Kidawa-Błońska o F-35: pieniądze wydane, a poczucie bezpieczeństwa nie zwiększyło się

3 lutego 2020, 12:13
840_472_matched__q4z9x5_F35PodpisanieJSabakP1310818
Fot. Juliusz Sabak

Martwi mnie, że z taką łatwością wydaje się pieniądze; jest wiele wątpliwości, pieniądze wydane, a poczucie bezpieczeństwa wcale się nie zwiększyło - powiedziała w niedzielę wicemarszałek Sejmu i kandydatka PO na prezydenta Małgorzata Kidawa-Błońska pytana o zakup samolotów F-35.

W piątek w Dęblinie podpisana przez szefa MON Mariusza Błaszczaka, w obecności prezydenta Andrzeja Dudy i premiera Mateusza Morawieckiego, została umowa o wartości 4,6 mld dolarów na dostawę 32 samolotów wielozadaniowych F-35 wraz z pakietem szkoleniowym i logistycznym. Samoloty mają być dostarczane w latach 2024-30.

Nie czuję się bezpieczniejsza, bo te samoloty, jak dobrze pójdzie, będziemy w Polsce mieli za 15 lat. Te samoloty wymagają specjalnych lotnisk, specjalnego wyszkolenia pilotów. To jest 15 lat zanim pierwszy samolot trafi do Polski, a my potrzebujemy mieć poczucie bezpieczeństwa, żeby te samoloty, które mamy, które są na lotniskach, były w stanie bronić naszego kraju (...) potrzebujemy obronę przeciwrakietową bardzo silnie rozwiniętą, a o tym na razie PiS nie mówi

Małgorzata Kidawa-Błońska w Polsat News

"Poza tym martwi mnie to, że z taką łatwością wydaje się pieniądze. Jestem pewna, że sejmowa komisja obrony narodowej powinna być poinformowana, dlaczego ten zakup, na jakich warunkach, dlaczego nie ma offsetu, dlaczego nie ma rzeczy, z których powinniśmy skorzystać wydając tak wielkie pieniądze na zakup tych samolotów" - mówiła wicemarszałek Sejmu.

Wiele wątpliwości, wydane pieniądze, a poczucie bezpieczeństwa wcale się nie zwiększyło (...) Mamy mieć ten sprzęt, ale za wiele, wiele lat, 15 lat to jest naprawdę bardzo dużo czasu, a nie jesteśmy przygotowani tu i teraz. A ważne jest dla nas to, jak broniona jest Polska w tej chwili

Małgorzata Kidawa-Błońska w Polsat News

 Zgodnie z umową jednostkowa cena maszyny wraz z silnikiem wyniesie 87,3 mln zł netto. Koszty przystosowania baz lotniczych mają wynieść 0,7-1,8 mld zł. Samoloty zostaną dostarczone w konfiguracji standardowej dla wszystkich użytkowników odbierających F-35 w latach 2024-30 i z aktualnie najnowszym oprogramowaniem.

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 82
Reklama
jan
wtorek, 4 lutego 2020, 15:31

taki zwierzchnik armii to skarb

QRF
wtorek, 4 lutego 2020, 14:12

Pani Marszałek !!... my potrzebujemy dużo kamieni w WP do zwalczania zagonów pancernych dinozaurów zza wschodniej granicy.

realista
wtorek, 4 lutego 2020, 12:11

a ja sie pytam Pani czy bylo bardziej bezpiecznie za rzadow PO,raczej nie ,przeciez wasza formacja zrezygnowala z mozliwosci wspolpracy w projekcie f35 kiedy wam proponowano,malo tego co za waszych rzadow zakupiliscie takiego co moglo wzmocnic nasze bezpieczenstwo chyba nic,kobieto nie masz zielonego pojecia o armii to nie twoje klimaty

maniek
wtorek, 4 lutego 2020, 12:11

Żaden rząd nie doprowadził do końca chociażby małej reformy armii .Na pokaz a to F-35 ,garstka himarsów ,trzy baterie patriot a obrona zwykłego zołnierza przed samolotami ,helikopterami to gdzie ?parlamentu będą bronić ? tą garstką sprzetu.Bo zwykły człowiek się nie liczy uciekną jak podczas II wojny za granicę tchórze.

Kuba
wtorek, 4 lutego 2020, 11:26

Ot i ekspert w sprawie obronności się trafił.

zeus89
wtorek, 4 lutego 2020, 11:19

Doskonale rozumiem ataki na rząd po podpisaniu kontraktu na F-35. Do piątku czyli do dnia 31.01.2020 można było niekoniecznie słusznie ale jednak porównywać 8 lat PO i 4 lata z kawałeczkiem rządu PIS w dziedzinie wojskowości. Niektórzy nawet zarzucali rządowi PIS zupełną stagnację jeśli chodzi o modernizację armii czy w ogóle poprawę sytuacji w armii na tle PO co oczywiście nie było prawdą. Wszak ciężko wymienić jakikolwiek sukces w tej dziedzinie PO przez 8 lat. Teraz już nie można tego robić. PIS początkiem drugiej kadencji odskoczył od "dokonań" rządów PO o lata świetlne. To tak jakby porównywać wykopanie sobie ziemianki przez 8 lat do wybudowania ogromnego wieżowca przez 4 lata.

Kk88
wtorek, 4 lutego 2020, 10:53

Rosja samoloty myśliwskie stan na 2015 ponad 1000 sztuk , nie uwzględniając nowych maszyn. Cała flota powietrzną ponad 3000, tak że te 32 sztuk 5 generacji pozbędą się w parenaście godzin. OPL im nie pomoże, poprostu go nie mamy... I mieć nie będziemy przez najbliższe 20 lat.

fox
wtorek, 4 lutego 2020, 10:23

15 lat, odpowiem jak w filmie miś. od 2020 do 2030 mamy: 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 2029 2030. od 2020 do 2024 czyli pierwszym f35 dla nas mamy lata 2020 2021 2022 2023 2024. razem 15 lat jest? jest. to czego nie rozumiecie? mnie bardziej podoba się jej teoria na temat przekopu przez mierzeje wiślaną. dobrze że nie była odpowiedzialna za decyzję o budowie kanału sueskiego. i taka wybranka narodu siedzi w sejmie. niestety więcej mamy takich ananasów i to bez względu na partię.

Gremio
wtorek, 4 lutego 2020, 10:10

Ona myśli, że kupno uzbrojenia opiera się na zasadzie wydaje pieniądze i wychodzę z towarem.

Patryk
wtorek, 4 lutego 2020, 09:45

Osoba nie znająca matematyki na poziomie I klasy szkoły podstawowej, jako osoba kompletnie nieodpowiedzialna merytorycznie, powinna być ustawowo pozbawiona wszelkich praw publicznych, a co dopiero startować na prezydenta Polski.

Dalej patrzący
wtorek, 4 lutego 2020, 09:42

Pani Kidawa nie jest takim lemingiem, jakby sądzić po jej wypowiedziach, w których zwyczajnie manipuluje i zdradza brak elementarnej matematyki. Po prostu realizuje posłusznie podyktowane polecenia realizacji przekazu z Berlina. Berlin nie kupił F-35, sam będzie miał myśliwiec stealth [jak dobrze pójdzie] za 20 lat, więc Pani Kidawa ma za zadanie deprecjonować zakup F-35 za wszelka cenę. Zwłaszcza politycznie. Gdyby była choć trochę polskim politykiem dbającym, przynajmniej minimalnie o polską rację stanu, powiedziałaby stricte jako polityk [i po konsultacji z doradca wojskowym], np. "uważam, że zamiast F-35 powinniśmy kupić coś innego, ale skoro kupiono, to Polska awansuje w grze statusowej: popatrzcie - my będziemy mieli operacyjne samoloty stealth 5 generacji w 2028, a Niemcy, jak dobrze pójdzie, dopiero w 2040". No, ale takich słów Pani Kidawa za nic nie powie, bo następnego dnia by ją wyrzucili z PO z wilczym biletem na polecenie Merkel.

Franek.
wtorek, 4 lutego 2020, 09:00

PO na swoich mitingach instruktażowych nakazało krytykować wszystko co się rusza w naszym kraju, sabotować i destabilizować nasz kraj wszelkimi dostępnymi środkami łącznie z pomocą z zewnątrz. Czy może dziwić jednogłośna krytyka przedstawicieli tej partii co do zakupu F35. Cokolwiek PIS nie kupi lub nie zrobi i tak atak krytyki z PO nastąpi. A najgorsze jest to , że nie słychać o żadnych konstruktywnych propozycjach tylko 100 % krytyki, ja już mam dość PO a głupi na nich głosowałem.

Andrettoni
wtorek, 4 lutego 2020, 07:38

Pani Kidawa-Błońska aktywnie wypowiada się, że Europa jest dla niej ważniejsza niż Polska. Wypowiedzi takiej osoby w sprawie F-35 sprawiają, że pozbywam się wszelkich wątpliwości. Mogę krytykować ten samolot i sposób jego zakupu, ale okazuje się, że jest on pro Polski. Uważam, że ten samolot jest wyborem geopolitycznym zmierzającym do zachowania niepodległości. Nie wiem czy ta droga doprowadzi nas do celu czy do katastrofy, ale innej drogi nie ma. Jedyne co możemy zrobić to starać się jak najlepiej wykorzystać swój potencjał i umiejętności do realizacji wspólnego celu - niepodległości.

mm
poniedziałek, 3 lutego 2020, 23:08

Pani Kidawo. Nie musi się Pani znać na wszystkim ale doradcy już tak. Potępianie jak leci tylko dlatego, że pis coś tam może zbliżyć do śmieszności. Mamy prawo mieć wątpliwości co do trybu, ceny i kolejności. Chcąc pomniejszyć walor zakupu można było wyrazić te wątpliwości oraz stwierdzić, że potrzeby są dużo większe i należało podjąć decyzję o zakupie dużo większej liczby samolotów oraz zwiększeniu budżetu obronnego bo przecie Hannibal ante portas. Tak by ich znaczenie dla obronności było realne. Nic to Panią by nie kosztowało a powstałby powab Baby z jajami :) Cóż i tak dzięki, że nie rzuciła Pani przelicznikiem przedszkoli za samoloty.

BUBA
wtorek, 4 lutego 2020, 18:29

Albo przelicznikiem na bary mleczne z lat 60sotych

Peptyd
poniedziałek, 3 lutego 2020, 23:01

Ja już jej słuchać nie mogę. Ona tak specjalnie czy to skrajna ignorancja i brak wiedzy?

BUBA
wtorek, 4 lutego 2020, 18:32

I brak szacunku dla NARODU POLSKIEGO poczawszy od tych maluczkich Bo my jestesmy DUMNI z tych F35 ...!!!

Olo
poniedziałek, 3 lutego 2020, 22:54

chyba 87 mln usd. Gdzie korekta tekstu?

Adam
poniedziałek, 3 lutego 2020, 22:32

Pewnie chodziło jej o pełną gotowość do wykonywania misji bojowych a nie o dostawy.

BUBA
wtorek, 4 lutego 2020, 18:33

Bo PO nawet nie orjetuje sie w sytuacji

tut
poniedziałek, 3 lutego 2020, 22:12

Widziałem tą panią na żywo... Wrażenia bezcenne. Warto czasem zobaczyć na żywo wybrańca narodu. Cóż nie będę na nią głosował. Nie sądzę żeby miała cokolwiek do powiedzenia. Nie wspominając o wojsku.

rowi
poniedziałek, 3 lutego 2020, 21:52

tak, to racja - jak Polska jesbroniona w tej chwili...szkoda tylko, ze zaden rzad ani polityk PO tez nic w tym kierunku nie zrobolil, podobno to Klich podjal decyzje o nieprzystepowaniu do programu F35. Zatem prosze Pani, prosze zrewidowac osiagniecia PO i dopiero wtedy ferowac wyroki - przez 8 lat nie potrafiliscie zrobic nic.

Boczek
wtorek, 4 lutego 2020, 13:47

On podjął tę decyzję w czasie ciężkich kryzysów i zupełnie innej atmosferze geopolitycznej. ### Decyzja o nie przystawieniu do 212CD i rozpoczęciu budowy seryjnej OP dla TKMS i przy okazji dla na,s to dziś. Jak to oceniasz?

pati
poniedziałek, 3 lutego 2020, 21:13

Jak dostanie 20% poparcia , to będzie mówić że większość Polaków na nią głosował :))

BUBA
wtorek, 4 lutego 2020, 18:36

Bo PO mysli ze te 20% brakujace do 100

pati
poniedziałek, 3 lutego 2020, 21:11

Nauczycielowi z matematyki tej Pani premia się należy . Brawo Ty.

BUBA
poniedziałek, 3 lutego 2020, 20:34

Jak sie czyta wypowiedzi politykow PO to powstwje pytanie jaki oni reprezentuja poziom intelekualny... I tacy znow chca rzadzic ????

Lach
poniedziałek, 3 lutego 2020, 20:30

Pani Kidawa-Błońska po raz kolejny pokazała, że nie ma bladego pojęcia o czym mówi, wypowiada się na tematy na które nie ma nawet podstawowej wiedzy, tak jak kiedyś pani minister sportu. Widać ten sam doradca jest ciągle na etacie niektórych POlaków.

vipmig
poniedziałek, 3 lutego 2020, 19:20

Samolot może i dobry i pewnościa z biegiem lat kolejne wersje beda coraz lepsze tylko skoro nie potrafimy utrzymać nawet połowy F-16 stanie lotnym to ile bedzie latać F-35.Kilka sztuk na defilade??

Sidematic
poniedziałek, 3 lutego 2020, 18:21

Zakup F-35 to nie jest dbanie o obronność kraju. Dbanie o obronność kraju to rozwój własnego przemysłu obronnego, zakup licencji, finansowanie badań. Na wszystkie te rzeczy brakuje pieniędzy a nie brakuje na nikomu niepotrzebne samoloty przełamania obrony przeciwnika. Wniosek jest jeden. Nie wzmacniamy obronności a szykujemy się do uderzenia. Ja się na to nie piszę.

Q
sobota, 15 lutego 2020, 01:04

Sidematic - nie kompromituj się człowieku... Do jakiego to uderzenia szykujemy się? Proszę o rozwinięcie albo zaprzestanie grillowania :-)

m
wtorek, 4 lutego 2020, 15:08

w międzywojniu też budowali w swoich fabrykach nawet jak widac było zagrożenie jak na talerzu . sorry ale liczy sie silne wojsko jak najszybciej a samolotów to my nigdy nie zbudujemy chyba że an-2 . ten zakup było potrzebny ale musza być kolejne inne żeby było komplet zdolności także ofensywnych bo ruski pies tylko buta czuje na dupie

bolo
wtorek, 4 lutego 2020, 11:50

Pytanie: który z samolotów wielozadaniowym ma lepsze zdolności w zwalczaniu wrogich samolotów - F 16 Block 52+ czy F 35A Block 4 ? Przełamanie obrony przeciwlotniczej to tylko jedna ze zdolności F 35, nie wiadomo dlaczego tak podnoszona przez dyskutantów. F 35 staje się standardowym samolotem NATO i jego eksploatacja będzie długoterminowo łatwiejsza niż eksploatacja F 16 czy innych samolotów gen 4+, bo pod niego będą tworzone wszystkie systemy i procedury.

Sternik
poniedziałek, 3 lutego 2020, 17:24

Matko Jedyna! Jakie to czasy nastały że muszę się zgodzić z niejaką Kidawą-Błońską :-(

Sławomir Brodziński
poniedziałek, 3 lutego 2020, 16:49

Szanowna Pani. Cena tego samolotu jest w a nie zł. Trochę uwagi...

razdwatri
poniedziałek, 3 lutego 2020, 15:53

Oczywiście mija się z prawdą jeśli chodzi o termin dostarczenia F-35 . Natomiast prawdą jest , że na obecną chwilę nie mamy obrony przeciwrakietowej i nowoczesnej przeciwlotniczej a także wiele innego uzbrojenia . Braki są gigantyczne i jest to także zasługa rządów formacji politycznej pani Kidawy- Błońskiej .

maniek
wtorek, 4 lutego 2020, 12:21

Zgoda ale to ich rząd doprowadził do końca Kraby ,Raki ,przygotował częściowo umowę pod Patrioty( której Antek nie chciał) "zrealizował"do końca Gawrona.Wymień oprócz drogich zabawek F-35 choć jedną którą zrealizował PIS.

pga
poniedziałek, 3 lutego 2020, 15:22

Można mieć zastrzeżenia do zakupu F35, można o tym dyskutować, ale - litości - nie z panią Kidawą-Błońską! BTW - ciekaw jestem, jakież to inne zakupy na rzecz obronności - w przeciwieństwie do F35 - zwiększyły w przeszłości POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA tej pani. Albo odwrotnie - czy uziemienie Migów 29 i praktycznie zerowa wartość bojowa Su 22 poczucie bezpieczeństwa tej pani zmniejszają.

józwa
wtorek, 4 lutego 2020, 13:48

a kto wg ciebie wzmocnił WP w ostatnich latach? - proponuję przestać odmawiania zdrowasiek 5 x dziennie w intencji armii

khjkjhkhjkj
poniedziałek, 3 lutego 2020, 15:00

Jakie 15 lat? Pierwsze dostawy będą za 4 lata, ostatnie za 10 lat. Jak byśmy ich dziś nie kupili, to wtedy byłyby za 15 lat. PO, jak zwykle ściemnia, i jak zwykle strzela sobie w kolano.Od kandydatki na Prezydenta RP chyba jednak trzeba wymagać, żeby potrafiła odjąć 2024-2020.

Kot
poniedziałek, 3 lutego 2020, 19:03

Jak się doda 10+414 czyli prawie 15. Ta Pani ma rację.

poniedziałek, 3 lutego 2020, 18:02

Zgadzam się. Służyłem w Powidzu i tam już są F-35 jako samoloty szkoleniowe. Od 2 lat piloci uczą się tam.

czytelnik D24
poniedziałek, 3 lutego 2020, 14:57

Domniemuję że Pani Kidawa-Błońska powiedziałaby to samo przy każdym zakupie broni bo dzisiaj nikt nie dostarcza natychmiast tylko trzeba czekać na realizację zamówienia latami. Na półkach gotowy do wzięcia to leży złom, a leży tam tylko dlatego że jest złomem i nikt go nie chce kupić.

BUBA
poniedziałek, 3 lutego 2020, 20:32

I za ten zlom ktory jest w WP trzeba PO porzadnie podziekowac .. ale halllllo

dx
poniedziałek, 3 lutego 2020, 19:27

Brawo

Jarek
poniedziałek, 3 lutego 2020, 16:51

Tak Pani Kidawa i spółka, odłożyła by ten zakup na następne 10 - 20 lat... a może dłużej. I wtedy przez ten okres wzrósł by poziom bezpieczeństwa szczególnie w mediach wspierających opozycję - bo sentencją poprzednich rządów są dwie rzeczy - "Pieniendzy" nie ma i nie będzie... - o to się postarają jak dorwą się do władzy - po co nam Polskie lotnictwo jak jest Luftwafe?.

Mike
wtorek, 4 lutego 2020, 11:36

10/10

Mario
poniedziałek, 3 lutego 2020, 14:55

F-35 to bardzo dobry, przyszłościowy wybór. Wejdą operacyjnie do akcji za 10 lat i będą strzegły polskiego nieba przez co najmniej 30 lat.

Sidematic
poniedziałek, 3 lutego 2020, 17:45

Mario, ty naprawdę wierzysz w to co piszesz czy ci płacą?

hekslord
wtorek, 4 lutego 2020, 13:34

Oczywiście, że to bardzo dobry wybór, potrzebujemy najnowocześniejszego sprzętu. Nie umniejszam jednak tutaj roli sprawnej opl i większej liczby Jastrzębi - to konieczność. Co do okresu użytkowania F-35 to min 40 lat.

Ustawiator
poniedziałek, 3 lutego 2020, 14:40

Wyraźnie widać ze nawet PO Ją opuściło

jancenty
poniedziałek, 3 lutego 2020, 14:37

Jutro będzie wypowiedz pana Zenka który układa skrzynki na zapleczu marketu.

jancenty
poniedziałek, 3 lutego 2020, 14:36

Jutro będzie wypowiedz pana Zenka który układa skrzynki na zapleczu marketu.

hijaks
poniedziałek, 3 lutego 2020, 14:30

Czy komentarz pani Kidawy Błońskiej było dczytany z promptera bo widzę nad wyraz niesamodzielny sposób myślenia przebijający przez treść wypowiedzi?

Fred
poniedziałek, 3 lutego 2020, 14:10

Pani Kidawo-Błońska, ma Pani rację, kupujemy samoloty, a brak nam podstawowej sprawy czyli obrony przeciwlotniczej!

Pr
poniedziałek, 3 lutego 2020, 21:57

Gdybysmy wprzod ogarneli obrone, to bys jeczal, ze nie ma czego bronic, bo nie ma samolotow... Zgroza...

Fredek wyluzuj
poniedziałek, 3 lutego 2020, 19:09

Pani Kidawa-Błońska zostanie prezydentem potem PO wygra wybory do Sejmu i kontrakt zostanie anulowany , zamiast F-35 zostaną zakupione w atrakcyjnej cenie 32 sztuki drzwi do stodół , bo jak już dawno temu oznajmił Pan Prezydent Komorowski gdy był jeszcze szefem MON polski lotnik poleci i na drzwiach od stodoły , no i wtedy wszyscy poczujemy sie bezpiecznej

Max
poniedziałek, 3 lutego 2020, 14:10

Czasami lepiej nie mówić nic, niż rozwiać wszelkie wątpliwości. Idąc tym tokiem myślenia, to ekipa tej pani jak żadna inna przyczyniła się do zapewnienia bezpieczeństwa. Po prostu nie zrobili nic istotnego.

Wojciech B
poniedziałek, 3 lutego 2020, 18:11

Ja tam ani za tą ani za tamtą ekipą nie jestem ale uważam że ten zakup był nam potrzebny jak ślepemu lornetka. Wojsko buduje się od dołu a nie od wisienki na torcie. Najpierw zdolności przemysłu, potem obrona przeciwlotnicza, przeciwrakietowa, przeciwpancerna a dopiero kiedy to będzie zrobione to kupujemy sobie zabawki. W odwrotnej kolejności robią tylko mało rozgarnięci.

jumbo
poniedziałek, 3 lutego 2020, 14:03

Szanowna redakcjo. W jakim celu zamieszczają państwo wypowiedzi osób, które nie mają bladego pojęcia o obronności i bezpieczeństwie państwa? Pani, wypowiadając swoje słowa, ewidentnie udowadnia, że mam rację.

