Reklama
Reklama

Michał Jach: Centrum Serwisowe Leoparda spełnia najwyższe standardy. To efekt konsekwentnej pracy

21 czerwca 2019, 10:19

„Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne w Poznaniu pokazały, że można stworzyć linię technologiczną na najwyższym światowym poziomie, która gwarantuje obsługę, serwis i naprawę bardzo skomplikowanego systemu uzbrojenia, jakim są czołgi Leopard 2A5 – według najwyższych standardów” mówi w rozmowie z Defence24.pl poseł Michał Jach, przewodniczący sejmowej Komisji Obrony Narodowej.

W wywiadzie dla Defence24.pl, udzielonym podczas otwarcia nowego Centrum Serwisowo-Logistycznego czołgów Leopard w Poznaniu, przewodniczący Komisji Obrony Narodowej, Michał Jach podkreślił, że sprawna budowa Centrum to efekt skutecznego zarządzania prezes Elżbiety Wawrzynkiewicz i dobrej współpracy całej załogi firmy. Jak zauważył, Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne „bez specjalnego funduszu, bazując tylko na tym, co otrzymują też inne zakłady, a więc [środkach – przyp. red] z programu mobilizacji gospodarki stworzyły halę, która gwarantuje sprawne, wysokiej jakości i szybkie serwisowanie, obsługę Leopardów 2A5”.

Wojska Pancerne będą otrzymywały bardzo dobrze przygotowane czołgi do eksploatacji – tu będzie można zmierzyć się z największymi problemami technicznymi tych czołgów, które przecież funkcjonują na poligonach, na ćwiczeniach, gdzie warunki eksploatacji są niezwykle ciężkie i to gwarantuje Centrum.

Michał Jach, poseł na Sejm RP – przewodniczący sejmowej Komisji Obrony Narodowej

W swojej wypowiedzi poseł Jach zwrócił również uwagę na uwarunkowania przemysłowe i bodziec rozwojowy, jaki przykład poznańskich zakładów niesie ze sobą dla innych polskich spółek zbrojeniowych. Podkreślił w tym miejscu, że Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne „pokazują innym przedsiębiorstwom zbrojeniowym, że konsekwentną pracą, postawieniem sobie długofalowych [celów – przyp. red.] można osiągnąć wielki sukces”. Wskazał przy tym, jakie kroki pozwoliły stopniowo, w ciągu kilku lat osiągnąć spółce oczekiwany efekt. „Po pierwsze: określenie celów, opracowanie programu dochodzenia do tego celu i konsekwencja w realizacji” – wskazał przewodniczący sejmowej KON.

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 26
ryszard56
czwartek, 11 lipca 2019, 23:18

ALE JAJA CO TO ZA MODERNIZACJA ??ŚMIECH NA SALI .Prosze zmodernizować Wszystkie Leopardy 4 i 5 do wariantu najnowszego 7 plus obrona aktywna i precyzyjna nowoczesna amunicja i dokupic nastepne czolgi ,tak ,zeby mieć chociaż 1000 sztuk nowoczesnych ,pozostałe modernizować wszyscy to robią ,a BWP1 przerobić na niszczyciela czołgów ma bardzo dobre podwozie,i rozmawiać z Koreańczykami o współpracy i ze Szwedami

d'Dewinero
sobota, 6 lipca 2019, 20:02

Marzę o wspólnej produkcji w Poznaniu 400 MBT razem z Koreańczykami. Rehinmettal nie daje rady z Bumarem.

Grredo
poniedziałek, 1 lipca 2019, 09:18

Czy Pan Poseł opublikuje raport ws. opóźnienia programu leopard 2pl? Co się dzieje z tymi czołgami? ile maszy wycofano z linii i stoją na kółkach?

Leopardzik
piątek, 5 lipca 2019, 00:03

63 A24 stoi ma hali w Bumarze. Totalna kanibalizacja Potrzebne €35 mln części A to dopiero przed akcją w 2 PL. TOTALNY KLOPS

Ciekawy
środa, 3 lipca 2019, 13:07

A po co ma publikować, skoro treść umowy jest dostępna na sieci? Miał być prototyp wykonany w Niemczech i dostarczony do testów. Później Niemcy mieli dostarczyć pięć przed seryjnych Leopardów. W dalszej kolejności przy współudziale fachowców z RM tu na miejscu ma być zmodernizowanych 19 czołgów. Na razie Niemcy dostarczyli prototyp i tylko trzy przed seryjne egzemplarze.

schab ze śliwką
niedziela, 30 czerwca 2019, 14:07

A czy zakłady WZL-2 w Bydgoszczy też są na najwyższym poziomie ? To tam zaprojektowano pierścień do fotela samolotu MIG 29 ,który nie pękł po odpaleniu katapulty i uniemożliwił otwarcie spadochronu.Ja do zapewnień o najwyższej jakości podchodzę sceptycznie.U nas kultura techniczna nie jest na najwyższym poziomie.Przykład kolejny to to Bumar i ich wieloletnia mordęga z zespawaniem pudła do Kraba.

Powerpack
środa, 26 czerwca 2019, 23:30

Wróciłem z Poznania.Bez narzędziowni nie ruszą.PGZ nie ma pieniedzy.€17mln bo zamrozil w Bumarze.A ram kicha!!!!

Gts
niedziela, 23 czerwca 2019, 11:10

I pomyśleć, że zaprzepaszczą to za jakiś czas tak jak w przypadku Bydgoszczy i F-16. Po co kontynuować dobrą robotę jak można wziąc z półeczki i za wszystko płacić brodaczom z USA. Tutaj to samo, zamiast zezłomować w końcu T-72 i kupować sukcesywnie nowe Leopardy to dzieją się dziwne rzeczy by dotować bumar, który i tak nie jest w stanie zrobić z teciakami nic. Powinniśmy wbrew marzycielskim dyskusją o nowym MBT budowanym siła polskiego przemysłu skupić sie na tym co mamy i co możemy uzyskać od partnerów np z niemiec. Nie jest powiedziane, że nie da się uzyskać praw do prowadzenia głebszych prac naprawczych na naszych Leosiach zwlaszcza wobec no pozyskania nowych. To samo zresztą możnaby uzyskać przy wejściu w koperacje z jakimkolwiek innym producentem np z Korei Płd. Sami wbrew zapewnieniom polityków i jazgotem trolli kultystów obecnej władzy nie jesteśmy w stanie zrobić praktycznie nic.

Ciekawy
środa, 3 lipca 2019, 13:10

Na razie niemieccy partnerzy dostarczyli prototypa i z pięciu przed seryjnych egzemplarzy, które mieli zrobić dostarczyli tylko trzy sztuki. Jak widać nie wszystko złote co się świeci i nie wszystko w Niemczech jest takie doskonałe jak ty sobie myślisz.

mati69
poniedziałek, 24 czerwca 2019, 23:42

@Gts, od partnerów z Niemiec nic nie uzyskasz, co najwyżej możesz kupić i później przez lata płacić krocie za części wyprodukowane ... również w Niemczech. Jesteśmy krajem frontowym, więc w grę wchodzi tylko produkcja u nas na licencji. Jedyny rozsądny wybór na dziś to współpraca z Koreą, którzy chętnie sprzedadzą technologię i pomogą ją wdrożyć, tak jak to się dzieje przy Krabach.

Powerpack
sobota, 22 czerwca 2019, 13:58

Odkurzacz do powerpacka €34,700 Moze poza zakresem prac serwisowych MONu .Te 15 mln zgromadzonych części to 14% potrzeb do 35 czolgow 2A5 zakontraktowanych.POZNAŃ ds radę

Leopardzik
piątek, 21 czerwca 2019, 20:11

Bravo Komisja za zatwierdzenie planu PGZ rozwoju zakładu w mln€ €17 narzędziownia €1 hartownia i procedy technologii €0.5 suwnice infrastruktura €0.7 pakiet szkolen

Marcin
piątek, 21 czerwca 2019, 17:50

Bardzo dobra robota. Pogratulować tylko!

Zmiana naprzod
piątek, 21 czerwca 2019, 16:29

Będą mieli co robić. Wystarczy spojrzeć co dzieje się z Leonami w Wesołej. Ciekawe czy opinia publiczna wie w jakim są stanie.

Grredo
poniedziałek, 1 lipca 2019, 09:25

A co brobia?? Podobno kupiono już garaże.

Koba
piątek, 21 czerwca 2019, 16:23

Jeżeli taka duża ilość Leopardów jest jednocześnie serwisowana, to ile tych czołgów jest sprawnych w linii??

Iks
sobota, 22 czerwca 2019, 17:13

Pytanie czy potrzebne są komuś w linii niesprawne czołgi?

lolo
piątek, 28 czerwca 2019, 21:21

Owszem, są potrzebne żeby utrzymać statystykę, poza tym dla "wyższych przełożonych" jeżeli czołg jeździ to jest sprawny :-D Co do obiecanek na temat obsługi, serwisu i naprawy i ogólnie samouwielbienia prezentowanego przez tego Pana należy zachować dystans, opowiada jak wspaniała jest infrastruktura, hala itd. fajnie ;- ) Prawda jest taka, że czołg Leopard nie jest skomplikowany (jak twierdzi ten Pan) i takie rzeczy, którymi On się rajcuje typu ściąganie wieży czy pokazane wyciąganie silnika (15 minut w polu) to mogą robić załogi z wykształceniem gimnazjalnym. Resztę zrobią ci ze średnim ;- ) Problemem są części zamienne i elementy, których się już nie produkuje a nie możemy stosować polskich zamienników (nawet gdyby istniały).

Paranoid
piątek, 21 czerwca 2019, 15:47

Od kiedy to hala decyduje o jakości serwisu? Jaki poziom serwisu my być robiony, jakie prace rozwojowe są dopuszczone, co z częściami zamiennymi - co WZM może produkować?

alkaprim
piątek, 21 czerwca 2019, 15:27

Wychodzi na to,że zakłady,które nie otrzymują pomocy od państwa na związki zawodowe zakładu i przyjaciół królika, radzą sobie lepiej niż te dotowane.

P.M.
piątek, 21 czerwca 2019, 15:19

Panie Michale Jach, czy ma Pan świadomość błędnej polityki serwisowej czołgów Leopard. Rolą tego zakładu (co powiedziałby założyciel zakładów P. Cegielski) jest jedynie demontaż i montaż głównych zespołów czołgu np. silników - a pozostałe prace wykonają firmy Niemieckie. Nie wyobrażam sobie abyśmy mieli możliwości intelektualne do prac z "wyższej półki", po skasowaniu po 1989 roku naszej produkcji, także pozbyciem się kadry inż. - technicznej. P.S. Wymiana np. tłoków i części z tym związanych nie świadczy o technologicznym przygotowaniu to tego typu prac.

Jasio
piątek, 21 czerwca 2019, 14:37

Dzisiaj to już królują Leopardy 2a7+ a u nas nie pierwszej młodości Leo 2a5 i bieda modernizacja szumnie nazwana Leopard 2PL.Do jakich innych czołgów można porównać Leo 2a5 dzisiaj??? bez zmiany lufy na dłuższą to my będziemy mogli sobie powalczyć z Afrykańczykami a nie ruskimi

Ciekawy
środa, 3 lipca 2019, 13:13

Co ty nie powiesz? Abramsy mają takie same długie lufy jak Leo 2A4a a radzą sobie lepiej niż Leo 2A7. Zamiast wymiany luf wystarczy kupić amerykańską amunicję.

men
piątek, 21 czerwca 2019, 14:03

Wymienili km ?, na filmie w tle porusza się Leo z km rodziny UKM chyba 2000 na wieży, a co ze sprzężonym z armatą? dalej MG?

tak myślę
sobota, 22 czerwca 2019, 01:06

Zamiast km powinny być ZSMU z Tarnowa. Życie żołnierza powinno być chronione w maksymalnym stopniu.

Marek
poniedziałek, 24 czerwca 2019, 21:47

Pozostaje jednak pytanie, czy wolno nam to samodzielnie zrobić.

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama