Nowy amerykański “agresor” udaje Su-57 [FOTO]

15 czerwca 2020, 09:55
F-16 Digital Shark
Fot. R. Nial Bradshaw/USAF
Reklama

Symulujący maszyny przeciwnika podczas ćwiczeń walk powietrznych 64. eskadra "agresorów" z bazy Nellis otrzymała F-16C Falcon, którego malowanie naśladuje najnowszy kamuflaż rosyjskich Su-57. Jest to druga tak pomalowana maszyna. Projekt noszący nazwę “digital shark” wybrano w internetowym głosowaniu.

Słynna „eskadra agresorów” US Air Force to specjalna jednostka, której zadaniem jest symulowanie przeciwnika podczas ćwiczeń lotniczych. Jej maszyny tradycyjnie noszą malowanie typowe dla potencjalnych przeciwników. Nie chodzi tylko o wyróżnienie jej samolotów wśród innych samolotów USAF. Jak się bowiem okazuje, widok wrogiej maszyny, jej odmiennego wzoru malowania i sposobu działania, potrafi wpłynąć negatywnie na skuteczność pilotów. Jest to szczególnie istotne w starciu na bardzo małym dystansie.

Dlatego regularnie „aktualizuje się” kamuflaże agresorów. W 2016 roku do 64. Eskadry trafiły F-16 w malowaniu „Su-35 Splinter”, „Su-35 Shark” i „J-20 Dark Grey”. W 2019 roku pojawił się pierwszy F-35A w malowaniu nawiązującym do chińskiego J-31 oraz F-16 „Su-57 Digital Shark”, który jest o tyle wyjątkowy, że został stworzony i wybrany przez internautów obserwujących na Facebooku konto dowódcy 57. Skrzydła Myśliwskiego, do którego należy 64. Eskadra.

Pierwszy F-16C w barwach naśladujących Su-57 trafił do jednostki w styczniu 2019 roku. 5 czerwca w bazie lotniczej Nellis wylądował jego „brat bliźniak”, jak napisał na koncie swoim koncie w mediach społecznościowych 57th Wing Commander, gen. Robert Novotny. Historia drugiego „cyfrowego rekina” jest o tyle ciekawa, że malowania nie wykonano w bazie Nellis, ale na zamówienie 64th Aggressor Squadron wykonała je lakiernia 576th Aircraft Maintenance Squadron z Hill Air Force Base.

image
Drugi F-16C "Digital Shark" po zakończeniu malowania. Fot. R. Nial Bradshaw/USAF

 

„Lakiernia w Nellis wykonała jeden taki samolot w zeszłym roku i poprosiła nas o pomalowanie kolejnego. Wysłali nam zdjęcia i szablony, ale nie było instrukcji. Musieliśmy to wszystko sami złożyć do kupy” – mówi Jim Gill, szef produkcji w 576th AMXS. Jak podkreśla, zadanie nie było łatwe, gdyż szablony do malowania F-16 w tym nietypowym kamuflażu to arkusze 3x6 stóp (około 91x182 centymetrów), które trzeba było nie tylko ułożyć odpowiednio na samolocie, ale też precyzyjnie dopasować do siebie, gdyż każdy z pieciu kolorów kamuflażu to osobny zestaw szablonów, a prostokątne równoległe wzory nie wybaczają błędów. Praca okazała się na tyle złożona, że 12 osób pracowało nad malowaniem F-16 „Digital Shark” przez 18 dni. Dla porównania malowanie standardowego F-16 USAF zajmuje 11 dni.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 91
Reklama
Tani
niedziela, 5 lipca 2020, 04:11

Co prawda nie agresor ale, pojawily sie na sieci fabryczne zdjecia F-18 F dla Kuwejtu. Podobno wyprodukowano juz 5 samolotow z tego zamowienia wersji E i F. To z ruskiego neta.

Tani
poniedziałek, 22 czerwca 2020, 08:08

Rosjanie jako agresorow uzywajaMigi-29. Na czesc Horneta maja szerszenia na stateczniku. Amerykanie uzywaja wielu typow samolotow jako przeciwnikow Wiekszosc toczeskie Albatrosy mieli tez F-21 czyli izraelskie mirage 3 pn Lavi.

mobilny
wtorek, 16 czerwca 2020, 16:21

....wtf....przeciez rosyjskie maszyny nie mają się zbliżyć na odległość kontaktu wzrokowego do amerykańskich cudeniek....ktos tu kogos oklamuje....a ja wiem kto kogo....pozdro davienek....

czwartek, 18 czerwca 2020, 16:26

No ostatnio grecy na miragach pokazali jak to F-16 strąca wszystkich zanim ktoś je zobaczy, te super nowoczesne F-16 zorientowały się ze ktoś je atakuje jak juz grecy walneli im fotki i filmik z celownika. Takie to cudowne te radary na F-16. Jak sie ma pełne pokrycie radiolokacyjne i przewage 100:1 to te amerykańskie cuda sa naprawdę cudowne, no chyba że naprzeciwko amerykanie wietnamczyków mają to i to jest za mało.

Davien
sobota, 20 czerwca 2020, 22:42

A zwłaszcza coś moga o tym powiedziec piloci mig-ów w Wietnamie wybijani przez bombowce jądrowe w pojedynkach na działka:)) Dawno tak sie z bredni rusofilków nie usmiałem:)

czwartek, 25 czerwca 2020, 15:37

Jakos pominąłęś temat że piloci F-16 zorientowali sie że sa atakowani jak juz było po ptakach i jakby grecy chcieli to zosotałyby z nich strzępy. Teraz już wiesz jak możliwe było strącenie pakistańskiego F-16 przez Indyjskiego bisona. Te cudowne F-16 jak widać można dość łatwo dopaść, i do tego nie trzeba mieć super-hiper rakiet, wystarczy działko.

Tani
poniedziałek, 22 czerwca 2020, 08:11

Bombowce jadrowe w Wietnamie? Byly takowe? Jakie jadra nosily?

sobota, 20 czerwca 2020, 22:59

Może coś merytorycznie nie tylko obrażanie? Może jakis dowód na to wybijanie w Wietnamie? Proponuje poczytać dane Departamentu obrony z 13 października 1973 roku, a one wszak nie zawieraja wszystkich strat amerykańskich z Wietnamu. Poprosze o te źródla przewag amerykańskich bombowców jądrowych nad mysliwcami wietnamskimi bocie.

Davien
poniedziałek, 22 czerwca 2020, 17:23

Sam chciałes Bombowce jadrowe F-105 w Wietnamie zestzreliły w walkach powietrznych 27 MiG-ów z czego 23 przy uzyciu działe a 4 pociskami sidewinder. Same w walkach powietrznych straciły 17 maszyn . wiec jak widać ruski trollu znowu twoja kompletna kompromitacja:)

środa, 24 czerwca 2020, 01:13

Moze strzelali twoimi AIM-120 z 1973 roku?

wtorek, 23 czerwca 2020, 15:45

To twierdzisz że wersje F-105 uzywane w Wietnamie to były bombowce jądrowe? To ile tych bomb jądrowych zrzuciły? Ciekawe rzeczy opowiadasz, tak ciekawe jak te o tym że niemieckie F-4 nie mogły uzywac o prawda AIM-7 Sparrow ale miały za to na wyposażeniu AIM-120 oraz AIM-9L. Biorąc do tego pod uwagę że w wietnamie spadło 391 F-105 z tego 320 w walkach( dane z raportu pentagonu z 1973 roku) Wszystkich F-105 wyprodukowano 833 sztuki.

Tani
poniedziałek, 22 czerwca 2020, 20:30

Davien piszesz glupoty straty operacyjne F-105 wynosily polowe uzytych samolotow, zaden inny typ nie poniosl porownywalnych strat. To sa dane oficjalne USA. Ile zestrzelily tego nikt nie wie Bo amerykanscy piloci najczesciej zglaszali zestrzelenia po swoim zestrzelenia. Czego przykladem byl,,as,,lotnictwa morskiego zglosil dwazestrzaly ale jego Phantom lezal na dnie morza. Ale twierdzil ze zestrzelily go SAM. Jadrowy to on nie byl. Chyba ze Mig 21 jadrowy tez jest.

czwartek, 25 czerwca 2020, 15:39

Dokładnie taki z nich bombowiec jądrowy jak z Miga-21. Także F-16.

piątek, 19 czerwca 2020, 01:11

Strzal w dziesiatke.

michu
środa, 17 czerwca 2020, 14:53

po tym jak przeczytalem ze chinole z hindusami lali sie patykami i kamieniami nic mnie nie zdziwi

Fanklub Daviena
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 23:23

Do tej pory F-16 udawały tam Flankery. Udawały bez AWACS, bez GCI, bez WRE, bez datalinka, bez IRST i oczywiście bez prędkości, pułapu i zwrotności Flankerów. Nic dziwnego, że F-22 i F-35 prawie zawsze wygrywały w tej ustawce. Jak na Red Flag przyszło się mierzyć z europejskimi Eurofighterami to już F-22 i F-35 nie błyszczały (a brytyjskie Eurofightery w Wielkiej Brytanii dostały lanie od hinduskich Flankerów...), bo im USA nie mogło wyłączyć IRST, radarów, WRE i datalinka, Ustawka nie udała się też w przypadku A-10: by wykazać wyższość F-35 nierealnie podniesiono pułap chmur ponad poziom przez 3/4 roku występujący w Europie (by F-35 mogły latać wysoko ponad zasięgiem MANDPADS i broni lufowej, by wykazać, że "nie potrzebują" pancerza i przeżywalności w razie trafienia), cele ustawiono niemaskowane, na otwartej przestrzeni, pomalowane jednolitą kontrastową z otoczeniem specjalną zieloną farbą, która dawała wyjątkowo dobrą jej widoczność w podczerwieni (by FLIR i EOTS F-35 nie miały problemu z wykrywaniem celów ze średniego pułapu) - zrobiono wszytko, by F-35 wypadły lepiej niż A-10, a mimo to F-35 się skompromitowały i tanie A-10 uzyskały o 2/3 lepsze rezultaty i nie udało się lobbystom LM zlikwidować A-10 (w ustawie senat zapisał, że A-10 wolno zezłomować dopiero jak jakaś inna maszyna uzyska takie same lub lepsze wyniki w zadaniach do jakich przeznaczono A-10)... :)

Davien
środa, 17 czerwca 2020, 12:35

Funku ale własnei ładnei opisujesz rosyjskei tzw Cwiczenia czyli ustawki dla Putina:) Ale popatrz , zwykłe Gripeny C z ograniczonym uzbrojeniem skopały tyłki waszym Flankerow nawet w ulepszonej chińskeij wersji:) A juz najlepsza ta farba dajaca widok w podczerwieni, dawno tak sie z twoich bredni nie usmiałem:)

gamaliel
czwartek, 18 czerwca 2020, 23:00

daje widok w podczerwieni dla jednostek przeciwnika inny niz dla swooich maszyn. Czego nie rozumiesz ?

Davien
sobota, 20 czerwca 2020, 22:43

Wiesz , ale bajki i fantastyka nienaukowa to nie tu, znajdz sobie inne forum:))

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
niedziela, 21 czerwca 2020, 02:33

Bajki i fantastyka nienaukowa to twoje opowiesci o AIM-120 z 1973 roku i kotly opalane oparami benzyny :).

Davien
poniedziałek, 22 czerwca 2020, 17:32

Prezeciez to twoj wymysł z tymi AIM-120 co ci wielokrotnie udowodniłęm ale dalej jak widac jesteś za... gy to zrozumic:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
środa, 24 czerwca 2020, 01:15

dejvidku, a wyjasnij jeszcze po jakiemu to: " jesteś za... gy to zrozumic:)". Nerwy piscily? Dziecko, nie denerwuj sie.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
środa, 24 czerwca 2020, 01:14

Cytuje: " poniedziałek, 14 października 2019, 18:12 "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. " Davien wtorek, 15 października 2019, 01:42 No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:)".

kuku
wtorek, 23 czerwca 2020, 23:13

To niby nie ty napisałeś że niemieckie F-4 w 1973 roku były co prawda pozbawione mozliwości przenoszenia AIM-7 ale za to miały na uzbrojeniu AIM-120 oraz AIM-9L? Moze przytoczyć Ci Tw e własne słowa? Już tyle razy Ci je przytaczali a Ty dalej swoje kłamstwa opowiadasz. Ostatnio przeczytałem że twierdzisz że talibowie to nie afgańczycy, fajną masz wiedzę, taką nieortodoksyjną.

FR technologiczne imperium
wtorek, 16 czerwca 2020, 17:10

Poruszanie tematu zwrotności samolotu w 21 wieku jest zabawne, nie wiem czy wiesz ale era bitwy o Anglię już się skończyła, nikt nikomu na ogon nie wskakuje i nie strzela z działek, tylko odpala rakietę z odległość kilkudziesięciu kilometrów a rakiety wymanewrować się nie da bo zawsze będzie szybsza i zwrotniejszy od samolotu. Oczywiście można próbować ale procentowy udział szans jest nikły.

czwartek, 18 czerwca 2020, 16:27

Ostatnio grecy turkom weszli na ogony ;)

USA imperium Kłamstw
środa, 17 czerwca 2020, 08:50

To czemu malują i ćwiczą?

środa, 17 czerwca 2020, 12:35

Chocby po to by nie zestzreliwac sie nawzajem jak to robia niedouczeni piloci w Rosji

czwartek, 25 czerwca 2020, 11:41

To twierdzisz że nigdy żaden amerykański smolot nie zestrzelił drugiej amerykańskiej maszyny?

bobry z Montany stawiają veto
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 20:36

Jak to i po co? "... widok wrogiej maszyny, jej odmiennego wzoru malowania i sposobu działania, potrafi wpłynąć negatywnie na skuteczność pilotów..." To jakiś żart? Skoro zdecydowana większość tutejszych trolli z Davienem na czele twierdzi, że amerykańscy piloci zestrzelą wszystkie "sowieckie" maszyny: z odległości dziesiątek - a może i setek -kilometrów a sowieci nawet nie zauważą co ich trafiło? Po co więc marnować dolary (w tej super ciężkiej sytuacji gdzie USA praktycznie bankrutuje bo ponad 23 biliony USD długu położy na łopatki hegemona" już stosunkowo niedługo) na takie "kamuflaże"?

ruski stek bzdur...
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 23:26

Widocznie oni nie wiedzą że bankrutują i sobie malują :P Może nie czytają sputnika he he... Jęki na Polskim forum tragicznej sytuacji biednej rosji nie zmienią :)

Davien
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 22:42

Oj jak widac fakt ze USA uznało iz ich stare F-16 sa wystarczajace do udawanie rosyjskeigo "cuda" poteznie zabolał:))

GB
środa, 17 czerwca 2020, 01:23

Davienku, masz calkowita racje. Na F-35 stary F-16 jest az bnad to :).

Davien
środa, 17 czerwca 2020, 12:31

Wow a od kiedy to Rosja ma F-35?:))

GB
czwartek, 18 czerwca 2020, 01:06

Oj jaki ty biedny jestes. Jak sie tobie sie nie napisze doslownie, to ty niczego nie rozumiesz. No ale moga to zrozumiec, jezyk polski nie jest twoim ojczystym jezykiem. Chodzi o to davienku, ze na tego twojego samolot o mozliwosciach starego F-16 jest az bad to. W sumie od F-35 to lata lepiej wiekszosc samolotow trzeciej generacji. Zrozumiales?

Davien
sobota, 20 czerwca 2020, 22:45

Trolliku ale F-16 ma udawac Su-57 a nei f-35 wiec może skończ pogrązac sie do konca;)

GB
niedziela, 21 czerwca 2020, 02:36

Znowy udowodniles, ze mowa polska w pisaniu, czytaniu i rozumieniu jest ci obca. Powtorze jeszcze raz. Chodzi o to davienku, ze na tego twojego F-35 samolot o mozliwosciach starego F-16 jest az nad to. Teraz rozumiesz. jak nie to napisz, postaram sie dobitniej wytlumaczyc.

GB
niedziela, 21 czerwca 2020, 02:36

Znowy udowodniles, ze mowa polska w pisaniu, czytaniu i rozumieniu jest ci obca. Powtorze jeszcze raz. Chodzi o to davienku, ze na tego twojego F-35 samolot o mozliwosciach starego F-16 jest az nad to. Teraz rozumiesz. jak nie to napisz, postaram sie dobitniej wytlumaczyc.

wtorek, 16 czerwca 2020, 16:14

Kogo?

bobry w Montanie są bystrzejsze
wtorek, 16 czerwca 2020, 15:44

To jednak szczera prawda.

Bumer
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 14:15

Powinni ich oskarżyć o plagiat :-)

Suchoy
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 14:11

Dziwny ten "agresor" mający udawać Su-57. Trochę za mały i za zwrotny jak na coś co ma symulować wielką latającą cegłę jaką jest ten Suchoj. Może pole odbicia radarowego mają porównywalne?

Tani
poniedziałek, 22 czerwca 2020, 20:49

Suchoy to psychologia. Taka zabawa dla doroslych . Walcza z samolotami ktorych nie ma. Seryjny 57 ktory sie rozbil niebyl pikselowany istnieje filmik zrobiony podczas wizyty w-ce ministra Kriworuczko. Pikselowane sa prototypy badawcze i to nie wszystkie. Szukajcie a znajdziecie. Ukraina pikseluje swoje i co? I nic.

Davien
wtorek, 16 czerwca 2020, 01:26

Manewrowosc Su-57 jest nieosiagalna dla amerykanskich maszyn. Wyobraz sobie, ze Su-35/57 nazywane sa maszynami super manewrowymi, F-35 nazywany jest nielotem.

Davien
środa, 17 czerwca 2020, 12:36

Istotnie, takiej manewrowosci jak grupka puzzli na ziemi nikt nei ma:)) Ech moja kiepska kopia staje sie coraz....

czwartek, 18 czerwca 2020, 01:09

Ale wiesz Davienku, ze twoja kopia, w przeciwienstwie do ciebie, napisala prawde?

Davien
sobota, 20 czerwca 2020, 22:46

Taak, jak widac dalej bredni ichtamnietków ciag dalszy:))

mobilnyPL
sobota, 20 czerwca 2020, 18:13

....wie ale przyznać się nie potrafii....

Davien
sobota, 20 czerwca 2020, 22:46

mobilku, Su-57 jest tylko w jednym lepszy od maszyn zachodnich: w produkowaniu puzzli na ziemi, teraz zadowoly trolliku jestes:))

Bobry w Montanie swietuja pierwszy dzien lata.
niedziela, 21 czerwca 2020, 02:39

Tak Davienku, Su-57 bije te twoje nieloty pod kazdym wzgledem, zwlaszcza F-35, ktorym skladaja sie kola przy ladowaniu.

Davien
poniedziałek, 22 czerwca 2020, 17:34

No w Su-57 nie zdarzyły sie złozyc bo 100% istniejących Su-57 przerobiło sie na puzzle na ziemi:)

Bobry w Montanie swietuja pierwszy dzien lata.
wtorek, 23 czerwca 2020, 03:55

No widzisz, a F-35 zrobili cos kolo 500 i dalej nie potrafia latac i wyladowac. dejwidku, a jak sie nazywaja pozostale Su-57, ktore sa w fazie testow? Moze nazywaja sie "AIM-120 z 1973 roku dejvidka"?

Suchoy
wtorek, 16 czerwca 2020, 15:36

Fajne te internetowe opinie, ale jak na razie to Su-57 okazał się nielotem i to dosłownie, bo jedyny egzemplarz seryjny nie potrafił latać (awaria FBW) i skończył na ziemi... Tę samą supermanewrowość co Su-57 niedawno osiągnął F-35, który rozbił się podczas nocnego lądowania.

Xd
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 20:03

Uwielbiam tych ekspertów można powiedzieć "jego niezłomna wiara...."

Suchoy
wtorek, 16 czerwca 2020, 06:28

Uwielbiam gości co muszą coś napisać, choć nie maja nic interesującego do powiedzenia...

Fanklub Daviena
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 23:27

Widać Suchoy to ekspert "lepszy" od P. Butowskiego, który twierdzi, że Su-57 manewrowością deklasuje nawet Su-35...No ale Suchoy "wie" "lepiej"... Czekamy Suchoy na twoje artykuły demaskujące "kłamstwa" P.Butowskiego publikowane w światowych miesięcznikach lotniczych! :)

Suchoy
wtorek, 16 czerwca 2020, 15:29

Ale po co się wysilać w obalanie takich ekspertyz? Wystarczy spojrzeć na filmy, które opublikowali sami Rosjanie w ramach promocji tej maszyny i porównać z Su-35. Fizyki nie oszukasz - te same silniki + gorsza aerodynamika i wynik widać na nagraniach.

Davien
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 22:42

Jaka ładna samokrytka:))

Davien
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 18:01

Dla Su-57 to 0,5m2 dla F-16 RCS to 1,2m2 wiec dość blisko:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
wtorek, 16 czerwca 2020, 01:24

I o tym RCS Su-57 to ci pewnie sam Suchoj powiedzial, co dejvidku?

Fan fanów Daviena
wtorek, 16 czerwca 2020, 15:50

Nie czepiaj się Daviena. On i tak Wam zawyża wynik, bo większość źródeł szacuje RCS Su-57 na 1-1,3m2

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
środa, 17 czerwca 2020, 01:08

Tak, to zacytuj chociaz jedno takie zrodlo. Czas start.

Maras2
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 22:46

No tak Davien ma informacje prosto z zakładów Suchoja i pewnie był przy mierzeniu RCS. Kiedy ty chłopie zejdziesz na ziemie?

Davien
sobota, 20 czerwca 2020, 22:48

A co , tobie GRU nei dostarczyło danych?? Ech Olgino schodzi na psy:))

Navigator
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 13:46

Digital Skark piekny samolot akurat nad Bałtyk

Kacper
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 13:21

F-16 to prawdopodobnie maszyna o porównywalnych możliwościach do Su-57

Fanklub Fanklubika
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 13:05

Będzie słabo udawał bo ma mniejszą sygnaturę radarową od su57

Davien
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 18:01

Wiekszą , F-16 to RCS 1,2m2 a Su-57 to 0,5m2.

RUDY
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 20:14

Devi, teraz specjalnie dla сiebie Wikipedię poprawię. Umieścić RCS dla Su-57 równa 1,5 m2, niech ci miło będzie ))

Xd
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 20:04

Nie ma to jak etatowy pracownik stacji radarowych zapomniałeś jeszcze o legendarnych łopatkach

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
wtorek, 16 czerwca 2020, 01:29

Tak, te jego slynne lopatki turbin widziane od strony wlotu powietrza i te slynne amerykanskie radary ktore te lopatki w ruskich samolotach licza. Dodac nalezy jeszcze slynne AIM-120 i AIM-9L z 1973 w ktore devi uzbroil F-4 Luftwaffe w 1973.

Davien
środa, 17 czerwca 2020, 12:39

No to udowodnij swoje kłamsta, czas start:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 18 czerwca 2020, 11:53

dejvidku, przeciez twoje brednie cytowane byly nie raz, ale ty i tak zaklinasz rzeczywistosc i mimo dowodow twierdzisz ze to "nie twoja reka" :).

złośliwy
czwartek, 18 czerwca 2020, 12:59

Cytować można wszystko, w tym nieprawdę. Po prostu napisz, pod którym artykułem na D24 mamy poszukać wpisów Daviena o uzbrojeniu F-4 to wszyscy będą mogli to sprawdzić. Jak to piszesz : czas start!

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 19 czerwca 2020, 01:09

No i jak puchatku, zadowolony jestes z cytatu ponizej?

