Reklama
Reklama
Reklama

Pancerny Lynx oferowany US Army. Jest kolejny partner

14 sierpnia 2019, 17:52
Lynx
KF31 Lynx. Fot. Rheinmetall

Amerykański Raytheon i niemiecki Rheinmetall Defence podjęły współpracę z firmą Pratt & Miller Defense, która została tym samym włączona do zespołu Lynx, oferującego zmodyfikowany bojowy wóz piechoty KF41 Lynx w programie OMFV (Optionally Manned Fighting Vehicle) dla armii amerykańskiej.

KF41 Lynx stanowi drugą, cięższą wersję nowej rodziny bojowych wozów piechoty Lynx, zaprojektowanej i produkowanej przez Rheinmetall Defence. W 2018 niemiecki koncern postanowił połączyć siły z amerykańskim Raytheonem w celu zaoferowania własnego rozwiązania w programie pozyskania opcjonalnie załogowego wozu bojowego nowej generacji OMFV. Ze swojej strony Raytheon oferuje zaawansowane systemy uzbrojenia własnej produkcji, aktywny system ochrony pojazdu (ASOP), celowniki termiczne nowej generacji i bezzałogowy system powietrzny Coyote i wiele innych.

Czytaj też: US Army zaprezentuje prototyp IM-SHORAD na AUSA 2019

Pratt & Miller Defense ma z kolei zająć się zwiększeniem przeżywalności pojazdu na współczesnym polu walki. Dodatkowo w związku z technologiami opracowywanymi przez tę firmę może dodatkowo zaangażować się w obszarach bezzałogowych platform lądowych oraz napędu i układu jezdnego. Szczegółowy zakres obowiązków nowego partnera zespołu Lynx zostanie zapewne dopiero zdefiniowany.

Czytaj też: Pół miliarda euro na modernizację batalionu "Pum"

Według deklaracji firm zespołu Lynx bojowy wóz piechoty Lynx KF41 ma potencjał do spełnienia wymagań US Army dotyczących przede wszystkim przeżywalności, jakie założono w programie OMFV,. Współpraca pomiędzy trzema wspomnianymi podmiotami przemysłu obronnego zwiększa szanse tej oferty w tym programie. Rheinmetall jako partner zewnętrzny oferuje gotowy produkt. Z kolei po wprowadzeniu odpowiednich modyfikacji dostosowujących Lynxa do wymagań US Army oraz wybranych elementów produkowanych przez Raytheon i Pratt & Miller Defense możliwa będzie jego "amerykanizacja".

Program OMFV ma na celu stworzenie nowej generacji "opcjonalnie załogowych" wozów bojowych, które zastąpią obecnie używane bojowe wozy piechoty M2/M3 Bradley w roli podstawowego ciężkiego wozu bojowego pododdziałów wojsk zmechanizowanych US Army począwszy od 2026 roku.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 12
Reklama
Pol
piątek, 16 sierpnia 2019, 06:58

A gdzie jest nasza oferta borsuka razem z wierzą na tak duży rynek nasz bwp tez by sie może gdzieś wcisnął.

ryba
czwartek, 15 sierpnia 2019, 14:41

niewiem do końca czy osoby z HSW odpowiedzialne za finansowanie i marketing projektu Borsuk czytaja ten artykuł ,jeśli nie to powinny.

bender
czwartek, 15 sierpnia 2019, 13:37

OMV to dobry pomysł. Borsuk i Rak też powinny być rozwijane w tym kierunku.

Pavel
wtorek, 20 sierpnia 2019, 22:26

Tylko że my nie prowadzimy krucjat

say69mat
czwartek, 15 sierpnia 2019, 11:14

To Jak to - w sumie - jest??? Czołowe konsorcja przemysłu zbrojeniowego walczą o amerykański rynek BWP, tylko po to aby US Army podjęła decyzję o najlepszej koncepcji. I aby amerykański przemysł zbrojeniowy w oparciu o zakup licencji rozwiną produkcję w kooperacji z producentem zwycięskiego BWP na terytorium USA??? Tak patrzę, na wysiłek naszego przemysłu zbrojeniowego, pragnącego w projekcie BWP Borsuk. Pogodzić dwie zasadnicze zmienne - pływalność koncepcji urzędników Ministerstwa ON. I kompletny opór rzeczonej materii przed szlachetną sztuką myślenia. Mając za punkt odniesienia popularność, jaką się cieszy wśród naszych sojuszników i partnerów, koncepcja CV90 jako optymalnego BWP dla Finlandii, Szwecji, Danii, Estonii, Holandii. Litwy??? Czech??? USA???

Fanklub Daviena
piątek, 16 sierpnia 2019, 17:13

Przypomina mi się jak USA darło ryja że UE od amerykańskich firm żąda przekazania "własności intelektualnej" na sprzęt zbrojeniowy a USA jakoś gotowców od Europy nigdy nie bierze tylko licencje z prawem modyfikacji i rozwoju oraz ekspprtu.. :)

SZARIK
czwartek, 15 sierpnia 2019, 10:22

LYNX będzie w niedalekiej przyszłości najbardziej nowatorskim i perspektywicznym wozem bojowym na świecie. Charakteryzuje się modułową budową , dzięki której może być przystosowany do wielu zadań. LYNX KF31 i KF41 może być PŁYWAJĄCYM (!!!) transporterem o masie 27 T , średnim BWP o masie od 30 do 40 T (KF31) i ciężkim BWP o masie od 35 do 50 ton (KF41) a także samobieżnym moździerzem 120 mm , wozem dowodzenia , sanitarką i platformą pod różne inne uzbrojenie. W USA jest oferowany z laserem plotn. i ASO. Wydaje się, że LYNX KF41 jest pewnym kandydatem do wygrania przetargu na BWP dla sił zbrojnych Australii. Szkoda ,że Polska sama usiłuje zbudować swój BWP zamiast tworzyć firmę joint venture z Rheinmetall i produkować wozy bojowe dla krajów Europy środkowej. Rheinmetall będzie produkował swoje wozy w Rumunii.

Edi
piątek, 16 sierpnia 2019, 00:43

Skoro będą produkowane w Rumunii to nie ma mowy o produkcji w Polsce.

sża
czwartek, 15 sierpnia 2019, 08:38

Przeżywalność czy pływalność? Oto jest pytanie... Wychodzi na to, że Amerykanie i Niemcy nie mają pojęcia o nowoczesnych BWP - powinni się uczyć od naszych speców.

Pavel
wtorek, 20 sierpnia 2019, 22:27

BWP Borsuk. Hmmmmm. Eh dzieci. A wiesz że będzie w dwóch wersjach?

say69mat
piątek, 16 sierpnia 2019, 11:58

Wydaje się, że w obszarze myśli wojskowej pomiędzy Odrą a Bugiem, za podstawowe zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego i załóg naszych BWP uznano wysychające ... 'wody polskie'. Jednakowoż, biorąc za punkt odniesienia, kryzys ekologiczny, związany z topnieniem czap lodowych w Arktyce, Grenlandii i Antarktydzie. Zjawisku, w efekcie determinującym systematyczne podnoszenie się poziomu mórz i wód śródlądowych wiążącym się z licznymi podtopieniami. Myśl wojskowa zakładająca pływalność rzeczonych BWP, może mieć wszelkie racjonalne podstawy.

Edi
środa, 14 sierpnia 2019, 23:38

Warto obserwować kto wygra.

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama