Odporność systemu Pancyr na zakłócenia pod znakiem zapytania

23 listopada 2019, 11:12
14-550(6)
Fot. mil.ru

Zachodnie media coraz częściej wskazują, że przyczyną małej skuteczności systemów przeciwlotniczych Pancyr-S1 jest ich mała odporność na zakłócenia aktywne, jakie są stosowane przez izraelskie lotnictwo.

Dowodem na słabość układów przeciwzakłóceniowych w systemie Pancyr S1 ma być nalot izraelski na Syrię, przeprowadzony na początku tego tygodnia przy całkowitej bezczynności rosyjskich systemów rakietowych S-400 Triumph. Okazało się, że na co najmniej osiem rakiet manewrujących Delilah odpalonych przez Izraelczyków całemu syryjskiemu systemowi obrony powietrznej udało się zneutralizować jedynie dwie.

Szczególnej analizie poddano film wideo, jaki opublikowano m.in. na rosyjskim kanale Gallifreyan Technology. Wyraźnie widać na nim, że dwie rakiety podobno wystrzelone z wyrzutni Pancyr-S1 nie trafiają w cel i ulegają samolikwidacji. Doszło więc do podobnej sytuacji jak w styczniu 2019 r., gdy na jednym z filmów zarejestrowano zejście z wyrzutni syryjskich rakiet, a później ich niekontrolowany lot bez naprowadzania z ziemi.

Tym razem jednak uważa się, że zakłóceń nie stawiały izraelskie samoloty, ale same rakiety Deliah, które mając m.in. za zadanie zwalczanie stacji radiolokacyjnych, zostały wyposażone w integralne urządzenia zakłócające radary.

Takie wytłumaczenie nieskuteczności Pancyrów jest bardzo prawdopodobne biorąc pod uwagę wcześniejsze konflikty zbrojne, w którym Izrael kilkakrotnie przełamywał na Bliskim Wschodzie systemy przeciwlotnicze pochodzące ze Związku Radzieckiego i Rosji. Za każdym razem Izraelczycy byli o krok przed przeciwnikiem, stosując zarówno nowe systemy walki radioelektronicznej, jak i łącząc je z zupełnie nieznaną taktyką działania.

Tak było np. w czasie wojny Yom Kippur w 1973 roku, kiedy po raz pierwszy walczyły między sobą izraelskie i arabskie kutry rakietowe. W czasie pierwszego starcia w nocy z 6 na 7 października 1973 roku pod Latakią, wszystkie rakiety przeciwokrętowe P-15 wystrzelone z okrętów syryjskich (dwóch typu Komar i jednego typu Osa) zostały zmylone przez Izraelczyków, którzy w tym celu zastosowali systemy walki elektronicznej, odpowiednie manewry i śmigłowce.

Dzięki temu ich okręty typu Saar mogły podpłynąć bliżej i zatopić rakietami Gabriel oraz artylerią wszystkie trzy jednostki syryjskie (plus kuter torpedowy K-123 i trałowiec „Jarmuk”). Podobną taktykę Izraelczycy zastosowali w nocy z 8 na 9 października 1973 roku, kiedy cztery egipskie okręty typu Osa zaatakowały sześć izraelskich okrętów rakietowych typu Saar koło miejscowości Baltim i Damietta. Egipcjanie utracili wtedy trzy swoje jednostki pływające. Z kolei w nocy z 10 na 11 października 1973 r. trzy kutry sił morskich Izraela zatopiły dwa kutry syryjskie typu Komar.

Drugim encyklopedycznym przykładem nowatorskiego działania izraelskich sił zbrojnych był pogrom syryjskich zestawów przeciwlotniczych Kub w dolinie Bekaa. W czasie wojny Yom Kippur Izraelczycy byli zaskoczeniu pojawieniem się tych systemów, które obsługiwane w Syrii prawdopodobnie przez Rosjan zestrzeliły ponad dziesięć ich samolotów.

Zupełnie inaczej przebiegły działania w 1981 roku w czasie konfliktu w Libanie. Izraelczycy zaatakowali wtedy (9 czerwca 1982 roku) dwie rakietowe brygady przeciwlotnicze rozmieszczone w dolinie Bekaa. Realizując operację Arcaw 19 zrobili to najpierw niszcząc radary kierowania uzbrojeniem (zakłócając je a później niszcząc pociskami antyradarowymi), a następnie bez przeszkód rozstrzeliwując „ślepe” wyrzutnie z aż dziewiętnastu baterii.

Później Izraelczycy rozwijali swoje zdolności wprowadzając np. systemy bezzałogowe, systemy satelitarne, amunicję krążącą oraz rakiety manewrujące z aktywnymi systemami zakłócającymi. Łączyli to wszystko z nową taktyką działania zapewniając sobie w ten sposób praktycznie pełne bezpieczeństwo – pomimo obecności w Syrii najnowszych, rosyjskich systemów przeciwlotniczych Pancyr-S1, S-300 i S-400. Specjaliści są praktycznie pewni, że w Izraelu już w tej chwili trwają prace nad sposobem przeciwdziałania systemom S-500.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 260
Reklama
mzimu
wtorek, 26 listopada 2019, 04:37

To nie Delilah zakłócają aktywnie Pancyry a F35. Izraelczycy do znudzenia powtarzaja ten sam schemat. F16 zrzuca z Libanu rakiety aktywując przy okazji OPL przeciwnika i schodząc poniżej horyzontu radiolokacyjnego a kierowanie pociskami przejmują F35 które stosują przy okazji WRE. Izraelczycy wiedzą gdzie i kiedy znajduje się radar VHF który wcześniej jest eliminowany. Delilah to klasyczna amunicja krążąca. Izraelczyczy stosują również bomby kierowane Spice. Generalnie i Delilah i Spice czy GBU lub SDB mają w profilu poprzecznym bardzo małą sygnaturę radiolokacyjną a eksportowe wersje Pancyra są wyposażone w gorszą optoelektronikę i radiolokator niż wersja rosyjska co nie oznacza że rosyjska wersja jest odporna. Prawdopodobnie zakłócany jest nie tyllko radiolokator ale też komend na co wskazuje min. samolikwidacja rakiet

MAX13
wtorek, 26 listopada 2019, 11:54

Samolikwidacja rakiety świadczy o tym że zaprogramowany czas się skończył i tyle.

aktualizator
poniedziałek, 25 listopada 2019, 22:24

Jemen Huti aktualizacja: " Rzecznik jemeńskich sił zbrojnych generał Yehya Sarea ogłosił w poniedziałek, że w odpowiedzi na trwającą agresję saudyjską rozpoczął się atak na dużą skalę na najemników pod dowództwem Arabii Saudyjskiej w Mocha na zachodnim wybrzeżu. Generał Sarea ujawnił, że siły jemeńskie wystrzeliły dziewięć pocisków balistycznych i 20 dronów , aby zaatakować obozy najemników pod dowództwem Arabii Saudyjskiej, dodając, że ponad 350 z nich, w tym Saudyjczycy, Arabowie i Sudańczycy, zostało zabitych lub rannych. Generał Sarea zauważył, że dodał, że atak zniszczył radary systemu Patriot, pojazdy, a także składy z bronią i znaczną część ich amunicji. " ---- no cóż znów mamy pokaz technologi made in USA .... Widać ktoś Huti dostarczył technologię oszukiwania systemu Patriot ...... bardzo ciekawe kto tu jest taki dobry w tym ..... odpowiedź pozostawiam fun boyom made in USA.

Davien
wtorek, 26 listopada 2019, 01:12

Huti panie aktualizator to nie siły zbrojne jemenu ale buntownicy i jak się okazało ostatnio piraci. Słowa Huti sa warte mniej wiecej tyle co powietrze zwłaszcza po totalnej kompromitacji z atakiem na rafinerie który twierdzili ze przeprowadzili a które to zmyslenia Iran zaorał podając zasieg pocisków Soumar i Kuds-1:) Wiec znowu wpadłes na całego:)

sża
wtorek, 26 listopada 2019, 10:01

Byłeś? Widziałeś? Czy tylko z przyzwyczajenia takie teksty wstawiasz?

Davien
czwartek, 28 listopada 2019, 01:23

Panie sża po pierwsze to Huti napadli na trzy statki i je porwali sami sie do tego przyznając czyli sa piratami po drugie to Iran podał oficjalnie zasięg pocisków Soumar i Kuds-1 wiec kolejna wtopa:)

ECDIS
wtorek, 26 listopada 2019, 11:26

Słyszałem na Morzu Czerwonym jak zaatakowali jacht.

aktualizator
wtorek, 26 listopada 2019, 11:11

Pewnie, że nie widział, wstawił bym linka do wypowiedzi generała ale moderator tego nie puści więc wstawiam tłumaczenie.

Davien
czwartek, 28 listopada 2019, 11:25

Panie aktualizator, wypowiedz 'generała" któremu przywidziały sie ostatnio ataki Huti na Rafinerie naprawdę nie ma żadnego znaczenia:) Moze jeszcze wypowiedzi AMAK-u bedziesz przytaczał jako prawdziwe:)

aktualizator - bania
środa, 27 listopada 2019, 05:41

.... "aktualizatorze": jedyne TO, co tu jest tutaj PEWNE, to jest TO, iż TY masz wyjątkowo bujną, oraz tę na 100% wybujałą fantazję, w wymiarze tych typowo arabskich Bajek / Baśni typu: "Z Jedynej, oraz Ze Stu Nocy" ....... ;-)))

GB
środa, 27 listopada 2019, 00:48

Tyle tylko że żadnego potwierdzenia saudyjskich strat póki co nie ma. I pewnie nie będzie.

aktualizator
poniedziałek, 25 listopada 2019, 22:17

Właśnie Huti zaatakowali rakietami AS, 10 rakiet balistycznych i ok. 20 dronów-kamikaze poleciało w kierunku AS Patriot nic nie przechwycił ..... ciąg dalszy nastąpi w miarę rozwoju informacji o tym wydarzeniu ...

Bebe3
wtorek, 26 listopada 2019, 10:58

Czyli Rijad nie istnieje po takim ataku....

GB
wtorek, 26 listopada 2019, 10:40

A co więcej te rakiety i drony nic nie trafiły. Nie było sensu ich przechwycać.

Davien
wtorek, 26 listopada 2019, 01:13

A w jakim alternatywnym świecie:)

Hym108
poniedziałek, 25 listopada 2019, 16:09

Technika to tylko 1 rzecz. Taktyka i analiza moze wazniejsza. Izrael lubi innowacje a Syryjczycy jednak robia z automatu .

Prosiak
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:29

Prometeusz dziękuję za zgryźliwe uwagi ale i te zlewa z góry

w.
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:56

w końcu nic nowego. Rosyjskie lotnisko w Syrii bronią głównie zestawy TOR.

sża
poniedziałek, 25 listopada 2019, 10:30

Jak na razie to chyba tylko jeden filmik pokazano ze zniszczeniem Pancyra i to nieczynnego, są też informacje, że nie wszystkie izraelskie rakiety dolatują do celu. Więc ja bym tego systemu tak nie obśmiewał, tym bardziej, że sami nie mamy nic lepszego.

bender
poniedziałek, 25 listopada 2019, 14:13

IDF opublikowało co najmniej dwa filmy z różnych nalotów i jestem pewien, że już je widziałeś, ale publicznie kłamiesz chcąc (z nieznanych oczywiście przyczyn) chronić dobrego imienia rosyjskiego producenta uzbrojenia. Dla wszystkich innych bez obycia w internecie: otwórzcie Youtube i wpiszcie Pantsir destroyed. Miłego oglądania.

sża
poniedziałek, 25 listopada 2019, 19:17

Nawet jeżeli są dwa potwierdzone Panciry, to na tyle rakiet, które wystrzelił Izrael [z nad Libanu, bo boją się latać nad Syrią], to i tak bardzo kiepski wynik. A na dodatek nie wszystkie izraelskie rakiety doleciały do celu. Jeżeli dodać do tego, że tylko raz udało się zaskoczyć dronami Rosjan w ich bazie, bo już następne naloty skutecznie odparli, to wcale ich OPL tal źle nie wygląda, jak to niektórzy próbują tu przedstawiać. A swoją drogą - mamy lepszą?

co zrobić, na "nawiedzenie" niema lekarstwa
wtorek, 26 listopada 2019, 09:35

Pancyry zniszczyły w Syrii dziesiątki (a raczej nawet setki) izraelskich bomb i rakiet więc strata przy tym dwóch wozów to normalna rzecz wynikająca wręcz z rachunku prawdopodobieństwa, Ale wiadome towarzystwo nie przyjmie faktów do wiadomości bo wzorem klasyka nikt im nie wmówi, że "białe jest białe a czarne jest czarne" i dalej będą snuć swoje wynurzenia.

GB
wtorek, 26 listopada 2019, 10:41

Jeśli chodzi o izraelskie bomby i rakiety to Pancyry nic nie zniszczyły. Co więcej one miały olbrzymie problemy aby zniszczyć domowej roboty drony bojowników. Te problemy były tak duże że Rosja musiała wzmocnić swoje bazy systemami TOR.

sża
wtorek, 26 listopada 2019, 14:28

A skąd masz takie informacje? Z Mosadu?

Davien
czwartek, 28 listopada 2019, 01:24

Toz to sami Rosjanie panei sża ogłosili ze ściagaja TOR-y bo Pancyry w nic trafic nie moga;)

GB
wtorek, 26 listopada 2019, 15:02

Ataki lotnictwa izraelskiego są skuteczne, często też są w necie zamieszczane zdjęcia obiektów przed i po ataku lotniczym. Co do niskiej skuteczności Pancyra w zwalczaniu dronów domowej roboty to było w runecie, jak i to że żeby poprawić obronę baz przysłano systemy TOR.

sża
wtorek, 26 listopada 2019, 16:05

To jak masz takie informacje z pierwszej ręki, to jeszcze zapodaj ile tych rakiet Izrael wystrzelił, a ile jest na tych filmikach skutecznie zaatakowanych obiektów?

GB
wtorek, 26 listopada 2019, 16:54

Mnie wystarczają zniszczone obiekty, bo to jest miernikiem sukcesu lotnictwa i klęski OPL.

Rafal
niedziela, 24 listopada 2019, 23:39

Najwazniejsze slowo z calego artykulu "podobno"

poniedziałek, 25 listopada 2019, 08:51

A w którym miejscu to słowo pada?

R
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:15

Wystarczy czytac.

Praski
poniedziałek, 25 listopada 2019, 09:45

"Wyraźnie widać na nim, że dwie rakiety podobno wystrzelone z wyrzutni Pancyr-S1 nie trafiają w cel i ulegają samolikwidacji."

Wolski
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:25

Ważniejsze od: podobno z wyrzutni Pancyr-S1, jest: nie trafiają w cel, panie rusofilu.

GB
poniedziałek, 25 listopada 2019, 10:20

Tu nie było nic "podobno". Tu były faktycznie wystrzelone dwie rakiety z Pancyra, które nie trafiły.

i tyle...
poniedziałek, 25 listopada 2019, 14:21

@GB Autor artykułu, czyli Pan Maksymilian Dura napisał "podobno", negujesz jego artykuł ?

czepialski
poniedziałek, 25 listopada 2019, 16:58

Jak podaje źródło na które powołał się autor to:"Zaktualizowano: chwila samozniszczenia rosyjskich rakietowych systemów została uchwycona - cele nie zostały trafione"

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 16:06

Paie I tyle, jeżeli uznano ze to moga byc rakiety z Pancyra które sa dośc charakterystyczne to odpowiedz mi proszę: jaki inny system OPL uzywa 57E6?

Pirat
poniedziałek, 25 listopada 2019, 06:29

Przecież wyraźnie widać że Syryjska obrona przeciwlotnicza nie może sobie poradzić z nalotami. Nie ma co tu głowę w piasku chować.

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:38

Rafał, kiepski radar naprowadzania Pancyra to fakt wiec nawet zapewne zakłócac nie trzeba ale zwyczajnie nie widział pocisków:) A optycznie to tylko do 4km:)

AlS
niedziela, 24 listopada 2019, 19:05

Przypuszcza się że "Deliah (..) zostały wyposażone w integralne urządzenia zakłócające radary". Na całej długości pocisku widać garb, na przodzie przechodzący w coś, co wyraźnie jest niewielką anteną o szyku fazowym, umieszczoną tuż nad głowicą optyczną. Za głowicą naprowadzania i bojową pocisku zapewne mieści się emiter mikrofal, w starszych wersjach wyglądało że była to LFB/ TWT, zasilająca anteny via falowody, w nowszych widać że nadajnik stanowi osobny element przymocowany do korpusu, więc pewnie zasilany jest z umieszczonych centralnie MMIC poprzez przewody koncentryczne. W połączeniu z dwiema antenami - przednią i tylną, mamy więc zintegrowane urządzenie łączności, wykrywania i zakłócania. Pocisk Deliah jest tylko częściowo autonomiczny, więc łączność z samolotem- nosicielem jest tu kluczowa. Problem zewnętrznego zakłócania transmisji radiowych doskonale rozwiązuje zastosowanie anteny fazowej, pozwalającej wysyłać kierunkowe, "ołówkowe" wiązki łączności i odbierać takież transmisje. Dwie anteny umożliwiają łączność przy niemal każdym ustawieniu pocisku w przestrzeni. A przy tym mogą lokalizować i zakłócać obce transmisje, oraz działać jako dopplerowski radar impulsowy, to tylko kwestia odpowiedniej mocy przeliczeniowej i oprogramowania. Sprytnie to wymyślili, trzeba im przyznać.

skąd oni ich borą?
niedziela, 24 listopada 2019, 17:28

Co by o tym nie powiedzieć jasno wynika, że system Pancyr to groźna i niebezpieczna broń na pewno jedna z najlepszych na świecie (a zapewne najlepsza). W przekonaniu takim oprócz fachowych informacji na jego temat utwierdza żałosny lament wiadomego towarzystwa wzajemnej adoracji, które staje na głowie aby osiągnięcia tego systemu zdewaluować. Członkowie w/w z braku jakichkolwiek merytorycznych argumentów prześcigają się w domysłach i fantasmagoriach wzajemnie się stymulując i sobie klaszcząc bo a wszelką cenę nie chcą do siebie dopuścić faktów. Cóż, ich sprawa ale zawsze jest trochę "radości".

Marek L.
wtorek, 26 listopada 2019, 19:28

No faktycznie: Skąd oni WAS biorą ???? Wystarczy tylko, po każdym tego typu izraelskim ataku (przeprowadzonym na przykład, między innymi miniaturowymi pociskami sterowanymi IMI Deliah, o max. zasięgu 250 km, odpalanymi z F-16I, lub też z wyrzutni naziemnych montowanych na ciężarówkach 6x6), "poczytać" sobie te buńczuczne komunikaty, nadawane przez agencję SANA totalitarnego reżymu syryjskiego, a o treści praktycznie ZAWSZE takiej samej, i zawsze i jedynie rodem z "Baśni z Tysiąca i Jednej Nocy", pod tytułem: "Ze wszystkich 25 pocisków wystrzelonych przez Syjonistycznego Wroga (alternatywnie: przez Syjonistyczną Jednostkę!), to nasza Bohaterska Obrona Przeciwlotnicza to zestrzeliła i zniszczyła WSZYSTKIE ich 50 !!!! " ........ (Gdy faktem jest, iż wszystkie 25 trafiły we wrogie cele, i te cele zniszczyły, a ŻADEN NIE został zestrzelony !!). A w chwilę później to ten "komunikat" SANA jest dystrybuowany na cały świat przez te dwie putinowskie papugi od wojny psychologicznej, czyli przez "Sputnika", oraz przez "RT".... No a jeszcze chwilę później to wszyscy Potomkowie Rasputina, i tu, i gdzie indziej, to w to święcie wierzą. I wierzą oni wtedy święcie, co jest wprost komiczne, iż te Pancyry-S1 (oraz ich zmodyfikowana wersja Pancyr-SM), to jest "zapewne najlepsza broń na świecie", a nie jedynie wielka kupa archaicznego i w bardzo wielu aspektach "niedorobionego" ciężkiego żelaznego rosyjskiego szrotu.......

Marek
poniedziałek, 25 listopada 2019, 12:44

Znikąd nie muszą się brać. Wystarczą fakty. Hindusi znają Pancyra, bo go chcieli kupić. Okazało się jednak, że Hybrid BIHO mimo tego, że nie posiada rakiet o takim zasięgu jak rosyjska konstrukcja jest lepszy od niego. Skończyło się tak, że Hindusi kupili zestawy u Koreańczyków. https://www.defence24.pl/koreanski-system-opl-pokonal-rosjan

Szach mat w jednym ruchu.
poniedziałek, 25 listopada 2019, 10:55

Zapomniałeś dodać nie mająca analogów!! Podobnie jak samochody ,autobusy,traktory,komputery,tramwaje,samoloty,pralki a nawet lokomotywy? Już swegi czasu Maksiu z Seksmisji zauważył na wschodzie jakaś cywilizacja musi istnieć!!

roszada
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:03

Przygadywał kocioł garnkowi "Prezydent USA Donald Trump oświadczył, że kraj opracowuje nową broń, której „nikt nawet nie może sobie wyobrazić”, w tym „genialne” okręty podwodne, poinformował portal Yahoo News. „Obecnie opracowujemy ogromną liczbę broni. Mamy taką broń, której nikt nawet nie może sobie wyobrazić. (...) Zmodernizowaliśmy i odnowiliśmy naszą broń nuklearną. Budujemy okręty podwodne, o których nikt nawet nie pomyślał, genialne. "

Szach mat w jednym ruchu.
poniedziałek, 25 listopada 2019, 16:25

Wypunktowałem ciebie kilka tyg.temu. A ty jak gdyby nic wracasz . Odrobinę przyzwoitości choć wiem ,że to pojęcie abatrakcyjne na wschodzie!!

Pim
niedziela, 24 listopada 2019, 21:56

Jest absolutnie najlepszy. Bez dwóch zdań. Nic przed nim nie umknie, zestrzeli absolutnie wszystko. A informacje o tym, że trafiają w niego rakiety, to wroga propaganda wiadomych sił.

LMed
niedziela, 24 listopada 2019, 17:05

To górne zdjęcie Pancyra kojarzy się z Pilicą na Jelczu na plaży prawie w Ustce. Tylko Pilica odporna oczywiście.

Gnom
poniedziałek, 25 listopada 2019, 08:30

Groma może zakłócisz, ale pocisku po wylocie z lufy się nie da. Zatem odporna w co najmniej 50%.

GB
poniedziałek, 25 listopada 2019, 14:53

Toteż nie zakłóca się pociski tylko system kierowania ogniem, łączności, dowodzenia, rozpoznania itp. Na jednym z filmików widać jak skuteczny był atak i nieskuteczne wymienione systemy i to nie tylko Pancyra, tylko ogólnie całej OPL, bo załoga Pancyra stoi obok pojazdu, a działka są w położeniu marszowym.

No skąd
wtorek, 26 listopada 2019, 12:48

Bez amunicji. Zapomniałeś dodać

GB
wtorek, 26 listopada 2019, 15:28

Bez rakiet, a nie bez amunicji. Amunicja do działek była.

w.
niedziela, 24 listopada 2019, 16:19

Podobno Syria ma w przyszłym roku kupić chiński odpowiednik S-300. Zobaczymy czy dalej będzie bezużyteczny.

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:41

Na pewno HQ-9 będie lepszy od S-300P, w końcu to chyba najlepsza wersja S-300( choć nielicencyjna):) A co do uzytecznosci to jak właczy radar to zapewne będa potzrebowali drugiego z Chin jak juz Izrael udowodnił.

lef
niedziela, 24 listopada 2019, 14:16

Byłbym ostrożny co do jednoznacznej opinii o Pancyrach. Przypomina mi się dykteryjka z początku tego wieku, kiedy Merkel pytała Putina, a byli w doskonałych stosunkach: czy to prawda, że połowa rosyjskich rakiet nie doleci do USA. On miał odpowiedzieć, że być może to prawda. Natomiast te planowane na cele w Europie, dolecą w 100%.

pol
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:05

Opowieści z mchu i paproci :P a wszystkie dolecą z USA i z Europy też wszystkie :P

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:42

lef, ale trzeba było dopisac że Putin wie ze rakiety iz USA do Rosji doleca w 100%-tach:)

Więzień
wtorek, 26 listopada 2019, 12:49

Jesteś pewien?

pol
środa, 27 listopada 2019, 08:46

Jestem pewien !

marcin
niedziela, 24 listopada 2019, 19:38

Dawniej takie opowiastki to się nazywało " opowieści Radia Erewań".Widać w Olginą pamiętają ...

Praski
niedziela, 24 listopada 2019, 13:01

Polecam wszystkim dyskutantom udać się na stronę Gallifreyan Technology i obejrzeć film. Nie ma na nim dwóch rakiet ulegających samolikwidacji. Z lewej strony widać nadlatujący z góry obiekt, z prawej strony od dołu wznoszące się dwie, prawdopodobnie antyrakiety, gdyż pierwsza z nich zmienia tor lotu, czyli manewruje. Nadlatujący obiekt zostaje czymś trafiony i po chwili eksploduje - z pewnością nie jest to samolikwidacja. Antyrakiety nie mając celu lecą dalej, żadna z nich nie wybucha i na tym film się kończy...

GB
poniedziałek, 25 listopada 2019, 10:21

To ja widziałem inny filmik - jak dwie rakiety nie trafiają pocisk, który następnie trafia w Pancyra.

Leszek
niedziela, 24 listopada 2019, 11:02

Ja tam ani na lotnictwie ani na wszelakiej broni się nie znam. Na taktyce wojskowej też nie. Zastanawia mnie tylko jedno. Skoro ruscy posiadają tylko szmelc i nie potrafią nic zaawansowanego wyprodukować, a do tego nie potrafią porządnie obsługiwać tego co mają to dlaczego są potęgą militarną z którą liczy się nawet USA? Czytając wszystkie komentarze fachowcow, z ktorych nie jestem w stanie z powodu ich specjalistycznego jezyka połowy zrozumieć, nie rozumiem czemu my mamy się bać takiego przeciwnika.

Extern
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:54

Bo mają atom.

bronek
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:31

Dlatego tak się dzieje, że mogą wystawić wielomilionową armię, która nawet z saperkami w rękach potrafią zająć obcy kraj.

Rozkaz 66
niedziela, 24 listopada 2019, 18:03

Propaganda. Boją się ale w necie trwa napina. Kto z ruskimi to troll a w tle ustawa 447 o której nikt nie mówi bo nie wygodne politycznie niepoprawne. S400 to bubel a usa ryczy że im F35 zabierze przykłady można mnożyć. F35 to bubel ale wciskają bo szpieg i źródło dochodu pierwszorzedne.

bender
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:15

Forma i treść Twojej wypowiedzi wskazują na potworne trociny w głowie. Bądź taki miły i spróbuj nieco opanować chaos swoich myśli, gdy następnym razem zechcesz coś nam powiedzieć. Dzięki.

Grzyb
niedziela, 24 listopada 2019, 13:52

Po pierwsze: dla USA ruskie już dawno nie są poważnym przeciwnikiem. Administracja Obamy przespała temat i od kilku lat to Chiny stanowią zagrożenie obecnie panującemu ładowi światowemu. Po drugie ten ruski niedoskonały szmelc wystarczy na dziesięć takich państewek jak Polska. U nas przez dziesięciolecia łatano dziurę budżetową pieniędzmi przeznaczonymi na wojsko. A teraz się okazało, że "nie mamy niczego" i na hura trzeba wzmacniać armię.

obalaczbredni
niedziela, 24 listopada 2019, 18:42

Dla USA Rosja nie jest przeciwnikiem ? - spadłem z krzesła - na jakiej podstawie taka głęboka analiza? Jak na razie straszą wszystkich dookoła sankcjami gdy ktokolwiek chce kupić rosyjską broń a wpływy rosyjske ciągle rosną. Przy zadłużeniu USA na najwyższym poziomie od powstania tego kraju gdzie 20% PKB generują urzędy publiczne problem naprawdę jest poważny

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:44

A co moze Rosja zrobic USA poza rozpetaniem wojny jądrowej po której rosyjski będzie słyszany jedynie w piekle?

Tomek.
poniedziałek, 25 listopada 2019, 16:29

I vice versa Davienku.

Davien
wtorek, 26 listopada 2019, 01:14

Taak, patzrąc na stan rosyjskich sił strategicznych i obrone ABM w USA to smiem watpic:)

Grzyb
niedziela, 24 listopada 2019, 21:35

Proszę mnie nie rozśmieszać. Rosja jest zagrożeniem dla Polski albo dla Gruzji ale nie dla USA. Czasy zimnej wojny dawno się skończyły. To nie znaczy, że ruskie nie są niebezpieczne, o nie. Szczur zagnamy do narożnika zaatakuje człowieka. A Rosja jest w takim stadium upadku, że jest im wszystko jedno, dlatego są niebezpieczni. Ale dla nas albo krajów bałtyckich. Ale nie dla jankesów. A że wprowadzają sankcje, to normalne. Tępią konkurencję jak się tylko da. A gdzie z to Rosjanie sprzedają te niesamowite ilości uzbrojenia? Do krajów trzeciego świata. Indie, Syria, Turcja. A gdzie jankesi? Za mało miejsca żeby wymieniać. A jakiego kraju obawiają się i ruskie i stany? Państwa środka. Chiny to budząca się potęga i pierwszym krajem na który uderzą będzie Rosja. I żeby było śmieszniej, Amerykanie będą się starali temu zapobiec.

Sarmata
poniedziałek, 25 listopada 2019, 12:35

Usmiałem się Grzybie, ty tak poważnie? Chiny to dla USA przeciwnik gospodarczy na dzisiejszy czas, Rosja to potęga militarna. Na dodatek Rosja ochrania Chiny, taki wynajęty bodygard. Oczywiscie Chiny cały czas wzmacniają swój potencjał militarny ale cały czas są słabsze od Rosji i USA.

Grzyb
poniedziałek, 25 listopada 2019, 17:17

Zastanówmy się przez chwilę nad sytuacją geopolityczną na wschodzie. Rosja to biedny kraj na skraju upadku, który ma największe terytorium na świecie i tylko około 120 mln mieszkańców, którzy głównie żyją w części zachodniej kraju. Chiny to obecnie bardzo zaawansowany technologicznie, bogaty kraj z ambicjami by stać się światowym mocarstwem, z ludnością około 1,5 miliarda obywateli. Rosja ma wielkie niezamieszkane terytoria pełne bogactw naturalnych. Od co najmniej dwóch dekad Chińczycy są pracownikami napływowymi na wschodzie Rosji, bo brakuje tam rąk do pracy. Gdy Chińczycy zapragną powiększyć swoje terytorium i zdobyć złoża naturalne potrzebne ich gospodarce, to jaki kraj zaatakują? Rosję. Wejdą gładko jak nóż w masło i ruskie nawet nie pisną. Mają za małą armię by wygrać tę wojnę. Ameryka zaś będzie starał się pomóc niedawnemu wrogowi, bo jak Chinom uda się wchłonąć Rosję, to już nikt ich nie pokona. Nie stanie się to za rok czy dwa ale jak Trampowi nie uda się zatrzymać chińczyków teraz, to w przyszłości będzie zmiana układu sił na świecie nie do odwrócenia.

faxiu
wtorek, 26 listopada 2019, 09:50

i ja się z Tobą zgadzam w 100%.

Clash
wtorek, 26 listopada 2019, 09:36

Dobrze.. Ale trzeba troche sprostowc .... Faktycznie Rosja ma ogromne niesamowita nie zamieszkane tereny które są bogate w surowce naturalne. Należy tutaj przypomnieć że znakomita czeęść tych terenów była historycznie Chińska ( włączając w to dzisiejszy Władywosłok) po drugie sytuacja na rynku pracy jest odwrotna to Rosjanie pracuja w Chinach bo w Rosji na dalekim wschodzie pracy nima.... I Syberia wylundnia sie sie bardzo szybko....

czy to aż tak skomplikowane?
poniedziałek, 25 listopada 2019, 09:49

Ty naprawdę wierzysz w te brednie które wypisujesz. Rosja to aktualnie jedyny kraj na świecie, który może unicestwić USA (z wzajemnością zresztą).

Piotr
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:09

Rosja to jedyny kraj na świecie, który jest tak biedny, że 30% społeczeństwa nie ma toalety w domu :) A kurs rubla świadczy o jej potędze :)

jak widać to jednak skomplikowane!
poniedziałek, 25 listopada 2019, 16:29

Widać w tej wypowiedzi znaczne braki wiedzy zarówno ogólnej jak i ekonomicznej więc postaram się pomóc: co ma temat dot. rosyjskich toalet do tematu dyskusji? Równie dobrze napiszę, że ok. 40 milionów Amerykanów dostaje od rządu kartki na żywność bo inaczej jedliby trawę albo, że w USA jest największy na świecie odsetek ludzi siedzących w więzieniu. I co to wnosi do tematu którym jest możliwość wzajemnego zniszczenia się przez USA i Rosję? Nic. A na dodatek taka "zagwozdka": o jakiej potędze gospodarki świadczy kurs jena? Konfabulacji o "biednej" Rosji nie komentuje z czystej litości.

prawieanonim
wtorek, 26 listopada 2019, 18:05

Misiu drogi. W USA próg ubóstwa jest na o wiele wyższym poziomie niż w Rosji więc nie zaklinaj rzeczywistości. Ktoś kto w USA dostaje kartkę ma dochód przy którym w Rosji plasowałby się jako zamożny.

ale czad
środa, 27 listopada 2019, 11:31

"Ktoś kto w USA dostaje kartkę ma dochód przy którym w Rosji plasowałby się jako zamożny". Ale jazda.

Piotr
środa, 27 listopada 2019, 17:10

No coż, taki jest ruski mir , jak ktoś kradnie jak Putin z kolesiami to ma , reszta to ziemniaczano cebulowe społeczeństwo :P

koxiarz
wtorek, 26 listopada 2019, 09:55

Spedziłem rok swojego życia w Rosji. Nie wmówisz mi, że czarne jest białe. Na tak olbrzymim terytotium są tylko dwa punkty dobrobytu. Petersburg i Moskwa. Reszta to syf, smród, bida, głupota, zacofanie i korupcja. Czyli coś czego cwany Putin nie chce zmieniać, bo mądrym narodem nie da się tak łatwo manipulować. A teraz porównaj do USA.

Davien
wtorek, 26 listopada 2019, 01:16

Nopopatrz tyle ze te 40mln co dostaje kartki i tak zarabia wiecej niz tzw klasa średnia w Rosji:)

kodex
niedziela, 24 listopada 2019, 13:27

Respekt przed rosjanami jest tylko z powodu bomby atomowej. Gdyby nie arsenał atomowy to Rosja nie cieszyłaby większym szacunkiem bo też nie widać żadnych innych powodów żeby Rosję gloryfikować. Prywatna amerykańska firma za 3 lata wysyła załogę na podbój Marsa. Tymczasem Rosja jeszcze nie była na księżycu.

Piotr
wtorek, 26 listopada 2019, 17:17

Nie respekt tylko obrzydzenie, to jak małpie dać granat do zabawy.

Mark
poniedziałek, 25 listopada 2019, 10:43

A po co Rosjanie mają wysyłać człowieka na księżyc czy tam Marsa skoro na księżyc wysłali swoje sądy badawcze zanim jeszcze Amerykanie wystartowali ma księżyc to samo tyczy się Marsa. Samo wysyłanie ludzi na księżyc i Marsa to czysta fanaberia.

GB
wtorek, 26 listopada 2019, 15:40

Zapytaj się Rosjan, w każdym razie od lat prowadzą program Luna 25, który jest fiaskiem. Poza tym swoje programy księżycowe mają Chiny i Indie, i w ostatnich latach przynajmniej w programie księżycowym te państwa notują spore sukcesy. Jak tak dalej pójdzie do Rosja przestanie się liczyć w kosmosie.

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 16:20

Mark, przed Amerykanami na Księzycu wyladowała jedynie Luna-9, potem Był już Surveyor-2 z USA, potem Luna-13 i Apollo-11. Misja Apollo dostarczyła na ziemię wielokrotnie więcej danych niz obie Luny. Luny diząłały po 6 dni, Surveyor-1 ponad 7 miesięcy co wyraznie pokazuje róznice:) Mars panie Mark to praktycznie wyłacznie USA, Rosjanie ani razu nei wyladowali na powierzchni. Ale rozumiem ze jak Rosja nei moze wyjsć poza LEO...

bender
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:07

Mniejsza z tym po co, choć akurat jest kilka ważkich powodów. Zauważ za to, że jak na razie po prostu nie mogli i dalej nie potrafią tego zrobić. Ergo w obszarze eksploracji kosmosu nie są technologicznym liderem, chociaż chcieliby być tak przedstawiani.

stary
niedziela, 24 listopada 2019, 19:22

Ręce opadają.

Golddick
niedziela, 24 listopada 2019, 19:07

Masz rację ekspercie od siedmiu boleści. Widziałem na filmie start tej rakiety marsjańskiej.

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:45

No popatrz i demonstrator poleciał bez problemu wiec znowu masz przywidzenia jak zwykle:)

stary wojak
niedziela, 24 listopada 2019, 12:52

Dlatego,że wszystkiego mają dużo,no i samoreklama jacy są silni.

Kolo
niedziela, 24 listopada 2019, 12:40

Płacz USA nad przewagą Rosji to sposób na wyciąganie kasy od Kongresu, oczywiście Rosjanie maja potencjał z którym należy się liczyć. A dlaczego mamy się ich obawiać, mają przewagę np ilościowo.

nixon
niedziela, 24 listopada 2019, 07:33

Z Rosyjskim sprzętem zawsze było tak, że więcej w nim kłamliwej propagandy niż prawdziwej skuteczności. Jedyna faktyczna przewaga Rosji to jej olbrzymie terytorium, które tak naprawdę jest bardzo trudne do obronienia. No i które stale powiększa się jak to bywa w przypadku agresywnego hegemona.

pytajnik
niedziela, 24 listopada 2019, 04:00

A dlaczego autor tego "artykułu" nie napisze, że ostatni Dubai Air Show był ochraniany przez Pancyry ....

Davien
niedziela, 24 listopada 2019, 12:46

Na szczescie nie musiały nic robic bo inaczej znowu byłyby biedne ptaki:)

bania Davien
niedziela, 24 listopada 2019, 17:15

Ale płacz choćby i najbardziej bolesny na fakty nie wpływa.

bender
poniedziałek, 25 listopada 2019, 12:30

No właśnie. Czy użyte bojowo Pancyry zestrzeliły coś innego niż ptactwo? Niedokładny radar, oślepiona każdym strzałem termowizja, niecelne działko i efektywna możliwość próby zwalczania tylko jednego celu na raz to zalety Pancyra, o których rosyjski producent zapomniał napisać w folderze reklamowym, ale które szybko wyszły na jaw w codziennej eksploatacji.

bania bender
poniedziałek, 25 listopada 2019, 16:33

Ja wiem, że takie są wytyczne ale drogi bender: nie kompromituj się ponad miarę.

dd
niedziela, 24 listopada 2019, 02:19

Najzabawniejsze jest to, że Delilah to nie jest ani pocisk stealth, ani nisko lecący cruise (lata na wysokości kilku km), ani nie jest szybki (ma prędkość poddźwiękową). A mimo to Pancyry nie dają rady ich zestrzeliwać.

Praski
niedziela, 24 listopada 2019, 23:51

Najzabawniejsze jest to, że gdyby Delilah byl naddzwiekowy to zostawialby smuge termiczna z silnika odrzutowego, przez co byłby łatwiejszy do zestrzelenia. Nie jest stealth, ale używa nadajnika zagluszajacego radary naprowadzania, wiec jestem ciekaw, które inne Państwo byloby w stanie takie ustrojstwo zastrzelić, zwykla rakieta z aktywnym naprowadzaniem. Jak do tej pory amerykańskie, czy izraelskie środki opl. mialy do czynienia z prostymi, prymitywnymi rakietami, bez wodotryslowkow w stylu aktywnego zagluszaniw, a mimo to kilka skuch bylo..

prawieanonim
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:24

Każde państwo które posiada pociski IR (o IIR nie wspominając )byłoby w stanie to zestrzelić. To tylko biedna Rosja ma tak dziadowskie systemy naprowadzania że rosyjskie rakiety widzą cel dopiero gdy daje ciepło niczym słońce.

zaglądacz
niedziela, 24 listopada 2019, 01:28

"Odporność systemu Pancyr na zakłócenia pod znakiem zapytania" - taki jest tytuł artykułu, a pod spodem pełno komentarzy w rodzaju "A Amerykanie nie lepsi, nawet gorsi, bo ...". Nie prowadźcie wojny rusko-amerykańskiej na polskim portalu. Mi się ten artykuł podoba. Całkiem konkretny.

obalaczbredni
niedziela, 24 listopada 2019, 00:35

A ile to tych Pancyrów zniszczono przy tym ataku. Czemu nie używają F35 i prostych bomb tylko pocisków dalekiego zasięgu odpalanych znad Libanu? przecież wg daviena i spółki już dawno zniszczyli OPL chyba z 10 razy a ona ciągle jest. Jak na razie nawet nie wlatują w zasięg S300. A Izrael zawsze podaje że wszystko już dawno zniszczył i jakoś ciągle się to magicznie odradza jak w Harym Poterze. A te info to znowu informacje z jakiś portali i analizy filmów internetowych - bardzo wiarygodne źródła. Ale trzeba znowu ku pokrzepieniu serc pisać, takie rozkazy z góry. Szkoda że nie ma nic o nowych pociskach sokół dla T14 armata których pierwsza partia trafi do wojska pod koniec tego roku. O pokazanych nowych pociskach pow-pow dla Su-57 też cicho sza.

Davien
niedziela, 24 listopada 2019, 12:51

Obalacz cięzko w leciec w zerowy zasięg S-300 które jak tylko coś leci to wyłącza co tylko moze i siedzi jak mysz pod miotła:) Izrael niszczy radary kierowania ogniem, po co marnowac pociski na zwykłe wyrzutnie. Pancyry zniszczył minimum trzy przy czym zrobił to bronia jaka wg ciebie pancyr powinien bezproblemu zwalczać:) A co do Armat, to jak widac przekwalifikowali chyba 12 prototypów na sryjne ot i cąła tajemnica. Naomiast pociski do T-14 czyli 3BM69/70 nie nazywają sie Sokół . Aha może podasz nazwe tych "nowych" pocisków do Su-57:)

sceptyk
niedziela, 24 listopada 2019, 21:40

Chodzi o 3UBK25 Sokół-W. Pocisk kierowany.

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:50

Panie sceptyk pociski 3UBK25 dopiero zaczeły pierwszy etap testów wiec na pewno nie wejda do uzytku w tym roku. Ich skutecznośc przeciwko achodnim MBT nie bedzie wieksza od 3BM69/70 z tego choćby powodu że pancere warstwowe sa na HEAT znacznie bardziej wytrzymałe.-Zródło Janes 360.

sża
niedziela, 24 listopada 2019, 16:36

Skoro ruski sprzęt jest taki słaby, to dlaczego Izraelczycy nie latają nad Syrią, tylko odpalają rakiety z nad Libanu? Swoją drogą, jak to się ma do prawa międzynarodowego?

GB
poniedziałek, 25 listopada 2019, 10:26

Lotnictwo izraelskie jak chce to wlatuje w przestrzeń powietrzną Syrii. Często atakuje przejście graniczne między Syrią a Irakiem. Syryjski reaktor zniszczony przez lotnictwo izraelskie też był w głębi terytorium. Obiekty koło miasta Masyjaf, tam gdzie stoi syryjski S-300 też są w głębi Syrii. Poza tym co to za argumentacja że strzela z nad Libanu. To już syryjska OPL nie ma prawa reagować i odpierać ataku? Jakoś syryjska OPL potrafiła wystrzelić rakietę systemu S-200, która spadła na Cypr.

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:53

Jak widac nie tylko lataja i odpalają pociski znad Syrii ale i rosyjskiej produkcji OPL kompromituje sie raz za razem.

anda
niedziela, 24 listopada 2019, 16:14

Oj Davien a ty dalej bajdurzysz a tak do wszystkich - tam gra się toczy na kilku poziomach, Rosja ma dobre lub wręcz doskonałe stosunki ze wszystkimi stronami konfliktu a z Izraelem szczególne. Jak Rosja nie chciała aby Izrael nie atakował celów w Syrii to Izrael nic nie mógł zrobić. Wizyta urzędników izraelskich w Moskwie / przeba podnieść duch w Izraelu / no i mamy atak który podobnież się powiódł. Niestety jedyny potwierdzony cel to dom mieszkalny a którym zginęła bogu ducha winna rodzina / pomyłka w celowaniu /. A tak abstrahując tam nikt z nas a ni z dziennikarzy nie wie co się dzieje kto z kim gra i jakimi kartami.

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:51

Anda jakby Rosja próbowała izraelowi w czymkolwiek przeszkodzic to by do Rosji wpław wracali. Izrael ma generalnie gdzies Rosję w Syrii dopóki mu nie przeszkadza.

Marek
niedziela, 24 listopada 2019, 22:53

Tia, i nawet Pancyr nie może wykonać samoobrony, bo " Rosja ma dobre lub wręcz doskonałe stosunki ze wszystkimi stronami konfliktu". "Jak Rosja nie chciała aby Izrael nie atakował celów w Syrii to Izrael nic nie mógł zrobić " super, tylko rosyjski sprzęt dostaję w "czapę" aż miło.

anda
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:29

Zanim zaczniesz wypisywać głupoty to trochę zapoznaj się z tematem. Jak na razie tylko przypadkowo zniszczono syryjskiego Pancyra i tyle i nic więcej. A może więcej jaki rosyjski sprzęt dostaje w czapę? A jak Bibi zaczął podskakiwać to mu Rosjanie pokazali gdzie jego miejsce - udowodnili mu że bez ich zgody to Izrael może najwyżej palcem w bucie pokiwać.

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 16:24

Taak, a to ciekawe bo jak na razie to Rosja w Syrii udae że ich nie ma jak leci IAF i to IAR lata jak chce i robi co chce w Syrii a Rosja po jednym ostrzezeniu izraela nad Golanem sie boi pokazac:)

prawieanonim
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:29

W zniszczeniu rosyjskiego Pancira nie było żadnego przypadku. Pilot który odpalił pocisk zrobił to całkiem świadomie. Gdyby rosyjskie władze więcej przeznaczały na badania a mniej na boty które krzykiem próbują kreować rzeczywistość to może opracowalibyście wreszcie coś obiektywnie skutecznego.

Vvv
niedziela, 24 listopada 2019, 12:10

Wylatują i to bakarami 2 i baz :) strzelają nawet nlosami w pajcyry a te nie potrafia zestrzelić wolnego i mało zwrotnego ppk

Cicho sza
niedziela, 24 listopada 2019, 09:58

A dlaczego w ogóle pytasz skoro propagujac przewagę rosyjskiej techniki nie powinieneś niczego potrzebować obalac? Moze, bo nadal w obliczu przewag Izraela jej skuteczność jest zerowa? Może po prostu zmień portal? Co do zaś wiarygodności - akurat Ty się tradycyjnie i zawsze bez filmikow wypowiadasz pisząc o ha ha: Armacie, której sam Szojgu zapowiedział do końca 2018 100 sztuk (?) gdzie trafiły?? Albo o "seryjnych" ha ha ha ha Su57, gdzie trafiły? A to i teraz "wiarygodnie" o nowych pociskach sam piszesz "trafi" ! Ha ha ha. I te "nowe" pociski do wciąż "nowych" Su57?? Ha ha ha. Bo żadnych "takich rozkazów" z Moskwy? Sama "prawda" i "fakty"??? Hahaha

GB
niedziela, 24 listopada 2019, 09:03

To proste. Rosja cały czas dostarcza kolejne zestawy Opl. Obiekty kolo miasta Mastjif zostały zniszczone a to tam stoją S-300 dostarczone Syrii. Zarówno Su-57 jak i T-14 nie ma w sluzbie

Obalacz Sputników
niedziela, 24 listopada 2019, 05:24

Izraelczycy, Amerykanie, Francuzi, ani Brytyjczycy nie atakowali dotąd rosyjkich/syryjskich wyrzutni rakietowych - poza incydentalnymi przypadkami, gdy Izraelczycy ujawnili video z kamery naprowadzania pocisku atakującego wyrzutnię Panzyrów - kilka tygodni temu. Wszyscy zadowalają się dotąd niszczeniem pierwszoplanowych celów i unikaniem zniszczenia własnych samolotów i pocisków przez pociski rosyjskie. Ciekawe czy w końcu skończy się jak w Serbii w 1999 roku, gdy na 35.000 samolotolotów NATO, przy pomocy rosyjskich systemów SAM Serbom udało się zniszczyć 2 samoloty NATO, przy strzelaniu często nawet 17 pocisków SAM do jednego samolotu.

Davien
niedziela, 24 listopada 2019, 12:53

Narazie wynik dla OPL to jeden F-16 zestzrelony dzięki głupocie załogi przy pomocy 20 rakiet i jeden Ił-20M

Gnom
poniedziałek, 25 listopada 2019, 08:41

Dolicz zmodernizowanego z Izraelczykami tureckiego F-4, którego kilka lat temu o dziwo zestrzelił Pancyr.

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 16:27

Gnom, mówię o obecnej wojence w Syrii nie o tym co było ponad 7 lat temu Aha nie zestzrelono zmodyfikowanego F-4 ale starego RF-4E wiec coś nie tak:)

GB
poniedziałek, 25 listopada 2019, 12:08

To nie był Pancyr.

nawet Davien to wie
poniedziałek, 25 listopada 2019, 16:34

To był Pancyr.

Davien
wtorek, 26 listopada 2019, 01:19

Biorąc pod uwage ze zestzrelenia dokonano nad wodami miedzynarodowymi a zasieg Pancyra to 20km to jak widać jest to niemożliwe chyba że się Pancyr nauczył pływac:)

GB
poniedziałek, 25 listopada 2019, 19:35

Syria nigdy nie poinformowała jaki system OPL zestrzelił tureckiego F-4.

AntyWania
niedziela, 24 listopada 2019, 02:37

Putinjugend że Sputnika jak zwykle jest na bieżąco

co z tego, że masz rację i tak Ci nie uwierzą
niedziela, 24 listopada 2019, 02:04

dopiszmy jeszcze, że właśnie korweta A. Gorszkow wyszła w morze testować Cirkona i mamy obraz Rosji która odstawia technologicznie NATO na dystans. Pozostają tylko takie teksty, że niby Pancyr nieskuteczny, lżej się na duszy robi jak się czyta takie wypociny, widać nasza kadra wojskowa ma wiarę w nieskuteczność rosyjskiej OPL.

AntyRus
niedziela, 24 listopada 2019, 20:08

Dopiszmy jeszcze jak to super MiG31 zestrzelil super rakietą inny super MiG31? Może dopiszmy ostrzelanie dziennikarzy zagranicznych rakietami przez super śmigłowiec Mi28 na super pokazowych manewrach? Może, dopiszmy zestrzelenie własnego Iła w Syrii?? Może dopiszmy nieskuteczna obronę przez Pancyry lotniska w Syrii przed tekturowymi dronikami? Może dopiszmy, że jak dotąd żaden nowoczesny system plot Rosji niczym i nigdzie się nie wykazał, co prawda nigdy też nie zawiódł, ale absolutnie przez to niczego przed niczym nie obronił. Może dopiszmy szereg ostatnich katastrof, wybuchów, awarii, zatonięć, awarii pocisków? Cóż, a o ilu takich "super sukcesach" mieć nie wiemy bo udało się je ukryć??

Davien
niedziela, 24 listopada 2019, 12:55

Taak, to może w końcu tego Yeti czyli 3M22 pokaza, a nie jak zwykle odpala Oniksa i wielkie zadowolenie:)) A co do Pancyrów to ich skuteczność ładnie podsumowały drony w Hmiejmin gdzie Rosjanie musieli alarmowo TOR-y sciągać i Hindusi mimo naciskó Rosji wybierający zamiast Pancyra odpowqiednik naszej Białej z Korei:)

Pirat
niedziela, 24 listopada 2019, 02:00

Ty chcesz żeby zrzucali pod Damaszkiem niekierowane bomby? Tak to tylko Rosjanie potrafią, pokazali to w Aleppo jak osiedla burzą. Izraelczycy mieli okazje się poćwiczyć i zapoznać z greckimi s-300. Więc ten system dobrze znają. Podejrzewam że za każdym razem s-300 milczy ponieważ i tak jest zakłócony i ślepy. Myśle również że system S-300 milczy ponieważ Rosja się boi że Izraelczycy go zniszczą jeśli wystrzeli chociażby raz. Było by to wstyd dla Rosji.

Ubuntu
niedziela, 24 listopada 2019, 00:26

Przecież to oczywiste, że w Syrii od poczatku siedzą służby wywiadowcze, delegaci instytutów naukowych, specjalisci. Przy kazdym sprzęcie etatowo stacjonuja eksperci z biur konstrukcyjnych, bo taka jest logika prowadzenia działań wojennych w realu. Izraelskie naloty to najcenniejsza lekcja dla Rosjan, gdyż odbywa się w prawdziwych warunkach bojowych z wykorzystaniem najnowszych metod przelamywania opl. Wszelkie wnioski i zdarzenia trafiaja po analizie do biur projektowych, laboratoriów, gdzie pracuje się nad lepszymi rozwiazaniami. Izraelczycy dostarczaja Ruskim bezcenna wiedzę, na temat technik zgłaszania ich systemow, na sprzecie używanym przez Syrię, a Rosjanie będąc na miejscu sciagaja wszystkie możliwe dane, aby wykorzystać je później we wprowadzaniu zmian. Przypuszczalnie beda to robic na bieżącą, lub opracowując nowe wersje radarów i antyrakiet.

Observer
niedziela, 24 listopada 2019, 10:03

Faktycznie same plusy dla Rosjan ze strat rosyjskiej techniki , z udowodnienia braku skuteczności rosyjskich systemów plot. Czysty zysk, że widać, że rosyjskie systemy plot są bezskuteczne wobec techniki izraelskiej. Ciekawe też jakich danych dostarczaja inżynierom Izraela te wszystkie najnowocześniejsze systemy plot Rosji. Czy może, dlatego Rosja trzyma wszystko non stop wyłączone? Ze strachu , że nawet te najnowsze okazuja się kompletnie nieskuteczne!! To widać na pierwszy rzut oka.

Gnom
poniedziałek, 25 listopada 2019, 08:45

Rozumiem, ze w efekcie sprzedaż rosyjskiego uzbrojenia (szczególnie do regionu) spadała? Daltego jankesi do Turcji dołączają Egipt i patrzą spode łba na dziwne symptomy zbliżenia rosyjsko-saudyjskiego. Nie widzicie w tym sprzeczności?

prawieanonim
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:31

Nie widzimy. Nie ma w tym nic dziwnego że sankcjonowane kraje kupują tam gdzie mogą a nie tam gdzie chcą.

Praski
niedziela, 24 listopada 2019, 00:10

Analiza skuteczności Pancyrow conajmniej śmieszna. Wiemy tylko, że dwie antyrekiety nie trafily w cel, natomiast dwa cele z ośmiu zostały zestrzelone. A ile antyrakiet łącznie wystrzelil Pancyr, gdyz doktryna zaklada strzelac dwa razy do jednego celu, jaki byl dystans i wysokość nadlatujących celow, z jakich kierunkow i z jakim odstepem od siebie, bo może lecialy w grupie, a interwal strzelan i przechwycenia kilku celow w kolejności tez wymaga czasu. Czy byl tylko jeden Pancyr, czy wiecej? Jeśli jednak radar naprowadzania zawodzi, zostają jeszcze systemy optoelektroniczne, wiec skoro nie zostal uzyty, to może atak odbywal sie na granicy zasiegu antyrakiet... Jednym słowem analiza bardzo wybiórcza, niekompletna o niezbedne i kluczowe informacje.

GB
niedziela, 24 listopada 2019, 09:05

Analiza jest na danych jakie są dostępne. Jak masz lepsze to napisz i przedstaw dowody.

Mix
niedziela, 24 listopada 2019, 13:33

Czyli na żadnych danych, więc jak można oprzeć analizę ma braku danych???

GB
poniedziałek, 25 listopada 2019, 10:28

Ale jakich żadnych są przedstawione zdjęcia i filmy jak Pancyry są niszczone.

Praski
niedziela, 24 listopada 2019, 12:51

To wybierz się na kanał Gallifreyan Technology i zobacz opisany w artykule filmik. Podpowiem: dwóch eksplodujących rakiet Pancyra na pewno nie zobaczysz. W ogóle trudno nazwać to zbieżnym z tym co jest napisane w tym artykule

GB
poniedziałek, 25 listopada 2019, 10:29

Ja też nie widziałem nigdzie dwie eksplodujący rakiety Pancyra. Za to widziałem zniszczone Pancyry.

i tyle...
poniedziałek, 25 listopada 2019, 12:00

@GB "Za to widziałem zniszczone Pancyry" : jednego Pancyra czy dwa "Panctry" :) toż to sukces na miarę wszechczasów, po tylu latach ataków ... Ja tam widziałem szczątki lub "poszatkowane" Izraelskie F-16 czy resztki innych rakiet made in USA. Widziałem też zdjęcia płonącej rafinerii w SA czy wybuchów rakiet w miastach Izraela.

GB
poniedziałek, 25 listopada 2019, 14:07

3. A czy ktoś twierdzi że to sukces na miarę wszechczasów? Pancyry są minimalnym zagrożeniem dla izraelskiego lotnictwa to i nie potrzeba ich niszczyć. Po co marnować amunicję na nieskuteczny rosyjski złom?

John
sobota, 23 listopada 2019, 23:25

A może coś o zestrzeleniu w Libii przez Pancyra z ZEA włoskiego drona MQ Reaper do tego uzbrojonego w rakiety ?

Davien
niedziela, 24 listopada 2019, 12:58

Jak MQ-9 ma RCS wieksze od 2m2 to nawet pancyr w końcu dał rade cos namierzyc:)

Vvv
niedziela, 24 listopada 2019, 12:11

No godny cel :) szkoda ze nie zestrzelą jakiego samolotu cywilnego lub balonu

pol
niedziela, 24 listopada 2019, 10:37

jak chcesz coś z fi sci , to w grudniu wchodzą kolejne gwiezdne wojny :P

Obalacz Sputników
niedziela, 24 listopada 2019, 05:28

Udało mu się tym razem trafić w powolny cel o rozpiętości 20 metrów. Bo wcześniej wielu ptaków które Panzyr brał za pociski manewrujące, nie udało mu się zestrzelić.

Pirat
niedziela, 24 listopada 2019, 02:13

A kto powiedział że przez Pancyra?

www
sobota, 23 listopada 2019, 22:26

A o której wersji Pancyra pisze autor, tego eksportowego czyli Pancyr S1 czy o wersji dla armii FR Pancyr S1M. W sumie biorąc pod uwagę ostatni sukces Patriota w AS ochraniającego rafinerię to porażka Pancyrów przy tym ma niewielkie znaczenie.

Davien
niedziela, 24 listopada 2019, 12:59

Taak, ale wiesz że oba systemy sie nei rózniapraktycznie:) Radar ten sam, pociski te same optronika ta sama ... A co do patriotów to min 120 zestrzelonych balistycznych oraz zdjęcia satelitarne rafinerii gdize ich nie było świadczą ze kłamiesz.

Taaaa
niedziela, 24 listopada 2019, 10:11

W sumie widać jak ruska propaganda próbuje ostro nadrobić zerową efektywność tych śmiesznych systemów. Jeśli już same rakiety izraelskie są w stanie obronić się przed Pancyrami, to te systemy są do wyrzucenia. Każdy dzien tego dowodzi. W sumie biorąc pod uwagę że liczba zestrzelen przaz Patrioty na przestrzeni lat przewyższa skutecznością wszytko co mają Rosjanie, w sumie gdy bazę rosyjską skutecznie zaatakowały w obecności tych super Pancyrow prymitywne drony z dykty i taśmy klejącej, w sumie to - najlepsze co mają Rosjanie to młotki i "dziadki do orzechow". A ich rakiet plot to najbardziej powinny się bać ich własne samoloty. Reszta naiwnej propagandy pro-rosyjskiej, ma nawet nie niewielkie, tylko wprost żadne znaczenie.

Gizmo
niedziela, 24 listopada 2019, 01:24

S1M to modyfikacja przedstawiona przez producenta która nie przeszła jeszcze testów i nie została przyjeta do uzytku w FR. Dodatkowo chodza słuchy ze siły zbrojne FR zwyczajnie jej nie chca bo jest droga i wcale nie jest skuteczniejsza.

Vvv
niedziela, 24 listopada 2019, 00:20

A patriot był w pobliżu tej rafinerii? :) czy może 3 jednostki 35mm oraz opl dolnego piętra a pociski manewrujące ominęły ich pole rażenia?

www
niedziela, 24 listopada 2019, 01:57

nie ale jedna z rakiet Patriota spadła na rafinerię nie trafiając w cel ... czyli patriot miał w swoim zasięgu rafinerię

Vvv
niedziela, 24 listopada 2019, 20:36

Jedynie co spadło to drony i pociski które nie doleciały i rozbiły się na pustyni. Gdzie ten patriot uderzył :) większych głupot nie czytałem

Uuu
niedziela, 24 listopada 2019, 20:12

Eee a ja wiem ze ten ostatnio zatopiony okręt rosyjski to nie katastrofa tylko błędne trafienie własnej torpedy. O samozestrzeleniu MiG31 też warto napisać. Same sukcesy rosyjskiej "wojennoj tiechniki!!!

Davien
niedziela, 24 listopada 2019, 13:02

A ten znowu o tych bajkach Sputnika:) Zrozum w końcu że nie było tak zadnego patriota i żaden PAC-2/PAC-3 nie spadł na rafinerię.

Hanys
sobota, 23 listopada 2019, 22:05

No skoro S-400 i pancyr są w Syrii jak tu jest napisane, to w drugą stronę patriot jest w Arabii. Więc jak to się stało, że Saudom wyleciała w powietrze rafineria, a amerykańska opl do dzisiaj nawet nie wie, z jakiego kierunku dostali bo nic nie zauważyła nawet ? Czyżby Huti dysponowali jeszcze lepszym zakłócaniem niż Izrael ?

Davien
niedziela, 24 listopada 2019, 13:04

Panie Hanys po pierwsze Huti nie byli w stanie ostrzelac rafinerii, udowodnił to Iran podając zasięg pocisków Soumar na 700km a pociski Kuds-1 maja go jeszcze mniejszy. Po drugie nie było Patriotw przy rafinerii a Pancyry i S-400 w hmiejmin były. Po trzecie ponad 120 zestrzelonych balistycznych w Jemenie i As przez systemy Patriot twierdzi że zmyslasz.

Oczki
niedziela, 24 listopada 2019, 10:16

A kolega doczytal o Patriocie zanim wykazał się niewiedzą o przeznaczeniu Patriota? Może niech doczyta, nie zaszkodzi. Bo ad vicem zapytam skoro s400 jest w Syrii to czemu papierowe drony zniszczyły Rosjanom śmigłowiec, uszkodzily bombowiec i spalił skład paliwa lotniczego. I pomogę koledze nie czytającemu : bo nie są do zwalczania papierowych dronow?

Vvv
niedziela, 24 listopada 2019, 00:21

Jakby był patroli to można by się zastanawiać ale patriot nie jest do niszczenia celów lecących 50m nad ziemia. Do tego są zestawy CRAM które byly ale pociski ominęły je

Sternik
sobota, 23 listopada 2019, 23:46

Amerykańska opl??? Myślisz, że to Amerykanie obsługują opl w AS? Bo ja się założę że nie a to robi różnicę. Poza tym myślący przeciwnik uderza tam, gdzie jest słaby punkt a nie tam gdzie jest silna obrona. AS najwyraźniej jeszcze nie potrafi się bronić przed dronami i rakietami manewrującymi.

Vvv
niedziela, 24 listopada 2019, 12:12

AS zamówiła najnowsze Mantisy 35mm CRAM aby zabezpieczyć dolne piętro

www
niedziela, 24 listopada 2019, 17:43

AS kończy właśnie dopinać zamówienie na S400 dla siebie ...

prawieanonim
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:34

Niczego nie kończy bo nawet niczego nie zaczęła. Zamówienie na S-400 dla AS to propaganda Putina a nie rzeczywistość.

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 00:55

Taak, tylko jakoś robia to od kilku lat i ciagle S-400 to taki Yeti:)

www
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:05

Taa, właśnie tak po wizycie Putina .... on jakiś czarodziej jest, gdzie pojedzie tam zaraz kupują S400 :-)

vvv
wtorek, 26 listopada 2019, 18:16

AS kupila upgrade patriotów, nowe pac-3, pac-3mse oraz thaad

yyy
wtorek, 26 listopada 2019, 13:19

A Czupakabre widziałeś ? :)

Davien
wtorek, 26 listopada 2019, 01:20

Taak, tyle ze jakoś umowa dalej nie podpisana czyli jak widac Yeti z gór nie zszedł i dalej go nie widac;)

Pim
sobota, 23 listopada 2019, 21:05

Trzeba brać po uwagę, że Izrael praktycznie ma cały czas przed sobą perspektywę uderzenia na Irański program nuklearny. Jest ono ram mniej, raz bardziej prawdopodobne. Zależnie od sytuacji politycznej. To zadanie trudniejsze niż kiedyś w 1981 w Iraku. Obiekty są rozśrodkowane i uderzyć trzeba nie w jeden a kilka. Po za tym są bronione właśnie przez systemy Rosyjskie. Jakieś trzy lata temu były przecieki, że Izrael zakładał straty w przypadku takiej misji na poziomie 40% (pisane z pamięci). Obecnie mając F-35, które mają izraelskie systemy WRE, radary, szanse rosną. Do tego rozpoznanie możliwości systemów ich zakłócenia, zniszczenia, to jeden z głównych elementów niezbędnych do powodzenia. Dlatego te "wpadki" Pancyrów i S400 to raczej nie przypadek. To raczej zaprezentowanie części możliwości środków WRE jakie mają. Chyba nie pokazali jeszcze tego co na prawdE mogą.

madox
niedziela, 24 listopada 2019, 11:50

Irańskie obiekty są ukryte głęboko pod skałami, musiałby tam nadlecieć B52 z bombą przeciwbetonową, a i to nie wiadomo czy wystarczy. Persowie mieli dużo czasu aby się zabezpieczyć i wkopać w ziemię

Pim
niedziela, 24 listopada 2019, 22:05

Technologia bomb przeciwbetonowych idzie do przodu. Więc "bezpieczne" zagłębienie kilka lat temu, dziś bezpiecznym być nie musi. Po za tym instalacje przemysłowe (reaktor, instalacje do separacji izotopów itp...) wymagają wentylacji, chłodzenia, filtrów itp... Nie musisz atakować zasadniczego obiektu. Możesz atakować infrastrukturę niezbędną do działania zakładu: energetykę, gospodarkę wodną, wymienniki ciepła.

Dalid
sobota, 23 listopada 2019, 21:00

Pod ogromnym zapytaniem jest jakość jakiegokolwiek sprzętu made in Rassija z powodu niskiej kultury technologicznej Rosjan ale i gigantycznej przewagi ekonomicznej zachodu. Nie wspomnę o fakcie że za najtłustszych dla Rosji lat 70 sprawne było w porywach 60% sprzętu, a dziś jest jeszcze gorzej ... ale o tym żaden ruski nie wspomni bo za to u nich kulka w tył głowy (chociaż w tym są najlepsi)

Cine
sobota, 23 listopada 2019, 23:50

Armia ZSRR z lat 70-tych a armia Putina to dwa zupełni inne światy.

Pirat
niedziela, 24 listopada 2019, 02:16

Teraz to ile Rosja ma sprawnego sprzętu? Bo za każdym razem co poderwą samoloty to jakiś spadnie. Buława tez okazała się skuteczna w 50%.

niedziela, 24 listopada 2019, 02:08

No tylko technologicznie i ekonomicznie to nawet gorzej jest obecnie. Na technologie ZSRR pracowali też nasi np Zacharski wykradając je z USA.

skąd oni się biorą
sobota, 23 listopada 2019, 19:36

Jak zwykle brak faktów a tylko domysły ku pokrzepieniu serc wiadomego towarzystwa, które już wzajemnie się stymuluje. Jak Patriot nawet nie reaguje i niszczą mu rafinerię pod bokiem to tłumaczą, że albo go tam nie było albo, że żaden system nie jest doskonały. Jak Pancyr zestrzeliwujący izraelskie cele dziesiątkami nie trafia od czasu do czasu to podniecanie się tymi "wątpliwymi sensacjami" sięga zenitu.

Taaak?
niedziela, 24 listopada 2019, 10:20

Jak zwykle brak faktow: " jak Pancyr zestrzeliwuje izraelskie cele dziesiątkami....". Jedyne fakty to te że sami Rosjanie pisali o ich NIE skuteczności, sami Rosjanie sciagneli po ataku na ich bazę NIE Pancyry tylko Tory, i pogromy dziesiątek bocianów nad Syria, a nie izraelskich celów. Skąd się tacy biorą??

gizmo
niedziela, 24 listopada 2019, 01:41

Jakie to izraelskie cele zestrzelił dziesiatkami pancyr ? Bo co chwile słychac o tym gdzie to zydzi nie polecieli i czego to nie zniszczyli w Syrii. Udostepnili tez filmy na których niszcza pancyry. Natomiast jedyny zestrzelony izaelski samolot (z poczatku 2018 roku) przypisuje sie baterii s-200 a nie pancyrom

Oni
niedziela, 24 listopada 2019, 01:40

Podaj jeszcze kilka faktów, posmiejemy się razem!

Vvv
niedziela, 24 listopada 2019, 00:22

Gdzie ten pancyr coś zestrzelił o od kiedy patriot był pod rafineria? Ile Razy powiesisz ten sam post który jest stekiem przekłamań?

Obalaczmitow
sobota, 23 listopada 2019, 18:50

A tym, ze Pancyr strącił już w Syrii kilka F22 i kilkanaści F35ani słowa?

Piotr
niedziela, 24 listopada 2019, 10:21

Tak jak Moskwicz z sukcesami ściga się w F1 :P

Wojciech
sobota, 23 listopada 2019, 23:51

Dobre :-)

Tomaszek
sobota, 23 listopada 2019, 18:45

Witam wszystkich lejący znawców szefów wywiadów i tp czym Polska myśl technologia potrafi zaskoczyć świat pytam co my produkujemy żeby ktoś o tym poważnie dyskutował . Armia która używa czterdziestoletnich złomów jakie ma poważne dno ale wyszydzać innych to my lubimy a co na naszym podwórku ,Ameryka pokazała w Wietnamie jak ja interesuje jaki kolejek sojusz

B1
niedziela, 24 listopada 2019, 09:47

Racja Tomaszek! Nasza OPL jest na poziomie z lat 60. I zakup Pilicy nic tu nie zmieni, tylko potwierdza wielkie zapóźnienia przemysłu i ułomność kupujących.

skąd się tacy biorą....
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:53

Następny.... Artykuł jest o Pancyrze a nie o Pilicy i polskiej opl.

janusz
niedziela, 24 listopada 2019, 00:55

Co polska myśl technologiczna ma do miernoty Pancyra???

marcin
niedziela, 24 listopada 2019, 19:56

Ano to,że w Olgino mają prikaz aby każdą dyskusję wykazującą słabość uzbrojenia Rosji zweksować na krytykowanie polskiego uzbrojenia.Nie zauważył tego kolega ;) ? Co ciekawsze,że ciągle jest wielu naiwnych nabierających się na ten tani chwyt :)

Krystian Nowicki
sobota, 23 listopada 2019, 17:57

Systemy nie reaguja bo ruskie wojska nie sa celem tych atakow. Ruscy dogadali sie z Izraelem w kwestii Syrii 4 lata temu. Przymykaja oko na izraelskie rajdy w zamian za dane o pozycjach terrorystow od izraelskiej armii. Do amerykanskich mysliwcow nie mieli po co strzelac, bo nie atakowaly one ruskich. Wiele Rosji zarzucac mozna ale ich wojskowi i politycy nie sa glupi. Atak na amerykanskie mysliwce pociagnal by za soba reakcje USA a Trump nie boi sie ryzyka co pokazal rok temu rozwalajac wagnerowcow pod Daj az zaur. Taka reakcja byla by wymarzonym prezentem dla USA i Izraela. Ruscy nie ujawnia sie na ile jest skuteczny ten system. Taka sama zagrywke robili wprowadzajac do sluzby Tu-22. Niby niepozorny samolocik upychany katem po syberyjskich bezludziach a ile jest wart wyszlo po latach. Nagle okazalo sie ze bez problemu do USA doleci i nie taki z niego backfire. SR-71 mial nie miec sobie rownych. Po tym, jak rusek dal noge MIGiem-25 do Japonii okazalo sie co przyznali sami Amerykanie po obejrzeniu maszyny, ze w nicztym czarnemu ptaszkowi nie ustepuje. Ten artykul to dzielenie skory na niedzwiedziu. Przeciwnika nie nalezy pod zadnym niedoceniac. Nawet teoretycznego.

hermanaryk
niedziela, 24 listopada 2019, 19:08

Tu-22 w 1987 roku doleciał nawet do Czadu, ale niestety nie wrócił, bo go Murzyni zestrzelili :)

XX
niedziela, 24 listopada 2019, 14:14

Nie kłam w żywe oczy z historią MIG-a 25..spodziwanao się (i obawiano) nie wiadomo czego.A samolot okazał się po prostu prymitywny..

Davien
niedziela, 24 listopada 2019, 13:15

No to obalamy mity:) Tu-22M3 jest bombowcem taktycznym , który do USA nie ma najmniejszych szans doleciec, chyba że z kamczatki na Alaskę ( zasięg bojowy 2300km) SR-71 nie ma dotej pory sobie równych a co do MiG-25 to prędkośc przelotowa dla SR-71 czyli 3,2Ma MiG mógł osiągnac na kilka sekund niszcząc sobie silniki, to tak"dorównywał" Amerykanie uuwierzyli w to co opowiadali Rosjanie o MiG-25 i dopakowali powstający równoczesnie F-15 a jak Bielenko wyladował w Japoni to okazało sie że MiG-25 est mniej niz przeciętny:)

Chris
niedziela, 24 listopada 2019, 01:33

Jeśli chodzi o 25tke to Amerykanie twierdzą, że spodziewali się gwiazdy śmierci a zobaczyli przeciętniaka.

janusz
niedziela, 24 listopada 2019, 01:02

Żarty sobie robisz? czy poważnie kłamiesz? Jak Mig-25 może "nie ustępować" Blackbirdowi skoro to dwa różne typy samolotów? Wyglądasz na idealnego łykacza kitów w stylu Mig-41 na pułapie 50km...

Vvv
niedziela, 24 listopada 2019, 00:23

Syryjczycy maja własne pacyry i s-300 ale są nieskuteczne

ela
sobota, 23 listopada 2019, 17:15

Nawet jeśli tak jest to nigdy nie jest wstyd przegrać z najlepszą armią na świecie jaką jest armia izraelska i jej myśl wojskowa. Za to wstyd jest przegrać z partyzantami jemeńskimi czy innymi z buszu czy pustyni trzeciego świata, którzy wystrzeliwują prehistoryczne rakiety które przeleciały nad kilkoma bazami wojsk made in USA ( nie wykryte przez amerykańskie cuda) a następnie przeleciały pod nosem supernowoczesnego Patriota który nie mógł nic zrobić i był bezsilny i bezbłędnie trafiły w saudyjską rafinerię , udowadniając ile jest warty system Patriot made in USA.

Wystarczy
niedziela, 24 listopada 2019, 10:22

A może by skupić się na modzie?? I kuchni?

Vvv
niedziela, 24 listopada 2019, 00:24

A patrioty to się teleportowaly pod rafinerie czy jak?

Davien
sobota, 23 listopada 2019, 23:00

Ela twoje bajki obalił najpierw Iran podajac zasieg swoich rakiet a następnie AS publikujac zdjęcia rafinerii gdzie nei było zadnych patriotów. Za to miażdząca porazka pancyrów niszczonych przez pociski jakie powinny zwalczać jest faktem:)

Ubawiony
niedziela, 24 listopada 2019, 00:12

Odpowiem Ci faktem rodem z Arabii Saudyjskiej. Tam nie bylo Pancyrow, a jeśli były to zwrocone w druga stronę.. cos ala Patriot

Davien
niedziela, 24 listopada 2019, 13:16

Wow jak widzę nawet nie widziałes ostatnich chwil Pancyrów jakie łądnei pokazali Izraelcycy:)) Aha w hmiejmin też były odwrócone kiedy drony przerabiały baze na mielone:)

Vvv
niedziela, 24 listopada 2019, 12:17

Patrioty maja osłonę sektorowa a jeżeli widziałbyś jak działa radar to wiedziałbyś ze obiekty lecące na wysokości 50m nad ziemia są dla nich niewodoczne oraz nawet jakby patrioty wykryły je w końcowej fazie lotu to były zlokalizowane ponad 100km od rafinerii wiec zanim by doleciały to rakiety Iranu i tak dosięgnęłyby celu. Dlatego masz kilka pięter obrony opl a przed takimi obiektami ma chronić odpowiednik narwii lub CRAM ale te tez maja pewien obszar działania i jeżeli rakiety zostały tak zaprogramowane ze omijają baterie opl i atakują od niechronionego obszaru to masz efekt jaki masz

MWK
niedziela, 24 listopada 2019, 09:28

Pancyr to system obrony dookolnej a patriot w aktualnych konfiguracjach jest systemem sektorowym. Pomijając pozostałe niedorzecznosci, porównanie całkowicie chybione.

Gts
sobota, 23 listopada 2019, 22:30

Jakie jeszcze brednie ze sputnika nam tu napiszecie? Rosyjskie systemy elektroniczne są tak słabe, że nawet słabość rubla jest mniejsza.

eVa
sobota, 23 listopada 2019, 19:40

takie historyjki można przeczytać w Sputniku?

Poligondoświadczalny
sobota, 23 listopada 2019, 16:08

Primo: Rosjanie mają układ z Izraelczykami, że do siebie nie strzelają i sobie w drogę nie wchodzą. Secundo: Izraelczycy są specami w systemach WRE, zakładam że obok Rosjan najlepszymi na planecie. Tertio: Syryjczycy raczej nie są tak sprawni w obsłudze tych systemów jak Rosjanie. Quattro: Rosjanie na pewno monitorują taktykę walki Izraelczyków, oraz co stosują do neutralizacji systemów ich produkcji, aby perspektywicznie podnosić możliwości bojowe własnego sprzętu.

pitbu
sobota, 23 listopada 2019, 19:20

Rosjanie są w czymś dobrzy? przecież z artukułu wynka, że są beznadziejni.

Kiks
sobota, 23 listopada 2019, 19:15

Ruscy są we wszystkim ponoć najlepsi. Tylko, że jakoś tego nie widać.

realista
sobota, 23 listopada 2019, 18:50

no właśnie, że strzelają, tylko trafić nie mogą. Proszę najpierw przeczytać artykuł, a potem komentować.

AWU
sobota, 23 listopada 2019, 15:08

Historia wojskowości uczy że za każdym razem zachód jest o krok przed Rosjanami. Bardzo znikoma skuteczność sowieckiej OPL podczas 2 w.ś. Pomimo potężnej koncentracji wokół Moskwy artylerii plot, lotnictwa (w tym Spitfire'ów z lend lease) oraz dostarczonych przez Brytyjczyków radarów, niemieckie Ju-86 latały bezkarnie nad Moskwą jeszcze latem 1944r. Doskonale udokumentowany nalot niemiecki na amerykańską bazę w Połtawie, gdzie Rosjanie zastrzegli że zapewnią OPL a amerykańskie myśliwce miały zakaz startu bez uzyskania zgody 24h wcześniej ... efekt Rosjanie wystrzelili ponad 28 tysięcy pocisków kalibrów 25/37/76/85mm nie uzyskując pojedynczego trafienia. Wietnam: skuteczne baterie sowieckie rozlokowane w rejonach Hanoi i Hajfongu gdzie politycy amerykańscy zakazali niemal do końca wojny ataków własnemu lotnictwu. Straty amerykańskie aczkolwiek bolesne to dla USAF 0.4 statków powietrznych na 1000 (TYSIĄC) misji (w tej liczbie wiropłaty i UAVs). Dla porównania podczas 2 w.ś. straty USAAF to 9.7/1000 a w Korei 2.0/1000. Konflikty izraelsko arabskie opisane powyżej. Przed drugą wojną w Zatoce sowieckie/rosyjskie systemy OPL Iraku zostały zmodernizowane przez Rosjan i Francuzów kosztem USD 1mld. Saddam ogołocił cały kraj z OPL koncentrując wszystko wokół Bagdadu, w ten sposób powstał wielowarstwowy system wokół miasta potężniejszy niż ten broniący Moskwy u szczytu zimnej wojny, system który został zneutralizowany w przeciągu raczej minut niż godzin. Serbia, posiadająca nie najnowszy lecz modyfikowany sowiecki system OPL, podczas bombardowań wspierana SIGINT ChRL i Rosji, na pewno sukcesem było zestrzelenie F-117 lecz zasługa nie tylko rutyny i niezdrowej pewności siebie oficerów w alianckim OPS Planning, lecz bezsprzecznej błyskotliwości i inicjatywy serbskiego majora, a należy pamiętać że tępienie wszelkich przejawów inicjatywy jest fundamentem rosyjskich sił zbrojnych. I nie jest to tylko spuścizna Sowietów, już w czasach wojen krymskiej, japońskiej czy 1 w.ś. rosyjski oficer wykazujący inicjatywę zapewniał sobie awans na najbardziej niebezpieczny odcinek frontu gdzie z reguły szybko stawał się martwym bohaterem :)

Mirek
sobota, 23 listopada 2019, 19:54

Ostatni nalot na Moskwę miał miejsce wiosną 1943 r . Z ponad tysiąca myśliwców dostarczonych do ZSRR większość to były Hurricane , P-39 , P-40 . Spitfire'a Mk V dostarczonow 1943 r , gdy alianci mieli już wersję Mk IX .

UWA
sobota, 23 listopada 2019, 19:29

Rusofobia to poważana rzecz. Może doprowadzić do nieodwracalnych zmian w percepcji rzeczywistości oraz prezentowania alternatywnej wersji historii o czym przekonujemy się z każdym Twoim postem.

Que
niedziela, 24 listopada 2019, 14:40

To samo można powiedzieć o rusofili

UWA
niedziela, 24 listopada 2019, 23:05

Zapewne tak.

AWU
niedziela, 24 listopada 2019, 04:25

Wszechobecny w moskiewskich mediach płacz na temat "rusofobii" powielany w sieci przez trolli, identyczny z zachowaniem nie białych bandziorów oskarżających organy ścigania i wymiar sprawiedliwości o rzekomy "rasizm" :)))

zyg
niedziela, 24 listopada 2019, 13:33

sytuacja Rosjan którzy nie potrafią zrozumieć dlaczego cywilizowany świat czuje do nich odrazę czy obrzydzenie i nazywają to "rusofobią" (słowo odmieniane codziennie przez wszystkie przypadki przez kremlowską propagandę) podobna do sposobu rozumowania neonazistów w Europie (zresztą często finansowanych przez Rosję) którzy do dziś nie potrafią zrozumieć "dlaczego po wojnie dziadziuś mieszkał w Argentynie?"

anda
niedziela, 24 listopada 2019, 22:17

Znaczy się jaki świat cywilizowany? Bo ten który czuje odrazę zaczyna się na Bugu i kończy na Odrze i dobrze że się Stalin uprał bo kończyłby się na Nysie i to Kłodzkiej a nie Łuzyckiej

bender
poniedziałek, 25 listopada 2019, 11:18

Zdecydowanie nie doceniasz zasięgu obrzydzenia do sowieckiej onucy.

antybender
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:07

znienawidzenie do sowieckiej onucy można poznać po prasie na dziś to znienawidzenie ujawnia prasa ze stolicą w Kijowie i stolicą w Warszawie, reszta cicho i nie wypisuje głupot ...

bender
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:51

Masz słabe rozeznanie międzynarodowej prasy. Kolejne przekręty czy zbrodnie reżimu Putina (zajęcie Donbasu, zestrzelenie MH-17) nie wzbudzają entuzjazmu opinii międzynarodowej. Podobnie jak zapowiedzi zbudowania broni, która miałaby liberalny zachodni świat zniszczyć. Próbujesz obronić tezę, że świat podziwia Ruskich, a ta teza do obrony nie jest. Świat głównie się im dziwi, często się ich obawia, a czasami się z nich śmieje.

Kuba Ptrlicka z Pardubic
sobota, 23 listopada 2019, 18:52

Jest jeszcze Angola, gdzie najpotężniejszy na południowej półkuli system radarów i wyrzutni, wyprodukowany przez ZSRR i obsługiwany przez tysiące radzieckich specjalistów odniósł spektakularna porażkę z objęta embargiem RPA - przeprowadzane regularne operacje powietrznodesantowe, łącznie ze zrzutem spadochroniarzy i mostami powietrznymi

Mix
niedziela, 24 listopada 2019, 13:42

Jak już to kubańskich a nie radzieckich. Nie wiem skąd się wam a Angoli specjaliści radzieccy wzięli.

Kuba Ptrlicka z Pardubic
niedziela, 24 listopada 2019, 15:37

Ok 11 tysięcy rosyjskich specjalistów przewinęło się przez Angolę, można podpytać na ich stronie bądź profilu na portalu społecznościowym facebook - do tej pory prowadzą stowarzyszenie weteranów tej wojny. Bogata jest również baza zdjęciowa radzieckich żołnierzy w południowoafrykańskiej niewoli.

???
niedziela, 24 listopada 2019, 23:08

To wy w Pardubicach macie taką samą alternatywną wersję historii jak w Montanie?

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 01:00

To tylko w Rosji macie ta alternatywna historie z Kremla, cała reszta swiata ma normalna prawdziwa:)

anda
niedziela, 24 listopada 2019, 10:51

Oj bajeczki opowiadasz RPA dostało tak w cztery litery że się wynieśli jak niepyszni.

fcuk
sobota, 23 listopada 2019, 17:08

Akurat system Saddama wokół Bagdadu, został zneutralizowany dzięki polskiemu UOP.

Pim
sobota, 23 listopada 2019, 16:56

Na pewno brak jest przypadku takiego "zrolowania" zachodniej obrony plot i jej przełamania przez rosyjską technikę wojskową. Inna sprawa, co trzeba dodać dla sprawiedliwości Izrael w czasie Yom Kippur poniósł duże straty w lotnictwie bezskutecznie starając się przełamać Egipską OPL. Pancerny blitzkrieg, działania komandosów, rozbijanie stanowisk OPL na granicy zasięgu haubic 175mm to była skala improwizacji jaką musieli wtedy zastosować. Te baty jakie dostali spowodowały zainwestowanie w środki WRE i późniejsze sukcesy. Marynarka w czasie Yom Kipuur okazała się znakomicie przygotowana i stosowanie celów pozornych, odpowiedniej taktyki dało efekt. Ale to był skutek analizy sił przecwinika, wyciągnięcia odpowiednich wniosków, szkolenia i przygotowania. Samo się nie zrobiło.

Davien
sobota, 23 listopada 2019, 23:03

Pim, Izrael stracił ok 100 samolotów niszczac około 500 maszyn Syrii I Egiptu i bez problemu po poczatkowym zaskoczeniu neutralizował OPL

analkonda
sobota, 23 listopada 2019, 14:54

A może i u nas powinny trwać takie badania...? Ale co ja piszę w ogóle, jak amerykanie takie cuda opracują, to się zrobi analizę i przetarg i je kupi, prawda..?

Davien
sobota, 23 listopada 2019, 14:24

To nawet nie musiało byc zakłócanie. Radar naprowadzania rakiet zestawu Pancyr zwyczajnie nie jest w stanie namierzac obiektów o nieduzym RCS

Vvv
niedziela, 24 listopada 2019, 00:25

Namierza ale nie odróżnia ptaków or rakiet :)

Davien
niedziela, 24 listopada 2019, 13:21

Nie panie vvv, radar naprowadzania pancyra widzi obiekty o RCS 2m2 na 20km, czyli nawet nie zobaczy B-1B z tej odległosci:)

norka
niedziela, 24 listopada 2019, 23:09

Jak to dobrze poczytać kogoś kto uczestniczył w projektowaniu i produkcji radaru Pancyra.

bender
poniedziałek, 25 listopada 2019, 13:01

Prymitywna próba manipulacji poprzez zarzucenie rozmówcy właściwie nieokreślonej niekompetencji i odwołanie się do autorytetu, który akurat z definicji (konflikt interesów) prawdy nie powie. Gdyby twórcy Pancyra kiedykolwiek wypowiedzieli się publicznie, to akurat do ich wypowiedzi trzeba by podejść bardzo krytycznie, bo trudno sobie wyobrazić, żeby w sytuacji konfliktu interesów uczciwie przyznali się do wad własnego produktu. Natomiast informacje z przebiegu eksploatacji tych systemów, a jest już ich trochę, jasno wskazują, że jak na razie Pancyr to mocno przereklamowany bubel. Co akurat dla większości obserwatorów zdziwieniem żadnym nie jest. Wady tej solidnie niedojrzałej konstrukcji były wielokrotnie wskazywane i doświadczenia eksploatacyjne tylko je potwierdziły.

norka
poniedziałek, 25 listopada 2019, 16:40

Ja wiem, że chłopcy z Montany trzymają się razem ale w tym przypadku nawet najbardziej zabawne figury retoryczne nic nie dadzą. Pojęcia nie macie o prawdziwych charakterystykach tego systemu i podniecacie się pseudo sensacyjnymi informacyjkami rodem z Bilda czy innego Faktu.

chłopiec z Montany
wtorek, 26 listopada 2019, 18:19

Pojęcie mamy bo pole walki zweryfikowało rosyjskie bajki o tym złomie.

Davien
poniedziałek, 25 listopada 2019, 01:02

Norka, wystarczyło byc na którychs pokazach czy salonie MAKS i tez byś wiedziałą ale jak widac...

hihihi - norka
poniedziałek, 25 listopada 2019, 12:11

To Ty byłeś na salonie MAKS i tam na Pancyra nadlatywał B-1B. Ale czad. A od kiedy to odbywa się on w Montanie?

czwartek, 28 listopada 2019, 01:32

No popatrz byłem i B1B nie miusiał nadlatywac jak podali biedaczko co potrafi Pancyr a nie potrafi nawet B-1B wykryc

Geralt z Rivii
sobota, 23 listopada 2019, 14:03

Pancyr to szmelc

FR technologiczne imperium
sobota, 23 listopada 2019, 13:46

System niemający odpowiedników , czy ktoś w to jeszcze wierzy ?

John
poniedziałek, 25 listopada 2019, 09:13

Prezydent USA Donald Trump oświadczył, że kraj opracowuje nową broń, której „nikt nawet nie może sobie wyobrazić”, w tym „genialne” okręty podwodne, poinformował portal Yahoo News. „Obecnie opracowujemy ogromną liczbę broni. Mamy taką broń, której nikt nawet nie może sobie wyobrazić. (...) Zmodernizowaliśmy i odnowiliśmy naszą broń nuklearną. Budujemy okręty podwodne, o których nikt nawet nie pomyślał, genialne. --- coś jeszcze powiesz o odpowiednikach ?

Polak
niedziela, 24 listopada 2019, 10:27

takiego złomu to ze świecą szukać, więc fakt - nie ma odpowiedników :)

Gnom
sobota, 23 listopada 2019, 17:00

A myślisz ze ktoś jeszcze tworzy system OPL planowo nie zwalczający celów? Zatem nie ma odpowiednika, czyli prawda i nawet wierzyć nie trzeba.

GB
niedziela, 24 listopada 2019, 09:09

Rosja .

MAX13
sobota, 23 listopada 2019, 16:56

Myślę że rzeczywiście nie ma odpowiedników bo nikt rozsądny nie używa dubeltówki za 13 000 000 USD do polowania na bociany.

Paweł
sobota, 23 listopada 2019, 16:09

Ależ to prawda. Kto jeszcze produkuje taki szmelc? Nikt. Więc faktycznie, odpowiedników brak.

Lord Godar
sobota, 23 listopada 2019, 13:38

No cóż , Izraelczycy po odrobieniu lekcji z Doliny Bekaa mądrze doszli do wniosku , że w walce nie można być krok za przeciwnikiem .

Prosiak
sobota, 23 listopada 2019, 13:02

Prometeusz leje ze śmiechu jak z góry patrzy na te nieloty i ruskie fabrykacje

Tweets Defence24