Reklama

Siły zbrojne

Patria wesprze fińskie Hornety

Fot. Spółka Patria podpisała kontrakt na wsparcie eksploatacji fińskich myśliwców F/A-18 Hornet oraz śmigłowców wielozadaniowych NH-90. Fot.  1st Lt. Christopher Mesnard/USAF
Fot. Spółka Patria podpisała kontrakt na wsparcie eksploatacji fińskich myśliwców F/A-18 Hornet oraz śmigłowców wielozadaniowych NH-90. Fot. 1st Lt. Christopher Mesnard/USAF

Spółka Patria podpisała kontrakt na wsparcie eksploatacji fińskich myśliwców F/A-18 Hornet oraz śmigłowców wielozadaniowych NH-90.

W komunikacie koncernu zwraca się uwagę, że realizacja usług z zakresu wsparcia eksploatacji w ciągu cyklu życia samolotów Hornet oraz wiropłatów NH-90 wymaga współpracy z przedstawicielami sił zbrojnych. Podkreśla się, że Patria zamierza współdziałać z armią Finlandii „w każdych warunkach”.

Porozumienie, dotyczące „strategicznego partnerstwa” w zakresie wsparcia myśliwców oraz śmigłowców ma w założeniu umożliwić między innymi stworzenie odpowiednich procedur oraz ustalenie zasad współpracy. 

Koncern Patria, obecnie w 100 procentach kontrolowany przez władze Finlandii był odpowiedzialny za montaż jednomiejscowych myśliwców w odmianie F/A-18C, jakie zostały wprowadzone na uzbrojenie krajowych sił zbrojnych. Fińska spółka realizowała również prace modernizacyjne w ramach programu MLU1, a obecnie prowadzi działania związane z doprowadzeniem Hornetów do standardu MLU2. Myśliwce mają m.in. zostać zintegrowane z pociskami manewrującymi AGM-158A JASSM – takimi samymi, jakie trafią na uzbrojenie F-16 polskich Sił Powietrznych.

Reklama

Komentarze (2)

  1. Wawer

    Czy ja dobrze zrozumiałem, że Patria montowała u siebie Hornety?! Jeżeli tak + offset (Nokia) to widać jak nasz kontrakt na F 16 był sukcesem,,,

    1. Poznaniok

      Nawet gdyby Polacy montowali F-16, to i tak internet byłby pełen biadolenia, że tylko montują zamiast rozwijać i produkować własne projekty.

    2. Tyberios

      Wybacz ale co by nam dał montaż F-16 u nas? Kto by się tym zajął i właściwie w jakim celu... F-16 właśnie zakończył swoją drogę i LM zamyka linię, pakiet modernizacyjny V jest ostatni jaki będzie dla samolotu. Po co mielibyśmy inwestować ogrom pieniędzy w linię montażową która nie miała by w przeciągu kilku lat co robić? Są lepsze sposoby na wywalenie kasy w błoto...

    3. Legion

      Nam montaż oferowały zarówno SAAB jak i Dassault a wybraliśmy wiadomo co i jak wyszło...

  2. gość

    Jak wygląda dzisiaj sytuacja fińskiej armii? Czy podobnie jak w latach 30 Finlandia działając w osamotnieniu była by w stanie obronić się przed atakiem Rosji przez dłuższy czas?

Reklama