Ławrow: nowa wojna w Donbasie zniszczy Ukrainę

1 kwietnia 2021, 13:44
Zrzut ekranu 2021-04-1 o 15.42.29
Fot. MAJ Neil Penttila, 7th Army Training Command (CC BY 2.0)
Reklama

Minister spraw zagranicznych Rosji Siergiej Ławrow powiedział w czwartek, że ci, którzy będą próbowali wywołać nową wojnę w Donbasie, na wschodzie Ukrainy, doprowadzą do zniszczenia tego kraju.

„Prezydent Federacji Rosyjskiej Władimir Putin powiedział nie tak dawno, ale te słowa są aktualne też dzisiaj, że ci, którzy będą próbowali wywołać nową wojnę w Donbasie, zniszczą Ukrainę” – oświadczył Ławrow w rosyjskiej telewizji Pierwyj Kanał.

„Według informacji, które są publikowane w mediach, wojskowi w większości rozumieją zgubność wszelkich działań wywołujących gorący konflikt. Mam wielką nadzieję, że nie będą ich podburzać politycy, których z kolei będzie podburzać Zachód na czele z USA” – dodał szef rosyjskiej dyplomacji, cytowany przez agencję TASS.

We wtorek szef sztabu generalnego sił zbrojnych Ukrainy generał Rusłan Chomczak na nadzwyczajnej sesji parlamentu poświęconej zaostrzeniu się sytuacji w Donbasie powiedział, że Rosja zwiększa liczebność swych wojsk przy granicy z Ukrainą. Tego dnia także ukraińscy deputowani przegłosowali oświadczenie, w którym wezwali Rosję do natychmiastowego zakończenia działań bojowych w Donbasie i przestrzegania zawieszenia broni.

W czwartek rzecznik Kremla Dmitrij Pieskow oświadczył, że ruchy rosyjskich wojsk nie powinny niepokoić innych krajów i że Rosja przemieszcza swoje siły według własnego uznania. „Federacja Rosyjska podejmuje konieczne środki, by zagwarantować bezpieczeństwo swoich granic” – oznajmił rzecznik Putina.

W miniony piątek, 26 marca, w ostrzale w Donbasie zginęło czterech ukraińskich żołnierzy, a dwóch zostało rannych. To największe jednorazowe straty od początku rozejmu, który wszedł w życie pod koniec lipca ubiegłego roku. Od początku 2021 roku w Donbasie w walkach z prorosyjskimi separatystami i w wybuchach zginęło 22 ukraińskich żołnierzy, a od wejścia w życie rozejmu – 26.

Reklama
Reklama

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 169
Reklama
Mea
czwartek, 24 czerwca 2021, 22:57

"Na mój widz" Ukraina jest tylko pretekstem i narzędziem w rękach wielkiej polityki. USA jak zwykle są politycznie, prawnie i historycznie nie byli przygotowani do agresji na Ukrainie. Owszem sfinansowali antykonstytucyjny przewrót na Ukrainie (suma 5 miliardów USD ne jest dla ich polityki wielkim wydatkiem), ale z pewnością nie o dobro Ukrainy w tym przewrocie chodziło, a tym bardziej nie o dobro jej mieszkańców, którzy w momencie przewrotu było społeczeństwem wielonarodowym z prawie 48%-owym udziałem ludności rosyjskojęzycznej. Wywołany nacjonalizm i straty na poziomie ponad 15 milionów obywateli to tylko statystyczny skutek przewrotu stanu na Ukrainie. Ruina gospodarcza, bieda, życie na kredyt i całkowite uzależnienie ukraińskiego bankruta od pieniędzy pomocowych innego bankruta - USA to skutek długofalowy. Może nie na czas kilku pokoleń, bo nawet USA nie będą w stanie długo utrzymywać ukraińskiego społeczeństwa i nie taki był ich cel. USA i W. Brytania chciały jedynie przechwycić Krym z rosyjską bazą Floty Czarnomorskiej, by odciąć Rosję od basenu Morza Śródziemnego i uniemożliwić jej pomoc Syrii będącej prawdziwym celem amerykańskiego i brytyjskiego terroryzmu państwowego i neokolonialnego wobec świata. A celem zasadniczym jest budowa gazo- i ropociągów do Europy z feudalnych państw na których USA i W. Brytania trzymają neokolonialną łapę jak Arabia Saudyjska, Bahrajn, Katar, nawet Kuwejt. Fiasko polityki USA i W. Brytanii w Syrii dostrzegła już Turcja coraz głośniej mówiąc o likwidacji na swoim terytorium baz szkoleniowych rebeliantów rzucanych do Syrii szkolonych i zbrojonych przez W. Brytanię i USA. Jednak USA nie odpuszczają. Nadal okupują roponośne tereny Syrii. nadal szkolą rebeliantów (tym razem głównie na terenie Jordanii i nadal utrzymują główne dowództwo sił inwazyjnych w Katarze obsługujących oddziały inwazyjne w Afganistanie, Iraku, Syrii. Fiasko przejęcia przez USA bazy Floty Czarnomorskiej na Krymie zaskutkowało fiaskiem planów USA i W. Brytanii wobec Syrii i zmarnowanymi gigantycznymi nakładami, milionami ofiar zabitych i okaleczonych i milionami uchodźców z których tylko nieznaczna część trafiła do Europy. Największym przegranym amerykańsko-brytyjskich intryg i terroryzmu państwowego są jednak Ukraińcy...

Micka365
poniedziałek, 12 kwietnia 2021, 07:35

Mam nadzieję że wojna na Ukrainie nie wejdzie w Polskę

Bełkotnikt
piątek, 9 kwietnia 2021, 22:23

Political fiction Ukraina jest zabezpieczona zdaniem Chin. One kiedyś powstrzymały Chruszczowa przed atakiem na Polskę, wjazdem pacyfikacyjnym. Chiny nie dostaną Tajwanu od USA. Te może ostatecznie zachowają neutralność przy ich marszu na Zachód. Cóż za śmiech historii! USA i Zachód odetną się od Chin, a te potrzebują surowców i Jedwabnego szlaku, który blokuje Rosja na wschodzie Ukrainy. Towary do Europy pojadą z Chin. To zmarginalizuje Rosję. Izrael niszczy Iran w Syrii, a ta za przyzwoleniem Rosji Irańczyków wpuszcza. Tu może dojść do poważnego starcia i Asad straci władzę i wypędza Persów z Syrii. Rosja zechce Asadowi pomóc i tu baty kolejne zbierze od USA, które znów wymłotkują jej aktywa. To będzie konflikt o dużym stopniu natężenia. Chiny widząc ,że Rosja w Syrii pada zrozumieją, że Zachód pod panowaniem Bidena skazał Rosjan na baty za NS2 i by przywrócic karność NIemców. Ci poczują znów butę i moc mylnie ufając w sympatię mocarstw wobec siebie i zechcą po ataku Chin na Rosję wyrwać Polsce tereny jej zachodnie. Niemcy nie pomogą Rosji w obliczu napaści Chin, co Rosja uzna za zdradę. Rosja zemści się na Niemcach sprytnie omijając Polskę i dewastując pseudorzeszę, której idiotyczny atak na Polskę zostanie odparty,a działania zostaną przerzucone na jej teren. Rosja zechce więcej niż niemieckie terytorium i tu dopiero Zachód się obudzi.... Z mapy świata znikną znane nam dziś Chiny, Rosja (może ocaleją w jakiejś formie) oraz całkowicie Niemcy. Polska będzie się starała pomóc wszystkim poszkodowanym. Bliski wschód będzie rozjechany i spacyfikowany i żaden reżim islamski nawet nie fiknie, gdy wielcy wejda tam ustawiać nowe porządki. Wybaczcie, poniosła mię fantazyja wielka!

E
piątek, 9 kwietnia 2021, 02:28

Wojna za pasem Polska też dostanie w tyłek.

Fanklub Daviena i GB
piątek, 2 kwietnia 2021, 11:25

I zapamiętajcie słowa Ławrowa - żeby nie było, że nie ostrzegał! :D

spoko
niedziela, 4 kwietnia 2021, 16:39

Minister spraw zagranicznych Rosji Siergiej Ławrow powiedział w czwartek, że ci, którzy będą próbowali wywołać nową wojnę w Donbasie, na wschodzie Ukrainy, doprowadzą do zniszczenia tego kraju. A jak Rosja wywola ta wojne

Wawiak
piątek, 2 kwietnia 2021, 20:37

Innymi słowy: Ławrow groził Ukrainie. To by było tyle, jeśli chodzi o "pokojowe" intencje Rosji.

okk
piątek, 2 kwietnia 2021, 17:17

Zgadzam się. Jeszcze na tym świecie tylko wojny brakuje ://

Davien
piątek, 2 kwietnia 2021, 14:42

BO nie ostrzegał że działąnia Rosji spowoduja jej koniec.

do internetowych bohaterów
piątek, 2 kwietnia 2021, 22:48

Davidku - jak myślisz po ilu trupach NATO siądzie do rozmów - 100 czy 1000 ? bo fajnie się pisze w domu w fotelu a co innego jak idziesz na wojnę i nie wracasz. CAŁE NATO od 30 lat walczy z nieregularną armią o znikomym poziomie wyszkolenia, dowodzenia i uzbrojenia. I na podstawie tego i brawurowych akcji w Afganistanie dowództwo NATO wyobraża sobie że tak samo będzie wyglądała walka z Rosją. A to inna liga - i posiada OPL, lotnictwo, dowodzenie, nasilniejszą na świecei artylerię rakietową i armię lądową zarządzana i dowodzona z jednego centrum w jednym jezyku i gotowa na wszystko - i co NATO ma przeciw temu? dowodzoną w wielu językach, różnorodną zbieranine wojska i sprzętu i co wystawi? Włosi czy Niemcy będą ginąć za co? za Ukrainę a może Amerykanie? bądźcie poważni. Czy się to komuś podoba czy nie to NATO obecnie to klub dyskusyjny a nie siła zdolna do czegokolwiek. A logistycznie wojna USA na Ukrainie jest niemożliwa - chyba że USA chce całkowitej depopulacji Ukrainy. Jak myślicie co zrobią Ukaińcy bo dobie walk i rozbiciu ich armii w pył ? na którą stronę przejdą?

Alexy
piątek, 2 kwietnia 2021, 09:33

Kogo ma na myśli ten minister?! Chodzi mu o separatystów prorosyjskich, którzy umieszczają snajperów na obiektach cywilnych aby nie można było armii ukraińskiej odpowiadać obstrzałem?! Co za zakłamana logika, naruszyli zbrojnie integralność terytorialną sąsiada, prowokują działania zbrojne, giną ludzie i udają pacyfistów?! To logika międzynarodowego bandyty!!

Wawiak
piątek, 2 kwietnia 2021, 20:39

To jak w tym dowcipie o kombajnie na granicy chińsko ruskiej, który celnym ogniem odpowiedział na chiński ostrzał, po czym odleciał... U nich to taka sowiecka tradycja: bronią pokoju do ostatniego naboju.

Bej
piątek, 2 kwietnia 2021, 11:19

Tak zawsze było. Miłujący pokój narud radziecki miał w swoim herbie kulę ziemską Granice Sowdepii nie byly tam zaznaczonee . I tak im zostało.

ktr
piątek, 2 kwietnia 2021, 08:35

Zawsze mnie zastanawia jak to możliwe, że tak wielki kraj z miliardami leżącymi w ziemi, idzie wojować o skrawek nic nie znaczącej ziemi z sąsiadem. To tak jakbym miał 100 ha i kopalnię złota i walczył o 10m2 nic nie znaczącej łąki. I jeszcze ofiary, setki jeśli nie tysiące Rosjan pogrzebanych bez rozgłosu, bo przecież na urlop pojechali.

ABC
wtorek, 6 kwietnia 2021, 11:36

Wpływy budują i moskale chcą wystraszyć sąsiadów

piątek, 2 kwietnia 2021, 11:32

Mówisz o amerykanach ?

Davien
piątek, 2 kwietnia 2021, 14:44

Nie, o rosyjskich barbarzyńcach winnych smierci milionów ofiar w wojnach jakei wywołali.

Fanklub Daviena i GB
piątek, 2 kwietnia 2021, 11:30

Zawsze mnie zastanawia jak to możliwe, że NATO - sojusz takich dużych i bogatych państw, idzie raz za razem wojować o kolejne skrawki nic nie znaczącej ziemi co raz bliżej Moskwy. To tak jakbym jakbym miał Microsoft, Google i Apple i walczył o przejęcie nic nie znaczącego polskiego Asseco. I jeszcze ofiary, setki jeśli nie tysiące żołnierzy NATO pogrzebanych bez rozgłosu, bo przecież "na misję pokojową" pojechali a tymczasem w USA infrastruktura nieremontowana od 100 lat, ołowiane rury wodociągowe w miastach, 60 mln ludzi czekających na bony na żywność, co 3-4 dziecko w Nowym Jorku i Chicago bez adresu (bezdomne) i 2/3 Amerykanów nie mających nawet 600 USD oszczędności na nagły wypadek np. na lekarza... :D

Wawiak
piątek, 2 kwietnia 2021, 20:40

Widzisz, bo zdrowa tkanka zwykle otorbia chorą, by ją odizolować i uniknąć szkód.

As
piątek, 2 kwietnia 2021, 08:11

Ławrow ma racje. Ci którzy chcą wywołać nową wojnę na Ukrainie ją unicestwią, a uroczystości zwycięstwa odbędą się w Moskwie.

Hipolit
piątek, 2 kwietnia 2021, 08:02

Moim zdaniem Ukraina powinna przenieść wojne na teren Rosji i to zanim wojna ona wybuchnie. Gdyby na Syberii spalił się jakiś gazociag albo magazyn gazu, lub w jakiejs fabryce albo dwóch doszloby do wybuchów to rosja zastanowilaby sie nad kosztami. Ukraincom łatwo udawać Rosjan i latwo im podróżować po ich kraju.

Raf
piątek, 2 kwietnia 2021, 11:57

Taa i jakby to wyszło na jaw to w jakim świetle stawia to Ukrainę? Poza tym wtedy Rosja miałaby argument żeby zaatakować Ukrainę

Wawiak
sobota, 10 kwietnia 2021, 14:45

Ukraińcy zawsze mogą powiedzieć "nas tam niet". W końcu precedens już jest - sami ruscy tak na Krymie się zachowali. Jak Kuba Bogu itd...

Zdzicho
piątek, 2 kwietnia 2021, 07:59

Słuchajac Ławrowa znaczy to że właśnie Rosja chce zniszczyć ten kraj tak należy to rozumieć . .

Aśka
piątek, 2 kwietnia 2021, 05:15

Co chwila czytam jakie to nowe i wspaniałe typy broni opracowała Ukraina, że strach się bać i Kreml już w gruzach. No to teraz będzie aneks do oferty ukraińskiej zbrojeniówki.

Wawiak
sobota, 10 kwietnia 2021, 14:46

No patrz, a ja widzę takie artykuły odnośnie broni rosyjskiej. A to nowy samolot (planują), a to nowy czołg (usiłują zmusić do jeżdżenia)...

Kiks
piątek, 2 kwietnia 2021, 01:12

Trochę to dziwne, bo prędzej gospodarczo padną ruscy po kolejnym fikaniu.

tak
piątek, 2 kwietnia 2021, 00:55

Krym кosyjski od 1783 roku, Ukraina została założona w 1918 roku przez bolszewików na rosyjskiej ziemi Małorossia, a кosjanie nie oddadzą swojej historycznej ziemi pod bazy фmerykanów

lolek
piątek, 2 kwietnia 2021, 17:12

No proszę tyle co prawie USA a wcześniej niż większość stanów USA.

Palmel
piątek, 2 kwietnia 2021, 10:22

pomyliłeś się 1772 odbił go Graf Orłow, w serialu Rosyjskim : w Petersburgu jest taka scena z 1772 stoi Katarzyna obok niej Stanisław Poniatowski rozmawiająi podchodzi do nich Orłow i przedstawia ich sobie i mówi że Stanisław jest królem Polskim a na to Orłow patrząc się na Stanisława mówi ja Ci tą koronę zdejmę niesamowita scena

xyz
piątek, 2 kwietnia 2021, 00:50

banderowska Ukraina zniknie, znowu Ruska Małorosja jak było przed 1918 rokiem

Palmel
piątek, 2 kwietnia 2021, 10:24

Szkoda że nie widziałeś tej sceny w rosyjskiej TV w 2014 roku kiedy Zirinowski mówi to podzielmy Ukrainę my do Kijowa i Polska do Kijowa widziałem tą scenę

BUBA
piątek, 2 kwietnia 2021, 12:15

Do Kijowa Polska nie ma nic do szukania. Ale Polskie Etniczne ziemie powinny wrocic do Macierzy.I rozloczyc ich za Ludobojstwo na Kresach. Ale Warszawa o tym juz dawno zapomniala. Co tam pomorddowani. To tak daleko i dawno.

Trol
piątek, 2 kwietnia 2021, 13:22

A kiedy rozliczymy Rosję za rozbiory, mordy z lat 37-38, haniebną kolaborację z Hitlerem , za okupację do 1990 i okradanie Polski, kiedy zwrócicie też milion dzieł sztuki które zrabowaliscie w Polsce?

jkkk
sobota, 17 kwietnia 2021, 01:19

brawo racja 100%!

trzcinq
piątek, 2 kwietnia 2021, 23:48

Zaraz po Ukrainie i Niemcach przede wszystkim bo o zaborze Pruskim chyba zapomniałeś!

Wawiak
sobota, 10 kwietnia 2021, 14:49

Historycznie to ruscy powinni być pierwsi - sprawdź termin "Rzeź Pragi". To było w czasie Insurekcji Kościuszkowskiej. A ruscy nie rozumieją, czemu Polacy nie są do nich entuzjastycznie nastawieni...

klaun-szyderca
piątek, 2 kwietnia 2021, 09:55

No, nawet cara juz mają...

realizm
piątek, 2 kwietnia 2021, 00:09

Typowa "łogika" ruskiej onucy: "wejdziemy wam z ubłoconymi walonkami do domu, a wszelki opór odczytamy jako wypowiedzenie nam wojny". Jeszcze trochę przycisnąć kacapa sankcjami i ten sowiecki barak się rozleci. Kilka lat, odrobina determinacji i odwagi i świat odetchnie z ulgą.

Palmel
piątek, 2 kwietnia 2021, 10:29

tylko że te onuce mają 9 tyś bomb atomowych i latają w kosmos i mają dwa hadrony a teraz w budowie 16 okrętów atomowych, sankcję są już na wszystko nałożone i nic właśnie Puti [podjął decyzję o budowie 10 sal takich jak centrum ICA w Krakowie tyko że większych a sale koncertowe projektuje ten sam Japończyk co w Krakowie

...
piątek, 2 kwietnia 2021, 09:10

Tat,tak..rozlatuje się już od wielu lat i rozlecieć nie może..

Matołusz
czwartek, 1 kwietnia 2021, 23:46

Rosji należy przelewać jeszcze więcej kasy za gaz, ropę i węgiel!

Raf
piątek, 2 kwietnia 2021, 12:01

Pewnie jakby tak było to Rosja nie miałaby ochoty na prowadzenie jakiś tam wojenek. Ale niewiele ludzi to rozumie

bender
sobota, 3 kwietnia 2021, 16:41

Mówisz, że kaską i terytoriami można było zatrzymać Hitlera? Jakoś się mi nie wydaje. Ale solidne lanie już na samym początku oszczędziłoby światu 5 lat krwawego koszmaru. Widzę tu analogię do czasów współczesnych.

Gjkll
czwartek, 1 kwietnia 2021, 23:44

Mam nadzieję że zabłąkana mina z czasów 2 wojny światowej jest już w rejonie gdzie jest układany nord stream na wypadek ruskiego ataku na Ukrainę.

Davien
piątek, 2 kwietnia 2021, 09:52

Ostatnio Gazprom widział tam obcy okret podwodny wynurzajacy się niecała mile od Fortuny.

hmmmm
czwartek, 1 kwietnia 2021, 21:35

nie pchać w to się siedzimy pod trójkątem Warszawa Grodno Przemyśl ... Orient na Olsztyn Augustów Elbląg

Genowefa
czwartek, 1 kwietnia 2021, 21:30

Rosyjska hipokryzja i sztuka kłamstwa nie zna granic, szczególnie tych ukraińskich.

Pelagia
piątek, 2 kwietnia 2021, 08:31

to kiedy wybierasz się na mecz, na stadionie im. Suchewycza ?

Whiro
piątek, 2 kwietnia 2021, 13:25

Ja wolę na Stalina, Błochina i agenta KGB Putina.

qwert
piątek, 2 kwietnia 2021, 16:38

A są takie stadiony ?

Bosman
czwartek, 1 kwietnia 2021, 21:07

No to jak Rosja przekaże Polsce cały rejon Królewca, to poczuję się bezpieczniej i możemy rozmawiać o przyszłości.

Brux
piątek, 2 kwietnia 2021, 14:51

Kaliningrad nigdy nie był polski więc czego chcesz

HeHe
piątek, 2 kwietnia 2021, 10:14

Dlaczego Polsce? Niemcom.

Xd
piątek, 2 kwietnia 2021, 05:59

A polska przekaże dolny śląsk i pomorze

Davien
piątek, 2 kwietnia 2021, 14:51

A po co jak były to polskie ziemie. Ale wg ciebie niech Rosja odda wszystko co nie jest dawnym Ksiestwem Moskiewskim i zostanie wasalem Mongolii( ponownie):))

fakty
sobota, 3 kwietnia 2021, 15:01

Dolny Śląsk nigdy nie był polski, Królewiec też nie. Królewiec jeśli już, powinien zostać przekazany Litwinom.

Chiny górą
wtorek, 13 kwietnia 2021, 15:22

Królewiec był długo lennem Korony.

Xeno
sobota, 10 kwietnia 2021, 09:40

Wpisz w Wikipedię Ślężanie, Opolanie. To plemiona SŁOWIAŃSKIE.

Davien
niedziela, 4 kwietnia 2021, 12:29

A to ciekawe bo jednak był, Królewiec tez był polski choc zaledwie rok. Aha o Królewcu nic nie pisałem panie mity:))

antykłamca
piątek, 2 kwietnia 2021, 23:49

Co to znaczy wg. "Ciebie?" nic takiego nie napisał!

BUBA
piątek, 2 kwietnia 2021, 12:23

Dlaczego ma oddac Slask i Pomorze.Popatrz na Historie - juz Mieszko przegnal ich za Odre a B. Chrobry ustanowil granice za Budziszynem. Tylko swoja droga dlaczego na tablicach miejskich oprucz niemieckiego jest i czeski.

xxx
sobota, 3 kwietnia 2021, 23:51

Skoro ich przegnał, to znaczy, że Niemcy byli pierwsi. Bo to nie sztuka ukraść z woli Stalina niemieckie ziemie i wypędzić rdzenną ludność za Odrę. Do czasu.

piątek, 2 kwietnia 2021, 00:47

Rosjanie uwolnili polaków od niemców, to polacy powinni dziękować rosjanom, że nie są mściwi, ale pamiętają, że polacy walczyli o niemców przeciwko rosjanom

AntyPiS
piątek, 2 kwietnia 2021, 13:20

Jakby Rosja nie doprowadziła do rozbiorów nie byłoby w ogóle o czym dyskutować. Polacy nigdy o rozbiorach zapomnieć nie mogą. Nigdy ich też nie powinni wybaczyć.

Darek
niedziela, 4 kwietnia 2021, 18:28

Moim zdaniem to tamta wladza jest winna.Rozbiorow by nie bylo gdyby madrze rzadzono.Tak jest i obecnie.Sprzedac oddac wszystko i prywatnie nabic sobie kase.

bender
piątek, 2 kwietnia 2021, 11:02

W szkole zatajono przed Tobą, że do wybuchu WW2 doszło w wyniku paktu Ribbentrop-Mołotow, a Stalin najechał na walczącą z Hitlerem Polskę 17 września 1939 r.

qwert
piątek, 2 kwietnia 2021, 16:45

Głupia sprawa, ale 17 września właściwie to już nikt nie walczył, armia była w rozsypce, a "polski rząd"dał dyla za granicę

bender
piątek, 2 kwietnia 2021, 19:48

15 września Warszawa jest okrążona, ale wojna trwa a tempo niemieckich postępów zwolniło, m.in. w związku z topniejącymi zapasami i rozciągniętymi liniami zaopatrzenia. Sztab przygotowuje obronę na przedmurzu rumuńskim, tam też wyznaczono miejsce koncentracji rozbitych oddziałów. Pojawia się nawet bardzo umiarkowany optymizm. Co prawda 16 września tracimy inicjatywę w Bitwie nad Bzurą, ale to atak Sowietów 17 września odbiera walczącej RP jakiekolwiek szanse na skuteczny opór. Wieczorem tego dnia Wódz Naczelny wydaje kontrowersyjną dyrektywę "z Sowietami nie walczyć", Prezydent RP i rząd przekraczają granicę z Rumunią, a sami Sowieci zaczynają mordować "burżujów" w pierwszych zajętych miejscowościach. Oddziały wojska i KOP stawiają opór.

qwert
sobota, 3 kwietnia 2021, 11:58

Stalin czekał 2 tygodnie na to co zrobi zachód , a wojna była przegrana zanim się zaczęła. Może gdyby nasi " sojusznicy" zrobili to do czego się zobowiązali to mielibyśmy jakieś szanse, bo Niemcy byli wtedy jeszcze stosunkowo słabi. Więc mylisz skutki z przyczynami. Przyczyną naszej klęski była zdrada "sojuszników", a skutkiem 5 lat okupacji. ( Żeby nie było nieporozumień Stalin i Adolf to byli psychopaci )

bender
sobota, 3 kwietnia 2021, 16:27

Wieczorem 16 września posiadamy jeszcze około 700 tys wojsk i spore zapasy materiałów wojennych. Sztab spodziewał się, że podejście poważnych sił niemieckich pod Lwów zajmie ze dwa tygodnie (jak wspomniałem blitzkrieg się skończył). I faktycznie: Lwów i Grodno oblegają Sowieci i to przed nimi kapitulujemy. Brak poważnej ofensywy na Zachodzie to zdrada naszych sojuszników, ale czynnym sprawcą naszej klęski i współodpowiedzialnym za hekatombę WW2 jest Stalin czyli ZSRR. Najwyższy czas, żeby to Rosjanie zrozumieli.

klaun-szyderca
piątek, 2 kwietnia 2021, 10:10

Co takiego ? Najpierw 'operacja polska NKWD' i około 200 tysiecy wymordowanych za polskie pochodzenie, którzy mieli pecha żyć na terenach które po 'hańbie ryskiej' trafiły do ZSRS. Potem pakt Ribbentrop-Mołotow który doprowadził do 2 w.ś. oraz 17 września 1939 i masowe wywózki Polaków w głąb 'sojuza' (wywieziono co najmniej półtora miliona -ilu wróciło?). Potem Katyń. Potem działalność sowieckich tzw 'partyzantów' na terenach polskich (jakby kto nie wiedział- Niemcy byli ostatni na liście ich celów...). Potem wprowadzanie komunizmu na bagnetach Armii Czerwonej (ile tysiecy Polaków przy tym zabito albo wywieziono gdzieś na Syberię ?). Przez cały XX wiek Rosja i jej sowieckie porewolucyjne 'rozwinięcie' miały dla Polaków tylko jedną ofertę - niewola i ludobójstwo. A obecne władze Rosji oficjalnie gloryfikują to zbrodnicze imperium. Wiec za co niby mamy być wdzięczni ? Że nie wymordowali nas wszystkich ?

trzcinq
piątek, 2 kwietnia 2021, 11:34

Niemcy czy też Ukraińcy im powinniśmy być wdzięczni co? Za otrzymane traktatami obietnice Francji i UK też powinniśmy być wdzięczni i za Jałte również. Na co i po co się boksujesz?

BUBA
piątek, 2 kwietnia 2021, 14:38

Bo Polska jest w takim Geopolitycznym polozeniu jak Izrael za czasow Salomona. Tylko ze on potrafil to wykorzystac. Ale rzad Polski - nie oddamy nawet guzika i szabelka do reki. Czym sie taka polityka konczy to wiadomo.

Strzelec
czwartek, 1 kwietnia 2021, 21:04

Czyli ruskie już wybrali, na razie nie Bałtowie tylko dożynanie Ukrainców. Tak długo jak długo nie zajmą zachodniej części, wszystko gra.

baba
piątek, 2 kwietnia 2021, 08:54

Skąd ten błyskotliwy pomysł, że nie zrobią jednego i drugiego równocześnie. Jak będą chcieli to wzdłuż całej rosyjskiej granicy mogą prowadzić działania hybrydowe. W zasadzie mogą wszystko poza pełnoskalowym konfliktem. W gruncie rzeczy jestem ciekaw jak poradziłoby sobie NATO (w kwestii decyzji politycznych, oraz potem wprowadzenia ich w życie), gdyby cała granica z bałtami była rejonem walk jak dziś donbas. Szpica by nie wystarczyła.

Xd
piątek, 2 kwietnia 2021, 06:01

To amerykanie wybrali kto będzie bronił demokracji

rzeszow
czwartek, 1 kwietnia 2021, 20:47

Tutaj konsumenci powinni być zadowoleni z wojny zwłaszcza Drapieżnictwo USA

Hmmm.
czwartek, 1 kwietnia 2021, 20:33

No a Niemcy płacąc Ruskom za gaz dają kasę na kolejną wojnę. NS2 prawie gotowy, więc będzie dwa razy tyle kasy.

dim
piątek, 2 kwietnia 2021, 08:07

Nic podobnego, gdyż rura NS2 nie podnosi zapotrzebowania na gaz. Ważne, że ten gaz może ominąć Ukrainę i Polskę, trafiając prosto na Zachód. Czyli na Ukrainie można już będzie "spokojnie" realizować rosyjską agresję, z protestami z Zachodu jedynie nieszczerymi i werbalnymi. Tak przynajmniej widzi to Rosja.

Hmmm.
piątek, 2 kwietnia 2021, 20:19

Zapotrzebowanie na tańszy gaz nie rośnie? Dziwne. Nie zmienia to faktu, że Rosjanie dostają od Krzyzaków kasę na swoje wojny, a ich prowadzenie na kierunku zachodnim jest dzięki NS1 i NS2 bezpieczniejsze.

dim
sobota, 3 kwietnia 2021, 06:34

NS2 to podniesienie kosztu dostawy gazu, nie obniżenie. Jest kilkakrotnie droższy, niż rury lądowe. Rosjanie i Niemcy liczyli na duży zbyt, jednak w międzyczasie gwałtownie wzrastają dostawy i spadają ceny gazów skroplonych. Przy czym NS2 jest już o parę lat spóźniony.

Hmmm.
niedziela, 4 kwietnia 2021, 04:52

Tranzyt przez kraje z którymi Ruscy chcą się bawić w wojnę hybrydową w perspektywie lat napewno będzie droższy niż przez neutralne strefy ekonomiczne (pewnie Niemcy biorą na barki - tradycyjnie, zapewnienie sobie bezpieczeństwa dostaw z Danią, Finlandią i Szwecją; niezła kalka). Ciekawe jak to sobie kacapy i krzyżacy na kartce rozpisali , co? Napewno mają to zbilansowane. Radosnych Świąt Wielkanocnych.

Hipolit
piątek, 2 kwietnia 2021, 07:54

A Polacy kupujac węgiel z rosji daja pieniądze na wojnę.

Bez zbędnej ekscytacji
sobota, 3 kwietnia 2021, 07:03

Nie bredz. Choćby przy skali naszych zakupów, to kilka firm pro-rosyjskich które kupiły jakiś węgiel w Rosji, to pikuś. Żyjemy w wolnym kraju. Każdy niestety może kupić co chce choćby od Rosji. Choć uważam, że akurat od Rosji w ogóle nic nigdy nie powinniśmy kupować. Nic!!

bc
czwartek, 1 kwietnia 2021, 20:21

Jedynie Chiny zyskają na wojnie Rosji z Europą.

Gnom
czwartek, 1 kwietnia 2021, 21:54

A może Rosja z atakiem poczeka na atak Chin na Tajwan, a może na konflikt z Indiami - w końcu do spółki z amerykanami pchają do tego obie strony? Miejmy nadzieję, że ruskim nie zależy na otwartym konflikcie w Europie.

BUBA
czwartek, 1 kwietnia 2021, 19:07

O czym on gada? Ma on caly swiat za glupcow. Kto napadl na Krym a pozniej Donbas ????

piątek, 2 kwietnia 2021, 07:26

Kto napadł na Krym ?..oświeć mnie oprócz tego że Ukraińcy spalili żywcem.kilka osób to Rosjanie nikogo.i bez żadnego strzału to zrobili dzięki referendum.ludzir wybrali Rosję .

Radio Erewań rządzi!!
sobota, 3 kwietnia 2021, 07:06

Też byś wybrał mając "zielonego ludziska" za plecami. Więc nie sciemniaj. A jakiekolwiek pytanie, o to kto napadł na Krym dowodzi tylko że jesteś rosyjskim propagandystą!

Trol
piątek, 2 kwietnia 2021, 13:33

Po pierwsze to zanim Rosja nie zajęła Krymu nie zginął na Ukrainie nikt oprócz kilku banderowców na Majdanie. Dopiero później przy kolejnych agresywnych kierowanych przez Moskwę akcjach polała się krew i leje do dziś. Między innymi cywili. Boeinga. A referendum było nielegalne i nie uznane nawet przez Chiny i Białoruś. Czyli o czymś to świadczy.

bender
piątek, 2 kwietnia 2021, 11:08

Rosjanie nikogo nie zabili? Kosmita. Tylko w pierwszym półroczu zeszłego roku 130 tys incydentów w Donbasie. Incydentów czyli wymiany ognia i podłożonych bomb.

RI
piątek, 2 kwietnia 2021, 00:54

Krym Rosyjski od 1783 roku, Ukraina została założona w 1918 roku przez bolszewików na rosyjskiej ziemi Małorossia, a Rosjanie nie oddadzą swojej historycznej ziemi pod bazy Amerykanów

Edward
czwartek, 1 kwietnia 2021, 18:55

W końcu musi Rosja wykonać ruch ostateczny w celu zamknięcia sprawy Ukrainy i Ukraina to wie .

baba
piątek, 2 kwietnia 2021, 08:54

Dlaczego musi?

Vvv
czwartek, 1 kwietnia 2021, 19:03

Zgadza się. Wycofać się z Donbasu i oddać krym

trzcinq
piątek, 2 kwietnia 2021, 11:39

Ludzie wybrali na majdanie Ludzie wybrali w Donbasie i na Krymie. Fifti fifti sprawiedliwie czy nie? Ludzie wybrali w Katalonii ale nie posłuchano ich. Ludzie wybrali Kosovo to bombardowano Serbie. Są lepsi i lepsiejsi? Kto ma decydować co komu się należy? Kto komu i dlaczego dał takie prawo? Krym najmniej należy się Ukrainie choć przyznaje Rosyjskie zagarniecie Krymu to bezprawie jakby nie było

Daruj sobie
sobota, 3 kwietnia 2021, 07:07

Nie ludzie, tylko Putin posłał wojsko na Krym. Nic temu nie zaprzeczy. Możesz dowolnie kłamać. Krym był ukraiński, jest rosyjski. Koniec gadki.

olo
piątek, 2 kwietnia 2021, 03:33

niby dlaczego oddac Krym skoro nigdy nie byl ukrainski. Przesuniecie go do ukrainskiej rrs bylo wyłacznie kwestia wewnetrzną.

bender
piątek, 2 kwietnia 2021, 11:10

Czy na pewno chcesz, żeby obowiązujące granice były zmieniane na życzenie dyktatorów? Umowy z Rosją (vide Memorandum Budapesztańskie) są mniej warte niż papier użyty do ich spisania.

Żebro
piątek, 2 kwietnia 2021, 17:44

Memorandum to pismo bez podpisu i pieczęci, a więc to nie umowa w żadnym wypadku tylko wyłożenie poglądów danego rządu w określonym czasie i miejscu. Tak mówi choćby słownik PWN.

bender
piątek, 2 kwietnia 2021, 20:00

Co powiesz na umowę z 1997 "o przyjaźni, współpracy i partnerstwie", w której Jelcyn gwarantuje "nietykalność granic" i "integralność terytorialną" młodego państwa ukraińskiego? To jest podpisany traktat z pieczątkami.

qwert
sobota, 3 kwietnia 2021, 12:08

To co powiesz na umowę że bazy NATO nie będą się zbliżać do granic Rosji ? Niestety to szeroko pojęty zachód zaczął łamać umowy jako pierwszy, i stąd skutkiem była utrata Krymu ( pomysł zainstalowania amerykańskiej bazy na Krymie co nie spodobało się mieszkańcom i Putinowi)

Davien
niedziela, 4 kwietnia 2021, 12:34

Qwert, nigdy nie było umowy o bazach NATO, wiec udowodnij swoje kłamstwa. Nigdy nie było pomysłu bazy USA na Krymie wiec do roboty i udowodnij to. Aha każda baza Polska, Litewska czy Estońska to baza NATO.

bender
sobota, 3 kwietnia 2021, 16:25

Powiem, że brak pieczątek. A na serio NATO nie zbliżyło się do granic Rosji, to wolne narody same wstąpiły do NATO. Nie ma takiego prawa, które zabraniałoby narodom decydować w jakim bloku militarnym i politycznym chcą być, czy jakie bazy chcą mieć. Zresztą zachowując chronologię, to infrastruktura Sojuszu w Europie Wschodniej zaczęła powstawać dopiero po Krymie.

qwert
sobota, 3 kwietnia 2021, 20:03

Z tą infrastrukturą to bzdura, a twój komentarz przyznaje rację mieszańcom Krymu "Nie ma takiego prawa, które zabraniałoby narodom decydować w jakim bloku militarnym i politycznym chcą być, czy jakie bazy chcą mieć" więc jest rosyjski zgodnie z wolą mieszańców i tak już pozostanie

Tylko iskra
czwartek, 1 kwietnia 2021, 18:33

Myślę że Rosja to kawał nie wykorzystanej ziemi i dużo surowców dla Amerykanów...

Fff
czwartek, 1 kwietnia 2021, 20:07

Raczej dla Chińczyków

Wowa
czwartek, 1 kwietnia 2021, 19:50

a ja myślę że już niedługo Chiny wyciągną po tą ziemię rękę, Rosja nawet nie zorientuje się gdy straci Syberię

trzcinq
piątek, 2 kwietnia 2021, 11:42

No no Rosja upada od 2014 roku a Chiny od lat zabierają Syberię i tak w kółko wa£kowane. Chiny jak sięgną po Syberię to najpierw po drodze muszą zakończyć kwestie Tajwanu i USA a potem może gdzieś wcisną Syberię a pamiętaj że i na poludniu ciekawie jest. Lata chłopie jak nie dekady zanim zobaczysz czy masz racje

Valdore
piątek, 2 kwietnia 2021, 14:57

Tajwan i USa to masakra Chin wiec po kiego maja zaczynac przegrana wojenke jak zgniła Rosja lezy sobie spokojnie gotowa do aneksji:)

Bat
piątek, 2 kwietnia 2021, 13:36

Ja myślę że Chiny mogą olać Tajwan jeśli dostaną ofertę od USA podziału trupa Rosji.

HeHe
piątek, 2 kwietnia 2021, 13:51

Tak jak Zagłoba złożył ofertę na Niderlandy?

Kohl
czwartek, 1 kwietnia 2021, 17:52

Trzeba skończyć raz na zawsze z pobłażliwością działań Rosji. Konflikt na dużą skalę i tak kiedyś wybuchnie. Może wtedy dotrze do główek że bez prądu i z zatrutym powierzem żyje się gorzej...

trzcinq
piątek, 2 kwietnia 2021, 11:43

Pospolite ruszenie pkt zborny w Brześciu i hajda na Kreml

An-2
czwartek, 1 kwietnia 2021, 17:48

A co tam jest do zniszczenia? Mam nadzieje, ze wszyscy poborowi z calej Europy wracaja do ojczyzny odbic Donbas...

Eee tam
czwartek, 1 kwietnia 2021, 17:47

Rosja myślała że Ukraina sama upadnie po 2014 roku tymczasem zamiast upaść urosła i poziom życia tam już wyższy niż na Białorusi co było powodem buntu Białorusinów wobec Łukaszenki a pośrednio Rosji więc Kreml nie ma już wyboru i musi kwestię ukraińską załatwić jak węgierską w 1956 lub czeską w 1968

piątek, 2 kwietnia 2021, 07:28

Ukraina już dawno upadła tylko ty nie wiesz o tym w necie sobie znajdź .

bc
czwartek, 1 kwietnia 2021, 20:31

Tylko geografia i balans sił już nie te, ten pozornie rozbrojony zachód zajęty pandemią może się okazać wcale nie taki słaby na jaki wygląda i wesprzeć Ukrainę.

qwert
sobota, 3 kwietnia 2021, 12:15

Może wesprzeć chyba tylko dobrym słowem i ew " wyrazami najwyższego oburzenia". Jakoś nie widzę chłopaków z Berlina, Paryża czy Lizbony umierających za Donbas. No może chłopaki z Montany, ale ci raczej za amerykańskie obywatelstwo

Davien
niedziela, 4 kwietnia 2021, 12:38

Ty lepiej pomyśl czy rosyjskcy terrorysci i bandziory będą umierać za Putina, zwłąszcza po lekcji z Syrii jaka otrzymali:)

:)
czwartek, 1 kwietnia 2021, 19:23

Dobre :).Mocne :).Zabawne :).

Eee tam
czwartek, 1 kwietnia 2021, 19:39

Ale prawdziwe. Poziom życia na Ukrainie od 2 lat już wyższy niż na Białorusi czego nigdy wcześniej nie było

jw 2457
czwartek, 1 kwietnia 2021, 21:03

Bialorus 2020 -Dochod na glowe nominalny :6133,wg.parytetu sily nabywczej:19758 Ukraina-2020-Dochod na glowe nominalny:3881,wg.parytetu sily nabywczej:10310

AA
czwartek, 1 kwietnia 2021, 17:36

W Gruzji też zaczeło się od całego ciągu prowokacji pojedyńczych ostrzałów które miały doprowadzić Gruzinów do reakcji To stara metoda moskali aby później udawać przed całym światem"no przeca my się tylko bronimy"

Kot nr 398
czwartek, 1 kwietnia 2021, 20:35

Tyle że tam był nasz Prezydent, który pod huraganowym ogniem zrobił wielkie dzieło. A teraz?

SOWA
czwartek, 1 kwietnia 2021, 19:43

To jest metoda wszystkich silniejszych państw chcących zaatakować słabszego przeciwnika. Każda wojna musi mieć usprawiedliwienie. Wojna o pokój, wojna o honor, wiarę, prawdę, demokrację, przestrzeń życiową czy sprawiedliwość dziejową.

BUBA
czwartek, 1 kwietnia 2021, 17:32

Najpierw Ukraina a potem Polska.A WP na zlomie siedzi. Jedynie czego nie brakuje to analiz czyli gdybanie i kasowanie oraz odwolywane przetargi.

Gnom
czwartek, 1 kwietnia 2021, 21:51

A nasz największy atut według nam panujących (nie koniecznie miłościwie i nie koniecznie dzięki polakom) nowy wielki brat i jego "wielki" kontyngent nie zagwarantuje nam bezpieczeństwa? W końcu kosztuje mnie i innych polskich podatników co najmniej kilka miliardów złotych rocznie (i to tylko oficjalnie wg władzy)?

Pawełek
czwartek, 1 kwietnia 2021, 17:28

Panie Ławrow, a kto tę wojnę na Ukrainie wywołał? USA, Polska, UE, Litwa? Nie, tę wojnę wywołała Rosja napadając na Ukrainę i anektując Krym. Widać Rosja szykuje się na kolejną agresję na Ukrainę i już szykuje propagandową ofensywę. Znowu będzie winny wrażyj Zachód i "Banderowcy" podburzeni przez tenże Zachód. Panie Ławrow, teraz tak łatwo wam nie pójdzie. Obecna ukraińska armia, to już nie degrengolada jak za waszego agenta Jakunowycza, ale dobrze wyszkolona i lepiej wyposażona ze znacznie większym morale niż w 2014 r. Może i przegra, ale drrgo to będzie was kosztować.

Point
piątek, 2 kwietnia 2021, 07:54

W punkt!!!!!

Wania
czwartek, 1 kwietnia 2021, 16:44

Taka sama retoryka była przy wywołaniu wojny z Finlandią. Rosja w tym zakresie się nie zmienia.

ppp
czwartek, 1 kwietnia 2021, 18:42

W pojawiających się publikacjach zachodnich wybuch i przyczyny Wojny Zimowej są opisywane trochę inaczej niż w przyjętych u nas wypowiedziach . Wynika z nich , iż Związkowi Sowieckiemu nie za bardzo zależało na wojnie z Finlandią lecz bardziej o potwierdzenie neutralności tego państwa w przyszłym konflikcie zapewniającą swobodę żeglugi przez Zatokę Fińską , bezpieczeństwo bazy morskiej w Kronsztadzie oraz bezpieczeństwo Petersburgowi (Leningradowi) oraz drogi łączącej Murmańsk z centrum kraju . Ze strony Sowietów były dość korzystne propozycje dla Finlandii oferujące znaczne korzyści terytorialne w Karelii dla tego państwa w zamian za dzierżawę wyspy będącej wrotami do Zatoki Fińskiej i potwierdzenie neutralności tego kraju . Z tego co jest publikowane Carl Gustaw Mannerheim był za przyjęciem tej oferty natomiast grupa nieodpowiedzialnych polityków fińskich uznała , że jest to wyraz słabości Związku Sowieckiego oraz zakładała , że z bolszwikami się nie rozmawia . Odrzucenie tych korzystnych ofert oraz przedłużanie rozmów tylko utwierdziło sowietów , iż władze fińskie planują przystąpić do koalicji antysowieckiej ( propozycje były sondowaniem planów rządu fińskiego ) . Po podjęciu decyzji o siłowym zabezpieczeniu Petersburga MSZ Związku Sowieckiego zmieniło retorykę co uświadomiło dopiero wówczas wielu politykom fińskim zmianę sytuację tego państwa i zagrożenie gdyż w rzeczywistości Finowie nie planowali przystąpienia do wojny a tym bardziej przeciw Rosji pomimo chłodnego podejścia do władzy boszewickiej w Moskwie . Po marcowych ofensywach z 1940 Stalin mógł zająć całą Finlandię jednak z niewiadomych pobudek tego nie zrobił . Mannerheim jako bohater tej wojny prowadził też działania przeciw ZSRR podczas Wojny Kontynuacyjnej jednak starał się unikać zbyt gorliwego zaangażowania po ich stronie III Rzeszy , m.in. odmówił uczestnictwa wojsk fińskich w oblężeniu Leningradu i zaatakowaniu kolei murmańskiej , a gdy został prezydentem Finlandii wyprowadził kraj z wojny przeciw ZSRR i wprowadził Finlandię na drogę państwa neutralnego i dobrobytu związanego m.in. z handlem z sąsiadem . W sytuacji we wrześniu 1944 postawa ZSRR będącego u szczytu potęgi militarnej z okresu II WŚ wobec Finlandii też jest bardzo znamienna . Czyżby Stalin zrozumiał swój błąd i doceniał postawę Finów podczas najcięższych chwil dla ZSRR ?

Davien
piątek, 2 kwietnia 2021, 10:02

Panie ppp sam chciałes> Celem wojny Zimowej było ponowne zajecie Finlandii która wg paktu Ribbentrop Mołotow była w sowieckiej strefie. Dlatego uderzyli na Finów a to że utkneli na ich umocnieniach to juz inna sprawa. Do tego Stalin bał sie realnie ze Zachód przyjdzie Finom z pomocą i dlatego w 1940r zakończył ta agresję. Wiec daruj sobie kłamstwa sowieckiej propagandy. Ta tzw Wojna Kontynuacyjna to kolejna napaść ZSRS na Finlandię w dniu 25 czerwca 1941r połaczona z terrorystycznymi nalotami sowieckich "orłów przestworzy" na fińskie miasta. I to tyle obrońco sowietów i Stalina.

piątek, 2 kwietnia 2021, 09:13

Widać to ten sam poziom pojawiających się zachodnich publikacji które mówią że bolszewicy w 1920 nieśli na Zachód kaganek postępu i tylko nie bardzo wiadomo o co tym Polakom chodziło:))

dr Strosmeier
piątek, 2 kwietnia 2021, 01:25

Dziękujemy pionowi propagandy ambasady FR za udział w dyskusji.

Clash
piątek, 2 kwietnia 2021, 00:25

Los Polski ,Rumunii a take Finlandii zostal ustalony paktem Ribentrop Molotow a nie jakims sondowaniem Sasza. Razem z waszym przyjacielem Hitlerem ustaliliscie strefe swoich przyszlych podbojow.

hermanaryk
czwartek, 1 kwietnia 2021, 21:43

Interesujące, Finowie jednak brali udział w oblężeniu Leningradu.

Piotr Kolano
czwartek, 1 kwietnia 2021, 20:06

Ta "korzystna propozycja" Moskwy obejmowała przekazanie umocnień granicznych i założenie baz w Finlandii w zamian za bezużyteczny pas tundry na północy - skończyło by się jak na Łotwie, Litwie czy w Estonii zajęciem kraju.

NICKT
czwartek, 1 kwietnia 2021, 16:16

tzn. że decyzja w Moskwie już zapadła

Kazik :)
czwartek, 1 kwietnia 2021, 18:25

Prawda!!!! Kwestia tylko czasu i pretekstu!!!

Bubas
czwartek, 1 kwietnia 2021, 16:11

Warto też dodać że nowa wojna w Donbasie zniszczy także Rosję. Ekonomicznie.

yaro
piątek, 2 kwietnia 2021, 08:36

no tak to samo mówiliście o Syrii, jak widać kolejny typowy polak z pomrocznością ...

Albert
czwartek, 1 kwietnia 2021, 18:34

na pewno coś kombinują, ale to niekoniecznie musi być Ukraina, mogą w ten sposób próbować odwrócić uwagę od rzeczywistego celu

Fanklub Daviniena i GB
czwartek, 1 kwietnia 2021, 18:25

No tak - już w 2014 mówiliście tu, że "z powodu zachodnich sankcji Putin odniesie Krym Ukrainie w zębach i będzie błagał Zachód o wybaczenie"... Możesz sprawdzić co tu takie trolle wypisywały na ten temat. :D

hermanaryk
czwartek, 1 kwietnia 2021, 21:48

Lepiej by dla niego było, gdyby tak zrobił, bo wygląda na to, że sami rodacy mu podziękują za wpakowanie kraju w taką sytuację. A jak Rosjanie dziękują, dobrze wiemy.

Trol
czwartek, 1 kwietnia 2021, 21:27

Tu nie chodzi o to kto komu i co miał przynieść w zębach a jedynie o to że ludzie jak ty mają satysfakcję i z pełną świadomością popierają bandytyzm i faszyzm Rosji....

ciężki jest los trolla
czwartek, 1 kwietnia 2021, 19:20

Dokładnie.

Koba
czwartek, 1 kwietnia 2021, 17:42

Niekoniecznie. Pokonując ostatecznie Ukrainę, należy zadać sobie pytanie: co moskwa straci, ale co zyska? Oczywiście wojna pochłonie olbrzymią ilość środków, sprzętu i ludzi - przy czym sprzętu i ludzi moskwa nie oszczędza i nigdy nie oszczędzała. Natomiast na pewno zabraknie finansów. Nie pierwszy raz - car nakaże zacisnąć pasa a rewolucja nie wybuchnie. Zyska natomiast cały Donbas (przemysł zbrojeniowy + surowce - węgiel, żelazo, tytan), połączenie lądowe z Krymem, przyłączy znaczną część obszaru Ukrainy (część rosyjskojęzyczną) o ile nie całą, bo co po ostatecznym oddaniu Donbasu pozostałoby przy Ukrainie? Myślę, że o ile w pierwszym etapie moskwa popadnie w tarapaty ekonomiczne to w dłuższej perspektywie zdecydowanie wygra.

Hahaha
czwartek, 1 kwietnia 2021, 21:54

Przejęcie kopalni węgla jest tak samo opłacalne jak kopalni soli.

SOWA
czwartek, 1 kwietnia 2021, 20:40

Tydzień, max dwa tygodnie po Ukrainie będzie Polska. Rosja będzie musiała sobie wyrównać koszty ewentualnej izolacji lub sankcji. Rosja nie zaatakuje Ukrainy bo tak chce. Zostanie do tego zmuszona przez prowokacyjne zachowania niektórych państw. W tym wypadku nie chodzi o Ukrainę. Rządy w Kijowie jak i w Polsce mają niewiele do powiedzenia są wykonawcami polityki pewnych grup wpływów. Jeszcze niedawno kpiono z Trumpa ale cóż można powiedzieć o skrajnie obraźliwych wypowiedziach Bidena odnośnie prezydenta Rosji i Chin? Można ich nie lubić ale tutaj nie ma dyplomacji a skrajnie prowokacyjny język. Trump przy administracji Bidena to oświecony demokrata i urodzony dyplomata.

Kot nr 398
czwartek, 1 kwietnia 2021, 20:40

Donbas jest zbankrutowany i zdewastowany. Wyeksploatowane głębokie kopalnie, rozkradzione przestarzałe fabryki... na przykład zakłady produkcji lokomotyw spalinowych w Ługańsku były przestarzałe już pod koniec ZSRR. Lokomotywowe diesle tam produkowane to były archaiczne dwusuwy konstrukcyjnie z lat 30-tych, podczas gdy nowe udane silniki czterosuwowe to już Kołomna. Takich przykładów jest o wiele więcej. Rosja chce by Donbas był na Ukrainie.

Davien
piątek, 2 kwietnia 2021, 10:06

I pewnie dlatego Rosja kradła z Donbasu co tylko mogła a nastepnie wywołała klęskę ekologiczną.

qwert
sobota, 3 kwietnia 2021, 12:27

To nic w porównaniu z jankesami w Syrii, Iraku czy republikach bananowych Ameryki środkowej

Davien
niedziela, 4 kwietnia 2021, 12:40

Sam chciałęś: Syria to robota Rosji i jej terrorystów, Irak ma normalny rząd , no ale tam Rosjan nie było jeszcze, w Ameryce Płd to widać jak Rosja niszczy państwa-Wenezuela na przykłąd. jak widać znowu Rosja za wszysko odpowiada:)

Csa
czwartek, 1 kwietnia 2021, 16:02

Ławrow przyznał się. Rosja dąży do zniszczenia Ukrainy

Olekas
czwartek, 1 kwietnia 2021, 18:21

a jakie mają wyjście? Ukraina zaczęła się rozwijać, jej obywatele jeżdżą na Zachód pracować i widzą, jak wygląda świat bez ruskiego buta, wojska ukraińskie wzmacnia się z każdym dniem i będzie coraz trudniej podbić Ukrainę, a soft-power Rosja nie ma żadnego. Tymczasem Rosja od niemal 10 lat się zwija gospodarczo, populacyjnie, co prawda jeszcze podrygi militarne, ale oparte są o stare nośniki bo na nowe ich nie stać, społeczeństwo rosyjskie coraz mniej łyka kit o konieczności umierania za Kreml i ludzie generalnie mają już dość wyrzeczeń, po to by śpasieni władzą paśli się jeszcze bardziej.

czwartek, 1 kwietnia 2021, 20:54

Trudno mówić o rozwoju Ukrainy skoro następuje tam ogromna depopulacja.

czytelnik D24
piątek, 2 kwietnia 2021, 09:22

Jaka znowu depopulacja? Kiedy Polska weszła do UE to wyjechało ok 2 miliony obywateli. Dziś mija już 17 lat od tamtych wydarzeń i jakoś Polska się rozwija i utrzymuje stały poziom obywateli.

HeHe
piątek, 2 kwietnia 2021, 17:54

Tylko, że od drugiego "Majdanu" z Ukrainy za granicę wyjechało ok. 7 milionów ludzi a z tego do samej Rosji 3,5 miliona. W Polsce NIGDY i NIGDZIE nie było kompletnie opuszczonych wsi a na Ukrainie normalnie zaludnione są tylko wsie w okolicy większych miast.

cuda na kiju
czwartek, 1 kwietnia 2021, 19:48

Jakbyś opisywał Ukrainę. Poprzedni prezydent obiecał ze jak go wybiorą, to za cztery lata będą w NATO I Unii.Lata minęły, sa w ....Ty naprawdę uważasz ze w Polsce nikt nie wie jak tam jest?

Trol
czwartek, 1 kwietnia 2021, 21:36

Ukraina zwinęła się jedynie gospodarczo przez złodziejstwo Rosji które doprowadziło do utraty przez Ukrainę Krymu i donbasu. Ale pomimo to Ukraina się rozwija i będzie rozwijać. Za to butny i zarozumiały naród rosyjski będzie fikal i będzie się coraz bardziej wasalizowal do chin i biedniał jeśli Europa zagra słowami lgawrowa że UE nie jest odpowiednim partnerem dla Rosji. Ja na miejscu UE wepchał bym mu te słowa butem do gardła. Wystarczy spojrzeć że w 2014 PKB Rosji wynosiło 2.2 bln a rok później 1.2 bln. Teraz 1.6 bln. Putin i lgawrow mają tupet albo są głupcy jak but.

Davien
piątek, 2 kwietnia 2021, 10:08

Albo i to i to.

Olekas
czwartek, 1 kwietnia 2021, 20:52

chyba za dużo "Первый канал" oglądasz, a ja znam to bo mam kumpla, który tam jeździ. Poza tym Ukraińcy przyjeżdżają do nas pracować i widzą, że "ruski mir" to lipa i kit. Opisałem fakty, a ty na to odpisałeś w ruskim stylu "Ty naprawdę uważasz ze w Polsce nikt nie wie jak tam jest?". Jest coraz lepiej, a w Rosji coraz gorzej (dla społeczeństwa, bo Kremliny zawsze się wyżywią).

HeHe
piątek, 2 kwietnia 2021, 10:20

No to już widać co "znasz" i jakiego masz "kumpla". Na Ukrainie jest dramat i widziałem go na własne oczy.

Whiro
piątek, 2 kwietnia 2021, 13:46

Ukraina to kraj napadnięty i okradziony przez faszystowską Rosję. A Rosją to podobno imperium. Mają gaz, ropę, złoto, tutaj, węgiel i 17 mln km² ziem które mogą grabić bez ograniczeń. A gdzie są? Na poziomie najbiedniejszych krajów unii.

HeHe
sobota, 3 kwietnia 2021, 11:21

Ukraina to przede wszystkim kraj którego "majdanowe" władze są najbardziej wrogimi Polsce, Polakom i polskości z władz WSZYSTKICH otaczających nas krajów przy czym zaznaczam, że żal mi zwykłych i normalnych Ukraińców którzy są przez swoje władze okłamywani.

Eee tam
czwartek, 1 kwietnia 2021, 17:36

I tak wszyscy to wiedzą od 2014 roku

trzcinq
czwartek, 1 kwietnia 2021, 15:53

Tu z Ławrowem się zgadzam. Rozwiązania konfliktu nie widać.

Tweets Defence24