Reklama
Reklama

Pojazdy bojowe muszą stać się bardziej elastyczne [Defence24 TV]

2 listopada 2018, 11:28

Nowa rzeczywistość wymusza postawienie nowych wymogów dla platform takich, jak wozy bojowe. Oznacza to, że pojazdy bojowe muszą stać się „zwinniejsze”, dużo bardziej elastyczne w kwestii zdolności modernizacyjnych – powiedział w rozmowie z Defence24.pl Paul Zukowski, Vice President, International Market Creation – Europe, Platforms & Services, BAE Systems Inc.

Wiceprezes BAE Systems zaznaczył, że ta podatność modernizacyjna powinna obejmować między innymi układy zasilania, a także możliwość integracji nowych systemów uzbrojenia. Zwrócił też uwagę na znaczenie zdolności sieciocentrycznych, i możliwości współdziałania z innymi systemami walki. – Ostatnio mieliśmy premierę wozu CV90 Mk4, który jest przykładem początku takiej drogi rozwojowej – stwierdził. Dodał, że pojazdy powinny mieć możliwości ograniczenia sygnatury termalnej, czy widoczności w światle widzialnym i w podczerwieni.

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 11
Marek
piątek, 16 listopada 2018, 11:58

@Derff Śrubę już przykręcano. W związku sowieckim na przykład przykręcono Polikarpowowi. Skończyło się katastrofą, po której gość poszedł do łagru a przykręcający śrubę nie zdążyli na Barbarossę z porządnym myśliwcem. Z tego, co wiem HSW nie dostała dofinansowania na drugi prototyp Borsuka, więc jakim to cudem chciałbyś skończyć próby szybciej? No chyba, że ma być tak jak piszesz. Czyli prawda o jakości ma wychodzić dopiero po oddaniu pierwszej kompani wojsku

Marek
piątek, 16 listopada 2018, 10:41

@Gts Jeśli Andersa montowano na CV90 to co w hali montażowej gliwickiego OBRUM robili przy jego podwoziu spawacze?

Gort
środa, 14 listopada 2018, 21:17

@Mobilny A ile rocznie tych bwp będzie produkowane?. Zapotrzebowanie to minimum 180szt./rok. HSW jest jednym z trzech przyzwoitych zakładów i mogą nie podołać programom artyleryjskim i bwp. Co do problemu integracji Spike to trzeba zacisnąć zęby zapłacić Leonardo za ich szybką integrację z Rosomakiem i na tym uczyć się jak to zrobić z wersją bezzalogową. Po za tym potrzebne są jeszcze Raki na gąsiennicowym napędzie .

Mobilny
wtorek, 13 listopada 2018, 19:40

@gort BWP Borsuk przechodzi ostatnie próby. Wieża ZSSW-30 już jest. Borsuk będzie w wariancie zarówno ciężkim (doczepiane dodatkowe moduły opancerzenia a tym samym pozbawiony tzw pływalności) jak i lekkim 25 tonowym plus wersje specjalistyczne. Cieszmy się więc że jesteśmy w stanie zbudować BWP od podstaw. Trzymajmy kciuki by pierwsze bewupy weszły do służby zgodnie z planem. Mnie martwi bardziej brak decyzji ws. BMS oraz braku integracji wież z ppk Spike.

Troll i to wredny
poniedziałek, 12 listopada 2018, 18:31

Jakie to ma znaczenie, skoro w naszej armii króluje technika z lat 1953-1975 (częściowo modernizowana), a zdolność odtworzeniowa to 12 haubic na 2 lata... Wojna w obronie RP ?! Fajnie ! Tylko czym ??? Kiedyś było tyle części w Zapasach Nienaruszalnych, że dywizję blaszaków można było złożyć w kilka dni ...dzisiaj w kilka dekad (a bez wsparcia z powietrza to i tak nie ma znaczenia).

Derff
niedziela, 11 listopada 2018, 18:42

Kiedy zostaną zakontraktowane dla naszych żołnierzy prawdziwe mocne, ciężkie bwp? Takie cv90 lub Lynx z miejsca można integrować z Rakiem wieżą z Rosomaka lub nową wieżą bezzałogową. Polska to także równiny i lasy gdzie nie tylko pływalność ma znaczenie. Potrzebujemy tysiąc nowych bwp, dlatego jeśli trzysta z nich będą ciężkim, to nasze brygady pancerne tylko zyskają. Mamy w batalionie czołgów o jedną kompanię więcej niż wojska NATO. Te kompanie można zamienić na ciężki bwp lub na niszczyciele czołgów. A tak uzyskanie leopardy w przeszkolonych kompaniach mogą zasilić kolejne bataliony, których brakuje w pomorskiej dywizji. Wystarczy jedna konkretna decyzja o zakupie, bądź dokręcanie śruby Hsw - oczywiście wraz z sypnieciem gotówką, po to by przyspieszyć z Borsukiem. Te próby ciągną się w nieskończoność a prawda o jakości i tak wyjdzie dopiero po oddaniu pierwszej kompani wojsku. Tak było z Krabem i tak będzie z Borsukiem. Tylko wojsko rzetelnie przetestuje ten bwp i jego nową wieżę.

bobo
czwartek, 8 listopada 2018, 10:51

Być może wkrótce tym uniwersalnym pojazdem bojowym będzie samobieżna armatohaubica. Tzn. rozwój dronów do obserwacji i namierzania, rozwój precyzyjnych przeciwpancernych pocisków artyleryjskich z jednej strony wyeliminuje z użycia czołgi i bwp z drugiej zmieni charakter wojny. Mianowicie doprowadzi do precyzyjnych starć na większym dystansie nawet 100 km. Być może czołgi jeszcze wrócą jako ogromne monstra uzbrojone w railgun.

Gort
wtorek, 6 listopada 2018, 08:26

Mija kolejny rok i jak nie było inegracji Rosomaka że Spike tak nie ma. Jak nie było Borsuka tak nie ma. Polska obok borsuka powinna kupić pakiet ciężkich Bwp odpornych na mniejsze odlamki ostrzału artylerii. Nie ważne czy wybiorą Lynxa, Pume,Ascod czy CV 90. Trzeba zamówić minimum 200-300szt. A pozostałe 800bwp to mogą być różne wersje Borsuka.

Dkdjdjd
niedziela, 4 listopada 2018, 00:52

Stare prawdy wiary. Nic nowego. Wozy bojowe i ich podzespoły są jak ładowarki do smartfonów i iphonów- prawie każdy model ma inną ładowarkę-ale to też juz zaczyna odchodzić w przeszłość

Gts
sobota, 3 listopada 2018, 12:18

Anders wlasnie na cv90 byl montowany.

Derff
piątek, 2 listopada 2018, 21:01

My taki pojazd już projektowalismy, lecz projekt porzucili decydenci. Anders miał być uniwersalną platformą.

Reklama
Reklama
Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama