Rosjanie boją się utraty Krymu? [FOTO]

19 marca 2021, 08:14
2638
Fot. mil.ru
Reklama

Rosjanie przygotowują swoje wojska powietrzno-desantowe do szybkiego wzmocnienia garnizonu wojskowego, rozmieszczonego na Półwyspie Krymskim. Może to oznaczać, że w planach rosyjskich założono zniszczenie Mostu Kerczeńskiego w przypadku ewentualnego konfliktu zbrojnego z Ukrainą i konieczność korzystania przy uzupełniania sił w pierwszej kolejności z drogi powietrznej.

Rosyjskie ministerstwo obrony poinformowało, że wojska powietrzno-desantowe stacjonujące na terenie Południowego Okręgu Wojskowego ćwiczyły desantowanie z powietrzna i morza na teren Półwyspu Krymskiego. Zadanie realizowano w czasie kilkudniowych ćwiczeń, w ramach których wcześniej dokonano przerzutu spadochroniarzy wraz ze sprzętem na Półwysep Krymski z ich stałego miejsca bazowania w Krajach Stawropolskim i Krasnodarskim. Później pododdziały 247. gwardyjskiego, desantowo-szturmowego pułku kozaków kaukaskich ćwiczyły ładowanie sprzętu do samolotów transportowych na lotnisku „Kirowskoje” na Krymie (na północ od Teodozji).

image
Fot. mil.ru

W epizodzie manewrów na lotnisku „Kirowskoje” dokonano załadunku trzech bojowych pojazdów desantu BMD-2K-AU na samoloty Ił-76MD wojskowego lotnictwa transportowego rosyjskich sił powietrzno-kosmicznych. Wcześniej pojazdy te miały odbyć długi przemarsz po drogach polnych i asfaltowych w realnych warunkach życia cywilnego. Transport odbywał się więc pod nadzorem wojskowej policji drogowej, a na całej trasie funkcjonowały posterunki regulacyjne.

image
Reklama
image
Fot. mil.ru

Wszystkie załadowane pojazdy oraz 350 żołnierzy zostało później przebazowanych drogą lotniczą i desantowanych na spadochronach we wskazanym rejonie Półwyspu Krymskiego (poligon „Opuk”). Ich wsparciem i zabezpieczeniem byli komandosi kompanii szturmowej wysadzeni ze śmigłowców Mi-8AMTSz. Dodatkowo część żołnierzy oraz sprzęt artyleryjski wysadzono na brzeg z okrętów desantowych rosyjskiej Floty Czarnomorskiej. Teren desantowania był wcześniej rozpoznany z wykorzystaniem bezzałogowych statków powietrznych „Orłan-10”. W sumie według resortu obrony Rosji, w całych manewrach bierze udział ponad 2 tysiące żołnierzy i ponad 500 sztuk sprzętu wojskowego pod dowództwem generała-majora Andrieja Suchowieckiego, który na co dzień jest dowódcą 7. gwardyjskiej, górskiej dywizji desantowo-szturmowej z Noworosyjska.

image
Fot. mil.ru

Nie jest to zresztą nic dziwnego, ponieważ pododdziały przerzucone na Krym pochodziły właśnie z wchodzących w skład 7. dywizji: 247. gwardyjskiego, desantowo-szturmowego pułku kozaków kaukaskich ze Stawropola oraz 1141. gwardyjskiego pułku artylerii z Anapy. W działaniach wykorzystuje się dodatkowo siedem samolotów wojskowego lotnictwa transportowego Ił-76MD, samoloty szturmowe i lotnictwo armijne.

image
Fot. mil.ru

Ćwiczenie wojsk powietrzno-desantowych na Krymie może budzić zdziwienie, ponieważ teoretycznie łatwiejszym sposobem wzmocnienia garnizonu krymskiego jest wykorzystanie drogi lądowej przez Cieśninę Kerczeńską (dzięki przeciągniętemu tam mostowi drogowo-kolejowemu) lub drogi morskiej (dzięki okrętom desantowym). Rosjanie zaczęli sobie jednak prawdopodobnie zdawać sprawę, że Ukraina posiada już systemy uzbrojenia, które mogą przerwać morskie linie komunikacyjne lub, jeżeli nie zniszczyć, to przynajmniej uszkodzić most kerczeński.

image
Fot. mil.ru

Dlatego do wzmocnienia obrony Półwyspu Krymskiego przewidują również wysłanie tam wojsk powietrzno-desantowych do czasu, gdy pomoc nie przebije się drogą lądową – przede wszystkim przez wschodnią Ukrainę. W pierwszej kolejności planuje się oczywiście użycie sił stacjonujących na terenie Południowego Okręgu Wojskowego i dlatego są one teraz przygotowywane do działania w specyficznych warunkach, jakie panują na Krymie i ograniczeń z tym związanych. Ćwiczono m.in. odbicie lotniska „zajętego przez nielegalne grupy zbrojne”, by przygotować je do przyjmowania samolotów transportowych ze wsparciem.

image
Fot. mil.ru
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 95
Reklama
Kazimierz Figiel
poniedziałek, 22 marca 2021, 13:31

Rosjanie zaczęli sobie jednak prawdopodobnie zdawać sprawę, że Ukraina posiada już systemy uzbrojenia, które mogą przerwać morskie linie komunikacyjne lub, jeżeli nie zniszczyć, to przynajmniej uszkodzić most kerczeński ! ! ! ....... Panie dziennikarzu jak by banderowcy uszkodzili most kerczański to z Ukrainy została by tylko kupka gruzów - a do tego nie potrzeba jest desantu wojska na półwysep Krymski

kola
piątek, 19 marca 2021, 20:38

Co to za broń na ostatnim zdjęciu?

TrzcinQ
piątek, 19 marca 2021, 19:37

Aby być całkowicie obiektywnym uważam że Krym najmniej należy się Ukrainie

Tur/ek
sobota, 20 marca 2021, 16:57

Krym powinien należeć do Turcji bo najbardziej im się należy.

Ach
sobota, 20 marca 2021, 12:19

Obiektywnie należy się Tatarom Krymskim ale na pewno nie rossji

TrzcinQ
sobota, 20 marca 2021, 23:39

Na PEWNO TO nie należy się Ukrainie. Osobiście mi to lata

Jahiramać
sobota, 20 marca 2021, 00:41

Jakie ma znaczenie twoja opinia ?

dim
piątek, 19 marca 2021, 19:34

Ależ kto powiedział, że desantować się mają na Krymie ?! Ukraina ma więcej brzegów !

dim
sobota, 20 marca 2021, 17:28

Zresztą, nie muszą desantować się na żadnym ukraińskim brzegu. Mogą gdzieś, gdzie nikt na nich nie czeka. Albo smacznie i "bezpiecznie" śpi.

adamer
piątek, 19 marca 2021, 18:40

Wszystkie ziemie rdzennie rosyjskie powinny wrócić do Rosji. Obecne granice to potencjalny konflikt. Ta sprawa powinna zostać załatwiona bo idzie duża wojna.

Max
sobota, 20 marca 2021, 10:52

Rdzennie rosyjskie ziemię, to ziemię księstwa moskiewskiego, z czasów złotej ordy

E2rd
sobota, 20 marca 2021, 09:37

Krym to ziemia Tatarów. Stalin pomieszał narody i wysiedlił Tatarów.

Jan BZ
sobota, 20 marca 2021, 20:17

Tatarów? Nie Mongołów? Nie Greków? Nie Turków? Włodzimierz I ks.ruski z Nowogrodu Wielkiego też tam onegdaj rządził. Odwoływanie się w takiej sytuacji do historii rodzi pytanie o punkt początkowy rozważań. Kopanica (czyli w starym j. polskim "pagórek") była grodem Słowian Zachodnich przez kilkaset, może blisko tysiąc lat. Nazwa Berlin, którego Kopanica (Köpenick) jest teraz częścią, znana jest od lat niespełna ośmiuset. Czy taka historia ma jakikolwiek wpływ na rozpoczęcie dyskusji o obecnej przynależności państwowej tych ziem?

Autor
poniedziałek, 22 marca 2021, 19:41

Dokładnie, inaczej trzeba by zadać pytanie do kogo powinien należeć Wrocław, Szczecin, Gdańsk etc. Rozważania trochę bez sensu...

Sailor
piątek, 19 marca 2021, 20:41

Gdyby Rosja miała powrócić tylko do rdzennych ziem stała y się krajem wielkości obecnej Polski.

Matros
niedziela, 21 marca 2021, 12:14

Lepiej zastanów się, jak w takim przypadku powinna wyglądać Ukraina ograniczona do rdzennych ziem. Byłyby to wtedy obszar co najwyżej dawnych Dzikich Pól i nic wiecej...

Davien
niedziela, 21 marca 2021, 18:45

A to sobie popatzr jaka była Rus Kijowska.

Cds
piątek, 19 marca 2021, 19:48

Czyli nie Krym.

dim
piątek, 19 marca 2021, 19:11

Oj, to byłoby dość mało ziem, Rosja musiałaby zmniejszyć swą powierzchnię o 80%, licząc delikatnie. W szczególności, w syberyjskiej części FR Rosjan prawosławnych mieszka tylko 7 mln. Otóż niemal każdy rzeczywisty Rosjanin deklaruje się tam jako prawosławny, gdy pozostałe ludy chętnie piszą "Rosjanin-ateista". Inaczej trudno o dobrą pracę. A już nie daj Boże przedstawiać się jako nie-Rosjanin, nie-Białorusin, nie-Ukrainiec. Polak, może to być tylko w formie "miałem dziadka Polaka". Może i byli i jacyś inni... mniej ostrożni... Stalina nie przeżyli.

Lechosław
piątek, 19 marca 2021, 17:55

Co za bzdury! Krym jest i będzie rosyjski.

piątek, 19 marca 2021, 20:06

Taka prawda.

BUBA
piątek, 19 marca 2021, 18:55

Krym niygdy nie byl rosyjski chyba ze Tatarzy to tez rosjanie.

Polak2
sobota, 20 marca 2021, 07:44

Także Krym nie jest Tatarski też kiedyś go podbili

Eee tam
piątek, 19 marca 2021, 16:50

Krym jest odwiecznie rosyjski ledwo od 1785 roku a i później nie raz go tracili by później odzyskiwać więc tam się jeszcze będzie działo.

BUBA
piątek, 19 marca 2021, 18:56

Krym to panstwo Tatarskie i powinno byc suwerenne.

sobota, 20 marca 2021, 07:47

Tatarów tam jest tylko 12 procent to jakie państwo Tatarskie

piątek, 19 marca 2021, 19:34

A jak nas najadą

dim
piątek, 19 marca 2021, 19:14

Tatarzy mieszkali wewnątrz półwyspu, wybrzeża, do lat 20-stych XX wieku były greckie. Rady miejskie wielu miejscowości zaprotokołowane są po grecku, a tylko uchwały ich zebrań po rosyjsku.

Krym
piątek, 19 marca 2021, 15:49

Widać czego ruskie się boją. Biden powiedział krótko "to się wkrótce okaże" i Rosja pełne majty ma i nieprzewidywalnie się miota bo nie wie czego się spodziewać. Niespodzianki są najlepsze. Krym to ziemie Ukrainy Ruskie muszą go oddać i wypłacić odszkodowanie. Nara :)

SOWA
sobota, 20 marca 2021, 00:14

Biden może sobie grozić bo to nie USA odczują wojnę z Rosją na własnej skórze Straty poniosą państwa regionu a później całej Europy. Nie martwię się o Waszyngton, Amerykanie będą walczyć do ostatniego Polaka, włos z głowy im nie spadnie...czy nam się podoba czy nie musimy dogadać się z Rosją bez Amerykanów. Jednak aby to zrobić należy budować niezależne silne państwo tak jak robi to Turcja. Problem w tym, że my nic nie robimy, ba nie potrafimy rozmawiać nawet z Amerykanami a co dopiero z Rosją.

***
piątek, 19 marca 2021, 15:26

Po militarnej likwidacji federacji moskiewskiej desantu nie będzie, na pewno.

Politolog
sobota, 20 marca 2021, 09:29

Masz pewnie rację. Niestety nas też nie będzie.

xyz
piątek, 19 marca 2021, 15:18

pod koniec lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku wszystkim się zdawało, że zsrr będzie trwał wiecznie. piętnaście lat później „z żalem” żegnaliśmy ostatniego radzieckiego żołnierza. siłą nikt krymu odbijał nie będzie ale to, co się z nim stanie jest sprawą otwartą.

Olender
piątek, 19 marca 2021, 15:04

Co za bzdura... Rosjanie nie boją się stracenia Krymu... Rosjanie przygotowują się do połączenia Krymu drogą "lodową". Czyli generalnie Rosjanie przygotowują się do ataku. Problemem coraz większy Krymu jest brak wody i Rosjanie aby ją zdobyć muszą połączyć Krym z lądem czyli zdobyć Mariupol i iść pod Zaporoże aby dotrzeć pod lewy brzeg Dniepru skąd mogą czerpać wodę dla Krymu. Bez wody Krym staje się zwyczajnie pustynią bez szans na normalne rolnictwo a przede wszystkim aby się mogło jakoś samo utrzymać. To są przygotowania do inwazji

Mike Texas
sobota, 20 marca 2021, 08:37

Zgadzam side w 100%. Nie zdziwił bym się jak by to zrobili na Euro 2021.

TrzcinQ
piątek, 19 marca 2021, 19:34

Zgadzam się

rob_bal
piątek, 19 marca 2021, 19:01

moim zdaniem dokładnie o to chodzi, a nie wzmacnianie garnizonu krymskiego

SOWA
sobota, 20 marca 2021, 00:16

Widać to nawet w mediach rosyjskich, gdzie trwa wzmożona kampania propagandowa dotycząca Krymu i Ukrainy. Dla mnie wygląda to też na przygotowania do "czegoś większego".

BUBA
piątek, 19 marca 2021, 14:26

Krym to powinno byc samodzielne Tatarskie Panstwo

Alexy
piątek, 19 marca 2021, 14:24

Moskale ćwiczą na okupowanym terytorium Ukrainy, nie inaczej. Nie do wiary by Rosjanie ćwiczyli obronę, przecież to armia od czasów Złotej Ordy zawsze nastawiona na podbój i podporządkowanie cudzych terytoriów. Te manewry to też zadyma przed kolejnym agresywnym krokiem, lub by podnieść morale biednych mieszkańców Krymu. Są oni tylko pionkami w brudnej geopolitycznej grze Putina i spółki. Imperatorskie posunięcia, jak nie ma wody, trzeba dać igrzyska!!!

Gienek
piątek, 19 marca 2021, 13:45

Ćwiczą bo mają armię i do ćwiczeń zawsze jest jakiś tam scenariusz. A Krym jest własnością Tatarów Krymskich

Autor
piątek, 19 marca 2021, 13:45

O czym wy piszecie ? Krym zawsze był rosyjski, ststnial w ramach kraju związkowego tylko pod warunkiem gdy Ukraina też była w tym układzie. Dziś Ukraina się rozpada, również dzięki wujowi samowi

Darek
piątek, 19 marca 2021, 18:07

Zawsze? Od 1785 r., czyli między pierwszym a drugim rozbiorem Polski, a i tak nie zawsze Krym był rosyjski od tamtej pory. Czy zatem mam rozumieć, że Polska powinna być również rosyjska, skoro zdobyta mniej więcej w tym samym okresie?

Katon
piątek, 19 marca 2021, 13:42

Równie dobrze może to być przećwiczenie desantu powietrznego i Karskiego na tyłach Ukraińców gdyby zechcieli zrobić coś głupiego.

politka to nie bajki
piątek, 19 marca 2021, 13:01

Co za głupoty - Mają poligon to ćwiczą, a dorabianie do tego teorii to żałosna twórczość. Kto niby Rosji i czym miałby ten Krym odebrać - tak konkretnie? Ukraina? NATO? Turcja? - kto? Próba ataku na Krym to misja samobójcza i każdy to wie i Rosjanie się tego nie boją. Jedyne co może się stać to prowokacja Ukrainy aby wyciągnąć kasę od "zachodu" na dalsze funkcjonowanie Państwa bo w kasie psuto. Ostatnio podrożał gaz , teraz ma podrożeć prąd, wprowadzają nowe podatki a ludziom się to coraz bardziej nie podoba i szykuje się nowy Majdan, który zdmuchnie reformatorów i stąd jedyna myśl to rozpętać wojnę z Rosją i żebrać o kasę od zachodu - ale to misja samobójcza a jedynie USA może do tego zachęcić władze ukraińskie bo nie ma to jak posyłać na śmierć przeciwko swojemu wrogowi obywateli innego kraju.

TruGrom
piątek, 19 marca 2021, 12:50

Szykuje sie znowu wojenka z Ukrainą

Wiesław
piątek, 19 marca 2021, 12:29

Krm należy się Tatarom krymskim i tyle w temacie

Smutny
piątek, 19 marca 2021, 16:11

A Śląsk Ślązakom, Gdańsk Kaszubom i Przemyśl Ukraińcom, Wzgórza Golan Syrii, Texas Mexykowi, Kosowo Serbii itd itp. Prawda?

Kazik :)
sobota, 20 marca 2021, 07:47

Prawda!!!!

Antydebil
sobota, 20 marca 2021, 05:56

Prawda

Ech
sobota, 20 marca 2021, 00:11

Prawda. Czeczenia należy się Czeczenom, Mołdawia należy się Mołdawii.

Wkurzony
piątek, 19 marca 2021, 15:50

Włodzimierz I Wielki (960-1015) zmienił się całkowicie po przyjęciu chrztu w Chersonezie (Krym) i ślubie z Anną Porfirogenetką, siostrą cesarza Bizancjum, Bazylego II Bułgarobójcy w 988 r. W Kijowie wzniósł cerkiew Dziesięcinną oraz założył pierwszą na Rusi szkołę.

Skleroticus
sobota, 20 marca 2021, 08:40

Rusin, nie Moskal. Poza tym po najazdach mongolskich w Kijowie "zostało mnie niż 200 ognisk" jak pisze kronikarz. Rację mają Ukraińcy, że wam nie chcą oddać swojej historii.

oder
piątek, 19 marca 2021, 15:36

A komu nalezy się Dolny Sląsk, Warmia i MAzury oraz Pomorze, no wymysl coś mądrego.

sprostowanie
piątek, 19 marca 2021, 12:29

Nawet "zakute łby" w rassiji zaczęły pojmować, że raz odebrany Krym nie będzie wiecznie rosyjski, nadejdzie czas, gdy ukry upomną się o swoje.

Sarmata
piątek, 19 marca 2021, 17:20

No i co te ukry zrobią? I od kiedy to ich? Ukraincy do Krymu mają podobne prawa jak do Lwowa. Krym był pod tymczasową okupacją ukrainska a Lwów jeszcze jest.

klawiatura
piątek, 19 marca 2021, 15:52

Ukry co najwyżej mogą sobie podbić czoło, ruskie wojsko to nie kobiety, starcy i dzieci.

Wkurzony
piątek, 19 marca 2021, 15:51

Krym NIGDY nie był ukraiński. Poza tym nigdy w historii nie było takiego kraju jak Ukraina.

FOX
piątek, 19 marca 2021, 22:05

Najszczersza prawda i najlepszy komentarz w tym temacie.

ciekawy
piątek, 19 marca 2021, 20:44

Federacji Rosyjskiej też nigdy nie było. Powstała dopiero po rozpadzie ZSRR w 1989 roku.

pryb
piątek, 19 marca 2021, 15:47

A od kiedy to Krym jest ukrów, dostali go 50 lat temu od innego ukra chruszczowa. Oni maja tyle do gadania na temat Krymu, jak amerykanie o demokracji.

ito
piątek, 19 marca 2021, 12:26

"teoretycznie łatwiejszym sposobem wzmocnienia"- pierwsze słyszę, żeby w ćwiczeniach wojskowych chodziło o to, żeby było łatwo. Jakoś cała rzecz nie kojarzy mi się z lękiem o Krym, a raczej z konsekwentnie budowanymi przez Rosjan zdolnościami znalezienia się wojsk "na gwizdnięcie" w dowolnej części kraju. Czego i naszemu wojsku życzę, a czego w czasie gier sztabowych, albo też ćwiczeń na symulatorach, się nie wykształci (patrz skutki jesiennych deszczów na Bałkanach dla kontyngentu SFOR- na dzień dobry zostali praktycznie sparaliżowani. Po jakimś czasie nauczyli się, jak sobie radzić i jaki sprzęt jest potrzebny, i może dobrze nie było, ale funkcjonowali).

henry
piątek, 19 marca 2021, 12:16

Ukraina nigdy nie zabierze Krymu Rosjanom. Nie zgodzą się na to mieszkańcy Krymu, których jest prawie 100 % . Ukraina powstała gdy Rosją rządzili gruzinscy i ukraińscy mordercy jak Stalin , Beria, czy Chruszczow.

Wojtek
środa, 7 kwietnia 2021, 20:35

Mieszkańcy Krymu wolą do Ukrainy.

analityk
piątek, 19 marca 2021, 16:01

Genialna mysl - mieszkancow Krymu jest prawie 100%. A pozostaly % to kto?

swoj
piątek, 19 marca 2021, 12:13

Jasne okupują i mają problem w sumie dziwnie że kraj co ma największą powierzchnię musi podkradać skrawki terenu i konfliktować się z światem wolnym?

Sarmata
piątek, 19 marca 2021, 17:24

A ukraina nie powstała czasem na terenach ukradzionych innym nacjom? Bo Polacy, Słowacy,Węgrzy i Rumuni i Rosjanie mają prawo tak sądzić. Prawdziwa ukraina to okolice Kijowa.Zresztą ukraincy to nawet nie naród. Słownik ukrainski to około 6 tysiecy słow. Słownik przecietnego narodu w europie to ponad 20 tysiecy słow. Język ukrainski jest tak ubogi bo jest sztucznie stworzony i to praktycznie zniekształcony Polski plus Rosyjski.

piątek, 19 marca 2021, 19:23

ZSRR dumnie twierdził, że mieści 100 narodów...

TrzcinQ
sobota, 20 marca 2021, 07:56

a USA 1000 i co z tego?

odins
piątek, 19 marca 2021, 15:42

Nie rób z siebie idioty, Krym należał do Rosji od 18 wieku, w 1953 r, jakis ukrainiec chruszczow przyłaczył go do no własnie kogo, był wtedy ZSRR, tak więc Krym nazwijmy to w "granicach" ukrów był przez około 50 lat. Więc do kogo należał. Amerykanie zabrali Kosowo i pobudowali na historycznym miesjcu dla Serbów ....... największą w Europie baze wojskową, więc czyje jest KOSOWO, amerykanskie czy Serbskie.

Billabongpl
sobota, 20 marca 2021, 10:23

200 lat to jakis wyznacznik ? To juz grey I panstwa wloskie dłużej sie tam utrzymały 200 lat i wszystko ich dobre

Ech
sobota, 20 marca 2021, 00:06

Krym o wiele dłużej był tatarski. Więc?

Steve
piątek, 19 marca 2021, 12:11

To raczej wygląda na ćwiczenie operacji zaczepnych na terenie wschodniej Ukrainy (zajmowanie lotnisk) niż na Krymie. Ostatnio pojawia się sporo informacji o możliwym wznowieniu działań.

John Doe
piątek, 19 marca 2021, 11:40

Jeśli Rosjanie zdecydują się na konflikt pełnoskalowy z Ukrainą, to skończy się to dla nich wewnętrzną katastrofą - kraj się rozsypie jak za I wojny światowej

January
piątek, 19 marca 2021, 11:20

Kto podbije Krym, że Rosjanie boją się utraty Krymu? Czyżby Ukraina podbije Rosję? Rzeczywiście most można zniszczyć, ale jakie nastąpią konsekwencje wojskowe dla Ukrainy. Zachód się odwróci, ponieważ Ukraina nie jest członkiem NATO, a nikt nie będzie ryzykował doprowadzenie do wojny jądrowej.

A. A. Власов
sobota, 20 marca 2021, 16:54

Ukraina zaczęła używać tureckich bsl typu Bayraktar TB2 i okazało się, że co najmniej jeden z tych dronów był w stanie sobie swobodnie wlecieć w przestrzeń powietrzną Półwyspu Krymskiego i zbliżyć się na odległość kilkunastu kilometrów do obszaru stacjonowania rosyjskiej obrony powietrznej, pozostając przy tym dla niej niezauważonym. Pokrążył przy wyrzutniach plot, pofotografował i wrócił. I taka to rosyjska obrona Krymu - żródło informacji to rosyjska, prokremlowska agencja informacyjna ANNA-News. To o czym tu mówimy? Choinka, pupa i kamieni kupa.

Rain Harper
piątek, 19 marca 2021, 10:32

Ciekawe czy Ukraińcy mogą wykryć taki desant radarowo i stłuc strefę lądowania artylerią rakietową.

Jacek
piątek, 19 marca 2021, 14:48

W przypadku przeprowadzenia operacji powietrzno-desantowej na dużą skalę, to system obrony powietrznej przeciwnika zostałby skutecznie obezwładniony. Lądowanie sił desantu odbyłoby się w różnych miejscach, co ograniczyłoby możliwość przeciwdziałana. Stanowiska artlerii rakietowej również zostałyby zaatakowane, a więc rónież zagrożenie z tej strony zostałoby wyeliminowane...

Davien
piątek, 26 marca 2021, 17:48

A czym niby by go obezwładnili? Wysłali własne samoloty przeciwko ukraińskim i ukraińskiej OPL? Czy posłali flote Czarnomorska pod ukraińskie pociski pokr?

piątek, 19 marca 2021, 18:35

Nie. Podaję kontrprzykład: Arnhem.

Jacek
niedziela, 21 marca 2021, 12:09

Przykład jest niestety chybiony. Proponuję lepiej zapoznać się z historią operacji Market Garden. Skala błędów popełnionych przez brytyjskiego marszałka Montgomery’ego przy planowaniu tej operacji powietrznodesantowej była tak szokująco duża, że niektórzy z amerykańskich dowódców uznało ją za celowy (sic!) sabotaż...

Obserwator
piątek, 19 marca 2021, 10:19

Ukraina może sobie tylko nocami śnić na temat Krymu żadna siła nie odbierze Krymu Rosji. Wszyscy tylko skaczą jak pajace w tym temacie. Może przypomnieć pieniaczom o tym że Izrael okupuje ziemie palestyńskie za przyzwoleniem a wręcz obroną USA gdzie dokonuje się eksterminacja ludności wszelkimi sposobami łącznie z ich mordowaniem i co ano nic tylko gadka po kątach i to cicho bo Żyd może usłyszeć i będzie draka.

KrzysiekS
piątek, 19 marca 2021, 10:15

Rosja może stracić Krym tylko w jeden sposób w skutek nacisków i decyzji politycznych. Z militarnego punktu widzenia nikt im tam nie zagrozi w najbliższym czasie.

rob ercik
piątek, 19 marca 2021, 10:03

Ukraina zajmie Krym i kim go zaludni? Mieszkańcy półwyspu już dwukrotnie opowiedzieli się za przynależnością do FR ...

Wania
piątek, 19 marca 2021, 15:18

Mylisz mieszkańców z wojskami specjalnymi Kremla.

Alex
piątek, 19 marca 2021, 14:38

50mln ludzi może by się ktoś zdecydował.

Polak
sobota, 20 marca 2021, 03:01

Jakie 50

Monkey
piątek, 19 marca 2021, 09:32

Czyli będą bronić Krymu. Należało się tego spodziewać. Zapewne to odpowiedź na ukraińskie deklaracje chęci odzyskania półwyspu.

Lelum wypolerum
niedziela, 21 marca 2021, 02:39

@Monkey to raczej mogą być przygotowania do inwazji.

AA
piątek, 19 marca 2021, 09:28

I przed kim oni chcą bronić tego Krymu? Chyba przed mieszkańcami bo bieda tera tam aż piszczy brak wody terror służb i organizacji przestępczych a właściwie jedno nie wyklucza drugiego

January
piątek, 19 marca 2021, 15:24

Bieda to na Ukraina, która znajduje się w rozwoju gospodarczego poniżej 3 świata.

Łowca trolli
piątek, 19 marca 2021, 14:50

Zanim znowu będziesz pisał bzdury, to się najpierw dobrze zastanów! Zapamiętaj sobie, że wyświechtane propagandowe slogany nie są w stanie zastąpić rzeczywistych faktów! Zrozumiałeś? Pytanie z oczywistych względów ma charakter retoryczny...

Procek
piątek, 19 marca 2021, 14:13

Krym był taki piękny przed rosyjską inwazją. Turystyka i gastronomia kwitły, ludzie byli naprawdę życzliwi, można było bezpiecznie tam pojechać. Teraz to obóz.

Sarmata
sobota, 20 marca 2021, 11:48

No i nic się nie zmieniło , przynajmniej przed covidem. Możesz to sprawdzic tylko Polacy muszą tam jechać przez Rosję bo ukraincy swoich przepuszczają na Krym ale Polaków już nie.

Davien
piątek, 26 marca 2021, 17:50

Taak, tylko w twoich urojeniach bo nikt poza Rosja na Krym nie jeżdzi, a i ich wysyłą sie tam ukazem władzy.

Tweets Defence24