Wojska Obrony Terytorialnej będą walczyć z koronawirusem

2 marca 2020, 15:57
Zrzut ekranu 2020-03-2 o 16.56.05
Fot. Kancelaria Premiera

W przypadku wsparcia organów administracji publicznej w zwalczaniu koronawirusa do tego celu zostaną skierowane specjalistyczne siły i środki podległe pod Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych (DO RSZ), Dyrektora Departamentu Wojskowej Służby Zdrowia oraz WOT - poinformował PAP resort obrony.

Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych jest przygotowane na wdrożenie planów wsparcia administracji publicznej zgodnie z Planem Zarządzania Kryzysowego Resortu Obrony Narodowej (PZK RON), który jest załącznikiem do Krajowego Planu Zarządzania Kryzysowego. Przedstawia on zasady działania jednostek wojskowej służby zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem jednostek pionu sanitarno-epidemiologicznego, osłony przeciwepidemicznej i osłony przeciwepizootycznej w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskie. Określa również kierunki współdziałania służb cywilnych i SZ RP w przypadku naturalnych ognisk epidemicznych chorób zakaźnych o wymiarze katastroficznym, a także w odpowiedzi na atak terrorystyczny z użyciem broni masowego rażenia

Stanowisko DO RSZ

Dowództwo Operacyjne poinfornowało też, że szczegóły mówiące o liczbie możliwych do użycia żołnierzy i specjalistycznego sprzętu ujęte są w załączniku do PZK RON "Użycie Sił Zbrojnych RP w Działaniach Przeciwepidemicznych, Sanitarnohigienicznych, Udzielaniu Pomocy Medycznej oraz Likwidowaniu Skażeń i Zakażeń Biologicznych". Jednocześnie wojsko odmówiło udzielenia bliższych informacji na ten temat, gdyż - jak wyjaśniło - wspomniany złącznik jest dokumentem niejawnym.

"W przypadku wsparcia organów administracji publicznej zostaną skierowane specjalistyczne siły i środki podległe pod Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych, Dyrektora Departamentu Wojskowej Służby Zdrowia oraz Wojsk Obrony Terytorialnej. Uruchomienie zasobów SZ RP odbywa się na wniosek o wsparcie skierowany z administracji rządowej" - wyjaśnił resort.

MON podkreśliło też, że DO RSZ monitoruje sytuację związaną z epidemią koronawirusa, dokonuje przeglądu obowiązujących procedur oraz sił i środków zadeklarowanych w PZK. Monitoruje również sytuację epidemiologiczną w Polskich Kontyngentach Wojskowych poza granicami kraju.

W czwartek rzecznik prasowy WOT ppłk Marek Pietrzak zapewnił, że formacja ta pozostaje "w gotowości do udzielenia wsparcia w walce z koronawirusem".

Zakres ewentualnych działań mógłby dotyczyć na przykład wsparcia systemu opieki zdrowotnej, głównie w obszarze logistyki, wsparcia społeczności lokalnych i jej zasobów - wsparcie takie może być udzielone w zakresie logistyki oraz oceny sytuacji osób starszych. Oprócz tego jesteśmy w gotowości do podjęcia działań ograniczających ryzyko rozprzestrzeniania wirusa" - poinformował ppłk Pietrzak."Zakres ewentualnych działań mógłby dotyczyć na przykład wsparcia systemu opieki zdrowotnej, głównie w obszarze logistyki, wsparcia społeczności lokalnych i jej zasobów - wsparcie takie może być udzielone w zakresie logistyki oraz oceny sytuacji osób starszych. Oprócz tego jesteśmy w gotowości do podjęcia działań ograniczających ryzyko rozprzestrzeniania wirusa

ppłk Marek Pietrzak, rzecznik Dowództwa Wojsk OT

Zapewnił też, że dowódcy brygad OT pozostają w bezpośrednim kontakcie z wojewodami, a także uczestniczą w posiedzeniach zespołów oceniających i planujących ewentualne działania na wypadek powstania zagrożenia.

Choroba zakaźna COVID-19, wywołana przez koronawirusa SARS-CoV-2, wybuchła w grudniu w mieście Wuhan w środkowych Chinach. Epidemia rozprzestrzeniła się na 25 krajów i terytoriów na świecie, w tym na kilka europejskich, m.in. Włochy, Niemcy, Francję i Finlandię.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 93
Reklama
Anita
wtorek, 9 czerwca 2020, 11:38

Wspaniały pomysł z WOT. Nie jeden raz pokazało jak się służy swój kraj przy powodziach, trąb powietrznych itd. To jest idealny wybór dla tych którzy chcieli być wojsku ale też jakoś normalność w codzienność. Tworzy większą grupę obywateli którzy są gotów i wiedzą jak bronić swój kraj jak by przyszła taka chwila. Dziękuję za wasz czas poświęcony dla nas i dla kraju.

Andrzej
piątek, 13 marca 2020, 10:19

Walka WOT z wirusem to brzmi jak chszest bojowy tej formacji i zapewne niektórzy liczą że stanie się fundamentem legendy tych "wojsk" .Praktycznie to "przynieś , wynieś , pozamiataj a w wolnej chwili sobie polataj . Na tyle starczy kompetencji i kwalifikacji tej sławnej formacji .Pompowanie opinii publicznej mitami o pierwszej linii walki na rubieżach wschodnich w wykonaniu WOT to niestety głębokie nadużycie .Te pseudo wojska to zamiennik OC i do tego zostały powołane .Niestety wyobraźnia pomysłodawcy była i jest większa niż braci Grimm a skutki jej realizacji są widoczne już teraz a w przyszłości będą opłakane dla wojsk operacyjnych .

555
środa, 11 marca 2020, 13:00

Bez urazy, ale Wojsko jest zbędne , przeszacowane i nadto doinwestowane. Zlikwidować te kurorty zwane jednostkami wojskowymi, a pieniądze przeznaczyć na służby porządku publicznego i służbę zdrowia.

D89
środa, 4 marca 2020, 13:59

Rozmowa dziennikarza z pewnym wysokim generałem, autentyk: - Jak wojsko pomoże cywilom w walce z wirusem? - Wojsko wyśle 10 tys. lekarzy. - O to ciekawie. Nawet nie wiedziałem że wojsko ma aż tylu lekarzy... - Bo nie ma. Ale w każdej chwili wojsko może powołać lekarzy i wysłać ich gdzie trzeba.

Gregor
wtorek, 3 marca 2020, 22:44

Od walki z epidemiami jest minister zdrowia a nie WOT. Co niby dzielni wojacy mieliby robić? Pokonać wirusa siłom moralnom? I czy WOT ma w ogóle swój pion wojskowej służby zdrowia?

Lady
środa, 25 marca 2020, 07:46

To kiedy WOT rusza do akcji? Stale słyszę , że jest gotowy!!! Pewnie na koniec epidemii ,do transportu zwłok- gratulacje!!!!!

Kogito
środa, 4 marca 2020, 10:15

No nie wiem. Pomoc w rozstawianiu miasteczek szpitalnych jeśli zabraknie miejsc w szpitalach. Wszelkiego rodzaju pomoc siły fizycznej. Ewentualne dostarczanie czegokolwiek i gdziekolwiek.

Rego
wtorek, 3 marca 2020, 20:45

Nie wiem czy nas na nich stać ile to wotowiec dostaje za dzień zabawy? 130 zł?

Golkiper
poniedziałek, 9 marca 2020, 11:39

Dzięki WOT Wojsko Polskie zwiększyło liczebność o 20 tysięcy kosztem jednej piątej utrzymania takiej ilości żołnierzy zawodowych. Skończ siać dezinformacje.

Rego
wtorek, 10 marca 2020, 17:20

Zobaczymy, czy będą tacy tani gdy zostaną powołani na miesiąc dwa.

Kala
wtorek, 3 marca 2020, 15:11

Jezu ludzie szal pal. Wirus z rodziny koronowirusow byl w 2012 i wczesniej. Nikt nie robil afery. Nikt nie umieral czesciej. Ludzie umieraja na grype codziennie, bo maja dodatkowe schorzenia i jakos z grypa sie nie walczy. Mielismy ptasia, świńska , wscieklych krow i Bóg jeden wie co jeszcze. I przeżyliśmy. Prawda jest taka, ze to biznes. A nas wykancza zanieczyszczenie srodowiska, powodujac nowotwory i niszczac nasza odpornosc.

Kogito
środa, 4 marca 2020, 10:10

Ehhh... nikt nie walczy bo istnieje coś takiego jak szczepionka. Z tym wirusem prowadzona jest walka dlatego że nie ma jeszcze szczepionki. Polecam zainteresować się bardziej wirusami które są nie do zabicia a jedyną formą ochrony jest szczepionka która zapobiega a nie zabija. Szczepionki nie jest tak łatwo skonstruować pod dany wirus i potrzeba do tego trochę czasu. Pozdrawiam:)

Strażnik Teksasu
wtorek, 3 marca 2020, 13:37

Proszę Was, nie dobijajcie WOT takimi tytułami. Wystarczy, że Macierewicz ośmieszył koncepcję WOT, tworząc z weekendowych cywilów, biegających po lesie z atrapami karabinów, najważniejszy rodzaj sił zbrojnych. Putin pewnie boki zrywa gdy patrzy w jakim kierunku następuje "rozwój" polskich sił zbrojnych. A Wy jeszcze wysyłacie tych amatorów na front walki z wirusem, który przenosi się z człowieka na człowieka jeszcze w bezobjawiowej fazie choroby. Na dodatek w kraju, który przyjął prostą zasadę wobec tego wirusa: nie badamy, więc nie wykrywamy. Nie wykrywamy, więc go nie mamy. Wirusa potwierdzono już praktycznie w całej Europie, w samych Niemczech około 150 przypadków, jest w Czechach, na Litwie i Białorusi. Ale u nas nie ma :) I to wszystko przy otwartych granicach strefy Schengen.

Stari i mądry
wtorek, 3 marca 2020, 16:11

Mylisz się.Putin łapie sie za głowe,kombinując skąd wziąsć dodatkowe 50 tysięcy chlopa która będzie chciała iśc na wojne,myslisz ze Rosjanie to głupcy>? Zaczynają juz jezdzić po świecie i widzą przepaść pomiedzy zachodem a biedną Rosja,nawet nie zdajesz sobie sprawy jakie nastroje panują wsród społeczenstwa ktora ma dość Putina i jego oligarchów których wczesniej czy pózniej pogonia z kraju.

Strażnik Teksasu
wtorek, 3 marca 2020, 18:52

Przespałeś kilka ostatnich lat. Po co mam walczyć z jakimś krajem skoro mogę, za pomocą mediów społecznościowych, przekręcić poglądy i preferencje wyborcze jego mieszkańców w taki sposób, że ci, w demokratycznych i wolnych wyborach, podejmą decyzje zgodne z moimi oczekiwaniami. Przykłady: wybory prezydenckie w USA w 2016 roku oraz referendum w sprawie Brexitu.

abc
sobota, 11 kwietnia 2020, 01:09

Dokładnie. W dzisiejszych czasach wojny wygrywa się w gabinetach a nie na polach bitwy.

Korona PiuS
wtorek, 3 marca 2020, 13:34

Od razu lepiej się poczułem ...

Zniesmaczony
wtorek, 3 marca 2020, 11:21

Do wszystkich hejterów. Ogarnijcie się i zasięgnijcie wiedzy. Polecam dowiedzieć się jak działa system zarządzania kryzysowego i jaką rolę w nim pełnią Siły Zbrojne. Wszędzie są różni ludzie, w każdym rodzaju SZ. Wyśmiewać innych łatwo, ale samemu pomyśleć logicznie to już problem. Zamiast wyśmiewać WOT zaproponujcie rozwiązanie skoro tacy mądrzy jesteście. Nie chce mi się nawet opisywać Waszego podejścia. Jak się nie znasz to po prostu nie pisz głupot. Poza tym o części niejawnej nikt Wam publicznie nie opowie, chociaż to powinniście wiedzieć. Pozdrawiam

Oficer TSW
wtorek, 3 marca 2020, 11:12

Zauważyłem, że najbardziej krytyczne oceny WOT, pochodzą najczęściej od kanapowych patriotów, "fachofcóf", weteranów counterstrika. Powiem jedno: nie macie prawa nas oceniać. KAŻDY żołnierz WOT to ochotnik, KAŻDY z nas poświęca swój wolny czas, po to, aby po prostu spełnić swój obywatelski obowiązek. Bardzo mały odsetek to ludzie, którzy poszli tam dla pieniędzy (niewielkich), zresztą nie widzę nic złego w braniu pieniędzy za swoją pracę. Uszanujcie więc ludzi, którzy chcą coś ZROBIĆ dla swojego kraju. Uszanujcie ludzi, którzy nad sobą PRACUJĄ, żeby nie zawieść, gdy będą naprawdę potrzebni (oby nigdy). Uszanujcie ludzi, którzy chcą coś dla tego kraju DAĆ, a nie tylko brać i narzekać, że się nie da. P.S. Ja przed "ruskimi" nie ucieknę (tak jak nie uciekli moi dwaj dziadkowie w 2 wojnie światowej, jak nie uciekł mój pradziadek, który służył w Legionach). Dla mnie bycie Polakiem, bycie żołnierzem naprawdę dużo znaczy.

Krystian
czwartek, 9 kwietnia 2020, 16:42

Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak drogie są te miejsca pracy.iejsca pracy skrajnie nieproduktywne, nie wnoszące żadnej wartości dodatniej do budżetu.

poniedziałek, 16 marca 2020, 19:59

niedziela, 8 marca 2020, 12:24

Prawdziwi ochotnicy to druhowie z Ochotniczych Strazy Pozarnych, którym nikt nie płaci za gotowość a są gotowi w każdej chwili nieść pomoc.

Były terytorials
czwartek, 5 marca 2020, 07:45

Dokładnie, nie każdy chcący służyć krajowi może być zawodowym z różnych powodów, np. rodzinnych, ale dostał możliwość bycia "rezerwowym", dodatkowym żołnierzem, i zwykle jest bardziej zaangażowany w pomoc ludziom, w dobre wykonywanie swojej roli niż wielu "zawodowych" siedzących za biurkiem.

Zniesmaczony
niedziela, 15 marca 2020, 11:30

No i wypowiedział się jedyny wielki patriota

Gepard
czwartek, 9 kwietnia 2020, 16:43

To niech powie skoro ma takie doświadczenie z jakiego powodu jest były.

WOTman
wtorek, 3 marca 2020, 09:35

Pewnie będziemy izolowac duże miasta gdzie żyją antyPOlacy. Zaraza najszybciej wykończy duże ośrodki. Ale nie martwcie się TSUE na pewno zdelegalizuje wirusa

miki
wtorek, 3 marca 2020, 14:03

Kochana redakcjo trzymajcie poziom bo ten komentarz zalatuje trollem

say69mat
wtorek, 3 marca 2020, 08:55

Możeee .... należałoby przemyśleć i wdrożyć projekt profesjonalizacji segmentów tworzących strukturę jednostek WOT??? Możeee należałoby pomyśleć i w oparciu o struktury WOT zbudować struktury OC. Tak aby OC mogło przejąć segment operacji antykryzysowych, w przypadku zagrożeń katastrofami naturalnymi. Z kolei WOT, pozostawić jako militarny komponent zabezpieczający działanie lokalnych struktur OC.

Derty
wtorek, 3 marca 2020, 08:33

Wojsko Macierewicza... Ruski jakby zaatakował, to w ciągu 15 minut rozwaliłby weekendowe wojsko. Z tego 14 minut by się śmiali, a jedną minutę rozwalali...

Jim bim
wtorek, 3 marca 2020, 16:45

Byłeś w wojsku?

wtorek, 3 marca 2020, 13:09

Człowieku tu jest mowa o ewentualnym zagrożeniu epidemią a ty gadasz o Rosjanach skąd ty się urwałeś?

hermanaryk
wtorek, 3 marca 2020, 10:59

Widzieliśmy to w Afganistanie: niepiśmienne pastuchy w sandałach z opon i ze stuletnimi karabinami pogoniły tego twojego Ruskiego z jego "tiechniku biez anałoga", aż się kurzyło :)

Strażnik Teksasu
wtorek, 3 marca 2020, 21:14

Nie jesteście Afganistanem, więc macie zupełnie inne, mniej dogodne do walki partyzanckiej warunki terenowe. Poza tym, jesteście piśmienni, nie chodzicie w sandałach, nie potraficie wyobrazić sobie swojego życia bez smartfona. Oraz nie trzymacie karabinów w domach.

Golkiper
poniedziałek, 9 marca 2020, 11:42

"Nie jesteście"? Dobrze, że przynajmniej jasno się pan określił, że nie jest narodowości Polskiej. To widać po determinacji w krytyce WOT jaką pan przedstawia.

Strażnik Teksasu
środa, 18 marca 2020, 08:48

Rozumiem, że to jedyny zarzut co do mojego wpisu.

Luki
wtorek, 3 marca 2020, 07:17

Weekendowe wojsko jeszcze tego brakowało teraz atak na pewno będzie odparty

Golkiper
poniedziałek, 9 marca 2020, 11:43

To weekendowe wojsko nie dość, że jest tańsze od żołnierzy zawodowych, to tak samo jeśli nie lepiej wyszkolone.

Fiodor
czwartek, 9 kwietnia 2020, 16:45

Tylko że nikomu nie potrzebne. Kiedyś modne było harcerstwo i było znacznie tańsze....

wtorek, 3 marca 2020, 12:25

Weekendowe wojsko też musi być, bo zawodowi mają weekend.

Luki
wtorek, 3 marca 2020, 07:15

Weekendowe wojsko jeszcze tego brakowało na pewno atak zostanie odparty

Wolf
wtorek, 3 marca 2020, 00:52

Jedyny skuteczny środek do walki z koronawirusem to czosnek i spirytus. Od tego każdy wirus zdycha ;)

Lelum polelum
poniedziałek, 2 marca 2020, 23:27

Walka będzie krwawa!

Igor
poniedziałek, 2 marca 2020, 23:23

Zakres ewentualnych działań mógłby dotyczyć na przykład.... wsparcia społeczności lokalnych i jej zasobów - wsparcie takie może być udzielone w zakresie logistyki oraz oceny sytuacji osób starszych. Czy ktoś to może przetłumaczyć na ludzki język???? Jakie konkretnie zadania ma realizować WOT w czasie epidemii? Odwiedzać staruszków? Robić im zakupy?

Szok
poniedziałek, 2 marca 2020, 23:21

Koń by się usmiał ha ha będą walczyć z wlasnym cieniem chyba

Charlie
poniedziałek, 2 marca 2020, 23:03

pewniw WOT będzie zabezpieczał kordony sanitarne wokół miast zaatakowanych zarazą. Tak jest w Italii - wojsko i policja blokują wiochy i miasteczka zaatakowane przez COVID-19

Benio
poniedziałek, 2 marca 2020, 22:47

Mają najnowszy sprzęt, to niech walczą z wirusem.

Alex
poniedziałek, 2 marca 2020, 22:44

Silni zwarci i gotowi. To już kiedyś było. W jaki sposób ta instytucja, która służy do propagandy i wyciąganiu pieniędzy podatnika ma to robić. Papier wszystko przyjmie. "Oprócz tego jesteśmy w gotowości do podjęcia działań ograniczających ryzyko rozprzestrzeniania wirusa"- w jaki sposób to już trudno powiedzieć?

Adix tankman
poniedziałek, 2 marca 2020, 21:13

Wojska Obrony Terytorialnej gotowe do odparcia natarcia przeciwnika KoronaWirus ze wszystkich przewidywanych kierunków.Podstawowym ekwipunkiem FOO,OP1 maska min MP4 .Wyekwipowanie w formie E-ski na stan i rzecz jasna umundurowanie z lopatkami piechoty oraz hełmami kevlar wz min 2003 .Do zwalczania przeciwnika i odpierania ataków podstawowy sprzęt kbs beryl 5,56mm

EH
wtorek, 3 marca 2020, 06:57

Na bryłę można założyć mikroskopy

Urko
poniedziałek, 2 marca 2020, 23:27

Chyba nie bardzo rozumiesz jakich działań oczekuje się od żołnierzy w przypadku opanowywania epidemii. Pewnie, że przydałby się im dodatkowy sprzęt, ale to nic specjalnego. Najważniejsze to pałki, tarcze, jednorazowe kajdanki itp...

Rolek
czwartek, 9 kwietnia 2020, 16:46

Widzę że twoja wizja jest bardzo klarowna.

miki
poniedziałek, 2 marca 2020, 21:02

WOT formacja, w której łatwiej o nowy sprzęt niż w wojskach operacyjnych.

lukasz
wtorek, 3 marca 2020, 12:31

A jaki to sprzęt ma WOT? Do tej pory był lament o groty, ale ten się kończy się momentalnie w każdej jednostce, do której rzeczone kbk się wprowadza.

Dzik
wtorek, 3 marca 2020, 05:00

No i...Rozwiniesz jakoś tą jakże górnolotną myśl?

Miro77
wtorek, 3 marca 2020, 01:27

16 bds już nosi wot owców na rękach, że nie dostali grotów od razu, tylko z badziewiem męczyła się 11 stka.

Wojtekus
poniedziałek, 2 marca 2020, 19:49

Koronawirus to szansa na pokazanie naszym potencjalnym przeciwnikom skale oraz jakosc naszej odpowiedzi na zagrozenia spowodowane chorobami zakaznymi. Podobno Rosja dysponuje arsenalem chorob zakaznych. Wzorowa odpowiedz wszystkich sluzb oraz obywateli napewno zniecheci Rosje od podjecia takiej strategi wojennej. Brawa tez dla konduktora z pociagu jadacego z Belinda pare dni temu. Bylo podejrzenie choroby, sluzby byly zawiadomione, pacjent byl sprawdzony bez stwierdzenia przypadku. Tak wlasnie wzorowo mozliwe jest dzialanie sluzb wraz ze spoleczenstwem. Opuznianie rozwinoecia sie tej choroby daje czas na szczepionke dla osob starszych i z oslabionym systemem obpornosciowym. Tak na marginesie to ciekaw jestem ile rzadow na swiecie upadnie lub zostanie wyglosowanych z urzedu podczas wyborow z powodu ich odpowiedzi do Koronawirusa.

Kamila
wtorek, 3 marca 2020, 15:04

Wirus mutuje jest juz z dwadzieścia odmian. Czym ty czlowieku chcesz sie szczepic. To poprostu wyciaganie kasy od podatnika.

Wojtekus
wtorek, 3 marca 2020, 20:11

Ha, ja akurat nie chce sie szczepic. Dorocznie sa prowadzone szczepienia na grype tez roznych odmian dla grup wiekowych i podwyzszonego ryzyka. Nie widze tu problemu z kosztem szczepionek. Ratowanie zycia nie jest za darmo.

bender
poniedziałek, 2 marca 2020, 23:41

Są też mniej optymistyczne świadectwa osób trzymanych na salach ogólnych przez kilka dni w oczekiwaniu na wyniki laboratorium z Warszawy.

inż.
poniedziałek, 2 marca 2020, 22:37

W Rosji od 2014 roku produkują Triazawirin - lek na koronawirusy. Ten lek potrafi wyleczyć również z Covid-19. Dawien napisz coś o wirusologach że Skolkowa i tego laboratorium w Nowosybirsku:) Oni przynajmniej do czerwca będą mieć szczepionkę.

Sabotaż trwa w najlepsze
poniedziałek, 2 marca 2020, 19:44

III RP w pełnej krasie. Armia Polska dalej robi absolutnie wszystko, tylko nie to do czego została powołana. Po to żeby przypadkiem nie zaczęła stanowić jakiejkolwiek wartości bojowej.

Marek
wtorek, 3 marca 2020, 07:14

A widziałeś co robi armia Korei Południowej w związku z epidemią? Bo ja tak, choć tylko na filmach.

Szok
poniedziałek, 2 marca 2020, 19:42

z Wojska robi się ochotniczą straż pożarną

marian
poniedziałek, 2 marca 2020, 22:12

Wojsko od dziesiątek lat było używane w sytuacjach kryzysowych o większym nasileniu. Prześledzi Pan sobie Polską kronikę filmową.

werte
poniedziałek, 2 marca 2020, 19:15

A wydadzą im choć jednorazowe maseczki zanim wyślą ich do strefy zagrożonej? Proponuję każdemu terytorialsowi z odrobiną oleju w głowie żeby lepiej niech siedział w domu z grypą. Bo inaczej COVID-19 w konfrontacji z WOT może się okazać skuteczniejszy od Iskanderów i Kalibrów.

Kali
wtorek, 3 marca 2020, 15:05

Maseczki nie chronia przed wirusem. Spytaj lekarza. Natomiast chroniainnych ludzi przed Twoimi zarazkami.

Verte
wtorek, 3 marca 2020, 07:17

A ja proponuję, żebyś przestał pisać pierdoły.Zastanów się również nad sensem życia,na pewno będzie to dla ciebie użyteczne.

Kkkkk
wtorek, 3 marca 2020, 05:19

A po co maseczki ? Przecież i tak nie działają.

SAS
poniedziałek, 2 marca 2020, 23:10

Zapewne tak, bo wojskowych pewnie nie ma i na gwałt nie będzie.

Jeden z wielu
poniedziałek, 2 marca 2020, 22:52

Na pewno /bedzie to walka .CoVid gra nie czytlsto ,ale WoT ma doswiadczenie w walce z powodziami i specnazem

poniedziałek, 2 marca 2020, 22:49

Specnaz bijemy

Fluffy
poniedziałek, 2 marca 2020, 17:13

Tiaaaa. Już widzę jak "patrioci" z wot walą do roboty walczyć z wirusem. W regularnej armii zwolnienia posypały by się jak liście na jesień a co dopiero w wot. Wszak żaden stan nadzwyczajny nie zostanie ogłoszony.

marian
wtorek, 3 marca 2020, 09:36

A co to za pojęcie"regularna armia". Raczej tylko medialne.

Marek
wtorek, 3 marca 2020, 07:11

A jak widzisz cywilną służbę zdrowia? Zwłaszcza awanturujących się o podwyżki młodych lekarzy i strajkujące cyklicznie pielęgniarki?

Bronek
wtorek, 3 marca 2020, 07:04

To że z Ciebie żaden patriota to nie znaczy że inni też tacy są. Nie byłeś, nie wiesz, nie oceniaj.

Zawodowy
poniedziałek, 2 marca 2020, 21:53

Każdy mierzy swoją miarą.

Oficer w WOT
poniedziałek, 2 marca 2020, 21:41

Przeprosisz jak okaże się inaczej? Wielu żołnierzy jest w gotowości i czekają tylko na znak sygnał jeżeli trzeba będzie podjąć jakieś działania...

Konkwista
czwartek, 9 kwietnia 2020, 16:50

To niech szyją maseczki w domu. Taka teraz jest potrzeba.

bender
poniedziałek, 2 marca 2020, 23:50

Powinien przeprosić, ale tak z ciekawości to jakie konkretnie działania? Izolowanie zakażonych wiosek? Palenie trupów raczej nie, bo jak na razie śmiertelność ofiar wirusa nie przekracza 5 procent. Może zakupy dla babci staruszki?

Marek
wtorek, 3 marca 2020, 14:41

W razie kwarantanny przypuszczam, że izolowanie jak najbardziej. Tak samo jak jest we Włoszech. Przypuszczam, że dostarczanie czego trzeba do takich miejsc też. Swoją drogą ciekawe jak z tym wirusem naprawdę jest. Chińczycy, a stamtąd ten wirus przecież pochodzi do paniki skorzy nie są. Tymczasem zastosowane przez nich środki ostrożności dają do myślenia. Być może dłubali przy tym wirusie i wiedzą o nim coś, czego my nie wiemy?

Opel
poniedziałek, 2 marca 2020, 23:09

Jasne. A teraz się obudź człowieku w gotowości.....

Żołnierz wot
poniedziałek, 2 marca 2020, 22:57

Ta czeka ale bezrobocie chyba

Wit
poniedziałek, 2 marca 2020, 22:49

Tak, jasne zwłaszcza oficerowie :)

Chochoł
poniedziałek, 2 marca 2020, 21:09

Nie ma co przesądzać. Co znaczy walka z koronowirusem? Przecież nikt nie będzie się z nim bił. Po za tym to wg jedno wielkie halo na dość wątła epidemie. Już mieliśmy ptasia grypę etc i więcej strachu od skutków. To nie żadna ebola ani dżuma czy inny wirus o wysokim stopniu umieralności. Media tylko grzeją a ludzie oczadzieli jak bym to mógł rzec na prędko.

adam
poniedziałek, 2 marca 2020, 21:02

Jestem w WOT i jak by mnie powołali idę bez zastanowienia.

Ewa
poniedziałek, 2 marca 2020, 23:11

Gdzie idziesz? Masz pojęcie o wirusach? Jesteś lekarzem? Wirusologiem? Czy będziesz tylko dumnie pracował w bereciku?

Nikt
wtorek, 3 marca 2020, 12:51

A co ty zrobisz?

Urko
wtorek, 3 marca 2020, 11:53

Powtórzę się - "Chyba nie bardzo rozumiesz jakich działań oczekuje się od żołnierzy w przypadku opanowywania epidemii" - Bo nie chodzi o to, by taki ktoś strzelał do wirusów:) Jeśli trzeba będzie ograniczyć przemieszczanie się ludności. Zamknąć jakiś teren. Umieścić w przymusowej kwarantannie 10% ludności dużego miasta itp. To na pierwszej linii będą żołnierze również ci z WOT. Tzn. gdyby to była prawdziwa epidemia, a na razie wcale się na to nie zapowiada, na szczęście...

poniedziałek, 2 marca 2020, 22:32

ja też idę

Wru
poniedziałek, 2 marca 2020, 20:54

No żebys sie nie zdziwił. Jest różnica między ochotnikami a zawodowymi...

db+
poniedziałek, 2 marca 2020, 23:04

Zawodowi to także ochotnicy. Czasy branki minęły dość dawno.

marian
wtorek, 3 marca 2020, 09:34

Chyba chodzi bardziej o "powołanie"i "zaangażowanie", a nie sam fakt braku przymusu. Bo tak patrząc to każdy oprócz więźnia i ucznia jest ochotnikiem ;)

Ja
poniedziałek, 2 marca 2020, 21:59

No....., bo zawodowi to z .... poboru.

WOT
poniedziałek, 2 marca 2020, 19:35

No to czas dla ciebie na l4 ale w sumie 80% to nie tak mało

Tweets Defence24