Honeywell z kontraktem na remonty silników Abramsów

20 sierpnia 2019, 12:13
1024px-AGT1500_engine_and_M1_tank
Silnik turbowałowy Honeywell AGT1500C w czasie prac serwisowych przy czołgu M1 Abrams. Fot. Paul L. Astine II/USMC

Amerykańska firma Honeywell otrzymała od US Army kontrakt o wartości 110,9 mln USD na remonty silników turbowałowych Honeywell AGT1500C, które stanowią główny napęd czołgów podstawowych rodziny M1 Abrams. 

W ramach podpisanego kontaktu mają zostać przeprowadzone przeglądy, rewitalizacje i remonty silników nieokreślonej bliżej liczby czołgów podstawowych M1 Abrams znajdujących się w służbie liniowej oraz dostawa części zamiennych do nich przez ich producenta, czyli firmę Honeywell. Wspominane wyżej prace mają być wykonane w siedzibie producenta tych silników w Phoenix w stanie Arizona i zakończyć się do 22 lutego 2022 roku.

Wspomniany kontrakt jest częścią prowadzonego przez US Army we współpracy z przemysłem zbrojeniowym programu Total InteGrated Engine Revitalization (TIGER), którego celem jest przywrócenie pełnej sprawności silnikom Abramsów poprzez przeprowadzenie przy nich niezbędnych prac serwisowych i dostawy części zamiennych, a także zwiększenie ich resursów i wytrzymałości oraz zmniejszenie kosztów eksploatacji i serwisowania.

"Program TIGER to coś więcej niż tylko części i zabezpieczenie logistyczne dla turbiny gazowej AGT15000, która napędza rodzinę wozów M1 Abrams, to program ciągłego doskonalenia uwzględniający zarówno trwałość silnika, jak i koszty eksploatacji i wsparcia." powiedział wiceprezes ds. wojska i eksploatacji Paul Vidano.

W ramach programu TIGER w zakładach naprawczych US Army zajmujących się serwisem i remontami ciężkich wozów bojowych Anniston Army Depot w Bynum w stanie Alabama przy wsparciu firmy Honeywell mają zostać przeprowadzone prace serwisowe przy 505 silnikach AGT15000 oraz przeprowadzone gruntowne remonty i naprawy 90 kolejnych silników tego typu. Zakres prowadzonych prac jest dostosowany indywidualnie do każdego pojedynczego silnika na podstawie sprawdzenia jego stanu technicznego oraz zakresu koniecznych prac remontowo-serwisowych.

Program TIGER jak dotąd okazał się bardzo dobrym i efektywnym pomysłem. Pozwala US Army na planowe i bezproblemowe podtrzymywanie w pełnej sprawności napędów głównych czołgów Abrams dzięki bieżącej kontroli ich sprawności, magazynowaniu niezbędnych do bieżącej pracy części zamiennych, a także wysokiej jakości prace nad przywróceniem do pełnej sprawności zużytych elementów tych silników oraz naprawy uszkodzonych.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 25
Reklama
Clash
środa, 21 sierpnia 2019, 13:16

Ach.... Mogli by się w MON szarpnąć na dwie stówki Abramsów.....

Davien
środa, 21 sierpnia 2019, 15:11

I na 765 F-35, 1239 F-15EX, na 18,5 lotniskowców atomowych, 321 atomowych okrętów podwodnych, 16542689 karabinków M4, 19 promów kosmicznych X-37 i 2 stacje kosmiczne.

clash
środa, 21 sierpnia 2019, 20:02

Swego czasu amerykanie mieli program wymiany turbiny i wprowadzenia diesli w Abramsie ( nie wiem czy dobrze pamietam ale chyba dwusowowe) czy wiesz cos na ten temat Davien i co sie stalo z tym programem.

Davien
wtorek, 20 sierpnia 2019, 20:18

Co ciekawe SZA rozważały zastosowanie wzmocnionej wersji silnika S1000 w prototypie Abramsa. Projekt upadł ze względów politycznych.

Leopardzik
wtorek, 20 sierpnia 2019, 17:24

Jakim silnikiem jes napędzany SEP2?

UFYFGUF
środa, 21 sierpnia 2019, 14:08

1.9 TDI

Covax
wtorek, 20 sierpnia 2019, 16:34

Szkoda że nie podano spalania i żywotności turbiny, to by może ABRAMS wywietrzał co niektórym z głowy

Davien
środa, 21 sierpnia 2019, 14:04

Covax, prosze bardzo: 230 litrów na godzine jazdy w terenie, 36 litrów na godzine jazdy po drodze, wystarczy? A co do zywotności to jako dowód niech panu wystarczy fakty że nikt z uzytkowników M1 nie chciał diesla ale wszyscy te turbiny.

Covax
środa, 21 sierpnia 2019, 21:14

Szwedzi w "papierze" dla ich MON Twierdzili że Ajbrams "na poligonach" pali 1420L na 100 km , dla Leo było to 750 L na 100 km nasz Twardy pali 850 L na "poligonie" (o resursie turbiny nie będę pisał bo od razu uznają mnie za co najmniej "pałkownika ruskiego wywiadu" ) Odporność wieży od frontu ocenili na 600mm RHA vs. KE a front kadłuba na 330 mm ( może 300 nie pamiętam dokładnie ) RHA vs. KE . Ale to "Ruskie Agenty" w Szwecji pisały. Nikt z użytkowników Ajbramsa nie chce Abramsa diesla, to prawda co najwyżej kupują T90 ( Egipt, Irak ) to są wartości z REALNYCH TESTÓW ( czytaj ostrzelanie REALNYCH ekwiwalentów pancerza dostarczonych przez producenta ) a nie "Danych z ulotki producenta" i dotyczą eksportowego (małpiego ) Abramsa a nie "US Abramsa"

Davien
czwartek, 22 sierpnia 2019, 12:31

Panie Covax, co do turbiny to taka Australia mogła wybrac diesla ale zwyczajnie nie chcieli i jakos nie kupili ruskiego T-90, podobnie AS, kupuje Abramsy i jakos tez diesli nie chce podobnie jak T-90. Irak i egipt panie Covax kupuje T-90 by zastapic poradziecki złom w stylu T-72 egipskich ramzesów. Egipt ma ponad 1000M1A1 i jakos z nich nie rezygnuje wiec zmyslaj pan dalej.

Covax
piątek, 23 sierpnia 2019, 08:05

No popatrz a mogli dokupić sobie małpiego ajbramsa i ujednolicić logistykę.

Covax
piątek, 23 sierpnia 2019, 08:02

I opłacić ze swojej kasy cały proces certyfikacji ?

Covax
środa, 21 sierpnia 2019, 23:11

Po sprawdzeniu rysunków wychodzi 350 RHA na front kadłuba, moja wina

Davien
środa, 21 sierpnia 2019, 22:48

Panie Covax, jakos bardziej więrzę panuom Zalodze i Price'owi podającymi te same wartości w róznych pracach. Zwłaszcza patrzac jak Szwedzi ocenili pancerz M1A2 to naprawdę na fantastyke uzasadniająca wybór Leo2 Improwed nie mam czasu. Podane przez ciebie "szwedzkie" wartosci pancerza sa nizsze niz pierwszych M1 wiec w bajki wierzyc nie zamierzam.

Covax
czwartek, 22 sierpnia 2019, 10:51

No widzisz panie Davien, a Szwedzki MON też nie wierzył w bajki. Dlatego zrobił testy w Szwecji a pan R. Lindström wyniki tych testów podsumował i przedstawił w raporcie. W który uwierzył rzeczony Szwedzki MON. "Wiara Daviena" vs. "Wiara Szwedzkiego MON" sam przyznaj słabo to wygląda, oczywiście dla Szwedzkiego MON ;-))))

jh
środa, 21 sierpnia 2019, 09:11

O żywotność to ty się nie martw. Jest mniej skomplikowany w budowie i mniej awaryjny niż niemiecki odpowiednik.

Covax
środa, 21 sierpnia 2019, 12:19

Jesteś tego pewien ?

Xanadu
środa, 21 sierpnia 2019, 07:06

Ci rozsądniejsi proponowali wymianę silnika na tłokowy. Ale to duże koszty to raz. Po drugie nie produkujemy takich silników. Chyba żeby wstawić silnik od motopompy.

Covax
środa, 21 sierpnia 2019, 12:21

Kupujący musiał by certyfikować na swój koszt taką wymianę. A dwa dostępność części do amerykańskich P-P przerabiali czesi

raKO
środa, 21 sierpnia 2019, 07:05

Paliwożerność to jedno, a możliwość zastosowania różnych rodzajów to drugie. Benzyna, olej napędowy, alkohol, kerozyna, paliwo rakietowe - Abramsowi wszystko jedno. Wg danych amerykańskich Abrams pali tylko 20% więcej niż Leopard 2, resurs jego silnika jest niewiele mniejszy i na pewno większy niż resurs radzieckich/rosyjskich silników. W czasie wojny dostępność paliw jest ważniejsza niż ich zużycie, bo nic Ci po niższym spalaniu, jak nie masz czym zatankować czołgu. Poza tym Abrams ma np. znacznie trwalszą armatę niż Leopard uproszczoną konstrukcję jej zamka. Armata Abramsa nie jest kopią jeden do jednego armaty z Leoparda 2, tylko jej rozwinięciem. Zresztá najważniejsze jest to, że Leopardów jest znacznie więcej niż Leopardów 2, Challengerów 2, Leclerców i T-90 razem wziętych.

Covax
środa, 21 sierpnia 2019, 12:40

Polecam poszperać w temacie M1A2 dla Szwecji. Ładnie tam rozpisali i rozrysowali Szwedzi Ajbramsa i Leo A5, tak pod względem spalania, resursów jak i odporności szczególnie na KE. Tylko uprzedzam dla osób o mocnych nerwach. Może zniszczyć wyobrażenia i marzenia, oczywiście pisze o ajbramsach na eksport ;-) a jeżeli ktoś marzy o US ajbramsach to przypominam że nie jesteśmy 51 (czy 50 ) stanem

Davien
środa, 21 sierpnia 2019, 14:21

No popatrz panei Covax, porównałem to sobie z innymi zródłami i albo szwedzi powaznie cos pokrecili albo badali specjalnie dla nich zrobionego Abramsa:) podawane przez nich dane sa słabsze niz w zwykłym M1A1 bez pancerza z DU. Aha co do pancerza eksportowego to M1A2T dla Tajwanu czy nowe M1A2 dla AS maja pancerz eksportowy lepszy niz podstawowy M1A2 armii USA. :))

Nikt
środa, 21 sierpnia 2019, 16:56

Dane odporności sa właśnie jak dla M1A1 mordo :)

Davien
środa, 21 sierpnia 2019, 22:51

Panie nikt jak masz zerową wiedzę to czemu w ogóle głos zabierasz? I to tyle, jakos bardziej wierzę S.Zalodze i Pike'owi niż narysowanej na serwetce sprzecznej ze zdrowa logiką bajeczce. N ale jak widac musiałes sobie żałosnie popłakać:)

jw
środa, 21 sierpnia 2019, 11:39

Swieta prawda

Tweets Defence24