Niemcy modernizują patrolowe Oriony

27 lipca 2015, 15:58
Fot. Bundeswehr/Marinefliegergeschwader 3.
Fot. A. Nitka/Defence24.pl
Reklama

Niemiecki rząd podpisał z firmami Lockheed Martin i Airbus Defence and Space kontrakt na modernizację (Mid-Life Upgrade), ośmiu morskich samolotów patrolowych typu P-3C Orion użytkowanych przez Deutsche Marine.

Samoloty otrzymają nowe skrzydła, elementy centropłata oraz usterzenie poziome. Komponenty zostaną wyprodukowane przy wykorzystaniu nowych materiałów zapewniających większą wytrzymałość i odporność na korozję przez firmę Lockheed Martin w zakładach Marietta w stanie Georgia.

Fot. A. Nitka/Defence24.pl

Natomiast montaż zestawów modernizacyjnych odbędzie się w należącej do Airbus fabryce w Manching. Pierwszy zmodernizowany Orion ma wrócić do służby w listopadzie przyszłego roku, natomiast ostatni w 2023 r., koszt przedsięwzięcia ma zamknąć się kwotą 292,4 mln euro.

Zakontraktowane obecnie prace są pierwszym etapem modernizacji floty tych niemieckich statków powietrznych. W kolejnych etapach założono unowocześnienie urządzeń nawigacyjnych i łączności a także systemów komputerowych odpowiedzialnych za przetwarzanie informacji i jej obrazowanie oraz użycie uzbrojenia. Pełen zakres prac ma pochłonąć ponad 500 mln euro i pozwolić na przedłużenie służby tych samolotów o 20 lat do 2035 r.

(AN)

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 4
Reklama
Alfons > Roman
poniedziałek, 27 lipca 2015, 19:27

Niemieckie Oriony są wiekowe, ale sukcesywnie modernizowane, i generalnie jest to znakomita konstrukcja.Nam by się przydały.A może posiadamy coś lepszego?

Tyberios
środa, 29 lipca 2015, 10:48

Nam średnio by się przydały, Niemcy potrzebują ich przede wszystkim na Morzu Północnym. Na Bałtyk są przerostem formy nad treścią, C-295 ASW była by rozwiązaniem optymalnym przy okazji unifikacji z już istniejącym parkiem maszynowym. Dwie lub trzy maszyny wystarczyły by do zabezpieczenia obszaru morskiego w czasie pokoju.

Roman
poniedziałek, 27 lipca 2015, 16:46

Gdy te Oriony w Deutsche Marine (wcześniej Bundesmarine) zakończą swoją służbę za 20 lat to będą miały ponad 50 lat nieustannej służby, bowiem zaczynały ją w we wczesnych latach 80-tych XX wieku jeszcze w holenderskiej marynarce wojennej. Pewnie już w tej chwili wielu lotników latających na tych maszynach jest młodszych wiekiem niż samoloty, które konstrukcyjnie wywodzą się z komunikacyjnego Lockheed L-188 Electra z połowy lat 50-tych XX wieku!

podatnik
poniedziałek, 27 lipca 2015, 17:08

Zdecydowana większość pilotów amerykańskich myśliwców jest młodsza od swoich maszyn. A piloci amerykańskich latających cystern to mają nawet dziadków młodszych od swoich maszyn!

Tweets Defence24