Iran chwali się olbrzymim zasięgiem swoich nowych dronów

27 czerwca 2021, 15:41
1079px-Shahed_129_(4) (1)
Zdjęcie ilustracyjne, fot. Fars News Agency, licencja CC BY 4.0, commons.wikimedia.org
Reklama

Irański Korpus Strażników Rewolucji Islamskiej chwali się możliwościami w zakresie rozwoju własnych, krajowych systemów bezzałogowych statków powietrznych (BSP). Popularne dorny produkcji irańskiej mają mieć zasięg operacyjny do 7 tys. kilometrów. Stanowiąc oczywiście wyzwanie dla Izraelczyków, Amerykanów i innych państw wrogo nastawionych do Teheranu.

BSP z zasięgiem do 7 tys. kilometrów pochwalił się gen. Hossein Salaami w trakcie prezentacji nowej irańskiej szczepionki na COVID-19. Zaznaczając, że flota irańskich dronów może polecieć i wrócić do swoich baz, a także lądować wszędzie tam, gdzie będzie to zaplanowane przez dowódców. Podkreślając, że Korpus Strażników Rewolucji jest pionierem w zakresie rozwoju technologii nie tylko wojskowych, ale również cywilnych. Drwiąc, że nastał czas aby to Iran zaczął wysyłać chociażby szczepionki na koronawirusa do Stanów Zjednoczonych. Gen. Salaami miał również uznać, że żadne sankcje ze strony Waszyngtonu nie są w stanie powstrzymać rozwoju naukowego i badawczego w Iranie. Generał mówił też, że w Iranie zdecydowano aby państwo było jednym z najlepszych na świecie w każdej dziedzinie, wystrzeliwując chociażby satelity czy też budując kolejne drony. Trzeba dodać w tym miejscu, że całkiem niedawno informowano o problemach w irańskim programie satelitarnym, tj. o nieudanym wyniesieniu satelity na orbitę.

W kontekście informacji medialnych o irańskich BSP mogących dotrzeć do Izraela, nawet i daleko poza sam region, izraelskie media zauważają, iż Iran w przeszłości wysuwał wątpliwe i zdecydowanie przerysowane obrazy dotyczące swoich zdolności wojskowych. Jednakże, nie da się ukryć, iż ilościowo Iran wprowadził do działań znaczną ilość BSP. Co potwierdzają zasoby jego sojuszników w postaci floty dronowej Hezbollahu czy też jemeńskich Huti (Ansar Allah).

Jak podała Agencja Reutera, Teheran i sześć głównych mocarstw prowadzi obecnie rozmowy w celu wznowienia umowy nuklearnej z 2015 r., z której były prezydent USA Donald Trump wycofał się w 2018 r. i nałożył ponowne sankcje na Iran. Drony są kluczowym elementem nadzoru granic zasięgów Teheranu, szczególnie w okolicach Zatoki Perskiej oraz cieśniny Ormuz, przez którą przepływa jedna piąta światowych dostaw ropy. Co więcej trzeba pamiętać, że Amerykanie w sposób znaczący zamierzają zredukować obecność systemów przeciwlotniczych w całym regionie. Zaś Iran oraz jego sojusznicy coraz częściej korzystali z dronów w ostatnich latach - w Jemenie, Syrii i Iraku.

Prezydent USA Joe Biden stara się wznowić i poszerzyć pakt z Teheranem, aby ograniczyć w większym stopniu programy nuklearne i rakietowe Iranu. Władze Iranu wykluczają negocjacje w sprawie rakiet balistycznych i ich roli na Bliskim Wschodzie, gdzie szyicki Iran i sunnicka Arabia Saudyjska są zaangażowane w wojny zastępcze.

PAP/JR

Reklama
Link: https://sklep.defence24.pl/produkt/orly-i-rakiety/
Reklama
Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 55
Reklama
Myślę więc jestem xd
wtorek, 29 czerwca 2021, 19:47

Rosji trzeba dać przejechać przez teren RP i niech jadą na zachód byle u nas nie było wielkich strat

Davien
piątek, 2 lipca 2021, 23:27

I zniknałeś sekunde po podpisaniu sie:)

asdf
wtorek, 29 czerwca 2021, 09:06

chcialem napisac ze polski, panstwowy przemysl zbrojeniowy zrzeszony w PGRrze wypuszcza cudaki na poziomie technologicznym iranskiego ale widze ze tamci sa juz daleko z porzodu. jak tam Orlik? dostawy mialy sie rozpoczac w polowie 2021, czerwiec juz prawie minal i cich sza w temacie.

wert
wtorek, 29 czerwca 2021, 21:10

państwowy przemysł zbrojeniowy zrzeszony w PGRrze wypuszcza Kraby Raki Rosomaki zaraz Borsuki. Mesko to też PGR podobnie jak PCO i parę innych firm

fadroma
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 16:18

brawo iran lutować bez zmiłujsię bandytów ze straszących iran ziem i w razie poczeby usa-kaput ,brawo iran ...

Driver25
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 12:14

Do czego to doszło że tak zacofany do niedawna, biedniejszy od Polski i o niesprzyjającym klimacie Iran wyprzedził nas znacznie w technologii budowy dronów bojowych i nie zasłania się tonami papierów, analiz i koncepcji obiecując cuda od x lat narodowi tylko działając konkretnie. Wiele osób może mieć wrażenie że jakieś ocbe wpływy od lat niszczą umacnianie się Polski ewidentnie.

ktos
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 21:09

hmmm to walnij sobie podatki takie jak sa w Iranie, ustaw cala produkcje na zbrojenia i bedziesz mial efekt. Znasz jakis produkt RTV/AGD, samochód, samolot, komputer, produkcji Irańskiej?

Krzysztof
wtorek, 29 czerwca 2021, 01:09

A znasz jakiś produkt RTV/AGD, samochód, samolot, komputer produkcji polskiej? :)

pan z montowni
wtorek, 29 czerwca 2021, 09:51

Nie zna...

Ernst Stavro Blofeld
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 17:34

Iran jest jaki jest ale jest suwerenny. A Polska chodzi na pasku raz wschodu raz zachodu.

Hej
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 16:54

Taką prawda ktoś w naszym kraju miesza i to nieźle w razie ataku na nasz kraj Rosji nie mamy nawet czym się bronić ,wojna trwała by trzy dni i jesteśmy rozbrojeni

Wacek
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 16:51

Kiedy to Iran był zacofany i biedniejszy niż Polska ? Głupiś strasznie to taka propaganda zachodu żeby zdeskredytować i umniejszyć na znaczeniu przeciwnika. To jest tak jak z Rosją ogólna opinia że bieda i nie mają co jeść. Tyle że ten bogaty zachód bardzo chętnie korzysta z ruskich technologi tak strasznie chce pozyskać że kradną albo kupują. Przykład to F-35 który jest zmodernizowana kopia yaka-141 którego amerykanie legalnie kopiowali w zakładach Yakowlewa przez ponad rok. Nowe systemy obrony pasywnej i aktywnej abramsów to kopia systemów które skopiowali z ukraińskiego czołgu oplot ( modernizacja ruskiego T-80) gdzie kupili jedną sztukę żeby skopiować systemy.

Bormann
wtorek, 29 czerwca 2021, 11:17

Po co mieli kopiować Jaka skoro produkowali na licencji Harriera który tak jak F-35 ma jednen silnik. A nie jak Jak-141 3....

rafff
wtorek, 29 czerwca 2021, 10:35

"Przykład to F-35 który jest zmodernizowana kopia yaka-141" - cha cha cha

Enderq
wtorek, 29 czerwca 2021, 08:49

Z tym budowaniem F-35 na podstawie yak-141 to cie ladnie ponioslo xD

wtorek, 29 czerwca 2021, 16:51

To fakt kolego, nic go nie poniosło.

ACAN
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 17:25

Myślę że te zakupy i kopiowanie miały raczej na celu zapoznanie się z technologią. W ten sposób postępują wszystkie liczące się państwa na świecie. Każdej nowoczesnej technologii odnajdziesz idee zaczerpnięte od innych. Tak było jest i będzie.

Davien
piątek, 2 lipca 2021, 23:29

Ze co?? jak to niby zacofana rosyjska technologie USA kopiowało?? Bo z archaicznego napedu Jak 41 się smiali a rosyjskeij przestarzałęj ASOP nawet by za darmo nie chcieli.

Michał
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 14:28

To nie obce wpływy, tylko rodzima biurokracja - która nie chce jakichkolwiek zmian i która zmarnuje każde środki kierowane do Wojska, obecnie ponad 50 mld rocznie.

