Macron: interwencja Rosji groziłaby umiędzynarodowieniem kryzysu na Białorusi

29 sierpnia 2020, 11:04
840_472_matched__q1q2it_Macron77
Fot. kremlin.ru
Reklama

Ewentualna interwencja Rosji na Białorusi groziłaby regionalizacją, a nawet umiędzynarodowieniem białoruskiego kryzysu – powiedział w piątek prezydent Francji Emmanuel Macron, odpowiadając na pytanie PAP na konferencji prasowej. Paryż mówił o tym w UE, ale też bezpośrednio z Polską i Litwą — dodał.

Budujemy Europę bardziej zjednoczoną i bardziej suwerenną; nasza niezależność jest równie ważna wobec Rosji, jak i wobec Turcji, dlatego sprawa Białorusi jest dla nas bardzo ważna – oznajmił prezydent. Przypomniał, że rozmawiał z prezydentem Rosji Władimirem Putinem, podobnie jak kanclerz Niemiec Angela Merkel i przewodniczący Rady Europejskiej Charles Michel.

Celem tych rozmów było przekonanie Moskwy, że kryzys musi być rozwiązany poprzez „wewnętrzny dialog” Białorusinów — powiedział Macron, podkreślając, że ewentualna interwencja rosyjska jest nie do zaakceptowania, niezależnie od tego, czy dokonana byłaby przez siły zbrojne, czy siły bezpieczeństwa. Macron za najlepszy sposób rozwiązania problemu uznał mediację Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (OBWE).

Odpowiadając na inne pytanie, prezydent Francji powiedział, że sprawa domniemanej próby otrucia czołowego rosyjskiego opozycjonisty Aleksieja Nawalnego wywołuje „głębokie zaniepokojenie” i wymaga "bardzo wymagającego” podejścia wobec Rosji. Nie oznacza to jednak, że nie należy z Moskwą rozmawiać — zaznaczył.

Postępowanie Turcji we wschodniej części Morza Śródziemnego, gdzie jej statek badawczy został w ostatnim czasie wysłany w eskorcie okrętów wojennych do poszukiwania złóż ropy i gazu na wodach terytorialnych Grecji, Macron określił jako „nie do przyjęcia”. Posłanie dwóch francuskich fregat i dwóch myśliwców na te wody uznał za „reakcję proporcjonalną”. „Gdybyśmy nie bronili suwerenności naszych sojuszników, nie bylibyśmy wiarygodni wobec Białorusi” – powiedział. 

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 59
Reklama
Kot nr 398
poniedziałek, 31 sierpnia 2020, 09:34

Propozycje przedstawicieli ukraińskich (Krawczuk i Fokin) trójstronnej grupy kontaktowej w sprawie Donbasu: autonomia, amnestia. Zapewne także woda dla Krymu. Tak jak to było do przewidzenia. Ukraina nie ma szans w tej wojnie. Ekonomiczna katastrofa i żadnych widoków na jakieś militarne sukcesy. Zełenski jest pragmatyczny.

stig
poniedziałek, 31 sierpnia 2020, 08:43

Francja jest odciągana na "swoje morze" strategiczne. To dla nas dobre. Im mniej Francji (i Niemiec) w naszym regonie tym dla nas lepiej. Francja ma takie same wpływy w Polsce i Białorusi jak Hiszpania czy Włochy. To samo dotyczy wpływów Francji w Rosji (i na abarot), choć i jednym i drugim wydaje się że jest zgoła inaczej. I tu i tu grają niebagatelną rolę sentymenty mocarstwowe z przesłości.

mali s
poniedziałek, 31 sierpnia 2020, 08:13

A zachód jak zwykle rżnie głupa.

easyrider
niedziela, 30 sierpnia 2020, 22:04

Czyli na czym miałoby polegać to umiędzynarodowienie? Wyśle Legię Cudzoziemską? Rafale polecą rozrzucać ulotki? Groteskowe są te pomruki Macrona. Sam ma na głowie co chwilę wybuchające zamieszki lewaków, kolorowych, żółtych kamizelek a pragnie uszczęśliwić Białorusinów? Moskwa nie wypuści Białorusi ze swoich szponów a Zachód nie jest zdolny do żadnego zdecydowanego działania bo ma zdemoralizowane, zmaltretowane oszukańczą ideologią społeczeństwa.

Smiechow
niedziela, 30 sierpnia 2020, 16:06

Nie dajcie się zwieść propagandzie ,bo sami sobie robicie krzywdę. Wcześniej czy póżniej przyjdzie moment bolesnego rozczarowania .Będziecie wściekli i na siebie i na media ,które was karmiły.. Większość Białorusinów ma poglądy prorosyjskie ,a ze młodzi w Mińsku wolą oglądać amerykańskie seriale pt. "American Dreams " nie znając amerykańskiej rzeczywistości ,zamykając oczy na to co dzieje się tam obecnie ..,to specyfika młodego wieku i braku doświadczenia . Nie było strajku generalnego na Białorusi i choćby to mówi wiele o skali poparcia ."Dr hab. Piotr Grochmalski (politolog, Instytut Studiów Strategicznych Akademii Sztuki Wojennej, prof. UMK) odpowiedział, że "musimy dostrzegać, że siła prorosyjskich sympatii na Białorusi jest bardzo potężna."

mietek
niedziela, 30 sierpnia 2020, 21:46

A prof. Żyletkin, który jak wieść głosi, wynalazł żyletki na śmietniku francuskiej ambasady, mówi że większość Białorusinów ma poglądy Biało - ruskie, a nie ruskie, co zresztą jest naturalną konsekwencją tego, że urodzili się na Białorusi a nie na rusi.

Maciek
niedziela, 30 sierpnia 2020, 13:47

Sytuacja ciekawa. Podobna, jak z okresu 1938-39. Wtedy też zachód udawał i łudził się, że z Hitlerem da się dogadać. Poświęcili po kolei Austrię i część Czechosłowacji. Dopiero jej aneksja spowodowała, że dalsze udawanie stało się niemożliwe. Ewentualna sowiecka interwencja na Białorusi może zapoczątkować ten sam mechanizm. Sowieci doskonale zdają sobie z tego sprawę i to ich powstrzymujemy pytanie czy nie wykalkulowali sobie dealu z zachodem: "bierzemy już tylko Białoruś i nic więcej nie chcemy. A teraz wróćmy do normalnego biznesu". Czy ktoś im uwierzy? Nie wiem. Hitler za każdym razem kiedy coś zagarniał powtarzał, że to ostatni raz.

Ale numer
niedziela, 30 sierpnia 2020, 09:26

Ruscy nawet na takich niszowych forach prrodukuja 80% wpisów

ziew
poniedziałek, 31 sierpnia 2020, 05:10

Deface chwali się że jest największym polskim portalem o obronności. No więc co jest prawdą?

Mgr
niedziela, 30 sierpnia 2020, 08:06

A podżeganie opozycji przez inne państwa jak to można nazwać...????

Davien
niedziela, 30 sierpnia 2020, 15:25

Rosyjskimi i białoruskimi kłamstwami bo tym sa.

Kiks
niedziela, 30 sierpnia 2020, 14:59

Taaa... Podżeganie. Tak jakby ludzie swojego rozumu nie mieli. Ruscy klakierzy sięgają już dna.

Maciek
niedziela, 30 sierpnia 2020, 13:38

Nie rozumiesz znaczenia polskich słów. Podżeganie polega na namawianiu kogoś do podjęcia jakiegoś negatywnego albo zabronionego działania. Tak więc po pierwsze obecne protesty na Białorusi nie są niczym nielegalnym, mało tego wybuchły z powodu nielegalnych działań władzy! Po drugie nikt Białorusinów nie namawiał do nich podjęcia. Białoruś jest w zasadzie odcięta od reszty świata i ludzie nie wiedzą co się dzieje na zewnątrz. Po trzecie opozycji jako takiej na Białorusi nie ma. Wszyscy siedzą, albo uciekli za granicę. Protestów nie organizuje więc opozycja. To spontaniczna reakcja ludzi. Mają po prostu dość ZSRR w wydaniu białoruskim.

Jabadabadu
niedziela, 30 sierpnia 2020, 18:38

Ty tak na poważnie? Na Ukrainie też tak było? A kto wpompował do Polski 16 mld USD w ramach "pomocy"? Proponuję - poczytaj choćby trochę powszechnie dostępne legalne źródła - w tym amerykańskie.

Davien
poniedziałek, 31 sierpnia 2020, 15:48

Na Ukrainie kłamco miałes zryw ludnosci Ukraińskeij jak ich Janukowycz oszukał wiec skończ z bajkami ze Sputnika i RT.

trzciun
niedziela, 30 sierpnia 2020, 12:06

Podobny schemat jak na Ukrainie.

Box123
niedziela, 30 sierpnia 2020, 01:09

Po deklaracji Rosji, zachód powinien przede wszystkim (jeśli trzeba z inicjatywy Polski - i tu jest rola polskiego rządu) natychmiast oficjalnie ogłosić że jakiekolwiek ingerencje militarne Rosji (czy to wprost czy przez kolejne zielone ludziki, które można kupić w każdym sklepie z zielonymi ludzikami) spowodują nałożenie na Rosję blokady ekonomicznej. I należy tu pamiętać, że mamy doczynienia z państwem, które od kilkunastu lat napada sąsiednie kraje i które bezpośrednio nawiązuje do tradycji związku radzieckiego, który powstał na milionach ofiar i terrorze i które cały czas prowadzi politykę gróźb i ingerowania w wewnętrzne sprawy innych państw (próby zablokowania wejścia Polski do NATO czy umieszczenia w Polsce i państwach bałtyckich wojsk amerykańskich, napad na Ukrainę po obaleniu prorosyjskiego satrapy czy regularne ćwiczenia zrzutu bomb atomowych na Warszawę itd) i dlatego należy tu działać zdecydowanie, bo jak pokazują ostatnie lata, każde dalsze ustępstwa jeszcze bardziej rozzuchwalają Moskwę. Należy też pamiętać, że jeszcze dwa miesiące temu to Rosja, próbowała sama włączyć Białoruś do swojego terytorium i w tym kontekście trzeba patrzeć na jej dzisiejsze oburzenie, że ktoś z zachodu chciałby ingerować w sprawy "suwerennej" Białorusi. Sytuacja więc wygląda tak: 2008 Gruzja, 2014 Ukraina, 2020 Bialorus, czy chcemy czekać bezczynnie kto będzie kolejny - a jak widać lista robi się coraz krótsza? Natomiast wprowadzenie blokady kapitału, spowodowało by upadek gospodarczy Rosji w kilka miesięcy i w tedy Putin mógłby conajwyzej odliczać dni do majdanu u siebie w Moskwie, więc przed wysłaniem kolejnych zielonych ludzików musiał by się zastanowić co mu bardziej pasuje. A bez Putina Łukaszenko nie ma żadnych szans. Jeżeli wszyscy białorusini wyjdą na ulicę, nie utrzyma się, a jeżeli postanowi użyć siły, skończy jak kadafii, złapany w jakiejś dziurze w ziemi. Tak więc po jasnej deklaracji w sprawie Rosji, należy dać łukaszence możliwość honorowego wyjścia z tej sytuacji: nie pociąganie do odpowiedzialności i przejście na emeryturę prezydencką w zamian za zobowiązanie się do nie angażowania się w politykę pod groźbą utraty powyższych gwarancji. A jak mu nie będzie pasowało to straci wszystko. I na koniec trzeba pamiętać, że wolna Białorus jest naszą podstawowa racja stanu. Niepowodzenie protestów i ewentualne włączenie Białorusi do Rosji, co jest celem Putina, będzie coraz bardziej zbliżało nas do sytuacji z 39 roku gdzie Hitler otaczał nas prawie z trzech stron (po włączeniu Białorusi, Putin ponownie może zająć się Ukrainą)

Er
niedziela, 30 sierpnia 2020, 16:25

100/100

Palmel
niedziela, 30 sierpnia 2020, 14:05

to co piszesz to są fakty naciągane - Sytuacja więc wygląda tak: 2008 Gruzja, 2014 Ukraina, 2020 Białoruś, - Gruzja - nie czytałeś raportu NATO na temat tej wojny to Gruzja napadła, Ukraina zamach stanu pod podpisaniu w lutym porozumienia min nasz Sikorski Staimayer na następny dzień został Janukowycz obalony a nie doszło do wyborów na jesieni jak było podpisane w umowie, nie napada na sąsiednie kraje tylko pilnuje własne strefy interesów i wpływu, nałożenie na Rosję blokady ekonomicznej - już jest po Krymie, czyli po myśli Putina bo dzięki takim blokadom - ile traci Polski rolnik na warzywach i owocach - odbudował własną gospodarkę i rolnictwo a jak ominął blokadę pozwolił zakładać Niemcom czy Holendrom firmy i farmy u siebie, własnym rolnikom udzielił kredytów na gospodarstwa i jak nałozył sankcje na unijną spożywkę to na rok aby własne firmy miały cas na rozwój i spłacenie kredytu , sprowadzał tokarki po blokadzie znowu podjęli produkcję własnych tokarek i innych urządzeń może są gorsze od naszych ale to my ich tam nie sprzedajemy i produkuje je rosyjski robotnik a nie nasz, tak ze każdy kij ma dwa końce, wolna Białoruś to jest ich wewnętrzna sprawa a nie nasza ingerencja w ich sprawy, blokady kapitału, spowodowało by upadek gospodarczy Rosji w kilka miesięcy - zapomniałeś o Chinach z którymi przepychają się amerykanie a te kraje przechodzą w rozliczeniach własnych na własne waluty czyli nie potrzebują do rozliczeń swifa czyli nie przelatuje przez banki amerykańskie bo jak wiesz wszystkie transakcje w USD są rejestrowane i kontrolowane przez swifa czyli dolar jest wypierany przez własne waluty a to znaczy że traci na znaczeniu i pozycja jego światowa słabnie a większość transakcji Rosyjskich jest zawierana we własnych walutach a po drugie Rosja ma dużo broni atomowej i przyciśnięta może dojść tam do zamachu stanu i niech przejmie władzę taki jastrząb Szojgu to nad nami będą lać różne dziwne rzeczy o których nic nie wiemy, i tak jak w lutym 2018 roku Izraelski F35 zderzył się z rosyjskim ptakiem efekt złomowanie, dlatego należy tu działać zdecydowanie - wysłać czołgi na Białoruś która ma podpisane umowy wojskowe z Rosją na szczęście jest NATO które zna naszą rusofobię i nasze rozgrzane i gorące głowy stępi, Putin ponownie może zająć się Ukrainą - a teraz musisz utrzymywać ich bo 80 % ich własnej produkcji wysyłali do Rosji to samo jest z Białorusią, a co do 39 i 45 roku to w 39 w Brześciu przechwycili nasze archiwa MSZ-tu a 45 roku w Berlinie archiwa niemiecki i innych zagarniętych krajów łącznie z archiwami Lyońskiej Loży Masońskiej, skończy jak kadafii to są tylko marzenia NATO nie będzie bombardować Białorusi bo nie pożyczył pieniędzy Sarkoziemu i nie chce wprowadzić własnej waluty w Afryce Północnej co by przeszkadzało w petrodolarach Clintonowej, i w tedy Putin mógłby co najwyżej odliczać dni do majdanu u siebie w Moskwie - w Rosji nie ma takich oligarchów i nie wpuści podobnej panini ambasador jak Nolan na Ukrainie do siebie bo od razu wrzuci ją z Rosji na pewno nie wpuści naszych polityków takich jak Kaczyński, Sikorski aby występowali na wiecach w Moskwie to są tylko twoje marzenia a wszystkie organizacje pozarządowe które dostają dotacje ze źródeł zagranicznych muszą to zgłaszać a wszystkie finansowe sprawy i tak kontroluje bank centralny

Davien
poniedziałek, 31 sierpnia 2020, 15:49

No palmelku, tylu kłamstw w jednym zdaniu to chyba nikomu się nei udało napisac:)

realizm
poniedziałek, 31 sierpnia 2020, 13:20

@Palmel - jestem pod wrażeniem Twojego komentarza. W życiu nie przeczytałem tak długiego, JEDNEGO zdania, nawet w beletrystyce. Tak że szacun w tym segmencie, choć jak się chce kogoś przekonać, to warto wziąć oddech, raz na jakiś czas. Wiesz, retoryka, taka sztuka wypowiedzi, której celem jest perswazja, przekonanie słuchacza/czytelnika. Nie uczą was? ;)

Kot
poniedziałek, 31 sierpnia 2020, 10:08

Ty dalej brniesz w te kłamstwa. Na kogo niby napadli Gruzini? Na Rosję? Co w ogóle Rosja robiła w Osetii jako rozjemca, będąc stroną wyraźnie zainteresowaną zabraniem tego terenu Gruzji. To cyrk. Nie dziwię się że Gruzji puściły nerwy...

gorol
niedziela, 30 sierpnia 2020, 23:41

aleś sie spisoł,a po co?

mdio
niedziela, 30 sierpnia 2020, 23:15

a teraz napisz to samo po polsku bo naprawdę masakra ten twój tekst. Tyle lat i nadal nie potraficie pisać po polsku...

Jabadabadu
niedziela, 30 sierpnia 2020, 18:45

Dokładnie tak samo jest w Stanach. Jeżeli weźmiesz choćby 1 dolara od obcego rządu lub jakiejkolwiek jego agendy, a nie zgłosisz się wcześniej i nie zarejestrujesz jako agent tego rządu, to musisz liczyć się w najlepszym wypadku z deportacją bez prawa powrotu (jeżeli nie masz obywatelstwa) lub wieloletniej odsiadki (jako obywatel) za przestępstwo federalne. Demokracja? Jak najbardziej.

Er
niedziela, 30 sierpnia 2020, 17:55

Skoro uważasz, że Gruzja napadła na Rosję, to dalsza dyskusja nt polskiej racji stanu z pozostałymi tezami tego nieco bełkotliwego wpisu jest raczej mało sensowna.

ito
sobota, 29 sierpnia 2020, 20:27

Już jest umiędzynarodowiony. Wszyscy tak efektownie rzucili się na Łukaszenkę, ze nie dali mu żadnego pola manewru. Teraz pytanie o rzeczywiste poparcie jakie ma na Białorusi. jeśli ma będzie jak z Assadem- cała "pomoc'"demokratycznej opozycji" dała tylko ofiary. A zach ód skompromitował się, i kompromituje, wspierając dżihadystów. Którzy uciekając z Syrii zaniosą dżihad na zachód.

say69mat
niedziela, 30 sierpnia 2020, 09:00

Skoro Łukaszenka nie radzi sobie z protestami społecznymi skierowanymi przeciw formie i metodologii sprawowania władzy politycznej. Ponieważ przemoc jest zawsze obrazem intelektualnego imposybilizmu do generowania dialogu jako niezbędnego narzędzia sprawowania władzy. Skoro Łukaszenka słucha wyłącznie swoich ... lęków i generuje strach. To rodzi się pytanie czego on się tak naprawdę boi, skoro tak kurczowo trzyma się 'złotego sedesu' władzy politycznej na Białorusi??? Boi się, że prości ludzie zobaczą i zrozumieją fenomen 'złotego sedesu', jako symbolu wschodnioeuropejskich satrapii powstałych w wyniku rozpadu ZSRR???

LeLo
niedziela, 30 sierpnia 2020, 01:09

Łukaszenka zachowuje się jak złodziej, który złapany przy kradzieży za rękę wrzeszczy "To nie moja ręka". Naród białoruski zorientował się, że jest bezczelnie oszukiwany - i zaczął protestować. Kompromitują się wszyscy, którzy próbują wspierać jego reżim. Bo ustalmy - czy Białoruś jest państwem demokratycznym czy monarchią dynastii Łukaszenków.

Davien
sobota, 29 sierpnia 2020, 23:06

Ito ofiary w Syrii to własnei produkował Asad, ISIS powstała z partii BAAS wspieranej przez Rosję i sama Rosja bombardujac bez litosci bezbronnych syryjskich cywili.

sża
niedziela, 30 sierpnia 2020, 13:30

Co Ty nie powiesz. A kto przez lata finansował, szkolił i uzbrajał ISIS jak nie USA i Saudowie?

Davien
piątek, 4 września 2020, 08:48

Akurat to ZSRS/Rosja maja długa historię wspierania, finansowania i uzbrajanie terrorystów wiec sam sobie odpowiedz.

Bat
poniedziałek, 31 sierpnia 2020, 10:10

Pokaż choć jeden dowód że USA finansowało lub zbroiło isis. Tylko bez pi lenia propagandy dla naiwnych. Proszę fakty i dowody....

autor
niedziela, 30 sierpnia 2020, 21:45

i cykliści! Cykliści też finansowali!!

ziew
sobota, 29 sierpnia 2020, 18:16

Francja gra do jednej bramki z Rosją, z uwagi na Tureckie zagrożenie i broń migracyjną której Turcy aktywnie używają. Jest to zresztą zgodnie z planami USA, dotyczącymi zaduszenia Europy jako potencjalnego konkurenta przy pomocy imigracji i destabilizacji jaka się z tym wiąże. Na szczęście dla nas, środowiska hiperliberalne i żydowskie w samych stanach zdołały zniszczyć ich tkankę społeczną znacznie szybciej niż gdziekolwiek za granicą USA. Stąd obserwujemy staczanie się USA w anarchotyranię i wojnę domową, tak jak w Kenoszy w stanie Wisconsin w bieżącym tygodniu, a jednocześnie paniczne próby odbudowy upadającej światowej hegemonii i groźby pod adresem znacznie lepiej funkcjonujących państw

Jacek
niedziela, 30 sierpnia 2020, 09:44

Dobre, a które to państwa funkcjonują znacznie lepiej? Francja ma odwieczny sentyment do Rosji. Rosji carskiej, która była sojusznikiem Francji równoważąc siłę Niemiec i Anglii. Francja uważa się za mocarstwo, ambicje Macrona znacznie przewyższają możliwości, Putin-car roztacza aurę powrotu do dawnego układu sił w Europie, więc takie resentymenty obecnie padają na podatny grunt. Co do migracji problem leży w północnej Afryce a nie Turcji. Turcja jest dla Francji problemem głównie z powodu Libii i agresywnych działań floty tureckiej na morzu śródziemnym prowadzących do przeorania stref wpływów dla czerpania zysków z nowo-odkrytych złóż węglowodorów.

Palmel
niedziela, 30 sierpnia 2020, 14:15

a z Niemcami nie współpracuje jak w latach 20 i na początku 30 kiedy to w Rosji min na akademi Frunzego studiowali Keitel, Model , Manstein i wielu innych

ziew
niedziela, 30 sierpnia 2020, 14:10

No a którędy imigracja trafia do Europy? 1. Przez Turcję bezpośrednio 2. Przez zachodnią Libię pod turecką kontrolą.

Jabadabadu
sobota, 29 sierpnia 2020, 16:11

Macron jest oczywiście bardzo wiarygodny. Francja jeszcze bardziej. Szczególnie w słowach, bo od czasu jak Kozacy wpadali do knajpek na Polach Elizejskich i krzyczeli "dwie wodki, tolko bistro" Wielka Francja tak się przejęła własną wielkością, że zamiast knajpek mają bistro - ku pamięci swojej wielkości. A wielkość tę i wiarygodność potwierdziła we wrześniu 1939 roku, co skutkowało skróceniem II wojny światowej o jakieś 4 lata. Dla Francji oczywiście, w słynnym wagonie w Compiegne.

Cao Bang
sobota, 29 sierpnia 2020, 21:58

Dlatego polską racją stanu jest jak najszybsze opuszczenie UE.

Er
niedziela, 30 sierpnia 2020, 15:56

Tak, Putin byłby zadowolony, z tego wpisu już jest.

