Przekładnie wojskowych Mi-2 wyremontuje Pratt & Whitney Rzeszów

28 września 2018, 16:09
550_800_crop__p4fft0_72d98c55b48afa30a316726530fe0f4a
Obchody 50-cio lecia Mi-2 w Polskich Siłach Zbrojnych/ Fot.

Jak poinformował Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej, wykonawcą remontów przekładni głównych w śmigłowcach Mi-2 będzie rzeszowski oddział firmy Pratt & Whitney

Kontrakt opiewa na blisko 16 mln zł (z VAT) i zakłada rozpoczęcie prac jeszcze w bieżącym roku i zakończenie ich w 2020 r.

Ponieważ Pratt & Whitney Rzeszów S.A. jest, jedynym właścicielem technologii dokumentacji technicznej pt.,,Tymczasowe warunki techniczne na remont przekładni WR-2 cz. I i II”, postępowanie zostało przeprowadzone w oparciu o reguły typowe dla procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu. 

Pierwsze śmigłowce Mi-2 trafiły do polskiego wojska w 1967 r. Od tego czasu przystosowywane były do wypełniania najróżniejszych zadań - od zwykłych transportowych do minowania narzutowego (Mi-2 "Platan"), rozpoznania ABC (Mi-2 RS "Padalec"), stawiania zasłon dymnych (Mi-2Ch "Chekla"). Powstawały też wersje uzbrojone w kierowane pociski ppanc. "Malutka" (Mi-2 URP) czy rakiety niekierowane (Mi-2 URN). Przeprowadzano też modernizacje projektu - tak w Polsce (np. PZL Kania) jaki za granicą (w Rosji i na Ukrainie). Wiązały się one m.in. z wymianą silników na bardziej wydajne. 

Obecnie, w siłach zbrojnych znajduje się ok. 40 śmigłowców tego typu i nic nie wskazuje by, w najbliższym czasie, konstrukcja ta miała doczekać się następcy.

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 11
Reklama
Davien
niedziela, 30 września 2018, 12:49

Ślazak, PZL Kania to po prostu Mi-2 z zachodnimi silnikami i powstało ich całe 20 sztuk na eksport ale prawie sie nie sprzedawały wiec jaki nastepca Mi-2?? SW-4 jest za mały, idealne by były EC-145 lub H-160.

Majk
niedziela, 30 września 2018, 11:26

W muzeum lotnictwa znajdzie się parę sztuk więcej, na pewno się przydadzą!

Cierpliwy
sobota, 29 września 2018, 20:23

O co wam chodzi przecież przez to że kupujemy 5 korwet i 100 f 35 trzeba na czymś oszczędzać nie da się wszystkiego naraz...powoli..

hermanaryk
sobota, 29 września 2018, 15:06

Do tych, którzy się wstydzą. U Amerykanów gdzieniegdzie latają jeszcze egzemplarze UH-1, które służyły w Wietnamie, ale oczywiście my jesteśmy tak bogaci, że możemy się pozbywać sprawnego i wciąż jeszcze użytecznego sprzętu.

Ślązak
sobota, 29 września 2018, 12:54

Najlepszym następcą Mi-2 byłaby Kania jak Leonardo nie wymyśli kosmicznej ceny ewentualnie SW-4

Jami
sobota, 29 września 2018, 11:38

Do zadań non combat w Polsce i okolicznych wioskach może latać. 16 mln to nieduże pieniądze, choć wstyd ogromny. To jakbyśmy do 125p włożyli skrzynie od Poloneza i nie czuli obciachu jadąc do galerii mokotów

Mati
sobota, 29 września 2018, 00:18

Że co ??? Trafiły do polskiego wojska w 1967 r. ??? To one już mają ponad 50 lat ??? Ten kraj to skrajna patologia !!!

KAR
piątek, 28 września 2018, 23:27

Dawne WSK Rzeszów. Czy kiedykolwiek stworzymy i wyprodukujemy nasz własny silnik lotniczy? Ostatni to był chyba ten z naszej rodzimej Iskry?

Alfred
piątek, 28 września 2018, 21:20

Jak nie stalowe hełmy to MI-2. Ręce opadają.

marcin
piątek, 28 września 2018, 20:19

szkoda pieniędzy, te smigłowce podobnie jak Sokoły nadają się tylko na złom i są pośmiewiskiem polskiej armii

Król Polski
piątek, 28 września 2018, 18:14

Da się ?!, nie to co przez poprzednie 8 lat ;)

Reklama
Tweets Defence24
 
Reklama