Reklama

Oficjalne otwarcie Centrum Serwisowo-Logistycznego czołgów Leopard w Poznaniu

18 czerwca 2019, 14:51
  • W Poznaniu zainaugurowano oficjalnie rozpoczęcie działania nowego Centrum Serwisowo-Logistycznego z przeznaczeniem do obsługi czołgów Leopard 2;
  • Dziłania WZM S.A. oraz PGZ tym samym dążą do zapewnienia ciągłości działań w zakresie stałego zabezpieczenia potrzeb sił zbrojnych w Polsce w kluczowym segmencie broni pancernej.

Dziś w Poznaniu oficjalnie otworzono pierwsze w kraju Centrum Serwisowo-Logistyczne przeznaczone dla czołgów Leopard. Będzie ono funkcjonowało w należących do Grupy PGZ Wojskowych Zakładach Motoryzacyjnych S.A. Kluczowym celem powstania Centrum stało się zabezpieczenie potrzeb Sił Zbrojnych RP we wszystkich obszarach niezbędnych do utrzymywania w pełnej sprawności technicznej czołgów Leopard 2A5.

W uroczystości otwarcia Centrum Serwisowo-Logistycznego udział wzięli, między innymi, wiceprezes PGZ S.A. Sebastian Chwałek, Elżbieta Wawrzynkiewicz, prezes Zarządu Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych S.A., poseł Michał Jach, przewodniczący sejmowej Komisji Obrony Narodowej, wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffman, posłowie należący do sejmowej Komisji Obrony Narodowej. Ministra obrony narodowej Mariusza Błaszczaka reprezentował płk Grzegorz Skorupski.

image
Fot. Defence24.pl

Otwarcie Centrum Serwisowo-Logistycznego to ważny etap nie tylko w rozwoju samych Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych S.A., ale przede wszystkim we wzmacnianiu potencjału całej Grupy PGZ, jeśli chodzi o segment techniki pancernej i obsługi czołgów podstawowych, które są na wyposażeniu wojska. Jak podkreślają przedstawiciele WZM S.A. samo centrum jest także przedsięwzięciem biznesowym, niejako wizytówką owocnej współpracy technologicznej WZM S.A. z partnerami zagranicznymi.

Czołgi Leopard 2 stanowią istotną część wyposażenia polskich wojsk lądowych, a Centrum Serwisowo-Logistyczne jest jednym z elementów, który ma poszerzyć nasze zdolności do modernizacji i obsługi tego sprzętu. Pozyskane w ramach pracy CSL kompetencje w zakresie platform gąsienicowych zamierzamy wykorzystywać w naszych przyszłych projektach pancernych, nad którymi obecnie pracuje PGZ.

Sebastian Chwałek, wiceprezes Zarządu PGZ S.A.

Wraz z nowym centrum pojawią się na terenie WZM: specjalnie dedykowana do obsługi czołgów hala, wyposażoną w najnowocześniejszą, specjalistyczną infrastrukturę; Centrum Zespołów Napędowych; Autoryzowane Centrum Serwisowe; Magazyn Buforowy (części zamiennych i zapasów wielkogabarytowych) oraz Centrum Szkolenia Specjalistycznego, zapewniające ciągłość działań w zakresie stałego zabezpieczenia potrzeb sił zbrojnych w Polsce.

Dzisiejsza uroczystość jest ukoronowaniem wielomiesięcznych starań i zaangażowania całej załogi WZM S.A., PGZ S.A. oraz naszych zagranicznych partnerów. Wspólnymi siłami udało nam się wypracować rozwiązanie, które w wymierny sposób przełoży się na rozwój naszego przedsiębiorstwa jak i całej Grupy. Dziękuje wszystkim i życzę nam jak najwięcej tak spektakularnych sukcesów.

Elżbieta Wawrzynkiewicz, prezes Zarządu Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych S.A.

Przypomnieć należy, że PGZ, jak zaznacza, kierując się zasadą optymalizacji wykorzystania posiadanych zasobów i przede wszystkim zabezpieczenia potrzeb SZ RP, rozdzieliła kompetencje produktowe bez naruszania zasady równego traktowania spółek. Czołgi Leopard 2A5 oraz zespoły napędowe do czołgów Leopard 2A4/2PL i 2A5 są kompetencją Wojskowych Zakładów Motoryzacyjnych S.A. zlokalizowanych właśnie w Poznaniu, natomiast za czołgi Leopard 2A4/2PL odpowiadają Zakłady Mechaniczne Bumar Łabędy S.A.

image
Fot. Defence24.pl
KomentarzeLiczba komentarzy: 24
bismarck
piątek, 21 czerwca 2019, 11:29

"...specjalnie dedykowana do obsługi czołgów hala..." - nowomowa. Czyż nie powinno być po prostu przeznaczona do obsługi....

wvs
czwartek, 20 czerwca 2019, 21:51

Co ciekawe, zaden z pracownikow fabryki nie mial okularow ochronnych.

Kto nie nadzoruje ten się cofa
czwartek, 20 czerwca 2019, 12:43

Na rynku jest popyt na Leo i znikoma podaż. Czyli to doskonały czas żeby sprzedać! . . i montować nowe Koreańskie z czasem produkować i mieć własne części zaoszczędzić na kupowaniu.

