Reklama

Siły zbrojne

Nowe kamery termowizyjne dla czołgów Leopard 2. Trafią do Danii, Kanady i Niemiec

Nowe kamery termowizyjne będą stanowić wyposażenie między innymi kanadyjskich Leopardów 2. Fot. Cpl Tina Gillies/Canadian Combat Camera/flickr.
Nowe kamery termowizyjne będą stanowić wyposażenie między innymi kanadyjskich Leopardów 2. Fot. Cpl Tina Gillies/Canadian Combat Camera/flickr.

Firma Cassidian podpisała kontrakt na dostawę partii ponad 100 kamer termowizyjnych, przeznaczonych dla czołgów Leopard 2 służących w armiach Danii, Kanady i Niemiec.

Zakres umowy obejmuje dostarczenie kamer termowizyjnych Attica, które zostaną wykorzystane w przyrządach obserwacyjnych czołgów Leopard 2 należących do trzech krajów. Według komunikatu Cassidiana – spółki córki Airbusa, kamery Attica są już standardowo wykorzystywane w celownikach dowódcy PERI R17 w niemieckich Leopardach od 2013 roku. W Kanadzie i Danii nowe kamery termowizyjne będą także użytkowane jako element celowników działonowego. Wartość umowy wynosi ponad 15 mln euro.

Kamery termowizyjne III generacji Attica pozwalają na rozpoznawanie i indentyfikację celów z większej odległości niż starsze systemy, także w warunkach ograniczonej widoczności. Urządzenia elektrooptyczne tego typu będą wykorzystywane między innymi w bojowych wozach piechoty nowej generacji Puma, jakie niebawem wejdą na uzbrojenie Bundeswehry.

Nowe kamery termowizyjne dla celowników działonowego trafią na wyposażenie państw, które wykorzystywały bojowo czołgi Leopard 2 w Afganistanie. Zarówno kanadyjskie Leopardy 2A4M CAN/2A6M CAN, jak i duńskie Leopardy 2A5DK brały bowiem udział w działaniach w ramach misji w Afganistanie, zyskując zresztą przychylne opinie użytkowników. Co więcej, to właśnie w świetle doświadczeń z Afganistanu Kanada podjęła decyzję o zakupie czołgów Leopard 2 i rezygnacji z wycofania wszystkich czołgów podstawowych.

 

Reklama

Komentarze (4)

  1. podbipięta

    Moskale mają tylko ok 500 tanków z termowizorami Sagema

    1. Artwi

      Nie Sagema tylko Thalesa, robią to już sami na licencji i parametry ma lepsze niż wspomniany PERI R17.

  2. podbipięta

    ponoć modernizacja naszych 128 Leo ma kosztować 1 mld pln Olej chcą wymienić?

    1. grzes746

      przeczytaj jeszcze raz a potem komentuj

  3. edi

    A ruskie dalej na niucha walą nocą :)

  4. dddd

    A dla Rosji nie ?? szkoda bo macie takie dobre relacje...

Reklama