Jabadabadu
niedziela, 30 sierpnia 2020, 18:46

Co ma Putin do IV Rzeszy?

poniedziałek, 31 sierpnia 2020, 15:52

Bo Rosja Putina to IV Rzesza?

Wojtekus
sobota, 29 sierpnia 2020, 15:42

Jak do tej pory brak reakcji z Bialego Domu. Trump, czyli "przyjaciel" Dudy nie wyrazil sie wystarczajaco odnosnie tego co sie tam dzieje. Brak jest tez jego naciskow na Putina. Widoczne jest ze daje on Putinowi wolna reke. Podobnie by bylo z nami gdyby Ruskie cos przeciw nam kombinowali.

niedziela, 30 sierpnia 2020, 14:30

Trump ma inne problemy powazniejsze z CHINAMI wiec nie bedzie zajmowal sie taka malenka Bialorusia .

mins
niedziela, 30 sierpnia 2020, 12:53

A co ma jakis trump do Białorusi, niech u siebie zaprowadzi porzadek, co on jest jakąś wyrocznią.

Seb
sobota, 29 sierpnia 2020, 21:01

USA u siebie nie radzi sobie z rozrubami, to po co miałoby się jeszcze wtrącać do Białorusi

Żymianin
sobota, 29 sierpnia 2020, 14:49

Sabotazysci czyli polskie 'elity'' od 30 lat nic nie zrobili, zebysmy mieli cos do powiedzenia w regionie

Jabadabadu
niedziela, 30 sierpnia 2020, 18:47

To może i lepiej, bo patrząc na "doświadczenia" przedwojenne nic dobrego by z tego nie wyszło

Pawlak
sobota, 29 sierpnia 2020, 13:37

Mały Napoleon się znalazł. Stanowisko dzieki piastowane dzieki starszej Pani. Teraz pewnie protesty we Francji się wzmoga

segf
sobota, 29 sierpnia 2020, 13:36

Głupota Putina jest nieakceptowalna, on juz dawno powinien wejśc na Białoruś, a nie wysłuchiwac bandytów i morderców udajacych "demokratów". Zachód robi tak i nic się nie dzieje,a Rosje ciągle zachód robi w bambo. Ogarnijcie sie Rosjanie w koncu.

kez87
sobota, 29 sierpnia 2020, 21:04

A po co ? Potulny Łukaszenka albo Białoruś mu wręcz sama w łapy wpadnie. Ale u nas geniusze geopolityczni za 3 kopiejki z geniuszami za 3 grosze twierdzą,że "zdemokratyzują Białoruś" i "obalą tyrana". Szanse oczywiście zerowe,bo Rosja nie będzie ryzykować choćby cienia cienia możliwości postawienia wyrzutni NATOwskich nawet za 100 lat tak blisko swej stolicy w której mieszka ponad 10 milionów Rosjan i która stanowi centrum władz państwowych. Ukraina jest tego dowodem, Krym był im niezbędny to oderwali,a Donbasem podpalili Ukrainę i podłożyli pod nią bombę by wykluczyć jej zbyt prozachodni kurs.

Davien
niedziela, 30 sierpnia 2020, 08:49

Kez i obecnie moga mieć te wyrzutnie na Ukrainie jeszcze szybciej bo z neutralnego w najgorszym razie kraju zrobili sobie jawnie wrogi

trzciun
niedziela, 30 sierpnia 2020, 12:08

I drugi raz tego samego błędu nie popełni

Davien
niedziela, 30 sierpnia 2020, 15:28

Juz popełnił, Syria, kraje arabskie wiec daruj sobie wybielanie Putina;)

radio wolny Chabarowsk
sobota, 29 sierpnia 2020, 22:29

Niech przeniosą stolicę na Kamczatkę, przynajmniej wesprą ten region

Złota orda
niedziela, 30 sierpnia 2020, 01:57

zgadza się,Rosjanie mają mentalność azjatyckiego niewolnika więc Kamczatka jak bardziej na miejscu a swoja nazwę zmienić na Mandżurię bo ze Słowianami to niewiele mają wspólnego

Ging
sobota, 29 sierpnia 2020, 20:38

Za Stalinaaa! Urrraaa

Tweets Defence24