Leopardzik
środa, 19 czerwca 2019, 19:37

Kolejne €17mln potrzeba na narzędziownie wg specyfikacji TUV Ale o tym to wszyscy wiedzą Bravo Poznan trzymam kciuki

jurgen
środa, 19 czerwca 2019, 17:09

a co z modernizacją BWR-ów oraz BPz2. są jakieś konkrety ?

zwykły obserwator
środa, 19 czerwca 2019, 10:37

Te na zdjęciu to barachło, do rozpędzania demonstracji OK, ale nie do walki z ruskimi.

siup
czwartek, 20 czerwca 2019, 23:19

Oczywiście jesteś członkiem załogi tego czołgu, że tak piszesz. Ja mam takich 14 na stanie i mam szacunek do tych czołgów.

Leopardzik
środa, 19 czerwca 2019, 19:23

Obrum poradził sobie z kapitalizacją 64sztuk 2A4, stoja na hali, Nasz niemiecki kooperant dokończył inwentaryzację tych obiektow oraz wycene na €86 mln, zanim będą gotowe do montazu wersji 2Pl czyli plyt balistycznych.

Burp.
środa, 19 czerwca 2019, 13:47

No, do walki z T72b3 to nam jeszcze "trochę" brakuje - zarówno jeśli chodzi o broń pancerną, jak i środki do jej zwalczania. W ogóle mam wrażenie, że mając do wyboru prawidłową i nieprawidłową drogę jakiegokolwiek rozwoju, czy modernizacji WP, dycydenci zawsze wybierają tę drugą. Nie chciałbym tego nazwać jednym wyrazem, choć rozsądek uparcie mówi swoje...

MArio
środa, 19 czerwca 2019, 10:23

na ile jesteśmy samodzielni w serwisie tych czołgów a na ile zależni od niemców?

say69mat
środa, 19 czerwca 2019, 09:52

??? Czyżby OBRUM nie poradził sobie z oporem materii, czyli implementacją niemieckiej technologii w obszarze kultury technicznej ugruntowanej tradycją produkcji T55/T72/PT91???

Zastanawiający się
wtorek, 18 czerwca 2019, 23:36

Szkoda, że nie kupiono w 2013 roku Holenderskich 115 szt. Leopardów 2A6NL (Holenderska moderka 2A4) mielibyśmy dzisiaj 362 szt. Leopardów 2 (około 6 batalionów), pozwoliłoby to praktycznie odesłać wszystkie siedem dwójki do magazynu, zostałyby tylko twarde z nieNATOwskim kalibrem 125 mm…

siup
czwartek, 20 czerwca 2019, 23:20

Dobrze napisane.

Lord Godar
środa, 19 czerwca 2019, 12:54

To była okazja , którą zmarnowano i się już nie powtórzy . Teraz trzeba słono płacić jeśli chcemy następne leo .

dropik
środa, 19 czerwca 2019, 10:48

szkoda ,można by też sie pozbyć a4 których modernizacja okazuje się być nietrafiona. drogo i mało rozwojowa. szkoda , że nie poszliśmy na modernizajce w KMW bo byłoby lepiej i taniej.

Tommy
wtorek, 18 czerwca 2019, 23:18

Gdzie tu sens i logika ?

adamus
wtorek, 18 czerwca 2019, 23:09

Jak rozumiemy centrum zostało certyfikowane przez Niemców, ich bowiem zdaniem polskie zakłady uzyskały zdolności obsługi LeoA5 stanowczo lepsze, jak naprawa foteli w mig29 i su 22. Związki zawodowe certyfikowały pieniążki. Politycy jedynie asystowali ceremonii a Przemysł z poza PGZ zazdrości. Wszyscy się cieszymy.. pękamy że śmiechu.. Od rana mam dobry humor (w rytmie mendelsona rzecz jasna).

Gort
wtorek, 18 czerwca 2019, 21:43

No to kiedy słynne związkowe Łabędy dostarczą 2pl? Temat ucichł a MON to już powinnie kombinować jak im kary umowne nałożyć i jak ukarać zarząd. Ten sprzęt powinien już być w jednostkach.

haz
środa, 19 czerwca 2019, 18:39

To MON nie zdążył jeszcze przetestować prototypów dostarczonych przez Reinmetall

Gts
środa, 19 czerwca 2019, 18:03

A po co, władza jeszcze z 10 lat będzie przelewać dotacje na ten cyrk w bumarze.

Gds
czwartek, 20 czerwca 2019, 13:59

Właśnie dlatego powinna pójść zapotrzebowanie do KMW na 230 a7 z offsetem i budową w Poznaniu. Jeśli Niemcy w to nue będą chcieli wchodzić licząc na sprzedaż w przyszłości produktu kooperacji z Francją, to kupić licencję na K2. Starych a4 trzeba było nie ruszać. Za K2 przemawia niższy o 1/4 koszt stały utrzymania załóg. Już problemy z rekrutacją załóg na A5 pokazały, że nie tak łatwo pozyskać rekruta. Przykład z Krabem pokazał, że można przy pomocy Koreańczyków skutecznie uruchomić produkcję zbrojeniową. Marnotrastwo środków kompletnie mnie załamuje.

Jarek
wtorek, 18 czerwca 2019, 21:01

A co z Bumarem..?

GAPS
wtorek, 18 czerwca 2019, 19:34

Mam nadzieję że A5 będzie też modernizowany.

Leon
wtorek, 18 czerwca 2019, 19:33

Po cichu remontuja 2A5 silniki przekladnie, pozostaja plyty balistyczne i mamy 2A6 Te plyty ida teraz na 2A4 do Bumaru do hali z tupami 2A4 tzn bez czesci, te 200 mln dodatkowych czesci nie wystarczy

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama