„Polski” żaglowiec szkoleniowy dla Wietnamu zakończył dziewiczą podróż

30 stycznia 2016, 11:19
Fot. Andrzej Nitka
Fot. Andrzej Nitka
Defence24
Defence24

Do portu Nha Trang zawinął zbudowany w Polsce, a konkretnie w stoczni Marine Projects w Gdańsku, nowy wietnamski żaglowy okręt szkolny „Lê Quý Đôn”. Jednostka ta będzie służyła studentom tamtejszej Akademii Marynarki Wojennej (Học Viện Hải Quân Việt Nam), która ma siedzibę właśnie w Nha Trang.

W swój dziewiczy rejs wyruszył on z Gdańska 27 września ubiegłego roku. Trasa rejsu  mieszanej polsko-wietnamskiej załogi pod dowództwem kapitana Piotra Leszczyńskiego wiodła przez Wyspy Kanaryjskie, Kanał Panamski, a następnie przez wyspy Marshalla i Filipiny. 

Nowy wietnamski okręt ma 950 t wyporności, jego długość całkowita (z bukszprytem) wynosi 67 m, zaś sam kadłub ma wymiary 58,3 x 10 x 4 m. Jego siłownia składa się z silnika napędowego Caterpillar C32 co pozwala na osiągnięcie prędkości 12 w. (bez użycia żagli). Natomiast manewrowość zwiększa dziobowy ster strumieniowy, zasilany podobnie jak i inne urządzenia pokładowe przez dwa generatory Caterpillar C9. Co zrozumiałe do napędu jednostki służyć mogą również żagle o ogólnej powierzchni 1400 m² rozpinane na trzech niemal 41-metrowych masztach.

Załoga stała żaglowca liczy 30 ludzi dodatkowo można zaokrętować 80 kadetów, dla których przewidziano kabiny 12-14 osobowe oraz salę szkoleniową wyposażoną w sprzęt komputerowy. Autonomiczność okrętu określono na 45 dni.

(AN)

 

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 8
Reklama
fr
poniedziałek, 1 lutego 2016, 14:24

piękny żaglowiec..

RudeBoy
niedziela, 31 stycznia 2016, 19:38

Faktycznie ta nadbudówka z przodu bardzo psuje wygląd Z nią wygląda jak większy kuter rybacki

mekongdelta
sobota, 30 stycznia 2016, 18:21

czyli polak potrafi, dolozyc 35mm i zespol z gawronem rzadzi na baltyku

moby dick
sobota, 30 stycznia 2016, 16:51

Brzydactwo. Widziałem ładniejsze trawlery...

Mariak
sobota, 30 stycznia 2016, 15:02

Uderzenie estetyczne!!!

TT
poniedziałek, 1 lutego 2016, 08:29

Jak to miło, że tylu fachowców i estetów jest na forum:) Wietnamczykom projekt się podobał a to chyba najważniejsze.

grogreg
niedziela, 31 stycznia 2016, 11:51

Ta nadbudówka... chyba mostek kapitański .... pod fokmasztem to naprawdę konieczna? Psuje linię.

Drgrin
niedziela, 31 stycznia 2016, 11:12

Sterówka jest z przodu, bo zmieniły się przepisy o widoczności ze stanowiska sternika i nie dało się inaczej. Przez to proporcje są inne niż klasyczne, pod żaglami wygląda znacznie lepiej. Polecam znaleźć na necie i przeczytać wywiad z konstruktorem, p. Zygmuntem Choreniem, serce rośnie.

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama