Macierewicz: Patrioty za mniej niż 5 mld dolarów

7 lutego 2018, 10:48
_DSC0319
Fot. M.Dura

Były Minister Obrony Narodowej Antoni Macierewicz poinformował w Telewizji Republika, że w czasie jego pracy w MON: wydano wszystkie pieniądze przeznaczone na modernizacje polskiej armii, zrealizowano zakup systemu przeciwlotniczego Patriot schodząc z ceny dziesięciu miliardów dolarów na mniej niż pięć miliardów dolarów oraz wzmocniono „flotę”. Jednocześnie uznał, że za wywołanie konfliktu, jaki powstał obecnie pomiędzy Polską i Izraelem mogą być odpowiedzialni Rosjanie.

Opinie na temat sposobu prowadzenia przez siebie modernizacji Sił Zbrojnych RP oraz działań Federacji Rosyjskiej w konflikcie polsko-izraelskim Antoni Macierewicz wygłosił w Telewizji Republika 6 lutego 2018 r. - w pierwszym programie stałego cyklu „Pilnujmy Polski”.

Modernizacja Sił Zbrojnych RP to był sukces

Minister Macierewicz zaapelował o niepoddawanie się fałszywym informacjom, które niby udają prawdziwe wiadomości i „walce dywersyjnej w sferze świadomości, bo ona ogrywa obecnie ogromna rolę”. Jako przykład, który go dotykał, gdy był ministrem obrony narodowej wskazał „próbę wmówienia obywatelom, Polakom, że prowadziliśmy słabą politykę modernizacyjną”.

Tymczasem, jego rząd miał być jedynym, który „wydał wszystkie pieniądze na modernizację armii w obu budżetach, który zrealizował tak wielką inwestycję jak właśnie zakup Patriotów, wzmocnił polską flotę, itd. Nie ma dziedziny w której nie zostałyby dokonane bardzo zasadnicze i fundamentalne zmiany, korzystne dla modernizacji polskiej armii, łącznie z przysłowiowymi dronami, z których się wyśmiewano, że ich nie będzie na pewno. Tak jak mówiono że na pewno nie będzie Patriotów, że zapłacimy za nie dziesięć miliardów itd., A zapłacimy dużo mniej niż połowę. To są klasyczne fake newsy i one się zakorzeniły gdzieniegdzie. I ja słyszę pogłos od czas do czasu wracający tych kłamstw, jakimi  próbowano obrzucać polskie Ministerstwo Obrony”.

Za sporem polsko izraelskim mogą stać Rosjanie

Według Macierewicza nadal mamy do czynienia z intensywną, złą wolą Rosji w stosunku do Polski. Były minister ON uważa, że wywołanie „sporu z Izraelem [o nowelizację ustawy o IPN], tą próbą wywołania antagonizmów między sojusznikami Stanów Zjednoczonych, czyli między Polską i Izraelem było operacją w której mogły wziąć udział czynniki rosyjskie”. Byłuy szef MON przypomniał przy tym, że „na Bliskim Wschodzie od pewnego czasu mamy sytuację bardzo szczególną. Rosja jest militarnie obecna na Bliskim Wschodzie bardzo aktywnie wspierając głównych wrogów Izraela”. Zgodził się również z sugestią dziennikarza prowadzącego, że na radykalne głosy w Izraelu może mieć wpływ silna diaspora rosyjska w Izraelu.

Macierewicz nie widzi natomiast żadnej presji w odniesieniu do Polski w obecnym postępowaniu Stanów Zjednoczonych. Według niego za taką presję można by „ewentualnie uznać” tylko pierwsze oświadczenie Departamentu Stanu. Drugie taki oświadczenie uznał jednak za coś zupełnie przeciwnego: „za wycofanie się i zrozumienie, niezręczności, nietaktu czy błędu popełnionego wcześniej”.

Przypomniał od razu, że „w tym samym czasie zostały zakończone, przygotowane przez mój zespół negocjacje dotyczące rakiet Patriot i to z naprawdę z bardzo dobrym wynikiem, zejściem ceny o połowę w stosunku do wcześniej zapowiadanej, pokazywanej jako możliwa Decydując się na tak zasadnicze obniżenie tej ceny w stosunku do pierwotnych punktów odniesienia, Stany Zjednoczone podkreśliły swoją wolę utrzymywania z Polską szczególnych, strategicznych stosunków” - podkreśił Macierewicz. 

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 69
Reklama
Wiewiórka 001
czwartek, 8 lutego 2018, 11:36

Z tego co powszechnie wiadomo pomiędzy siedzibą MON na Klonowej a ambasadą FR jest tajne podziemne przejście.

Darek S.
czwartek, 8 lutego 2018, 04:24

Rząd Polski się przeliczył, licząc że w reakcji na konflikt z Izraelem Amerykanie wycofają się ze sprzedaży Patriotów i nie będziemy musieli kupować tego złomu. Amerykanie z obawy o swój interes nie wystąpiły przeciwko Polsce i chyba będziemy zmuszeni kupić ten złom za chore pieniądze. Jednak totalny monitoring rozmów telefonicznych przez Amerykanów się im chyba opłaci. Zarobią te 5 mld USD za te dwie baterie.

kalkulator
czwartek, 8 lutego 2018, 02:52

do komentujących poniżej: chciałbym zauważyć, że w cenie 5 mld$ OPRÓCZ 2 baterii są elementy kierowania całego systemu oraz przede wszystkim rakiety PAC3 MSE dla całej Wisły. A za jedną US Army płaciło 6,5 mln $ w 2014r. za 219 zamawianych przez Polskę wychodzi prawie 1.5 mld $ w cenie dla USA. Doliczcie sobie inflację i marżę eksportową.

vvv
czwartek, 8 lutego 2018, 13:49

nie dla calej. PAC 3 MSE to niedocelowa ilosc. 1 faza bedzie tansza :D dopiero 2ga będzie droooooga :) ale wisla bedzie droga i musimy ja kupic. AM zmarnowal 2lata

podatnik polski
czwartek, 8 lutego 2018, 12:24

PAC-3 są dla Polski zbędne. Mają drastycznie gorsze możliwości zwalczania celów aerodynamicznych niż PAC-2. PAC-3 jedyne co mają to ograniczone zdolności antybalistyczne w promieniu 15 km od wyrzutni. Dlatego te Patriot pewnie pójdą do obrony Redzikowa, a jako Polak uważam, że Redzikowo powinni bronić Amerykanie na swój, a nie na nasz koszt i jeszcze nam za Redzikowo powinni płacić darmowymi dostawami Patriot w wersji PAC-2.

krommer
czwartek, 8 lutego 2018, 00:27

Ludzie ! liczcie ! My płacimy 5 mld dol za 4 jednostki ogniowe w wersji PBD-8 ale z opcją IBCS, paradoksalnie powinno być taniej niż PBD-8 bo nie trzeba dedykowanych radarów a koszt IBCS wg NG to 10%. Rumuni zapłacą za 7 jednostek 3,9 mld dol. Oni zamawiają ok 160 pocisków PAC3+MSE i ok 60 naprowadzanych półaktywnie PAC2 GEM+ a my ok 210 PAC3MSE. My ze względu na naprowadzanie aktywne nie musimy mieć radarów kierowania ogniem systemu Track via missile.

Radek79
środa, 7 lutego 2018, 20:25

2 baterie za 5 mld co to za liczby ? Co tu się dzieje? Ktoś to rozumie ?No chyba że trwa już wojna hybrydowa a my przegrywamy.

dropik
czwartek, 8 lutego 2018, 09:18

trzeba czekać na dalsze informację bo to nie może być prawdą. taka cena byłaby kosmosem. Zamówienie musi być wieksze bo jesli nie to jest jednak wielka tragedia.

PIN
środa, 7 lutego 2018, 19:33

Wzmocnił flotę?? ha ha jedną łajbą o nazwie Kormoran która poza tym że nawet dobrze wygląda to niema żadnych wartości bojowych.

cooky
środa, 7 lutego 2018, 18:55

wzmocniono „flotę” i jednocześnie uznał, że za wywołanie konfliktu, jaki powstał obecnie pomiędzy Polską i Izraelem mogą być odpowiedzialni Rosjanie - koń by się uśmiał.... i tacy ludzie są u sterów państwa....

Nieździwiony
środa, 7 lutego 2018, 20:01

A co Rosja to może przyjaciele nasi od serca, co ?

Mroczysław
czwartek, 8 lutego 2018, 00:27

Nie, ale według Antoniusza, który wszędzie widzi Rosjan, Putin jest jak imperator z Gwiezdnych Wojen, który za pomocą telepatii zmusza biednych izraelskich i amerykańskich polityków do kłamliwego atakowania Polski. Bo przecież oni nie mogliby tak sami z siebie, bo niby po co mieliby to robić? A... że o te marne parę setek miliardów dolarów polskiego majątku narodowego, którego żądają Żydzi? Nie no, przecież by im się nie chciało z tak błahego powodu, prawda? No i zapomiałbym o najważniejszym - za niemieckimi obozami śmierci, zwanymi też przez niektóre środowiska polskimi, również stoi Rosja.

Feliks
środa, 7 lutego 2018, 17:10

Podsumowując Patriot: mniej, drożej i później w stosunku do tego co wynegocjowali poprzednicy \"dobrej zmiany\". Takie są skutki obsesyjnego zrywania z przeszłością w wykonaniu obecnie rządzących.

Rex
czwartek, 8 lutego 2018, 18:23

Chodzi ci o baterie zezlomowane przez Niemców, które miały do nas trafić za tą kwotę ?

odkłamiacz Feliksów
środa, 7 lutego 2018, 20:28

O ile pamiętam, to za PO USA żądały 9 mln $ za 1 baterię...

Feliks
wtorek, 13 lutego 2018, 17:12

A teraz rozmawiamy o kwotach wyrażonych w MILIARDACH dolarów. Sam widzisz ...

Boczek
czwartek, 8 lutego 2018, 13:15

Mógłbyś zrobić zestawienie porównawcze?

Podatnik Polski
środa, 7 lutego 2018, 17:09

1 bateria takich zabytków jest warta 300 mln $ a nie 2,5 mld$...

Tofik
środa, 7 lutego 2018, 20:21

Jakies zrodla? Czy moze Ty po takiej cenie sprzedajesz?

anty Tofik
czwartek, 8 lutego 2018, 12:25

Sprawdź sobie po ile Patriot kupują USA dla siebie i po ile USA oferowały Patrioty Turcji gdy ta zdecydowała się na chińskie lub rosyjskie baterie opl. 3 min. szukania w Google, ale jak ktoś propagandowo nie chce znaleźć to nie znajdzie...

Paranoid
środa, 7 lutego 2018, 17:05

Nie wiem skąd te 5 mld $. Chyba, że znacząco zmienili pierwotną konfigurację systemu. Najbardziej aktualne info z Depart. Stanu: WASHINGTON, Nov. 17, 2017 - The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to Poland for an Integrated Air and Missile Defense (IAMD) Battle Command System (IBCS)-enabled Patriot Configuration-3+ with Modernized Sensors and Components for an estimated cost of $10.5 billion.

ktos
czwartek, 8 lutego 2018, 08:59

NO widzisz... gdybys kiedys doczytal jakis artykul do konca wiedzial byc ze rekomentacja kongresu okresla najwieksza kwote ktora przemysl moze rzadac za produkt. Czyli max 10,5 miliarda. A ile sobie wynegocjuje kupujacy to nie ich problem. Konfiguracja nie jest zmieniona. To ze minister byl jaki byl nie oznacza ze ludzie jezdzacy na negocjacje sa \"tej samej klasy\". Mogli uzyc takich argumentow ze USA sprzeda nam taniej sprzet. Tego sie nie dowiemy bo to informacja poufna.

vvv
czwartek, 8 lutego 2018, 13:50

offset jest okrojony oraz transfer technologii :)

-CB-
środa, 7 lutego 2018, 17:01

Pierwszy etap może kosztować i miliard, a niespecjalnie mnie to wzruszy. Ja bym chciał poznać ostateczną konfigurację i cenę za CAŁOŚĆ. To jest najważniejsze, a nie wysokość pierwszej \"raty\". Czy ktoś w pełni świadomy weźmie kredyt, nie znając w ogóle jego kosztów, a tylko wysokość pierwszej (preferencyjnej) raty?

niki
środa, 7 lutego 2018, 23:28

Dokładnie. Nic dodać nic ująć.

Kozi
środa, 7 lutego 2018, 23:01

Mieliśmy kupić 8 bateri, kupimy dwie bez radaru 360stopni i taniego efektora produkowanego w Polsce. Zapłacimy za to 5mld $ skąd wziąś nastepnych przynajmniej 15 mld$. Chyba że nowsze baterie razem z offsetem będą znacznie tańsze od tych bez. Wnioski są takie że Wisła która miała się zmieścić w 30mld zł będzie kosztować 30 mld $

Ja ja
środa, 7 lutego 2018, 16:47

To i tak słabo.. Inni przecież mają Mistrale po dolarze..

ProMario
środa, 7 lutego 2018, 16:13

Wygląda na to że w cenie 2 baterii PBD-8 jest zwrot kosztów budowy IBCS. Zapłacimy a za 4 lata dostaniemy 2 baterie z przestarzałymi radarami sektorowymi. Potem IBCS, radar 360 za następne kilka lat, Skyceptora możemy nie zobaczyć w ogóle. Narew ? za 6-8 lat. Jedynie co może uzasadniać ten koszt to realny offset ale wiemy jak to wygląda z amerykanami. Wdrożenie efektów ew. offsetu jak moduły GaN to też kilka lat. Darujmy sobie przynajmniej mrzonki z IBCS dla HOMARa i jeśli warunki polityczne pozwolą bierzmy Lynxa lub wycofujmy się z HOMARa za teraz rozpisując nowy przetarg na rakiety o zasięgu min. 150 km. Narew powinna zostać priorytetem MON.

Hans Landa
środa, 7 lutego 2018, 21:35

Bierzemy wersję praktycznie rumuńską, darujmy sobie opowieści o offsecie, technologii GaN itd...Zainwestuj w edukację społeczeństwa, w badania naukowe jeśli chcesz mieć zaawansowane technologie. Nikt za darmo ich nie rozdaje. Tak pewnie Amerykanie potraktowali nasze żądania w trakcie negocjacji.

Tofik
środa, 7 lutego 2018, 20:24

Tez nie rozumiem czemu tak dlugi 4 moze 6 lat zanim wyprodukija. Strasznie dlugo, przeciesz te kilka sztuk z potrzebnymi rakietami i radarami ostatnio widzialem w supermarkecie na półce

kkk
środa, 7 lutego 2018, 15:39

miało być 30 mld za 8 bateri teraz mamy kupić 2 baterie w gorszej wersji za 15 mld i ogłaszamy to jako sukces;/ ktoś to rozumie ?

Myśliciel
środa, 7 lutego 2018, 20:04

Yyy tak. Wersja ta sama, wszystko to samo co zamówili. Wystarczy zrozumieć co napisane, a nie kombinować

vvv
czwartek, 8 lutego 2018, 13:52

a jak PO miało podobna wycene i dokladnie taka sama konfiguracje zamowienia to AM piał ze zlosci ze takiej wersji nie ma bo IBSC jest niegotowy (nadal jest niegotowy) oraz cena za wysoka :) obecnie mamy to samo ale pierwsze baterie mialy juz byc w 2018 jako pomostowki dla docelowych :)

wojtek
środa, 7 lutego 2018, 15:29

OK wydał wszystkie, ale co kupił? Nic lub prawie nic. Wszystko opiera się na przedpłatach za rzeczy których nie ma w cenach które są z kosmosu. W tej sytuacji wolałbym jednak kupić taniej i nie wydac wszystkiego ale jednak coś pozyskać...

Feliks
środa, 7 lutego 2018, 17:12

W czyich kieszeniach podziały się pieniądze przeznaczone na modernizację armii?

Nieździwiony
środa, 7 lutego 2018, 20:06

M.in. polskich firm np. PGZ

db+
czwartek, 8 lutego 2018, 00:03

To bardzo dobrze. Kupujemy co prawda sprzęt wywodzący się koncepcyjnie z końca ubiegłego wieku (np. Pilica) albo przepłacamy za niesprawdzone produkty (MSBS) ale pieniądze zostają w polskich firmach. Teraz należy oczekiwać, że większość tej kroplówki zostanie przez PGZ zainwestowana w prace B+R i pozyskanie lub opracowanie nowatorskich technologi co za 10 lat pozwoli na opracowanie sprzętu mogącego konkurować na zewnętrznych rynkach ze światowymi potentatami. Wszak marzyć to nie grzech...

Andrzej
środa, 7 lutego 2018, 15:11

No to te dwie baterie za 4 lata starczą NAM do obrony Warszawy a co dalej ? .

Nieździwiony
środa, 7 lutego 2018, 20:07

A dalej druga część Wisły :P

qwert
środa, 7 lutego 2018, 15:05

Gdyby b. minister przed wyłonieniem zwycięzcy przetargu nie mówił publicznie, że wybrano konkretnego dostawcę to cena zakupu nowoczesnego uzbrojenia byłaby znacznie niższa. Inaczej od razu pokazuje się, że nie bierze się pod uwagę innych producentów, co w efekcie czyni monopolistę z ogłoszonego dostawcy.

alkaprim
środa, 7 lutego 2018, 22:33

qwert-te nowoczesne uzbrojenie to proponowali nam inni producenci-SAMP/T i MEADS-których oferty ze względów politycznych odrzucono.No to teraz mamy rękę w nocniku.... i to jest wina naszych wspaniałych wybrańców narodu.Jesteśmy pośmiewiskiem na świecie .

hmmm
środa, 7 lutego 2018, 15:02

\"Za sporem polsko izraelskim mogą stać Rosjanie\". Kurcze... skoro ustawa powstala w glowach polskich politykow obecnego rzadu i przez nich zostala przeglosowana a byly minister obecnej ekipy uwaza ze moze to byc inspirowane przez Rosjan... wniosek nasuwa sie taki ze ktos w ekipie dziala inspirujac sie podpowiedziami Rosjan??

dokk
środa, 7 lutego 2018, 14:56

No i dwa jeszcze w tym roku. To oczywiste.

rocco
środa, 7 lutego 2018, 14:08

5 mld za 2 baterie ? Za tyle mielibyśmy Narew i HOMARA

vvv
czwartek, 8 lutego 2018, 13:54

narew za 5mld? a to dobre :) narew musi byc wpieta w ibcs podobnie homar a to bedzie kosztowac :) narew z camm er ma zasiego do 70km a taki skyceptor +120km przeciwko samolotom :) pac-3mse ma 40-70km przeciw balistykom i rakietom manewrujacym w zaleznosci od pulapu, punktu przechwycenia, typu rakiety

Willgraf
środa, 7 lutego 2018, 13:37

co za brednie ..roztrwonił pieniądze na holowniki i ciężarówki po milionie i wkopał POLSKE w zakup starych 2 baterii systemu patriot za 5 mld usd z rakietami niezdolnymi do niszczenia celów o sprawności 25-30% to tak jakby się chwalić,że zakupem odświeżacza do samochodu dba się o zapewnienie potrzebnych płynów i materiałów eksploatacyjnych do auta, ..rzeczywiście ma się czym chwalić, ale na pewno nie przed Polakami

zenek
środa, 7 lutego 2018, 13:15

wydanie pieniędzy a modernizacja nie muszą mieć z sobą wiele wspólnego, jak pokazał AM.

zły
środa, 7 lutego 2018, 13:14

Jak słyszę te bajki, które opowiada Macierewicz, szczególnie o zakupie Patriotów czy wzmocnieniu polskiej floty to mam wrażenie, że to właśnie jest przykład \"walki dywersyjnej w sferze świadomości\".

Tofik
środa, 7 lutego 2018, 20:29

Racja tylko w 2 lata zrobil wiecej niz PO w ciagu 8 lat. Przeciez w takim czasie mozna kupic 100 samolotów 200 czołgów 20 niszczycieli i przynajmniej z tuzin lodzi podwodnych. Oczywiście armie tez trzeba bylo zwiększyć do min. 500 tys zeby miał kto tym sprzetem operowac.

Olgierd
wtorek, 13 lutego 2018, 16:51

Powiedziałbym więcej niż ktokolwiek. W 2 lata rozwalił polską armię, pozbawił ją około 300 doświadczonych wojskowych (generałów i pułkowników), przerwany został proces szkolenia dowódców. A najgorszą rzeczą jaką zrobił to zwiększanie stanu armii o prawie 100 % przy zwiększaniu stanu jej finansowania zaledwie o 25% ( z 2% PKB na 2,5% PKB ). To oznacza realnie MNIEJ pieniędzy na armię. A przy założeniu że dla obecnego MON priorytetem jest weekendowa zabawka zwana WOT to ... mamy obraz Polski pozbawionej prawdziwej armii.

Tofik
piątek, 16 lutego 2018, 23:18

Mowisz o tych 300 generalow i pulkownikow szkolonych w rosji przez wladka? Dziwne jest ze ostali sie do roku 2017. Powinni ich wywalic na zbity r.... juz w 89. Wsumie nie mial kto tego zrobic bo komuna po 89 miala sie dobrze do dzis.Dziwne podejscie masz, zwiekrzenie armii i budzetu na armie swiatczy o jej oslabieniu. Mam pomysl zyby szybko zwiekszyc sile armii to moze ją rozwiązać i zmiejszyc budzet do zera?

Polanski
środa, 7 lutego 2018, 12:57

Czyli Antoni za mocno dociskał Amerykanów, żeby zmieścili się w 10mld$ za całość Wisły? Dlatego wyleciał z MON-u.

zdziwiony
środa, 7 lutego 2018, 18:39

Amerykanie olali nasz po całości z szumnych zapowiedzi nie zostało nic, a za cenę o mld większą niż Rumuni dostaniemy 2 baterie, zamiast 3,5.

Feliks
środa, 7 lutego 2018, 17:18

A co tu możesz nadociskać? Nie chcą sprzedać to nie sprzedadzą. Tyle. Poza tym warto pamiętać, w kontekście naszej wojenki z Izraelem, że zięć Trumpa jest Żydem. I jednym z najbliższych jego współpracowników. To tak w kwestii priorytetów Trumpa.

db+
środa, 7 lutego 2018, 12:38

No proszę. Poszedłem sobie zrobić kawę a tu bach: zrealizowano zakup systemu Patriot. Boję się wyjść po bułki do sklepu, bo jak wrócę to Homar, Orka, Borsuk i śmigłowce będą już hulać po poligonach. Przynajmniej w równoległym świecie byłego ministra.

Mro
czwartek, 8 lutego 2018, 00:29

Hehe... 100/100.

Marek
środa, 7 lutego 2018, 12:04

Do polityków aktualnie sprawujących władzę : domknijcie mocniej drzwi od tej szafy.

dropik
środa, 7 lutego 2018, 11:55

2 baterie w wersji rumuńskiej (doniesienia z wczorajszego SKON-u) za 5-6 mld - to dopiero sukces. Przypomnę, że Rumuni kupili za 4 mld 4 baterie. Brawo my. był czas żeby się wycofać ale naobiecywali trumpowi ,a dodatkowa afera z ustawą o IPN uniemożliwia na taki ruch. Można było jednak zacząć od narwii skoro patriot nie jest jeszcze taki jak chcielismy.

zeus89
czwartek, 8 lutego 2018, 08:32

Defence24 niestety podaje informacje na raty i później tacy jak ty nie wiedzą nic. My kupujemy nową wersję systemu, która dopiero jest wdrażana. Od początku była mowa, że dostarczone będziemy mieć patrioty w konfiguracji istniejącej z czasem zostanie wprowadzony upgrade. Cały czas jest mowa o radarze dookólnym

Cyrax
środa, 7 lutego 2018, 16:16

Nie ma się czym podniecać, nasze 2 baterie będą z podobnymi rakietami pac3, ale ju w systemie ibcs z radarem dookólnym ,a nie sektorowym jak rumuni + u nas dochodzi transfer technologii - miejmy nadzieję że tym razem dopilnują wykonania offsetów... a to pozwoli na rozbudowę tego przemysłu w polsce.

K.
środa, 7 lutego 2018, 17:44

Będą z takim samym radarem jaki zakupili Rumuni

niki
czwartek, 8 lutego 2018, 13:07

Dokładnie. Radar dookólny ma być w 2 etapie jak nam starczy pieniędzy a wiadomo, że ich nie będzie.

Cyrax
czwartek, 8 lutego 2018, 10:26

Nie, u Rumunów jest stary system i tam jest system 120 stopni - będzie tylko możliwość wcześniejszego nakierowania wiązki na przewidywany kierunek natarcia. W polskim systemie mówimy o 360 stopniach...

anty Cyrax
czwartek, 8 lutego 2018, 12:27

I na mówieniu się skończy. Patriot nie mają pionowych wyrzutni i radaru 360 stopni. To przestarzała konstrukcja z lat 60.

prawieanonim
niedziela, 11 lutego 2018, 22:55

A nie z 30-stych?

Nieździwiony
środa, 7 lutego 2018, 20:12

Tak-narazie. Zobaczymy potem

dropik
czwartek, 8 lutego 2018, 09:10

potem nie bedzie już pieniedzy . Sztuka jest sztuka to prawo obowiązuje w wojsku od dawien dawna

Marek1
środa, 7 lutego 2018, 16:01

Narwia byłaby już gotowa za 2-3 lata, gdyby AM&Co. nie zafiksowali się totalnie na Patriocie z IBCS. Zresztą wg. mnie całkowite zablokowanie Narwi do czasu pozyskania IBCS to albo dowód na totalne dyletanctwo MON lub wręcz celowy sabotaż. Nie wiadomo zresztą KTÓRA opcja jest gorsza i NIC tu nie zmienia wymiana ministra wraz z ekipą.

vvv
czwartek, 8 lutego 2018, 13:56

ale masz 3tys ochotnikow OT + 4tys wyciagniete z wojska zawodowego za niecale 3mld w zeszlym roku :) w tym bedzie jeszcze drozej :)

Tweets Defence24