Reklama

Siły zbrojne

Łączność i awionika polskich śmigłowców pod okiem ITWL

Fot.  Sekcja Wychowawcza 1 Brygady Lotnictwa Wojsk Lądowych
Fot. Sekcja Wychowawcza 1 Brygady Lotnictwa Wojsk Lądowych

Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych zajmie się, na zlecenie 3 Regionalnej Bazy Logistycznej Wydział Techniki Lotniczej, serwisowaniem zintegrowanych systemów łączności (ZSŁ) śmigłowców Mi-8, Mi-17 i Mi-24 i zintegrowanych systemów awionicznych (ZSA) śmigłowców W-3PL „Głuszec”.

Jak informuje Baza, za pośrednictwem Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, całkowita końcowa wartości zamówienia to ponad 6,910 mln złotych netto. 

Zamówienie realizowane było w ramach procedury negocjacyjnej bez publikacji ogłoszenia o zamówieniu, ze względu na fakt, że usługi mogą być realizowane tylko przez określonego oferenta. "W wyniku przeprowadzonej przez Zamawiającego analizy rynku potencjalnych Wykonawców ustalono, że jedynym podmiotem gospodarczym uprawnionym do realizacji usługi będącej przedmiotem zamówienia jest Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych" - informuje Baza. 

ITWL jest bowiem jedynym właścicielem dokumentacji techniczno-remontowej zintegrowanego systemu łączności oraz zintegrowanego systemu awionicznego. Co więcej, to ITWL realizował wdrożenie zintegrowanego systemu łączności oraz zintegrowanego systemu awionicznego w trakcie wykonywanych w Wojskowych Zakładach Lotniczych nr 1 S.A. oraz Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-Świdnik” S.A. prac remontowych i modernizacyjnych śmigłowców Mi-8/17/24 (ZSŁ), W-3PL (ZSA). Baza informuje również, że wskazany wykonawca dysponuje zdolnościami technicznymi zapewniającymi realizację ww. zamówienia oraz nie istnieje alternatywne, czy zastępcze rozwiązanie umożliwiające realizację przedmiotowego zamówienia. 

W rozpoczęciu negocjacji z ITWL w sprawie serwisowania zintegrowanych systemów łączności (ZSŁ) śmigłowców Mi-8, Mi-17 i Mi-24 i zintegrowanych systemów awionicznych (ZSA) śmigłowców W-3PL „Głuszec”, Baza rozpoczęła negocjacje jeszcze w grudniu 2018 roku. Ostatecznie decyzję o udzieleniu zamówienia podjęto 8 stycznia br.

Reklama

Komentarze (6)

  1. vvv

    na szczęscie MON przeznaczyl na modernizację dróg w latach 2019-2028 tylko 5mld zł :) samoloty szybkiej ewakuacji VIP 3,5mld, koszt zabawy w OT to uwzględniając wszystkie koszty to 3mld/rok...Polska to bogaty kraj gdzie za miliony buduję rdzewiejące ławeczki, Miś robi przekręty na miliony, 500tys poszło na modele do sklajania za czasów AM, oraz mamy papierowa brygadę bez sprzętu.

  2. Ok bajdur

    Kiedy decyzja w sprawie projektu Kruk? Kiedy decyzja w sprawie nowego ppk dla mi24? Czy ktokolwiek wysłał do RPA chociaż e-maila z zapytaniem o możliwe wersje modernizacji? Jak mają być podejmowane decyzje bez porównania kosztu zakupu nowych i różnych modernizacji? Bez danych nie będzie prawdziwego wybierania pomiędzy koszt/efekt a jedynie decyzje polityczne, rozdrobnienie zamówień i pompowanie pieniędzy w małe zamówienia. Przykład to szczątkowe zamówienia kamer termowizyjnych KLW Asteria z PCO. Zamiast złożyć zamówienie na modernizację całego parku PT-91 cyka się zamówienia po kilka sztuk. To rozwala planowanie produkcji oraz budżet na modernizację wojsk lądowych. Tu milion tam milion i kończy się malowaniem stalowych hełmów i zakupami kabur do przestarzałych pistoletów. Podobnie dzieje się z zakupami Ukm 2000 P. Nasze złotówki wyplywają....

  3. gnago

    A te cztery letadła kupione ostatnio to do uzytku sojusznika ?

  4. Serio

    6,910 mln złotych?

  5. docent korki taczer

    walkie talkie z biedronki albo komorka na karte. taka modernizacja bylaby skokiem o lata swietlne w przyszlosc i jedynym ekonomicznie zasadnym rozwiazaniem. kazde inne to zwykle palenie kasy.

  6. xyz

    Dalszy ciąg modernizacji czegoś co w Europie już nie ma, albo zostaje właśnie wymieniane na coś nowego. Niedługo i ORP Błyskawicę się będzie modernizować dla Marynarki Wojennej.

Reklama