Reklama
Reklama
Reklama

Instytut Lotnictwa zainicjuje budowę nowego samolotu turbośmigłowego

15 maja 2018, 12:34
ilx34_700x400_pl
Ilustracja: Instytut Lotnictwa

W Instytucie Lotnictwa odbędzie się oficjalne podpisanie listu intencyjnego pod patronatem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z przedstawicielami Instytutu Lotnictwa oraz firm z branży lotniczej i zbrojeniowej w zakresie współpracy przy realizacji przedsięwzięcia budowy polskiego wielozadaniowego samolotu turbośmigłowego nowej generacji ILX-34.

Wydarzenie odbędzie się 24 maja br. w ramach „18. Polsko-Amerykańskiej Konferencji Nauki i Technologii - 100 lat współpracy nauki z przemysłem” mającej na celu określenie kondycji i kierunków rozwoju polsko-amerykańskich relacji w zakresie nauki i technologii, a także wyzwań i problemów związanych z ich realizacją.

Oficjalna część spotkania obejmuje przedstawienie ogólnych założeń projektu ILX-34, podpisanie listu intencyjnego przez zaproszonych sygnatariuszy oraz wręczenie pamiątkowych medali Instytutu Lotnictwa z okazji 100-lecia Lotnictwa Polskiego.

Goście konferencji wezmą również udział w sesjach tematycznych poświęconych technologiom lotniczym oraz kosmicznym. Podsumowaniem pierwszego dnia konferencji będzie panel ekspercki z udziałem przedstawicieli ministerstw oraz polskiej i amerykańskiej kadry akademickiej na temat wyzwań w komercjalizacji projektów naukowo-badawczych.

Drugi dzień wydarzenia będzie poświęcony tematyce obronności, bezpieczeństwa, nowych technologii oraz technologii wytwarzania i materiałów kompozytowych.

Konferencja organizowana jest wspólnie przez Instytut Lotnictwa oraz Ohio State University.

Defence24
Defence24
KomentarzeLiczba komentarzy: 56
Mietek
środa, 16 maja 2018, 18:16

Mają być Polsko-Ukraińskie śmigłowce to może być Polsko-Amerykański ILX-34.

As
środa, 16 maja 2018, 13:23

A może pomóc dokończyć Flarisa i zrobić z niego bezzałogowca? W tym programie powstanie tylko miejsce pracy dla kilku znajomych, którzy zostaną prezesami i przez kilka tak będą opowiadać głodne kawałki przy makiecie czegoś co przypomina samolot z I Wojny Światowej

ck16
środa, 16 maja 2018, 12:48

Kiedyś była taka bajka animowana dla dzieci o samolotach. Może to projekt do nowych odcinków.

Andrzej
środa, 16 maja 2018, 11:39

Żaden realny samolot nie powstanie , to jest kolejna próba UTYLIZACJI kilkudziesięciu milionów złotych na zasadzie dotacji. Plastikowa makieta w skali 1:10 , trochę dokumentacji i grafika komputerowa - tyle powstanie w tym całym programie ILX-34 -FARSA za publiczne pieniądze.

ebenezer
środa, 16 maja 2018, 11:32

czy ten samolot będzie mógł startować z wody?

B777
czwartek, 17 maja 2018, 15:19

będzie startował z podwodnego lotniskowca Macierewicza...

normalny
środa, 16 maja 2018, 12:58

Tak, przewidziany nawet pionowy start i pływalność.

Marek1
środa, 16 maja 2018, 10:43

Jak się patrzy na komputerową symulację tego XLS-34 nie sposób zapytać - CO jest innowacyjnego w tym projekcie ?? Ciągnący silnik turbośmigłowy z przodu ?? Struktura górnopłatu ?? Wykorzystanie w projekcie zamiast drewna, płótna i sklejki ... laminatów i włókien węglowych ?? Ale co tam, każda okazja jest dobra, by popitolić komunały, porozdawać sobie medale/nagrody, pomimo, że polska nauka/przemysł w dziedzinach lotniczych jest na poziomie lat 60-tych ub. wieku. Poziom trzymają wyłącznie lotnicze fabryki sprzedane wcześniej za grosze zagranicznym koncernom, które montują swoje śmigłowce w Świdniku /Mielcu), ale pisanie o nich \"polskie fabryki\" jest NIEuprawnione.

alex
środa, 16 maja 2018, 04:12

A może zamiast tego czegoś odtworzyć produkcję silników do czołgów T-72. Jest ich u nas 500szt. + ponad 200 szt. Twardych, a na świecie tysiące. Jest jakaś perspektywa sprzedaży.

cdee
środa, 16 maja 2018, 12:19

i zwiekszyc ich moc do 1200 koni . Ale Wola zniszczona, znów trzeba uruchomic w garazu swagra

Cywill
środa, 16 maja 2018, 03:35

Dobrze że ma już nazwę (i to bez przetargu)

wrk
środa, 16 maja 2018, 03:33

Lepiej niech kupia gotowe drony z USA - MQ-9 Reaper, bedzie z nich wiekszy pozytek niz z tego \'\'cudu techniki miedzywojennej\'\'

Gts
wtorek, 15 maja 2018, 23:44

Brak juz slow na wymysly nowej ekipy. Poprzednicy przodowali w jakichs likwidacjach ci przoduja w dojeniu kasy na technikw XIX wieku. Zamiast sklejki zrobi sie carbon i wielu uwierzy w cud techniki... akurat gornoppat to sie nadaje glownie do opylania pol i w tym sensie moze byc wielozadaniowy.

panako
wtorek, 15 maja 2018, 22:56

ide o zaklad ze ten projekt pochlonie od 1/2 do 3/4 offsetu Wisly cz.1 Amerykanie zaczna naliczac koszty juz 24 maja od pierwszego spotkania z Polakami

Johny 2questions
wtorek, 15 maja 2018, 22:31

Czy coś takiego nam jest w ogóle potrzebne? Kto i w jakich ilościach to kupi?

Irek
środa, 16 maja 2018, 13:44

Racja po co nam to

Willgraf
wtorek, 15 maja 2018, 22:16

zamiast tych niedomówień ,konkretnie wrócić do prac nad koncepcją samolotu Skorpion 230 w wersji Turbośmigłowej ..konkretnie a nie znowu bicie piany, maszyna wsparcia potrzebna nie tylko nam, byliśmy pierwsi w jej opracowaniu, a obecnie świat tworzy takie konstrukcję

Patcolo
środa, 16 maja 2018, 08:39

Tu masz bardzo dużo racji, oj bardzo dużo. To brak pomyślunku ze stron MON zawalił ten program. Amerykanie teraz wprowadzają lekki czołg a my swego Andersa sami ustrzeliliśmy.

qwert
wtorek, 15 maja 2018, 22:10

i co dalej, powstanie do tego lotniskowiec ?

Kiebitz
środa, 16 maja 2018, 04:57

Podwodny !!

dfg
wtorek, 15 maja 2018, 21:56

Właściwie jak nowy An 2 tylko brak dolnego płatu.

bebe
środa, 16 maja 2018, 02:43

I właśnie dlatego jest innowacyjny.

nordx
wtorek, 15 maja 2018, 21:40

w tworzeniu grafik komputerowych jesteśmy potęgą!

Pilot
wtorek, 15 maja 2018, 20:39

Może powinni takiego Super Tucano. By się przy okazji do czegoś przydał w razie wojny asymetrycznej.

bebe
środa, 16 maja 2018, 02:44

W razie wojny asymetrycznej,to my będziemy tą stroną z dzidami.

Kowalskiadam154
wtorek, 15 maja 2018, 19:50

Brakuje najważniejszego pytania Kto go kupi?! Chyba że WP oraz inne służby na siłę mają zostać nim uszczęśliwione

ck16
wtorek, 15 maja 2018, 19:06

Nowy GROT II

KrzysiekS
wtorek, 15 maja 2018, 18:37

Znacznie sensowniej byłoby dać pieniądze na dalszy rozwój rakiety BURSZTYN nawet jako pozorowany cel dla systemów OPL czy testować ją w innych rozwiązaniach militarnych i cywilnych

Bash
wtorek, 15 maja 2018, 18:29

Nie potrafią zrobić nawet porządnej wizualizacji a chcą budować samolot? Polecam obejrzeć reklamówkę Gripena NG, aż chce się kupić ten samolot a to jakaś grafika z okładki niskobudżetowej gry.

Kuku
wtorek, 15 maja 2018, 23:06

Wcale nie chcą budować żadnego samolotu. Chcą mieć pretekst do wyrwania grantów.

Jaś
wtorek, 15 maja 2018, 17:57

A po co taki samolot. ?

ryba
wtorek, 15 maja 2018, 23:28

dla desantu?

Grzyb
wtorek, 15 maja 2018, 17:49

Samolot turbośmigłowy? To może od razu się weźmy za produkcję muszkietów. Takich nowej generacji.

zxxc
wtorek, 15 maja 2018, 17:36

he he he, he he he, he he he.... stary numer, ale cały czas śmieszy. co wymyślą za 5 lat jak granty rządowe i Unii się skończą? ILX-55 TURBO?

mark
wtorek, 15 maja 2018, 17:28

Znowu ILot zabiera się za samolot, którego nikt potem nie zechce produkować i sprzedawać?

cdee
wtorek, 15 maja 2018, 16:41

i co zbuduja kolejny (do pozniejszego sprzedania) zakład produkcji lotniczej ?? Czy maja juz upatrzony graz który rozbudują

atom
wtorek, 15 maja 2018, 16:28

Kolejny \"przewał\" na kasę, niech najpierw rozliczą \'rewolucyjny i przełomowy\' ILX-27

Pracownik
środa, 16 maja 2018, 17:22

Projekt jest dawno rozliczony.

Sucholski.
wtorek, 15 maja 2018, 16:06

To się nie uda. Łączna ilość komercyjnych samolotó wyprodukowanych przez ten instytut nadal wynosi ZERO. Ale będzie na wypłaty przes 15 lat. Nikt tego nie kupi, to nidy nie poleci. A jak skończa to będzie droższe od każdej konkurencji. Przestańcie.

Edek
wtorek, 15 maja 2018, 15:54

kolejny patent na wydojenie kasy ???

Jonasz
wtorek, 15 maja 2018, 15:48

Kolejny \"Miś\"... A w których \"polskich\" zakładach będzie produkowany?

mw1
wtorek, 15 maja 2018, 15:43

druga Iryda?

Slaw
środa, 16 maja 2018, 02:22

Nie. Iryda latała

Antex
wtorek, 15 maja 2018, 23:36

raczej Grot .... Iryda przynajmniej latała.

Ssed
wtorek, 15 maja 2018, 15:36

Wow... przód orlika, skrzydła irydy, tył skytruka. Innowacja jak za PRL-u.

potaser
wtorek, 15 maja 2018, 15:26

i znow wyciaganie kasy na bzdet z ktorego nic kompletnie nie bedzie! pieniazki beda sie lały szerokim strumieniem , ITWL bedzie udawal ze cos robi , my podatnicy bedziemy placic za ich fanaberie a na koniec powiedza - sorry nie wyszlo! i oglosza nowy pomysl np na realizacje podwodnych rowerow i latajacych umywalek - dosyc tego! poza tym na rynku jest od groma tego typu gotowych i dopracowanych samolotow wiec jest to zwykly skok na kase i mrzonki z pogranicza sf - podobnie bylo z tekturowym PZL-230 Sorpion , GROT-2 , ILX-27 i innymi podobnymi kosztownymi koszmarkami z ktorych nie ma nic plus pieniadze wyrzucone w błoto!

Razparuk
wtorek, 15 maja 2018, 21:11

ILX-27 to akurat ma sens tylko nikt nie umie myśleć...300kg ładunku to można nawet lekki radar mieć lub dużą głowicę opto+uzbrojenie..

Popo
wtorek, 15 maja 2018, 15:19

Oczywiście będzie to generacja 5+?

Fx
wtorek, 15 maja 2018, 17:55

Nie. To już będzie samolot 6 generacji Hahaha

hehe
wtorek, 15 maja 2018, 15:01

To jest miś na miarę naszych możliwości

NAVY
wtorek, 15 maja 2018, 14:49

...i pewnie coś z tego wyjdzie .

Zajac
wtorek, 15 maja 2018, 14:47

A moze najpierw postawic jakas fabryke lotnicza lub dwie ? Bo na planach to dosc ciezko sie lata.

czarny bez
wtorek, 15 maja 2018, 14:46

?!? Ale o co chodzi? Skok na kasę? Rocznica 100-u lat okradania budżetu? Kto zamawia samolot i pod kątem jakich zadań? Jaką rolę i gdzie ma spełniać?

Antex
wtorek, 15 maja 2018, 23:41

Z tymi 100 latami okradania budżetu to przesadziłeś. Akurat w lotnictwie przedwojennym (w powojennym też) wydane pieniądze się zwracały,a przynajmniej mogły się zwrócić gdyby ktoś tego nie uwalił politycznie. Było kilka wpadek PZL (\"Wilk\", \"Jastrząb\", \"Iryda\") - ale praktycznie wszystkie z powodu braku odpowiednich silników. Płatowce były niezłe...

pamietajacy
wtorek, 15 maja 2018, 17:53

Nieznany dotychczas profil skrzydła. Wodorowy napęd nie pozostawiający śladu cieplnego. Super wytrzymała węglowa, tania konstrukcja. Powietrzno-magnetyczny system podwozia, a na dodatek sferyczna strefa przeciwpancerna. I proszę pokazać, kto nie będzie chciał kupić takiego cudu techniki?!

Zirytowany
wtorek, 15 maja 2018, 23:14

Proszę pokazać kto będzie w stanie to wyprodukować,jest to zwykły skok na kasę i głosy wyborców mających głowy w chmurach a takich nie brakuje,co udało im się do tej pory opracować i przetestować z sukcesem?Nie da się stworzyć \"cudu\" techniki z niczego,bez ciężkiej pracy i stopniowym wzroście doświadczenia i kwalifikacji jet tylko skok na kasę.

Reklama
Reklama
Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama
Reklama
Reklama