Katar rozszerzy zakup F-15QA?

1 lipca 2020, 14:39
F-15QA
Fot. MOD Qatar

W internecie pojawiły się plotki o rozszerzeniu katarskiej umowy na zakup wielozadaniowych samolotów bojowych Boeing F‑15QA Advanced Eagle z 36 do 48 sztuk. Informacje te miały być potwierdzone przez najnowsze komunikaty Departamentu Obrony USA.

Jak zauważa redakcja "Janes" od końca maja 2020 roku amerykański Departament Obrony wydał co najmniej trzy oficjalne komunikaty, w których wspomniano o zakupie przez Katar 48 myśliwców F-15QA. Pierwszym komunikatem, donoszącym o zwiększonej liczbie samolotów, była informacja z 23 maja br. o podpisaniu umowy z firmami mającymi rozbudować bazę lotniczą Al Udeid w Katarze, gdzie mają stacjonować F-15QA. Początkowo uważano, że rozbieżność w liczbach mogła wynikać z błędu, jednak redakcja "Janes" dotarła do kolejnych dwóch komunikatów potwierdzających nową liczbę - 48 samolotów. 

Dla przypomnienia kontrakt na pozyskanie dla Kataru 36 sztuk F-15QA został podpisany w czerwcu 2017 roku. Jednakże, zgoda Departamentu Stanu na FMS została wydana jeszcze w listopadzie 2016 roku. Zakładano wtedy przekazanie nawet 72 maszyn, za maksymalną sumę 21,2 mld USD. Oznacza to, że zwiększenie zamówienia byłoby zgodne z nadal obowiązującymi zezwoleniami Kongresu na sprzedaż samolotów do Kataru.

Budowany dla Kataru F-15QA (Qatar Advanded) to, jak dotychczas najdoskonalsza, wersja słynnego myśliwca F-15E Strike Eagle, bazująca na najlepszym dotąd, stworzonym dla Saudyjczyków, F-15SA (Saudi Advanced). W porównaniu z nim, maszyna katarska otrzymała m.in. dwa dodatkowe podskrzydłowe punkty podwieszenia na uzbrojenie (11 zamiast dziewięciu), dwa duże (10x19 cali) wyświetlacze wielofunkcyjne w kabinie, radar AN/APG-82(V)1, z aktywnie elektronicznie skanowanym szykiem antenowym (AESA), jak i system nahełmowy JHMCS dla pilota i operatora uzbrojenia.

Zagrożony przez swoich sąsiadów Katar dokonał w ostatnich latach ogromnych zakupów uzbrojenia w tym samolotów bojowych: 36 Rafale, 24 Eurofighter Typhoon i właśnie F-15QA.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 151
Reklama
Ryszard 56
piątek, 3 lipca 2020, 01:52

I to są samoloty dla Nas 100 sztuk plus 100 F-18 Growler do walki elektronicznej bo takich nie mamy A są bardzo potrzebne plus 48 najnowszych F-16 plus F-35 i A-10

w
czwartek, 2 lipca 2020, 10:00

przydałoby nam sie 100 szt tego samolotu. PILNIE

Derwisz
środa, 1 lipca 2020, 19:24

Szyicki Katar nie jest zagrożony PRZEZ Arabie Saudyjska Ponieważ nie jest agresywny

Marcin
środa, 1 lipca 2020, 18:39

Dziwne że cud F-35 ich nie interesuje ?

Davien
środa, 1 lipca 2020, 20:07

interesuje, ale go nie dostana, podobnie jak żadne kraje arabskie jakbys nei zauwazył.

y
środa, 1 lipca 2020, 19:54

Za długo trzeba czekać w kolejce. A i zgody na zakup mogą nie dostać. Ale jak widać żaden Suchoj ich też nie interesuje.

kierowca bombowca
środa, 1 lipca 2020, 19:45

Nie interesuje, bo nie dostali zgody na zakup.

najszybszy rosyjski zegarek
środa, 1 lipca 2020, 17:53

"F‑15QA Advanced Eagle" - Olgino się załamie. Podejrzewam zaraz atak na autora artykułu który rzekomo zmyślił sobie F-15 AE.

Zegarek Montana z melodyjkami.
czwartek, 2 lipca 2020, 09:18

Ty to u siebie na farmie nosisz przydomek "Agent 007". 0 - zero wiedzy, 0 - zero przyzwoistosci, 7 - iloraz inteligencji.

najszybszy rosyjski zegarek
czwartek, 2 lipca 2020, 21:21

Agent 007 to Anglik więc jak zwykle popisałeś się swoją ciemnotą :)

Zegarek Montana z melodyjkami.
piątek, 3 lipca 2020, 03:02

Ten filmowy 007 to postac fikcyjna, wiesz o tym? A ty masz taki przydomek w pracy.

najszybszy rosyjski zegarek
piątek, 3 lipca 2020, 17:45

Nie zmienia to faktu że to był Anglik fircyku :)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 03:24

No widzisz jak sie myslisz. Postac fikcyjna, James Bond urodzil sie w szkocji. Wiec jest Szkotem. A Szkocja wchodzi w sklad Krolestwa Wielkiej Brytanii i Irlandi Polnocnej, to mozna powiedziec, ze postac fikcyjna, James Bond, byl Brytyjczykiem. Szach mat!!!

najszybszy rosyjski zegarek
sobota, 4 lipca 2020, 14:54

Jakie to ma znaczenie? Przecież niczego nie udowadniasz tym wodolejstwem po za tym że jesteś zwykłym kabotynem.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 15:46

Ano takie, że udowadniam tobie jak mało wiesz. I ja wcale nie zamierzam wzbudzić żadnego zainteresowania, to ty pierwszy napisałeś, cytuje twój komentarz, który pojawił się jako jeden z pierwszych pod powyższym artykułem, "F‑15QA Advanced Eagle" - Olgino się załamie. Podejrzewam zaraz atak na autora artykułu który rzekomo zmyślił sobie F-15 AE". Udowodniłem ci, że żaden F-15AE nie istnieje, mądrzyłeś się o Bondzie, a nawet nie wiesz że był Szkotem (mowa oczywiście o postaci fikcyjnej). Zasypałem ciebie i dejvidka cytatami wypowiedzi, podałem źródła na które się powołuje, a od was usłyszeć można tylko obelgi w stylu "typowy chamski trollik" - tood ciebie, albo "zwykły nedzny troll" - dejvidek. No ale koniec końcem i tak wyszło na moje, bo okazuje się, że jednak nikt nie eksploatuje F-15AE bo takie coś nie istnieje, okazało się, że dejvidek pisał o łopatkach turbin widzianych od strony wlotu powietrza, no i już po raz kolejny zacytowałem fragment wypowiedzi o słynnych już AIM-120 z 1973 roku dejvidka. Brawo ja!!!

najszybszy rosyjski zegarek
sobota, 4 lipca 2020, 20:25

Niczego nie udowodniłeś kabotynie. Pogadaj sobie do lustra to ci przytaknie, aczkolwiek może nie wytrzymać i pęknąć przy twoim uporze maniaka.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku i lopatek turbin widzianych od strony wlotu powietrza w silniku odrzutowym.
niedziela, 5 lipca 2020, 03:04

Udowdnilem, i tu cie boli. Ty bys cos lepiej poopowiadal ciekawego, bo w sumie artykul jest o samolotach, bo jak narazie to tylko nieudolnie tutaj trollujesz.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 05:42

Najmito, F-15AE to nie wymysl Autora powyzszego artykulu, tylko wymysl dejvidka. Koniec i kropka. Jakbys sie pofatygowal i chociaz raz przeczytal powyzszy artykul, to bys zauwazyl, ze ani razu nie uzyto tam terminu "F-15AE". Zreszta po co ja sie wysilam, zeby tobie cokolwiek tlumaczyc. Ciebie przeciez nie interesuje lotnictwo, ty tylko zwyczajnie przyszedles tutaj sobie potrolowac, bo nic merytorycznego w twoich wypocinach sie nie uswiadczy. Ale jak wiedzy brak, to zostaje tylko ta sama spiewko, belkot "Olgino". Szach mat!!!

Davien
czwartek, 2 lipca 2020, 12:17

A ten dalej próbuje zakłamywac fakty:)) Ale co sie dziwić ze ruski troll dostał ataku paniki jak jego kłamstwa sie rozsypały w pył:)) I tak F-15AE istnieje co nawet napisano w tym artykule a twój płacz i hejt nic nie zmieni:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 12:49

Nigdzie nie napisano F-15AE, tylko F-15QA. Zacytuj gdzie w artykule jest napisane F-15AE. Czas start.

Davien
czwartek, 2 lipca 2020, 15:02

"Boeing F‑15QA Advanced Eagle z 36 do 48 sztuk." Wystarczy czy dalej udajesz....

Fan dejvidka eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 16:00

No ale gdzie jest te F-15AE? Rozumiesz o co cię pytam? Bo mi się wydaje że nie.

Fan dejvidka eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 15:59

No ale gdzie jest te F-15AE? Rozumiesz o co cię pytam? Bo mi się wydaje że nie.

najszybszy rosyjski zegarek
czwartek, 2 lipca 2020, 13:55

Termin "Advanced Eagle" skracamy i piszemy AE. Czas stop. Ile jeszcze razy trzeba ci to tłumaczyć?

czwartek, 2 lipca 2020, 15:18

No i widzisz, twój post, gdzie nazwałeś kogoś "głąbem" został usunięty. Ale tak to jest, jak nie masz wiedzy, to jedyną szansą żeby zaistnieć to tylko obrazić innych. Tak właśnie kończą trolle. Szach mat!!!

najszybszy rosyjski zegarek
czwartek, 2 lipca 2020, 19:13

Po za tym piszesz NIE NA TEMAT. Szach i mat!!!

najszybszy rosyjski zegarek
czwartek, 2 lipca 2020, 19:10

Czy zdajesz sobie sprawę ile twoich postów zostało usuniętych? :)

piątek, 3 lipca 2020, 03:03

No ile?

najszybszy rosyjski zegarek
piątek, 3 lipca 2020, 11:45

Dużo :)

piątek, 3 lipca 2020, 13:23

nie

czwartek, 2 lipca 2020, 15:08

Tak tłumaczyć to ty może dzieciom w przedszkolu, albo davienkowi.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 14:37

No ale niestety nie tak dziala nadawanie nazw samolotom bojowym w USAF. No ale skad ty to mozesz wiedziec?

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 14:37

No ale niestety nie tak dziala nadawanie nazw samolotom bojowym w USAF. No ale skad ty to mozesz wiedziec?

Zegarek Montana z melodyjkami.
czwartek, 2 lipca 2020, 14:10

To wedlug ciebie agencie 007 to moze jest F-15 QAAE? Podazajac twoja "logika".

najszybszy rosyjski zegarek
czwartek, 2 lipca 2020, 16:53

F-15QA AE? Wiesz co to są skróty? Masz aż tak bardzo zabetonowany czerep czy tylko czepiasz się na złość?

Zegarek Montana z melodyjkami.
piątek, 3 lipca 2020, 03:03

To gdzie ten skrot F-15QA AE zostal uzyty? Widzisz go w powyzszym artykule?

najszybszy rosyjski zegarek
piątek, 3 lipca 2020, 11:46

Nie został użyty. Davien i ja piszemy w skrócie F-15 AE. Normalni ludzie wiedzą o co chodzi.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 14:35

Wy sobie mozeci pisac co chcecie, nikogo to nie interesuje. Ale dobrze, ze w koncu zrozumieliscie, ze zaden F-15AE nie istnieje. Zawsze cos.

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:09

Widzisz trollu ale mimo twoich kłamstw F-15AE istnieje co ci wielokrotnie udowodniłem:) Szach mat najmito:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 11:33

dejvidku, koncern Boeing na swojej stronie wyraznie pisze, ze modernizacje F-15E, takie jak F-15QA/SA nazywane sa Advanced F-15. Nie krec juz bo idzie ci coraz gorzej. To jeszcze raz, ktore sily powietrzne uzytkuja samolot oznaczony F-15AE. Aha, napisz do Boeinga zeby napisali na swojej stronie tak jak ty chcesz, bo ty sobie tak wymysliles i bardziej ci sie podoba niz oficjalna nazwa "Advanced F-15".

najszybszy rosyjski zegarek
piątek, 3 lipca 2020, 17:46

Spam naprawdę nie sprawi że ktoś ci przyzna rację :)

sobota, 4 lipca 2020, 11:34

Twoj spam agencie 007?

najszybszy rosyjski zegarek
sobota, 4 lipca 2020, 14:55

Może swoje komentarze to zobaczysz spam.

sobota, 4 lipca 2020, 15:33

Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 14:35

Normalni ludzie to wiedza, ze zaden kraj nie uzytkuje F-15AE, bo taka maszyna nie istnieje.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 14:15

Wy sobie mozeci pisac co chcecie, nikogo to nie interesuje. Ale dobrze, ze w koncu zrozumieliscie, ze zaden F-15AE nie istnieje. Zawsze cos.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 14:15

Wy sobie mozeci pisac co chcecie, nikogo to nie interesuje. Ale dobrze, ze w koncu zrozumieliscie, ze zaden F-15AE nie istnieje. Zawsze cos.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 02:56

Tak bardzo ujadasz zegarku, ale dalej nie potrafisz wskazac ktore sily powitrzne uzytkuja F-15AE. Szach mat!!!

najszybszy rosyjski zegarek
piątek, 3 lipca 2020, 11:48

Ile razy jeszcze trzeba ci tłumaczyć że my piszemy sobie skrótem w ten sposób?

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 14:14

Ale wy sobie mozecie pisac co chcecie, mowa o oznaczeniach wojskowych. Zadna armia nie eksploatuje F-15AE bo F-15AE nie istnieje. Nawet producent nie uzywa takiej nazwy. Co teraz wymyslicie. Mozemy sie tak bawic w nieskonczonosc.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 14:10

Ty to sobie mozesz tlumaczyc. Dzieciom w przedszkolu. Doucz sie jak sie oznacza sprzet w wojsku.

najszybszy rosyjski zegarek
piątek, 3 lipca 2020, 11:48

Nikt z nas nigdy i nigdzie nie pisał że to oznaczenie wojskowe.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 16:15

Jakich "was"? Jesteście członkami jakiejś organizacji?

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 15:52

Bo zapomniałeś że to oznaczenie wasze, wymyślone.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 12:48

Nigdzie nie napisano F-15AE, tylko F-15QA. Zacytuj gdzie w artykule jest napisane F-15AE. Czas start.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 04:37

Nawet trollowanie marnie ci idzie. To zacytuj, gdzie w powyzszym artykule uzyty jest termin "F-15AE". Czas start!!! Na odpowiedz masz czas do konca tej dekady.

Davien
czwartek, 2 lipca 2020, 12:18

"Boeing F‑15QA Advanced Eagle z 36 do 48 sztuk" Wystarczy ruski najmito czy dalej bedizesz kłamał.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 14:06

Ty nawet czytac po polsku ze zrozumieniem nie porafisz dejvidku, ekspercie od AIM-120 z 1973 roku. Ja chce zebys mi zacytowal gdzie jest napisane w powyzszym artykule "F-15AE", ty cytujesz "F-15QA" i wmawiasz ze to jest F-15AE. Tego jeszcze nie grali.

stop ciemnocie ze wschodu
czwartek, 2 lipca 2020, 17:11

F-15AE pisze umownie jako skrót "F-15 Advanced Eagle". Każdy to rozumie oprócz ciebie kurzy mozdzku.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 03:13

Piszecie chlopcy (albo jeden chlopiec) pod kilkoma nickami? Stosujecie typowia taktyke trolli, czyli probujecie osmieszyc i zdyskredytowac oponenta piszac chociazby "ruska ciemnota". Ale i tak nie zakrzyczycie faktu, ze zaden F-15AE nie istnieje. Potrafisz przedstawic dowody na istnienie F-15AE, jak chociazby informacje, ktore sily powietrzne uzytkoja samolot oznaczony oficjalnie przez producenta "F-15AE"?

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 03:06

No ale gdzie sie tak pisze, "F-15AE", zacytuj chociaz raz, tylko nie cytuj komentarzy dejvidka bo to brednie. Jezeli juz, to producent samolotu, koncern Boeing pisze "F-15QA Advanced F-15". Boeing nigdy nie uzyl terminu "Advanced Eagle". Dociera?

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 02:56

Nawet jak napiszesz to samo ze stu nickow, nie zakrzyczysz tym faktu, ze zaden F-15AE nie istnieje.

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:15

istnieje, istnieje trollu ale jak ty nawet nei odróznasz F-15C od F-15E to skad masz wiedziec o czyms takim jak nazwa odmiany dla konkretnego panstwa:) Bo widzisz, te wszystkie F-15SA/QA/IA to po prostu F-15E zmodernizowany do standardu F-15Advanced Eagle (AE)

stop ciemnocie ze wschodu
piątek, 3 lipca 2020, 11:50

Nie muszę nic zakrzykiwać bo ja niczego nie pisze o oznaczeniach wojskowych.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 14:37

Lepiej sie postaraj. Mowa o samolocie wojskowym F-15QA, o tym jest artykul. A wy twierdzicie ze istnieje F-15AE, no ale o takiej maszynie to nawet Boeing nie slyszal.

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:12

Ile można, ale ostatni raz ci to tłumacze trollu: F-15AE czyli Advanced Eagle to modernizacja F-15E Strike Eagle a F-15 Quatar Advanced czyli F-15QA( wow jednak sa skróty ) to nazwa F-15AE dla Kataru. teraz zrozumiałes trollu czy dalej kłamiesz jak zwykle.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 03:18

dejvidku, nie, nie i jeszcze raz nie. F-15QA to mozyfikacja F-15E, zwana przze producenta Advanced F-15. Juz zmieniles wersje? Bo wczesniej pisales ze twoje zmyslone F-15AE sa na sluzbie w USAF.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 14:36

Wy sobie mozeci pisac co chcecie, nikogo to nie interesuje. Ale dobrze, ze w koncu zrozumieliscie, ze zaden F-15AE nie istnieje. Zawsze cos.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 14:11

Artykul o samolocie wojskowym, przedstawilem ci jakie sa oznaczenia producenta, to o co chodzi? Czyli jak nie ma oznaczenia wojskowego to znaczy ze taka maszyna, o takim oznaczeniu nie istnieje. No i widzisz jak gladko poszlo.

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:13

F-15QA to nazwa zmodernizowanego do standardu F-15AE samolotu F-15E dla Kataru:) Ni i widziewsz jaka wpadka trollu:)

Czy ty jestes inteligentny inaczej?
sobota, 4 lipca 2020, 07:00

Doprawdy pokretne sa twoje tlumaczenia... One sa chyba dla takich jak ty, inteligentnych inaczej...

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 14:11

Artykul o samolocie wojskowym, przedstawilem ci jakie sa oznaczenia producenta, to o co chodzi? Czyli jak nie ma oznaczenia wojskowego to znaczy ze taka maszyna, o takim oznaczeniu nie istnieje. No i widzisz jak gladko poszlo.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 12:52

Jest napisane F-15QA a nie F-15AE. Koniec kropka. I na nic zda sie zaklinanie rzeczywistosci.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 12:47

Nie wystarczy dejvidku. Advanced 15, tak to okresla Boeing na swojej stronie. Koniec kropka.

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 03:38

A co mnie obchodza twoje brednie nędzny ruski trollu. udowodniłem ci ze kłameisz wiec skończ skamleć:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 12:50

Coraz smielej sobie poczynasz z wyzwiskami. Czyli bezsilnosc siega zenitu. Pod artykulem o Super-Suchoju udowodnilem ci, ze pisales brednie o lopatkach turbin widzianych od strony wlotu powietrza. Teraz to dopiero nie bedziesz spal po nocach. Jestes dla mnie za cienki dejvidku i nie masz ze mna szans.

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:17

Doprawdy?? Bo udowodniłes jedynie ze masz zerowa wiedzę jak nawet nie wiesz najmito jak jest zbudowany silnik dwuprzepływowy:)) Tu tez poległes na całej linii:) Echmasz stanowczo kiepski dzien i jak widać rubelków neit ze tak sobie posty klonujesz:))

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 03:16

Ty "wiesz", co udowodnilem ci cytatami powyzej. dejvidku, zrozum, udowodnilem ci cytatami ze masz zerowa wiedze, cytaty twoich wypowiedzi o "lopatach turbin widziany od strony wlotu powietrza sa powyzej".

najszybszy rosyjski zegarek
sobota, 4 lipca 2020, 17:34

Jeśli chodzi o wiedzę to mimo swoich wpadek i tak jest przy tobie bogiem więc do kogo ty startujesz :) Wiesz jak to wygląda? Czepiasz jak taki śmierdzący menel na ulicy i choćby nie wiem co robił to się nie odczepisz - jedynie to udowodniłeś.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku i lopatek turbin widzianych od strony wlotu powietrza w silniku odrzutowym.
niedziela, 5 lipca 2020, 03:01

Ja to sie ciesze ze nie mam takiej wiedzy jak dejvidek. Bo to jest wiedza jedyna w swoim rodzaju. Przeciez gdyby nie dejvidek, nikt by nie wiedzial, ze F-4 Luftwaffe uzbrojone byly w pociski AIM-120 w 1973 roku, nikt by nie wiedzial, ze procesory z pocisku AIM-120A mozna kupic w kazdym w sklepie z gazetami w Rosji, gdyby nie dejvidek, nikt by nie wiedzial, ze lopatki turbiny w silniku odrzutowym widziane sa od strony wlotu powietrza, a turbina jest to ostatni element przed komora spalania, nikt by nie wiedzial, ze silniki odrzutowe jednoprzeplywowe byly juz w 1910 roku, nikt by nie wiedzial , ze w Polsce bylo referendum o przystapieniu Polski do NATO, nikt by nie wiedzial, ze Rosjanie pozamykali Indian Ameryki Polnocnej w rezerwatach, gdyby nie dejvidek, nikt by nie wiedzial, ze konwencja o cywilnym ruchu lotniczym, zwana takze konwencja Chicagowska ma zastosowanie wzgledem samolotow wojskowych, nikt nie wiedzial by o istnieniu takiego urzadzenia, jak kociol opalany oparami benzyny. To cala "wiedze" zawdzieczamy dejvidkowi, forumowemu omnibusowi, ktory ma taka wiedza, jakby pilotowal wszystkie samoloty bojowe na swiecie, dowodzil okretami wojennymi wszystkich klas i byl operatorem najnowszych systemow OPL.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 12:43

To twierdzisz ze Boeing bredzi, ekspercie od AIM-120 z 1973 roku i lopatek turbin widzianych od strony wlotu powietrza?

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 11:42

davienku, nie dosc, ze udowodnilem ci, ze zaden F-15AE nie istnieje, udowodnilem ci, ze pisales o AIM-120 przenoszonych przez F-4F Luftwaffe w 1973 roku, to teraz udowadniam ci, ze pisales bajki o "lopatkach turbin widzianych od wlotu powietrza. Mam cie dejvidku. Chciales dowodu to masz. Wart bylo poswiecic troche czasu.Portal Defence 24, artykul pod tytulem „Su-57 na eksport. Debiut na Paris Air Show 2019?”, z dnia 6 marca 2019 roku. Davien, piątek, 8 marca 2019, 12:06 „Panie bania wania: to zaczynamy. RCS Su-57 podawane przez samego Suchoja wynosi 01-1m2, srednie 0,5m2, dla porównania B-1B ma 1,45m2 RCS:) ,nie ma supercruise z silnikami Al-41F1, ma byc dopiero z AL-41Fu czyli dawnym Izdielie 30 radar N036 Biełka czyli moderka Irbisa przez wymiane anteny istnieje w trzech niekompletnych egzemlarzach( wyłacznie antena przednia) na T-50-3/4/5 i kilk sztuk do badań naziemnych. Co zabawniejsze RCS nie da rady zmniejszyc bez przekonstruowania całego kadłuba Su-57( temumiał słuzyc jeden z prototypów T-50-9) bo obecnie radar widzi łopatki wirników turbin AL-41:) Awionika dla Su-57 istnieje w jednym egzemplarzu tstowym, silniki AL-41FU beda nie wczesniej niz 2024-25 wiec jak widac panie bania wania ,znowu się skompromitowałes:) Aha wszystkie dane sa oficjalnie podane przez Rosjan:)” Davien, sobota, 9 marca 2019, 02:01 ”Maras, w 2020r to silnik AL-41FU ma dopiero zaczynac próby państwowe więc wcześniej niz w 2023-34 szans na niego nie bedzie. A co z radarem( maja trzy okrojone egzeplarze, awioniką czy kadłubem którego konstrukcja nie pozwala na redukcje RCS( odsłoniete łopatki turbin?”. Davien, sobota, 9 marca 2019, 15:57 „Panie Gracz, nie dysze sa problemem, ale konstrukcja kanałów dolotowych powietrza do silników która umozliwia radarowi przeciwnika widzenie łopatek turbin AL-41 i bez zmiany tego zapomnij o redukcji RCS do sensownego poziomu. Tylne osłony silnika to redukcj widma w podczerwieni. A teraz co do stealth: za pierwszy mysliwiec stealth uwazany jest F-117 z RCS 0,01m2 . Nasze F-16 maja 1m2 RCS więc przy 0,5m2 dla Su-57 to F-16 tez wg ciebie jest V gen?? Su-57 nie jest maszyna stealth z tymi wartosciami RCS, to już F-18E ASHblock III ma mniejsze RCS:))”. No i po raz kolejny potwierdzilem swoja wiarygodnosc i udowdnilem, ze pisales tebrednie. Ciekawe co teraz wymyslisz. Brawo ja. Szach mat!!! I co teraz powiesz?

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:22

F-15AE istnieje wbrew twoim bredniom:"The F-15 Advanced Eagle variant is an upgrade over previous models in that it features two additional underwing weapons hardpoints (increasing the number from nine to eleven); the option of a large area display cockpit; fly-by-wire controls; the Raytheon AN/APG-82(V)1 or AN/APG-63(V)3 active electronically scanned array (AESA) radar; General Electric General Electric F110-129 engines; digital Joint Helmet-Mounted Cueing Systems in both cockpits; and a digital electronic warfare system among other enhancements. In a typical escort configuration, the Advanced Eagle can carry 16 AIM-120 AMRAAM; four AIM-9X Sidewinder short-range missiles; and two AGM-88 HARMs. For precision strike, it can carry 16 Small-Diameter Bombs (SDBs); four AMRAAMs; one 2,000 lb Joint Direct Attack Munition (JDAM); two HARMs; and two fuel drop tanks" AIM-120 w 1973r to wymysł twój i bryxxa i do tej pory mimo usilnych starań ci sie nei udało tego zakłamac:) Jedynie z tymi lopatkami musze ci przyznac rację bo zzarło mi wyraz wentylator . Czyli raz ci się udało , dwa razy lezysz i kwiczysz :)0 Szach i mat trollu:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku i lopatek turbin widzianych od strony wlotu powietrza w silniku odrzutowym.
sobota, 4 lipca 2020, 07:01

dejvidku, jeszcze bys doprecyzowal, jakiej wersji byly te twoje slynne AIM-120 z 1973 roku, przenoszone w 1973 roku przez F-4F jak to sie rozpisywales?

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 04:26

Zzarlo ci wyraz wentylator? To dopiero. Ty nie masz pojecia o budowie silnika odrzutowego, czy to jedno czy dwuprzeplywowego, co udawodniam cytatem kolejnej twojej wypowiedzi. Defence 24, „Putin domaga się 76 myśliwców Su-57 w cenie 16 „. 16 maja 2019, 16:50. Davien, niedziela, 19 maja 2019, 18:00 „Turbina wysokiego i niskiego cisnienia to dwa ostatnie elementy przed komora spalania..." Wyraznie piszesz tutaj o turbinie. Chyba ci juz tlumaczylem budowe silnika odrzutowego dwuprzeplywowego, na przykladzie silnika Pratt and Whitney F-100-PW-200/220, no ale co ja poradze, ze ty ciagle widzisz te lopatki od strony wlotu powietrza? Poczytaj jeszcze raz jak taki silnik jest zbudowany, moze cos ci sie utrwali. Sprężarka niskiego ciśnienia trzystopniowa, sprężarka wysokiego ciśnienia dziesięciostopniowa. Komora spalania pierścieniowa. Obie turbiny - wysokiego ciśnienia i niskiego ciśnienia - dwustopniowe. Tylko juz lepiej nie kompromituj sie bardziej i nie wspominahj nic o silnikach jedno i dwu przeplywowych co bys sie bardziej nie skompromitowal.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 03:14

Gdzie tutaj jest nazwa F-15AE, bo nie widze? dejvidku, tylko dlaczego nie zacytowales tego w swoim komentarzu, dlaczego pominales to? Cytuje: " The Advanced Eagle is not an entirely new fighter, but rather an upgrade of the older F-15 Eagle variants. It is also referred as F-15 2040C". Nawet w tym co cytujesz nikt nie uzywa oznaczenia F-15AE. Nie bylo i nie ma zadnego F-15AE. Jezeli taka maszyna istnieje to udowodnij, ktore sily powietrzne eksploatuja maszyny oznaczone jako F-15AE. Najnowsze i najbardziej zaawansowane modyfikacje wywodzace sie z F-15E, takie jak F-15QA czy F-15SA okreslane sa przez producenta samolotu, koncern Boeing, na jego oficjalnej stronie internetowej, jako "Advanced F-15". Wedlog koncernu Boeing, najbardziej zaawansowana i najnowoczesniejsza wersja F-15 jest F-15EX. No i znowu twoje "dowody" zostaly obalone w dwie minuty. Aha. Jak cos wklejasz, to podaj zrodlo, bo potem manipulujesz jak teraz.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 11:38

To nie obchodzi cie jak Boeing nazywa swoj samolot. Nic nie udowodniles.

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:24

Boeing trollu nazwał swój samolot F-15E Strike Eagle, potem powstała modernizacja F-15 Advanced Eagle( AE) której odmianami sa F-15 Quatar Advanced(QA) i F-15 Saudi Advanced(SA) Teraz zrozumiałeś czy dalej lezysz i kwiczysz:)

sobota, 4 lipca 2020, 03:12

Modernizacje F-15E nazywaja sie F-15E, mowa dla maszyn USAF. F-15QA/SA wersjami eksportowymi F-15E, okreslanymi przez producenta jako "Advanced F-15". Jeszcze raz, ktore sily powietrzne uzywaja oznaczenia F-15AE. Na odpowiedz czekam do konca tego stulecia.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 03:10

Modernizacje F-15E nazywaja sie F-15E. Jeszcze raz, ktore sily powietrzne uzywaja oznaczenia F-15AE. Na odpowiedz czekam do konca tego stulecia.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 04:36

Nawet trollowanie marnie ci idzie. To zacytuj, gdzie w powyzszym artykule uzyty jest termin "F-15AE". Czas start!!! Na odpowiedz masz czas do konca tej dekady.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
środa, 1 lipca 2020, 23:55

Bo nie ma F-15AE, jak byś nie zauważył to jest F-15QA, F-15SA ale F-15AE NIE MA !!!! i w tym artykule nie ma napisane takiej bzdury no chyba że masz problem z czytaniem albo język polski nie jest twoim pierwszym i co nie rozumiesz to sobie sam wymyślasz.

najszybszy rosyjski zegarek
czwartek, 2 lipca 2020, 10:59

"W internecie pojawiły się plotki o rozszerzeniu katarskiej umowy na zakup wielozadaniowych samolotów bojowych Boeing F‑15QA ADVANCED EAGLE z 36 do 48 sztuk." Czego nie zrozumiałeś z powyższego tekstu?

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
czwartek, 2 lipca 2020, 18:55

A widzisz gdzieś tam F-15AE czy może jednak jak sam napisałeś F-15QA, to ze się nazywa Advanced Eagle nie znaczy że jest wersja AE a takiej nie ma!! i używanie takiego oznaczenia to bzdura szczególnie że portal specjalistyczny a nie Pudelek !!!!!!!!

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 12:52

Jest napisane F-15QA a nie F-15AE. Koniec kropka. I na nic zda sie zaklinanie rzeczywistosci.

Davien
czwartek, 2 lipca 2020, 15:04

Boeing F‑15QA ADVANCED EAGLE -czego z tej nazwy kłamco nie zrozumiałes?:)

fanDaviena
czwartek, 2 lipca 2020, 17:28

Pisz mu "F-15QA AE" bo ten abderyta nie może spać w nocy.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 12:41

Ale to i tak nie jest poprawnie. Poprawnie jest: F-15QA, Primo. Zaden F-15AE nie istnieje. Secundo: Boeing nigdy nie uzywal nazwy "Advanced Eagle". Tertio: Boeing na swojej oficjalnej stronie uzywa nazwy "Advanced F-15". Rozumiesz juz czy jeszcze nie?

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:26

Poprawnie trollu to byłoby jak tak chcesz sie bawic F-15E Strike Eagle . F-15AE( Advanced Eagle ) tomodernizacja F-15E której odmiana jest własnei F-15Quatar Advanced(QA)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 03:08

dejvidku, koncern Boeing na swojej stronie wyraznie pisze, ze modernizacje F-15E, takie jak F-15QA/SA nazywane sa Advanced F-15. Nie krec juz bo idzie ci coraz gorzej. To jeszcze raz, ktore sily powietrzne uzytkuja samolot oznaczony F-15AE. Aha, napisz do Boeinga zeby napisali na swojej stronie tak jak ty chcesz, bo ty sobie tak wymysliles i bardziej ci sie podoba niz oficjalna nazwa "Advanced F-15".

najszybszy rosyjski zegarek
czwartek, 2 lipca 2020, 16:55

Odnoszę wrażenie że czepia się na złość - taki typowy chamski trollik.

piątek, 3 lipca 2020, 03:34

Podobnie tylko dejvidek zna model samolotu zawierajacy elementy technologii obcej cywilizacji z innej galaktyki, jest to jego slynny F-15AE - Alien Eagle.

Fan dejvidka eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 16:06

dejvidku, ale nie rozumiesz, że te Advanced Eagle to sobie ktoś wymyślił, bo Boeing używa nazwy Advanced F-15?

Davien
czwartek, 2 lipca 2020, 20:23

Wow jak wiac już próbujesz odwracac kota obonem jak twoje kłamstwa zdechły z hukiem:))

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 02:57

Dokladnie to ty sobie wymysliles jakies F-15AE dejvidku, o ktorym nawet w Boeingu nie slyszeli.

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:27

"The F-15 Advanced Eagle variant is an upgrade over previous models in that it features two additional underwing weapons hardpoints (increasing the number from nine to eleven); the option of a large area display cockpit; fly-by-wire controls; the Raytheon AN/APG-82(V)1 or AN/APG-63(V)3 active electronically scanned array (AESA) radar; General Electric General Electric F110-129 engines; digital Joint Helmet-Mounted Cueing Systems in both cockpits; and a digital electronic warfare system among other enhancements. In a typical escort configuration, the Advanced Eagle can carry 16 AIM-120 AMRAAM; four AIM-9X Sidewinder short-range missiles; and two AGM-88 HARMs. For precision strike, it can carry 16 Small-Diameter Bombs (SDBs); four AMRAAMs; one 2,000 lb Joint Direct Attack Munition (JDAM); two HARMs; and two fuel drop tanks" Wystarczy trollu :))

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 03:03

Nie wystarczy. Nie widze tutaj oznaczenia F-15AE.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 03:02

dejvidku, tylko dlaczego nie zacytowales tego w swoim komentarzu, dlaczego pominales to? Cytuje: " The Advanced Eagle is not an entirely new fighter, but rather an upgrade of the older F-15 Eagle variants. It is also referred as F-15 2040C". Nawet w tym co cytujesz nikt nie uzywa oznaczenia F-15AE. Nie bylo i nie ma zadnego F-15AE. Jezeli taka maszyna istnieje to udowodnij, ktore sily powietrzne eksploatuja maszyny oznaczone jako F-15AE. Najnowsze i najbardziej zaawansowane modyfikacje wywodzace sie z F-15E, takie jak F-15QA czy F-15SA okreslane sa przez producenta samolotu, koncern Boeing, na jego oficjalnej stronie internetowej, jako "Advanced F-15". Wedlog koncernu Boeing, najbardziej zaawansowana i najnowoczesniejsza wersja F-15 jest F-15EX. No i znowu twoje "dowody" zostaly obalone w dwie minuty.

Fan dejvidka eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 16:06

dejvidku, ale nie rozumiesz, że te Advanced Eagle to sobie ktoś wymyślił, bo Boeing używa nazwy Advanced F-15?

Fan dejvidka eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 15:57

No gdzie jest te F-15AE dejvidzie?

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:29

"The F-15 Advanced Eagle variant is an upgrade over previous models in that it features two additional underwing weapons hardpoints (increasing the number from nine to eleven); the option of a large area display cockpit; fly-by-wire controls; the Raytheon AN/APG-82(V)1 or AN/APG-63(V)3 active electronically scanned array (AESA) radar; General Electric General Electric F110-129 engines; digital Joint Helmet-Mounted Cueing Systems in both cockpits; and a digital electronic warfare system among other enhancements. In a typical escort configuration, the Advanced Eagle can carry 16 AIM-120 AMRAAM; four AIM-9X Sidewinder short-range missiles; and two AGM-88 HARMs. For precision strike, it can carry 16 Small-Diameter Bombs (SDBs); four AMRAAMs; one 2,000 lb Joint Direct Attack Munition (JDAM); two HARMs; and two fuel drop tanks" Cos jeszcze do dodania najmito:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 03:04

Widze dejvidku ze krecisz, motasz,miotasz sie i starasz jak mozesz ale ci nie idzie. Nie widze tutaj nigdzie nazwy F-15AE. Musisz lepiej sie postarac.

Davien
sobota, 4 lipca 2020, 12:59

I juz mamy wycie ruskiego trolla jak mu sie jego brednei zawaliły na łeb:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 15:31

Jedyny kto tu wyje to ty. Wyjesz z rozpaczy, bo wiesz, że już nikt tu cię nie traktuje poważnie i wszyscy się z ciebie śmieją. Dla większości użytkowników jesteś zwykłym trollem, co pisze brednie o AIM-120 z 1973 roku i łopatkach turbin widzianych od strony wlotu powietrza. Taka jest prawda i przełknij to.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 15:31

Jedyny kto tu wyje to ty. Wyjesz z rozpaczy, bo wiesz, że już nikt tu cię nie traktuje poważnie i wszyscy się z ciebie śmieją. Dla większości użytkowników jesteś zwykłym trollem, co pisze brednie o AIM-120 z 1973 roku i łopatkach turbin widzianych od strony wlotu powietrza. Taka jest prawda i przełknij to.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 15:29

I to napisał dejvidek, ekspert od AIM-120 z 1973 roku, kotłów opalanych oparami benzyny i łopatek turbin widzianych od strony wlotu powietrza.

Davien
środa, 1 lipca 2020, 20:06

A juz pewnego funka szlag trafi na 100%:))

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 05:36

dejvidku,ekspercie od AIM-120 z 1973 roku, widze ze czujesz respekt przed Panem Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku. No i bardzo dobrze. Tyle razy udowodnilem ci nieiwedze, ze wcale sie tobie nie dziwie. Ale rozumiesz dejvidku, ze zaden F-15AE nie istnieje? Czy jeszcze trzeba tlumaczyc? Ale chociaz raz bys sie wysilil i odwiedzil strone Boeinga, nauczysz sie czegos. Jak nie rozumiesz jezyka angielskiego, to ja pomoge.

Davien
czwartek, 2 lipca 2020, 12:20

Widzisz trollu, udowodniłem ci ze te AIM-120 sam wymysliłes, udowodniłem ci ze F-15AE istnieje mimo twojego płaczu i kłamstw, ale dalej jesteś zbyt prymitywny by to w ogóle zrozumiec:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 14:02

dejvidku, ty nigdy niczego nikomu nie udowodniles, tobie niewiedza jest idowadniana za kazdym razem, jak tylko cos napiszesz, ekspercie od AIM-120 z 1973 roku, nieistniejacych F-15AE czy referendum w Polsce o przystapieniu Polski do NATO.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 12:55

Jest napisane F-15QA a nie F-15AE. Koniec kropka. I na nic zda sie zaklinanie rzeczywistosci. dejvidku, raz dwa napisz ktore sily powietrzne uzytkuja F-15AE. Czas start. Co do AIM-120 ekspercie od AIM-120 z 1973 roku... dejvidku, ekspercie od AIM-120 z 1973 roku, przecież to już było ci cytowa praktycznie pod każdym artykułem w którym się udzielasz. Ale ty i tak się wypierasz i wypierać się będziesz. Twoje bajki można znaleźć na portalu Defence 24 pod artykułem "Jednak Super Hornet dla Luftwaffe". Ale jak chcesz to masz znowu. Mozna to latwo znalezc na portalu Defence 24 pod artykulem "Jednak Super Hornet dla Luftwaffe". jak chcesz to masz jeszzce raz. "Jednak Super Hornet dla Luftwaffe". Cała dyskusja w tym temacie aby wszystko jasne było: " zenobii środa, 9 października 2019, 19:32 Z tym zakupem Phantomów to była afera, Po zakupie F-104 i ogromnej seri katastrof tych maszyn politycy zakupili Phantomy, które okazały sie duzo gorszymi maszynami od F-104, jedyną ich zaleta było to ze sie mniej rozbijały. Nie pisz prosze że lotnicy niemieccy byli z nich zadowoleni, bo nie byli. Davien czwartek, 10 października 2019, 00:35 Zenobii, dawno takich bajek nie czytałem:) I te Phantomy były w Niemczech uzywane aż do XXI wieku i piloci niemieccy byli z nich zadowoleni:) No ale jak zwykle masz pan zerową wiedzę. zenobii czwartek, 10 października 2019, 14:22 Przestań bredzić, zakup Pahantomów to czysto polityczna sprawa była . Oklazała się taką samą afera jak zakup F-104, owszem używali tych samotów bo co mieli zrobić, ale poszukaj i poczytaj wypowiedzi wojskowych na temat tej maszyny. Phantom miał dużo gorszy radiolokator od F-104, oraz gorsze z poczatku uzbrojenie, pierwsze niemieckie Phantomy(RF-4E) były nieuzbrojone, te w wersji uzbrojonej mogły przenosić żałosne uzbrojenie, oraz jak już wczesniej pisałem miały żałosny radiolokator. Dopiero w drugiej połowie lat 80 zaczeli je modernizowac aby jako tako to wygladało. Wskaż jednego pilota niemieckiego jaki był zadowolony z tych maszyn jakie nie miałyby szans w walce z naszymi Limami nie mówiac o Mig-21. Co z nimi zrobiłyby Mig-23 albo 29 to szkoda gadać. Przestań zatem się ośmieszać. Masz zerową wiedze szczegółach, nie masz pojecia jakich maszyn używała luftwaffe i potem bredzisz bez sensu. Davien piątek, 11 października 2019, 16:45 Taak, rozumiem że wg ciebie pociski AIM-7 Sparrow i nowsze wersje Sidewinderów były gorsze od Sidewinderów na F-104?? RF-4E panie Zenobii to wersje rozpoznawcze wiec nic dziwnego że nie były uzbrojone, wiesz w ogóle o czym piszesz?? A co do spotkań Phantomów z MiG-ami to rzez MiG-ów w Wietnamie i na Bliskim Wschodzie swiadczy ze zwyczajnie kłamiesz. I to tyle, z taz żałosnym osobnikiem jak pan panie zenobii dyskusja zwyczajnie nie ma sensu. poniedziałek, 14 października 2019, 18:12 "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. " Davien wtorek, 15 października 2019, 01:42 No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:) bryxx wtorek, 15 października 2019, 16:53 Ciekawe jaka ma wiedzę gość uzbrajajacy w 1972 roku niemieckie Phantomy w AIM-120 lub oraz twierdzący że radiolokator tychże maszyn to pełnoprawny AN/APQ-120."

Davien
czwartek, 2 lipca 2020, 15:05

I znowu trollu potwierdzasz ze ja miałem rację a te AIM-120 w 1973r wymysliłes sobie ty, bo bryxx to w ogóle bredzi o 1972r:)) I tak samo udowodniłęm ci ze pisza o F-15AE ale ty jak widac jestes za...by to zrozumieć:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 17:37

Ty nawet czytac po polsku ze zrozumieniem nie porafisz dejvidku, ekspercie od AIM-120 z 1973 roku. Ja chce zebys mi zacytowal gdzie jest napisane w powyzszym artykule "F-15AE", ty cytujesz "F-15QA" i wmawiasz ze to jest F-15AE. Tego jeszcze nie grali.

czwartek, 2 lipca 2020, 17:36

To gdzie w artykule jest nazwa F-15AE trolliku celebryto spontaniczny?

piątek, 3 lipca 2020, 18:30

F-15QA Advanced Eagle

sobota, 4 lipca 2020, 03:01

No dobrze, jeszcze raz, gdzie ty tutaj widzisz F-15AE?

czwartek, 2 lipca 2020, 17:35

14 października 2019, 18:12 "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. " Davien wtorek, 15 października 2019, 01:42 No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:)

Davien
czwartek, 2 lipca 2020, 20:24

No i gdzie prymitywny ruski trollu masz tam podana datę 1973r w moim poscie?? A moze zaprzeczasz ze niemeickie F-4F mogły przenosic AIM-120 i AIm-9L??

najszybszy rosyjski zegarek
czwartek, 2 lipca 2020, 23:02

Jest nawet zdjęcie niemieckiego F-4F odpalającego AIM-120. Znalezienie zdjęcia zajęło mi 10 sekund.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 02:59

Znowu nie potrafisz zrozumiec o co chodzi. Mianowicie chodzi o to, ze dejvidek wypisywal, ze F-4F uzbrojone byly w pociski AIM-120 w 1973 roku.

patrząc z boku
piątek, 3 lipca 2020, 13:11

No właśnie nic takiego nie napisał we fragmentach, które cytujesz. !973r. występuje tylko jako data zakupu płatowca.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 15:48

Niech ci przetłumaczą, skoro nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

piątek, 3 lipca 2020, 17:37

P

najszybszy rosyjski zegarek
piątek, 3 lipca 2020, 11:53

Nigdy czegoś takiego nie pisał, a jeżeli tak to poproszę o tytuł artykułu gdzie tak napisał. Wklejki mnie nie interesują.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 14:38

Widze ze dejvidek juz uciekl, ale ty jeszcze dzielnie walczysz.

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:32

A po co karmić takeigo nędznego rustrolla jak ty?:))

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 03:00

Na prawde? Udowodnilem ci pisanie bajek, to sie zawinales.