czwartek, 18 czerwca 2020, 16:46

Już tyle razy przytaczano Davienkowi słowa napisane w dyskusji pod artykułem "Jednak Super Hornet dla Luftwaffe" Ale proszę cała dyskusja w tym temacie aby wszystko jasne było: " zenobii środa, 9 października 2019, 19:32 Z tym zakupem Phantomów to była afera, Po zakupie F-104 i ogromnej seri katastrof tych maszyn politycy zakupili Phantomy, które okazały sie duzo gorszymi maszynami od F-104, jedyną ich zaleta było to ze sie mniej rozbijały. Nie pisz prosze że lotnicy niemieccy byli z nich zadowoleni, bo nie byli. Davien czwartek, 10 października 2019, 00:35 Zenobii, dawno takich bajek nie czytałem:) I te Phantomy były w Niemczech uzywane aż do XXI wieku i piloci niemieccy byli z nich zadowoleni:) No ale jak zwykle masz pan zerową wiedzę. zenobii czwartek, 10 października 2019, 14:22 Przestań bredzić, zakup Pahantomów to czysto polityczna sprawa była . Oklazała się taką samą afera jak zakup F-104, owszem używali tych samotów bo co mieli zrobić, ale poszukaj i poczytaj wypowiedzi wojskowych na temat tej maszyny. Phantom miał dużo gorszy radiolokator od F-104, oraz gorsze z poczatku uzbrojenie, pierwsze niemieckie Phantomy(RF-4E) były nieuzbrojone, te w wersji uzbrojonej mogły przenosić żałosne uzbrojenie, oraz jak już wczesniej pisałem miały żałosny radiolokator. Dopiero w drugiej połowie lat 80 zaczeli je modernizowac aby jako tako to wygladało. Wskaż jednego pilota niemieckiego jaki był zadowolony z tych maszyn jakie nie miałyby szans w walce z naszymi Limami nie mówiac o Mig-21. Co z nimi zrobiłyby Mig-23 albo 29 to szkoda gadać. Przestań zatem się ośmieszać. Masz zerową wiedze szczegółach, nie masz pojecia jakich maszyn używała luftwaffe i potem bredzisz bez sensu. Davien piątek, 11 października 2019, 16:45 Taak, rozumiem że wg ciebie pociski AIM-7 Sparrow i nowsze wersje Sidewinderów były gorsze od Sidewinderów na F-104?? RF-4E panie Zenobii to wersje rozpoznawcze wiec nic dziwnego że nie były uzbrojone, wiesz w ogóle o czym piszesz?? A co do spotkań Phantomów z MiG-ami to rzez MiG-ów w Wietnamie i na Bliskim Wschodzie swiadczy ze zwyczajnie kłamiesz. I to tyle, z taz żałosnym osobnikiem jak pan panie zenobii dyskusja zwyczajnie nie ma sensu. poniedziałek, 14 października 2019, 18:12 "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. " Davien wtorek, 15 października 2019, 01:42 No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:) bryxx wtorek, 15 października 2019, 16:53 Ciekawe jaka ma wiedzę gość uzbrajajacy w 1972 roku niemieckie Phantomy w AIM-120 lub oraz twierdzący że radiolokator tychże maszyn to pełnoprawny AN/APQ-120."

Davien
sobota, 20 czerwca 2020, 22:51

Aha, taki mały dodatek że to wasz wymysł: w 1972r Bundeswehra nie miała F-4F.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
wtorek, 23 czerwca 2020, 03:38

Krecisz davidku, z miernym skutkiem. Dyskusja zaczela sie od 1973 roku. O to fragment dyskusji od ktorej sie ona zaczela. Cytuje: poniedziałek, 14 października 2019, 18:12 "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. " Davien wtorek, 15 października 2019, 01:42 No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:)". A wiec mowa byla o 1973 roku. A w 1973 roku mieli F-4F. Cytuje: "The German Air Force (Luftwaffe) initially ordered the reconnaissance RF-4E in 1969, receiving a total of 88 aircraft from January 1971. In 1982, the initially unarmed RF-4Es were given a secondary ground attack capability; these aircraft were retired in 1994. In 1973, under the "Peace Rhine" program, the Luftwaffe purchased the F-4F (a lightened and simplified version of the F-4E) which was upgraded in the mid-1980s.". Zrodlo: "German air force to bid 'Pharewell' to last F-4Fs" Archived 30 June 2013 at the Wayback Machine. Flightglobal.com, 26 June 2013". Jak widac dowody sa niepodwazalne.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
poniedziałek, 22 czerwca 2020, 02:32

Znowu cie zalatwilem :).

Davien
poniedziałek, 22 czerwca 2020, 17:35

Załatwiłes trollu sam siebie:))

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
wtorek, 23 czerwca 2020, 03:40

Zalatwilem cie za pomoca cytatow, z podaniem wiarygodnego zrodla. Szach mat!!!

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
niedziela, 21 czerwca 2020, 02:51

Davidku, juz nie krec, mowa o 1973 roku. Nie mieli oni wtedy F-4E. To dobiero. To cos ci zacytuje. "The German Air Force (Luftwaffe) initially ordered the reconnaissance RF-4E in 1969, receiving a total of 88 aircraft from January 1971. In 1982, the initially unarmed RF-4Es were given a secondary ground attack capability; these aircraft were retired in 1994. In 1973, under the "Peace Rhine" program, the Luftwaffe purchased the F-4F (a lightened and simplified version of the F-4E) which was upgraded in the mid-1980s.". Zrodlo: "German air force to bid 'Pharewell' to last F-4Fs" Archived 30 June 2013 at the Wayback Machine. Flightglobal.com, 26 June 2013.

Davien
poniedziałek, 22 czerwca 2020, 17:38

"bryxx wtorek, 15 października 2019, 16:53 Ciekawe jaka ma wiedzę gość uzbrajajacy w 1972 roku niemieckie Phantomy w AIM-120 lub oraz twierdzący że radiolokator tychże maszyn to pełnoprawny AN/APQ-120." Jak widać lezysz i kwiczysz trollu:0 RF-4E nie były w ogóle uzbrojone:) Więc znowu zaorałeś sie samemu:)

kuku
czwartek, 25 czerwca 2020, 11:46

To ze gość zrobił zwykłą literówke i zamiast 1973 bo tym roku była dyskusja, zupełnie nie zmienia tego co ty davidku napisałeś odpowiadjąc na teksty zenobiego i anonima.Wyśmiałes zenobiego że ma zerowa wiedzę po czym stwierdziłęs że niemieckie f-4 miały na uzbrojeniu w 1973 roku AIM-129 i AIM-9L. Powtórzę wieć za bryxxem ze ciekawa wiedzę posiada DAvienek uzbrajający Niemieckie F-4 w 1073 roku w AIM-120 oraz AIM-9L.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 27 czerwca 2020, 02:59

Jak slusznie zauwazyles, dejvidek wlasnie wysmial zenobiego, samemu wypisujac wierutna bzdure. Tak to sie wlasnie konczy, kiedy troll dysponujacy zerowa wiedza probuje za wszelka cene udowodnic swoja "racje". Zastanawia mnie tylko, czy on naprawde nie widzi jak zalosne sa te jego proby manipulacji datami, odwracania kota ogonem, mysli ze ktos jest glupi i da sie na to nabrac? Teraz znowu kreci, wmawiajac ze RF-4E nie byly uzbrojone, gdzie mowa wyraznie byla o F-4E, a dyskusja zaczela sie id takich slow: "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. " To dopiero ironia losu, gosciu dysponujacy zerowa wiedza zarzuca komus niewiedze. I na koniec jeszcze napisze "Jak widać lezysz i kwiczysz trollu:0 RF-4E nie były w ogóle uzbrojone:) Więc znowu zaorałeś sie samemu:)". Trzeba miec tupet. Dlugo bede sie jeszcze za nim ciagnely te AIM-120 z 1973 roku, oj dlugo...

czwartek, 25 czerwca 2020, 15:42

1973 oczywiście nie 1073, tak wyglada własnie "literówka" jakbys davienku nie wiedział.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
wtorek, 23 czerwca 2020, 12:44

Krecisz davidku, z miernym skutkiem. Dyskusja zaczela sie od 1973 roku. O to fragment dyskusji od ktorej sie ona zaczela. Cytuje: poniedziałek, 14 października 2019, 18:12 "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. " Davien wtorek, 15 października 2019, 01:42 No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:)". A wiec mowa byla o 1973 roku. A w 1973 roku mieli F-4F. Cytuje: "The German Air Force (Luftwaffe) initially ordered the reconnaissance RF-4E in 1969, receiving a total of 88 aircraft from January 1971. In 1982, the initially unarmed RF-4Es were given a secondary ground attack capability; these aircraft were retired in 1994. In 1973, under the "Peace Rhine" program, the Luftwaffe purchased the F-4F (a lightened and simplified version of the F-4E) which was upgraded in the mid-1980s.". Zrodlo: "German air force to bid 'Pharewell' to last F-4Fs" Archived 30 June 2013 at the Wayback Machine. Flightglobal.com, 26 June 2013". Jak widac dowody sa niepodwazalne.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
wtorek, 23 czerwca 2020, 12:44

Krecisz davidku, z miernym skutkiem. Dyskusja zaczela sie od 1973 roku. O to fragment dyskusji od ktorej sie ona zaczela. Cytuje: poniedziałek, 14 października 2019, 18:12 "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. " Davien wtorek, 15 października 2019, 01:42 No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:)". A wiec mowa byla o 1973 roku. A w 1973 roku mieli F-4F. Cytuje: "The German Air Force (Luftwaffe) initially ordered the reconnaissance RF-4E in 1969, receiving a total of 88 aircraft from January 1971. In 1982, the initially unarmed RF-4Es were given a secondary ground attack capability; these aircraft were retired in 1994. In 1973, under the "Peace Rhine" program, the Luftwaffe purchased the F-4F (a lightened and simplified version of the F-4E) which was upgraded in the mid-1980s.". Zrodlo: "German air force to bid 'Pharewell' to last F-4Fs" Archived 30 June 2013 at the Wayback Machine. Flightglobal.com, 26 June 2013". Jak widac dowody sa niepodwazalne.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
wtorek, 23 czerwca 2020, 12:43

On pisal o tobie. Nie kumasz tego? Taka to czarna magia?

Davien
poniedziałek, 15 czerwca 2020, 22:44

Xd ale to tylko wy wypisujecie te brednie jak sie nawet nei chciało nauczyc jak jest zbudowany silnik dwuprzepływowy:))

Xd
środa, 17 czerwca 2020, 05:59

Co znaczy wy wypisujecie podaj jeden przykład gdzie ja napisałem coś o konstrukcji silnika czy samolotu to "wy" wypisujecie jakieś brednie o tym czy tamtym samolocie rakiecie silniku radarze jak na własne oczy nie widzieliście czegoś takiego nie mówiac już o policzeniu czegoś takiego (bo powinieneś wiedzieć że projektowanie zaczyna się od liczenia)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
środa, 17 czerwca 2020, 01:20

devi, przeciez tlumaczylem ci budowe silnika odrzutowego dwuprzeplywowego nie raz, na przykladzie silnika F100-PW-220/220E, no ale co ja poradze, ze ty ciagle widzisz te lopatki od strony wlotu powietrza? Poczytaj jeszcze raz jak taki silnik jest zbudowany, moze cos ci sie utrwali. Sprężarka niskiego ciśnienia trzystopniowa, sprężarka wysokiego ciśnienia dziesięciostopniowa. Komora spalania pierścieniowa. Obie turbiny - wysokiego ciśnienia i niskiego ciśnienia - dwustopniowe.

