PAS 17: "Morski" śmigłowiec bezzałogowy Airbus

21 czerwca 2017, 12:09
Fot. Airbus Helicopters
Fot. J. Sabak.
Reklama

Podczas Paris Air Show Airbus Helicopters demonstruje bezzałogowy śmigłowiec wojskowy VSR700. Jednocześnie koncern poinformował o rozpoczęciu prób w locie systemu opcjonalnie pilotowanego VSR 700 OPV, który wywodzi się z cywilnej maszyny Gabri C2.

VSR 700 to wspólny projekt Airbus Helicopters i Helicopteres Guimbal. Na razie próby w locie, z udziałem maszyny VSR 700 OPV (opcjonalnie pilotowanej) prowadzone mają być z udziałem pilota na pokładzie, aby móc usprawnić system automatycznego pilotażu Airbus Helicopters. Następnym etapem będą już loty bezzałogowe. 

Załogowy Gabri C2 wziął udział w testach morskich, wspierając fregatę obrony przeciwlotniczej francuskiej marynarki wojennej. Przedstawiciele Airbus Helicopters podkreślają, że przeprowadzone próby umożliwiły ocenę osiągów VSR700 w zakresie operacji z pokładów okrętów.

Przewiduje się, że VSR 700 będzie mógł - w zależności specyfiki wykonywanego zadania - wykonywać lot przez okres nawet ponad 10 godzin. Masa ładunku to 250 kg. Głównym przeznaczeniem wiropłata jest prowadzenie operacji z pokładów okrętów, między innymi w celu wsparcia śmigłowców załogowych, głównie w działaniach rozpoznawczo-patrolowych, wywiadowczych czy obserwacyjnych.

Przedstawiciele Airbus Helicopters podkreślają jednak, że wyposażona w radar zdolny do obserwacji celów zarówno na morzu jak i na powierzchni ziemi oraz system elektrooptyczny maszyna będzie mogła wspierać również działania na lądzie. Ma też charakteryzować się niższymi kosztami eksploatacji w stosunku do wiropłatów załogowych.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 2
Reklama
atom
środa, 21 czerwca 2017, 12:28

ILX-27 w lesie? ktoś orientuje się co z tym programem? - jak by nie było kilkanaście mln PL wydano z naszych podatków.

Podbipięta
środa, 21 czerwca 2017, 20:23

Eee tam kilkanaście...Skądżeś pan wytrzasnął takie sumy? A program ITWL idzie.

Tweets Defence24