Gregor
poniedziałek, 3 lutego 2020, 22:49

Gdyż istnieje realne niebezpieczeństwo że ta pani może zostać zwiesznikiem sil zbrojnych

kubafet
poniedziałek, 3 lutego 2020, 20:03

Zgadzam się, prosimy o odpowiedź

JSM
poniedziałek, 3 lutego 2020, 18:12

Ty zamieszczając swój wpis udowadniasz, że też nie masz bladego pojęcia o obronności.

kichawa końska
poniedziałek, 3 lutego 2020, 13:59

Małgorzata Kidawa-Błońska nie może zaliczyć początku prezydenckiej kampanii wyborczej do udanych. Niemal każdy publiczny występ kończy się dla niej wpadką i licznymi kpinami internautów. Eksperci zastanawiają się, czy i w jakim stopniu przy takiej polaryzacji politycznych nastrojów przełoży się to dla niej na spadek poparcia.

ccc
poniedziałek, 3 lutego 2020, 13:57

Małgorzata Prompter Kidawa jest wymarzoną rywalką prezydenta Andrzeja Dudy! Już teraz zdecydowanie przegrywa kandydatka skorumpowanej KO. Przez KO...

Sternik
poniedziałek, 3 lutego 2020, 18:15

Osobiście obojgu życzę porażki już pierwszej rundzie. Żadne z tych dwojga nie jest godne bycia Prezydentem Polski. Oboje są pionkami w rękach obcych.

hanys
poniedziałek, 3 lutego 2020, 13:56

Pani Kidawa-Błońska ekspert od bezpieczeństwa, i po co bije pianę , co do wojska nasi politycy powinni być ponad......a nie opowiadać pierdoły , wszyscy wiemy że trzeba poczekać w kolejce to nie piekarnia, bo tam też trzeba poczekać aż chleb wystygnie.

pomyśl nad odpowiedzią
poniedziałek, 3 lutego 2020, 16:16

32 szt. F-35 nawet przy idealnym serwisowaniu nie zapewnią więcej niż 2-4 szt. maszyn non stop w powietrzu. 2-4 myśliwce i to ze znikomym zapasem rakiet twoim zdaniem mają zdolność odstraszania Rosjan i gwarantowania Polsce bezpieczeństwa? To 4-8 AIM-120 o podobno jednocyfrowej skuteczności przeciw maszynom z WRE. Nie powstrzyma to ew. rosyjskich nalotów, nawet zakładając, że jakimś cudem przetrwają hangary i pasy dla F-35. Co innego, gdyby za tą kasę zorganizować warstwową i sieciocentryczną naziemną opl - takie coś każe się zastanowić każdemu przeciwnikowi. Podobnie gdyby za tą kasę kupić pociski średniego zasięgu - to miałoby prawdziwy efekt odstraszania.

Tytus
wtorek, 4 lutego 2020, 13:36

Saddam W 1991r ponoć miał nowoczesna opl i dziadowskie samoloty. Jak na tym wyszedł? Opl padła w pierwszych godzinach konfliktu, a ślepe samoloty pouciekały lub zostały zestrzelone. Co ty na to?

wszystko w temacie !
poniedziałek, 3 lutego 2020, 13:56

– W tej chwili z tego co widzę raczej, nie ma takich możliwości, żeby Platforma Obywatelska zrezygnowała z własnej kandydatki, co szczerze mówiąc nam nie przeszkadza. Po tym co mówi pani marszałek, im więcej mówi, tym lepiej – ocenił Sobolewski w „Sygnałach dnia” radiowej Jedynki.

WH
poniedziałek, 3 lutego 2020, 13:56

Ta Pani myli chyba rok dostawy z rodzajem myśliwca

Rz
poniedziałek, 3 lutego 2020, 17:05

:D 10/10

Michał
poniedziałek, 3 lutego 2020, 13:47

W jakim systemie liczbowym pomiędzy 2020 a 2024 lub 2030 jest piętnaście lat?

:D
poniedziałek, 3 lutego 2020, 17:06

Systemie PO. Oni tak samo budżety liczyli. Widać po efektach.

WOTciak
poniedziałek, 3 lutego 2020, 13:47

cóż nie jestem zwolennikiem PiS i nigdy nie oddam na nich głosu lecz Pani Kidawa zanim coś powie mogła by choć troszkę uderzyć się we własne piersi , można przyczepić się do wielu nietrafionych zakupów (za drogo, bez głowy, po co to a nie inne) lecz te zakupy są ,jakie są takie są ale są ,plany mniej lub więcej chybione i odsuwane w czasie też są, PO może się tego tylko uczyć, a szkoda bo wolałbym by to właśnie oni lepiej dbali o obronność Naszego kraju niż obecnie rządząca ekipa

mick8791
wtorek, 4 lutego 2020, 04:35

No i facet dbali! Krab, Kryl, Rak, Langusta, Pilica, Poprad, Borsuk, ZSSW-30, Kormoran II, MSBS/Grot, ciężarówki Jelcz, M-346 Master (Bielik), decyzja o zakupie Wisły, zakup Leopardów i plan ich modernizacji, restrukturyzacja HSW ( + włączenie do niej Jelcz Komponenty), decyzja o stworzeniu PGZ (równoznaczna z rozwaleniem całego pato układu wokół zasyfionego związkami zawodowymi BUMARU). Caracale, Orka, Miecznik, Czapla - programy uwalone na "dzień dobry" przez Antoniego. To co wcześniej wymieniłem to programy badawczo rozwojowe zapoczątkowane przez poprzednie rządy. To, że teraz rząd PiS je zamawia i za nie płaci wynika tylko z tego, że zakończyły się prace BiR, próby zakładowe, poligonowe i państwowe. I tyle! Ale za to PiS potrafi z gracją z budżetu MON zapłacić (z naruszeniem prawa) za samoloty dla VIP, ławeczki, wspierać LPR, MSWiA, budowę dróg, harcerzy pt WOT, kupować bez przetargu homeopatyczne ilości sprzętu od "ziomali" (Świdnik, Mielec), HIMARS z półki, wydać 4,6 mld USD na F-35 bez jakiekolwiek analizy przydatności/koszt - efekt (np Finlandia jest właśnie w trakcie testów 5 modeli samolotów, które startują w przetargu, każdy będzie testowany przez 7 dni żeby ich siły zbrojne mogły się przekonać o ich przydatności). A teraz... podaj mi proszę listę prac badawczo - rozwojowych zapoczątkowanych przez obecny MON... To tak dla spokojności żebyśmy wszyscy mieli pewność, że jak się zakończy obecny cykl zakupów z polskiego przemysłu, będziemy mieli na tacy kolejne rozwiązania... UPS nie podasz, bo PiS nie robi w tej materii NIC!

Xorer
poniedziałek, 3 lutego 2020, 13:42

Ta Pani miała by być naczelnym zwierzchnikiem Sił Zbrojnych? Nie żartujmy.

Ai
poniedziałek, 3 lutego 2020, 13:33

Kochana Pani Kidawa proszę spytać się premierów z PO czemu przez 8 lat nie kupili smolotów. Przez 8 lat cała Polska czuła się niebezpiecznie. Przylecą za 5 lat a nie 15

Boczek
wtorek, 4 lutego 2020, 13:54

Bo spłacali i spłacili 64 F-16? Dlaczego teraz nikt nie kupi OP i nawodnych, choć propozycje leżą na stole?

Bartek
poniedziałek, 3 lutego 2020, 13:32

Powiem szczerze , ta kobiecina powinna jak najczęściej wypowiadać się na różne tematy. Poziom zaorania level hard. Oby więcej takich wypowiedzi w czasie kampanii :)

Railman
poniedziałek, 3 lutego 2020, 13:23

Oczywiście lepsze były by samoloty "bez głowy" kupowane dla SG przez jej partyjną koleżankę.

kam
poniedziałek, 3 lutego 2020, 15:32

tak pamiętam to i ministra mówiącego do lampki , oraz słynny zakup tablic Mendelejewa dla wojska tak się dbało o bezpieczeństwo Polski , nie to co teraz :)

Tweets Defence24