Idrys
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 16:57

Nie biurokracja a korupcja na każdym szczeblu o niewyobrażalnej skali

LMed
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 11:53

Inwestują we własną broń, bo chcą być niezależni. Nie wszystkie nacje tak mają.

Extern
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 11:28

Ciekawe z jakich satelitów komunikacyjnych korzystają Irańczycy? Przy takim zasięgu lotu bez łączności satelitarnej już oczywiście się nie obędzie.

PawelOz
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 04:32

cyt "Generał mówił też, że w Iranie zdecydowano aby państwo było jednym z najlepszych na świecie w każdej dziedzinie". A ja sie pytam, gdzie sa polskie wladze, gdzie jest polski rzad, gdzie jest Jaroslaw Polskezbaw, czemu oni nie zadecyduja, ze to wlasnie nasze panstwo ma byc najlepsze na swiecie??

Fanklub Daviena i GB
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 11:55

A po co mają decydować ponownie, jak to już zdecydowali poprzednicy? Czyż Jerzy Buzek, Richard Czarnecki, Bronisław Geremek i Olek Kwaśniewski nie poparli w imieniu Polin w roku 2000 STRATEGII LIZBOŃSKIEJ UE i wspólnie z resztą UE nie uchwalili, że do 2010 UE będzie "najbardziej dynamicznym i konkurencyjnym regionem gospodarczym na świecie, rozwijającym się szybciej niż Stany Zjednoczone", "do 2010 Europa przegoni technologicznie USA", "Do 2010 UE będzie najbardziej rozwiniętą gospodarką świata, zdolną to trwałego wzrostu gospodarczego opartego o innowacje oraz informację, tworzącą lepsze i w większej ilości miejsca pracy, przy zachowaniu spójności społecznej" itp. itd.? O ile wiem, obecny rząd nie odrzucił Strategii Lizbońskiej... :D

Sidematic
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 01:08

Kraje trzeciego świata mają takie drony i satelity a nierząd Wielkiego Imperium Lechickiego nie potrafi zamówić prostych latadeł w jednej z wielu firm, które potrafią to robić. Musi kupować od Azjatów za setki milionów USD. O satelitach czy technologii rakietowej to już nawet nie wspominam bo ręce opadają. O kolejnej generacji Pioruna (PK-6) mówi się od dobrych 6 lat i ani jedna złotówka z budżetu nie trafiła do firm, które mogłyby to zbudować. Za to na cmentarze szydowskie i muzea są dziesiątki milionów, że o setkach miliardów na przemysł covidowy nie wspomnę.

wert
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 20:22

które niby firmy potrafią to robić? Nie żądam już sprzętu porównywalnego do USA czy żydów choć nasza "wiodąca" "wspaniała" firma w 2015 chwaliła się że jest na ich poziomie. Masz coś a la ukrainski LUACC? Z niczego i bez kasy klecą już prototyp sprzętu dla WO. Nie tylko zresztą. Wyobraź sobie ekipę WOT z zakamuflowanym Fordem w chromach mającego na pace wyrzutnię LUACC. W górze FlyEye zupełnie innej ekipy robi robotę i naprowadza uderzenie! Jaka kolumna wroga się obroni? Bo Warmatke to będzie dla nich jak mały bączek pod kołderką. Zwykłe porównanie: "bogata" Polska- biedna ukraina

Driver25
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 12:09

Niestety muszę się zgodzić

poniedziałek, 28 czerwca 2021, 12:06

Zapomniales o klechach katolickich, rok rocznie wysysajacych z polskiego budzetu 11 miliardow...Pomysl, ile mozna by za to zbudowac czy zaprojektowac.

Bormann
wtorek, 29 czerwca 2021, 11:21

No właśnie i stąd pomysł jak by tę kasę przejąć dla siebie ?

wert
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 20:09

zawczasu kup sobie dywanik i zorientuj się w którym kierunku jest Mekka. Przyda się

PawelG
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 15:48

Wam żydzi i lewacy jak zwykle w każdej sprawie przeszkadza Kościół. No, ale w końcu za to wam mocodawcy płacą.

Paweł
niedziela, 27 czerwca 2021, 22:35

Najzabawniejsza jest postawa Rosji, stojącej w szerokim rozkroku między chęcią rządzenia w regionie przy pomocy Iranu i jednocześnie utrzymującej wzorowe stosunki z Izraelem. W razie zaostrzenia może być powtórka z konfliktu w Górnym Karabachu, gdzie Armenia zawiodła się srogo na tzw. sojuszniku.

yaro
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 10:07

Armaniak nie była atakowana, Górnego Karabach u też nie uznała jako swoje terytorium, nie mieszaj faktów z mitami.

Hanys
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 08:38

Iran to nie Polin, to w pełni suwerenny krak który sam sie rządzi bez niczyjej pomocy. Rosja żadnym sojusznikiem Iranu nie jest, ale wrogiem też nie ;)

Kiks
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 12:13

Skończ wania. Do tej pory nie możemy się doczekać ujawnienia twoich wybitnych dokonań. Mocny jesteś w gębie, bo anonimowy..na razie. A Iran to tak suwerenny kraj jak Chiny. Jego obywatele niewiele mają do powiedzenia.

biały
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 14:24

suwerenność a demokracja to jednak dwa inne słowa , które mają inne znaczenie

Pawel
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 08:33

To jest tzw gra na oslabienie i utrzymanie rownowagi. Oni raczej nie mysla o zdobyczach zewnetrznych bez wiekszego znaczenia.Inna sprawa Donbas z surowcami mnganu i niklu

pog
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 07:56

Putin jest Żydem stąd dobre stosunki z Izraelem .

poniedziałek, 28 czerwca 2021, 07:50

ocena bledna.

No skąd
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 07:02

Nikt Armenii nie zaatakował. Co miała zrobić Rosja? Górny Karabach to nie Armenia

Franco
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 02:18

Armenia sama jest sobie winna tworząc tzw. Republikę Górskiego Karabachu. Już dawno powinni się byli połaczyć, czy chociażby utworzyć luźną federacje. Wtenczas mogliby na Rosji wymusić bardziej stanowcze działania.

ale beka
niedziela, 27 czerwca 2021, 20:02

Niema to jak dobre dorny.

Ludwik Jerzy
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 10:23

Dokładnie;)))

easyrider
niedziela, 27 czerwca 2021, 19:58

Miejmy nadzieję, że rzucą w końcu wyzwanie Żydom i dojdzie do wojny na wielką skalę. Jako cywilizacja zdegenerowaliśmy się z dobrobytu już do tego stopnia, że tylko masowe przetrzebienie może nas wyprostować.

niedziela, 27 czerwca 2021, 20:48

Bzdura. Wojna to totalna tragedia dla wszystkich . Bez wyjątku.

Fanklub Daviena i GB
niedziela, 27 czerwca 2021, 19:58

Brawo Iran! Nawiasem pisząc nie wiadomo czyje były drony użyte do niedawnego (26 czerwca) ataku w irackim Kurdystanie, ale ich dość zaawansowana konstrukcja (np. kompozyt węglowy - Iran dzięki sankcjom USA, stał się jednym z 4 państw na świecie potrafiącym produkować wysokiej jakości włókna węglowe) wskazuje na Iran. :D

Trol
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 14:16

W Rosji też macie drony czołgi i rakiety a łazienka to dziura w ziemi. Tak mają kraje 3 świata

:)
wtorek, 29 czerwca 2021, 09:56

Szambelanie.

Paweł
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 01:12

Iran już wie, że Rosja potrafi wbić nóż w plecy najlepszemu partnerowi. To mądry naród... Jakoś nie kupuje od Rosjan samolotów, okrętów, czołgów mimo sankcji.

Davien
niedziela, 27 czerwca 2021, 23:30

Taak pomarzyc dobra rzecz ale zapewne były chińskie wiec juz nie fantazjuj:))

m
wtorek, 29 czerwca 2021, 02:53

Ratuj

Wojciech
niedziela, 27 czerwca 2021, 19:38

Co to takiego te "Popularne dorny"?

Krasnolud
niedziela, 27 czerwca 2021, 20:40

Np. Ludwik Dorn- kiedyś był bardzo popularny.

123
niedziela, 27 czerwca 2021, 21:26

Tzw. trzeci bliznak.

Paweł P.
poniedziałek, 28 czerwca 2021, 07:38

szybko się okazało, że to PR ;)

Tweets Defence24