Davien
sobota, 20 czerwca 2020, 22:50

A potem sie dziwia ze w Rosji samoloty spadają jak taki nieuk funek bierze sie do konstruowania silników....

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
niedziela, 21 czerwca 2020, 02:55

I dlaczego nie potrafisz odpowiedziec merytorycznie i jak zwykle sugerujesz ze jestem Rosjaninem? Zaprzecysz, za tak jest skonstruowany, wedlog jego producenta silnik F100-PW-220/220E? Nazywasz mnie nieukiem, a kto pisal o kotlach opalanych oparami benzyny, lopatkach turbiny widzianych od strony wlotu powietrza w silniku odrzutowym czy pociskach AIM-120 przenoszonych przez F-4 Luftwaffe w 1973 roku. A co do spadajacych samolotow, to ostatnio spadl F-15 Super Hornet, F-15C, F-22 i F-35. Masz cos jeszcze do dodania?

Davien
poniedziałek, 22 czerwca 2020, 17:40

Bo po pierwsze jestes i to kiepsko udającym Polaka, po drugie tak zaprzecze twoim bredniom bo silnik F-100-PW-220 to silnik dwuprzepływowy a ty zrobiłes z niego jednoprzepływowy, takze jedynie ty i Bryxx wypisujecie o tych AIM-120 i to w 1972r jak ci wielokrotnie udowodniono:"bryxx wtorek, 15 października 2019, 16:53 Ciekawe jaka ma wiedzę gość uzbrajajacy w 1972 roku niemieckie Phantomy w AIM-120 lub oraz twierdzący że radiolokator tychże maszyn to pełnoprawny AN/APQ-120."".. Masz cos jeszcze do dodania trollu.

wtorek, 23 czerwca 2020, 03:52

"Masz cos jeszcze do dodania trollu". I tak oto zaplakal Davienek, w swej bezsilnosci, gdy udowodniona mu zostala, po raz enty niewiedza. Aha Davienku, w jezyku polskim pytanie konczymy takim znakiem "?", ktory nazywa sie znakiem zapytania.

wtorek, 23 czerwca 2020, 03:52

"Masz cos jeszcze do dodania trollu". I tak oto zaplakal Davienek, w swej bezsilnosci, gdy udowodniona mu zostala, po raz enty niewiedza. Aha Davienku, w jezyku polskim pytanie konczymy takim znakiem "?", ktory nazywa sie znakiem zapytania.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
wtorek, 23 czerwca 2020, 03:50

Tak? A na jakiej podstawie twierdzisz, ze "jestem i to kiepsko udającym Polaka"? Nie mierz wszystkich swoja miara dejvidku. Jestem Polakiem, moja rodzina od zawsze mieszkala w Polsce, w Polsce konczylem studia, zyje w Polsce i w Polsce zyja moje dzieci. Nie masz zadnych merytorycznych argumentow, to jak zwykle robisz personalne wycieczki, a ze inaczej nie potrafisz, to mierzysz wszystkich swoja miara i wmawiasz, ze nie sa Polakami, nie maja na to zadnych dowodow. To teraz udowodnij, ze zrobilem z silnika F100-PW-220/220E, gdzie i jak. Budowa silnika F100-PW220/220E ktora ci przytoczylem jest podana przez producenta. Ty zapewne nie rozumiesz czym rozni sie silnik jednoprzeplywowy od dwuprzeplywowego. A roznica w budowie tych silnikow jest taka, ze w silniku dwuprzeplywowym główny strumień powietrza rozdziela się na przepływ wewnętrzny i przepływ zewnętrzny. Strumienie powietrza rozdzielają się za pierwszym (lub pierwszymi) stopniami sprężarki silnika. Przepływ zewnętrzny omija dalsze stopnie sprężarki kierując się kanałem wzdłuż całego silnika bezpośrednio w kierunku dyszy wylotowej silnika. Przepływ wewnętrzny kierowany jest na wszystkie stopnie sprężarki i bierze udział w spalaniu paliwa. Energię gazów przekazuje poprzez kilkustopniową turbinę na wał do sprężarki, po czym kieruje się do dyszy wylotowej dając ciąg. Tak ze jak widzisz dejvidku, znam roznice w budowie silnkow jedno i dwuprzeplywowych. Co do twoich AIM-120 z 1973 , dyskusja zaczela sie wlasnie od 1973, co udowadniam cytatem przebiegu dyskusji. Cytuje: " poniedziałek, 14 października 2019, 18:12 "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. " Davien wtorek, 15 października 2019, 01:42 No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:)". Tak ze mowa od poczatku byla od 1973 roku, a ze bryxx zapewne przez pomylke naopisal 1972, nie upowaznia cie do tego, aby manipulowac faktami. To teraz jestem bardzo ciekaw i czekam na twoje dowody, ktore pokaza, ze, jak twierdzisz "zrobiłes z niego jednoprzepływowy". Mowa oczywiscie o silniku F-100-PW-220/220E, gdybys nie zrozumial. Masz cos jeszcze do dodania.

Tweets Defence24