- Wiadomości
Ostatni kontrakt na Growlery? Niejasna przyszłość fabryki Boeing
Boeing otrzymał wartą 897 mln USD modyfikację kontraktu na dostawę 15 samolotów EA-18G Growler wraz z wyposażeniem elektronicznym. To prawdopodobnie ostatnie zamówienie maszyn z rodziny Super Hornet. Samoloty trafią do US Navy do stycznia 2018 roku.

Boeing otrzymał wartą 897 mln USD modyfikację kontraktu na dostawę 15 samolotów EA-18G Growler wraz z wyposażeniem elektronicznym. To prawdopodobnie ostatnie zamówienie maszyn z rodziny Super Hornet. Maszyny trafią do US Navy do stycznia 2018 roku.
Koniec produkcji samolotów F/A-18E/F Super Hornet i E/A-18G Growler stawia w trudnej sytuacji zakłady Boeinga w St. Louis, którym grozi zamknięcie po zakończeniu produkcji także myśliwców F-15, co ma nastąpić w 2019 roku. Likwidacja fabryki jest tym bardziej prawdopodobna, że zespół Boeinga i Lockheed Martina właśnie przegrał kontrakt na budowę nowego bombowca strategicznego dla US Air Force.
E/A-18G Growler to samolot walki radioelektronicznej powstały na bazie wielozadaniowego myśliwca F/A-18F Super Hornet, z którym ma ok. 90% wspólnych części. W marynarce amerykańskiej maszyny tego typu zastąpiły niedawno wycofane samoloty E/A-6B Prowler. W sumie zamówiono 117 growlerów dla amerykańskiej marynarki wojennej i 12 dla australijskich sił powietrznych. Ich debiutem bojowym był udział w operacji Odyssey Dawn przeciwko rządzonej przez płk. Kaddafiego Libii w 2011 roku.
WIDEO: "Żelazna Brama 2025" | Intensywne ćwiczenia na poligonie w Orzyszu