Davien
sobota, 4 lipca 2020, 13:02

Bajki i brednie wypisujesz jedynie ty wiec może juz milcz zanim do szczetu sie skompromiytujesz.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 15:23

No ale przecież udowodniłem ci że wypisujesz brednie. Zacytowałem ci twoje bzdury o łopatkach turbin widzianych od strony wlotu powietrza. A ty tylko mnie wyzywasz. Szach mat!!!

sobota, 4 lipca 2020, 15:21

No ale przeciez udowodniłem ci, że wypisujesz bajki, chociażby w ten sposób, że zac

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 14:38

Defence 24, "Jednak Super Hornet dla Luftwaffe".

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 14:08

To teraz taka obrales taktyke? Dobrze. Portal Defence 24, artykul "jednak Super Hornet dla Luftwaffe".

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 02:53

W 1973 roku?

Fan dejvidka eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 16:15

Znowu deszcz pada? dejvidku, to gdzie cytat z artykułu zawierający nazwę "F-15AE", bo ja nie widzę, wszędzie za to jest F-15QA. poniedziałek, 14 października 2019, 18:12 "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. " Davien wtorek, 15 października 2019, 01:42 No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:)". Masz coś jeszcze do dodania?

Davien
czwartek, 2 lipca 2020, 20:25

I znowu trollu potwierdzasz ze ja miałem rację a te AIM-120 w 1973r wymysliłes sobie ty, bo bryxx to w ogóle bredzi o 1972r:)) I tak samo udowodniłęm ci ze pisza o F-15AE ale ty jak widac jestes za...by to zrozumieć:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 06:51

dejvidku, zacytuje kolejny fragment twojej tworczosci, pokazujacy jaka masz "wiedze" na temat silnikow odrzutowych. Defence 24, „Putin domaga się 76 myśliwców Su-57 w cenie 16 „. 16 maja 2019, 16:50. Davien, niedziela, 19 maja 2019, 18:00 „Turbina wysokiego i niskiego cisnienia to dwa ostatnie elementy przed komora spalania, natomiast wentylator turbiny to pierwszy element w silniku dwuprzepływowym czyli takim jak dzisiejsze silniki wojskowe. Nie myl z silnikami jednoprzepływowymi z poczatków awiacji:))”. Turbina przed komora spalania. Buahahahahaha!!!

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:39

Jak widac jak zdechł twój sztandarowy hejt to szukamy innych:)) Co udowadnia ze jestes zwykłym kiepsko opłacanym ruskim prymitywnym trollem. Cos jeszcze?:)) Aha pierwszy silnik odrzutowy to 1910r. jak nei sa to dla ciebei poczatki awiacji...Oj zapomniałęm u was w Rosji nawet nie wiedzieliście jak samolot wygląda:))

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 02:59

No tak dejvidku, tylko ty pisales o silnikach turboodrzutowych jednoprzeplywowych, a ten silnik o ktorym mowisz, to byl silnik tlokowy, ktory mieszal powietrze ktore potem mieszalo sie z olejem napedowym i spalalo. A tak w ogole to pierwszy silnik odzrutowy napedzany para wodna to skonstruowany zostal juz w I wieku naszej ery. Czyli znowu chciales zablysnac ale znowu ci nie wyszlo i jak zwykle nie masz pojecia o czym piszesz.

Davien
sobota, 4 lipca 2020, 13:05

Nie silnik trollu ale model turbiny parowej bo pod to mozna podciągnac ta słynna kule:)A silnik o którym mówie był silnikiem odrzutowym turbinowym do tego i jednoprzepływowym w ktrym do napedu spręzarki miał bys uzywany silnik tłokowy:) To ze by nei działał i zniszczył przy okazji samolot to inna sprawa. Jak widać znowu rozniesiono cię w pył:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 15:17

dejvidku, ndoucz się i doczytaj jak działał ten silnik w 1973 roku.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
niedziela, 5 lipca 2020, 02:57

Oczywiscie chodzi 0 1910 rok.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 06:50

dejvidku, jak chcesz to moge jeszcze zacytowac twoj komentarz, gdzie pisales, ze silniki odrzutowe jednoprzeplywowe byly uzywane od poczatku awiacji. Chcesz?

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:39

1910r to nei początki awiacji trollu??

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku i lopatek turbin widzianych od strony wlotu powietrza w silniku odrzutowym.
sobota, 4 lipca 2020, 11:40

To twierdzisz ze te silniki byly uzywane jeszcze wczesniej. Bo napisales, cytuje: "Nie myl z silnikami jednoprzepływowymi z poczatków awiacji:))". poczatki lotnictwa to 21 litopada 1783 roku, czyli pierwszy udokumentowany lot balonem. To twierdzisz ze juz wtedy byly silniki odrzutowe jednoprzeplywowe? Dobre. Coraz lepsze. AIM-120 w 1973 roku, silniki odrzutowe w 1783 roku. dejvidku, zaczynasz mi imponowac...

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 11:36

To twierdzisz ze te silniki byly uzywane jeszcze wczesniej. Dobre. Coraz lepsze.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 03:09

Widze dejvidku, ekspercie od AIM-120 z 1973 roku, nieistniejacych F-15AE, referendum w Polsce o przystapieniu Polski do NATO i kotlow opalanych oparami benzyny, ze sie zagotowales. Ale zrozum dejvidka, twoje wyzwyska od "trolli", w sumie jedyny argument jaki mozesz wniesc do dyskusji, bo wiedzy to ty nigdy nie wnosisz, nie zmieni faktu, ze zaden F-15AE nie istnieje, a ty jestes autorem bredni o AIM-120 przenoszonych przez F-4E Luftwaffe w 1973 roku.

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:34

Ale jedynie ty trollu wypisujesz te wymyslone pzrez siebei brednie , ale do roboty i dawaj cytat gdzie pisałem cos o AIM-120 w 1973r:)) Ale zeby była data onuco:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 15:15

dejvidku, pod tym artykułem zacytowane jest to kilka razy, z podaniem daty i godziny kiedy ty to wypisywałeś, pod artykułem pod tytułem "Jednak Super Hornet dla Luftwaffe".

Fan dejvidka eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 16:15

Znowu deszcz pada? dejvidku, to gdzie cytat z artykułu zawierający nazwę "F-15AE", bo ja nie widzę, wszędzie za to jest F-15QA. poniedziałek, 14 października 2019, 18:12 "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. " Davien wtorek, 15 października 2019, 01:42 No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:)". Masz coś jeszcze do dodania?

Davien
czwartek, 2 lipca 2020, 20:25

I znowu trollu potwierdzasz ze ja miałem rację a te AIM-120 w 1973r wymysliłes sobie ty, bo bryxx to w ogóle bredzi o 1972r:)) I tak samo udowodniłęm ci ze pisza o F-15AE ale ty jak widac jestes za...by to zrozumieć:)

piątek, 3 lipca 2020, 03:09

F-4F przenosiły według davienka pociski AIM-120 w 1973 roku. Buahahahahahahahaha!!!

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:40

Wg bryxxia i ciebie nedzny tchórzu:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku i lopatek turbin widzianych od strony wlotu powietrza w silniku odrzutowym.
sobota, 4 lipca 2020, 11:42

To ty boisz sie przyznac do pisania swoich bredni, wiec kto jest tchorzem?

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 03:09

Widze dejvidku, ekspercie od AIM-120 z 1973 roku, nieistniejacych F-15AE, referendum w Polsce o przystapieniu Polski do NATO i kotlow opalanych oparami benzyny, ze sie zagotowales. Ale zrozum dejvidka, twoje wyzwyska od "trolli", w sumie jedyny argument jaki mozesz wniesc do dyskusji, bo wiedzy to ty nigdy nie wnosisz, nie zmieni faktu, ze zaden F-15AE nie istnieje, a ty jestes autorem bredni o AIM-120 przenoszonych przez F-4E Luftwaffe w 1973 roku.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 03:00

dejvidku, jeszcze raz. ktore sily powietrzne uzytkuja F-15AE. Czas start.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
piątek, 3 lipca 2020, 02:59

14 października 2019, 18:12 "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. " Davien wtorek, 15 października 2019, 01:42 No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:)". Masz coś jeszcze do dodania?

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:42

No i znowu wtopa funku bo jakos nigdzie nie pisałem o tym 1973r:)) W Tym roku dzieciaku to Niemcy dostały pierwsze F-4F:))

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku i lopatek turbin widzianych od strony wlotu powietrza w silniku odrzutowym.
sobota, 4 lipca 2020, 11:43

dejvidku, cala dyskusja byla 0 1973 roku. Koniec i kropka.

Davien
sobota, 4 lipca 2020, 13:08

Dyskusja była o porównaniu F-104 do F-4F wiec jak nawet tego nie wiesz to wyraznie pokazuje ze jestes zwykłym trollem nei mającym nawet poecia co wypisuje:)

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 15:13

No ale to nie zienia faktu, ze porównanie tych maszyn dotyczyło 1973 roku, a ty twierdziłeś, że w tym czasie, w 1973 roku, F-4F uzbrojone były w AIM-120 i AIM-9L, czego dowodzą powyższe cytaty.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 04:33

dejvidku, ja wiem, ze dla ciebie oznaczenie F-15QA to to samo co F-15AE, ktory to F-15AE nie istnieje. No ale czego spodziewac sie po osobniku, ktory pisal, ze F-4F Luftwaffe uzbrojone byly w pociski AIM-120 i AIM-9L w 1973 roku, ktory pisal ze tankowce napedzane byly kotlami opalanymi oparami benzyny, ze w Polsce bylo referendum o przystapieniu Polski do NATO, ze Rosjanie pozamykali Indian Ameryki Polnocnejw rezerwatach, ze lopatki turbin wiedziane sa od strony wlotu powietrza w silniku odrzutowym, ze konwencja Chicagowska ma zastosowanie w przypadku samolotow wojskowych, ze istnieje F-15AE. Napisz dejvidku choc jeden raz, ktore sily powietrzne eksploatuja samolot oznaczony F-15AE. czas satrt!!!

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
czwartek, 2 lipca 2020, 04:22

dejvidku szlag mnie nie trafil. Wszak pierwsze zdanie artykulu jest takie "W internecie pojawiły się plotki o rozszerzeniu katarskiej umowy na zakup wielozadaniowych samolotów bojowych Boeing F‑15QA Advanced Eagle...". Kluczowe jest w tym zdaniu slowo plotki. Naucz sie w koncu czytac ze zrozumieniem. Powtorze dejvidku i dla ruskiego zegarka tez, zebyscie w koncu zalapali. Zaden F-15AE nie istnieje. Nie bylo i nie ma zadnego F-15AE. Jezeli taka maszyna istnieje to udowodnij, ktore sily powietrzne eksploatuja maszyny oznaczone jako F-15AE. Najnowsze i najbardziej zaawansowane modyfikacje wywodzace sie z F-15E, takie jak F-15QA czy F-15SA okreslane sa przez producenta samolotu, koncern Boeing, na jego oficjalnej stronie internetowej, jako "Advanced F-15". Wedlog koncernu Boeing, najbardziej zaawansowana i najnowoczesniejsza wersja F-15 jest F-15EX. Najnowsze wersje F-15, w tym F-15QA okreslane sa na stronie produventa jako "Advanced F-15". Koniec i kropka. A szlag ciebie dejvidku, jak sie tobie przypomni twoje rewelacje o AIM-120 z 1973 roku ktore przenosily F-4E Luftwaffe w 1973 roku. Dalej chlopcy nie potrafoicie wskazac, ktore panstwo eksploatuje samolot oznaczony jako F-15AE. Taki jest fakt. A F-15QA to F-15QA, a nie F-15AE. Chyba proste? Co trzeba miec w glowie, zeby pisac ze F-15QA to F-15AE...

ToR84
piątek, 3 lipca 2020, 00:17

Tam nic już nie ma i tu jest problem

Davien
piątek, 3 lipca 2020, 18:42

Ładnei podsumowałes funka i siebie, kapitalna samokrytyka:))

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 04:37

dejvidku, nie odwracaj kota ogonem. Ja, majac na mysli ciebie, napisale tak: "Co trzeba miec w glowie, zeby pisac ze F-15QA to F-15AE...", @ToR84 odpisal tak: "Tam nic już nie ma i tu jest problem", "Tam", czyli w twojej glowie, bo mowa w dalszym ciagu o tobie. Kto by pomyslal dejvidku, ze bede na portalu o tematyce militarnej tlumaczyc dzieciom (tobie) z jezyka polskiego na jezyk polski i uczyc czytania ze zrozumieniem. No ale coz... Moze sie czegos nauczysz.

Davien
sobota, 4 lipca 2020, 13:09

NO jak widac prawda poteznie cię zabolała jak ci obalono twoje kłamstwa:)) A pokazuje to wyrtaznie twój post:"dejvidku, cala dyskusja byla 0 1973 roku. Koniec i kropka." jak dyskusja dotyczyła porównania F-104 i F-4F. Jestes zwykły nedzny troll i tyle.

Fan daviena, eksperta od AIM-120 z 1973 roku.
sobota, 4 lipca 2020, 15:12

Jak ty nieudolnie mataczysz. No ale tobie trzeba pisać specjalnie, wiec dejvidku, czas którego dotyczyła dyskusja, to był 1973 rok. Teraz rozumiesz?

Genau
środa, 1 lipca 2020, 16:45

Dla nas to za droga platforma, lepiej więcej F-16 w najnowszej wersji.

Dudley
środa, 1 lipca 2020, 19:09

Teraz już nie ma co dyskutować, umowa na f35 podpisana, zaliczka wpłacona. Chyba że zmieni się rząd i wycofa się z umowy, na rzecz innej maszyny. A czy droga? To trzeba przeanalizować, koszt nośnika, koszty funkcjonowania w stosunku do możliwości. Ale skoro stać nas na najlepsze, najnowocześniejsze samoloty myśliwskie świata, to dlaczego f15 miałby być za drogi? Po za tym może nie będzie się bał burzy jak ten naj, choć po wpadkach Boeinga nawet tego nie możemy być pewni.

autor
środa, 1 lipca 2020, 22:51

Po co rezygnować z F-35? Potrzebujemy z 250 myśliwców. Przy tej liczbie można mieć samoloty różnych typów. F-15, F-16, F-35 świetnie by się uzupełniały.

Dudley
czwartek, 2 lipca 2020, 16:08

Jeszcze bardziej potrzebujemy sprawnej wielowarstwowej obrony plot, a ona mało nie kosztuje. Nowych bwp, haubic na podwoziu kłowym, nasycenia ppk, rozpoznania dalekiego zasięgu i zobrazowania satelitarnego, nowoczesnej amunicji do czołgów i artylerii, no i oczywiście podniesienia z dna naszej MW. Tylko skąd na to wszystko brać pieniądze, gdy ciągle politycy prześcigają się w oferowaniu, kto da więcej kowalskiemu. A kolejni wyprowadzają miliardy dolarów z polskiej gospodarki, płacąc charcz wujowi samowi za iluzoryczne poczucie bezpieczeństwa.

Miki
środa, 1 lipca 2020, 17:48

Trafny komentarz. I te argumenty.

Dawo
środa, 1 lipca 2020, 17:48

A jakiś argument?

Genau
środa, 1 lipca 2020, 19:33

Już posiadamy F16, kolejny typ maszyny to ogromne koszty, chcesz się dołożyć do zakupu...

Adam
czwartek, 2 lipca 2020, 01:04

Skoro posiadamy F-16 i połowa z nich jest niesprawna to nie ma sensu kupować kolejnych.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
czwartek, 2 lipca 2020, 00:00

co za bzdury

R
czwartek, 2 lipca 2020, 15:38

Tak, Grzegorzu bzdury.

Tweets Defence24