Łukaszenka: toczy się dyplomatyczna wojna, w Polsce myślą o odebraniu Grodna

27 sierpnia 2020, 11:33
T1geAn4DuJh1SAsAkhuV8e9UGQGxPU5u
Fot. kremlin.ru
Reklama

Przeciwko Białorusi toczy się dyplomatyczna wojna na najwyższym szczeblu — powiedział prezydent Alaksandr Łukaszenka. Według niego w Polsce pojawiły się oświadczenia o tym, że jeśli Białoruś się rozpadnie, to Polsce przypadnie obwód grodzieński. Białoruski prezydent mógł w ten sposób uzasadniać przygotowanie do użycia wojska w tłumieniu niepokojów społecznych w rejonie Grodna.

„Widzicie te oświadczenia o tym, że jeśli Białoruś się rozpadnie, to obwód grodzieński przypadnie Polsce. Mówią o tym już otwarcie" – oświadczył Łukaszenka, cytowany przez agencję BiełTA. „Nic im się nie uda, wiem to na pewno” - dodał.

Według Łukaszenki sąsiedzi Białorusi „nie tylko otwarcie mówią o swoim stanowisku na temat powtórnych wyborów (prezydenckich) w kraju, ale i zaczynają ingerować w sprawy wewnętrzne, naciskać na państwo”. „To ewidentnie wojna dyplomatyczna” – oświadczył prezydent.

„Mamy dzisiaj do czynienia ewidentnie z konkretnym etapem wojny hybrydowej, powiedzmy to sobie wprost, wojny przeciwko Białorusi. A jak inaczej to można nazwać? Media i przestrzeń informacyjna są dotknięte tą walką, wojną walczących stron. Dyplomatyczna rzeźnia przeciwko nam toczy się na najwyższym szczeblu” – oświadczył prezydent Białorusi.

Łukaszenka i inni przedstawiciele białoruskich władz mówili wcześniej o tym, że oprócz sterowanych z zagranicy prób destabilizacji wewnątrz w Białorusi, krajowi grozi także agresja ze strony państw NATO, z terytorium Polski i Litwy. Właśnie tym rzekomym zagrożeniem prezydent Białorusi uzasadnił wzmocnienie białoruskich sił zbrojnych na zachodnich granicach oraz postawienie armii w stan gotowości bojowej w rejonie grodzieńskim.

KOMENTARZ:

Wypowiedź prezydenta Łukaszenki należy postrzegać jako kolejny etap zastraszania rzekomym zagrożeniem dla Białorusi ze strony NATO, bo takie komunikaty pojawiały się ze strony władz w Mińsku już wcześniej. Tego rodzaju wypowiedzi nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, jeśli chodzi o zamiary Polski, Litwy, NATO czy UE. Są kierowane do ludności Białorusi (w celu jej zastraszenia), a być może także do państw graniczących z Białorusią, w celu ich zastraszenia. Trzeba też pamiętać, że w Grodnie przy granicy z Polską i Litwą odbywały się protesty o relatywnie dużym natężeniu. W pobliże miasta skierowano oprócz jednostek wojsk lądowych także 103 Brygadę Aeromobilną Sił Specjalnych Operacji z Witebska, która mogłaby wesprzeć siły MSW w tłumieniu niepokojów społecznych w mieście. Takimi wypowiedziami Mińsk może więc chcieć stworzyć "uzasadnienie" dla rozmieszczenia, czy wręcz użycia wojska w rejonie Grodna.

PAP/Defence24.pl

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 111
Reklama
Fffffjgfth
sobota, 29 sierpnia 2020, 12:01

To pionki

rex
piątek, 28 sierpnia 2020, 14:12

Prawda jest taka że jeśli on użyje w Grodnie wojska przeciwko ludności powinniśmy tam wjechać najlepiej pod banderą ONZ

Lord Godar
sobota, 5 września 2020, 20:06

Ruscy tylko na to czekają ...

Davien
sobota, 29 sierpnia 2020, 10:05

Musiałaby być na to zgoda RB ONZ a tu Rosja zawetuje na pewno.

ito
piątek, 28 sierpnia 2020, 21:30

Prawda jest taka, że ci odbiło. Białoruś ci się zachciewa najeżdżać? No to zrozumiesz kiedy Rosja uzna, ze polskie państwo źle traktuje swoich obywateli i im "pomoże", prawda?

Pawel
wtorek, 8 września 2020, 14:03

Prawda jest taka że jeśli Rosja wchłonie Białoruś i zajdzie ryzyko że będzie chciała w Brześciu rozmoescic swoją Gwardyjska armię to Polska będzie musiała zająć Brześć i Grodno. Bo jeśli tego nie zrobi to cały region stanie w obliczu ogromnego zagrożenia ze strony Rosji. Kraje bałtyckie będą już nie do obrony nawet z pomocą USA. Sama Polska może być już nie do obrony, będzie poddawani pod ogromną presje że strony Moskwy.

Ja
piątek, 28 sierpnia 2020, 11:57

Chorzy psychicznie ludzie wymagają leczenia i nie powinni sprawować władzy. A co do Grodna to koszty przyłączenia tego regionu do Polski byłyby tak wielkie że nikt o zdrowych zmysłach o tym nawet nie pomyśli. Jest w Europie jeden specjalista od zabierania innym ziemi więc może te wojska Białoruś winna wysłać w przeciwną stronę....

Pitek1
piątek, 28 sierpnia 2020, 19:41

W tym obwodzie mieszka tylko 1 mln osób, a infrastruktura też się tam trzyma, więc aż tak wielkie te koszty by nie były. A tak przy okazji jak to policzyłeś?

Sailor
piątek, 28 sierpnia 2020, 10:55

Polski rząd zrobił zrobił dobry kroczek w kierunku pomocy dla Białorusinów. Mianowicie ułatwił przekraczanie granicy. Generalnie powinniśmy znieść całkowicie dla nich wizy wyłączając z tego wszystkich przedstawicieli władzy, wyższych urzędników, funkcjonariuszy resortów siłowych i ich rodzin. Podobnie powinno się zrobić z Rosjanami z Okręgu Królewieckiego. Zwykli obywatele powinni mieć możliwość zobaczyć, że można żyć inaczej. Kropla drąży kamień.

Pitek1
piątek, 28 sierpnia 2020, 19:42

Mamy pandemie geniuszu, twój pomysł doprowadziłby do wzrostu zachorowań.

niedziela, 20 września 2020, 22:22

Pandemia ?jak bedzie wojna to bedziesz marzył o pandemii planowanej pralni mózgu

kaelivan
piątek, 28 sierpnia 2020, 10:49

Najpierw wszyscy po nim jadą, a potem zdziwienie, że on musi grać ile może "na siebie" i dryfuje prosto w ruskie łapy.

hihi
piątek, 28 sierpnia 2020, 08:54

Niech tak nie straszy bo dla mieszkancow Grodna i okolic moze sie okazac to jako wspaniala perspektywa i sami beda chcieli do Polski :D

Gość
piątek, 28 sierpnia 2020, 07:49

Temu Łukaszence to chyba się pogorszyło.

Rosyjski realista
piątek, 28 sierpnia 2020, 07:41

rozpadnie się nam ta nasza federacja, bo to koryto dla Rublowki klejone gumą arabską i lepem na muchy

Pepito
piątek, 28 sierpnia 2020, 07:19

Ja to tylko powiem tyle że jak Ukraina chciała się do Europy wkręcić itp to Rosjanie bo mentalność rosyjska na Ukrainie a jak wkreca byłe tereny Polski (mentalność polska) to jest ok a są nieuczciwi i to widać po następstwach ich działań na przestrzeni ostatniego czasu. Nie byli by tacy na Ukrainie na atak nastawieni.

Białoruski realista
czwartek, 27 sierpnia 2020, 21:55

Ostatnio na Białorusi pojawiły się głosy, że w razie rozpadu Polski (nieuniknionego) prezydent Łukaszenka powinien pomyśleć o odwiecznie białoruskim okręgu białostockim. Gdzie tamtejsi prawosławni są straszliwie prześladowani przez rząd w Warszawie.

Gaciowy Putler i jego onuce
niedziela, 30 sierpnia 2020, 15:19

Nie rozśmieszaj, zachowaj powagę, chcesz powtórzenia scenariusza z Ukrainy, wszystkie ukry już nas nienawidzą, nie mogę zbrojnie wkroczyć na Białoruś.

gugluk
piątek, 28 sierpnia 2020, 15:09

Gdzie się tacy ludzie rodzą ?

Clash
piątek, 28 sierpnia 2020, 07:28

No i pięć kopiejek za wpis Sasza zrobił...

mikoxaj
czwartek, 27 sierpnia 2020, 21:31

panie Łuki....prowadzisz pan ryzykowną grę jak niegdyś Chruszczow, towarzysze moskiewscy mogą się na pana zdenerwować za próbę wciągnięcia Rosji w mega bagno, tak jak kiedyś zdenerwowali się na Chruszczowa

Fanklub Daviena
czwartek, 27 sierpnia 2020, 19:55

No to jak Polska judzi na Białorusi za frajer a nie za Grodno, to jaki sens sobie z Białorusi i Rosji za darmo wroga robić? :)

franek
piątek, 28 sierpnia 2020, 10:57

Wania i przyjdzie czas na Rosję gdy Rosjanie pogonią waszego Putina

Sailor
piątek, 28 sierpnia 2020, 10:37

Chyba nie dochodzi do Ciebie i tobie podobnym trollom, że Białorusini mają Was dość i wolą żyć w cywilizacji zachodniej. Dlatego nie ma już odwrotu. Tak jak na Ukrainie. Niestety nie będzie to łatwe. Przestawić się całkowicie na inną mentalność. Natomiast co do twoich żałosnych insynuacji co do Grodna to wprost wynika to z Twojej rosyjskiej, złodziejskiej mentalności. Polsce nie chodzi o żadne zdobycze terytorialne. Zresztą tak samo gadaliście o Kijowie podczas Majdanu. Polce chodzi aby mieć przyjaznego i przewidywalnego sąsiada, a nie dzicz Rosyjską.

Davien
piątek, 28 sierpnia 2020, 09:56

Widzisz funku ale Polska to nie bandycka Rosja , nie napada na innych by kraść im ziemie jak wy to robicie:)

rED
czwartek, 27 sierpnia 2020, 20:56

Na Ukrainie za Lwów "judziła"? Dla nas wystarczającą zapłatą jest że Putin sobie z wasala wroga zrobił. I oby z Białorusią sie to samo stało.

Seb
piątek, 28 sierpnia 2020, 10:19

Na Ukrainie to oni sami nas Polaków przeciwko sobie nastawiają przez kłamliwą historię na temat Rzezi Wołyńskiej i to raczej u nich co poniektórzy domagają się Chełma, Przemyśla a nawet Lublina i Krakowa

Davien
sobota, 29 sierpnia 2020, 10:09

I znowu Seb wrócił i próbuje poróznić Polske i Ukrainę i dizałasz jak zawsze w inetresie Rosji. To kim jesteś?

carl fath
piątek, 28 sierpnia 2020, 20:02

może Gdańska ?

Infernoav
czwartek, 27 sierpnia 2020, 19:32

Odebrać Grodno? Tak, bo Polska chce podważać traktaty międzynarodowe dla jednego miasta...

El Domel
czwartek, 27 sierpnia 2020, 18:59

Baćka się wystraszył bo Polacy zajęli kapliczkę w Czechach.

Gość
czwartek, 27 sierpnia 2020, 22:10

I dwa czołgi na wschód przenieśli...

rododendron
czwartek, 27 sierpnia 2020, 18:24

Niestety Pan Łukaszenka wykorzystuje tekst, który napisał redaktor Tomasz Sommer, który stwierdził, że w razie rozpadu Białorusi Polska powinna zagarnąć Grodno i Brześć.

ndis
czwartek, 27 sierpnia 2020, 21:20

być może tak mu kazali napisać na Kremlu

Żymianin
czwartek, 27 sierpnia 2020, 17:53

Gdyby tak unia z panstwami baltyckimi, ukraina i bialorusia...mozna pomarzyc

I tak sami umacniamy naszą biedę i zacofanie
piątek, 28 sierpnia 2020, 11:37

Żymianin: "Gdyby tak unia z panstwami baltyckimi, ukraina i bialorusia...mozna pomarzyc" --- i obniżenie poziomu życia na dziesięciolecia, a więc emigracja kolejnych milionów Polaków żebrających o pracę w zachodniej UE. Zapewne utrata Ziem Zachodnich w wyniku rozpadu Polski w wojnie domowej, w której naród będzie wieszał na przydrożnych drzewach tych, którzy domagali się aneksji Grodna itp. Zasłanianie się wrodzonym kretynizmem nie pomoże...

Pitek1
piątek, 28 sierpnia 2020, 11:17

Faktycznie, wielka, biedna, słaba unia.

Seb
piątek, 28 sierpnia 2020, 10:16

Ukraina z banderowcami i UPA jest nam niepotrzebna, Białoruś może być

Davien
sobota, 29 sierpnia 2020, 10:12

Seb skoncz juz ruski agencie ten sabotaz:)

heh
czwartek, 27 sierpnia 2020, 17:14

Im słabsza i mająca większe problemy wewnętrzne Rosja tym Łukaszenko bardziej straszy Polską ryzykując utratę władzy i Grodna na rzecz Rosji, nie Polski

Max
czwartek, 27 sierpnia 2020, 17:04

Klasyka sowieckiej myśli politycznej - oskarżyć kogoś o chęć zaboru ziem, a samemu w tym samym czasie przygotowywać zbrojną interwencję. A ruskie trolle podniecają się nawzajem swoimi prowokacyjnymi, beznadziejnymi komentarzami.

Xd
piątek, 28 sierpnia 2020, 06:24

A jaka jest klasyka myślu dyplomatycznej jankesów i ich wasali to każdy nie obciązony genem poddaństwa widzi

piątek, 28 sierpnia 2020, 10:43

...Powiedział nie obciążony genem poddaństwa rusofil ;)

bender
piątek, 28 sierpnia 2020, 10:33

O , kolega genetyk. To który gen jest tym genem poddaństwa?

piątek, 28 sierpnia 2020, 09:58

Czyli ty nie bo jestes zwykłym mongolskim niewolnikiem.

Max
piątek, 28 sierpnia 2020, 09:10

Powiedział członek narodu, który od swego powstania nie zaznał wolności. Tylko Korea was wyprzedza, towarzyszu, ale jesteście na dobrej drodze.

Xd
piątek, 28 sierpnia 2020, 14:33

Kilku myślicieli może coś bardziej konstruktywnego ale nie bo gen poddaństwa blokuje

Konstruktywna myśl moskala
niedziela, 30 sierpnia 2020, 15:43

Więcej domieszki krwi słowiańskiej mają Eskimosi na Syberii niż my Rosjanie, co jest efektem wielowiekowego poddaństwa moskiewskich ludów mongolskim władcom przybyłym znad niziny turańskiej w Azji Środkowej

Davien
sobota, 29 sierpnia 2020, 10:13

Wow radziecka nauka w pełnej krasie czyli stek bredni i fantazji:))

czytelnik D24
czwartek, 27 sierpnia 2020, 16:58

Po co nam Grodno? Żebyśmy rozłożyli sobie finanse państwa na łopatki? Niech Łukaszenka zobaczy co się stało w momencie zjednoczenia Niemiec. Niemcy po dziś dzień plują krwią próbując wyrównać poziom gospodarczy w byłej NRD. Zajęcie takiego zapyziałego terytorium pochłania pieniądze niczym worek bez dna.

bender
piątek, 28 sierpnia 2020, 10:30

Nie plują krwią tylko wydają euraczki. Problem z Ossi to skomunizowane umysły ciążące do tyranii i faszyzmu. Trochę jak u nas.

Matnet
piątek, 28 sierpnia 2020, 09:34

o finanse państwa się nie martw już leżą i kwiczą

Piotr
piątek, 28 sierpnia 2020, 00:12

Różnica gospodarczo-kulturowa między wschodnimi a zachodnimi Niemcami nie ma źródła w czasie zakończenia II wojny. Jest ona głębsza i sięga kilkaset lat wcześniej. Dzisiejsze Niemcy to sztuczny twór. Taka jest prawda. Ci co chcą wiedzą jak i gdzie szukać

ito
sobota, 29 sierpnia 2020, 07:05

Sztuczny- istotnie. Autorski projekt Bismarcka i księcia Wilhelma Pruskiego. Zacofanie wschodnich Niemiec nie ma źródła po II Wojnie? Kiedy faktycznie zlikwidowano najpotężniejszy z niemieckich krajów związkowych a resztki poddano niemal półwiecznej OKUPACJI (to, w odróżnieniu od bredni opowiadanych o Polsce, naprawdę była okupacja. Połączona z trwałym zaszczepieniem zdobyczy stalinizmu)?Nader ciekawa teoria.

I tak sami umacniamy naszą biedę i zacofanie
piątek, 28 sierpnia 2020, 12:11

Brednia, bez NRD na terenie wschodnich Niemiec byłoby dziś tak samo jak w zachodnich. Najlepszy dowód to zacofana do 1945r. Bawaria, która ma dziś w RFN drugi pod względem wielkości dochód narodowy po Nadrenii-Westfalii, a w przeliczeniu na mieszkańca trzeci po państwach-miastach Hamburg i Brema. RFN "to sztuczny twór" -- brednia do kwadratu, bo: wspólne wojsko, wspólne ambasady i polityka zagraniczna, wspólny hymn, przekazywanie pomocy finansowej od najbogatszych landów do najbiedniejszych, samopoczucie Niemców jako obywateli wspólnych Niemiec, itd. itd. Pan bredzi nie do wytrzymania.

Pozdrawiam
czwartek, 27 sierpnia 2020, 22:12

Niech Putin tam kasę ładuje... bedzie mniej na czołgi mial

bender
piątek, 28 sierpnia 2020, 10:28

Tak, ale nie chcemy jego czołgów na naszej granicy. Niech ma ich nawet więcej, byleby dalej.

Dude
czwartek, 27 sierpnia 2020, 21:04

Racja!

michalspajder
czwartek, 27 sierpnia 2020, 16:12

Na szczescie nawet w obecnym rzadzie nie ma takich inteligentnych inaczej, ktorzy by chociazby snili o zajeciu okregu grodzienskiego.

xxxxx
czwartek, 27 sierpnia 2020, 16:11

Zabrać siłą - nie, ale odkupić Grodno, Brześć i Lwów? Trzeba by zrobić narodową ściepę na wykup tych miast.

Sailor
piątek, 28 sierpnia 2020, 10:46

Sam sobie kup mieszkanie w ruinie obciążone hipoteką z lokatorami.

Seb
piątek, 28 sierpnia 2020, 10:24

A po co ten Lwów - no chyba, że z opcją wysiedlenia Ukraińców, bo z nimi w jednym kraju bym nie chciał mieszkać. Już w II RP taka opcja się nie sprawdziła.

Davien
sobota, 29 sierpnia 2020, 10:15

A trzeba było na nich napadac w 2014r?

BUBA
czwartek, 27 sierpnia 2020, 19:31

Dlaczego nie. Np USA kupilo ziemie od Francji a potem Alaske od Rosji. Zrobmy tkz sciepe i pieniadze na stol. Na forse sie jeszcze nikt nie pogniewal. Bez wojny i krzywd ludzkich. Wszyscy zadowoleni.

I tak sami umacniamy naszą biedę i zacofanie
piątek, 28 sierpnia 2020, 12:13

To już prędzej zbierze pan te pieniądze zbierając butelki.

Murf fanem Polski
piątek, 28 sierpnia 2020, 01:38

W 19-stym wieku! Skręć w lewo w XX wieku i nie zatrzymuj się, dopóki nie dotrzesz do 27 sierpnia 2002. To, że Rosja kradnie dziś ziemię, nie oznacza, że ​​wszyscy inni to robią.

Pitek1
piątek, 28 sierpnia 2020, 11:20

Amerykanie w Syrii biorą ropę, Maroko kontroluje część Sahary Zachodniej, a nawet Sudan okupuje część ziem Sudanu Południowego. Więc chyba każdy szanujący się tak robi.

Davien
sobota, 29 sierpnia 2020, 10:16

Pitek, w Syrii polami zarzadzaja Kurdowie wiec znowu zmyslanie:))

Hektor
czwartek, 27 sierpnia 2020, 17:03

Jak się rozpadał ZSRR, to Michaił Gorbaczow zaproponował polskim władzom oddanie m.in. Lwowa, Wilna i Grodna. Generał Wojciech Jaruzelski przyjął tę propozycję w imieniu Polski, ale niestety została ona zablokowana przez polityków z obozu Solidarności. A konkretnie przez Bronisława Geremka, Adama Michnika, Jacka Kuronia i Tadeusza Mazowieckiego.

Davien
piątek, 28 sierpnia 2020, 10:00

I bardzo dobrze bo Gorbaczow usiłował znowu doprowadzić do waśni kupcząc ziemiami Litwy, Białorusi i Ukrainy.

xxxxx
czwartek, 27 sierpnia 2020, 21:16

Tyle, że trzeba się liczyć z tym, że w takim przypadku mogą wystąpić Niemcy, z propozycją wykupu Wrocławia , Szczecina i Opola, a w Polsce, w zamian za drobną opłatę, mogliby się znaleźć politycy, którzy by im te miasta sprzedali. Precedens rodzi precedens.

carl fath
czwartek, 27 sierpnia 2020, 23:59

Nie wykupu tylko oddania, tych miast oraz warmii, mazur, pomorza i śląska...

Pitek1
piątek, 28 sierpnia 2020, 11:24

Nie zgodzę się z tym. W opinii przeciętnego Niemca, ziemie jakie stracili, to reparacje wojenne. Gdybyśmy chcieli odzyskać Wilno, Grodno i Lwów, to by kilku polityków zabrało głos, ale do utraty Wrocławia i reszty by nie doszło. Poza tym, utrata tych terenów to był ład zimnowojenny, który już dawno nie obowiązuje. Zjednoczenie Niemiec, rozpad Czechosłowacji, Kaukaz były zapowiedziami tego,że dojdzie do większych zmian terytorialnych w Europie i Azji.

Hose Kanton
czwartek, 27 sierpnia 2020, 16:05

Dyktatorowi, który dostał jarłyk od carija Putina, chcą zabrać koryto więc kwiczy, kwiczy (skąd my znamy ten kwik!!??)!! To prosty, niewykształcony naśladowca moskiewskich wasalów Złotej Ordy, gotowych utopić swój kraj we krwi by zachować władzę

Gość
czwartek, 27 sierpnia 2020, 15:29

Co ten Łukaszenka jeszcze wymyśli by przestraszyć Białorusinów. Rosja zaczęła sobie tak przyłączać straciła kilkaset miliardów dolarów traci nadal a gospodarka coraz słabsza. Rosja to potęga a co dopiero taka słaba Polska. Po to jest prawo międzynarodowe i systemy sankcji , by kraje nie konfliktowały się o granice. Prezydent Białorusi będzie próbował pewnie i innych sztuczek.

Ubawiony
czwartek, 27 sierpnia 2020, 17:35

rosja to potęga?

nfdi
czwartek, 27 sierpnia 2020, 21:25

terytorialnie na pewno, gospodarczo na pewno nie, ale z kolei militarnie na pewno należy się z nią liczyć

gregoz68
czwartek, 27 sierpnia 2020, 15:26

Troszkę towarzysze przedobrzyli. W dzisiejszej Polsce już prawie nikt nie wspomina tego bohaterskiego miasta.

Ja
czwartek, 27 sierpnia 2020, 17:11

Ale pamiętamy

Grodno
czwartek, 27 sierpnia 2020, 15:15

Gierka psychologiczna gdy wali się grunt pod nogami straszy się wymyślonym wrogiem zewnętrznym żeby odwrócić uwagę u nas też to można było zauważyć (może nie na taka skalę ale też częstą się straszy gdy jest nie po drodze naszej władzy np Niemcami , Rosjanami byle odwrócić uwagę od prawdziwego problemu . Patrz ostatnie wybory

PEPE
czwartek, 27 sierpnia 2020, 15:04

Oj Oleskandr nie ma już co wymyślać, ale na Rosję złego słowa nie powie. Życzę prawdziwym Białorusinom aby wygnali tego agenta wraz z jego świta.

isiiix
czwartek, 27 sierpnia 2020, 21:26

masz gwarancje, że po Łukaszence będzie ktoś lepszy? Oby, ale wątpie.

Pitek1
piątek, 28 sierpnia 2020, 11:28

Po Łukaszence Białoruś straci głównego partnera handlowego i wiele miejsc pracy. Poza tym Zachód po Ukrainie nie będzie tak chętnie dawał pieniędzy, zwłaszcza w czasach pandemii. To nie jest czarny scenariusz tylko fakt. Jak ktoś uważa inaczej to niech poda argumenty.

Rze co?
piątek, 28 sierpnia 2020, 23:43

Po co?

rob ercik
czwartek, 27 sierpnia 2020, 15:03

Kenosha

Dude
czwartek, 27 sierpnia 2020, 21:14

Co to ma wspólnego z artykułem?

yaro
czwartek, 27 sierpnia 2020, 15:01

Wcześniej czy później prawowity i popierany przez ogromna większość Białorusinów Prezydent Łukaszenka przywróci porządek w Białorusi, a wszystkie zaplute karły reakcji na smyczy imperialistów amerykańskich będą musiały się wycofać!

bender
piątek, 28 sierpnia 2020, 10:24

Ten kawałek o "zaplutych karłach reakcji", wyraźnie wskazuje, że komuna zrypała Ci czerep. Część o tym, że Łukaszenka jest popierany przez "ogromną większość Białorusinów" też jest niezły. Ale najlepsze jest nazwanie Baćki "pracowitym". Dodaj jeszcze, że jest męski, przystojny i sprawiedliwy :-D

czytelnik D24
czwartek, 27 sierpnia 2020, 17:03

Wyprowadź komunistyczny sztandar. Amerykańskie dolary to w twojej Moskwie nawet w tamtych czasach miały wzięcie bo inaczej twój bardak rozleciałby się jeszcze przed terminem. Nie ma to jak pluć na Amerykanów i brać od nich kasę. Osiągnąłeś najwyższy poziom własnego upodlenia Rosjaninie. No ale to wasz narodowy sport.

say69mat
czwartek, 27 sierpnia 2020, 15:00

Hmmm ... ten gość wierzy w to co mówi??? Jeżeli wierzy, to musiał zostać uwarunkowany w ramach perfidnej i jak widzimy skutecznej operacji psychospołecznej. Jeżeli nie, to chce na mińskich kłamstewkach pomoc Putina uzyskać i koryto w rękach utrzymać. Sztukmistrz z Mińska. Ponieważ, nie wątpię, że Putin w zamian za interwencję zażąda pełnej inkorporacji z FR.

ja jego
czwartek, 27 sierpnia 2020, 14:38

on ni panimajmu szto eto strefa Schengen, ni panimaju szto można znieść kontrole graniczne i każdy może zajechać lub mieszkać gdzie chce, bez zmian słupków granicznych

Max
czwartek, 27 sierpnia 2020, 14:28

Bredzi jak potłuczony, jak każdy sowiecki aparatczyk. Ale być może lokalne (pro)sowieckie trolle podadzą źródła takich rewelacji?

Yopfww
czwartek, 27 sierpnia 2020, 14:14

Jezeli ruscy wejda na bialorus polska powinna pomyslec o stworzeniu strefy buforowej obejmujacej grodno i brzesc.

Mike Texas USA
czwartek, 27 sierpnia 2020, 17:19

Ty chcesz robić strefę buforowa co może się skończyć tragiczne dla Polski. Ja by proponował najpierw przetestować gotowość bojowa 1 dywizji. Kiedy ostatnio Polska postawiła dywizje w stan gotowość bojowej?

czwartek, 27 sierpnia 2020, 16:07

zaraz ci Iwan w kaliningradzie zrobię strefę buforową

taka prawda
czwartek, 27 sierpnia 2020, 14:14

Cała zachodnia część Białorusi trafi do nas podobnie jak i Ukrainy po uprzednim wytępieniu banderowców. To są nasze Kresy !

Stop rosyjskim trola
czwartek, 27 sierpnia 2020, 22:20

Weźcie sobie te kresy zatrzymajcie. Tylko kasę trzeba bedzie wykładać żeby to jakoś wyglądało.

Max
czwartek, 27 sierpnia 2020, 16:12

Dajcie już sobie spokój, ruskie trolle z waszymi śmiesznymi prowokacjami. Żaden Polak nie chce żadnego Grodna, Lwowa czy innego Wilna, mimo że to nasza historia.

Pitek1
piątek, 28 sierpnia 2020, 11:33

Ruscy odebrali Kresy Wschodnie, ale przypominanie o niech to teraz pożytek dla Ruskich. Jakoś w to nie wierzę. Ale z chęcią wysłucham argumentów.

Seb
piątek, 28 sierpnia 2020, 10:28

Za to co poniektórzy Ukraińcy by chcieli Przemyśl, Chełma a nawet Lublin i Kraków

Jacek
czwartek, 27 sierpnia 2020, 14:04

Hmmm.... ciekawy pomysł. Wcześniej o tym nie myślałem no ale skoro Batka proponuje. Ciekawe po co opowiada takie pierdoły? Przecież gdyby Polska takie numery robiła to już dawno odebrałaby Lwów (2 okazje - oczywiście wg scenariusza Łukaszenki) i Zaolzie (to można i bez okazji). Chyba naprawdę totalnie odrealnieni jego zwolennicy wierzą w takie absurdy.

Pitek1
piątek, 28 sierpnia 2020, 11:34

Na Zaolziu prawa Polaków są respektowane ,bo Czesi to cywilizowany naród, czego nie można powiedzieć o naszych wschodnich sąsiadach.

GB
czwartek, 27 sierpnia 2020, 14:02

Towarzyszu Prezydencie, z całym szacunkiem fantazja u towarzysza Prezydenta RB ogromna, ale pomyliły się towarzyszowi kierunki i państwa. Musi Pan patrzeć na wschód zgodnie ze starym powiedzeniem :" Panie Boże chroń nas od przyjaciół z wrogami sami sobie damy radę:".

polks
czwartek, 27 sierpnia 2020, 21:29

oby nie było tak, że to właśnie ci na wschodzie kazali mu tak bredzić bo mają jakieś niecne plany

orel
czwartek, 27 sierpnia 2020, 14:02

Jak tak będzie dalej pierdzielił to ja swojego sprzeciwu zgłaszać nie będę, pojadę na wakacje do Grodna bez wizy :P Słyszałem kiedyś wypowiedź że najlepsza Polska to ta z rosyjskiej propagandy - silna i walcząca o swoje :)

rozbawiony
czwartek, 27 sierpnia 2020, 14:01

Ej Łukaszenka nie podskakuj , z czym do nas . Nasze Patrioty , Himarsy , F-35, plus odpicowane T-72 mogą ci szybko zrobić kuku .

kaelivan
piątek, 28 sierpnia 2020, 10:42

Z tymi "odpicowanymi" T-72 to po bandzie pojechałeś. xD

Vann
czwartek, 27 sierpnia 2020, 13:56

Agresja ze strony NATO.... temu panu już dziękujemy bo raczej na stołku dłużej nie wysiedzi za takie głupie zachowania...

ziemniak
czwartek, 27 sierpnia 2020, 13:47

stary chwyt upadających dyktatorków: "łojczyzne chcom nam zabrać!". przy okazji putin poinformował że zbiera u siebie chłopaków do pałowania Białorusinów. kłamie że dopiero zbiera. już pokazali co potrafią nocą w aresztach gestapo i na ulicy bijąc protestujących pałkami po głowach

spoko
czwartek, 27 sierpnia 2020, 13:45

Na tym portalu rustrole tez wykonywali rozkaz z kremla i majaczyli cos o Grodnie

Clash
czwartek, 27 sierpnia 2020, 13:44

Ten to ma dopiero zryty garnek..

Tweets Defence24