcowy
środa, 22 stycznia 2020, 12:52

Maja 6 sprawnych par a reszta kicha Błaszczak do roboty

Jurek
środa, 22 stycznia 2020, 11:44

To my juz nie rozróżniamy samolotów tu 134 moze bedziemy strzelac do nich

Mikołaj
środa, 22 stycznia 2020, 13:56

Czytaj ze zrozumieniem!

dropik
środa, 22 stycznia 2020, 09:31

Tu-134 ? Serio ? Jeszcze te strucle latają? :D

fifi
środa, 22 stycznia 2020, 20:01

No ba,u nas jeszcze niedawno Iskry latały. Da się?Da.

niedziela, 16 lutego 2020, 08:01

Iskry to bardzo dobre samoloty szkoleniowe...

Uzytkownik
wtorek, 11 lutego 2020, 11:22

Ciagle lataja

prof. doc. dr inż. Tadeusz Sołtyk
czwartek, 23 stycznia 2020, 03:47

Iskry dalej latają i jeszcze kilka ładnych lat polatają.

karlson z dachu
środa, 22 stycznia 2020, 06:51

Będą tak latać, niby to eskortować vipy itp. Wyłączony transponder itp. Będą naruszać przestrzeń kraju obok którego będzie robiona prowokacja. To jak rzucanie małymi kamyczkami w duże i pancerne okno NATO

Łowca trolli
środa, 22 stycznia 2020, 05:10

Proponuję zapoznać się z tzw. Konwencją Chicagowską, która mówi o identyfikacji statków powietrznych. Jej ustalenia nie odnoszą się do samolotów wojskowych, które nie muszą posiadać transponderów nadających w paśmie cywilnym...

Sigi2
niedziela, 16 lutego 2020, 22:31

Brawo, uczciwy wpis

2 plm ''Krakow'' z Goleniowa
środa, 22 stycznia 2020, 12:48

''Jej ustalenia nie odnosza sie do samolotow wojskowych, ktore nie musza posiadac transponderow nadajacych w pasmie cywilym'', problem nie w tym przyjacielu, ze nie dzialal transponder w pasmie cywilnym, problem w tym, ze nie dzialal transponder nadajacy w pasmie wojskowym, a ten powinien byc wlaczony i dzialac w przestrzeni miedzynarodowej !!!

Davien
środa, 22 stycznia 2020, 11:10

Jezeli owcomaja się poruszac w przestrzeni miedzynarodowejjak najbardziej musza miec aktywne transpondery. Ale cosię dziwic że was na syberii tego nie ucza:)

j1
środa, 22 stycznia 2020, 21:56

A z jakich to konkretnie przepisów prawa międzynarodowego wynika ten obowiązek włączania transponderów? Dla ułatwienia dodam, że statków powietrznych w służbie państwowej (a więc m.in. wojskowych) system konwencji chicagowskiej nie obejmuje. Przepisy Unii Europejskiej nie obowiązują wobec państw nie będących członkami Unii Europejskiej. Powszechnej konwencji o ruchu lotniczym samolotów wojskowych nie ma ani jednej i z oczywistych względów być nie może. Orzecznictwa trybunałów międzynarodowych na ten tema również nie ma i z równie oczywistych powodów być nie może. Wyjaśniam: z dość powszechnej międzynarodowej praktyki można wyprowadzić zwyczajowy obowiązek (którego raczej nikt nie kwestionuje) włączania transponderów w razie poruszania się wojskowego statku powietrznego po międzynarodowej drodze lotniczej, potocznie zwanej "korytarzem", chociaż nie jest to ścisłe określenie. To jest wszystko. Poza międzynarodowymi drogami lotniczymi (a więc w przeważającej części międzynarodowej przestrzeni powietrznej) każde wojsko świata lata według własnych przepisów, czyli w praktyce jak chce albo jak mu pasuje. Chce to włączy, a nie chce to nie włączy i nikomu nic do tego. Nic nie pomoże davienowe zaklinanie rzeczywistości.

Davien
czwartek, 23 stycznia 2020, 02:28

Ano z takiego prostego że kazde państwo wysyłając samoloty w przestrzeń miedzynarodowa musi zapewnic w niej bezpieczny ruch dla innych maszyn,wieć jak znowu chcesz przegrac dyskusje... Maszyn wojskowych w przestzreni międzynarodowej tez to dotyczy wiec może skończ te sciemnianie. I to tyle , jak chcesz dalej zakłamywac rzeczywistośc droga wolna ale jedynie wzbudzasz zwykły smiech tymi próbami:) Aha, dla twojej wiedzy te Su-27/35 leciały w korytarzu powietrznym eskortujac Tu-134.

j1
czwartek, 23 stycznia 2020, 10:19

Się jeszcze raz wyraźnie zapytuję: jaka umowa międzynarodowa nakazuje cokolwiek samolotom wojskowym w zakresie identyfikacji, planów lotów, utrzymywania łączności z państwami trzecimi itd. w międzynarodowej przestrzeni powietrznej? Odpowiedź: żadna. Dziękuję, koniec tematu.

Davien
czwartek, 23 stycznia 2020, 15:09

Konwncja Chicagowska i mimo twojego zakłamywania i prób wybielania Rosji faktów nie zmienisz.

j1
czwartek, 23 stycznia 2020, 23:01

Tytuł dokumentu: Konwencja o międzynarodowym lotnictwie cywilnym podpisana w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. Artykuł 3 konwencji: a) Niniejsza Konwencja stosuje się wyłącznie do cywilnych statków powietrznych, nie stosuje się zaś do statków powietrznych państwowych. b) Statki powietrzne używane w służbie wojskowej, celnej i policyjnej uważa się za statki powietrzne państwowe." Dziękuję, wszyscy zdrowi.

Fantasy by davidek.
sobota, 25 stycznia 2020, 04:24

Brawo!!! Brawo!!! Brawo!!! Ale pewnie i tak zaraz cos wymysli :).

Davien
środa, 29 stycznia 2020, 15:35

A po co jak sam robisz z siebie ... by tylko zaistniec na forum:)A z drugiego konta jako wiosna sam sobie sekundujesz:)

wiosna
sobota, 25 stycznia 2020, 21:41

A co ten przebiśnieg może "wymyślić"? Ucieknie do mysiej dziury jak to robi zawsze jak się go" zagna do narożnika".

czwartek, 23 stycznia 2020, 01:27

I po co strzepisz jezyk i dyskutujesz z gosciem co wypisywal o AIM-120 w 1973 roku, nieistniejacym MiG-29B czy F-15AE czy o referndum w Polsce o przystapieniu Polski do NATO? On i tak nie przyjmie do wiadomoci tego co napisales.

czwartek, 23 stycznia 2020, 14:54

O F-15AE przeczytasz sporo artykułów w internecie. Chociażby pierwszy z brzegu na stronie ZBiAM o zakupie F-15 Advanced Eagle przez Izrael. Artykuł z końca 2018-stego roku. Tak więc widzisz. Wciąż wolę czytać Daviena (nawet mimo tego że zdarza mu się mylić) niż takiego biednego kreml-bocika jak ty który nawet gryźć nie potrafi a jedynie próbuje w rozpaczliwy sposób zasypywać fakty kłamstwami. czasami nawet ci współczuję bo masz życie niewolnika w caracie. Albo trolling albo wakacje na Syberii.

piątek, 24 stycznia 2020, 02:15

To zacytuj te swoje artkuly o F-15AE. Czas start.

prawieanonim
piątek, 24 stycznia 2020, 11:03

LFMAO. Na Sputniku wisi artykuł "Boeing pokazał samolot przyszłości F-15EX Advanced Eagle"

sobota, 25 stycznia 2020, 04:23

To zacytuj i napisz ktore sily powietrzne uzywaja maszyny F-15AE. Czas start!!! Boeing na swojej stronie najnowsze modyfikacje nazywa "Advanced F-15 " i nikt nie wspomina o zadnym "F-15 Advanced Eagle". Co do kompromitacji, to nikt nie skompromitowal sie tak jak ty, piszac, ze F-117 i B-2 to piata generacja. A teraz czekam, ktore sily powietrzne uzywaja F-15AE. Sa uzywane F-15E, F-15C/D, F-15SA, F-15K, F-15SG, F-15, F-15J ale nie ma zadnych F-15AE.

Davien
niedziela, 26 stycznia 2020, 17:05

F-15SA/QA i X/EX to własnei F-15AE nieuku:)

Fantasy by davidek.
poniedziałek, 27 stycznia 2020, 02:16

Absolutnie nie. F-15SA/QA to zaawansowane modyfikacje F-15E, ktore zawieraja wiele elementow (wyposazenie kokpitu) z niezrealizowanej wersji F-15SE Silent Eagle. Maszyna oznaczona jako F-15AE nigdy nie istniala i nie istniej i nie ma zadnych informacji o maszynie tak oznaczonej (nie liczac twoich postow na portalu Defence24). Jezeli jestes w stanie udowodnic na podstwaie cytatu z wiarygodnego zrodla istnienie samolotu F-15AE to czekam. Sugerowal bym tobie zapoznaniem sie z systemem oznaczen statkow powietrznych USA i wizyte na oficjalnej stronie producenta samolotu F-15, to moze przestaniesz pisac te bajki i w koncu zaakceptujesz fakt, ze F-15AE nigdy nie istnial. A najlepszymi, najbardziej zaawansowanymi, najnowoczesniejszymi wersjami samolotu F-15 sa warianty F-15EX/X. Nie bredz tylko, ze sa to okrojone wersje F-15QA, bo nie sa. F-15EX ma najnowoczesniejsze wyposazenie elektroniczne dostepne na F-15 (WRE i cala reszta), nowsze silniki, wzmocniona struktore platowca i wiele innych cech o ktorych poczytac mozesz na stronie producenta. I nie pisz ze sa to okrojone wersje, bo nie sa. Sa tak celowo zaprojektowane pobniewaz maja zastapic stare juz F-15C/D. To tyle. Dotarlo?

Davien
środa, 29 stycznia 2020, 15:38

Fantasy, zrozum w końcu że F-15SE nie ma zadnego związku z F-15AE którego odmiana sa F-15SA/QA X/EX ale jak widac jestes zbyt ograniczony:0 A tu cos by cie oświecić: "The F-15 Advanced Eagle variant is an upgrade over previous models in that it features two additional underwing weapons hardpoints (increasing the number from nine to eleven); the option of a large area display cockpit; fly-by-wire controls; the Raytheon AN/APG-82(V)1 or AN/APG-63(V)3 active electronically scanned array (AESA) radar; General Electric General Electric F110-129 engines; digital Joint Helmet-Mounted Cueing Systems in both cockpits; and a digital electronic warfare system among other enhancements. In a typical escort configuration, the Advanced Eagle can carry 16 AIM-120 AMRAAM; four AIM-9X Sidewinder short-range missiles; and two AGM-88 HARMs. For precision strike it can carry 16 Small-Diameter Bombs (SDBs); four AMRAAMs; one 2,000 lb Joint Direct Attack Munition (JDAM); two HARMs; and two fuel drop tanks." Wystarczy czy daej robisz z siebie...:) żródło to jane's żeby bardziej dobic:)

Fantasy by davidek.
piątek, 31 stycznia 2020, 07:46

A dlaczego nie wkleiłeś tego do swojego cytatu: „The Advanced Eagle is not an entirely new fighter, but rather an upgrade of the older F-15 Eagle variants. It is also referred as F-15 2040C” ? Przecież to też jest w tym artykule. To w końcu dowiem się kto eksploatuje maszyny oznaczone jako F-15AE i ile takich maszyn zostało wyprodukowanych?

prawieanonim
sobota, 25 stycznia 2020, 12:52

Aha. Skoro artykuły się znalazły to teraz przechodzimy do "kto używa". Żegnam manipulatorze.

niedziela, 26 stycznia 2020, 01:27

Ja sie ni dziwie ze ty nie rozumiesz ze zaden F-15AE nie istnieje, w koncu ty skompromitowales sie wypowiedzia o tym, ze B-2 i F-117 to samoloty piatej generacji. Teraz musisz to sobie jakos odbic :)

Fan...
niedziela, 26 stycznia 2020, 01:26

Jedyne co mozna znalezc o twoim “Advanced Eagle” to to: „The Advanced Eagle is not an entirely new fighter, but rather an upgrade of the older F-15 Eagle variants. It is also referred as F-15 2040C”. Czyli jak juz kiedys bylo wam tlumaczone, F-15 Advanced Eagle to niezrealizowana modyfikacja F-15, pod nazwa F-15 2040c. Za to jak juz ci tlumaczylem, najnowsze modyfikacje F-15, na stronie producenta, koncernu Boeing, okreslane sa jako Advanced F-15. Wiec zaden F-15AE nigdy nie istnial i wypadalo by sie juz w koncu pogodzic z tym faktem.

Davien
środa, 29 stycznia 2020, 15:39

"The F-15 Advanced Eagle variant is an upgrade over previous models in that it features two additional underwing weapons hardpoints (increasing the number from nine to eleven); the option of a large area display cockpit; fly-by-wire controls; the Raytheon AN/APG-82(V)1 or AN/APG-63(V)3 active electronically scanned array (AESA) radar; General Electric General Electric F110-129 engines; digital Joint Helmet-Mounted Cueing Systems in both cockpits; and a digital electronic warfare system among other enhancements. In a typical escort configuration, the Advanced Eagle can carry 16 AIM-120 AMRAAM; four AIM-9X Sidewinder short-range missiles; and two AGM-88 HARMs. For precision strike it can carry 16 Small-Diameter Bombs (SDBs); four AMRAAMs; one 2,000 lb Joint Direct Attack Munition (JDAM); two HARMs; and two fuel drop tanks." No popatrz i twoje mity obalone w 5 sek:)

Fantasy by davidek.
piątek, 31 stycznia 2020, 18:16

Boeing używa terminu "Advanced F-15". A w tym artykule co zacytowałeś napisane jest też tak: „The Advanced Eagle is not an entirely new fighter, but rather an upgrade of the older F-15 Eagle variants. It is also referred as F-15 2040C”. Jak cytujesz to cytuj wszystko, a nie tylko co ci wygodnie.

niedziela, 26 stycznia 2020, 00:58

A gdzie ja napisalem ze artykuly sie znalazly manipulatorze? Wklej cyat z jakiegokolwiek artykulu gdzie uzyty jest termin F-15AE. Czas start!!!

prawieanonim
piątek, 24 stycznia 2020, 10:55

Albo jeszcze lepiej wpisz w google "F-15IA"

sobota, 25 stycznia 2020, 04:23

F-15IA to nie F-15AE.

sobota, 25 stycznia 2020, 12:59

Zamiast ślizgać się jak wąż wpisz to w google i czytaj artykuły.

prawieanonim
sobota, 25 stycznia 2020, 12:51

Jeśli ty jesteś mądrzejszy od ludzi którzy zawodowo piszą artykuły w mediach na ten temat to rozmowa z tobą nie ma najmniejszego sensu. Nie zamierzam przekonywać fanatyka.

niedziela, 26 stycznia 2020, 12:40

Jesyne co jest napisane w internecie to to, ze F-15 Advanced Eagle to niezrealizowana modyfikacja F-15 pod nazwa F-15 2040c.

Davien
środa, 29 stycznia 2020, 15:40

fantasy F-15 2040c to modernizacja F-15C a F-15AE to modernizacja F-15E, zrozumiesz w końcu czy dalej zmyslasz:)

prawieanonim
środa, 29 stycznia 2020, 13:39

A czy przypadkiem nie jest napisane w tym samym internecie że nowy F-15EX to Advanced Eagle?

Fantasy by davidek.
piątek, 31 stycznia 2020, 07:49

Nie. Boeing używa określenia Advanced F-15. Za to napisane jest tak: „The Advanced Eagle is not an entirely new fighter, but rather an upgrade of the older F-15 Eagle variants. It is also referred as F-15 2040C” ?

Davien
środa, 29 stycznia 2020, 15:41

Akurat fantasy i reszta nagminnie myla F-15C z F-15E i wychodz.a im takie kwiatki:)

Fantasy by davidek.
piątek, 31 stycznia 2020, 12:14

Żeby pomylić F-15c z F-15E to trzeba by było mieć wiedzę na twoim poziomie.

prawieanonim
piątek, 24 stycznia 2020, 10:53

Wpisz w google "Izrael kupi F-15". Trzeci artykuł od góry. Czas start

niedziela, 26 stycznia 2020, 12:40

Jesyne co jest napisane w internecie to to, ze F-15 Advanced Eagle to niezrealizowana modyfikacja F-15 pod nazwa F-15 2040c.

Davien
niedziela, 26 stycznia 2020, 17:07

A ten znowu: F-15AE to modernizacja F-15E a F-152040C to modernizacja F-15C ale jak nawet nie odróznasz F-15E od F-15C to co sie dziwic:))

Fan...
poniedziałek, 27 stycznia 2020, 01:05

Jedyne co mozna znalezc o twoim “Advanced Eagle” to to: „The Advanced Eagle is not an entirely new fighter, but rather an upgrade of the older F-15 Eagle variants. It is also referred as F-15 2040C”. Czyli jak juz kiedys bylo wam tlumaczone, F-15 Advanced Eagle to niezrealizowana modyfikacja F-15, pod nazwa F-15 2040c. Za to jak juz ci tlumaczylem, najnowsze modyfikacje F-15, na stronie producenta, koncernu Boeing, okreslane sa jako Advanced F-15. Wiec zaden F-15AE nigdy nie istnial i wypadalo by sie juz w koncu pogodzic z tym faktem. Ja sie nie dziwie, ze ty wypisujesz te bajeczki, skoro ty widziales MiG-29B ktory nigdy nie istnial :)

Rhotax
czwartek, 23 stycznia 2020, 22:28

W punkt .

Jakub
środa, 22 stycznia 2020, 10:49

Po 11 września to chyba nawet bardziej tutaj chodzi o zagrożenie terrorystyczne.

Obserwator
środa, 22 stycznia 2020, 05:00

W dniu 21.06.2017 r. nad Morzem Bałtyckim polski samolot myśliwski F-16 zbliżył się do rosyjskiego samolotu pasażerskiego Tu-154. Zdecydowana reakcja ze strony rosyjskiego myśliwca Su-27 spowodowała, że polski myśliwiec F-16 szybko oddalił się i nie doszło do eskalacji incydentu powietrznego...

bob
środa, 22 stycznia 2020, 12:29

biorąc pod uuwagę zasięg rakiet plot to kompromitacja, że polskie samoloty zostały dopuszczone tak blisko samolotu rosyjskiego ministra. Czyżby rosyjskie samoloty nie miały radarów aby wykryć F 16 znacznie wcześniej? Czy może F 16 potrafią zakłócić rosyjskie radary?

Peptyd
środa, 22 stycznia 2020, 15:01

Potrafią zaklocic

ostry
środa, 22 stycznia 2020, 12:08

Ciekawe nad czyimi wodami terytorialnymi doszło do tego incydentu. Polska raczej nie słynie z działań prowokacyjnych...

środa, 22 stycznia 2020, 11:34

RT nawet opublikowała nagranie na YT z tego zdarzenia. Każdy kumający temat kto obejrzy ten film powie ci że bredzisz.

Davien
środa, 22 stycznia 2020, 11:11

Taak, tyle ze polski F-16 oddalił sie po zakończonej identyfikacji Tupolewa a Su-27 z R-27 to raczj stanowił zagrożenie dla siebie samego jakby mu jakaś odpadła:)

czytelnik
środa, 22 stycznia 2020, 10:16

Obserwowałeś to przez okno pasażerskiego Tu-154? To podaj na czym polegała owa zdecydowana reakcja?

Veritas
środa, 22 stycznia 2020, 04:59

Odnosząc się do poruszonego tematu należałoby, choćby pokrótce przypomnieć mało znane, a z pewnością rzadko przytaczane fakty historyczne z okresu II Wojny Światowej... Z hitlerowskimi Niemcami współdziałali różnej maści faszyści, którzy są również odpowiedzialni za zbrodnie wojenne. Formacje kolaboranckie angażowane były bezpośrednio m.in. do pogromów o charakterze antysemickim. Jednym z takich oddziałów był pułk „Żelazny Wilk” (Geležinis Vilkas), działający na obszarze Litwy. Co warte zaznaczenia obecnie w skład litewskich sił zbrojnych wchodzi brygada zmechanizowana "Żelazny Wilk" (Mechanizuotoji pėstininkų brigada „Geležinis Vilkas“) ... Także inne formacje zbrojne rekrutowane spośród Bałtów, czynnie pomagały Niemcom w ludobójstwie. Na Litwie kolaboranci litewscy ze Specjalnego Oddziału SD i Policji Bezpieczeństwa "Ypatingasis Būrys" uczestniczyli w eksterminacji wileńskich Żydów, Polaków i przedstawicieli innych narodowości. W miejscowości Ponary w latach 1941-1944 zamordowanych zostało przez Niemców i Litwinów ponad 100 tysięcy osób. Na Łotwie działało tzw. komando Viktorsa Arajsa, które wymordowało 30 tysięcy Żydów, Cyganów i Łotyszy. W Estonii była to Omakaitse (Samoobrona), a przede wszystkim Bataliony Policji, których członkowie pełnili funkcje wartownicze w obozach koncentracyjnych, pilnowali transportów Żydów z gett do obozu z Bełżcu oraz brali udział w wielu karnych ekspedycjach na wsie polskie, litewskie i białoruskie. Nie wolno pomijać faktu, że w krajach bałtyckich kultywuje się tradycje, o ile jest to w tym przypadku właściwe określenie, tzw. Legionów Bałtyckich Waffen-SS. Dla przykładu, co roku 16 marca na ulicach Rygi weterani Łotewskiego Legionu SS (Latviešu Leģions) obchodzą rocznicę pierwszej bitwy stoczonej u boku Niemców z Armią Czerwoną. a weterani z estońskiej 20. Dywizji SS (20. Eesti Relva Grenaderide Diviis) odbywają regularne spotkania w Sinimäe na północnym wschodzie Estonii. Takich to niestety obecnie Polska ma "sojuszników", których wspiera w ramach NATO-wskiej operacji „Baltic Air Policing” i tzw. batalionowych grup bojowych. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem dla Polski byłoby zachowanie pełnej neutralności, a nie angażowanie się w coraz bardziej agresywne działania Paktu Północnoatlantyckiego...

Krzysiek
środa, 22 stycznia 2020, 17:56

A Włosi,a Hiszpanie,aPortugalia...to poczyjej były stronie?

Davien
środa, 22 stycznia 2020, 11:13

Veritas, jak widac o RONA i ROA przezornie zapomniałes wypisujac te swoje"madrosci". A jak się kończy neutralnośc to własnei sie przekonała Ukraina na która twoja Rosja napadłą i okupuje jej tereny.

suawek
środa, 22 stycznia 2020, 10:21

A wolno zapominać o świętowaniu przez Rosjan i Niemców pokonania Polski w 39r poprzez organizowanie wspólnych defilad w podbitych przez sojuszników miastach takich jak np Brześć? Tych rocznic nie obchodzicie? Dlaczego?

antypolska prowokacja
środa, 22 stycznia 2020, 13:03

Kriwoszein był Żydem. Walczył z nazistami już w 1936 roku w Hiszpanii.

bobb
środa, 22 stycznia 2020, 09:56

Nie zapominajmy także o 130 tysięcznej Rosyjskiej Armii Wyzwoleńczej - Russische Befreiungsarmee zwanej potocznie Własowcami. Potężnym oddziałom walczącym w mundurach niemieckich i po stronie Hitlera. Panie Veritasow Bałtowie nie wywozili nas na Sybir i nie strzelali w tył głowy. Rosjanie owszem tak.

środa, 22 stycznia 2020, 14:09

Bałtomi owszem zdarzało sie strzelać Polakom w tył głowy. Litwini w okresie wojny 1919-20 to z kim trzymali?

Strzelili ci w tył głowy?
środa, 22 stycznia 2020, 13:03

Bo żołnierzom polskim w Podgajach Łotysze owszem. Andersa to Rosjanie raczej dobrze karmili, a w Katyniu zabili paru klawiszy i granatowych policjantów stosujących terror wobec Białorusinów i Ukraińców. Sybir to gdzie? To tam gdzie w czasie Wielkiej Wojny Ojczyźnianej był przeniesiony cały radziecki przemysł, za darmo to jadł tylko Anders, reszta Polaków na jedzenie musiała zapracować i to jest chyba normalne.

mosze
środa, 22 stycznia 2020, 21:51

"a w Katyniu zabili paru klawiszy i granatowych policjantów stosujących terror wobec Białorusinów i Ukraińców" To tak na serio? Przyznam, że różne sposoby wytłumaczenia tej zbrodni słyszałem od Rosjan i ten zaliczę do najobrzydliwszych.

Xd
środa, 22 stycznia 2020, 10:56

Tak tylko rosjanie nie stawiają mu pomników i wyraźnie nazywają go bandytą Może nie wysyłali na sybir bo go noe mieli i nie strzelali w tył głowy tylko zabijali siekierami lub zawijali w słomę i palili żywcem tacy to bohaterowie I nie zapominaj że stalin i beria to gruzini

bobb
środa, 22 stycznia 2020, 13:42

Ja nie twierdzę, że Bałtowie byli święci. Nie ma świętych narodów i my też nie jesteśmy. Twierdzę, że dla Polaków zagrożeniem nie są Bałtowie tylko Rosjanie. Naszym interesem są niepodległe kraje oddzielające nas od imperialnej zarazy.

Davien
środa, 22 stycznia 2020, 13:14

Tylko Rosjanie stawiali pomniki zbrodniarzowi takiemu jak Stalin przy którym Bandera to... Aha jakos temu Stalinowi pomniki stawiali , tak jak wczesniej kolejnemu zbrodniarzowi czyli leninowi a ten juz był Rosjaninem:)

fifi
środa, 22 stycznia 2020, 20:07

Najwiecej pomników Siso stoi na bratniej gruzińskiej ziemi.Masz prawo tego nie wiedzieć.

Bolo
środa, 22 stycznia 2020, 01:33

Amerykanie codziennie latają samolotami szpiegowskimi przy granicy Rosji i jakoś nikt się tym chwali, i nikt tego chamstwa nie krytykuje

środa, 22 stycznia 2020, 10:17

Ty krytykujesz

Tiger
środa, 22 stycznia 2020, 01:29

Sprawdzają reakcje

Paweł
środa, 22 stycznia 2020, 00:35

Ciekawe dlaczego nie wezwą ambasadora do wyjaśnienia

Fanklub Daviena
środa, 22 stycznia 2020, 00:12

To miłe, że Flankery leciały na pułapie dostępnym dla F-16, bo inaczej naszym F-16 mogłaby żyłka pęknąć z frustracji z powodu niemożności wejścia na pułap Flankerów...

Davien
środa, 22 stycznia 2020, 11:18

Taak, to byłaby "kapitalna" eskorta: pałetająca sie daleko poza pułapem Tu-134 z nieskutecznymi R-27:)) Cos jeszcze ?

czwartek, 23 stycznia 2020, 02:11

No popatrz, a taki supernowoczesny AIM-9X nie byl w stanie zestrzelic starego SU-22 nad Syria. Jedni mowia ze sie popsul, CNN twierdzilo ze zostal zmylony flarami. Nie wazne, fakt ze nie trafil. A o skutecznosci pociskow przenoszonych przez SU-35S to pojecia nie masz, no bo i skad? Chociaz kto cie tam wie, skoro tylko ty wiesz o niesistniejacych F-15AE czy Mig-29B, o pociskach AIM-120 w 1973 roku :). Zrozum davidku, uzbrojenie nie stanie sie przestarzale bo ty tak napiszesz bo tak bys chcial :).

Davien
niedziela, 26 stycznia 2020, 17:10

"The F-15 Advanced Eagle variant is an upgrade over previous models in that it features two additional underwing weapons hardpoints (increasing the number from nine to eleven); the option of a large area display cockpit; fly-by-wire controls; the Raytheon AN/APG-82(V)1 or AN/APG-63(V)3 active electronically scanned array (AESA) radar; General Electric General Electric F110-129 engines; digital Joint Helmet-Mounted Cueing Systems in both cockpits; and a digital electronic warfare system among other enhancements. In a typical escort configuration, the Advanced Eagle can carry 16 AIM-120 AMRAAM; four AIM-9X Sidewinder short-range missiles; and two AGM-88 HARMs. For precision strike it can carry 16 Small-Diameter Bombs (SDBs); four AMRAAMs; one 2,000 lb Joint Direct Attack Munition (JDAM); two HARMs; and two fuel drop tanks." Cos jeszcze czy dalej załosnei kłamiesz:)

wtorek, 28 stycznia 2020, 01:54

Jedyne co mozna znalezc o twoim “Advanced Eagle” to to: „The Advanced Eagle is not an entirely new fighter, but rather an upgrade of the older F-15 Eagle variants. It is also referred as F-15 2040C”. Czyli jak juz kiedys bylo wam tlumaczone, F-15 Advanced Eagle to niezrealizowana modyfikacja F-15, pod nazwa F-15 2040c. Za to jak juz ci tlumaczylem, najnowsze modyfikacje F-15, na stronie producenta, koncernu Boeing, okreslane sa jako Advanced F-15. Wiec zaden F-15AE nigdy nie istnial i wypadalo by sie juz w koncu pogodzic z tym faktem. Ja sie nie dziwie, ze ty wypisujesz te bajeczki, skoro ty widziales MiG-29B ktory nigdy nie istnial :)

Davien
środa, 29 stycznia 2020, 15:44

I znowu kłąmiesz mimo dowqodów czarno na białym ale co się dziwic jak nawet nie odrózniasz F-15C od F-15E:)

prawieanonim
piątek, 24 stycznia 2020, 11:08

Nawet na twoim Sputniku wisi artykuł o F-15 Advanced Eagle. Przestań się kompromitować.

sobota, 25 stycznia 2020, 04:21

To zacytuj i napisz ktore sily powietrzne uzywaja maszyny F-15AE. Czas start!!! Boeing na swojej stronie najnowsze modyfikacje nazywa "Advanced F-15 " i nikt nie wspomina o zadnym "F-15 Advanced Eagle". Co do kompromitacji, to nikt nie skompromitowal sie tak jak ty, piszac, ze F-117 i B-2 to piata generacja. A teraz czekam, ktore sily powietrzne uzywaja F-15AE. Sa uzywane F-15E, F-15C/D, F-15SA, F-15K, F-15SG, F-15, F-15J ale nie ma zadnych F-15AE.

Davien
niedziela, 26 stycznia 2020, 17:10

The F-15 Advanced Eagle variant is an upgrade over previous models in that it features two additional underwing weapons hardpoints (increasing the number from nine to eleven); the option of a large area display cockpit; fly-by-wire controls; the Raytheon AN/APG-82(V)1 or AN/APG-63(V)3 active electronically scanned array (AESA) radar; General Electric General Electric F110-129 engines; digital Joint Helmet-Mounted Cueing Systems in both cockpits; and a digital electronic warfare system among other enhancements. In a typical escort configuration, the Advanced Eagle can carry 16 AIM-120 AMRAAM; four AIM-9X Sidewinder short-range missiles; and two AGM-88 HARMs. For precision strike it can carry 16 Small-Diameter Bombs (SDBs); four AMRAAMs; one 2,000 lb Joint Direct Attack Munition (JDAM); two HARMs; and two fuel drop tanks.

Fantasy by davidek.
piątek, 31 stycznia 2020, 07:56

Widzę, że już w końcu nie wypisujesz o F-15AE. Dobre i to. Boeing używa terminu "Advanced F-15". A w tym artykule co zacytowałeś napisane jest też tak: „The Advanced Eagle is not an entirely new fighter, but rather an upgrade of the older F-15 Eagle variants. It is also referred as F-15 2040C”. Jak cytujesz to cytuj wszystko, a nie tylko co ci wygodnie.

prawieanonim
sobota, 25 stycznia 2020, 13:16

Chciałeś artykułów o F-15 Advanced Eagle to dostałeś a teraz żegnaj.

niedziela, 26 stycznia 2020, 00:59

No ale gdzie sa te artykuly, cytaty, cokolwiek?

środa, 29 stycznia 2020, 13:59

mas znp na Sputniku

J23
czwartek, 23 stycznia 2020, 01:42

Bredzisz jak zwykle. Znowu nie wiedziales, ze predkosc i pulap nosiciele maja decydujacy wplyw na zasieg uzbrojenia? Wiec ta roznica pulapu daje juz na dzien dobry przewage Su-27 nad F-16. Cos jeszcze ?

Fanklub Daviena
środa, 22 stycznia 2020, 17:54

Eskorta nie powinna "znafco" pętać blisko się przy eskortowanej maszynie na tym samym pułapie. Przez taką głupotę Niemcy przegrali Bitwę o Anglie a Alianci ponosili ciężkie i niepotrzebne straty w bombardowaniach Niemiec. Te kilka km wyżej to byłby żaden prooblem czasowy dla Flankerów i stanowiłby magazyn energii traconej na wleczenie się za samolotem pasażerskim. Ale to nie nowośč, że nie znasz się na lotnictwie... :)

bender
czwartek, 23 stycznia 2020, 12:12

Tak się zapaliłeś atakując Daviena, że skrytykowałeś sposób osłaniania tutki przez flankery. Wyszło, że lataniem w rosyjskich siłach zbrojnych nie zajmują się profesjonaliści. Czujesz teraz strach przed konsekwencjami czy raczej dumę ze swojej odwagi?

piątek, 24 stycznia 2020, 02:13

A ty tak sie zapaliles w swoich fobiach, ze nie pomyslales o tym, ze ten TU-134 byl eskortowany w warunkach pokoju, a zapewne inaczej by to wygladalo w warunkach wojny.

bender
piątek, 24 stycznia 2020, 22:15

Fakt, teraz zaniemówiłem z wrażenia :-D

środa, 22 stycznia 2020, 10:21

Pewnie wejdą na pułap 32km, jak Mig-31, co?

dropik
środa, 22 stycznia 2020, 09:39

F16 nie mają żyłek tylko przewody paliwowe. A flankery , stare trupy z lat 80 i 90 - już nie potrafią się wznieść na więcej niz 10 km bo im uszczelki z kabinach sparciały ;P

Fanklub Daviena
środa, 22 stycznia 2020, 17:59

Mogą latać nawet bez uszczelek jak pilot założy kombinezon wysokościowy. W F-16 nie założy, bo się nie da... I latanie powyżej 50000' w F-16 grozi śmiercią, nawet z nowymi uszczelkami, bo nie wyrabia ECS, kabina traci ciśnienie a elektronika chłodzenie i się przegrzewa... :)

czwartek, 23 stycznia 2020, 02:34

No popatrz a nawet stare block 50 sa w stanie latac na ponad 18 tys m a Jastrzebie to znacznie nowoczesniejsza wersja:) Aha naprawdę problemów Su-27/35 nie musiałes opisywać, bo F-16 nie ma żadnych problemów z tych co opisujesz ale Suczki.... Aha dodałbym jeszcze skopaną konstrukcje wytrzymałosciowa kadłuba w Su-27, ciekawe czy to poprawili w Su-35:)

Nico
środa, 22 stycznia 2020, 10:31

Kolego skąd wiesz że stare trupy , a może to były nowe Su-27SM3, które zostały zamówione przez Siły Powietrzne Federacji Rosyjskiej w 2010

Davien
środa, 22 stycznia 2020, 11:22

Moze dlatego ze nikt nie wysyła raczej 2 z 12-tu posiadanych Su-27SM3 do zwykłego eskortowania transportowca.

środa, 22 stycznia 2020, 14:10

Ale su-35 wysłali.

Davien
środa, 22 stycznia 2020, 20:26

Su-35 maja troche wiecej to i więcej jest zdolnych do lotu.

Fantasy by davidek.
czwartek, 23 stycznia 2020, 01:45

A amerykanie co wysylaja do eskorty swoich transportowcow? P-51 Mustang? Nie widzisz jak twoje komentarze nie trzymaja sie kupy?

Davien
środa, 29 stycznia 2020, 15:46

Wow wiec wg ciebie USAF ciągle uzywa P-51 Mustang w aktywnej słuzbie??? No takiego odlotu jeszcze nie miałes:)

widziałem
środa, 22 stycznia 2020, 10:14

uzupełniają systematycznie czerwonym wysokotemperaturowym silikonem z Castoramy! :)

Cwirek
wtorek, 21 stycznia 2020, 22:54

Za każdym razem gdy w międzynarodowym obszarze powietrznym pojawiają się obiekty z wyłączonymi transponderami należy podrywać myśliwce i "odprowadzać" takie obiekty do granicy przestrzeni powietrznej kraju ich pochodzenia. Dysponenci tych obiektów muszą wiedzieć, ze nie zostawimy żadnej luki na ewentualne niespodziewane akcje z zaskoczenia. To kosztuje ale utrzymanie samolotów i pilotów w gotowości i sprawnosci także musi kosztować. Nie ma co bic piany. To są normalne procedury i dopóki nasi sąsiedzi będą latać maszynami bojowymi z wyłączonymi transponderami trzeba reagować. Przecież nie robią tego przypadkiem tylko celowo i z rozmysłem.

Bolo
środa, 22 stycznia 2020, 00:04

Takie loty samolotów szpiegowskich USA w pobliżu granic Rosji mają miejsce kilkanaście razy w tygodniu, i jakoś wtedy krzyku nie ma, taka moralność Kalego

Davien
środa, 22 stycznia 2020, 11:23

Bo Amerykanie w przeciwieństwie do rosyjskich "gierojów" maja aktywne transpondery w przestrzeni miedzynarodowej:)

czwartek, 23 stycznia 2020, 01:46

A skad wiesz?

zeus89
środa, 22 stycznia 2020, 10:36

Gdzie krzyku nie ma? Skoro o tym wiesz? Co nas obchodzi zresztą kto lata przy granicy Rosji? Nas powinno obchodzić kto lata przy naszych granicach.

A1amo73
wtorek, 21 stycznia 2020, 22:25

Standardowa procedura. Zwrócę uwagę na (cyt.) "Była to pierwsza ich akcja bojowa od czasu rozpoczęcia dyżuru trzy tygodnie wcześniej." Żadna tam przesadna eksploatacja naszych szesnastek, na tym "BAP". Ot, dzisiaj trafiło na naszych, jutro inni zostaną "poderwani". Nic nowego w temacie, można się rozejść :P

Dar 12
wtorek, 21 stycznia 2020, 22:20

Gry wojenne Rosjanie prowadzili zawsze to nie nowość , tylko niczego nie robią bez planu .

Wania
środa, 22 stycznia 2020, 10:34

Tu 134 to prawie 40 letni samolot. Lecieli nim do muzeum lotnictwa?

zettt
wtorek, 21 stycznia 2020, 18:19

wyłączony transponder powinien skutkować zestrzeleniem -inaczej będą tak sobie grać w durnia

niki
środa, 22 stycznia 2020, 00:53

To nie wojna aby do nich strzelać.

Jan
środa, 22 stycznia 2020, 00:05

A może nie wiesz co to jest przestrzeń międzynarodowa

Daro
wtorek, 21 stycznia 2020, 23:40

Jeden su 35 bez problemu zestrzelił by nasze f 16

Davien
środa, 22 stycznia 2020, 11:25

Pomarzyc dobra rzecz zwłaszcza z tym przestarzałym uzbrojeniem p-p na Su-35:)

Szach mat!!!
sobota, 25 stycznia 2020, 04:15

Przestarzale to sa AMRAAMY z ktorych zaden nie byl w stanie dogonic i trafic SU-30MKI nad Kaszmirem :). Szach mat!!!

Davien
niedziela, 26 stycznia 2020, 17:12

Taak , powiedz to pilotowi Bisona który nawet nei wiedział ze był atakowany a Su-30MKI ledwo zwiały ze strachu nie odpalajac nawet jednego pocisku:)

wtorek, 28 stycznia 2020, 01:49

Tia. I to tym wiesz tylko ty i nikt inny :).

Davien
środa, 29 stycznia 2020, 15:47

Napisał tak skompromitowany osobnik ze boi się przedstawić:))

piątek, 31 stycznia 2020, 08:01

Bardziej skompromitowanym od ciebie już być nie można :)

zeus89
środa, 22 stycznia 2020, 10:37

Tak jak F-16 bez problemu by zestrzelił Su-35. Kwestia kto pierwszy namierzy i strzeli.

Arado
wtorek, 21 stycznia 2020, 18:01

Kazda godzina lotu, to pare godzin na przegladach,konserwacji,czekaniu na czesci ktore trzeba wymienic i ogolne zuzycie,zwiekszenie resursu do konserwacji.Tak bym pochopnie ich nie podrywal bo mamy ich po prostu za malo...

Davien
czwartek, 23 stycznia 2020, 02:35

A jak sadzisz co sie szybciej posypie: rosyjskie maszyny mające krótsze resursy czy zachodnie z dłuzszymi?:)

Platon
środa, 22 stycznia 2020, 11:00

ruskie badziewia maja dwukrotnie mniejsze resursy dla pracy silników a więc dla nich koszt takich "cwiczeń" jest o wiele kosztowniejszy. Nic dziwnego ze przeciętny rosjanin żyje w biedzie i umiera w wieku 63 lat ( mężczyzna)

Grzyb
wtorek, 21 stycznia 2020, 23:42

Bzdury. Każde poderwanie naszych F16 to ćwiczenie bojowe pilotów i sprawdzanie faktycznych możliwości sprzętu. To tak jakbyś stwierdził, że maratończyk nie powinien się męczyć i biegać pomiędzy zawodami. Jeszcze raz powiadam: bzdury piszesz.

Dred
wtorek, 21 stycznia 2020, 21:52

Egipt też kiedyś nie poderwał myśliwców po którymś tam z kolei naruszeniu przestrzeni powietrznej przez izraelskie lotnictwo i potem nie miał co podrywać...

Wania
wtorek, 21 stycznia 2020, 21:10

Święta racja. Tych su-35 nie ma nawet 50 a silniki są słabe i ciągle trzeba wymieniać na nowe. A granice Rosji krótkie nie są nie wspominając o tych w Syrii, które wymagają ciągle remontów.

środa, 22 stycznia 2020, 01:03

A wy na Ukrainie macie SU-35?

środa, 22 stycznia 2020, 13:13

Co ma do tego Ukraina?

Wojmił
wtorek, 21 stycznia 2020, 19:01

słusznie.... przesadne reakcje, marnujące paliwo i zużywające sprzęt... nie każdy ich lot musi być "przechwycony"... nie wart...

suawek
środa, 22 stycznia 2020, 10:23

To może wogóle zlikwidować lotnictwo? W końcu jego posiadanie zawsze "wiąże się z marnowaniem paliwa i zużywaniem sprzętu"

Ostrożny
wtorek, 21 stycznia 2020, 18:52

Mogli by Mastery wysyłać jakby wersje bojową kupili...zawsze to parę zł w kieszeni a F16 w pogotowiu na ziemi

Antex
wtorek, 21 stycznia 2020, 23:18

no. a rosyjscy piloci ze śmiechu rozbiją się o ziemię jak zobaczą że wysyłamy przeciw nim samoloty szkolne...

asdf
wtorek, 21 stycznia 2020, 17:28

pewnie od podobnej prowokacji sie rozpocznie. rosyjska maszyna celowo wleci w obszar ktoregos z panstw baltyckich zostanie zestrzelona w odpowiedzi na co akurat "przypadkowo" odbywajace cwiczenia na Bialorusi rosyjskie jednostki przystapia do "wyzwalania" krajow baltyckich.

Navigator
wtorek, 21 stycznia 2020, 21:55

4 eskadry ze pskowa beda poświęcone a potem dopiero sie zacznie nalot krytyczny

Strażnik Teksasu
wtorek, 21 stycznia 2020, 20:07

Prowokacją jest stacjonowanie obcych wojsk w nie swoich krajach i wysyłanie myśliwców w strefę naturalną!

Rhotax
czwartek, 23 stycznia 2020, 22:42

Zgadzam się z tobą - dlatego wycofać rosyjskie wojska z Syrii by przestały bombardować szpitale i szkoły w Idlibie !!! Stop Bombing Syria !!!

Davien
środa, 22 stycznia 2020, 15:29

Czyli co tam robiły rosyjskie Su-27/35 i co robią Rosjanie na okupowanym Krymie i w Donbasie, co robia w Naddniestrzu czy w Abchazji i Osetii?? Z Polski na szczeście ich ostatecznie wykopaliśmy:)

Strażnik Teksasu
środa, 22 stycznia 2020, 20:11

Poczytaj trochę niezależnych opracowań historycznych to może ci coś zaświta...

Davien
czwartek, 23 stycznia 2020, 02:37

Taak, niezalezne to wg ciebie opracowania z takich zródeł jak Sputnik RT i SANA albo AMAK?:) A może alternatywna historia Putina, fizyke juz wymyslił:)

Fantasy by davidek.
piątek, 24 stycznia 2020, 02:09

Tia, za to twoje komentarze to prawda objawiona, jak to co pisales o AIM-120 przenoszonych przez F-4 Luftwaffe w 1973 roku, o referendum w Polsce o przystapieniu Polski do NATO, o nieistniejacych MiG-29B czy F-15AE... Moze bys podal zrodla tych swoich rewelacji.

Davien
niedziela, 26 stycznia 2020, 17:13

Fantasy to czytaj i ucz się:) "The F-15 Advanced Eagle variant is an upgrade over previous models in that it features two additional underwing weapons hardpoints (increasing the number from nine to eleven); the option of a large area display cockpit; fly-by-wire controls; the Raytheon AN/APG-82(V)1 or AN/APG-63(V)3 active electronically scanned array (AESA) radar; General Electric General Electric F110-129 engines; digital Joint Helmet-Mounted Cueing Systems in both cockpits; and a digital electronic warfare system among other enhancements. In a typical escort configuration, the Advanced Eagle can carry 16 AIM-120 AMRAAM; four AIM-9X Sidewinder short-range missiles; and two AGM-88 HARMs. For precision strike it can carry 16 Small-Diameter Bombs (SDBs); four AMRAAMs; one 2,000 lb Joint Direct Attack Munition (JDAM); two HARMs; and two fuel drop tanks." Wystarczy czy dalej kłamiesz jak o MiG-29B czy AIM120:)

Fantasy by davidek.
wtorek, 28 stycznia 2020, 01:49

Absolutnie nie. F-15SA/QA to zaawansowane modyfikacje F-15E, ktore zawieraja wiele elementow (wyposazenie kokpitu) z niezrealizowanej wersji F-15SE Silent Eagle. Maszyna oznaczona jako F-15AE nigdy nie istniala i nie istniej i nie ma zadnych informacji o maszynie tak oznaczonej (nie liczac twoich postow na portalu Defence24 czy bajan innych amatorow). Jezeli jestes w stanie udowodnic na podstwaie cytatu z wiarygodnego zrodla istnienie samolotu F-15AE to czekam. Sugerowal bym tobie zapoznaniem sie z systemem oznaczen statkow powietrznych USA i wizyte na oficjalnej stronie producenta samolotu F-15, to moze przestaniesz pisac te bajki i w koncu zaakceptujesz fakt, ze F-15AE nigdy nie istnial. A najlepszymi, najbardziej zaawansowanymi, najnowoczesniejszymi wersjami samolotu F-15 sa warianty F-15EX/X. Nie bredz tylko, ze sa to okrojone wersje F-15QA, bo nie sa. F-15EX ma najnowoczesniejsze wyposazenie elektroniczne dostepne na F-15 (WRE i cala reszta), nowsze silniki, wzmocniona struktore platowca i wiele innych cech o ktorych poczytac mozesz na stronie producenta. I nie pisz ze sa to okrojone wersje, bo nie sa. Sa tak celowo zaprojektowane pobniewaz maja zastapic stare juz F-15C/D. To tyle. Dotarlo?

Davien
środa, 29 stycznia 2020, 15:50

Czyli dalej kłamiesz mimo dowodów czarno na białym:) I tyle dalsza dyskusja z kims kto twierdzi że w USAF ciągle słuza P-51 Mustang nie ma sensu:)

Fantasy by davidek.
piątek, 31 stycznia 2020, 08:05

Dowody to są, ale na to że F-15AE nie istnieje. Teraz napisz jeszcze, gdzie ja pisałem że USAF używa P-51 Mustang? Czas start. Bo ja pisałem tak: "A amerykanie co wysylaja do eskorty swoich transportowcow? P-51 Mustang?".

Strażnik Teksasu
czwartek, 23 stycznia 2020, 10:14

Widzisz jaki z ciebie ignorant...

Strażnik Teksasu
środa, 22 stycznia 2020, 00:01

No, czyli Rosjanie w Syrii.

Strażnik Teksasu
środa, 22 stycznia 2020, 13:51

Podszywanie się pod cudzy Nick jest oznaką braku argumentów i dziecinadą! Jak chcesz dyskutować o ruskich w Syrii to najpierw przeproś, poczytaj trochę historii w tym temacie a następnie poproś bym ci to ewe. wytłumaczył...

Gnom
środa, 22 stycznia 2020, 20:36

O ruskich w Syrii warto pamiętać, że Asad nadal jest uznawanym przez ONZ, a zatem i formalną głową państwa. Skoro rząd Syrii zaprosił ruskich do siebie to są tam legalnie. A na mocy jakiej decyzji ONZ jest tam USA - w końcu obowiązuja ich rezolucje ONZ (formalni)? Tę rundę politycznie jankesi przegrali, nie jak w Iraku w 1991.

Davien
czwartek, 23 stycznia 2020, 02:38

Na mocy rezolucji o zwalczaniu terroryzmu panie Gnom.

Strażnik Teksasu
czwartek, 23 stycznia 2020, 10:16

Najpierw stworzyli i finansowanie takie grupy a następnie z nimi niby walczyli rozwalając kraj i pompując ropę...

Davien
czwartek, 23 stycznia 2020, 15:17

No popatrz ale ISIS to dzieło wspieranej przez Rosje partii BAAS, która i im i al kaidzie dostarczała takie ilości broni że obecnie moga Kornetami-M stzrelac do pojedyńczych zołnierzy:) Ale jak widać nie powiedzieli ci na Syberii jak ZSRS/Rosja od dawna wspiera wszelkich mozliwych terrorystów:)

ale czad
sobota, 25 stycznia 2020, 21:58

Że też ten bełkot powtarzany n-ty raz ci się nie znudził. Czyżby przeświecała ci zasada dr. Goebbelsa "o kłamstwie powtarzanym 100 razy które )ponoć wtedy) stanie się prawdą była twoim mottem?

do zaczadzonego
środa, 29 stycznia 2020, 14:04

Sądzisz innych wg siebie?

asad
wtorek, 21 stycznia 2020, 18:19

Wlecieli do Turcji, zostali zestrzeleni i nic.

Coosie
środa, 22 stycznia 2020, 08:05

Hahaha. Nic? A czyim Turcja nagle stała się sojusznikiem? Dla Ciebie to jest nic? Turcja i NATO zapłaciły o wiele wyższą cenę za ten incydent niż jakiś tam 40 letni samolocik.

środa, 22 stycznia 2020, 10:25

Ale Rosja przestała nad Turcją latać.

Jaro
środa, 22 stycznia 2020, 23:33

o ile w ogóle wcześniej latała, samolot nie rozbił się na terenie Turcji

do tego co jara
środa, 29 stycznia 2020, 14:06

I co z tego że się nie rozbił na terenie Turcji? Faktem jest że został zestrzelony w przestrzeni powietrznej Turcji.

na kursie
wtorek, 21 stycznia 2020, 17:28

Normalnie szok. Lubię COP. To fajna instytucja. Gdy Tu-154 już się wypalił i go dogaszono. Dzielne COP jeszcze 30 minut po katastrofie zażarcie dyskutowalo (myślało?? wątpię) gdzie przekierować nasz rządowy Tupolew...

product
wtorek, 21 stycznia 2020, 16:31

Tak z ciekawości pytam. Po ewentualnej aneksji Białorusi, w jakich okolicznościach były by podrywane polskie myśliwce (gdzie by musiały się znalezc rosyjskie maszyny względem granicy polsko-białoruskiej)? Jakie lotnisko polskie było by lokalizacyjnie i logistycznie najlepiej usytuowane do przechwyceń z obszaru (rosyjskiej) Białorusi?

środa, 22 stycznia 2020, 12:51

Białystok

Kowy
środa, 22 stycznia 2020, 05:47

Biała Podlaska masz tam lotnisko frontowej tyle że bez ludzi sprzętu oświetlenia tylko goły pas startowy

Voltron
wtorek, 21 stycznia 2020, 16:48

Mińsk Mazowiecki pod warunkiem sprawności migow 29

Klient
środa, 22 stycznia 2020, 00:47

Mig29 to muzeum, rozkaz przywrócenia ich do sluzby pewnie się zemsci.

J
wtorek, 21 stycznia 2020, 16:27

Rosjanie testują nasze systemy radarowe a my ładnie im podlatujemy..Jeszcze zasalutowac by się przydało..:)

ryba
wtorek, 21 stycznia 2020, 18:17

podlatywanie to procedura .tego czego niemożna pokazać z pewnością nie pokazują.

asdf
wtorek, 21 stycznia 2020, 17:31

chyba nie, F16 z koniecznosci wzrokowego zidentyfikowania takiego celu i podrywaja sie tylko z sidewinderami.

Strażnik Teksasu
wtorek, 21 stycznia 2020, 20:09

No to fajne mamy radary że musimy ich zobaczyć na oczy..!

Strzelec
środa, 22 stycznia 2020, 08:32

Strażnik a czytałeś artykuł? Przecież napisane jest że lecieli z wyłączonymi transponderami i nie odpowiadali przez radio więc jak inaczej chcesz zidentyfikować cel?

Strażnik Teksasu
środa, 22 stycznia 2020, 13:54

Tzn.że jak wyłączy transponder i radio to jest niewykrywalny dla super radarów i satelitów drugiej strony...

nic49
środa, 22 stycznia 2020, 16:18

Oj Strażniku - radary widzą obiekt ale nie wiedzą wtedy co to jest -transponder nie wysyła odpowiedzi

czwartek, 23 stycznia 2020, 02:02

Ale jak to radary nie widza? Davien pisal ze amerykanskie radary licza "lopatki turbi" ruskich samolotow i dzieki temu identyfikuja jaki to samolot?

środa, 29 stycznia 2020, 14:07

Jakie radary nie widzą? Radary wtórne które są stosowane przez kontrolę ruchu cywilnego.

Davien
czwartek, 23 stycznia 2020, 13:01

Łopatki Wentylatora zespołu turbiny niskiego cisnienia ale jak widac nawet nie wiesz dziecko jak jest taki silnik zbudowany:) A radary cywlnej kontroli lotu dizałaja w trybie odzewowym i wymagaja działajacych transponderów.

Fantasy by davidek.
piątek, 24 stycznia 2020, 02:05

Jak zwykle davidku wypisujesz jakies bzdury o silnikach odrzutowych, o lopatkach turbiny od strony wlotu powietrza. Wiec po raz kolejny, dla przypomnienia, bo widocznie zapomniales. Taka budowe silnika F100-PW-220 / F-100-PW-220E podaje jego producent, firma Pratt & Whitney, jak i wszystkie publikacje na temat silnikow odrzutowych dwuprzeplywowych. Widze, ze nie rozumiesz roznicy miedzy silnikiem jednoprzeplywowym a dwuprzeplywowym. Co do zmyslania, to moje informacje potwierdza takze Biuletyn WAT (wojskowej Akademi Technicznej) pod tytulem „Turbinowe silniki odrzutowe jedno- i dwuprzepływowe w samolotach bojowych”, autor, Pan ADAM KOZAKIEWICZ, Wojskowa Akademia Techniczna, Wydział Mechatroniki, Instytut Techniki Lotnicze. Takze wedlog tego opracowania budowa silnikow odrzutowych dwuprzeplywowych stosowanych w samolotach bojowych jest nastepujaca: wentylator, sprezarka, komora spalania, turbina wysokiego cisnienia, turbina niskiego cisnienia, dopalacz. A wiesz czym sie rozni silnik jednoprzeplywowy od dwuprzeplywowego? Ano tym, ze w silniku dwuprzeplywowym sa dwa strumienia powietrza, jeden skierowany jest do komory spalania, a drugi do kanalu zewnetrznego, gdzie potem te strumienie mieszaja sie w mieszalniku. Tak ze nie ma takiej mozliwosci, nigdy, jest to nie mozliwe, w zadnym przypadku, czy to w silniku jednoprzeplywowym czy dwuprzeplywowy, aby lopatki turbin czy turbina byly od strony wlotu powietrza (czesci zimnej). Pogodz sie z tym ze nie miales i nie masz racji. Koniec i kropka.

Davien
niedziela, 26 stycznia 2020, 17:16

Fantasy jak masz zerowawiedze to nawet ci cytaty jak widac nie pomagaja:) A jak nie odrózniasz wentylatora od turbiny to nie mój problem ale jak widac stanowczo powinienes sie doszkolic:) Ale czego sie po notorycznym kłamcy fantasy spodziewaC:)

Fantasy by davidek.
wtorek, 28 stycznia 2020, 01:48

Wow!!! Ty to masz wiedze, przeciez nie kto inny jak ty twierdzil, ze naped CODLAG nioe ma nic wspolnego z turbinami gazowymi. Buahahahahahahah!!!

Fantasy by davidek.
poniedziałek, 27 stycznia 2020, 01:31

Ja klamca? Ale przeciez to ty pisales, zekonwencja Chicagowska ma zastosowanie w przypadku samo,lotow wojskowych, co ci udowodniono kilka postow wyzej, ze to nie prawda, to ty pisales ze w Polsce bylo referendum o przystapieniu polski do NATO, a nawet dziecko w szkole podstawowej wie, ze zadnego referendum nie bylo, to ty pisales, ze "lopatki turbin w silniku odzrutowym widoczne sa od strony wlotu powietrza". W tym przypadku tez wkleilem ci opis budowy silnika odzrutowego dwuprzeplywowego ktorego zrodlem jest renomowany producent silnikow, amerykanski Pratt & Whitney, opis uzupelnilem opracowaniem z polskiej Wojskowym Akademii Technicznej i ty smiesz twierdzic, ze nie znam budowy silnika. Dalej wmawiasz, ze istnieje MiG-29B, gdzie kilka razy wkleilem tobie liste wszystkich kiedykolwiek powstalych wariantow samolotu MiG-29 i niestety dla ciebie, nikt o MiG-29 nigdy nie slyszal. To ty wmawiasz, ze jest samolot F-15AE, gdzie wielokrotnie ci udowodniono, ze takiej maszyny nie ma i nigdy nie bylo a najnowsze modyfikacje okreslane sa przez producenta na jego stronie jako "Advanced F-15". I nie kto inny jak ty wypisywal, ze samoloty F-4 Luftwaffe mialy na swoim uzbrojeniu w 1973 pociski AIM-120, gdzie oczywistym jest, ze to nie mozliwe, gdyz pociski AIM-120 weszly do produkcji 1 1991 roku. W tym przypadku twoja wypoiwiedz tez byla wielokrotnie cytowana. No ale ty twierdzisz,ze to ja jestem klamca... Dobre. Tylko ze ja w kazdym przypadku cytuje fragmenty opracowan i podaje ich zrodla i takze cytuje twoje wypowiedzi.

Davien
środa, 29 stycznia 2020, 15:54

Jak chcesz... O AIm-120 w 1973r pisałes wyłacznie ty , ja daty nie podawałem, F-15AE istnieje co ci było juz udowadniane wielokrotnie, ale jak ktos kto wierzy ze w USAF ciągle słuza P-51 Mustang moze to zrozumiec:)) Pisąem o łopatkach wentylatora turbiny czyli jak widac dalej kłamiesz i nie wiesz nawet ze cos takiego istnieje:) I to tyle z twoich kłamstw.

Fantasy by davidek.
piątek, 31 stycznia 2020, 12:19

Przecież powyżej wkleiłem tobie opis budowy silnika odrzutowego dwuprzepływowego i podałem ci źródła. A żeby wierzyć, że USAF używa P-51 to musiał bym być tobą. Nie widzisz, że na końcu mojej wypowiedzi o P-51 jest znak zapytania? Nie uczyli w szkole, że gdy na końcu zdania jest znak zapytania, to jest to pytanie a nie twierdzenie? Wiesz co to jest sarkazm? Wiesz co to jest "pytanie retoryczne"?

Fantasy by davidek.
piątek, 31 stycznia 2020, 11:46

F-15AE nie istnieje i to ty pisałeś o AIM-120 w 1973 roku. Pisałeś też o łopatkach turbin od strony wlotu powietrza, innaą śpiewkę zacząłeś po tym jak wytknięto ci niewiedzę. Zresztą budowe silnika wklejałem ci wielokrotnie, i podałeś źródło, czyli WAT i Pratt & Whitney. Już przestał bys kręcić, bo naprawdę nie wypada.

Fantasy by davidek.
poniedziałek, 27 stycznia 2020, 01:30

Ja klamca? Ale przeciez to ty pisales, zekonwencja Chicagowska ma zastosowanie w przypadku samo,lotow wojskowych, co ci udowodniono kilka postow wyzej, ze to nie prawda, to ty pisales ze w Polsce bylo referendum o przystapieniu polski do NATO, a nawet dziecko w szkole podstawowej wie, ze zadnego referendum nie bylo, to ty pisales, ze "lopatki turbin w silniku odzrutowym widoczne sa od strony wlotu powietrza". W tym przypadku tez wkleilem ci opis budowy silnika odzrutowego dwuprzeplywowego ktorego zrodlem jest renomowany producent silnikow, amerykanski Pratt & Whitney, opis uzupelnilem opracowaniem z polskiej Wojskowym Akademii technicznej i ty smiesz twierdzic, ze nie znam budowy silnika. Dalej wmawiasz, ze istnieje MiG-29B, gdzie kilka razy wkleilem tobie liste wszystkich kiedykolwiek powstalych wariantow samolotu MiG-29 i niestety dla ciebie, nikt o MiG-29 nigdy nie slyszal. To ty wmawiasz, ze jest samolot F-15AE, gdzie wielokrotnie ci udowodniono, ze takiej maszyny nie ma i nigdy nie bylo a najnowsze modyfikacje okreslane sa przez producenta na jego stronie jako "Advanced F-15". I nie kto inny jak ty wypisywal, ze samoloty F-4 Luftwaffe mialy na swoim uzbrojeniu w 1973 pociski AIM-120, gdzie oczywistym jest, ze to nie mozliwe, gdyz pociski AIM-120 weszly do produkcji 1 1991 roku. W tym przypadku twoja wypoiwiedz tez byla wielokrotnie cytowana. No ale ty twierdzisz,ze to ja jestem klamca... Dobre. Tylko ze ja w kazdym przypadku cytuje fragmenty opracowan i podaje ich zrodla i takze cytuje twoje wypowiedzi.

to dość proste
sobota, 25 stycznia 2020, 22:03

Ale przecież on w ogóle nie panuje nad tym co pisze. On wyrabia normę-zarabia na ferie zimowe. Więc chodzi tylko o ilość "wpisów" a nie o ich treść. Wzór ("w"x25 centów czyli 4 "w" 1USD)

Strażnik Teksasu
środa, 22 stycznia 2020, 20:15

No i co z tego? Jeżeli robi to na neutralnym niebie to kogo to obchodzi?! Jak wleci na nasze niebo to wysłać rakietę i szlus...

Davien
czwartek, 23 stycznia 2020, 02:39

Dziecko, nie ma czegos takiego jak neutralne niebo, jest przestrzeń międzunarodowa ze strefami cywilnej kontroli powietrznej i obowiązuja konkretne przepisy.

Strażnik Teksasu
czwartek, 23 stycznia 2020, 10:18

Synku przepisy cywilne nie obowiązują wojska ale skąd masz o tym wiedzieć...

klawiatura
wtorek, 21 stycznia 2020, 15:50

No i ?

ikus
wtorek, 21 stycznia 2020, 15:47

A Rosjanie az się pokładaja ze smiechu.

środa, 22 stycznia 2020, 10:27

Wytrzeźwieją to przestaną :)

Chris
wtorek, 21 stycznia 2020, 20:17

Smutne

Jerzy
wtorek, 21 stycznia 2020, 16:32

Uwaga na ruskie trole !

Tough79
wtorek, 21 stycznia 2020, 20:46

No moze nie az tak ale testuja badaja sprawdzaja

Jan
wtorek, 21 stycznia 2020, 15:37

Przerażające, znaczy wojna? nad wodami międzynarodowymi latają samoloty, a kto im zabroni?.

rtlr
wtorek, 21 stycznia 2020, 23:12

ależ bzdury tu piszecie.... przemieszczanie samolotów bojowych przez terytorium innego kraju wymaga zgody dyplomatycznej tegoż kraju, jak wiadomo FR musi przemieszczać swoje samoloty bojowe pomiędzy Okręgiem Kaliningradzkim a głównym terytorium kraju z róznych powodów (remonty, dostawy, ćwiczenia itp.). Ponieważ uzyskanie zgód dyplomatycznych krajów NATO jest kłopotliwe dla FR to samoloty bojowe przemieszcza się nad wodami międzynarodowymi. Problem jest taki że o ile wody są międzynarodowe o tyle przestrzeń powietrzna nad nimi jest podzielona na rejony odpowiedzialności (Flight Information Region - FIR) przydzielone agencjom żeglugi powietrznej poszczególnych krajów. W rejonach tych zapewnia się separację poruszających się w nich statków powietrznych tak aby nie doszło do kolizji (zgodnie z procedurami IFR). Separacje te utrzymują kontrolerzy ruchu lotniczego na podstawie obrazu generowanego w wyniku otrzymywania informacji z radarów wtórnych którymi są urządzenia systemu IFF. Nie można realizować separacji od obiektów z systemem IFF nie pracującym w modzie 3 A/C ponieważ cywilny system kontroli generalnie nie wykorzystuje radarów pierwotnych tzn tych które generują obraz obiektu na podstawie odbicia radarowego. Wobec powyższego do takich obiektów które wykazują odbicie radarowe a nie transmitują kodów w systemie IFF podrywa się parę dyżurną która dokonuje przechwycenia takiego obiektu i eskortuje go, a mając włączony transponder z odpowiednim kodem znanym kontrolerom lotu markuje pozycję obiektu od którego należy separować ruch cywilny. Dlatego właśnie to się nazywa Air Policing.... samolot Air Policingu jest tu jak radiowóz na kogucie eskortujący niespełna rozumu kierowcę który wjechał nocą na autostradę bez świateł i do tego pod prąd. Ot i cała historyja... podgrzewanie atmosfery takimi tytułami artykułów jak ten, jest tylko wodą na młyn ruskiej propagandy..... no dobra a dlaczego samoloty bojowe FR nie wykonują przelotów zgodnie z FPL i z włączonym transponderem? odpowiedzi może być kilka: nie chcą aby było wiadomo ile i jakich samolotów jest przemieszczane z i do okręgu - mało prawdopodobne, każdy kraj ma swoje metody żeby zbierać takie dane.... samoloty bojowe FR nie mają wyposażenia potrzebnego do wykonywania lotów w przestrzeni kontrolowanej zgodnie z wytycznymi ICAO, załogi nie znają procedur, frazeologi i języka angielskiego,itp. - bardziej prawdopodobne. Jeszcze 20 lat temu w Polskich SP popularną metodą wykonywania przelotów za granicę były loty w formacji z samolotem transportowym, który prowadził nawigację i korespondencję, tak na przykład przemieszczał się po europie zespół BCI na swoich Iskrach w towarzystwie AN-26 z Krakowa. Taka technika nie została wymyślona w Polsce a była zaczerpnięta właśnie ze wschodu. Większości wydaje się że to myśliwce eskortują Tupolewy do okręgu a może jest właśnie dokładnie odwrotnie......

j1
czwartek, 23 stycznia 2020, 03:43

Wiele słusznych uwag jest w powyższej wypowiedzi, ale jest w niej też jeden podstawowy błąd myślowy. Air Policing nie jest mianowicie żadnym "radiowozem na kogucie" (w sensie: służbą wykonawczą bezpieczeństwa ruchu lotniczego) i pryncypialnie nie ma on nic wspólnego z międzynarodowym cywilnym ruchem lotniczym, uregulowanym przez system konwencji chicagowskiej, nazywany także normami ICAO. Zadania z tego zakresu Air Policing wykonuje pobocznie i przy okazji, natomiast co do zasady jest on elementem organizacji wojskowej układu NATO i jako taki służy zapewnieniu zewnętrznego bezpieczeństwa państw członkowskich NATO i wykonywania przez te państwa suwerenności w ich własnej przestrzeni powietrznej, w szczególności ochrony ich granic powietrznych. Przestrzeń powietrzna międzynarodowa (tj. będąca poza suwerennością jakiegokolwiek państwa, w tym nad wodami międzynarodowymi) może sobie być (i jest) podzielona na rejony informacji powietrznej, ale samolotów wojskowych z definicji to nie dotyczy. Normy ICAO, w tym zasady kontroli ruchu lotniczego, używania urządzeń identyfikujących itd. nie dotyczą samolotów wojskowych i innych państwowych, które są a priori (zgodnie z art. 3 konwencji chicagowskiej) wyłączone z systemu ICAO, ergo w międzynarodowej przestrzeni powietrznej nie muszą się stosować do postanowień konwencji. W niektórych przypadkach się stosują bardziej na zasadzie zwyczajowej i z racjonalnych powodów niż ze względu na wymogi prawne. Na przykład podczas poruszania się po drogach lotniczych składają (tak jest, składają, rosyjskie również) cywilnym organom plan lotu i utrzymują z nimi łączność. W innych przypadkach (tzn. lecąc poza drogami lotniczymi) kierują się swoimi zasadami działania. Mogą latać "pod prąd" albo "bez świateł" i jeżeli należą do państw trzecich, to żadnemu Air Policingowi nic do tego, dopóki nie naruszają granic państw NATO. Nikt im nic nie zrobi, poza ewentualnie własnymi przełożonymi po powrocie do domu. Czy to jest słuszne, czy nie jest, czy jest bezpieczne dla lotów, czy nie jest, to są odrębne pytania, nabierające coraz większego znaczenia w warunkach dużego natężenia ruchu lotniczego w wielu częściach świata, w tym także w regionie Morza Bałtyckiego, którego dotyczą omawiane tutaj zdarzenia. Nie należy jednak mylić różnych systemów walutowych, jak mawiał filmowy klasyk.

Ludwik
wtorek, 21 stycznia 2020, 20:17

Wszystko byłoby ok, gdyby rosyjskie myśliwce latając w cywilnej przestrzeni powietrznej, dodajmy w czasie POKOJU! latały z włączonymi transpoderami tak jak czynią to w cywilizowanych krajach. A tak, cóż nie rozpoznany samolot zbliżający się do przestrzeni powietrznej NATO trzeba rozpoznać wzrokowo. Przy okazji... jak reagują Rosjanie, kiedy do ich przestrzeni powietrznej (ale pozostając w przestrzeni międzynarodowej) zbliża się np. P-3C, czy P-8A? Odwalają szopki z przelatywaniem tuż przed nosem "intruza", włączaniem dopalaczy, itp. To samo z okrętami które znajdują się na wodach międzynarodowych ale w pobliżu wód terytorialnych Rosji. Niskie przeloty "gierojów" zagrażające bezpieczeństwu marynarzy. Takie zachowanie byłoby zrozumiałe, gdyby "intruz" znalazł się w przestrzeni powietrznej czy na wodach terytorialnych Rosji (mowa o nieznacznym, incydentalnym przekroczeniu granicy) ale w przestrzeni międzynarodowej to awanturnictwo, które uprawia niewiele państw oprócz Rosji.

Gts
środa, 22 stycznia 2020, 00:49

Taka jest ich mentalność. Zawsze muszą pokazywać siłę, jak typowy osiedlowy dresik. Pompują się o straszą słabszych, jak okazuje się, że słabsi mają kolegów to graja victim card. Odwróć się plecami to dopiero zaatakują.

Mój nick
środa, 22 stycznia 2020, 00:04

Trafnie.

Ai
wtorek, 21 stycznia 2020, 15:37

Przestańcie z tymi Jastrzębiami. Jakby doszło do walki to Jastrzębie musiałby uciekać i tyle w temacie.

zyg
wtorek, 21 stycznia 2020, 23:22

uciekać to od razu nie ale należy zachować odległość aby odłamki z eksplodującego suchoja nie dostały się do silnika ... na marginesie przez te wszystkie lata jedynymi maszynami które udało sie zestrzelić Su-27/30/35 to Mig 29....

gyz
czwartek, 23 stycznia 2020, 02:09

Nie rozsiewaj propagandy. Napisz gdzie bojowo (poza Afryka zostaly) uzyte SU-27/30/35? Bo chyba nie braly one udzialu w konflikcie w Iraku, Syrii...

czwartek, 23 stycznia 2020, 14:59

Wystarczy że ostro nawiewały w Indiach ostatnimi czasy.

Davien
czwartek, 23 stycznia 2020, 13:08

Natomiast co do twojej propagandy to w wojnie etiopsko erytrejskiej latali na samolotach Su-27 i MiG-29 piloci rosyjscy i ukrainscy a nie Etiopczycy czy erytrejczycy i to była bardziej totalna kompromitacja rakiet R-27:)

Davien
czwartek, 23 stycznia 2020, 13:05

W Syrii jak najbardziej brały udział choc do udanych tych wystepów nei mozna zaliczyc: kompromitacja Su-33 i Kuzniecowa, kolejna z Su-35 w incydencie z Su-25 jak Flanker nei mógł znależć radarem F-22 bawiącego się z Su-25:)

gyz
piątek, 24 stycznia 2020, 01:56

Cos ci sie pokrecilo, bo jak donosila prasa na calym swiecie, to SU-35S przegonily F-22. Znowu nie rozumiesz pytania. To tak ci napisze, gdzie poza Afryka strzelaly do innych samolotow SU-27/30/35?

prawieanonim
piątek, 24 stycznia 2020, 11:26

Prasa na całym świecie? Poproszę linki do tych artykułów :)

Fan...
sobota, 25 stycznia 2020, 04:10

Przeciez dobrze wiesz, ze moderator nie pusci tutaj linkow ekspercie co wypisywal, ze B-2 i F-117 to piata generacja. A otamtych wydarzeniach to byla artykowl na portalu Defence 24.

sobota, 25 stycznia 2020, 13:22

O proszę. Była rzekomo na D24 informacja że F-22 były przeganiane nad Syrią? Żeby aż tak kłamać. Twoja desperacja sięga zenitu.

niedziela, 26 stycznia 2020, 12:43

Zxdesperowanym to trzeba byc zeby pisac ze F-117 i B-2 to piata generacja.

Fan...
niedziela, 26 stycznia 2020, 12:43

Bykl taki artykul pod tytulem "Su-35 w starciu z F-22 nad Syria, z 12 grudnia 2018 roku o ile dobrze pamietam. Napisalem i wkleilem cytat ale jakos moderator tego nie puscil. Wiec zrobie to jeszcze raz.

Fan...
niedziela, 26 stycznia 2020, 01:10

Prosze bardzo. Artkul z portalu Defence24, datowany na 12 grudnia 2017pt.:"SU-35 w "starciu" z F-22 nad Syria". Cytuje: "Rosjanie chwalą się, że ich myśliwiec Su-35 odpędził znad Syrii amerykański samolot 5.generacji F-22. Incydent ten jest efektem sporu pomiędzy Rosją i Stanami Zjednoczonymi, kto komu przeszkadza w działaniach nad lotniczym nad ogarniętym wojną domową krajem bliskowschodnim. Rzecznik rosyjskiego ministerstwa obrony generał Igor Konaszenkow poinformował, że myśliwiec Su-35 został użyty by zapobiec działaniom amerykańskiego samolotu wielozadaniowego F-22, który „aktywnie przeszkadzał w antyterrorystycznej operacji”. Rosjanie oskarżyli przy tym ponownie Amerykanów o prowokowanie niebezpiecznych sytuacji z ich samolotami nad Syrią". Caly artykul sobie poszukaj i poczytaj. No i co? Kto w desperacji zarzuca klamstwa? No ale tylko to pozostalo ekspercie od piatej generacji F-117 i B-2 :). A czy one faktycznie przegonily te F-22? Nie ma to znaczenia. Wazne, ze ci znowu udownilem i wyszlo na moje :).

środa, 29 stycznia 2020, 14:10

ten artykuł jedynie mówi że "ROSJANIE TAK TWIERDZĄ" manipulatorze.

Fan...
piątek, 31 stycznia 2020, 07:37

Przeczytałeś mój komentarz? Chyba nie. To ci fragment zacytuje: "A czy one faktycznie przegonily te F-22? Nie ma to znaczenia." Jak widać nigdzie nie pisałem że tak było, pisałem tylko że był taki artykuł.

Davien
niedziela, 26 stycznia 2020, 17:20

Polecam funku zapoznanie sie z raportem Dumy Panstwowej na temat tego incydentu bo Rosjanie zwyczajnie kłamia:) Su-35S nie tylko nie wiedział ze były dwa Raptory, nie tylko nie mógł wykryc F-22 swoim "cudownym" Irbisem ale to Su-25 musiał go wizualnie kierować w kierunku Raptora:) I jak zwykle twoje bajki obalono:)

Fan...
poniedziałek, 27 stycznia 2020, 01:45

Ten znowu nie zrozumial co jest napisane w jezyku polskim. To zacytuje swoja wypowiedz: "Kto w desperacji zarzuca klamstwa? No ale tylko to pozostalo ekspercie od piatej generacji F-117 i B-2 :). A czy one faktycznie przegonily te F-22? Nie ma to znaczenia. Wazne, ze ci znowu udownilem i wyszlo na moje :)". To teraz wytlumacze. Internauta powyzej zarzucil mi klamstwo i desperacje twierdzac, ze nie bylo artykulu o tamtych wydarzeniach na portalu Defence24. To ja mu udowdnilem, ze taki artykul byl. A ty jak zwykle cos tam wypiujesz o jakis "Raportach Dumy", ktorych to raportow nikt oprocz ciebie nie widzial i ktorych nie potrafisz zacytowac. Zrozum dziecko, ze nie dowiemy sie jak bylo naprawde. Bo ani amerykanscy specjalisci nie mieli podgladu na ekran radaru czy systemows IRST SU-35 i tak naprawde nie wiemy co ten pilot wiedzial i widzial, ani rosjanie nie powiedza tez jak naprawde bylo. Aha. Ty twierdzisz, ze Rosjanie (Duma Panstwowa) oficjalnie przyznali, ze ich najnowoczesniejszy mysliwiec (pomijam SU-57 bo to dalej prototyp), ktorego by chcieli eksportowac, nic nie widzial i byl slepy i gluchy. Bardzo to ciekawe, bardzo... Z checia bym ten raport poczytal, jezeli on istnieje i potrafisz go zacytowac...

Davien
środa, 29 stycznia 2020, 15:59

Dziecko, ja przynajmniej jak ty jako fantasy nie pisze o P-51 Mustang ciągle słuzacych w USAF wiec nie rób z siebie większego... niz jestes:) Dane IRST OLS 35 sa doskonale znane i jest to obecnie prymitywny system ledwo zdolny do wykrycia z 30km takiego Su-27( z tyłu do 90km) a nie F-22 Ba, Rosjanie w raporcie przyznali ze był tam tylko jeden F-22 a Raptory lataja parami wiec kolejna kompromitacja. Alei tak tego nie zrozumiesz:)

Fantasy by davidek.
piątek, 31 stycznia 2020, 11:39

A gdzie ja napisałem, że USAF dalej użytkuje P-51 Mustang? Potrafisz to udowodnić?

Janusz
wtorek, 21 stycznia 2020, 19:58

Tak twierdząc, niewątpliwie opierasz się na własnych doświadczeniach,dzielny chłopcze.

janusz z passeratu
środa, 22 stycznia 2020, 10:30

Nie, no czerpie z danych historycznych, przecież migi zestrzeliwały F-16 już wielokrotnie w wielu konfliktach na całym świecie..... a, nie.... czekaj.....

Stari i mądry
wtorek, 21 stycznia 2020, 18:46

Widziałes kiedyś by F-16 uciekały przed rosyjska CUD techniką? Statystyki mówia coś innego.

Glinnik
wtorek, 21 stycznia 2020, 15:25

Wreszcie polscy piloci cos zrobili w tym roku i pewnie to wszystko.

Zenek
wtorek, 21 stycznia 2020, 15:18

Tak naprawdę to jest pojedynek ekonomiczny. Takie poderwania, loty, prowokowania, przechwycenia itp kosztują konkretne i niemałe pieniądze. NATO rozkłada to na wielu członków, na ogół dosyć majętnych. Rosja sama finansuje napinanie muskułów. Ciekawe ile tak da radę.

sfdsfsdfdsfsd
wtorek, 21 stycznia 2020, 16:30

To nie jest pojedynek ekonomiczny(za małe kwoty), ale testowanie systemu.

Drrd
wtorek, 21 stycznia 2020, 21:56

Raczej podtrzymywanie w gotowości

rydwan
wtorek, 21 stycznia 2020, 18:21

w pełni sie z toba zgadzam ,wystarczy przyglądnąć sie trason niezapowiedzianych wizyt i częstotliwości >Ruskie szykują sobie korytaże powietrzne o najmniejszej częstotliwości sprawdzeń plus w razie w czas dolotu przeciwnika .

Naczelny informator WP
wtorek, 21 stycznia 2020, 15:18

Ale clickbaitowy tytuł

wtorek, 21 stycznia 2020, 17:17

Owszem. Teraz tylko wyczekiwać ataku brygad sieciowych Putina.

Kapustin
wtorek, 21 stycznia 2020, 15:08

Szojgu w Kaliningradzie to niespodzianka

wiesiek
środa, 22 stycznia 2020, 08:21

Jak by się nad tym zastanowić to w sumie żadna :)

Turcja air
wtorek, 21 stycznia 2020, 15:01

Powinni je zestrzelić.

jan
środa, 22 stycznia 2020, 20:02

Słusznie. Zestrzelenie obcego samolotu wojskowego w międzynarodowej przestrzeni powietrznej to akt wojny. Chciałbyś mieć za przeciwnika Rosję? NATO nie ruszyłoby palcem bo to byłaby nasza, prywatna polsko - rosyjska wojna.

Rzyt
wtorek, 21 stycznia 2020, 16:19

Najlepiej żebyś z rodziną na pokładzie był...zabić wszystkich i zagłosować na popis i zapłacić nowy podatek...co mało wojenki było na terenach RP? Co marzy ci się płomienne przemówienie o guziku od mundury i honorze? Bierz kalacha i leć na Ukrainę lub kup se łuk i do Warszawy pod ambasadę Rosji

Poirytowany
wtorek, 21 stycznia 2020, 17:24

Znasz teorie, ale nie rozumiesz co to Rzeczpospolita. Więc wyjaśniam, Nie znamy pojęcia pokoju za wszelką cene, nie dzielimy zła na mniejsze i większe, Najpierw Bóg, potem Honor i Ojcowizna Rzeczpospolita.

Irry
środa, 22 stycznia 2020, 10:55

A na końcu Zaleszczyki.

Ypon
środa, 22 stycznia 2020, 01:12

Z tym Bogiem to pojechałeś, podaj telefon do Watykanu będziemy telefonować w razie pożogi co robić z Ojcowizną?

Grzesiek
wtorek, 21 stycznia 2020, 19:33

Jak to się łatwo pisze w czasach pokoju gdy to nic nie kosztuje.

Adamski
wtorek, 21 stycznia 2020, 19:30

Naturalnie, a zaraz potem 6 mln trupów. Ach ten nasz honor, nikt takiego nie ma, w tym jesteśmy najlepsi!

Kij
wtorek, 21 stycznia 2020, 18:52

Dzięki takim głupotom ponieśliśmy jedne z największych strat osobowych i materialnych w IIWS, tylko po to żeby nic nie osiągnąć i trafić pod sowiecki but jak inni, którzy nie kozaczyli i swoje zasoby zachowali w dużej mierze nienaruszone... A o naszym losie w sensie geopolitycznym ostatnio decydowaliśmy wieki temu i to se raczej nie vrati...

laboba
środa, 22 stycznia 2020, 10:57

Między Nazistami a Komunistami wyboru wielkiego nie mieliśmy. Albo bylibyśmy kolonią Niemiecką albo tak jak to się stało po 1945 - Sowiecką. Odwaga jest ważna a nikt nie przewidział, że II WŚ zabierze tyle ofiar cywilnych. Zginęło około 80 mln ludzi. No i połowa tych 6 milionów to byli polscy żydzi których Hitler szczególnie likwidował.

obalaczmitow
wtorek, 21 stycznia 2020, 15:01

Ale w czym denty problem. Tytuł sugeruje jakby się jakieś walki odbywały - a tutaj wystartowały podleciały i wróciły - i co z tego? Ze wszystkiego można zrobić wielkie halo. Leciały w przestrzeni międzynarodowej, były widoczne dla radarów więc w czym problem - kontrola lotów wiedziała gdzie się znajdują - ot taki happening i nic więcej. "Ale dzwony już biją na alarm" - .......

robo
wtorek, 21 stycznia 2020, 19:01

" kontrola lotów wiedziała gdzie się znajdują " jako że kretynizm twojego komentarza jak zawsze dorównuje kretynizmowi rosyjskich "pilotów" od razu wiadomo skąd stukasz w klawiaturę... wojskowy samolot z wyłączonym transponderem nie jest widoczny w cywilnym systemie ATC ... SAS z Kopenhagi do Poznania po starcie został ostrzeżony przez szwedzką OPLOT że przed nim w korytarzu rosyjski idiota i było to raczej w ostatniej chwili ...

Kij
wtorek, 21 stycznia 2020, 18:49

Cywilna kontrola ruchu powietrznego praktycznie nie dysponuje radarami pierwotnymi, więc nie ma szansy lokalizować samolotów bez włączonego transpondera i/lub łączności radiowej...

As
wtorek, 21 stycznia 2020, 14:59

Słusznie że nie poleciały Polskie. Nie ma co eskalować konfliktu, a obcy to obcy.

sża
wtorek, 21 stycznia 2020, 14:59

Ile żeśmy zestrzelili? I dlaczego tak mało?

Ja
środa, 22 stycznia 2020, 00:34

Wszystkie

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama